Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Täällä kans yksi pitkään ponnistaja, eli 55 pitkää minuuttia. Toivotaan, että edes puolella vähenisi tämä aika seuraavalla kerralla. Nyt pitäisi alkaa etsimään synnytyskertomusta ja vanhaa neuvolakorttia, toivottavasti en ole kadottanut niitä. Nyt olen neuvolan varannut ja se taitaa olla vkolla 9.
Tervetuloa Aliisialle jännäilemään porukkaan :)
Kylläpä tämä aika rientää, tännekkään en ole ennättänyt pitkään aikaan.. Kp on 24/28
Arvelin kirjautua tänne kun toista ollaan yritetty jo yli puoli vuotta (noin) ja eihän sitä enää muista mitä kaikkea pitää vahdata ja hermoilla lasta yrittäessään =D
oisko n. yk7 ja 31/34
meillä on alle 3v esikoinen, joka on melko eläväinen ja on nuo työtkin lisäksi, en välttämättä kirjoita tänne kovin usein. Mutta hengessä mukana =)
Moikat!
Tervetuloa porukoihin Aliisia ja Viikari33. Täällä onkin tainnut olla melko hiljaista nyt pyhien aikaan. Ihmiset nautiskelevat joutenolosta ja mahtavista ulkoilukeleistä. Olisihan se synti istua sisällä koneen äärellä, kun aurinko on jaksanut paistaa päivät läpeensä. Kevät on ihanaa aikaa, mulla on ainakin jo kevättä rinnoissa:D
Miten meidän "teamin" odottajat jakselee? Toivottavasti olotila on sallinut pääsiäisherkuista nautiskelun. Kurja olisi missata pahoinvoinnin takia rahkapiirakat ja muut herkut.
Katselin tuossa Pikkusisaruksen 27.3 päivittämää listaa ja huomasin, että siellähän alkaakin olla mm.Rorylla olla kohta jännät päivät käsillä:) Miten menee? Tuntemuksia?
Niin ja joko se Rixin raskaus varmistui? Toivottavasti:)
Ja toivottavasti Elmian yskä on helpottanut. Itse alan päästä taudista vihdoinkin eroon, huh!
Itsellä menossa siis kp 9. Täytyy sanoa, että olihan melkoiset menkat! Nyt voin allekirjoittaa omalta osaltani sen, että kuukautiset muuttuvat synnytyksen myötä runsaammiksi. Vuotopäiviä edelleen samat kuusi, kuin ennen synnytystäkin, mutta vuodon määrä varsinkin kahden ensimmäisen päivän osalta oli kyllä melkoinen. Ei kiva:( Pitää yrittää olla tyytyväinen siitä, ettei tarvitse kärsiä kuitenkaan minkäänlaisista kivuista. Sanoin kyllä miehelle, että onpahan yksi hyvä syy lisää toivoa pikaista raskautumista... pääsisi taas eroon kuukautisista.
Pääsiäinen on mennyt vähän "ohi", kun mies on joutunut olemaan -yllätys,yllätys töissä. Esikoisen ja koirien kanssa ollaan kärvistelty kotosalla. Pyöritty pyjamat päällä aamupäivät ja tehty päivisin pulkkaretkiä järvenjäällä. Sen verran piti pääsiäisen makuun kuitenkin päästä, että rahkapullia piti leipoa ihan omaksi iloksi. Saan ukko-kullan kotiin vasta huomenna tai tiistaina. Paita hampaissa täällä jo alan odotella;D
Munarikasta pääsiäisen jatkoa kaikille! Kuulostaa kyllä hieman rivolta, mutta meille (varsinkin sitä plussaa vielä odotteleville), jos kelle näin kuuluu tässä vaiheessa toivotella=D
Tervetuloa mukaan Aliisia ja Viikari33!
Elmia, meillä tyttö herää joskus yöllä huutamaan ilman mitään selkeää syytä ja rauhoittuu vain syliin ja jos yrittää liian aikaisin laskea takaisin sänkyyn, huuto jatkuu. Se kestää kans varmaan noin 10-15min mutta tapahtuu aika harvoin. Olen miettinyt, että näkisiköhän hän pahoja unia... Tosin hän tuntuu olevan hereillä, on silmät auki mutta muuten hyvin pihalla. Toivottavasti teidän pojalla loppuisi tuollaiset tai ainakin vähenisivät. Ehkä hän vain näkee pahaa unta. Kurja juttu.
Täällähän mennään kierron viimeisiä päiviä, kp 29/30 mutta vielä en ole testannut. Onneksi ei ole kaapissa yhtään testiä odottamassa, muuten olisin varmasti ne jo tuhlannut. Nyt meinaa on periaatepäätös etten testaa yhtään etukäteen, vain ja ainoastaan sitten kun menkat on jo myöhässä. Aikaisemmin olen ollut sellainen himotestaaja ettei mitään järkeä :D No siihen että menkat on myöhässä ei enää ole pitkä aika. Ja onkos tuntemuksia...hmm, no valkovuotoa löytyy niinkin paljon, että vähän väliä käyn vessassa tarkistamassa joko vuoto alkoi. Niin märältä tuntuu koko ajan. Joka ikinen yö viimeisen vajaan viikon aikana on ollut nenä tukossa ja navan alla tuntemuksia löytyy enemmän ja vähemmän. Mutta mikään näistä ei saa erityisemmin odottamaan plussaa testiin, eihän ne vielä mitään meinaa. Mitään erityisen selkeästi normaalista loppukierrosta poikkeavaa ei kuitenkaan ole. Joten odotellaan... Ai niin ja viime kierrossa olin jo tässä vaiheessa tiputellut kaksi päivää ja nyt ei sitäkään vielä ole, jee! Ja jos ei tärppi käy, niin se että tiputtelu jäisi pois, olisi hyvä juttu! Tuumailin, että alkuviikosta menen ja testaan jos ei tipan tippaa housuissa näy... Hui ;)
Ihanaa viimeistä pääsiäisen pyhää kaikille! <3 Ja Misskipsun sanoin, tottahan toki munarikasta sellaista :)
Heips,
Kivaa kun joukko kasvaa.
Hienoa Roseh, jos pystyt pysymään kannassasi(olematta testaamatta ennen).
Misskipsulle toivon, että ne olivat viimeiset menkat hetkeen ;)
Piia20 sullahan kierto alkaa kohta häämöttelemään myös loppua.
Mimiav: Onko noin, että vanha synnytyskertomus pitäisi jostain löytyä neuvolaan? Hups, mihinköhän omakin on mennyt...
DiuDau: Juu taapero auttaa kyllä unohtamaan välillä raskautumishöyräilyt....Mutta välillä tietenkin ryydyttää myös säännölliset petipuuhat.
Täällä kp 20/ 27-30....ja melkoiset ristiriitaiset tuntemukset päällä. En haluaisi ajatellakaan koko asiaa. Mutta kuitenkin sellainen olo, että tuntiskos jo jotain oireita :D Voi kumpa saisin itselleni yhtä päättävän asenteen kuin Rosehilla tuon testaamisen suhteen. Voi olla, että tulevan viikonloppuna sorrun taas testauksen tielle :) Vaikka nyt on sellainen olo, että ei ole tärpännyt....en tiedä miksi. Oiskohan se itsensä suojelemista. Viime viikonloppuna jätettiin meidän pojalta tutit pois, ja sen vuoksi hieman väsymystä itsellä päällä. Ehkäpä mieliala/ raskausodotuksen fiilis muuttuu, kun saa taas väsymyksen pois.
Hyvää aprillipäivän ja tietenkin pääsiäisen jatkoa!
