Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haave toisesta lapsesta

06.02.2013 |

Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.

Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.

Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)

Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!

Yk3/kp4/25-28

Kommentit (645)

Vierailija
541/645 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misskipsu olen pari viikkoa sitten palannut takaisin töihin. Palasin vanhaan työpaikkaani takaisin mutta teen vaan v-loppuja kun en raaski pientä vielä hoitoon laittaa. Suurimmaksi osaksi teen yötyötä. 

Mulla taitaa ovis olla tällä hetkellä päällä mut jätetään vielä tää kierto väliin ja sitten seuraavasta kierrosta aloitetaan yritys :)

kp 16/28

542/645 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heih! Tulihan se lopulta sieltä, kun julkisesti manasin. Eli nyt menossa kp 2/28. Tämän jälkeen enää yhdet kuukautiset ja sitten meilläkin alkaa virallisesti aloitus :D Jesh! mitä lisäravinteita muuten popsitte? Itse aloitin 2 kkta sitten foolihappolisän+ multivita raskaus ja imetyksen.

p.s. Ihanaa miten tuntuu päivään tulevan lisää tunteja kun on noin paljon valoa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/645 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tervetuloa Napsulle! Kiva, että pääset nyt nauttimaan täysillä vauvakuumeesta ja tästä jännäilystä :) 

Rory: Jee, askeleen lähempänä jännäilyä! :) Noista lisäravinteista, mä oon meinannut, että alan syödä raskausajan multivitaa sitten kun plussaan (huom KUN plussaan :D ) Tuolla se purkki odottelee kaapissa :) Esikoisesta kuumeillessa kävin Mehiläisessä kyselemässä asiantuntijalääkäriltä noista lisäravinteista ja se sano, että toi foolihappo on kuulema ihan turhaa hössötystä suomalaisille äideille. Se on kuulema elintärkeä lisä vain briteille, koske brittien geenikannassa on jokin puutostila, joka voi aiheuttaa sikiön selkärangan kehityshäiriöitä. Mutta ei se foolihappojen syönti kuulema pahaksikaan ole :) Sanoi, että kannattaa noudattaa tervettä järkeä ja tuo multivita on ihan hyvä ja riittävä lisäravinne, jos nyt jotain haluaa syödä.

Mimiav kyseli tuolla aiemmin ovistesteistä. Itse en ole niitä käyttänyt, mutta olen kyllä kuullut pelkkää positiivista palautetta semmosten käyttäjiltä. Oletko nyt kokeillut?

Mimiku: Mikä tilanne sulla on? :)

Misskipsu: Mulla myös samanlainen ongelma miehen työn suhteen, kun hän on vuorotyössä. Välillä on uhrauduttava ja valvottava hieman myöhempään, jos haluaa pöllytellä :)

Olen nyt tämän viikon seuraillut mielenkiinnolla tuntemuksiani, kun oli viime kierto niin outo ja lyhyt, 23pv. Alan olla sitä mieltä, että minulla ehkä oli jonkinlainen kemiallinen raskaus tms, kun sillä tavalla oireilin. Kk aikana en tuntenut edes kk-kipuja vaikka ne yleensä on tosi voimakkaat. Odottelin tuossa viikolla ovisoireita, mutta niitä ei kuulunut. Nyt kuitenkin eilen tunnistin oireet ja hyödynnettiinkin tuntemukset ;) Eli jos aavistukseni osuvat oikeeseen, olisi mun kiertoni tasaantunut kuitenkin tuosta viime kierrosta, nyt nimittäin on kp13 menossa. 

Pitäisikö meidän listata meidän yk:t ja kp:t? Korjatkaahan, jos lasken väärin ja täydentäkää listaa :) Listaan tähän nyt vain 2.sivulla näkyvien keskusteluiden kirjoittajat, kun en uskalla vaihtaa sivua kesken vastauksen :D

Pikkusisarus yk4 kp13/?

