Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haave toisesta lapsesta

06.02.2013 |

Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.

Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.

Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)

Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!

Yk3/kp4/25-28

Kommentit (645)

521/645 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Minäkin ilmoittautuisin mukaan. Esikoista odottaessani luin netin sivuilta kohtalotovereiden kirjoituksia, mutta silloin en osallistunut itse. Ja muistaakseni kp tarkoitti kiertopäiviä. Laskevat kuukautiskiertoa siis.  Korjatkaa jos olen väärässä.

Mutta esikoinen on jo kohta 3 vuotias joten toisesta lapsesta on ollut puhetta. Ajateltiin aloittaa yritys kesän korvilla, jotta työelämästä voisi jäädä mammalomailemaan vasta vuodenvaihteen jälkeen.

Mutta nyt meilläkin hormonaalinen ehkäisy lopetettu, jotta jatkossa lasketun ajan määrittäminen olisi helpompaa.

Synnytys itsellä ei mennyt esikoisen kohdalla oppikirjan mukaan, joten pientä ahdistusta on odotukseen tulossa mukaan.

Vierailija
522/645 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Mimiav ja Rory! Kiva, kun tulitte mukaan kuumeilemaan!

Ja aivan oikein, nuo kp:t on kiertopäiviä :) Eli kk alkamispäivästä alkaa laskut.

Mä tässä toissapäivänä töihin tullessani huomasin mielessäni laskevan Korpin kiertopäiviä, vähän niin sanotusti jäänyt keskustelut mieleen :D

Mimiav, teillähän on reipas pieni apuri siellä jo sitten toisen lapsen tullessa! Itsekään, en halunnut kovin pientä ikäeroa omille lapsilleni, eikä minullakaan alkanut tämä kuumeilu kuin vasta viime kesänä (nojoo, mun taapero oli silloin vasta 1,5vuotias, mutta ymmärtänette pointin :) ). Olin jo melkein huolissani, että miksen kuumeile, kun olin tottunut olemaan lapsesta kuumeileva monia vuosia ennen mahdollisuutta alkaa yrittämäänkään esikoista :) Ja sitten yhtäkkiä en kuumeillutkaan enää... Kai se on jokin luonnon oma ratkaisu, että keskittyy esikoisen hoitamiseen rauhassa? En tiiä :) Mut nyt kun kuumeilu on alkanut, saa siitä kyllä nauttia oikein kunnolla! :)

Rory, harmi, että sulla on ollut hankala synnytys. Mutta onneksi se ei tarkoita sitä, etteikö seuraava sujuisi mallikkaasti. Mutta ymmärrän hyvin ahdistuksesi, minullakin sitä on omasta puolestani...

Lopetitteko ehkäisyn ihan nyt äskettäin vasta? Onko kiertosi jo palautunut "normaaliksi"?

Täällä kp 19/25-28. Rintoja vähän kivistää, ja mahassä välillä painetta, mutta ehkä tämäkin on vain luulosairautta? :)

Mitä Korpille kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/645 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Kiva että tämäkin ketju hiljalleen aktivoituu =)

Täällä menissa kp 7/28 eli tädistä päästy eroon, mutta ihan vielä ei pääse ovista odottamaan. olen yrittänyt nyt keskittyä kaikkeen muuhun kuin vauvakuumeiluun. Aika muuttuu niin hitaasti eteneväksi jos ei saa ajatuksia muualle.

pikkusisarus, sinullahan alkaa piinailut nyt olla käsillä =) Kärsivällisyyttä siihen hommaan. oletko himotestailija vai maltatko yleensä odottaa että täti myöhässä ennen kuin testiä alat esille kaivelemaan?

Minä olisin vähän pienemmälläkin ikäerolla voinut tehdä lapsia, mutta mies lämpesi vasta nyt toisen yritykselle. Pojan ollessa siinä 1,5 v olisin itse halunnut aloittaa, nyt poika reilut 2 vuotta...