Hei kaikille ja tervetuloa Aliisia ja Viikari33! :)
Monilla täällä jännitys taas tiivistyy kierron loppua kohden, jotta paljolti peukkuja, että on tärpännyt ja niille joilla menossa vielä niin toivottavasti tärppää! :)
Aloitin tosiaan työelämän tässä pari kuukautta sitten ja mies järkeili vähän ja minäkin sitten kyllä myönnyin sinne kannalle, että katsellaan vähän kesää kohti ja sitten pistetään enemmän "yritystä" peliin. Koska tarkoitus ei ole vielä jäädä mahdollisten pahoinvointien tai selkäkipujen (kuten viime kerralla) vuoksi sairaslomalle ja taaperokin vielä on tosiaan taapero. :D Niin kunhan työtkin varmistuu pidemmälle ja saan enemmän jalkaa oven väliin niin sitten ei tarvitse ainakaan pelätä miten mahdollinen raskaus voisi vaikuttaa työnsaantiin. Joo.. sitäkin ikävä kyllä näkee, työsoppari ei jatkukaan kun ei olekkaan tarvetta jne.. Mutta kesää kohden ja sitten peitto heilumaan sillä tarkoituksella. :D
Kovasti kyllä haluan täällä käydä välillä katselemassa ja kuulostelemassa millä mallilla teillä menee ja jospa joku sitten sattuisi yhtämatkaa minun kanssa, jos tärppää sitten kun tärppää. :)
Joten täältä suunnalta hiljaiseloa muutaman kuukauden vielä. :)
Oikein paljon onnea ja ihanaa kevättä kaikille, käyn välillä huikkaamassa täällä.:)
Tervehdys kaikille! :)
Tilanne 1.4.
Naspu yk2? kp15/28
Misskipsu yk2 kp10/31
Rory kp26/28
Roseh yk2 kp29/?
Mimiku 20/27-30
Piia20 kp27/28
Elmia kp 11/jotain :)
Onnenhuuru yk4 kp?/28-32
Rix ?
Aliisia kp4/??
Viikari33 yk7 kp32/34
Diudau taustailee
Korppi rv 6+3
Mimiav rv 5+3
Pikkusisarus rv 5+0
Tervetuloa Aliisia ja Viikari33!!
On tosiaan ollut ihanan aurinkoinen pääsiäinen, hieman liian kylmä tosin, kaipaisin niin jo kevättä! :) Olen päässyt nauttimaan pääsiäisherkuista ihan rauhassa, kun ei ole pahoinvointia ollut vieläkään. Leivoin oikein kakunkin, jota nyt joudumme ahmimaan, ettei mene pilalle :) Toivon, ettei se pahoinvointi tulekaan, niin kuin ei viime raskaudessakaan. Olen kyllä ruvennut taas katsomaan tarkemmin syömisieni perään, joten herkuttelu loppuu kyllä nyt tähän pääsiäiseen.
Mimiav, sanoivatko neuvolaa varatessa, että pitäisi kaivaa synnytyskertomukset ym. esille? Tuli tuosta mieleen, etten ole edest lukenut koko synnytyskertomustani! Tai siis leikkauskertomustani... En halunnut lukea sitä heti leikkauksen jälkeen, enkä kyllä oikeastaan nytkään haluisi paneutua mihinkään yksityiskohtiin ja läketieteellisiin termeihin. Ahdistaa vielä aikalailla. Kai se on kumminkin tässä pian kohdattava, huoh.
