Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haave toisesta lapsesta

06.02.2013 |

Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.

Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.

Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)

Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!

Yk3/kp4/25-28

Kommentit (645)

Vierailija
621/645 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippahei! 

ELMIA: Mulla just oli ja meni keuhkoputkentulehdukseen ab kuuri. Ylläri pylläri meni vatsan oma tasapaino sekasin ja nyt on semmoset turvotukset ja pöhötykset ennenkun tasaantuu taas normi tasapaino takas. Kurjia tuommost ab kuurit vaikka niillä onkin tarkoitus hoitaa. :/

RORY: Minä niin jaan tunteen kanssasi. Mulla sammuu liekki heti jos kumi tulee väliin, silläpä se pois nyt on siitäkin syystä. Hormonit teki saman, ei homma toimi niin ei toimi. En tiedä mitä tulevaisuudessa sitten keksis, aiheuttaako kierukka samoja ongelmia? 

MISSIPSU: Hieno idea muuten tuo Ainu-pupun vieminen! :) Minä aloitin nyt tavaksi viedä sellaisen pienen Sophie kirahvi purulelun. Omalla mukulalla se oli suosikki ikenien hankausväline. :D 

Onnea mahdottoman paljon uusille plussanneille! :) Voi että sitä tunnetta.. :) Sitä monesti miettinyt itse, kun esikoisesta teki plussan.. Ois ehkä isommatkin fanfaarit voinu olla.. :D Tuli vaan puoliunessa tehtyä testi aamun pikkutunneilla ja kappas, siinä on plussa ja jatkoin unia. Tosin seuraavalla viikolla tein seitsemän testiä lisää ja olin joka kerta ihan että mitä ihmettä! :D

Plussatuulia ja masun kasvua kaikille!!! <3

Diudau, joka ei nyt oikein tiedä, että antasko palaa vai kuinka. 

Vierailija
622/645 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei kaikille! Kiva kuulla, että plussia tippuu tasaiseen tahtiin. Tulin kertomaan, että kroppa taitaa todella ottaa kaiken irti tästä viimeisestä raskaudesta. Ekan kanssa ei ollut aamupahoinvointia ollenkaan, nyt on! Ekan kanssa ei ollut erikoisempaa väsymystä, nyt on. Voisin nukkua vaikka kokoajan, onks pakko mennä töihin?! Sitten tämä kylmä kuuma. Ensin oon aivan jäässä ja sitten yhtäkkiä pukkaa jo hikeä, kun on sopivan hiki niin iskee taas kylmyys. Ekan kanssa ei tosiajan ollut mitään tämmöistä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/645 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaisesti kertomaan fiiliksissä, että ClearBluen digi -testissä lukee: Raskaana 1-2. :)

Herkät raskaustestiliuskat näyttää vielä haaleaa viivaa...mutta raskaana tässä taidetaan olla.

KP 27/27-30 Elikkäs RV 3+5

624/645 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan! 

Ihanan aurinkoinen päivä. Lämpöasteita!! :) Ainut ikävä puoli on, että kurakeli alkaa taas. Tulee kuravaatteet ajankohtaiseksi... 

Paljon onnea kaikille plussan saanneille!! :)

Mimiav, ikävää, että pahoinvointi vaivaa. Toivottavasti se ajankuluessa helpottaa. :)

Diudau, oli puhetta niistä työasioista. En saanut yhtikäs mittään työnantajalta, työsuhteen loputtua paria viikkoa ennen äitiysloman alkua. Tai kyllä hän toivotti minulle hyvää jatkoa ja se siitä.

Teillä oli jotain keskustelua noista ehkäisykeinoista. Meilläkään ei ole ennen ollut kumi käytössä. En tiedä, mutta jokin siinä aina tökkii, kun sitä yrittääpi käyttää. Pillereitä olen syönyt kahtakin merkkiä, mutta niitäkään en aio ottaa uudestaan käytöön. (Mielellään koskaan) Eivät vain sovi minulle. Niitä syödessä ei ollut mitään haluja leikkiä tuolla kammarin puolella. Olin myös kuulemma ärtyisä akka. Pitänee sitten joskus keksiä uusi ehkäisykeino, onneksi nyt sitä ei tarvitse meittiä... ;)

Vierailija
625/645 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei näin pikaiseen tulin kysymään teiltä, kun en muistanut röntgenhoitajalta kysyä aamulla.

