Miten paljon teillä menee muka rahaa pesuaineisiin?
Kaveritkin aina harmittelee kun menee niin paljon rahaa ruokaan ja pesuaineisiin, ni mä aina ihmettelen että onko ne pesuaineet ny niin iso kustannus että pitää erikseen mainita?
Me käytetään Pirkan pesujauhetta pyykinpesuun: maksaa ehkä 3€ ja kestää noin 3 kuukautta vaikka pestään koneellinen joka toinen päivä.
Samoin käytetään Pirkan huuhteluainetta joka maksaa alle 2€ ja kestää varmaan 2 kuukautta.
Pirkan konetiskiaine maksaa muistaakseni 3€ ja riittää noin 1,5 kuukautta.
Muuhun siivoukseen käytän fairyn tiskiainetta ja se kestää helposti puoli vuotta se yksi pullo.
Kommentit (25)
mä oon ihmetellyt ihan samaa :)
Pyykinpesuainetta ostan ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. olkoonkin nestemäistä Omoa ja vähän kalliimpaa 5e ehkä.
Huuhteluainetta ostan varmaan 3 kk:n välein. ja taas korkeintaan 5e
Ja sitten ne vessapaperit ??? jotka kanssa aina mainitaan. 24 rullaa maksaa jonkun 16e. Nämä riittävät meillä reilu 2kk ellei enemmänkin.
Shampoot ja saippuat ja hoitoaineet. Ostan niitä varmaan 4kk:n välein. varmaan yhteensä 15e.
Tämä tekee yhteensä 190 e ja sen kun jakaa 12 kuukaudella tulee 15,8 e / kk menekkiä.
Tämän säästää kun jättää meidän perheeltä yhden mäkkärikäynnin pois parin kuukauden välein.
ei mun mielestä mikään hirveä summa.
Sertoa kuukaudessa yksi paketti
Fairypullo kestää varmaan vuoden
Konetiskiaine yli kuukauden, Rainbow-jauhetta
Shampoota menee pari pulloa kuussa, pitkähiuksisia treenaavia tyttöjä
Hoitoainetta myös
Treenisuhkusaippuoita myös tuon verran, leikkivät suihkussa ja tekevät kuplia yms.
Yleispesuainetta pullo kolmessa kuukaudessa, chloritea myös kissan hiekkalaatikon pesemiseen ja desinfioimiseen, lattiat pestään myös muutaman kerran kuussa
Uuninpesuaine kestää pari vuotta
Villapesuaine kestää pari vuotta, huuhteluainetta käytän harvoin ja pullo kestää varmaan vuoden kuten sappisaippuakin
Lisäksi on spraytölkeissä rasvanirrotusainetta esim, fillarinkorjauksiin, autossa ikkunavaahtoa ja lappuja, sitrusmömmöä tarrajälkien irrottamiseen jne.
vaikka pyrimme valitsemaan ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja, eli ei halvimpia. Ehkä 50 e vuodessa? Reilusti alle satanen kuitenkin.
mä unohdin tiskikoneaineet.. en muista kyllä kuinka usein niitä pitää ostaa.. yleensa ostan paljousalennuksista paljon kerralla :)
Sitten menee enemmän, koska itse ostan usein muita kuin markettishampoita. Mutta miehen ja lapsen yhteinen (halpa)shampoo kestää melkein vuoden, ja mulla ne vähän hintavammat ainakin 4 kk.
vaikka pyrimme valitsemaan ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja, eli ei halvimpia. Ehkä 50 e vuodessa? Reilusti alle satanen kuitenkin.
n. 1,5 pulloa pyykinpesuainetta kuukaudessa, en tiedä hintaa. Pesen pyykkiä noin koneellisen päivässä. Työvaatteet on pakko pestä joka päivä. Käytän halpaa nestemäistä pyykinpesuainetta, en huuhteluainetta.
n. 3 pientä pulloa tiskiainetta kuukaudessa. En tiedä hintaa.
Siivousaineita menee noin pullo vuodessa, käytän samaa joka paikkaan pöntöstä ikkunoihin ja siivoan todella harvoin.
