Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkelit on ihan oma lajinsa, kuolleista ei enkeleitä tule

Vierailija
12.10.2009 |

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tietää missä on kirjoitettu enkeleistä että ne ei sano Jumalalle kyllä (eikä ei)? Onko jossain apokryfikirjoissa?

Vierailija
42/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun kuolee niin vain ruumis kuoolee, henki &sielu (kokonaisuus) menevät taivaaseen/helvettiin

enkeleiksi emme muutu

Emme muutu enkeleiksi kuolemamme jälkeen vaan elämämme jatkuu henkenä hengen tasolla eli henkimaailmassa. Helvetti on kuvainnollinen paikka tarinoista ja oikeasti ihminen voi kokea helvetin maan päällä, ei kuolemansa jälkeen sillä kuoleman jälkeen henki pääsee rauhaan eli taivaaseen/henkimaailmaan. 

Jotkut ovat selittäneet helvettiä siten, että se on paikka, jossa ihminen on kuoleman jälkeen kaukana Jumalasta  (varjossa) ja haluaisi mielellään siirtyä lähemmäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleista tulee multaa ja röhnää ja jankkia ja pölyä. Joistakin elävistä tulee itkuisia ja voivottelevia.

Vierailija
44/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleista ei tule enkeleitä mutta meitä suojelevia henkiolentoja kyllä tulee. Tietoisuus elää vaikka ihmisen elämä päättyykin kuolemaan.

Vierailija
45/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tietää missä on kirjoitettu enkeleistä että ne ei sano Jumalalle kyllä (eikä ei)? Onko jossain apokryfikirjoissa?

Mitäs tämä tarkoittaa oikein?

Vierailija
46/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun kuolee niin vain ruumis kuoolee, henki &sielu (kokonaisuus) menevät taivaaseen/helvettiin

enkeleiksi emme muutu

Emme muutu enkeleiksi kuolemamme jälkeen vaan elämämme jatkuu henkenä hengen tasolla eli henkimaailmassa. Helvetti on kuvainnollinen paikka tarinoista ja oikeasti ihminen voi kokea helvetin maan päällä, ei kuolemansa jälkeen sillä kuoleman jälkeen henki pääsee rauhaan eli taivaaseen/henkimaailmaan. 

Jotkut ovat selittäneet helvettiä siten, että se on paikka, jossa ihminen on kuoleman jälkeen kaukana Jumalasta  (varjossa) ja haluaisi mielellään siirtyä lähemmäksi.

Henkimaailma on turvallinen kaikille, ei siellä ole kärsimystä. Ihminen voi kokea maanpäällisen helvetin elämänsä aikana. Toki luovasti voi kertoa asioista mm. tarinoina sekä kuvauksina.

Vierailija
47/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan että muistan lukeneeni jostain tuollaisen jutun, mutta en muista että mistä. Raamatusta olen yrittänyt etsiä, ei taida lukea Raamatussa. Olen joskus lukenut Apokryfikirjatkin, olisiko sitten ollut siellä.

Vierailija
48/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spiritualistinen:

Enkeleitä ei ole. Henkioppaita on ja korkeampi minä. Myös kuolleita läheisiä. Kaikkien kanssa pystyy kommunikoimaan ja kaikki kommunikoi sinulle tavalla tai toisella. 

Vierailija
49/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan että muistan lukeneeni jostain tuollaisen jutun, mutta en muista että mistä. Raamatusta olen yrittänyt etsiä, ei taida lukea Raamatussa. Olen joskus lukenut Apokryfikirjatkin, olisiko sitten ollut siellä.

Okei, en tiedä mistä kirjoista on kysymys tai kuka on kirjoittanut tai mikä idea edes mutta enkelit noudattavat Jumalan suunnitelmia joten he toimivat kuten tehtävään kuuluu. Ajattelisin että se voisi liittyä tähän, enkelit eivät sano ei koska he toteuttavat suunnitelmia yhteistyössä Jumalan kanssa. Saa kertoa aiheeseen lisää ajatuksia tai tietoa jos teillä muilla sitä on enemmänkin

Vierailija
50/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Enkeleitä ei ole. Henkioppaita on ja korkeampi minä. Myös kuolleita läheisiä. Kaikkien kanssa pystyy kommunikoimaan ja kaikki kommunikoi sinulle tavalla tai toisella. 

Joo, kyllä. Henkioppaat ja korkeampi minä ovat demoneita. Kuolleita ihmisiä on, mutta he eivät voi mitenkään kommunikoida tänne maailmaan, ei henkien kautta, ei enkeleiden. Sinä voit kommunikoida henkien (demonien) kanssa, mutta en suosittele. Se on Jumalan tahdon vastaista, ja mä luulen että jos tahallisesti teet Jumalan tahtoa vastaan, Jeesus ei ole sinun Herra eikä sinulla ole sitten pääsyä Isän luo taivaaseen. Näin olen Raamatusta ymmärtänyt. Tietenkin jokainen valitsee itse ja tiedän että moni valitsee tietoisesti saatanan ja helvetin, tunnen tällaisia ihmisiä.

