Millainen ihminen inhoaa koiria?
En tajua. Miten sellainen kiltti elukka voi aiheuttaa joissakin tuollaista vihaa? Viaton kai se luontokappale siihen on jos omistaja on mulkku eikä vaikka kerää eläimensä tuotoksia.
Ja ei, en edes omista itse koiraa (kaksi sisäkissaa löytyy), en vain voi tajuta miten täällä paljastuu inhoa ja vihaa vaikka mitä kohtaan.
Ihan rehellinen mielikuva on, että jos joku inhoaa koiria (tai eläimiä laajemmin), hän on nuiva, kuiva, tosikkomainen, takakireä, tylsä, epämiellyttävä, pelkää elämää kaikkinensa ja kaikenlaisia elämään liittyviä asioita... anteeksi. Mutta siltä TUNTUU.
Kommentit (69)
Mikä ihmeen kysymys, sellainen joka ei pidä koirista? Yhtä älykästä olisi kysyä että millainen ihminen ei pidä hämähäkeistä tai käärmeistä? En itsekään voi sietää koiria, ovat jotenkin turhan adhd-väkeä makuuni.
En inhoa koiria, mutta pelkään murisevia ja äänekkäitä koiria, sellaisia jotka ovat uhkaavia. Monet ihmiset eivät vihaa koiria, mutta eivät osaa lukea koiran käyttäytymistä eivätkä ole niin tottuneet.
Osaan paremmin olla kissojen kanssa, ne ovat introvertimpia eläimiä kun olen itsekin sellainen vaikeammin lähestyttävä.Viha on turhan voimakas sana kuvaamaan tätä.
Todennäköisesti sellainen, jolla on huonoja kokemuksia koirista.
Ja niitä jotka nyt oikein inhoaa koiria tai muitakaan eläimiä, ei loppujen lopuksi ole kovinkaan paljoa. Heitä on toki paljon jotka eläimistä ei sen kummemmin tykkää.
Vai viaton. Räkyttäviä paskiaisia ne on. Hirveä räkytys koko ajan.
Enemmän tunnen vihaisuutta joskus ynseitä koiran omistajia kohtaan. Usein jos lenkillä koira räyhää ventovieraalle, koiran omistaja ottaa totaalisen vastuun pakenemisen. Parhaimmillaan haukkuu maanrakoon ihmisen, joka koiraa pelkää. Eläin on eläin. Turha sitä on vihata, kun vika on hihnan toisessa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää siitä kun ne kuolaa ja nuolee. Ei mun ystävätkään tule nuolemaan mua ja tiputtele kuolatippoja ja karvoja lattioille.
Itse en taas ymmärrä sitä ettei ymmärretä että on olemassa ihmisiä jotka pitävät eri asioista. Yksi on eläinrakas ja toinen ei. En mäkään tuolla huutele, että miten joku voi pitää _eläintä_ sisällä kotonaan (esim. kissoja, joista jotkut suuttuessaan kusevat mihin lystäävät). Jokainen tyylillään.Raivostuttavinta on kun koira kuolaa, nuolee, tunkee nokkaansa takamukseeni yms. ja omistaja sanoo että "ei se mitään tee".
Koiranomistajilla on kummallisesti vääristynyt käsitys tekemisestä ja tekemättömyydestä.
Naulan kantaan! Se, että rekku kirmaa jonkun ohikulkijan luokse, ei ole "ei minkään tekemistä". Se, että se tervehtiessään aiheuttaa pskahalvauksen, ei ole "ei minkään tapahtumista". Monella tuntuu olevan käsitys, että niin kauan kun se ei pure niin että veri lentää, se "ei tee mitään ja mitään ei tapahdu". Ja kun se puree, on se joko vahinko tai uhrin syy.
Rakastan koiria, mutta omistajat ovat usein perseestä.
En vihaa koiria, mutta tuntematon koira on hyökännyt kimppuuni ulkona ja säikyn koiria. En halua, että koira lähestyy minua vapaasti.
Ympäristöystövällinen ihminen joka ei pidä räksyttämisestä ja siitä että persettään juuri nuollut tai paskaa syönyt koira änkee nuolemaan. Koirat haisee.
Tykätäkkö pitäisi vaikka annetaan kusta ja paskoa mihin vaan.
En voi sietää koiria niiden hajun vuoksi.
Yhtä hyvin voi kysyä, miksi joku ei pidä susista tai käärmeistä. Syy voi olla vaikkapa pelko, uhka omaa/läheisen/oman lemmikin henkrä tai terveyttä kohtaan, taloudelliset vahingot esim. eläintilallisilla jne.
Minä inhoan turhia 💩suoltaviaräksyttäviärotannäköisiä lemmikkipiskejä.
Minä en vihaa koiria mutta lapsuudesta lähtien olen pelännyt niitä sillä minua on purrut pari kertaa koira ja toinen niistä oli peräti lapsuudenkaverini koira jonka kanssa olin kuitenkin ollut tekemisissä. Siitä minulle tuli pelko ja epävarmuus koiria kohtaan enkä ole päässyt siitä vieläkään yli. Minä en vaan osaa olla luontevasti koirien kanssa ja siksi vältän niiden kohtaamista.
Ihminen jota on liian monta kertaa purtu tai peloteltu tai on kyllästymiseen asti kävellyt koiranpaskaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon kans sitä mieltä että ne kuvittelee olevansa jotenki niin paljon parempia että ei voi alentua silittämään/tykkäämään koirasta joka voi haista koiralle ja olla tosiaan vähän likainen säästä riippuen ja kuoltakin voi. Pidän sellaisia ihmisiä todella kuivina, tylsinä ja monet uskovaisethan ei siedä koiria..ja minä itse en siedä uskovaisia!
Mä en silitä koiraa, koska olen niille allerginen. En kuitenkaan kailota jatkuvasti syitäni, vaan kuljen vain vähin äänin nopeasti pois koiran luota. Joku ehkä sitten tulkitsee tämän inhoksi.
Myös mun nenään koirat ja koirakodit haisevat tosi pahalle. Toisilla haisevat vaatteetkin. Olen allerginen, ehkä siksi.
Ihminen joka inhoaa koiria ei ole ok ihminen. Inhoaminen ja vihaaminen ovat voimakkaita tunteita ja osoittavat jonkinlaista empatian yms välittämisen puutetta ihmisessä, kun puhutaan eläimistä.
Ja kyllä, minua on lapsena purrut koira, osin omaa vikaa, oli kaverin koira ja sitä oli joidenkin häirikkömukuloiden taholta kiusattu, menin kuitenkin varoituksista huolimatta silittämään. Tämä ei jättänyt inhoa ja vihaa tai pelkoa koiria kohtaan, pelkän nolouden tajuamattomuudestani josta pääsin yli, koska armollisuus.
Jos ei tykkää eläimistä, on jokin nuppi aivoissa välittämisen ja kiinnostumisen kohdalta off. Onko kiinnostunut vain itsestään ja materiasta tms.
Riippuu kai mikä koira. On hassua että äitini ei pidä koirista ja itse olen taas koirasympaatikko, ainakin kiltit ja muita vältän vaan. Valitettavasti sain kerran kuumehorkan kun naapurin koira nuolaisi ja oli pieni haava kädessä, siksi en nyt keski-iässä lähesty kauheasti koiria. Kaipaan koiria kyllä.