Elmia, olen lukenut noista kauhukohtauksista, kun meidänkin taaperomme heräili yhteen aikaan juuri tuolla tavalla n. tunti nukahtamisen jälkeen, ei siinä oikein mikään auttanut kun vain odottaa, että se menee ohi :(. Myöhemmin on ehkä juuri ollut kyse pahoista unista, niin kuin Roseh:lla... Joskus taaperomme on sanonut, että on jännää, ja olen myös epäillyt välillä, että hän pelkäisi pimeää. Itse pelkäsin pimeää pienenä ja nyt meillä onkin jos jonkinmoista yövaloa taaperomme huoneessa. Hän saa itse aina valita mikä valoista laitetaan päälle :)
Misskipsu, mullakin muuttuivat kk synnytyksen jälkeen runsaammiksi ja kivuliaat ne on olleet aina. Kiva kuulla, ettei sulla mitään erityisiä kipuja ole kk aikana. On kyllä totta, että plussauksen jälkeen on sekin hyvä puoli, ettei tarvitse huolehtia kk:ta enää. Ihan viime päivinä oon vasta senkin tajunnut! :) Ne ovat tosiaan poissa! :D Toivotaan, ettei sunkaan runsaammista kk:sta tarvis pitkään murehtia!
Ponnistusvaihekeskusteluun en nyt oikein voi osallistua, mutta aika pitkältä tuollainen n tunti kuulostaa! Mutta kai se sitten on yleinen aika ponnistusvaiheelle? Olen kuullut, että toinen lapsi saattaakin sitten syntyä kovallakin vauhdilla :D
Täällä onkin monella jännät paikat!! Koittakaahan malttaa testejen kanssa ;) Liian aikainen testi kun kuitenkin näyttää sen negan ja tulee paha mieli... Jännään teidän kanssanne!! :)
Heipskukkuu! :)
Kun oltiin aamupäivällä lenkillä aurinko paistoi niin nätisti, mutta nyt ulkona näyttää niin synkältä. Ovat mokomat pilvet peittäneet auringon. Toivotaan, että se kevät sieltä tulisi nopsasti. :)
Roseh, Rory, Piia20 ja Viikari33, Oi että, teillä on jännät päivät lähellä. Jännittää hurjasti teidän puolesta. Toivottavasti on tärpännyt. :)
Pikkusisarus, Kiva, ettei sinua ole pahoinvointi haitannut pääsiäisenä. Toivotaan, ettei haittaa jatkossakaan. :)
Diudau, Minäkin aloitin uudessa paikassa työt helmikuussa. Itseäni jännittää se, jos sattuisi tärppäämään lähiaikoina, miten uudessa työpaikassa otettaisiin tieto vastaan... Edellisessä työpaikassa olin sijaisena. Kun kerroin jääväni äitiyslomalle pomo vain hymyili. Kahden viikon päästä pomo ilmoitti, ettei töitä enää ole. Ja lopulta kaksi viikkoa ennen äippäloman alkua työsuhde loppui lopullisesti. Että sillälailla.
Sitä piti kysymäni, että tiedättekös paljoa noista ovulaatiotesteistä?? Mietin, että jos uskaltaisin kokeilla niitä, niin osaatteko suositella jotain tiettyä merkkiä? Vai toimiiko ne ylipäätänsä hyvin? Mulla kun on se kierto niin epäsäännöllinen ja nämä meneillään olevat menkat on ekat mulla vuoteen, niin olen vähän pihalla sen oviksen ajankohdasta...
Hyvää kevättä kaikille!! :)
Tervetuloa viikari33!
En tiedä kuinka yleinen käytäntö on vanhan synnytyskertomuksen pyytäminen. Voi olla, koska nyt on eri terkkari niin haluaa nähdä. Pyysi myös vanhan neuvolakortinkin, ihme sekin löytyi! :)
Herkut ja ulkoilu on pääsiäisenä maistunut. Pahoinvointia ei ole ollut (kopkopkop), mutta ei ollut edellisessäkään raskaudessa. Alavatsaa välillä ns. polttelee ja rinnat hieman aristaa, muita oireita ei ole ilmennyt. Olo on kaikinpuolin mainio :)
Hyvää pääsiäisen loppua kaikille! Toivottavasti se munarikkaus ei lopu tähän ;)
Tilanne 2.4.
Naspu yk2? kp16/28
Misskipsu yk2 kp11/31
Rory kp27/28
Roseh kp1/30
Mimiku 21/27-30
Piia20 kp27/28
Elmia kp 12/jotain :)
Onnenhuuru yk4 kp?/28-32
Rix ?
Aliisia kp5/??
Viikari33 yk7 kp33/34
Diudau taustailee
Korppi rv 6+4
Mimiav rv 5+4
Pikkusisarus rv 5+1
Menin ja päivittelin listan tälle päivälle ja oli se hyvä, että periaatepäätökseni piti koska eihän se koskaan kovin mieltäylentävää ole niitä negoja tuijotella. Eli täällä kp 1, vuoto alkoi yöllä. Se siitä :( Ei muuta kuin toiveet kohti vuoden 2014 vauvaa. Se on oikein hyvä vuosi se.
Aliisia, itse olen käyttänyt aina ovulaatiotestejä koska jo esikoista yrittäessä kierto oli niin epäsäännöllinen ja ovuloin todella harvoin. Nyt käytän myös vaikka aika säännöllinen tuntuu nyt olevan. Hyväksi olen kokenut Clearbluen digitaalisen vaikka se kallis onkin. Kalliiksi tulee varsinkin jos on kovin epäsäännöllinen ja pitkä kierto. 7 testiä maksaa sen 40e. Netistä saa tosin tosi edullisesti liuska- ja puikkotestejä, mm. kotitesti.fi, mammaksi.fi sun muita mitä näitä nyt on. Kokemusta on Sofi One Step testeistä ja ihan ok ne on toiminut. Puikkotestit on mukavampia kun ei tarvitse ensin mukiin pissailla niin kuin liuskatestien kanssa. Mutta nyt vannon tosiaan ton CB:n nimeen, en osaa enää muuta käyttää :)
Mukava kuulla, että raskaana olevat ovat voineet hyvin. Toivottavasti meno jatkuukin sellaisena!
Reipasta alkanutta viikkoa kaikille.
Hei,
Olen kovasti yrittänyt laskea kiertopäiviäni, mutta olen merkannut kahteen paikkaan viime menkat eri päiville eli nyt on menossa joko 29 tai 30. Kaksi nega testiä pitänyt tehdä, koska on koko ajan päänsärkyä ja huonoa oloa. Mutta kuukautiset yhä kateissa. Tai no jumissa, sillä mehän ei vielä yritetä vaan jätetään homma niin sanotusti kesken. Mutta sehän ei olekaan mikään paras ehkäisy keino. Tosin meillä kyllä toimi 2 vuotta ennen esikoista. Mutta ehkäpä kohta noi menkat alkaa kun käyn täällä valittelemassa. Niinhän kävi viimeksi.
Toiv alkaa koska koko pääsiäisen söin tuorejuustokakkuja.
Hurjia ponnistamisaikoja teillä muuten ollut. Taidatte olla tavallista vahvempia naisia. Itse synnytyttäessä pyysin kaikki herkut.oli kauheat kivut kohtutulehduksdn vuoksi mutta vauvani oli niin siro että kun viimein sain luvan lähteä ponnistamaan niin vartissa oli ulkona.
Jään nyt odottamaan niagaraa. Muutoin huomenna pakko taas testata.
Huh ja huh. Täällä aletaan vihdoin olemaan edes jotenkuten elävien kirjoissa. Koko pääsiäinen meni kärvistellessä kamalimman pääkivun kanssa ikinä! Yölläkin heräsin monta kertaa siihen, että olin varma et pää räjähtää justiinsa...Särkylääkkeitä tuli sitten popsittua kuin karkkia, 800 buranaa ja panadolia yhdessä ja erikseen...Ajattelin vain että kun menkat kerran just oli, niin enhän mä raskaana voi olla, niin voin tota buranaa syödä, eikö? No, oli pakko.