Napsu kp19/28

Misskipsu yk1 kp18/?

Rory kp3/28

544/645 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Liittyisin mielellänne joukkoonne mukaan :) Ihana esikoinen on 1,5 vuotias ja toinen on ollut jo jonkin aikaa haaveissa mutta lupa yritykselle on saatu vasta nyt vuoden alussa. Häikkää löytyy hedelmällisyydessä, joten pientä lääketieteen apua tai vähintäänkin seurantaa saadaan mutta usko on vahva. Alussa ollaan mutta into on kova! Esikoinen antoi odotuttaa itseään jonkun aikaa, joten aika maltilla yritetään mennä mutta kuten jo viime kierrosta opin, piinapäivinä sitä sortuu kuitenkin hervottomaan oireiden kyttäilyyn, levottomaan googletteluun ja pilvilinnojen rakenteluun :) Ymmärrätte varmasti! Ihanaa olisi löytää vertaistukea tähän kaikkeen kuumeiluun, säästyy tuo miesparka enemmiltä jutuilta ;)

Rose, yk2 kp 7

545/645 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tervetuloa joukkoomme Roseh. Joukkomme kasvaa hitaasti, mutta varmasti. Todellakin täällä kirjoittelu/toisten kirjoituksien lukeminen säästää miesparkoja tältä "höyryltä". Toki miehenkin kanssa ollaan vaihdettu ajatuksia, mutta ettei menisi joka päiväiseksi ruokapöytäkeskusteluksi. Ja ettei ennen kaikkea tulisi suorituspaineita, kun emäntä ei osaa muusta puhuakaan.

Rory kyseli ravintolisistä. Minä en ole alkanut popsia mitään, ainakaan toistaiseksi. Edellisessä raskaudessa aloitin syömään muutaman viikon jälkeen plussauksesta Multivitan raskaus & imetys-valmistetta.

Hyvä että Pikkusisarus on bongannut oviksen ja päässyt vielä hyödyntämäänkin sen. Sehän se tässä hommassa parasta onkin, tuo lakanoiden pöllyttely nimittäin;D Joskus olen miettinyt niitä pariskuntia, jotka ovat toivoneet lasta vuosikausia ja se itse tekeminenkin alkaa tuntua pakolliselta suorittamiselta. Olisi kyllä aika kamalaa:( Toivotaan todella ettei meistä kukaan joudu sellaista kokemaan, vaan päästään kaikki plussailemaan mahdollisimman pian.

Meidän esikoinen herätteli minut viime yönä ja kun heräsin tajusin, että mun alavatsaan jomottaa melkoisen lahjakkaasti. Siinä sitten ipanaa takaisin uneen hyssytellessä mietin, että mistäköhän voisi olla kysymys. Yhtenä vaihtoehtona tuli mieleen mahdollinen kiinnittymiskipu. Olisikohan se pienesti epäilty ovis ollut kuin ollutkin viime viikolla ja olisikohan kultsin kanssa oltu läheisessä kontaktissa sittenkin juuri sopivaan aikaan! :O

Leikitään ajatusleikkiä...Tuntemus olisi ajallisesti kiinnityskivuksi mahdollinen, reilu neljä vuorokautta siitä "kuvitteellisesta tärpistä". Vai mitä olette mieltä? Ei meinannut enää uni tulla silmään, sen verran kovasti sattui (ja mielikuvituksen lentoonlähdöllähän ei ole tietenkään mitään osuutta siihen, ettei enää nukuttanutkaan). Kertokaa ihmeessä, jos teillä on kokemusta kiinnittymiskivuista?

Tuo tunne oli kyllä uusi meikeläiselle. Vähän samanlaisia tuntemuksia oli ensimmäisen raskauden alussa muutamana päivänä, olisikohan silloin ollut menossa joku raskausviikko viisi. Jännää...todella jännää sanoisin! Mutta meikeläisellä on tapana olla realisti: Ehkä kyseessä oli vain joku elimistön/hormonitoiminnan normalisoitumiseen kuuluva tuntemus imetyksen lopetuksen jäljiltä. Niin tai jos se olikin pitkän kierron oviskipu. "Ou nou" :/ Mutta mun mielestä tässä oli jo muutama ns.kuiva päivä, joten jos se ei olis sitä kuitenkaan.

No nyt vaan odotellaan ja jännätään, tää on ihan hullua:) En tunnista tästä kuumeilusta aina oikein itseäni!

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Vierailija
546/645 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misskipsu: Minulle tuli esikoisen aikaan kiinnittymis kipua 7 päivää oviksesta.. Muistan istuneeni sohvalla ku yht äkkiä tuli kipu alavatsaan. Se ei tosin kestänyt kuin max 5min. Ja samana päivänä vessassa käydessä paperiin tuli veristä vuotoa. Enhän minä sillo mitään tajunnut kun mietin vaan että onpas outoa et menkat alkaakin jo nyt :D Ei siis oltu yritettyä lasta. 

547/645 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, Misskipsu! Kiva kun saa täällä sitten päästellä höyryjä :) Mulla ehkä oli esikoisesta niin kiinnittymiskipua kuin vuotoakin. Tai näin itse tuumailin, että olis voinut olla. Mulla oli myöhäinen ovis kp 20, kp 26 tuntui vihlontaa alavatsassa ja alaselässä sekä nivusissa, kp 29 tuli kahden päivän tiputteluvuoto ja kp 32 tuli plussa raskaustestiin. En sitten varmaksi tiedä mitä noi oli mutta kai se ainakin jotenkin raskautumiseen on liittynyt. Mutta nyt viime kierrossa tunsin taas 6 päivää oviksessa saman tyyppistä vihlontaa mutta en tullut raskaaksi, joten mene ja tiedä...

Lisäravinteista, itse käytän jo nyt Multivitan raskaus ja imetys valmistetta. Samoin tein esikoisen yritysaikana. Sen lisäksi napsin Omega3 kapseleita. On jo tullut tavaksi, vaikutuksesta en tiedä mutta eipä ne ainakaan haittaa tee. Ja itselle ne toimivat ehkä vähän psyykkisestikin positiivisena kun voi ainakin kuvitella tekevänsä jotain raskautumisen eteen :D Ohueen limakalvoon mietiskelen aina mikä olisi avuksi, siihen kun tuntuu olevan niin paljon eri poppaskonsteja, etten ota selvää millä voisi oikeasti olla myönteinen vaikutus...

Ovistestit on täällä tulleet tutuiksi, käytän niitä joka kierrossa. Hyvin maanisesti, krhm. Ennen esikoista oli sen verran epäsäännöllinen kierto, ettei otollisia päiviä osannut arvata mitenkään, eikä oviskaan juurikaan oireillut. Nyt käsky kävi lääkäriltäkin testailla joka kierrossa ja nyt viimeksi oli kyllä aikamoiset oviskivut ja sain onneksi plussankin testiin. Olen käyttänyt CB:n digitaalisia ovistestejä. Netistä saa tosin halvemmalla liuska- ja puikkotestejä mutta vielä ainakin olen tyytynyt kipaisemaan lähiapteekkiin CB:n perässä. Ja onhan se hymynaama kiva saada.

Tsempit kaikille ja pikaista raskautumisaaltoa tähän ketjuun! :)

Vierailija
548/645 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Onko kukaan muu jännäilemässä tälle viikolle?

Nyt on jääny palstailu vähemmälle. Toisaalta olen vältellyt stressiä, mutta ollaan myös flunssassa oltu pojan kanssa vuoron perään, nyt molemmilla taudin loput vielä kiusana.

Täällä kp 25/28 eli jännät päivät menossa. Pian ajattelin ekan halvan testin tuhlata, ehkä jo huomenna, mutta jos raskin niin keskiviikkoon odotan, kyseessä kuitenkin herkkyydeltään 25 testit. Vieläkään ei ole samanlainen piinailu iskenyt kuin viime kierrossa. Oireita ei ole puoleen eikä toiseen.

Syön foolihappoa, d-vitamiinia, maitohappobakteereita ja välillä c-vitamiinia. Raskausajan monivitamiineihin vaihdan, kun irralliset foolit loppuu. Tai syön noita 5-6 päivänä viikossa, välillä unohtuu...

Ovistestejä en ole ikinä käyttänyt, mutta suunnitteilla on, että jos joudutaan yk 4 asti (nyt yk 2) niin sitten kokeilen niitä ainakin yhden kierron.

Ekasta en huomannut mitään kiinnittymikipuja tai vuotoja. Haalean plussan sain sen päivän aamuna kun tädin piti tulla ja seuravana aamuna digitestissä luki raskaana 2-3.

Vierailija
549/645 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa on ollut lueskella tuntemuksia ja ajatuksia teiltä. Meni hetki, kun ehdin lukemaan kaikki viestit. Tässä tulee nyt omaa vuodatusta, kommentoin teidän viestejänne mahdollisesti seuraavalla kerralla, kun ei ketuta niin paljon ;)

Täällä tilanne on tosiaan se, että ovulaatiota tästä kuusta emme kyllä hyödyntäneet kovinkaan hyvin. Mutta se pienikin toive...Minulla piti menkat alkaa eilen tai tänään aamulla (kierto 27-28). Sain tilaamani mammaksin herkät raskaustestit postista tänään ja päivällä innoissani lähdin testaamaan. Negatiivista tuo näyttää :( Eikä edes minkäänlaista haamuviivaa, vaikka kuinka tikkua tuijotan. Elikkäs menkkoja täällä nyt ootellaan alkavaksi. On se vaan kumma, kun alkaa kuvittelemaan kaikenlaisia raskausoireita itselle :D Mulla on muutamana päivänä jo särkenyt pää ja eilen paleli niin mahottomasti, mahaa juilii, mitään ei oikeen tee mieli syödä.....Mutta nää kaikki on myös alkavien menkkojen oireita. Hurja pettymyksen tunne, vaikka odotettavissa olikin. Tekis mieli tehdä nuo kaikki testit :D

Tällaista täällä tänään.

550/645 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meilläkin armoton flunssa päällä. Nyt kun ei ole raskaana niin on kaikki täsmäaseet käytössä. Just tuossa tajusin, että eipä ole montaa apukeinoa flunssaiselle odottajalle. Olin jo unohtanut tämän asian.

Itsellä ei ollut kiinnittymiskipua edellisesti raskaudessa. Ovulaatiokipua selkeänä kylläkin.

Mä taas olin kuuntelemassa gynen professorin luentoa nelisen vuotta sitten (ennenkuin esikoisen hankin) ja se suositteli tuota foolilisää ihan kaikille. Se teki jotain tutkimusta foolihaposta ja ne oli todenneet että sitä saa syödä ravinteena reippaasti myös raskauden loppua kohden. Oli kuulema lapsilla silloin parempi älykkyys ja oppimistahti. Sen takia olen koittanut katsoa, että ruokavaliossani sitä on riittävästi. Tuo mun mies on välillä niin toope, että sen kanssa menee hermot, mutta se ei taida johtua älykkyydestä vaan siitä että miehet ja naiset on aivan eri planeetalta. Mutta ei minua haittaa, jos lapseni olisivat meitä älykkäämpiä... :)

Voin vain MIMIKU kuvitella miltä susta tuntuu, kun minä pohdin mahdollista raskautta nyt vaikka ei meillä edes yritetä. Jos oisin ihmistä karvaisempi eläin niin taitaisin olla jatkuvasti valeraskaana.Ainakin lastenvaatteita meinaa koko ajan tarttua kaupasta kotiin.

