Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkelit on ihan oma lajinsa, kuolleista ei enkeleitä tule

Vierailija
12.10.2009 |

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Enkeleitä ei ole. Henkioppaita on ja korkeampi minä. Myös kuolleita läheisiä. Kaikkien kanssa pystyy kommunikoimaan ja kaikki kommunikoi sinulle tavalla tai toisella. 

Joo, kyllä. Henkioppaat ja korkeampi minä ovat demoneita. Kuolleita ihmisiä on, mutta he eivät voi mitenkään kommunikoida tänne maailmaan, ei henkien kautta, ei enkeleiden. Sinä voit kommunikoida henkien (demonien) kanssa, mutta en suosittele. Se on Jumalan tahdon vastaista, ja mä luulen että jos tahallisesti teet Jumalan tahtoa vastaan, Jeesus ei ole sinun Herra eikä sinulla ole sitten pääsyä Isän luo taivaaseen. Näin olen Raamatusta ymmärtänyt. Tietenkin jokainen valitsee itse ja tiedän että moni valitsee tietoisesti saatanan ja helvetin, tunnen tällaisia ihmisiä.

Kultaseni. Luehan Michael

Minä en ole pelon enkä pahan maailmassa. Päinvastoin, minulla on turva Jeesuksessa. Tiedän että on olemassa maailma jossa on pelkoa ja pahaa, mutta Jeesus poistaa pelon. Luotan Jeesukseen. En tiedä tuota kirjaa, periaatteessa mulle riittää Raamattu.

Vierailija
62/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkeleitä ei ole sen enempää kuin yksisarvisia tai maahisiakaan. Pöljät.

Ei sinulle varmastikaan ja sekös nyt kovin harmittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matteus 22

[30] Ei ylösnousemuksessa oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa.

Kristinuskon mukaan ihminen saa ylösnousemuksessa kirkastetun henkiruumiin. Siis, ei niin, että pelkkä sielu jatkaisi elämää vaan niin, että ihmiskeho ikään kuin uudistetaan täydelliseen hengelliseen muotoon. Siinä henkiruumiissa ei ole enää kuolemaa tai kärsimyksiä, ei ihmiskehon rajoituksia, vaan se on kaikin puolin täydellinen.

Vierailija
64/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos helvetti on paikka, jossa ei ole mitään, sellainen olisi aivan kauheaa. Ikuisuus keskellä ei mitään.

Mulla oli unihalvaus, jossa näin kaikkialla vain valoa eikä mitään missään. En voinut sulkea silmiäni ja nähdä pimeää edes. 

Ahdistava kokemus. 

Minullakin on ollut mm. unihalvauskokemuksia. Aivan järkyttävää pelkoa samalla. Helvettiä ei ole missään muualla kuin elämänkokemuksissamme, kaikilla tosin ei ole niitäkään joten kannattaa arvostaa sitä kaikkea mitä niistä voimme oppia elämässämme.

Vierailija
65/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Enkeleitä ei ole. Henkioppaita on ja korkeampi minä. Myös kuolleita läheisiä. Kaikkien kanssa pystyy kommunikoimaan ja kaikki kommunikoi sinulle tavalla tai toisella. 

Spiritualismi keskittyy henkimaailmaan, ei enkeleihin mutta ollaanko siellä piireissä todellakin sitä mieltä että enkeleitä ei ole vai kuuluvatko aatteen ulkopuolelle? Kannattaa keskittyä omiin aatteisiin sulkematta pois muita aspekteja. Kohteliaampaa tulkintaa, jokaisen tulisi saada päättää rauhassa mihin uskoo ja myös puhua niistäkin aiheista.

Näytätkö kohdan, mikä oli epäkohtelias tai kielsi muiden näkemykset? 

Jotkut voivat puhua kyllä tuossakin enkeleistä, mutta tarkoittavat niillä henkioppaita.

Opettele itse näkemään sitä omaa toimintaasi äläkä kiellä koko ajan totuuksia olemasta olemassa. Jos puhuu henkioppaista ja tarkoittaa enkeleitä niin puhuu hieman väärin silloin. Kannattaa aina kysyä mitä missäkin on tarkoitettu tai voi oppia aivan täysin väärin asioita ja voi tulla pahasti häpeää. Jotkut opettavat tietoisesti väärin enkä ymmärrä miten edes kehtaavat mutta häpeähän on oma onneksi eikä suinkaan minun häpeäni itsestäni.