Toissapäivänä sitten kävin lekurissa ja sain antibiootit poskiontelotulehdukseen ja nyt jo pari yötä saanut nukuttua ilman heräilyjä. Nyt siis lääkkeinä Amorion ja Duact. Olen kauheesti koittanut netistä ettii tietoo saako näitä syödä, jotkut kirjottelee että Duactia ei edes yrityksen aikana...Mäkun olen tässä laskeskellut, että vaikka kierron pituudesta ei ole mitään tietoa vielä, niin oviksen pitäis kai olla tässä ihan näinä päivinä (eiks mulla nyt ollut kp 14?) ja sinnikkäästi olen miehen kanssa touhuillut aina kun säryt hellittäneet.
Koitan kuitenkin lohduttautua sillä, että monet ei ole edes tienneet olevansa raskaana moneen kuukauteen ja syöneet varmaan paljon sellaista mitä ei pitäisi ja kuitenkin saaneet terveitä lapsia.
Pahoittelut Roseh kp1:stä ja tsemppiä uuteen kiertoon!
Mites meidän jännäilijät? :)
Mä saankin nyt löhötä tämän viikon kotona, tai jäinhän mä jo ennen pääsiäistä saikulle. Kamalaa mennä maanantaina töihin kun siellä on ihan hirveä kaaos. Eka stressasin poissaoloa, mutta ajattelin sit et ei sen puljun toiminta voi mun varassa olla. Saavat luvan muutkin opetella siellä tekemään jotain, mitäs ne sitten tekee kun mä jään äitiyslomalle?
Mitäs meidän odottelijoille kuuluu?
Hei taas. Ihan kamalaa miten kovasti tämä vauvakuume puskee pintaan välillä enemmän ja vähemmän. Tänään mennään katsomaan kavereiden 2 viikkoista poikavauvaa, voi jösses oon jo nyt ihan täpinöissäni. :D
Aliisia: Saitko kuitenkin kolmelta kuukaudelta työnantajan maksamaa äitiyspäivärahaa, vaikka sopimuksesi loppui juuri ennen äippäloman alkua? Ihan epäreilua tuommoinen! Ite oon niiiin varuillani nyt, että kunhan kesällä varmistuu jatko niin katsoo sitten uskaltaako sitä vai ei.. Ei kovin tuo asuntolainakaan ja muut laskut itsestään hoidu pelkällä puolison palkalla.. :( Ja minun mahan piilottelut ei onnistunu kyllä enää viikkojen 12 jälkeen niin ei onnistu se raskauden "salaaminenkaan" sinne asti kunnes "laki velvoittaisi" kertomaan raskaudesta työnantajalle.
Rory: Niin käytättekö "ehkäisynä" siis keskeytettyä touhua? Meillä näin, kun ei nyt oikein innosta hormonien syönti kun migreeniriski minulla ja kumi... se nyt vaan on.. :D
Niin tuosta seuraavan raskauden kohdalla neuvolassa käynnistä.. Siis pitääkö siellä käydä edellistä synnytystä läpi, että pitääkö se kertomus olla mukana? Siis voi hitto, kun edes mietin tämmöistä, mutta mua epäilyttää ihan tosi paljon miten seuraavan kohdalla se neuvola ja neuvolalääkäri ottautuu siihen sikiön painon seurantaan ja tulevaan synnytykseen. Että meneekö se sitten oikeasti niin kuin minulle kirurgi sanoi ja lupasi. Siitä ei vain ole mustaa valkoisella, muuta kuin sairaalan tietokannassa, eri tietokantahan se siellä on kuin tk:ssa ja neuvoloissa.. Juu tiedän, että minun ei pitäs edes miettiä näitä vielä tässä vaiheessa, mutta tuntuu, että se vähän jarruttaa, mun 100% innostusta seuraavaan raskauteen. Kävin kyllä synnytyspelkoklinikalla keskustelemessa asiasta kerran synnytyksen jälkeen, mutta silloin asiaan ei otettu vielä kantaa erikoisemmin ja oli kyse tuoreesta ja kovin nuoresta kätilöstä joka ei ehkä ihan tiennyt mitä koin sillä hetkellä vaikkakin ammattitaitoinen hän varmasti oli.
