Voiko teidän mielestä kutsua kylään ystäviä, jos ei kysy ensin puolisolta?
Mies on sitä mieltä, että ei tarvitse kysyä lupaa. Suuttui kun ihmettelin, että hän oli järkkäämässä saunailtaa kaverinsa kanssa, vaikka ei ole kysynyt minulta onko se ok.
Kommentit (18)
Normaaliin kyläilyyn ei tietenkään kysytä, jos kaveri tulee kahville. Pitkän kaavan saunottamisesta sovitaan, koska se vaikuttaa puolisokin elämään.
Ei voi. Tästä olemme miehen kanssa usein riidelleet. Hän pyytää kavereitaan meille päiväkausiksi pelaamaan tietokoneilla. EI OLE OIKEIN!!!
Vierailija kirjoitti:
Normaaliin kyläilyyn ei tietenkään kysytä, jos kaveri tulee kahville. Pitkän kaavan saunottamisesta sovitaan, koska se vaikuttaa puolisokin elämään.
Tämä.
Lisäksi ei järjestetä kymmenen henkilön illallisia, kutsutaan kaikki ja sitten oletetaan että puoliso hoitaa siivot ja ruoat.
Se hoitaa joka kutsuu.
Voi kutsua, etenkin jos on kyse jostain 1-2 tunnin piipahduksesta. Puolisona voidaan sen verran joustaa puolin ja toisin että jos ei itse jaksaisi vieraita, lähtee vaikka lenkille tai kaupassa käymään. Mutta isomman porukan kutsuminen tai koko illan/yön kestävä vierailu kysytään aina toiselta etukäteen.
Ärsyttää, että tästä piti tehdä oikein negatiivinen asia. Että minulta pitää kysyä lupa. Miten perustelen tämän hänelle?
Ap
No kyllä voisi ilmoittaa ja kysyä onko ok, jos on kyse koko illan vierailusta, joka vaikuttaa toisenkin elämään. Mistään kahvittelusta ei tarvitse sopia.
Äh, siis miten perustelen sen, että minulta pitää kysyä etukäteen sopiiko ja onko se minulle ok, että tänne tullaan saunomaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Lisäksi ei järjestetä kymmenen henkilön illallisia, kutsutaan kaikki ja sitten oletetaan että puoliso hoitaa siivot ja ruoat.
Se hoitaa joka kutsuu.
Mitäs se haittaa siinähän olettaa. Eiköhän tuo pian huomaa itsekin että ei olisi kannattanut olettaa.
Miten perustella?
Se on sinunkin koti. Koti eikä mikään julkinen ajanviettopaikka. Koti, joka monille on ainut paikka rentoutua ja rauhoittua. Koti, jossa ei jatkuvasti tarvitse huomioida muita ihmisiä vaan saa olla rauhassa omana itsenänsä.
Vierailija kirjoitti:
Äh, siis miten perustelen sen, että minulta pitää kysyä etukäteen sopiiko ja onko se minulle ok, että tänne tullaan saunomaan.
Ap
Sanot, että aiot itse saunoa ja menet myös saunaan miehen kaverin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi se pitäisi perustella?
Sano että teidän koti ei ole mikään hostelli, kaverit yöksi muualle
Lyhyemmistä piipahduksista riittää, että ilmoittaa etukäteen (tietää itsekin varautua, esim. ei tule juuri suihkusta vieraan saapuessa). Jos on illanvietto tai yökyläily, niin niistä sovitaan etukäteen, ehtii itsekin miettiä haluaako lähteä evakkoon.
Ei siihen kai lupaa tarvita, mutta ilmoitus riittävän ajoissa olisi suotavaa, että toinen voi suunnitella omat menonsa.
Ai että. Eipä tarvitse moisista murehtia, kun meillä on omat kämpät. Kumpikin saa kutsua ketä tahtoo ja milloin tahtoo.
Minusta on kohteliasta kysyä lyhyestäkin vierailusta ensin. Eri asia on sitten tilanne, jossa puoliso ei ole vierailun aikana paikalla.
Nosto