Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua todella huvittaa nuo lapsettomat ystäväni nykyään

Vierailija
14.11.2005 |

Muistan kun itselläni ei ollut lapsia.. kuvittelin tietäväni lapsiperheen elämästä paljon, olihan sitä kokemusta työnkin kautta lapsista. Kuitenkin oletin että loppuraskautta elävä ystäväni olisi jaksanut häärätä häitämme ajatellen... ja ihmettelin miksi ihmeessä se on muka NIIN vaikeaa lähteä lasten kanssa joskus kylään...

Kunnes sitten oma lapsi tuli ja toinen tulossa nyt... huomaan kuinka lapsettomat ystäväni ovat tietyllä tavalla lapsellisia: Olettavat että taaperon kanssa elämä on yksinkertaista, että äiti jaksaa mitä vain.. ja että raskaus aika on ihan tavallista olemista....

Parisuhdeneuvoja satelee kovasti lapsettomilta.. he eivät kuitenkaan näe että lapsi on siinä perheessä koko ajan, läsnä vaikka ei olisi vierellä. Kaikki eivät kaipaa omaa aikaa eikä sitä pitäisi väheksyä. Joilekin perhe on voimavara.

Niin sitä ajatukset vain muuttuvat. Ja itsekin olen muuttunut. Ettei jaksa kiinnostua jonkun ystävän tanssireissuista..

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen aikataulunsa mukaan sovitaan aina meidän tapaamisemme...ja jos minä, työssäkäyvä pienen lapsen äiti, joskus saan lapsen hoitoon ja ehdotan tapaamista, niin sepä ei yleensä sovi, kun hän " ei jaksa millään" tai " ei millään ehdi" ... Kaikista kiireisimpiä tuntuvatkin olevan juuri lapsettomat...huvittavaa :-)

Lapsettomilla on ohjelmaa ja harrastukset. Että varmasti voi olla kiireistä heilläkin. Etenkin jos on vielä vuorotyössä yms.

Vierailija
102/103 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin lapsettomana en kyllä ymmärrä että jos sen yhdenkin lapsen kanssa menee mielenterveys niin miksi niitä pitää sitten alkaa pullauttelemaan lisää. Ei niinkuin mitään logiikkaa näin lapsettoman näkökulmasta. Tiedän että mulla menee mielenterveys jo yhden kanssa joten en siis niitä tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱🥱🥱🥱