Vierailija
51/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Spiritualismi keskittyy henkimaailmaan, ei enkeleihin mutta ollaanko siellä piireissä todellakin sitä mieltä että enkeleitä ei ole vai kuuluvatko aatteen ulkopuolelle? Kannattaa keskittyä omiin aatteisiin sulkematta pois muita aspekteja. Kohteliaampaa tulkintaa, jokaisen tulisi saada päättää rauhassa mihin uskoo ja myös puhua niistäkin aiheista.

Vierailija
52/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Joo, kyllä. Henkioppaat ja korkeampi minä ovat demoneita. Kuolleita ihmisiä on, mutta he eivät voi mitenkään kommunikoida tänne maailmaan, ei henkien kautta, ei enkeleiden. Sinä voit kommunikoida henkien (demonien) kanssa, mutta en suosittele. Se on Jumalan tahdon vastaista, ja mä luulen että jos tahallisesti teet Jumalan tahtoa vastaan, Jeesus ei ole sinun Herra eikä sinulla ole sitten pääsyä Isän luo taivaaseen. Näin olen Raamatusta ymmärtänyt. Tietenkin jokainen valitsee itse ja tiedän että moni valitsee tietoisesti saatanan ja helvetin, tunnen tällaisia ihmisiä.

Se ei ole sinun tehtäväsi jos se on Jumalan vastaista mutta älä päätä muiden ihmisten tehtävistä äläkä yritä vetää muita väkisin perässäsi sinne mataliin värähteisiin joihin olet itsesi upottanut kieltämällä Jumalan tahtoa.

Vierailija
53/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, en tiedä mistä kirjoista on kysymys tai kuka on kirjoittanut tai mikä idea edes mutta enkelit noudattavat Jumalan suunnitelmia joten he toimivat kuten tehtävään kuuluu. Ajattelisin että se voisi liittyä tähän, enkelit eivät sano ei koska he toteuttavat suunnitelmia yhteistyössä Jumalan kanssa. Saa kertoa aiheeseen lisää ajatuksia tai tietoa jos

Joo, ajattelin jos jollain on muistissa suoraan mistä nuo löytyy. Itselläni on luvussa nyt niin paljon etten vielä vähään aikaan pääse lukemaan apokryfikirjoja. Ne löytyy muistaakseni netistäkin Raamatun oheislukemistona. Mielelläni en ole niihin tarttunut koskaan.

Vierailija
54/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan aloittajaa. 

Ainakin meidän seurakunnan jakamassa paperissa luki, että kaste on mysteerio eli sakramentti. (Ev lut sakramentit on kaste ja ehtoollinen) 

Eli kaste on paljon enemmän kuin seurakuntaan liittyminen. 

Vierailija
55/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Se ei ole sinun tehtävä

Mitä mä kirjoitin muiden valinnasta? Ja en ole sanallakaan sanonut tuntemilleni ihmisille mitä heidän pitää uskoa ja tehdä.

Vierailija
56/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ev lut mukaan kuolleet ihmiset ole ikiunessa ja heidät herätetään samaan aikaan kuin maan päällä olevat viimeiselle tuomiolle. 

Vierailija
57/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeleitä ei ole sen enempää kuin yksisarvisia tai maahisiakaan. Pöljät.

Vierailija
58/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos helvetti on paikka, jossa ei ole mitään, sellainen olisi aivan kauheaa. Ikuisuus keskellä ei mitään.

Mulla oli unihalvaus, jossa näin kaikkialla vain valoa eikä mitään missään. En voinut sulkea silmiäni ja nähdä pimeää edes. 

Ahdistava kokemus. 

Vierailija
59/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Kultaseni. Luehan Michael Newtonin kirja Sielujen matka. Voit päästä pois tuosta pelon ja pahan maailmastasi.

Vierailija
60/91 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spiritualistinen:

Spiritualismi keskittyy henkimaailmaan, ei enkeleihin mutta ollaanko siellä piireissä todellakin sitä mieltä että enkeleitä ei ole vai kuuluvatko aatteen ulkopuolelle? Kannattaa keskittyä omiin aatteisiin sulkematta pois muita aspekteja. Kohteliaampaa tulkintaa, jokaisen tulisi saada päättää rauhassa mihin uskoo ja myös puhua niistäkin aiheista.

Näytätkö kohdan, mikä oli epäkohtelias tai kielsi muiden näkemykset? 

Jotkut voivat puhua kyllä tuossakin enkeleistä, mutta tarkoittavat niillä henkioppaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan