Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haave toisesta lapsesta

06.02.2013 |

Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.

Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.

Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)

Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!

Yk3/kp4/25-28

Kommentit (645)

Vierailija
21/645 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se olla kp 13, jos se lasketaan siitä ku alko vuotaan..Mut tosiaan nyt ootellaan ne ekat menkat km:n jälkeen ja sit alkaa yritys uuestaan :) Jos ei vaan mies ala vielä perumaan, se oli vähä että uskaltaakohan sitä enään että petyn vielä enemmän jos ei enää onnistu..

Toivottavasti Elmia testi sit tiistaina näyttää plussaa :)

22/645 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervepä teille!

Ensimmäiseksi kiitokset Aliisialle vaivannäöstä tuon päivitetyn listan teosta! Minun kp oli ihan oikein.

Elmian piina siis jatkuu, yritä kestää:) Mulla tosiaan tuolla laatikossa testipakkaus jemmassa, vieläpä tuplapaketti. Mutta en ole sortunut pakkausta avaamaan. Minä olen ajatellut niin, että teen tosiaan testin vasta kun voi luottaa sen näyttävän oikean tuloksen -tai ainakin suurella todennäköisyydellä oikean tuloksen. Muuten se "ollako sittenkin vai eikö olla" epäilys tekisi minusta hermoraunion. Eli en mene ollenkaan kurkkimaan lipaston laatikkoon! Mitään tuntemuksia ei kyllä ole, kunpa olisikin!

Tässä on ollut niin hulina ipanan syntymäpäiväjuhlien takia, ettei ole edes pahemmin ehtinyt itseään ja omia tuntemuksiaan kuunnella. Tai no, olen kuunnellut selkääni, joka kipeytyi jo alkuviikolla ihan sairaan kipeäksi. Lanneranka siis kipeytynyt vaan yksi yö ilman mitään oikeaa syytä. On vihoitellut satunnaisesti viimeisen kuuden vuoden ajan, nyt taas pitkästä aikaa:( Kaikki alkoi siitä, kun kannoin raksalla parin tuhannen kilon edestä takkakiviä. Selkä pamahti siihen kuntoon, että sängystä ylös noustakseen oli ensin tiputtauduttava polvilleen lattialle. Silloin oli pakko käydä fysiatrilla, joka totesi kivun johtuvan ärtyneestä välilevystä. Pitäisi varmaan kuvata koko ranka. Nyt vaan kärvistelen ja odotan, että vaiva menis ohi itsestään, niin kuin on monesti mennytkin. Ei kamalasti uskalla kuitenkaan särkylääkkeitäkään vetää. Pahinta on, kun ei meinaa pystyä nostelemaan tuota tytteliä.

Roseh, kirjoituksesi niistä ovistesteistä jätti mulle positiivisen fiiliksen. Pitää miettiä, jos niitä vaikka itsekin tosiaan kokeilisi. Tai ainakin voisi isännän kanssa keskustella asiasta. Luulenpa, ettei mieskään laittaisi pahakseen niitä testejä. Vaikuttaa siltä, että vauvakuumeilu on ottamassa yliotteen hänestäkin.

Rixille vieläkin voimaa antavia ajatuksia... On muuten varmasti keskenmeno vaikea paikka myös miehellesi. Toivottavasti hän pystyy puhumaan, niin moni suomalainen mies kun panttailee tunteitaan. Mutta ei sitä etukäteen kannata ruveta pelkäämään tulevaa, muutenhan tässä maailmassa ei mitään uskaltaisi yrittää:)

On se naiset muuten uskottava, että kyllä se kevät on nyt oikeasti tullut. Käytin juuri koiria ulkona, kesken tämän kirjoittamisen ja yllätys oli melkoinen...Siellä lauloi pikkulinnut pihalla, vaikka kello on jo kymmenen!!! Varmin kevään merkki, YES! Ja tänään päivällä lensi kaksi joutsenta meidän tontin yli. Aaaah, mä niin rakastan kevättä:)