Eli siis olin tänään lannerangan ja si nivelten röntgenissä, kun on ollut kipusäteilyä alaraajaan.. Niin kysymys on siis se, että vaikuttaako se lannerangan kuvaus eilen touhuttuihin siittiöihin tai vaikuttaako se nyt tulevan ovulaation aikana irtoavaan munasoluun tai olemassa oleviin munarakkuloihin? Että jos nyt sattuisikin eilen "lipsahtaneisiin" siittiöihin jotain säteilyä tulemaan? Onko se mahdollista? Vaivaa nyt kamalasti ja aamuun pitäisi odottaa ja kysyä asiaa. :( Ihan tyhmiä ajatuksia nyt vaan tuli.

Diudau, joka palaa asiaan paremmin myöhemmin

626/645 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille!

Pikaisesti tulin vain kurkkimaan kun jokin ihme kevätväsymys vaivaa. Ääh kun on väsynyt ja saamaton olo. Meidän murullakin on kiukkukausi meneillään, tekee koko ajan lisää hampaita ja samalla on vatsa vaivannut. 

Diudau, itse olin juurikin lannerangan ja vähän muidenkin alueiden röntgenissä alkuvuodesta ja minulta peitettiin koko lantion alue lyijyliivillä, ettei tule säteilyä munasarjoihin. Hoitaja ihan mainitsi asiasta. En kyllä osaa sanoa vaikuttaako se tai miten se vaikuttaa kypsymässä oleviin munarakkuloihin ja siittiöihin mutta kai yleensä on tapana suojata kyseinen alue fertiili-ikäisiltä naisilta. Eikö sinulla tehty näin? Mutta onhan se todella epätodennäköistä, että se mitenkään vaikuttaisi, joten älä huolehdi... Toivottavasti saat huomenna kysyttyä asiaa ja saat mielenrauhan. 

Vierailija
627/645 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenasia selvitetty ja kaikki hyvin, ihan turhaan hätäilin. :) 

Täällähän on kivasti ropissut plussia! :) Oi ihanaa, onnea onnea! :)

Roseh: Täällä kans joku ihme väsymys itsellä ja kiukkukausi esikoisella. Päiväkodin aloitti helmikuussa ja kolmas yskä ja nuha taas alkoi. Kai se on nyt ennen kesää joka kuukausi käytävä yksi räkätauti läpi.. 

Tämä kevät kyllä tekee ihan ihme tepposia mielelle. On ihan kauhean iso tarve koko ajan tuunata jotain ja laittaa kotia ja pistää itämään vaikka minkä kasvin siemeniä ja suunnitella jo kesäksi kukkajuttuja pihalle. Ja tällä hetkellä ajattelen vain lämmintä saunaa ja pehmeää sänkyä ja puhtaita petivaatteita jotka juuri laitoin, oi voi, ihana uni ja nukkuminen. :D  Onko nää kotipuuhastelut ja väsymykset vauvakuumetta ja lähipäivinä tulevaa ovista? :D 

Kuinka monella teistä on muuten koira lapsiperheessä? Miten rullaa arki koiran kanssa? Ja kuinka moni harrastaa liikuntaa? Mietityttää miten käy liikuntainnon ja kutakuinkin terveen ruokavalion kun raskaus jossain välissä putkahtaa. :D 

Vierailija
628/645 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas! Ollu hälinää ja härdelliä enkä oo kerenny täällä käyä, luen huomenna tarkemmin juttuja..

Täällä siis OLTIIN raskaana, kunnes sunnuntaina haaveet ja toiveet alko valumaan pois :( Eli keskenmeno..Viikkoja oli 6+3 ku alko valumaan, mut kyllä se vaan tuntuu niin pahalta :( Nyt sitte pitää yhen menkat ootella että voi uus yritys ja toivottavasti parempi onninen yritys..Saapa nähä ku nyt tärppäs ekasta kierrosta ku yritettiin, et kuin kauan nyt sitte menee :/ 

Vierailija
629/645 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jo usiampi plussannu, onnittelut teille <3 ja tsemppiä muille että alkais tärppäileen! 