Kodin putkimiestä menee pullo kuukaudessa.
Sampoota menee 8 euron pullo 2 kuukaudessa. Samanhintainen hoitoaine riittää tuplasti pidempään.
Tietysti ei sitten tartte ihan heti olla ostamassa, kyllä ne jokusen kuukauden riittää.
Tarkoitan "kaikella" seuraavaa:
- wc-paperit
- talouspaperit
- shampoo ja hoitoaine
- suihkusaippua, erikseen miesten ja naisten
- muotovaahto
- hiuslakka
- astianpesuaine, käsi (Fairy)
- astianpesukonetabletit
- pyykinpesuaineet, värillisille ja valkopyykille
- Tolu yleispuhdistusaineeksi
- wc ankka
- sumute pullo yleispuhdistusainetta
- sini lattialiinat siivoukseen
- siivousliinoja
Tässä siis muutakin kuin pesuaineet, mutta näitä kaikkia kyllä meillä kuluu. En pärjää ihan pelkällä Fairylla :)
ja se riittää vuoden, töistä kannan lisäksi pesuaineita ja shampoita aikas paljon. Vessanpesuainettakaan ei ole vuosiin tarvinnut ostaa itse.
Tilaan kyllä Dermolta aika paljon kaikennäköistä.
Itse ainakin sanoessani "ruokaan ja pesuaineisiin" tarkoitan vähintäänkin ruuan lisäksi seuraavia kustannuksia:
pyykinpesuaine
huuhteluaine
ilmanraikastin
wc-raikastin
pöntönpesuaine
pölynpyyhintäaine
lasinkirkastusaine
konetiskiaine
käsitiskiaine
shampoo
käsisaippua
hoitoaine
suihkusaippua
dödö
hiuslakka
hajuvesi
hammastahna
hammasharja
wc-paperi
talouspaperi
lattianpesuaine
kaakelinpesuaine
puhdistusmaito kasvoille
kasvovesi
kynsilakanpoistoaine
jne.. Eli vähän muutakin kuin pyykinpesuaine ja konetiskiaine.. Ja shampoot ja muut siis kolmelle hengelle.
Ennaltaehkäisynä kaikkiin viemäreihin laitan etikkaa+ruokasoodaa kerran kuussa,estää tukoksia ilman myrkkyjä
n. 1,5 pulloa pyykinpesuainetta kuukaudessa, en tiedä hintaa. Pesen pyykkiä noin koneellisen päivässä. Työvaatteet on pakko pestä joka päivä. Käytän halpaa nestemäistä pyykinpesuainetta, en huuhteluainetta.
n. 3 pientä pulloa tiskiainetta kuukaudessa. En tiedä hintaa.
Siivousaineita menee noin pullo vuodessa, käytän samaa joka paikkaan pöntöstä ikkunoihin ja siivoan todella harvoin.
Kodin putkimiestä menee pullo kuukaudessa.
Sampoota menee 8 euron pullo 2 kuukaudessa. Samanhintainen hoitoaine riittää tuplasti pidempään.
Kuinka saa noin paljon menemään?? Itselläni kestää sellainen pieni fairy-pullo puoli vuotta.
Ja joka päivä tiskaan kerran tai kaksi.
Ja tuo kodin putkimies :D Todellakin kannattaa tilata se ihka elävä putkimies kotiin, voi muuten olla kohta iso ongelma edessä..
3 rööriä putsattavana. Mitä haittaa on avata viemäreitä noin kerran kuukaudessa?
Tiskiaineen kanssa olen ehkä turhan höveli, mutta en kyllä ala sitä säästelemään vaan käytän sen, mitä tarvitsen.
mutta vähemmän kuin ennen kun huomasin että ne halvimmat merkit on tasan tarkkaan yhtä hyviä kuin kalliit.
Ja laitan myös vähemmän esim. pyykinpesuainetta kuin ennen ja pesutulos ihan yhtä hyvä.