Kevät fiiliksissä, toivottelen kaikille teille mukavat viikonloput!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/645 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misskipsu, on se onneksi niin että yleensä pienenä tulleet allergiat parenee jopa jo 2-3 vuotiaana, yleensä viimestään kouluikään mennessä :) Eikä tuon maijon välttäminen oo mikään mahoton homma, jos ois enemmän allergioita ni ois jo paljo vaikiampaa..Monesti vaan reppanalla jää herkut saamatta ku kyläillään :/ Ja nytki yks päivä oltiin kyläilemässä ja kaveri sano et teki ruokaa sillain et meki voijaan syyä, sit rupes miettimään että voihan tyttöki syyä ja kyselin et mitä siinä on..No tavallista voitahan siihen oli laitettu ni sai tyttö sitte purkkiruokaa ;) Monet ei osaa aatella et missä kaikkialla sitä maitua on, sitä kyllä on melko monessa paikassa..
Niin ja kiitoksia, kyllä se pikkuhiljaa helpottaa..Ja eihän se tuo mies taho hirviänä puhua, vaikka oon yrittäny sanua et kyllä sitä pitäs osata puhua..Mut sillon ku keskenmeno tuli, mies oli päivät koulussa ja koulun jälkeen paineli heti pihalle rappaamaan autoja, eli ei ees hirveenä tajunnu mua auttaa tytön/kodin kans vaikka oli kipiänä ja itkin tosi paljo..Nyt yritin että ois tänä viikonloppuna viety tyttö yökylään et saatais vaan olla kahestaan ja nukkua. mut ei lämmenny..Tyttö yhen kerran ollu yökylässä sillon ku se oli 6kk ja sillonki hain sen jo ennen kaheksaa pois :D Vaikka hoitopaikkoja ois ollu, mut sillon ku tyttö oli tosi itkunen ni kehannu viiä mihinkään ku yöt oli niin risasia! Jotenki tuntuu ettei viitti viiä muille vaivoiksi, vaikka tiiän että ihan varmasti mielellään hoitasivat..

Selkäkipu on vihoviimesintä kipua! toivottavasti alkaa helpottaan!! Mulla itellä on on ollu kans sen n. 5 vuotta ongelmia selän kans, kela kouluttaa mua uudelleen ku oon lähihoitaja aikasemmalta ammatilta ja en enää pystyny sitä työtä tekemään. Opiskelen nyt sairaanhoitajaksi ja tavoitteena ois saaja terveydenhoitajanki ammatti samalla. Mulla kyllä heti kuvailtiin, ja löytyhän sieltä monenmoista muttei mitään semmosta mille pystyis mitään tekemään :/ Alkavaa rappeumaa, pientä pullistumaa, kysta hermokanavassa ja skolioosia..Mut nyt raskauden ja synnytyksen jälkeen oon pärjänny ilman särkylääkkeitä, vaikka ennen raskautta meni säännöllisesti vahvoja särkylääkkeitä. Toki se vaikuttaa paljon että en oo ollu työelämässä! Se ihan selvästi pahenti kipua ja sillä sitä nyt sitte opiskellaan että pystyis tekemään tulevaisuudessa töitä :)

Niin ja kiitokset tosiaan Aliisialle listasta :)

On kyllä ihana ku tulee kevät! ja kesä, sitä mä ootan enemmän :) Ihanaa viikonloppua kaikille :)

Vierailija
24/645 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei naiset! 

Täällä vain pikaisesti arjen kiireiden keskeltä ilmoitan, että edelleen mukana ollaan. Kp taitaa olla se 25 ja edelleen meiningillä ei yritetä, mutta tulee jos tulee ja eikä kyllä kerkeäkkään kiertoja miettimään ja oviksen ajankohtia. Nyt vaan oon ollut viikon ajan niin kamalan väsynyt ja töissä lapannut alvariinsa, että silmäluomet painuu kiinni heti, kun sänky näkyy. Joten.. huomenna ollessani vapaalla, perehdyn taas paremmin asiaan ja luen mitä teille kuuluu ja kirjoitan muutenkin lisää. :)

Diudau

25/645 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morooo...

Ihan vaan nopsasti tänne tulin pyörähtää. Jos olen ihan rehellinen, niin tulin kurkistamaan onko Elmiasta kuulunut mitään:) Elmia huhuu?!!! Teitkö lisää testejä? Toivon niiiin kovasti, että olet plussannut!

Pitää tyytyä jännittämään toisten puolesta, sillä oma piinailu ei päässyt edes kunnolla käyntiin. Kuukautiset alkoi tänä aamuna, plääh:/ Ei ehtinyt vielä kyllä nostattelemaan fiiliksiä, kun jäi kierto itseasiassa kaksi päivää lyhyemmäksi, kuin edellinen. Pääseepähän sitten sen pari päivää nopeammin uuteen yritykseen!

Mies oli pettyneen oloinen, mutta huumori kukki kuitenkin... Sanoi mulle aamulla, että: "Huijaa niitä menkkoja, älä laita rättiä, niin jospa ne ei sitten alkaisikaan". -Repesin:D

Palataan asiaan:)

26/645 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei!!

Tilanne 22.4.2013

Misskipsu kp2/31

Naspu kp8/28

Rix kp 16 km:n jälkeen

Rory kp18/28

Roseh kp21/?

Aliisia kp26/34??

Diudau kp27/28-32

Elmia kp 32/?

Piia20?

Pimpelipom?

Onnenhuuru?

Plussanneet:

Korppi

Mimiav

Pikkusisarus

Viikari33

Mimiku

Yritin taas päivitellä listaa. Hihkaskaa perään, jos olen sössinyt jonkun päivät ihan vinksalleen. 

Pahoittelut Misskipsulle menkoista. Nyt vaan uuteen hedelmälliseen kiertoon. :)

Mites Elmialla menee?? Miekin jännitän hurjasti sun puolesta. Tule heti kertoo, kun olet testaillut lisää. 

Meillä juhlittiin miehen synttäreitä tänään. Oli pieni kahvitarjoilu lähi suvulle. Nyt olen kyllä ihan poikki töitten, kaiken leipomisen ja vieraiden kestitsimisen jälkeen. Huh heijaa. Onneksi isäntä laittaa pienen neidin nukkumaan ja mulle jääpi saunan lämmittely. 

Itsellä ei ole minkäänlaisia tuntemuksia. Tosin, en kyllä viimeksikään huomannut yhtikäs mittään, Nyt vain odotellaan ainakin vappuun asti. :)

Vierailija
27/645 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Olen taustaillut ahkerasti, vaikka kommentoinnit ovat jääneet. Aina kovastjännitteisen teidän puolestanne ja pieni pala sydämestäKun särkyi.. 

Täällä mennään viikoilla 8+5 ja eka neuvola ohi. Sydänääniä ei saatu kuuluviin, mutta ei kuitenkaan huolestuta. Terkka painoi dopplerilla(tai ei painanut) niin kevyesti että sekin jo saattoi olla syy. Vielä tietenkin epävarmuutta kaikesta, eikä siksi olla juuri puhuttu muille. Oireita on vaihtelevasti. Rintaliiviostoksille on kohta pakko lähteä, ne kasvaa silmissä..eiiiii!!

tsemppiä kaikille!

28/645 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kuumeilijat!

Olen huomannut, että en olekaan perheen pahin kuumeilija. Mies kyseli jo peittojen välissä, että joko sitä saisi alkaa vauvaa yrittämään. Olisi kuulema valmis toisen vauvan hoitoon jo. Arvatkaa vaan kuinka paljon sydäntä liikutti tuollainen asia kuulla. Joten ei muuta kuin menkkoja odottamaan. Ensi kuusta täytyy  tosiaan aloittaa yrittäminen.  Muuten tää vauvakuume saa koko perheen sekaisin! Muutenkin olisi niin ihanaa jäädä heti joululoman jälkeen siitä suoraan äitiyslomalle jos heti ensimmäisestä yrityksestä nappaisi.  Olen sellainen jouluihminenkin vielä joten joulua voisi viettää pitkällä kaavalla  :) Noh, aina saa toivoa, eikö vain?

Vierailija
29/645 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Yritättekö te kaikki kuumeilijat jo toista lasta? Onko täällä joukossa ketään toista kuka haaveilee toisesta lapsesta mutta sen hankkiminen ei ole vielä ajankohtaista? Vai onko meille mahdottomista haaveilijoille oma ketju :)

Minä olen halunnut toista lasta jo heti esikoisen syntymän jälkeen. Olen aina haaveillut mahdollisimman pienestä ikäerosta, ja mieskin oli samoilla linjoilla, kunnes yhtäkkiä mies haluaakin odottaa. Esikoisemme täyttää kesällä 2v ja vauvakuume polttaa päivä päivältä pahemmin! Mieheni sanoo, että minun täytyy olla töissä ja opiskella vielä muutama vuosi, että meillä on vakaampi taloudellinen tilanne lapsen saamiselle. Mieheni on ihanan järkevä, mutta minua itkettää ajatus että lapsillemme tulee 5 vuotta ikäeroa eivätkä he ikinä leiki keskenään...

Hormonaalista ehkäisyä emme kuitenkaan käytä, eli ei mieheni maailma toiseen vauvaan kaatuisi. Joka kuukautisten aikaan toivon salaa olevani raskaana :)

Onko täällä muita?

kp 25/30

30/645 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdykset!

Minusta on kehkeytymässä tällainen myöhäisillan notkuja täällä. Päivät ovat monesti niin ohjelmoidut, ettei konetta kerkeä avaamaan ennen kuin tyttö on saatu unillle ja ilta-askareet muutenkin "purkissa". Tai no, nytkin voisin tietysti viikata pyykkejä tuolta narulta, mutta tässä mä nyt sitten taas koneella istun:/ Tää on kotiäidin laatuaikaa! Mieluummin sitä hyppäisi vielä pienelle iltalenkille hämärtyvään kevätiltaan, mutta taas olen täällä "yh-äitinä", kun mies töissä. Eli lenkistä saa vain haaveilla.