Mulla siis eka raskaus oli ongelmia täynnä, rv 20 jälkee alko verenpaineet nousta ja tuli proteiinia pissaan..Osastolla oltiin ekan kerran rv 23 ehkä 3 päivää, sit kotiin seuraileen ja viikon ja välillä jopa parin välein äitipolilla ultraa ja seurantaa. 32+4 kokonaan osastolle makoileen, osastolla sain kyllä liikkua että en ihan petipotilaaksi kuitenkaan joutunu. Siinä oli monta kertaa lähellä piti tilannetta että ois joutunu sektioon ku verenpaineet oli niin korkialla ja vauva ei liikkunu tarpeeks, mut aina päästiin sen yli. 37 sitalettiin käynnisteleen, laitettiin semmonen ballonki ja sit seuraavana päivänä pääsin puolilta päivin saliin ja puhkastiin kalvot, muistaakseni 12.30. Kolmen aikaan sain epiduraalin ja sit laitettiin oksitosiini tippumaan. Sanoin miehelle että lähehän syömään, mä yritän levätä että menee varmasti huomisen puolelle (seuraava päivä oli karkauspäivä) oli ollu varma että vauva syntyy aprillipäivänä 1.4, mut ei ihan sinne asti päästy ;) No joutuin pian soittaan miehen takasi ku käviki vähä joutusammin avautuminen. Tyttö synty 18.47, eli 28.2 komiasti ennen karkauspäivää :D Ponnistusvaihe kesti 27min, muistaakseni kätilö sano että keskimääränen ensisynnyttäjän ponnistusvaihe on kuitenki se reilu puolituntia.Et joku munki raskaudessa ja synnytyksessä meni opppikirjan mukaan ;) Tikkejä piti laittaa vaan yks ja synnytyksen jälkeen ei tehny istuminenkaan kovin pahaa..Synnytyksen jälkeen oltiin vielä viikko sairaalassa mun verenpaineiden takia ja sit tyttö joutu sinivaloon. Verenpaineongelmien takia oli myös raskausdiabetes joka ei meinannu pysyä kurissa ruokavaliolla, mut ei onneksi joutunu insuliinihoidolle.

Nyt tässä keskenmenneessä raskaudessa kerkesin käydä jo kerran neuvolassa, juuri näiden edellisen raskauden ongelmien takia. Seuranta olis ollu melko tiivistä ja ite ois pitäny mittailla heti sokeriarvoja ja verenpaineita..No pitäähän mun mittailla näitä siis muutenki. Mulla siis raskausaikana meni verenpainelääkkeet lopulta maksimiannoksella, ja silti paineet oli melkosen korkiat, 190/130 tais olla korkeimmillaan lääkityksen aikana. Tyttö synty siis 2/12 ja verenpainelääkkeetki sain pois vasta 12/12, et vuojen söin niitä yhteensä..Huih..

Hurjalta kuulosti monien synnytykset enää en muista keitten ;) Vähän vielä pökkyräolo, eilen siis todettiin keskenmeno lääkärin vastaanotolla, vuoto tuli kohdusta ja tänään varmistettiin vielä ultrassa. On kyllä itkua riittäny :( Pieni vauvanalku tuli paperiin ku pyyhkäsin, eihän se ollu vastaku n. 1cm jos sitäkään, mutta kyllä tunnistin sen vauvanaluksi :( Olin synnärillä harjottelussa helmikuussa ja näin rv 15 kohtuun kuolleen sikiön, se oli jo niin täydellisen pienen vauvan näkönen :(

Mä harrastan liikuntaa, pelaan lentopalloa ja käyn vesijumpissa/vesijuoksemassa ja lenkkeilen voimavarojen mukaan :) Nyt ois kiva ku saisin painua pois ennen seuraavaa raskautta! Mut neuvolan täti tänään sano ku sille soitin uutiset, että teet nyt vaan omien voimavarojen mukaan, ei oo mitään huolestuttavaa ylipainoa :) 

630/645 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Niin se elämä heittelee, on niitä onnellisia myötääviä mäkiosuuksia sekä suurilta ja ahdistavilta tuntuvia vastamäkiä...