Vierailija
66/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matteus 22

[30] Ei ylösnousemuksessa oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa.

Kristinuskon mukaan ihminen saa ylösnousemuksessa kirkastetun henkiruumiin. Siis, ei niin, että pelkkä sielu jatkaisi elämää vaan niin, että ihmiskeho ikään kuin uudistetaan täydelliseen hengelliseen muotoon. Siinä henkiruumiissa ei ole enää kuolemaa tai kärsimyksiä, ei ihmiskehon rajoituksia, vaan se on kaikin puolin täydellinen.

Asiat kuuluu ymmärtää oikein.

Vierailija
67/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Joo, kyllä. Henkioppaat ja korkeampi minä ovat demoneita. Kuolleita ihmisiä on, mutta he eivät voi mitenkään kommunikoida tänne maailmaan, ei henkien kautta, ei enkeleiden. Sinä voit kommunikoida henkien (demonien) kanssa, mutta en suosittele. Se on Jumalan tahdon vastaista, ja mä luulen että jos tahallisesti teet Jumalan tahtoa vastaan, Jeesus ei ole sinun Herra eikä sinulla ole sitten pääsyä Isän luo taivaaseen. Näin olen Raamatusta ymmärtänyt. Tietenkin jokainen valitsee itse ja tiedän että moni valitsee tietoisesti saatanan ja helvetin, tunnen tällaisia ihmisiä

Kannattaisi lukea. Ei siinä ole mitään pelättävää. Se on vain kirja.

Vierailija
68/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Spiritualismi keskittyy henkimaailmaan, ei enkeleihin mutta ollaanko siellä piireissä todellakin sitä mieltä että enkeleitä ei ole vai kuuluvatko aatteen ulkopuolelle? Kannattaa keskittyä omiin aatteisiin sulkematta pois muita aspekteja. Kohteliaampaa tulkintaa, jokaisen tulisi saada päättää rauhassa mihin uskoo ja myös puhua niistäkin aiheista.

Jotkut voivat puhua kyllä tuossakin enkeleistä, mutta tarkoittavat niillä henkioppaita.

Opettele itse nä

No, luehan sinäkin kirja Sielujen matka, niin ehkä näkemyksesi avartuu hieman. Jos et siis pelkää. Ei tarvitse pelätä.

Vierailija
69/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Jotkut voivat puhua kyllä tuossakin enkeleistä, mutta tarkoittavat niillä henk

Kaikki on meille sallittua mutta kaikki ei ole hyödyksi. Ei ihmisen tarvitse lähteä kaikkea lukemaan ja kaikkeen osallistua, vaikka rohkeutta olisikin. Tosiaan, voin selvittää mikä kirja, mutta minulla on nyt tarpeeksi lukemista, tärkeämpää.

Vierailija
70/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Jotkut voivat puhua kyllä tuossakin enkeleistä, mutta tarkoittavat niillä henk

Kun lukee Raamatun ja uskoo siihen, kun uskoo Jumalaan eikä ole tarvetta ihmisjärjen avulla selittää kaikkea, voi sanoa että sen laajemmaksi näkemys ei voi enää avartua. Jumala nimittäin on luonut kaiken. Myös Lusiferin. Kaikki näkymätön maailma sisältyy tähän, niin hyvä kuin pahakin.

Vierailija
71/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Jotkut voivat puhua kyllä tu

Kyllä vaan voi laajentua, jos ei pysäytä kehitystään ja ummista silmiään. Koko elämä on oppimista. Myös henkisissä asioissa.

Vierailija
72/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Näytätkö kohdan, mikä oli epäkohtelias tai kielsi muiden näkem

Voi laajentua siinä mielessä että aina oppii lisää kunnes kuolee. Mutta ei ole olemassa mitään mitä Jumala ei olisi luonut. Joten mitä paremmin tuntee Jumalan, mitä paremmin tuntee Raamatun, sitä enemmän ymmärtää. Toki on sitten meidän inhimilliset älyn kapasiteetit, kuka voi oppia miten paljon vaikka matematiikkaa ja fysiikkaa. Kuoleman jälkeen näkee varmaan paljon enemmän.

Vierailija
73/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

"Henkisissä asioissa" on se, että ne pitää sisällään sekä hyvän että pahan. Ja kuten tiedetään Saatana on valehtelija. Että jos lähdet kaikkia henkiä kuuntelemaan, hukkaat aikaasi valheisiin. Valheista ei opi mitään.

