Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko te noin 35-v. tosiaan itsenne niin vanhoiksi ja raihnaisiksi, kun ette

Vierailija
12.06.2008 |

voisi edes lasten tekoa enää harkita?

Minusta nämä kommentit ovat aivan käsittämättömiä (viitaten mm. toiseen ketjuun). Minä olen 34-v. ja elämäni kunnossa sekä henkisesti että fyysisesti. Minulla on 6- ja 4-v. lapset, ja haaveilen vielä vähintään yhdestä. Uskon, että tähän mennessä hankkimani elämänkokemus tarjoaa minulle vielä paremmat eväät vanhemmuuteen kuin ensimmäisten lasten kohdalla.

Biologisesti ottaen nainen voi saada lapsen niin kauan kuin hänellä on kuukautiset. En minä ainakaan tässä vielä vaihdevuosia odottele, hyvänen aika!

Arvon naiset, elämä ei lopu kolmekymppisenä! Vastahan tässä on keskimäärin alle puolet elämästä eletty. En käsitä, millä voimalla nämä itseään vanhoina pitävän kolmevitoset kuvittelevat jaksavansa parinkymmenen vuoden kuluttua, jos kerran nyt jo tekee niin tiukkaa.

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei ole mitään lestoja.

Eiköhän naisten kasvaneeseen elinikään vaikuta aika paljon sekin, että enää naisten ei tarvitse olla mitään lapsentekokoneita, kun ehkäisykin on keksitty. Aika finaalissa on naisen elimistö jos pukkaa lapsen joka vuosi kunnes kuolee.

Vierailija
102/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene vaan teatteriin vaikka uhmiksen kanssa. Teidät heitetään pihalle vartissa ;)

Ei tainnut teillä tärpätä nuorempana....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kiinnostaa vähän muut kun ne silkkihuivienheilutukset.

Vierailija
104/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mitenkä reppana voisi tietää mistään kulttuurista mitään... Ainoa vähänkin kulttuuriin viittaavaa teko 125:lla taitaa olla BB:n seuraaminen.

Vierailija
105/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
106/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene vaan teatteriin vaikka uhmiksen kanssa. Teidät heitetään pihalle vartissa ;)

Ei tainnut teillä tärpätä nuorempana....

Siellä uhmiksiin suhtaudutaan paljon ymmärtäväisemmin kuin vaikkapa Kansallisteatterissa. Vai meinasiko teiniäippä, että mennään uhmiksen kanssa Kansalliseen katsomaan Punaista viivaa? Heh heh... :D

Vierailija
107/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei sitten antanut tehdä iltatähteä, ja nyt täällä katkerana vingutaan esikoisen odottajille :D

Vierailija
108/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä tullut mieleen, että jokaisella se vauva&taaperoikä kestää suunnilleen saman verran, ellei sitten tee siitä lapsenteosta elämäntehtäväänsä. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta, että jokaisella menee siihen muutama vuosi joka tapauksessa, aloitti sen touhun sitten 18- tai 40-vuotiaana. Ja sitä jaksaa ihan yhtä hyvin tai huonosti, vauvat on vauvoja ja se touhu on rasittavaa. Nämä viimeksi keskustelussa vttuilleet olisivat saaneet jättää lapsenteon kokonaan väliin, niin on häiriintyneen oloista sakkia. Mikä teitä vaivaa??? Mitä väliä sillä on milloin lapsensa hankkii? Sinä vanhempi esikoisen odottaja etenkin, eikö elämänkokemusta ole edes sen vertaa karttunut ettei tarvitse alkaa tappelemaan jonkun teiniäidin kanssa?

Vierailija
109/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä naurattaa tuo teiniäiti, en niinkään tappele :D

Vierailija
110/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksi jotain järkevämpää tekemistä

Eikä aina jaksa keksiä järkevämpää puuhaa :D

Vierailija
111/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksi jotain järkevämpää tekemistä

Vierailija
112/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee aika vaikeeta.

t äiti vm ´88, ei mikään teini

Vierailija
113/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee aika vaikeeta.

t äiti vm ´88, ei mikään teini

Eikö voi hassutella ja nauraa? Vai ärsyttääkö se, että joudut itse naurun kohteeksi. No, kun tuosta vähän kasvat, niin opit ottamaan asioita rennommin, etkä pingota naama kurtussa :D

Vierailija
114/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsi opi itse keksimään ja oivaltamaan mitään, jos vanhemmat tyrkyttävät kaiken valmiina. Ja joskus tekee lapsellekin ihan hyvää kokea tylsyyttä. Mutta mitäpä tuollaiset "äiti vm 88, ei mikään teini" siitä mitään tajuaisi...

Vierailija
115/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitäkään raskautta pidetty riskiraskautena, kun ei neuvolakäyntejä tai muitakaan kontrolleja ollut sen enempää kuin aikaisemmissa raskauksissa. Mitään muita seulontajakaan ei tehty kuin np-ultra.

Niin, mitenkähän se oikein mahtaa käytännössä ilmetä, että yli 35- tai yli 38-vuotiaitten raskaudet ovat riskiraskauksia?

Vierailija
116/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikilla ole naama kurtussa, teillä mummoäideillä vaan :)

ja ryhtyä samalla aikaa mummoksi ja äidiksi. Onneksi itse pääsen keskittymään pelkästään mummona olemiseen :D

Vierailija
117/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään itsestäänselvyys, jos omatkin lapset saavat lapsia sitten 40-vuotiaina... toivotaan parasta.

Vierailija
118/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään itsestäänselvyys, jos omatkin lapset saavat lapsia sitten 40-vuotiaina... toivotaan parasta.

Ihan reilusti alle 80 olen, kun lapsi on nelikymppinen :D Sinähän voit sitten odotella, kun oma lapsesi tulee tänne parikymppisenä teiniäippänä vinkumaan, että äiti teki iltatähden nelikymppisenä, ja nyt lapsi ei saakaan mummoa ihan vain itselleen.

Vierailija
119/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ollut ylimääräisiä kontrolleja, valitsin rakenneultran np:n sijaan, kaikki oli okei, mutta ehkä olin poikkeuksellisen terve, kuten neuvolaterkkari asian ilmaisi, lähes kaikilla odottajilla ikään katsomatta alkaa kuulemma olla jotain perussairautta, diabetestä ym.

Vierailija
120/170 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asenteessa "ei kukaan ajattele lasta", siis oliko minun nelikymppisenä äitinä pitänyt rakastaa lastani niin paljon, että olisin jättänyt tekemättä hänet, etteivät kaverit vain häntä kiusaa...?

Kaikki eivät todellakaan raskaudu pelkän päätöksen voimin, nuoreltakin ihmiseltä voi kuolla (nuori) puoliso, pitää löytää se toinen oikea jne.