Niinpä nyt täällä meidänkin keskuudessa: Paljon onnea Mimiku plussasta testissä! Mutta pahoittelut ja voimahalaukset Rixille, välillä elämä ei ole reilua:(

Tänne on tullut tiheään tahtiin viestejä viime päivien aikaan. Paljon on asiaa, jotka on myös meikeläisen arkipäivää. Mutta kaikkihan elellään sitä lapsiperheiden arkea, kera vauvahaaveiden eli eipä tuo ihme ole, jos lähes jokaisessa viestissä käsitellään aiheita, jotka ovat itsellekin "kuuma peruna".

Väsymystä valiteltiin. Minä olen aina kuulunut niihin ihmisiin, jotka eivät ole kärsineet kevätväsymyksestä. Pikemminkin päin vastoin, tahti kiihtyy sitä mukaa, kun päivä jatkuu! Joku väitti joskus, että näin käy ihmisille, jotka ovat itse syntyneet keväällä. Tiedäpä häntä, mutta itse olen huhtikuun lapsia:) Tänä aamuna hiivin kahvikupin kanssa ulos nuuskimaan kevätilmaa kello kuuden aikaan. Naapuri olisi kuollut nauruun, jos olisi sattunut näkemään ilmestyksen: Untuvatakki, jonka alla kylpytakki. Sen alta vilahti vähän "seksintappaja" pitkiksiä ja raitavillasukkia. Kaiken kruunasi Reiska-tossut:O Mahtava asua maalla, kaupungissa naapurit soittaisivat jo valkotakkiset hakemaan! Meidän ipana on mennyt kellojen siirrosta ihan sekaisin ja on herännyt monena aamuna vasta puoli kahdeksan nurkilla, joten saa nauttia aamukahvin rauhassa -iiiiihanaa!

Siitä päästäänkin aasin sillalla seuraavaan aiheeseen. Roseh ja Diudau mainitsi esikoisten kiukkukaudesta. Meillä ei ole hampaidetulokaan tuottanut ongelmia, mutta illalla nukahtaminen! Kuten jo edellä mainitsin, kesäaikaan siirtyminen pisti meidän neidin unikuviot ihan sekaisin. Hyvä lisä oli varmaan se, kun oltiin juuri ennen sitä kellonsiirtoa matkoilla ja vieraassa paikassahan nukkuminen ei myöskään ollut normaalia. Ennen tyttö nukahti illalla klo.20.00 ja heräsi aamulla n.klo.6.00. Nyt kun nukkuu aamuisin sinne puoli kasin paikkeille, niin illalla nukahtaminen on jotain aivan järkyttävää:( Kahtena iltana nukahtanut vasta kympin jälkeen ja äsken huusi pinnasängyssä reippaasti yli puoli tuntia. Kävin peittelemässä ties montako kertaa, sekosin laskuissa jossain 27. kerran kohdalla. Aijemmin riitti se, kun vain kantoi sänkyyn. Hoh, hoh... Onneksi nukkuu muuten hyvin, kokonaisia öitä. Mutta miten muiden lapsilla tuo nukuttaminen onnistuu? Moneltako teidän taaperot käy nukkumaan? Ja käykö se helposti vai vähemmän helposti?

Diudau kyseli koirista:D Nyt päästiin mun ehdottomaan lempiaiheeseen!!! Voisin kirjoittaa koiriin liittyvistä aiheista loputtomiin, sillä olen niitä "henkeen ja vereen koiraihmisiä". Meillä on kaksi koiraa, siis molemmat tulleet perheeseen jo useampi vuosi ennen lasta. Ikävä kyllä tottuminen vauvaan ei ole ollut helppoa. Alkuun näytti, että uusi perheenjäsen ei aiheuta koirissa mitään negatiivisia tunteita, mutta kun tyttö lähti konttaamaan toinen koira stressaantui selvästi. Väistää kyllä tyttöä, jos ei joudu ahdistetuksi mihinkään nurkkaan tms. paikkaan. Mutta osaa myös murista ja irvistellä ilkeästi. Aivan hirveä vahtiminen, ettei mitään vahinkoa pääse syntymään. Toivon todella, että tilanne tasaantuisi pikku hiljaa kun tyttö kasvaa. Onko teillä Diudau koira?