Mitä minä teen? Keneltä tätä voisi kysyä? Omalääkärikin on semmoinen noh, omalaatuinen ja hiljainen mies, niin en hänen kanssaan kyllä lähtisi keskustelemaan asiasta.
ELMIA:Duactia ei saa käyttää raskauden aikana. Eli kun ovis iskee päälle, niin duact pois. Näin mulle sanottiin viime raskautta yrittäessäni.
Mutta nytpä viimein. Alkoi vuodot. Oli niin mahdottoman outo olo, kun kuukautisia ei kuulunut. En tiennyt miten päin olla. Mutta kiertoni siis nyt ilmeisesti 28-(30)-31. Päätettiin miehen kanssa katsoa vielä yhdet kuukautiset, jotta osataan sitten tähdätä kerralla maaliin ja äitiysrahakin olisi mukava. Ei heti tarvitsisi olla palaamassa takaisin työpaikalle.
Ja DIUDAU: meidän "ehkäisykeino" tosiaan ollut keskeytetty yhdyntä (onneksi siis miehen osalta). On kyllä tosi epävarma keino. Nyt päätin, että otan vappuskumpan joten joudumme kumia käyttämään. Ihana, että se on keksitty, ettei sukupuolitaudit leviä, mutta mä pärähdän siitä aivan kuivaksi ja hommasta ei tule yhtään mikään. Onkohan tämä sitä kortsuallergiaa?
Mutta vielä siis kuukausi katsottava eteenpäin. Sitten lasketaan ovulaation tod. päivät ja annetaan mennä. Mutta kuten aiemmin sanoin niin kohtutulehdus oli synnytyksen aikaan, joten se lisättynä mirenaan saattanee mennä aikaa ennenkuin napsahtaa. mutta periaatteessa meilläkin siis yhä yk0.
Ihanaa kevättä kaikille! Toivottavasti lunta ei enää tulisi. Ja tuleeko niitä plussia muille? miltä näyttää??
lyhyesti ennenkuin jälkikasvu keskeyttää taas.
Testattu ti, ke ja la. Hennot viivat väittävät että raskaana olisin. Oisko n.5+1 menossa ja laskurit antavat että LA olisi joulukuussa.
eli pitänee etsiytyä johokin jatkoryhmään (ehkä) joskus ja toivoa että napero2 pysyy kyydissä.
Onnea ja menestystä kaikille ! =)
Onnea kaikille plussanneille, erityisesti pikkusisarukselle!
Taustalta Korppi rv 7+1
Tervehdys!
Ihan ensimmäiseksi Onnittelut Viikari33:lle plussauksesta! Ehdit vielä saamaan LA:n tämän vuoden puolelle, onnellista pikku-tontun odotusta:)
Kyllä näitä plussia tänne näyttää tipahtelevan tasaiseen tahtiin. Toivottavasti meille muille, vielä yrittäville olisi haikara tuomassa sitten nyytit vuoden 2014 alkajaisiksi. Näin toivotaan!
Rory: Siinä se kierto kuule nopsasti pyörähtää ja sitten pääsette tositoimiin:)
Elmia: Kurjaa, että poskiontelotulehdus sattui kohdallesi. Ei ole varmaan ollut lennokkaimmat fiilikset heilutella toipilaana peittoja oviksen aikaan. Minulla itselläni ei ole koskaan ollut poskiontelotulehdusta, mutta voin vain kuvitella miten tukossa koko pää silloin on:( Toivottavasti lääkitys puree ja vointi kohenee!