Rory, sinä olet saanut huomata siis saman, kuin minäkin. Eli tuon miehen vauvakuumeen. Se on jotenkin niin ihanan lutuinen tunne kun tajuaa, että myös toinen puolisko haluaa kovasti perheenlisäystä. Huomattavasti hauskempi tämä projekti, jos kuumeilu ei ole yksipuolista!

Mimiav, minne saakka teidän täytyy odotella seuraavaa neuvolassa käyntiä? Onko seuraavana ultra? Olen jo ehtinyt unohtaa millä viikoilla se ensimmäinen ultassa käynti olikaan. Toivottavasti masuasukilla kaikki hyvin <3

Rix, voi räkä sitä sinunkin selkää:( :( Siis selkävaivat on kyllä ihan hanurista! Selkää kun tarttee ihan kaikkeen: istumiseen, seisomiseen, kävelemiseen ja vieläpä makuulla olemiseenkin. Ei oo todellakaan kivaa jos selkä rupee keljuilemaan! Sun selkä on sitten magneettikuvattu? Kunnallisella- vai yksityiselläpuolella? Olen miettinyt, että mitähän sellainen lysti maksaa? Mies on patistanut mua lekurille, mutta myönnän...olen vähän hidas lähtemään valittamaan vaivojani. Miten sinun selkä jaksoi, kun olit raskaana? Minä pelkäsin jo etukäteen oman selkäni kipeytymistä odotusaikana. Olin ihan varma, että joudun selän takia saikulle, kun vatsa kasvaa. Mun ihmetyksekseni selkäni oli tosi hyvässä kunnossa koko odotusajan. Varmaan raskaus löysytti jotenkin sopivasti niveliä -tai jotain. Mä olen syönyt nyt muutaman päivän kuuriluontoisesti Buranaa. Onneksi oireet jo helpottaneet vähän, jospa tästä vielä selkä tulisi.

Roseh, mikä meininki? Sinä siellä pääset kohta piinailemaan? Mitenkäs pitkiä sun kierrot nyt olikaan? Siis on saattanut käydä asia ilmi jossain tuolla aijemmin, mutten nyt muista. Peukkuja sinulle=)

Huomasin juuri tässä kirjoituksen lomassa, että uusi kuumeilija tipahtanut tähän ketjuun, tervetuloa Jayded:) Meistä täällä ketjussa taitaa aika moni jo olla laittanut sen pikkukakkosensa tilaukseen. Täällä joukossamme "pörräily" saa varmasti vauvakuumeen nousemaan. Yritä nyt vaan puhua se miehesi ympäri, niin pääsette tekin tositoimiin:)

Kaikille keväisisiä päiviä ja onnea vauvatalkoisiin;)

Vierailija
31/645 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mahtuuko mukaan vielä? Vai onko jo liikaa porukkaa? Toista lasta haluaisin minäkin. Esikoispoika on nyt 1 v ja 7kk. Mä olisin ollut valmis jo ajat sitten yrittämään uutta vauvaa, mutta mies suostui vasta nyt huhtikuussa jättämään kondomin pois. Tosin mulla menkatkin alkoi vasta syksyllä ja lopetin ympärivuorokautisen imetyksen helmikuussa, joten voipi olla, että en olisi edes tullut raskaaksi ennen tätä kevättä. Kuukautiset olleet epäsäännölliset synnytyksen jälkeen. Odottelen niiden muuttumista säännölliksi, varsinkin nyt kun imetys on loppunut. Viime kierto oli jo 28 päivää, eli mun keskimääräinen normikierto ennen raskautta. Saa nähdä oliko se vain sattumaa, vai ovatko nyt tasaantumassa tosiaan.

Nyt on kp 16/?. Menkkojen jälkeen heti oli limaisuutta ja vatsakipua. Sängyssä oltiin kp 8 ja 11. Tiedä sitten oliko ovis heti menkkojen jälkeen vai oliko se jotain muuta. Tuntuu oudolta kuitenkin että ovis olisi ollut heti joten olen testillut ovistesteillä viime päivinä ovista, mutta ei ole näkynyt. Tosin taidan tehdä niin etten nyt testaile ennen kuin on mahdollista limaisuutta. Ettei tule turhaan testattua ja mene rahat hukkaan. Kun ilmeisesti tuo limaisuus mulla liittyy aina ovikseen.

Mutta mahtavaa ois saada toinen lapsi :) Äitinä olo on IHANAA! Hoitovapaalla olen vielä ja ehkä palaan syksyllä töihin, jos mieheni ei saa kokoaikatyötä (muuten joudumme hakemaan toimeentulotukea). Muuten olisin kotona sitte 3-v asti, olen nauttinut kotiäitiydestä suunnattomasti. Mä haluaisin aina tässä vaiheessa hirveän määrän lapsia, ylärajaa ei ole. Mieheni haluaa max kaksi, erittäin pienellä todennäköisyydellä 3.

32/645 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipskukkuu!

Tilanne 25.4.2013

Misskipsu kp5/31

Naspu kp11/28

Kurnusimppu kp16/?

Rix kp19 km:n jälkeen

Rory kp21/28

Roseh kp24/?

Jayded kp26/30

Aliisia 29/34??

Diudau kp30/28-32

Elmia kp35/?

Piia20?

Pimpelipom?

Onnenhuuru?

Plussanneet:

Korppi

Mimiav

Pikkusisarus

Viikari33

Mimiku

Voii vitsi, kun on nätti ilma. Kyllä se kevät on nyt tullut! Selkäkivuista puheen ollen... Tein eilen pihatöitä, leikkasin meidän pensasaitaa. Nyt on selkäkipeä!! Ai samperi, että osaakin jomottaa. Ennen en ole selkäkivuista kärsinyt, mutta tuon raskauden jälkeen aina, kun jotain teet niin selkä vaivaa. :(

Mimiav, Toivottavasti tilanne selviää, että kaikki on kunnossa ja sydänäänet saadan kuulumaan. :)

Se on ihanaa, kun mies on mukana kuumeilussa. Meillä en oikein tiedä, mitä tuo mies aina ajattelee... Välillä tuntuu, että on enemmän innoissaan, kun minä. Mutta taas välillä on ihan välinpitämätön. Ota niistä miehistä sitten selvää. 

Tervetuloa Jayded ja Kurnusimppu. Ainahan täällä tilaa on vielä kahdelle kuumeilijalle. :) (Tilaa on varmasti vielä enemmänkin. ) Toivotaan, että Jayded saa miehen nyt innostumaan vauvan teosta. :) Ymmärrän sinua, koska itsekkään en halua kovin suurta ikäeroa lapsille. 

Tuli muuten mieleen, että kuinka suuresta perheestä te leidit haaveilette? Montako lasta on vielä pikku kakkosen jälkeen suunnitelmissa? :)

Vierailija
33/645 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan tänne mahtuu kuumeileen mukaan ;) 

Misskipsu, selkä voi raskausaikana yllättävän hyvin! Tosin määhän joutuin ottaan tosi rennosti raskausaikana ja levossa olin sairaalassa 32+4 viikoilta ja kokonaan saikulle joutuin  jo 26 viikolla..Et eipä mun "tarvinnu" mitään raskausaikana tehäkkään..Tosin pelkäsin kyllä että se ainanen lepäily ottaa koville selänki osalta, mut se onneksi jakso suht hyvin..Oon kyllä ollu yllättyny kuin hyvänä se on nyt ollu! Ihan jo pelottaa et millon taas tulee takapakkia :/ Se on kyllä tuo selkä semmonen kapistus että sitä ei kyllä ymmärrä ennen ku se oikeesti on kipeenä että kuin tarpeellinen se on! Mutta varmasti sillä tosiaan on merkitystä että en enään tee lähihoitajan töitä, vaan opiskelen..En uskaltais ees lähtä kokeileen työelämään ku on niin hyvänä nyt! Toki aina on se peruskipu, mutta sen kans on oppinu elämään :) Ja ihan kunnallisella tutkittiin, tosi nopiaa toimintaa oli! Mut sillä varmasti vaikutusta että meillä suvussa tosi paljon selkäsairaita, molemmilla puolilla..Pitää toivua että tyttö ois saanu miehen terveysgeenit! Tosin nyttenki neitillä korvatulehus :( 8kk ikäsenä oli eka, nyt neiti tulee kohta 1v2kk ja onkohan tää nyt 9 antibioottikuuri :( Ikinä päästä korvakontrolliin asti..nyt millon ikinä tuleekaan seuraava lääkärikäynti, viimestään kuukauen päästä niin sit lähtee lähete eteenpäin..Putkitukseen luultavimmin menee :( Mut pitää toivua et siitä sit ois apua pienelle, tuntuu niin pahalta ku toinen pieni aina kipiänä, ensin vuojen kärsi mahavaivoista allergian takia mitä ei ruvettu tutkimaan ja nyt sitte koko ajan korvat kipeenä :( 

Mä oon aina aatellu et haluan enemmän ku yhen lapsen, mutta vähemmän ku viis ;) En aijo pistää paremmaksi ku anoppi, miehellä 14 sisarusta ;) Riippuu paljon seuraavasta raskaudesta, jos sitä ikinä tulee, että minkä verran sitä uskaltaa lapsia tehä..Kuitenki niin vaikia se eka raskaus oli, riskiraskaus niin vauvalle ku mulle itellekki..Kolme lasta ois kyllä silti aika kiva :) Ja tosiaan oon kans halunnu että lapsille ei tulis kovin isoa ikäeroa, mut ainapa siihen ei voi ite vaikuttaa :( ei niitä lapsia niin vaan tehä, niitä saajaan! On ne lapset vaan niin ihania <3

Toivottavasti saat Jayded miehes pään kääntymään! Meillä molemmat opiskelee ja on talolainat sun muut, mutta on aateltu että kyllä sitä aina jotenki pärjää! Oli kyllä puhetta ensin että ees toisen valmistumisen ois hyvä olla lähempänä, mut sit kuitenki miehenki mieli käänty ;) Tammikuussa mies oli vielä et ei ikinä toista, (tyttö nukku sillon vielä tositosi huonosti ja oli itkunen) Helmikuussa ku rupes helpottaan, miehenki mieli käänty ja alettiin yrittään ja tosiaan heti tärppäs mut se meni sit kesken..Nyt ootellaan menkkoja et voitas alkaa uuestaan yritteleen..

Mieski oli yllättäin niin vauvajutuissa mukana sillon ku tulin raskaaksi, kyllä silläki omalla tavallaan otti koville ku meniki kesken :( Mut huomas silti että seki kuumeilee..Jospa se vielä joskus tärppäis..Enpä oo ikinä ennen oottanu menkkoja näin kovasti!!

Nyt tulee kyllä järkky pitkä viesti, mutta tällä viikolla haettiin tytölle syksystä alkaen hoitopaikkaa :( Uskon kyllä että tytöllä menee hyvin ja viihtyy, mut oisin kyllä mieluiten ite ollu vielä kotona, mut tosiaan kahen opiskelijan taloudessa sula mahottomuus :( Jos ois se vauva loppuvuojesta tullu ni ois sitkuteltu ettei ois tarvinnu vielä hoitoon viiä, mut nyt on sitte pakko..Ensisijasesti haettiin perhepäivähoitajaa ja sit ryhmiksiin, päiväkotiin en nuin pientä vie..

34/645 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Ja anteeksi että olen pitänyt teitä jännityksessä näin pitkään, on vaan ollut täysin helvetillinen viikko, ei juuri aikaa istua koneella...

No, asiaan. Kp1 pärähti lauantaina kera kivuliaan virtsatietulehduksen. Tai en sitten tiedä oliko varhainen km kun en jotenkin jaksa uskoa että olisin huonovointisuuden ja maidonhimon kehitellyt päästäni...Nyt jos mietin maidon juomista tulee se tuttu YÄK -reaktio. Viikonlopulla oli vielä huono olo, mutta ei enää. Ei kun kohti uutta yritystä...Tilasin netistä parin kappaleen paketin halpoja testejäkin laatikkoon jemmaan, niin ei tarvitse sitten omaisuuksia apteekkiin työntää jos vielä testailun tarve tulee!

Puskee taas kaikki asiat päälle yhtä aikaa. Nyt olen leikkausjonossa vaivaisenluuleikkaukseen, mutta tuskin sitten leikkaavat jos satun tässä raskautumaan. Mietin jo pitäisikö tämä yrittely jättää nyt jäihin ja jatkaa syksyllä, mutta sitten totesin, että antaa asioiden mennä omalla painollaan. Jos en raskaudu tässä, menen leikkaukseen (ja voidaan hyvällä syyllä jättää häävalssi kompuroimatta! :D ) ja jos taas tärppi tulee, niin sitten siirretään se leikkaus hamaan tulevaisuuteen. Toivotaan vain että tuo nivel pysyy paikoillaan, lekuri kun sanoi sen olevan melkein sijoiltaan...

Duunipaikan vaihdos myös mielessä kokoajan. Olen täydellisen kypsä tähän firman toimintaan, joka välillä tuntuu olevan täysin mun varassani. Olen kyllästynyt siihen että mun pitää aina tietää kaikesta kaikki ja aina ehtiä / pystyä / osata tehdä kaikki. Ei jaksa enää.

Nyt en ehtinyt hirveästi tiedän juttuja lukemaan, jos tossa viikonlopulla olisi aikaa enemmän perehtyä niihin!

Ja vielä, olette ihania kun jaksoitte jännitellä mun puolesta, ja olen pahoillani että tuotin pettymyksen...:/ 

-Elmia- kp7

35/645 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikille! Ja tervetuloa mukaan, Jayded ja Kurnusimppu! Mukaan kyllä mahtuu :)

Pahoittelut Elmialle koittaneesta kp1:sta, ei muuta kuin onnea uuteen kiertoon!

Misskipsu, kiva kun kysyit mikä meno! :) Täällähän mennään kp 25 ja aika lailla sen 5 päivää kuukautisten alkuun. Kierrot on ollut nyt viimeiset kolme kuukautta sen tasan 30, eli vappupäiväksi saadaan joko iloisia uutisia tai lupa juoda vappukuoharit.... Enpä nyt tiedä onko oireita tai ei, ei niistä oikein aina tiedä mikä nyt on totta ja mikä kuvitelmaa. Mutta yhden kyllä sanon pistäneeni merkille poiketen aiemmista kierroista, nimittäin kipuilu munasarjojen kohdalla. Molemmin puolin on pistellyt nyt kolme päivää ja ajoittain tuntuu nivusissa juilintaa. Nivuskipuja mulla on kyllä muutenkin, että se ei nyt ihmetytä mutta tuntemukset munasarjoissa kylläkin. Tiedä sitten miksi näin tekee, toivottavasti ei mitään kystia puske. Nännejä aristaa mutta se ei nyt vielä mitään meinaa, joskus niin tekee. Se on jännä juttu, että nännit aristavat joskus loppukierrosta ja joskus taas ei. Hyväksi koetun periaatteen mukaisesti en testaa ennen kuin syytä on, joten ensi tiistaina sitten tiedetään. Huhheijaa taas, kyllä se mieli niin sekoaa aina loppukierrosta. Kuin varkain huomaa ajattelevansa, että entä jos... Toinen vauva olisi niin mahtava juttu, unelmien täyttymys... Haluan sitä niin paljon, etten kestä :)

Pää on niin täynnä räkää flunssan takia, joten kirjoittelen tervehdyttyäni lisää ja lueskelen teidänkin kirjoitukset ajan kanssa. Iloa viikonloppuunne!

36/645 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 27.4.2013

Misskipsu kp7/31

Elmia kp8/?

Naspu kp13/28

Kurnusimppu kp18/?

Rix kp21 km:n jälkeen

Rory kp23/28

Roseh kp26/?

Jayded kp28/30

Aliisia kp31/34?

Diudau kp32/28-32

Piia20

Pimpelipom

Onnenhuuru

Plussanneet:

Korppi

Mimiav

Pikkusisarus

Viikari33

Mimiku

Tervehys!

Diudau, mikä meininki? Jokos olet testannut?? 

Elmialle lykkyä tykö uuteen kiertoon!! :)

Tuo Misskipsun keksimä vauvatalkoot oli kyllä ihana sana. Sai minut hymyilemään täällä tietsikan ääressä ihan hurjasti. :D

Mullakin kaapissa kolme testiä odottomassa, mutta en kyllä testaa ennen vappua ainakaan. Oireitakaan ei ole minkäänlaisia. Jos jotain pitäisi keksiä, niin väsymystä hiukkasen. Menee varmaan kuvittelun puolelle koko väsymys. Haave vauvasta on niin kova, että alkaa mielikuvitus tehdä temppujaan. 

Rix, Tajusin just, et meillä taitaa olla aika saman ikäiset lapsukaiset. Meidänkin tyttö täyttää ihan kohta 1v 2kk. :) Ikävää, et teillä korvatulehdus on tullut kyläilemään noin useasti. :( Meillä onneksi sitä ollut vain kerran. Pitänee koputtaa puuta... Kop Kop Kop... 

Pitäisi tuo tyttö viedä niihin ruoka-ainetesteihin lähiaikoina. Pelkään itse verikokeita enemmän, kuin mitään muuta. Siksi on jotenkin vaikeaa viedä lasta niihin. Nyt pitäisi ottaa itseään niskasta kiini ja viedä tyttö labraan. Hänen parhaaksihan ne testit ovat. Tiedättekö ottaako ne verinäytteet vuoden ikäiseltä jo käsitaipeesta? Muistelesin, että ihan pieniltä näytteet otetaan kantapäästä. Muistankohan nyt ihan oikein??