Vierailija
74/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Jotkut voivat puhua kyllä tu

Se raamattukin tulee ymmärtää ihmisjärjellä ja kaikki olennainen on ymmärrettävissä ihmisjärjellä kuitenkin. Olen myös sitä mieltä että asioiden mietiskely, järkeily sekä pohtiminen ei ole poissuljettua. Jos sinäkin kerran ymmärrät niin ei tarvitse pelätä kysymyksiä, kyseenalaistamista tai minkäänlaisia skeptikoitakaan. Kannattaa vielä pohtia tuota sinun omaa suhtautumistasi elämään ja muihin ihmisiin, suvaitsevaisuus voisi olla hyödyksi sinulle oman sekä yleisenkin hyvinvoinnin kannalta eli nk. yhteinen hyvä.

Vierailija
75/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman jälkeen ihminen ei muutu enkeliksi, enkelit ovat Jumalan luotuja olentoja, sanansaattajia ja lohduttajia. Vaikka rikkaat julkkikset kuinka yrittävät väittää, että on se nyt niin hienoa kun meidän mamma ja pappa ja lapset ovat nyt siellä taivaassa enkeleinä, no eivät ole! He ovat kuolleina ja pysyvät sellaisina kunnes Jeesus on heidät herättävä viimeisenä päivänä.

Vierailija
76/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Näytätkö kohd

Sinulla on virhe ymmärryksessäsi, henget eivät ole mitään saatanoita eikä henkimaailmassa asu mitään pahaa. Saatana on paha ihminen. Jos olet oppinut saduista tai tarinoista asioita niin muistathan että ne ovat vain satuja sekä tarinoita joiden avulla voidaan toki opettaa kyllä asioita. Meillä on täysin turvallista olla sillä meillä ovat aina omat enkelimme apunamme sekä turvanamme ja kaikki mitä elämässä tapahtuu on tarkoituksenmukaista kuitenkin.

Vierailija
77/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman jälkeen ihminen ei muutu enkeliksi, enkelit ovat Jumalan luotuja olentoja, sanansaattajia ja lohduttajia. Vaikka rikkaat julkkikset kuinka yrittävät väittää, että on se nyt niin hienoa kun meidän mamma ja pappa ja lapset ovat nyt siellä taivaassa enkeleinä, no eivät ole! He ovat kuolleina ja pysyvät sellaisina kunnes Jeesus on heidät herättävä viimeisenä päivänä.

Muuten hyvä kommentti mutta korjaisin että kuoleman jälkeen ihmisen tietoisuus jatkaa elämistä henkimaailmassa tai taivaassa, millä nimellä sitä paikkaa haluaakaan kutsua nimeltä. Kuolema on vain fyysinen ja Jumala ottaa aina kaikki lapsensa kotiin turvaan. Ei kannata loukata ihmisiä.

Vierailija
78/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Minä pidän pohtimista ja järkeilyä erittäin hyvänä asiana. Kiitos ohjeesta. Sinun puolestasi kannattaisi miettiä omaa suhtautumista ja ennakkoasenteita ja päätelmiäsi. Yritä suhtautua avoimemmin muihin ihmisiin, opettele kuuntelemaan äläkä heti tee päätelmiä.

Vierailija
79/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on oikeassa. Ja ne pikkuenkelit joita ihmiset laittavat lasten haudoille! Ne ovat PUTTOJA eli amoriineja eli maallisen rakkauden toisin sanoen seksuaalisen himon personifikaatioita!

Vierailija
80/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Näytätkö kohd

Juju onkin siinä, että kun opettelet tarpeeksi, pidät mielesi avoinna, tutustut muuhunkin kuin yhteen tekstiin, sinulle valkenee, ettei pahuutta ole. Vain se pahuus on, mitä kehollinen kokemuksemme meille ja mielellemme tekee ja tuottaa. Mitään pahoja henkiä ei ole. Kaikki on puhdasta rakkautta, kun tämä fyysinen todellisuus riisutaan. Olemme täällä vain oppimassa erilaisia kokemuksia ja tunteita. Jotain muuta siis kuin pelkkää kauneutta. Sitä meillä on "kotona", jota ehkä taivaaksi kutsut. Se koti on myös meidän kaikkien. Ei ole mitään muuta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi