Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsuudenkodissani

Vierailija
14.05.2026 |

Kävimme noin kerran vuoteen ulkomailla. 

Kerran vuodessa kävimme lomalla Suomessa.

Kesät vietimme mökillä.

Mökiltä kävimme viereisissä kaupungeissa visiiteillä, shoppailemassa ja katselemassa ympäriinsä.

Kävimme kahden kaveriperheen mökeillä.

Ja he kävivät meidän. Ja vappuna kävimme lounaalla ja uutenavuotena usein yhden tietyn perheen luona.

Toki olen kiitollinen siitä, että sain nähdä ja kokea, mutta tällaiselle semi-introvertille se tahti oli aika uuvuttava. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa ihanteellisen kauniilta

Miksi valitat

Vierailija
2/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ollut paljoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ollut paljoa. 

Oli SEMI-INTROVERTILLE.

Ap

Vierailija
4/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa ihanteellisen kauniilta

Miksi valitat

Kauniilta :ddd 

En valita, vaan tuli mieleen kun kesä lähestyy.

Vierailija
5/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriperheiden mökeillä oli ihan ok, mutten pystynyt koskaan rentoutumaan täysin. Olin niin vieraskorea. Samoin kun meidän mökillämme oli vieraita, olin kamalan itsetietoinen enkä voinut rentoutua. Se oli kuormittavaa.

Ap

Vierailija
6/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että kävitte vain kerran vieraisilla pl kaksi mökkireissua ja teillä ei käynyt koskaan vieraita muuta kuin nuo mökkivierailut?

Vierailija
7/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetietoisuus on aivan eri asia kuin introverttius jolloin ei tarvi olla maailmannapa

Vierailija
8/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että kävitte vain kerran vieraisilla pl kaksi mökkireissua ja teillä ei käynyt koskaan vieraita muuta kuin nuo mökkivierailut?

Kävi vieraita, mutten kokenut sitä liialliseksi, koska se oli noin 2 h per kerta, harvakseltaan. Raskainta oli koko ajan mennä johonkin, koska kuormitun ihmispaljoudesta.

Vierailija
9/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveriperheiden mökeillä oli ihan ok, mutten pystynyt koskaan rentoutumaan täysin. Olin niin vieraskorea. Samoin kun meidän mökillämme oli vieraita, olin kamalan itsetietoinen enkä voinut rentoutua. Se oli kuormittavaa.

Ap

Entäs nykyään? Onko helppoa vierailla ja kutsua kotiisi vieraita? 

Vierailija
10/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51v enkä ole vieläkään käynyt missään muualla ulkomailla kuin lapsuudessa pohjoismaisissa naapurimaissa kahdesti.

Vierailija
11/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oltiin just ystäväpariskunnan kanssa lomalla vuokramökillä ja olin ihan loppu sen reissun jälkeen. Sosiaalinen kanssakäyminen "vieraiden" kanssa aamusta iltaan ON uuvuttavaa. Ei tietenkään kaikille mutta ainakin minulle. 

Vierailija
12/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anteeksi, menen nyt ohi aiheen, mutta minua harmittaa itsetietoinen-sanan jatkuva käyttäminen väärin. Itsetietoinen = omasta arvostaan varma, arvonsa tunteva, omanarvontuntoinen, ylpeä. https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/itsetietoi nen?searchMode=all

Haet varmaan suomenkielistä vastinetta englanninkieliselle ilmaukselle self-conscious? Se on suomeksi vaivautunut. Voit myös sanoa hermoilleesi tai olleesi kiusaantunut.

Muuten ymmärrän hyvin, mitä tarkoitat, kun olen itsekin introvertti luonne. Meidän molempien pitää vain pyrkiä järjestämään itsellemme riittävästi palautumisaikaa seurallisuuden jälkeen.

Vierailija
13/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joisko pään täyteen viinaa kerrostalossa vai meniskö mökille mököttämään...

Vierailija
14/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entäs nykyään? Onko helppoa vierailla ja kutsua kotiisi vieraita? 

Ei todellakaan. Enkä edelleenkään jaksa mennä koko ajan johonkin. En pidä aikataulutetuista asioista, vaan olen enemmänkin spontaani.

Vierailija
15/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anteeksi, menen nyt ohi aiheen, mutta minua harmittaa itsetietoinen-sanan jatkuva käyttäminen väärin. Itsetietoinen = omasta arvostaan varma, arvonsa tunteva, omanarvontuntoinen, ylpeä. https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/itsetietoi nen?searchMode=all

Haet varmaan suomenkielistä vastinetta englanninkieliselle ilmaukselle self-conscious? Se on suomeksi vaivautunut. Voit myös sanoa hermoilleesi tai olleesi kiusaantunut.

Muuten ymmärrän hyvin, mitä tarkoitat, kun olen itsekin introvertti luonne. Meidän molempien pitää vain pyrkiä järjestämään itsellemme riittävästi palautumisaikaa seurallisuuden jälkeen.

Niin no kiusaantunut ja varuillaan. Somesisältöni on 99,9 % englanninkielistä, niin joskus tulee hassuja virheitä jopa minulle, joka olen erittäin hyvä kielissä (suomi mukaan lukien.) 

Vierailija
16/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissa minua ei vain ymmärretty, vaan pidettiin hankalana, kun en ollut innoissani menossa sinn  sun tänne. Nykyään saa onneksi elää vähemmän aikataulutettua elämää. 

Vierailija
17/17 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenkodissa minua ei vain ymmärretty, vaan pidettiin hankalana, kun en ollut innoissani menossa sinn  sun tänne. Nykyään saa onneksi elää vähemmän aikataulutettua elämää. 

Sinne sun tänne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän