Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen inhoaa koiria?

Vierailija
25.04.2011 |

En tajua. Miten sellainen kiltti elukka voi aiheuttaa joissakin tuollaista vihaa? Viaton kai se luontokappale siihen on jos omistaja on mulkku eikä vaikka kerää eläimensä tuotoksia.

Ja ei, en edes omista itse koiraa (kaksi sisäkissaa löytyy), en vain voi tajuta miten täällä paljastuu inhoa ja vihaa vaikka mitä kohtaan.

Ihan rehellinen mielikuva on, että jos joku inhoaa koiria (tai eläimiä laajemmin), hän on nuiva, kuiva, tosikkomainen, takakireä, tylsä, epämiellyttävä, pelkää elämää kaikkinensa ja kaikenlaisia elämään liittyviä asioita... anteeksi. Mutta siltä TUNTUU.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa, mutten erityisemmin pidäkään. Syyt: hajut, hygienia ja se "kultti", jonka koiraomistajat muodostavat. Rakastan kissoja, mutten sellaistakaan hankkisi, kun ovat perseensä kanssa kaikilla pinnoilla ja tassuttavat kaiken syötävän ja juotavan. 

Vierailija
62/69 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka on kyllästynyt koiranpaskaan ja kuseen joita vetelät koiranomistajat kylvävät kaikkialle muualle kuin omalle pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka on kyllästynyt koiranpaskaan ja kuseen joita vetelät koiranomistajat kylvävät kaikkialle muualle kuin omalle pihalle.

Tämä juuri. Eikö voi hoitaa kotona ka sitten lähteä kävelylle. Miksi aina pitää lähteä naapuriin paskalle. 

Vierailija
64/69 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niistä pitäisi tykätä? Lähinnä minua ärsyttää koiranomistajat, jotka eivät hallitse koiriaan ja päästävät ne nuuskimaan vastaan tulevia henkilöitä. Pari kertaa olen potkaissut tämmöistä koiraa, eikä omistaja ole yhtään ymmärtänyt miksi. Tollo mikä tollo.

Vierailija
65/69 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka inhoaa koiria ei ole ok ihminen. Inhoaminen ja vihaaminen ovat voimakkaita tunteita ja osoittavat jonkinlaista empatian yms välittämisen puutetta ihmisessä, kun puhutaan eläimistä.

Ja kyllä, minua on lapsena purrut koira, osin omaa vikaa, oli kaverin koira ja sitä oli joidenkin häirikkömukuloiden taholta kiusattu, menin kuitenkin varoituksista huolimatta silittämään. Tämä ei jättänyt inhoa ja vihaa tai pelkoa koiria kohtaan, pelkän nolouden tajuamattomuudestani josta pääsin yli, koska armollisuus. 

Jos ei tykkää eläimistä, on jokin nuppi aivoissa välittämisen ja kiinnostumisen kohdalta off. Onko kiinnostunut vain itsestään ja materiasta tms.

Minusta sinulla tässä on empatiavaje, kun et pysty ymmärtämään toisten ihmisten tunteita.

Vierailija
66/69 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautumiseni koiriin riippuu täysin siitä, onko kyseessä kiltti kultainennnoutaja vai joku rähisevä rescue-seropi mulkkuine omistajineen. Meillä oli aikoinaan kultsu kun asuin vielä vanhempien nurkissa, ja se oli kaikkien kaveri eikä juurikaan haukkunut. Olisi varmaan rosvoillekin häntää heiluttanut, tai uhattuna mieluummin paennut kuin purrut.

Naapuritalossa oli hiljattain vuokralaisena tuo jälkimmäisen kaltainen tapaus, kun sakemanni räksytti ulkona keuhkonsa pihalle 15 metrin päässä ikkunasta, ja omistaja suunnilleen haistatteli kun huomautin asiasta. Jouduin nukkumaan tulpat korvissa, ja harkitsin jo voimakkaan ultraäänikaiuttimen hankkimista rakin pään menoksi, mutta onneksi muuttivat pois ja ongelma ratkesi siihen.

Vierailija
67/69 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen, joka ei pidä koirista. Jotkut pitävät lakritsista, toiset suklaasta.

Vierailija
68/69 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää siitä kun ne kuolaa ja nuolee. Ei mun ystävätkään tule nuolemaan mua ja tiputtele kuolatippoja ja karvoja lattioille.

Itse en taas ymmärrä sitä ettei ymmärretä että on olemassa ihmisiä jotka pitävät eri asioista. Yksi on eläinrakas ja toinen ei. En mäkään tuolla huutele, että miten joku voi pitää _eläintä_ sisällä kotonaan (esim. kissoja, joista jotkut suuttuessaan kusevat mihin lystäävät). Jokainen tyylillään.

Raivostuttavinta on kun koira kuolaa, nuolee, tunkee nokkaansa takamukseeni yms. ja omistaja sanoo että "ei se mitään tee".

Koiranomistajilla on kummallisesti vääristynyt käsitys tekemisestä ja tekemättömyydestä.

Naulan kantaan! Se, että rekku kirmaa jonkun ohikulkijan luokse, ei ole "ei minkään tekemistä". Se, että se tervehti

Ja jos koira puree niin, että tulee verta, omistaja toteaa, että ei meidän koira pure, kun se on kiltti.

Vierailija
69/69 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni ei millään tule perille. Yritin vastata ekan sivun (vanhaan) viestiin, jossa moitittiin pyörällä koiraa karkuun mennyttä henkilöä. Minä sanoisin siihen, että jos pyöräni perässä juoksisi petoeläin, en todellakaan pysähtyisi odottamaan sitä. Johan siinä terve järki sanoo, että parempi pitää etäisyyttä.