Ja siitä liikunnasta kyselit myös. Koirien kanssa vedetään vaunulenkkejä edelleen joka päivä, mutta esim. sählyn jouduin nyt toistaiseksi lopettamaan, kun ei olisi lapsenvahtia. Mies lähes poikkeuksetta töissä niinä iltoina, kun sählyporukka juoksee reikäpallon perässä:( Pitäis etsiä uusi porukka, mutta ei ole vaan saanut aikaiseksi. Kesän tullen kaivan rullaluistimet esille, mutta tietenkin toivon, että vatsa olisi jo silloin kasvamaan päin ja rullaluistelu ei taida olla raskaana olevalle se suositeltavin laji. Sulkapallo jäi edellisen raskauden myötä. Kyllähän tässä jotain pitäisi kehitellä:/

Taisi tulla pitkä viesti tällaista yleistä höpinää... Höpiskää välillä taas te muutkin, tulen taas jonkun päivän päästä innolla lueskelemaan! 

Vierailija
631/645 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Misskipsu, eiköhän se tästä pikkuhiljaa, kuhan tuo vuoto ja kivut loppuis ni ois helpompi jatkaa..Ei koko ajan muistuttais siitä mitä on menettäny :( Onneksi on tuo 1v ilopilleri, raukka tosin joutunu tässä nyt vähä outoon tilanteeseen ku äiti ei oo paljo jaksanu mitään ja on itkeny aika paljon :/ Mut eilen jo oltiin kaverilla leikkimässä ja tänään perhekerhoon, ni saa itekki muuta ajateltavaa.

Vähä ärsyttää ku kerkesin lentopallossa parille tyypille sanua :/ kun siellä tuli toisen naamaan täysiä pallo, ni ittiä rupes hirvittään että ei taija olla raskaana olevan laji ja automatkalla sit sanoin..Täytyy laittaa viestiä niille ni ei tarvi siellä sit sanua, eikä ne enää sit kysele sen enempää..

Meillä yleensä taapero nukahtaa tosi helposti, niin päiväunille ku yöunillekki. Mutta joskus vetää itkupotkuraivarit jos pääsee liian väsyksi ja tosi monesti isälleen..Se ottaa niin helposti tytön pois sängystä ku se itkee, ite oon paljo tiukempi..Vähän huono juttu, mut onki nyt puhuttu et meijän pitäs ruveta miettimään yhteisiä pelisääntöjä ettei mee tyttörukka ihan sekasi. Meillä neiti siin on nyt 1v1kk ja oppinu nyt vasta pikkuhiljaa nukkuun niin että herää yleensä korkeintaan 3 kertaa yön aikana..Maitoallergia todettiin 11.5kk iässä ja tyttö ollu tosi itkunen siihen asti :( Ja saatto herätä sen 30 kertaa yön aikana..Ennen diagnoosia ei nukkunu öitä putkeen ollenkaan, sen jälkeen nukkunu montaki yötä heräämättä kertaakaan :) Nyt tietenki vähän vaikuttaa kun pari viikkua sitte lähti kävelemään ja tulee niitä hampaitaki luultavimmin. Korvat myös vaivannu ja syksyllä on sit viimestään putkitusarviointi..Viime yönä neiti tais itkiä kaks kertaa, mut nukku koko yön omassa sängyssä :) Meillä siis nukahtaa noin klo 20 ja herää sit 6-7 aikaan :)

632/645 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Pahoittelut Rix tapahtuneesta. Iso voimahali täältä ja toivotaan että seuraava tärppi tulee pian ja sujuu ongelmitta!