Aurinkoista viikkoa kaikille täältä flunssasta!

551/645 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1996 sosiaali- ja terveysministeriön koolle kutsuma asiantuntijaryhmä julkaisi kansallisen suosituksen foolihapon käytöstä NTD:n ehkäisyssä (STM:n asiantuntijaryhmä 1996). Suosituksen mukaan terve raskautta suunnitteleva nainen ei tarvitse foolihappolisää päivittäisestä ravinnosta saatavan foolihapon rinnalle. Suositus tarkistettiin 2004, eikä foolihappolisää katsottu edelleenkään tarpeelliseksi, jos noudatetaan terveellistä ruokavaliota (5-6 annosta tuoreita vihanneksia, hedelmiä tai marjoja päivässä). Tutkimukset ovat kuitenkin osoittaneet, että suomalaisten ravinnosta saaman foolihapon määrä alittaa suositukset foolihapon saannista sekä ennen hedelmöittymistä että raskauden aikana, ja etenkin naisilla foolihapon saanti ravinnosta on liian niukkaa (Erkkola ym. 2001, Paturi ym. 2008)

Epilepsialääkkeitä (karbamatsepiinia tai valproaattia) käyttävien riski saada NTD:n vammauttama sikiö on kaksinkertainen muuhun väestöön verrattuna (Yerby 2003), ja diabeetikolla riski on jopa viisinkertainen (Shaw ym. 2003). Ulkomaisten suositusten mukaan näihin riskiryhmiin kuuluville naisille suositellaan 4 mg:n foolihappolisää ennen hedelmöittymistä, diabeetikoille glukoositasapainosta riippumatta. Sosiaali- ja terveysministeriön suosituksessa kehotetaan ainoastaan harkitsemaan foolihappolisää tyypin 1 diabetesta sairastaville ja epilepsialääkkeitä käyttäville raskautta suunniteltaessa.

Ennen raskautta aloitettavan foolihappolisän käytön tekee haasteelliseksi se, että suunniteltujen raskauksien osuus kaikista raskauksista on Suomessa kuten muissakin teollisuusmaissa vain noin puolet. Huolestuttava ilmiö on myös suunniteltujen raskauksien pieni osuus riskiryhmiin kuuluvilla. Tämän havainnon teimme omassa pilottitutkimuksessamme diabeetikoiden osalta (Nieminen 2009). Tärkeintä on saada foolihappovalistus ajoitettua oikein - ensimmäisellä neuvolakäynnillä tilaisuus on jo menetetty.

Foolihappo on erittäin hyödyllinen, halpa, lyhyessä ja kohdistetussa käytössä turvallinen sekä kustannustehokas lääke (Postma ym. 2002, Czeizel 2009). Koska vain harvasta lääkkeestä on lisäksi näin vahvaa näyttöä taudin primaaripreventiossa, tulisi suomalaiset suositukset päivittää ulkomaisten suositusten mukaisiksi (Lumley ym. 2001, Wilson ym. 2007) ja aloittaa sekä lääkäreille että raskautta suunnitteleville naisille kohdistettu voimaperäinen kampanja. Avainasemassa tässä kampanjassa ovat perusterveydenhuollon lääkärit, neurologit, diabetologit ja gynekologit.

552/645 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen muuten löysin Duodecim 2010 lehdestä. Se on luotettava suomalainen lääkärilehti. Tuossa on vain osa artikkelistä.

Ei mulla ainakaan tule syötyä noin paljon kasviksia+marjoja. ja ylipaino on näköjään itsenäinen riskitekijä myös, hurjaa.

Vierailija
553/645 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimikulle pahoittelut negasta!

Tänne ilmestyi nettitaukoni aikana niin paljon uusia, että olen vielä pihalla kuka kukin on ja missä mennään =) Jaksamista siis kaikille tasapuolisesti odotteluun ja pahoittelut heille, jotka uuteen kiertoon joutuvat!