"Mitä haittaa on avata viemärit kerran kuukaudessa?" kysyy kirjoittaja edellä. No, sehän on ihan hyvä, mutta ne avataan manuaalisesti, eli poistetaan käsin sieltä ne kertyneet hiustukot ja muu roska. Tai käytetään edellä kerrottua etikkaliuosta.
Oletko kuullut ympäristönsuojelusta? Kodin Putkimies on aika heviä tavaraa, jota sä sitten tavallaan juot, kun vesihanan aukaiset. Haluat siis sotkea vedet itseltäsi ja lapsiltasi?
Pesuaineena nestemäistä Erisania ja annostus on puolet siitä mitä pullon kyljessä sanotaan. Huuhteluaineena etikkaa joka on ehkä 1,5 euroa iso pullo. Hajuttomia vaatteita tulee.
Käytetään samaa palasaippuaa hiuksille ja iholle, sitä kuluu puolessa vuodessa ehkä 20 euron satsi, sit saa taas tilata lisää.
Siinä varmaan kaikki?
Pesuaineena nestemäistä Erisania ja annostus on puolet siitä mitä pullon kyljessä sanotaan. Huuhteluaineena etikkaa joka on ehkä 1,5 euroa iso pullo. Hajuttomia vaatteita tulee.
Käytetään samaa palasaippuaa hiuksille ja iholle, sitä kuluu puolessa vuodessa ehkä 20 euron satsi, sit saa taas tilata lisää.Siinä varmaan kaikki?
Teillä ei pestä astioita, ikkunoita, lattioita tai mitään muutakaan kuin vaatteet ja itsenne?
koska osa laskee niihin myös ravintolaruuat ja alko-ostokset, osa ei. Osa laskee kosmetiikan, osa ei. Itse lasken mukaan ne tavarat mitä ostan ruokakaupasta, eli vessapaperit, hammastahnat, tiskiaineet yms., mutta en esim. kynsilakanpoistoainetta ja shampoota koska ne ostan muualta.
Itse ainakin sanoessani "ruokaan ja pesuaineisiin" tarkoitan vähintäänkin ruuan lisäksi seuraavia kustannuksia:
pyykinpesuaine
huuhteluaine
ilmanraikastin
wc-raikastin
pöntönpesuaine
pölynpyyhintäaine
lasinkirkastusaine
konetiskiaine
käsitiskiaine
shampoo
käsisaippua
hoitoaine
suihkusaippua
dödö
hiuslakka
hajuvesi
hammastahna
hammasharja
wc-paperi
talouspaperi
lattianpesuaine
kaakelinpesuaine
puhdistusmaito kasvoille
kasvovesi
kynsilakanpoistoainejne.. Eli vähän muutakin kuin pyykinpesuaine ja konetiskiaine.. Ja shampoot ja muut siis kolmelle hengelle.
Ai niin, tiskit! Fairya tai vastaavaa menee toooodella vähän vaikka mä siä hlvaankin ihan tarpeettoman paljon silloin kun tiskaan jotain käsin. Tiskikoneeseen laitetaan halvimpia tabletteja, meillon niitä kalliita sulavia, mut ne jättää ihan kaameen hajun tiskeihin (joiden kai pitäis tulla puhtaaksi eikä kemiaaleilla kyllästetyiksi) ja vaahtoaa meidän koneessa niin että kone on täys vaahtoa ja sammuu itsekseen.
pyykinpesuaineita ostan yleensä paljousalennuksella, viimeksi joskus 3-4kk sitten ostanut 3pkt (1,35kg/pkt) 10e. Vieläkin on yksi avaamaton ja 1 vajaa jäljellä. Ja pyykkiä pestään lähes joka päivä.
Huuhteluainetta ei käytetä.
Astianpesuaineet ostan isoissa paketeissa (90-100tablettia), maksaa joku 7-8e ja kestää puoli vuotta.
Huuhtelukirkastetta tarvii ostaa ehkä kerran vuodessa,jos niinkään usein.
Muut siivousaineet, en edes tiedä koska on viimeksi tarvinnut ostaa..