Koira-aiheeseen: Meiltä löytyy kolme koiraa ja yksi kissa. Eka koira tuli kun poika oli 1-vee ja sitten niitä on tässä tipahdellut lisää...Oon aika luottavainen sen suhteen että koirien kanssa menee hyvin jos vauva tähän vielä tulee. Ovat niin tottuneita jo olemaan lasten kanssa, ei kyllä ikinä ole sen suhteen ollut ongelmia (paitsi tietysti pentuaikoina kun eivät vielä oikein osaa varoa...). Kissakin on hyvin lapsiystävällinen, ei raavi ja pure, paitsi jos otteet käy liian koviksi. Ja silloin se on ihan hyväksyttävää mun mielestä.

Meillä vielä nuo koirat aika isoja, tai yksi keskikokoinen podenco (se joka tuli ensin) ja sitten kaksi amerikanakitaa. Pojan ja uros-akitan lempileikkeihin on kuulunut se että koira ottaa pojan käden suuhun ja lähtee taluttamaan. Jonkun mielestä voisi olla hurjan näköistä, mutta ikinä ei pojassa ole jäljen jälkeä ollut, ei ei syytä huoleen! :)

Mun rakkaisiin harrastuksiin kuului ratsastaminen ennen tuota ekaa lasta, mutta valitettavasti ei ole aika siihen enää riittänyt. Aina välillä olen yrittänyt jonkun vuokrahepan hommata, mutta aina se on kaatunut sitten siihen, että en saa pojalle hoitajaa. Avomieskin kun joutuu välillä olemaan pari päivää poissa kotoa työn takia.

Koirien kanssa lenkkeilen kävellen, pyörällä, potkupyörällä ja potkukelkalla. Nyt kun kesä tulee (ehkä joskus) saa taas pojallekin fillarin alle, ja pääsee senkin kanssa reippaammin liikkeelle!

Mä taistelen edelleen tukkoisen nenän kanssa, mutta olen alkanut miettimään että mahtaisiko johtua jostain muusta kuin flunssasta. On nimittäin nyt parina aamuna autossa työmatkalla iskenyt aika voimakas kuvotus, ja mulla on kaiken lisäks nälkä KOKOAJAN!

Mekin muuten asutaan maalla ja sitä tulee välillä kekkuloitua pihalla ties millasissa vermeissä...Mies tapaa kesäaamuisin viedä koirat aamupissalle aamutakki päällä! :D

633/645 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Pahoittelut Rixille nyt vielä minunkin puolesta. Toivotaan, että seuraavalla kerralla on parempi onni. Koitahan jaksella siellä. 

Meilläkin pikku neidin nukuttelu on nyt tuottanut ongelmia siitä lähtien, kun kelloja siirrettiin. Ennen meilläkään ei tarvinut muuta, kuin viedä sänkyyn ja sinne nukahti alle viidessa minuutissa. Nyt asiat ovat toisin. Huutaa sängyssä ainakin sen puolituntia, vaikka kuinka yrität rauhoitella. Yleensä meillä ollaan nukkumassa ainakin jo klo 20.30, mutta nyt on mennyt yli kymmeneenkin. Huoh!! Aamulla herätään normaalisti ennen klo seitsemää. 

Kylläpä oli kiva kuulla, että täällä on näin paljon koiraperheitä. :) Elikkä meillä on myös koira ja siihen päälle vielä pari kania. Meillä ei ole mitään ongelmia ollut koiran ja lapsen välillä. Voisi sanoa, että ovat parhaita kavereita. Olen perhepäivähoitaja ja senkään osalta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa koiran ja hoitolasten samassa talossa olemisesta. Kanit eivät tosin tykkää niin kovasta "halailusta", mitä meidän neiti niille soisi... Siksi lapsi ja pitkäkorvat eivät vietä, niin paljoa aikaa yhdessä. Vauvakuumeen lisäksi minulla onkin kauhea koirakuume!! Mutta molempia ei kai voi saada yhtäaikaa. (Tai niin mieheni sanoo.) Vauva menee etusijalle. <3

Liikuntaa tulee harrastettua lenkkeilemällä koiran kanssa joka päivä, säällä kuin säällä. Ennen ekaa raskautta olin myös kova rullaluistelemaan ja uimaan, mutta nyt ne on jäänyt pois. Aika ei näytä riittävän. Kesällä pitää kaivaa luistimet esille ja lähtä asfaltille. :)