Mikäs tilanne pikkusisaruksella?

Täällä kp 26/28 yk 2 ja tein testin, vaikka epäilin sellainen olevan testin tuhlausta. Mutta sain haalean viivan! Sen erottaa kuitenkin hämärämmässäkin kuin loisteputken alla, joten täällä ollaan varovaisen toiveikkaana. Loppuviikosta lisää siis testejä tekemään.

554/645 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rory, kiva kun laitoit tuota tietoa foolihaposta! Itse olen yrittänyt kunnostautua vihannesten ja marjojen ja hedelmien syömisessä ihan jo senkin takia, että pysyy vastustuskyky parempana. Olen huomannut, että heti kun ruokavalio lipsuu epäterveelliseksi sairastun flunssiin helpommin. Ja nyt kun yrittää lasta huomaa kiinnostuvansa terveellisestä ruokavaliosta enemmän ja hyvä niin. Vaikka onhan tuo myönnettävä, ettei niitä vihanneksia sun muita tule varmaan syötyä ihan yhtä paljon kuin ennen. Nythän se olisi hyvä ottaa kevään projektiksi kunnon ruokavalion uudistus! Olen vielä kotona esikoisen kanssa ja onneksi hänellä on niin hyvä säännöllinen ruokailurytmi, että olen itse yrittänyt syödä aina samalla jotain terveellistä.

Joku tuumaili tuolla aiemmin seksin harrastamisesta pidemmän yrityksen jälkeen. Meillä raskautumisessa kesti vähän pidempään ja siinä vaiheessa kun oltiin jo yli vuosi yritetty, täytyy myöntää että kyllä se aika pakkopullaksi välillä meni... Ihanaa se on tietty aina mutta kyllä sitä rakasteli sen raskauden yrittämisen takia silloinkin kun ehkä muuten olisi jättänyt väliin, väsyneenä tms. Silloin kun ovistesti näytti plussaa niin sitähän rakasteltiin huvitti tai ei! :D Muistan vielä elävästi sen kierron kun esikoinen sitten vihdoin sai alkunsa ja olimme kumpikin ihan väsyneitä työpäivien jäljiltä ja kävimme sängyssä keskustelun, että ei kyllä yhtään jaksais mutta pakko se on kun ei uskalla yhtään mahdollisuutta jättää käyttämättä :) Ja hyvä, että ei jätetty <3

Mimiku, pahoittelut negasta! Kuulun myös siihen samaan sarjaan, joka saa kehitettyä itselleen kaikki mahdolliset raskausoireet vaikka joka kuukausi vannoo etukäteen ettei niin tee. Aina se mahdollisuus vaan sen tekee...

Korpille tsempit viimeisiin piinapäiviin!

Täällä odotellaan loppuviikon lääkäriaikaa. Menen ultraan näytille, katsotaan miten munasarjat toimii ja että olisikohan luomuovikseen mitään mahdollisuuksia. Ja limakalvoa erityisesti tutkitaan, se onkin se mun iso ongelma... Jännittää kyllä jo nyt. Olisi niin ihanaa saada hyviä uutisia.

555/645 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hienoa, varovaiset mutta suurenmoiset onnittelut Korpille kahdesta viivasta! Toivottavasti se siitä vahvistuu!

Vierailija
556/645 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit tänne on tullut paljon tekstiä lyhyessä ajassa :)

Tervetuloa Roseh!

Täältäkin varovaiset onnittelut Korpille! Ehkä se stressittömyys auttoi ;)

Mimiku, voi vitsit! :( Ootko kokeillut tai ajattelitko kokeilla vielä toista testiä? Joskus ei raskaus näy heti ensimmäisessä testissä...