Diudau: Olit menossa aijemmin katsomaan kavereiden vasta syntynyttä vauvaa. Nostaa epäilemättä kuumetta. Minä olen menossa tulevalla viikolla naapuriin katsomaan kuukauden ikäistä vauvelia, juuri paketoin suloisen Ainu-pupun viemisiksi. Olen jo vuosien ajan vienyt kaikille vauvoille, joita menen katsomaan ensimmäistä kertaa sellaisen Ainu-pupun. Siis olen niiden valmistamista omalta osaltani kovasti tukenut, ostanut varmasti parikymmentä pupua!
Mimiku: Jännään täällä puolestasi! Mikä tilanne? Joko olet tarttunut testiin vai vieläkö olet malttanut mielesi? Kirjoitit tuolla aikaisemmin siitä oviksen ajankohdan arvailusta, kuulosti ihan samanlaiselta pähkäilyltä, mitä minä harrastan myös. En itse tunne edes niitä oviskipuiluja ja limoistakin on hankala arvailla juuri sitä parasta tärppipäivää. Jotenkin noloa, kun tällainen hyvän matkaa yli kolmekymppinen nainen ei osaa lukea omaa kehoaan:/ Mutta kaipa se niin on, että toisilla oireet ovat oikeasti paljon selvemmät, kuin toisilla. Olisi ehkä hyvä käydä ostamassa niitä ovistestejä, mutta en halua alkaa vielä niin totiseksi tätä touhua viemään. Katsoo sitten myöhemmin, jos tärppiä ei ala kuulua.
Täällä kp16/31. Oma ovishan pitäisi olla näinä päivinä, jos tämä kierto sattuisi olemaan samanpituinen, kuin edellinen. Mun tuurilla mies oli taas kolme vuorokautta yhteen soittoon töiden takia poissa. Kotiutui kuitenkin muutaman tunnin ajaksi viime yönä ja jatkoi taas töihin tänä aamuna. Aamulla istutettiin esikoinen babysitteriin, laitettiin lastenohjelmat pyörii töllöstä ja karattiin hetken hekumaan makkarin puolelle;D Naurettiin, että oli sitä oikeeta lapsiperheiden tyylistä erotiikkaa! Siis onpahan ainakin päästy yrittämään, ettei jäänyt ihan kaikki nämä tärkeät päivät käyttämättä. Muttei nyt ihan parhaalla mahdollisella tavallakaan ole päästy peittoja heiluttelemaan:( Katsotaan miten käy...
Keväistä tulevaa viikkoa kaikille -lumisade ennusteista huolimatta!
Onnea Viikari! :)
Mehän mennää Misskipsun kanssa näköjään aika samoissa! Hyvä että edes vähän pääsitte peittoja heiluttelemaan, eihän se tarvitse kuin sen yhden kerran...;)
Ei tosiaan hirveän hehkeät petipuuha-fiilikset oo ollu, mutta oon huomannu, että ilman pillereitä sekin homma maistuu taas paremmin. Aikaisemmin ainakin ilman pillereitä mun kierrot on ihan hirveän lyhyet, 21-23pv, nyt ei tosiaan tietoa miten se menee.
Olen nyt jättänyt Duactin pois, ab-kuurin syön kiltisti loppuun. Kun tässä nyt on tullut apteekissa ravattua, tarttui sieltä mukaan clearbluen digitaalinen testi ja foolihappoa...Jälkimmäinen jo käytössä ja testi jemmattu tulevaisuutta varten.
Eli jos sitä nyt sattuisi tästä kierrosta plussaamaan, menisikö LA ensi vuoden puolelle?
Täällä kans yksi pitkään ponnistaja, eli 55 pitkää minuuttia. Toivotaan, että edes puolella vähenisi tämä aika seuraavalla kerralla. Nyt pitäisi alkaa etsimään synnytyskertomusta ja vanhaa neuvolakorttia, toivottavasti en ole kadottanut niitä. Nyt olen neuvolan varannut ja se taitaa olla vkolla 9.
Tervetuloa Aliisialle jännäilemään porukkaan :)