Vierailija
634/645 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa ihana, että monella on jo tärpännyt, onnea:) Me vasta päästään aloittamaan! Nyt alkaa jo jännittämään, että miten käy. Ja huomenna mennään kattomaan uutta isompaa asuntoa:) 

Vierailija
635/645 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rixille isot voimahalit ja todella paljon tsemppiä uusiin mahdollisuuksiin. <3

Siis täällähän onkin useampia koiraperheitä, ihan sekasinhan tässä menee. :) Ompa kivaa! Koska meille on tulossa loppukuusta koiranpentu ja sillä tässä kyselin, että miten se arki rullaa ja on rullannut pienenkin vauvan kanssa. Olen kyllä kokenut koiraharrastaja, mutta nyt mennyt sattumien summana useampi vuosi ilman koiraa ja nyt viimein on semmoinen sopiva kolonen ottaa koira. Oon kyllä koiraihminen niin henkeen ja vereen, että oksat pois! :D 

Kuinka monilla nukkuu taaperoikäinen jo omassa sängyssä eikä pinnasängyssä? Meillä tämä edessä ensiviikolla. Pinnasänkyyn nukahtaa tarhapäivän jälkeen yllättävän nopeasti eli alle kymppiminsassa, mutta kotipäivinä saattaa häilää yli puolikin tuntia. Miten ootte ihan maalaisjärjellä saaneet luovittua taaperon pysymään omassa sängyssään vai onko pysynyt? Meillä ei ole viereen haluaja, ei oo koskaan osannut nukkua meidän sängyssä vaan viihtynyt yöt sikeästi omassa pinnasängyssään? Onko joillain muuttunut tämäkin käytäntö, että yhtäkkiä maistuukin uni paremmin äidin ja isin kainalossa? :D

Saan nähdä mikä ralli tässä alkaa, kun on vilkas taapero ja koiranpentu samassa huushollissa.. Kariseekohan vauvakuume siinä samalla.. :D En usko, ehkä vähän unohtuu se pahin kärki.. tai sit ei! :D

636/645 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni Rix:lle keskenmenosta.  Ei tuossa surussa muuta oikein voi sanoa. En yhtään tiedä miltä sinusta tuntuu, kun itse ei tuota ole kokenut, mutta itse uskon sielujen kiertävän, joten jos tämä yksilö on perheeseesi tarkoitettu niin liittyy sukuun ennemmin tai myöhemmin.

Täällä ihmetellään mirenan jälkeistä turvotuksen katoamista. Farkut menivät heittämällä jalkaan. Mutta rintavarustus on suurentunut. Tämä uhkaa jo maan vetovoiman lakeja jos se neste sinne kertyi. Kaipa se keho nyt valmistautuu taas ovuloimaan ja pitää näyttää hyvältä uroksen silmissä. Hahhaa.  Ihan levotonta ajatusta siis näin perjantain kunniaksi.

Mutta on se hassua, takaraivossa lasken päiviä ehkäisyttömään kuukauteen. mikä helpotus elämälle. Tuo kevätaurinko pahentaa vauvakuumetta. Vastaantulevat äidit hymyilevät kilpaa auringon kanssa tuolla asfalttiviidakossa vaunujaan työntäessä. Ehkäpä ensi vuonna pääsisi joukkoon.

Nyt kirmaan nauttimaan luonnosta. Ilmeisesti huomenna taas ei-niin-keväinen päivä.

637/645 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Lalaloolle halauksia. Tuntuu pahalta että tipuit korkeelta!

Roseh: Tsemppiä hoitoihin!

Missäs muut on vai onko meitä tosiaan niin vähän tässä enää?

Täällä ovispäivät käsillä!

638/645 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Rosehille peukutan hoitoihin tuloksia :)! Elmialle sujuvaa masukin kasvatusta :). Lindaliinille ovispäiviin tärppionnea!