Kiitos Rory, kun etsit noin perusteellista tietoa ravintolisistä! :) Mulla on normaalistikin kala-kasvisruokavalio ja syön b-vitamiinilisää. Ehkä alan noiden suositusten mukaan napsia multivitaa jo nyt!

Mullakaan ei tainnut viime raskaudessa olla mitään merkittäviä kiinnittymiskipuja, tai en ainakaan osannut niitä kyttäillä :) Sitten kun plussasin oli edellisenä päivänä ihan mielettömät kk-kivut ja seuraavana päivänä kipeyty rinnat... Nyt kun toista lasta haluaa, niin osaakin sitten tosiaan vähän liikaakin kuvitella ja tuntea kaikkea oireita :D 

korjatkaahan, jos erehdyn tässä:

Tilanne 12.3.

Pikkusisarus yk4 kp16/??

Napsu kp22/28

Misskipsu yk1 kp21/??

Rory kp6/28

Korppi kp26/28

Roseh yk2 kp9/?

Vierailija
557/645 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna tein uuden testin ja viiva vähän eilistä vahvempi =) Huomisen yritän jättää välistä, jos vasta pe testaisi taas =)

Pikkusisarus, kiva tuo lista, pysyy paremmin kärryillä eri ihmisten tilanteesta =)

558/645 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat!

Taidanpa uskaltaa jo onnitella Korppia, kerta viiva on ollut edellistä vahvempi, Onnea! Taisit saada kunnian olla ensimmäinen tästä porukasta=)

Luettuani Roryn kirjoituksen foolihaposta kipitin suoraan kaapille ja nappasin Multi Tabs raskaus/imetys tabletin:) Niitä kun oli sattunut jäämään tuon esikoisen odotus- ja imetysajalta. En tosin syönyt niitä ihan imetyksen loppuun saakka. Mitenkäs te muut, söittekö esikoisia imettäessänne jotain ravintolisiä? Vai pelkästään odotusajan?

Mitäs Mimikulle kuuluu? Joko uusi kierto alkoi?

Roseh: Kerro sitten miten lääkärissä sujui...

Minä itse olen täällä keskittynyt lähinnä laukkujen pakkailemiseen, ollaan lähdössä pienelle lomalle. Aivan mahtava päästä ulkoiluttamaan lumilautaa:) Viime talvena ei päässyt kertaakaan rinteeseen kasvavan vatsan kanssa. On sitten pitkän tauon jälkeen vielä hauskempaa. Eli tässä tulee varmasti nyt pieni tauko täällä keskusteluissa "hengailulle", kun en tiedä milloin pääsen seuraavan kerran koneen ääreen.

Huomenna on siis kp23 ja jospa sitten reissun jälkeen jo tietäis, että onko menkat alkaneet vai pääseekö jopa testiä ostelemaan. Ainakaan mitään raskauteen viittaavia oireita ei ole kyllä tuntunut. Mutta siis palataan asiaan :)

Vierailija
559/645 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös yksi! Meidän tyttö on 1.5 vuotias ja haluaisin toisen. Mies jo hieman vilautti vihreää yrittämiselle, saas nähdä miten käy=D Mies kun on syntynyt joulukuun lopussa, hän on sitä mieltä että meidän lapset ei synny loppuvuodesta. Laskeskeli tossa, että jos nyt alotetaan yrittäminen, on vaarana että syntyy joulukuussa:D

Vierailija
560/645 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä miten tää aika matelee loppu kierrosta.. Vielä pitäs muutama päivä ootella tuleeko ne menkat vaiko ei. Testin aattelin tehä vasta menkkoje oletettuna alkamis päivänä. Esikoisesta nimittäin muutaman negan tein pari päivää ennen kuin menkkojen olisi pitäny alkaa. Tilailin netistä raskaustestejä ja ovistestejä seuraavaa kiertoa varten (haluan tietää että onko mun ovistuntemukset oikeita) mut toivottavasti niitä ei tartteis ottaa käyttöön :P