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Vierailija
37/645 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisia, meillä on otettu verikokeet käsitaipeesta..Tyttö on semmosessa tutkimuksessa mukana ja siinä otettu ekan vuojen aikana 3kk välein verikokeet ni siitä 3kk ikäsestä asti otettu käsitaipeesta, ihan vastasyntyneeltä otetaan kantapäästä..Meillä vaan ei oo aina onnistunu käsitaipeesta kun on sen verran pyöriämpi lapsonen ;) Mut kyllä onnistu niitten allergiakokeitten ottaminen..Kannattaa Aliisia jos susta itestä tuntuu pahalta pitää lasta sylissä ja kiinni niin antaa jollekkin vaikka labran toiselle hoitajalle :) tai otat miehen mukaan :) Meijän tyttö tulee tänään 1v2kk <3 Nyt on muuten kaks yötä nukuttu tosi hyvin, viime yönä ei heränny kertaakaan vaikka oltiin mökillä yötä, missä ei ollu ikinä ennen ollu! Et kuuri on purru, nyt vaan uutta ootteleen..huoh..

Täällä myös haave vauvasta aivan hirviän kova, niin kuvittelut oli kehissä ennen sitä plussaa..Nyt vaan oottelen niitä menkkoja niin paljo että ne tuskin alkaa ikinä :D Elmialle muuten tsemppiä uuteen kiertoon! Toivotaan että plussia alkais ropiseen yhelle jos toisellekki :)

38/645 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, Diudau, Aliisia, Jayded, Roseh ja Rory voisivat tulla ilmottautumaan että mitä kuuluu! Laskeskelin listasta että siellä pitäisi olla jännäilyt käynnissä ja ehkä ratkaisujakin suuntaan jos toiseen? :)

Mä niin ajattelin, että tässä kierrossa en edes laskeskele mitään päiviä ja olen ajattelematta koko asiaa, mutta niin sitä on taas tullut tsekkailtua että koskakohan se ovis saattais olla ja koska vois ruveta miettimään onko mitään tapahtunut. Missä mun itsekuri on...

Vappu meni rauhaksiin pojan kanssa palloja poksautellessa (nuorin koirista vähän auttoi...) ja simaa juodessa. Hääkutsutkin saatiin yhden kaverin kanssa eilen askarreltua valmiiksi, enää tarvitsisi postittaa ne.

Aurinkoista toukokuuta kaikille! =)

-Elmia kp 13-

39/645 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 2.5.2013

Misskipsu kp12/31

Elmia 13/?

Naspu kp18/28

Kurnusimppu kp23/?

Rix kp26 km:n jälkeen

Rory kp28/28

Roseh kp31/?

Jayded kp33/30

Diudau kp37/28-32

Piia20?

Pimpelipom?

Onnenhuuru?

Plussanneet:

Korppi

Mimiav

Pikkusisarus

Viikari33

Mimiku

Aliisia

Heippa kaikille!!

On ollut niin kiirettä, ettei ole kerennyt täällä paljoa käydä kirjoittelemassa. Vappu on nyt vietetty ja ollaan oltu apuna muuttopuuhissa. Siinä se onkin suurin osa ajasta mennyt.

Tänään oli vielä tytön verikokeiden aika. Kyllä äiti oli enemmän jännittynyt, kuin lapsi. Onneksi kaikki meni loppujen lopuksi hyvin ja saatiin riittävä määrä verta kokeita varten. Nyt vain odotellaan tuloksia. 

Mutta asiaan... Vappu koitti ja sinä aamuna päätin testailla. Ja voi herran jestas, testiin tuli kaksi viivaa, plussaa siis näytti!! :D Olin niin ihmeissäni, kun olin melkein sata varma, että nega tulisi. (Kun ei mittään suurimpia oireitakaan ole ollut, paitsi se väsymys.) Piti sitten tänä aamuna testata vielä uudestaan ja plussaa näytti edelleen. Kyllä fiilikset on nyt ihan katossa. Nyt vaan toivon, että kaikki menee hyvin loppuun asti. :)

Toivottavasti muillakin loppukierrossa olevilla on hyviä uutisia jaettaviksi. Paljon onnea jokaiselle tasapuolisesti vauvahaaveisiin ja nyt Aliisia poistuu odottavien puolelle. :)

Hyvää kevättä kaikille! :D

40/645 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuuta kaikille. Ei kyllä ole minun kuukausi sillä kehoni teki mulle temput. laskin päiviä, että jos menkat alkaa 3-5. 5 niin päästään vauvan yrityspuuhiin, koska silloin äitiysloma alkaisi ensi vuoden puolella. Mutta vappuaaton yönä ne sitten alkoivat ja kierto putosi vanhaan 26 päivään. joten nyt on jo menossa 3/26-30. Ja vielä pitäisi jaksaa 3 vkon ajan kondomeja. Argh. Joten kesäkuuta odotellessa. Menen tästä ottamaan simaa harmistuksen vuoksi.

ja iso onnittelut Aliisialle!! Jos on tyttö niin nimi Vappu sopinee tilanteeseen hyvin :)