ON: Juu täällä pudottiin jakkaralta niin, että rytisi. Nyt opettelen taas ajattelemaan realistisemmin. Kävin gynen kanssa keskustelemassakin ja sanoi, että kiinnittymiseen ne haasteet usein liittyykin tän vajiksen suhteen, mutta lohdutti, että kyllä se vielä tärppää kun ollaan aktiivisia ja muutoin terveitä miehen kanssa. Gyne ultrasi eilen, kun halusin arvioida mahdollista ovulaatiota ja vasemmassa munasarjassa näkyi potenttiaalinen soluehdokas, jonka arveli n. viikon päästä irtoavan. Aloitan viikonloppuna oviksen metsästyksen tikuttamalla. Kiertojeni perusteella gyne arvioi, että ovulaatio tapahtuu melkomyöhään, mutta luteaalivaiheen tulisi olla riittävä kiinnittymiseen, mikäli vain kaikki muuten natsaa. Tämä kaikki rauhoitti mieltäni :).

Sain myös uuden ihana työpaikan, jossa on myös etenemismahdollisuuksia tulevaisuudessa ja työt alkavat jo vielä tänä vuonna :). Jes jes jes!

Tsemppiä muillekkin :).

Lalaloo kp10/30-34 yk6

639/645 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

En kerennyt kirjoitella täällä kuin yhden ainokaisen viestin ja sitten aika jotenkin karkasi käsistä. Varsinainen yk3 oli päällä ja nyt olen onnellisesti raskaana. 7.12. hento viiva tikkuun ku malttanu oottaa. Ja sehän on vain vahvistunut. Menossa 5 + 4 ja toivotaan, että kaikki menee mallikkaasti eteenpäin. Mahan juilintaa on päivittäin mm. juuri nyt.:D Siitä tietää, että jotain tuolla sisällä todellakin tapahtuu. Muutoin tää alkuaika on vähän sellaista onnetonta kun maha ei vielä kasva ja varsinkin näin toisen kohdalla miettii, ollaanko siellä vielä kyydissä vai ei. Toinen kun on erittäin toivottu niin haluaa myös pitää kiinni siitä. Eka neuvola on varattuna 9.1.2014. Nyt sitä sitten ihmetellään ja odotellaan, milloin maha alkaa oikeasti kasvaa ja mitä eroa on ensimmäiseen. Tää turvotus on inhaa mut omat syömisetkin olleet aika huonoa. Liikaa herkkuja mutta kun koko ajan tekis mieli syödä jotain.:D Raskausoireita kenties.....

Rosehille oikein paljon tsemppiä tulevaan koitokseen! On varmaan ainakin vähän helpompaa jatkaa. Uudenlaisen jännityksen tuo kyllä mukanaan elämäänne.

Lalaloo onnittelut uudesta työstä! Josko saat muuta ajateltavaa hetkeksi ja kenties pieni stressi raskautumisen suhteen pienee ja kroppa olis ehkä täten vastaanottavaisempi kiinnittymisen suhteen. Kun liikaa miettii, mitään ei tapahdu.

Elmialle ihanaa odotusta ja masun kasvattelua. Miten sulla meni ultrassa? Näkyi 10 varvasta ja 10 sormea???

Lindaliinillä käännettä positiiviseen suuntaan???

Margela ja Rooroo, miten teillä???

Mukavaa joulun odotusta!!! Toivon mukaan täällä kerkeis käydä lukeen ja kirjoitteleen aika ajoin. Tsemppiä kaikille yleisesti!!!

640/645 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kaikille :)!

Onnea Joskonyt :). Tsemppiä vielä yrittäville.

ON: Olen tässä kuussa kirjoitellut tonne syyskuisiin, kun täällä on ollut niin hiljaista. Nyt kuitenkin laitan tänne tiedon myös tilanteesta nyt. Eilen sain haalean,mutta selkeän plussan ei herkkään liuskatestiin, mieskin vahvisti tuloksen :). Nyt täytyy vaan odottaa muutama päivä ja testata uudelleen, jos saisi vahvempaa viivaa tai sit teen digin. Mikäli kyytiläinen pysyy matkassa, niin aika mahtava joululahja :).

Oireina on paineentunne, pissitys, raudanmakuinen vesi eripaikoissa, nälkä ja väsymys sekä tunneherkkyys ja lievää vääntöä ajoittain alavatsalla :). Katsellaan kuinka kehittyy...

Lalaloo kp 30/31 yk6