524/645 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Pikkusisarus:lopetin juuri kuun alussa ehkäisyn. Kierukka oli useamman vuoden. Yritän nyt kovasti odottaa seuraavia kktisia niin alkaa hahmottua tämä kierto. Ennen olin sveitsiläinen kello, kierukan aikaan ei ollut mistään mitään hajua. Vuodot tulivat ihan omia aikojaan, onneksi usein melko niukkana. Nyt tässä olen ihmetellyt tätä valkovuotoa. Olin jo unohtanut sen.Kierukan aikaan ei sitä ollut nimeksikään.

Mutta muutaman kierron seurataan ja sitten alkaa yritys. Jos vaan kuume pysyy riittävän aisoissa, ettei oteta varaslähtöä :) Miehellä kun myös on jo aikamoinen kuume !!

Vierailija
525/645 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaiterveisiä!

Korppi, tiedän ton tunteen, kun koittaa saada aikaa kulumaan kehittelemällä muuta ajateltavaa! :) Mäkin oon koittanut kovasti, mutta asia on kyllä pysynyt visusti mielessä koko ajan, kun on rinnat edelleen aikamoisen kipeät. Ja jotenkin on kuvottanutkin välillä... vai kuvittelenko sen? en tiedä, mutta vähän kyllä jännittää :) Ja naama täynnä finnejä!

Olen aika maltillinen testailija. Periaatteenani on aina ollut, että testaan sinä aamuna, kun menkkojen pitäisi alkaa. Yleensä mulla alkaa aina heti aamusta, kun nousee sängystä, niin tietääpä sitten heti, jos ei tarviikaan testata. Esikoisen kanssa muistan miten mua surutti edellisenä iltana tooosiii kovat menkkakivut ja olin ihan varma että nyt ne sit alkaa, eikä tarvii testata. En vähään aikaan ees uskaltanut käydä vessassa :) Ja sit aamulla kun ne ei kuitenkaan olleet alkaneet, plussasin! Saa nähdä miten toisen lapsen kanssa käy, jos nyt siis raskautuukaan... Että onko samanlaiset fiilikset.

Rory, toi vv on aika tylsää. Ai kierukan kanssa ei ollut? Aika jännä! Luulisin, että nyt on koska sun hormonitasapaino muuttuu ja limakalvot valmistautuu vauvantekoon :) Toivon, että saat kiertosi tasaantumaan pian. Mulla oli aikoinaan ongelmia, kun halusin pitää taukoa pillereistä ihan terveydellisistä syistä. Mulla kesti silloin 7kk, että kk alko! :O Kävin kyllä lääkärissäkin silloin, mutta mitään häikkää ei huomattu, odoteltiin vaan. Esikoista kun ruvettiin yrittää, meni 3kk, että kierto normalisoitu.

Millasias raskausoireita teillä on ollut esikoisen kanssa?

Täällä jännäillään kp20/25-28, samoin oirein kuin eilenkin :)

526/645 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!                                                                                                     Uusi vauvakääröä kuumeileva ilmoittautuu mukaan ketjuun. ihan olen "keltanokka" näillä keskustelupalstoilla. Esikoista odottaessa kävin raskauden loppuaikoina lueskelemassa keskusteluja, mutten ottanut itse niihin osaa. 

Esikoinen täytti juuri 10 kuukautta ja vauvakuume nostaa päätään. Olen hieman yllättynyt omasta kuumeilusta, sillä ennen esikoisen odotusta en ehtinyt potea varsinaista vauvakuumetta. Puhuttiin kyllä miehen kanssa jo ennen tytön syntymää, että olisi kiva jos tulokas ei jäisi ainokaiseksi ja mikäli onnistaa, niin ei tahdottaisi lasten ikäeronkaan kasvavan kovin suureksi.

Ei olla käytetty ehkäisyä ollenkaan synnytyksen jälkeen. Eli pikkukakkonen "Suapi tulla, jos on tullaksseen" -periaatteella. No jatkoin esikoisen imetystä kaikessa rauhassa aina 9kk:n ikään saakka ja kuukautiset loisti poissaolollaan! Viimeiset viikot imetin vain illalla ennen tytön nukkumaan menoa ja yöllä. En olisi ikinä osannut kuvitella, että kuukautisten paluuta voi oikein kaivata! :D 

Imetyksen loputtua meni sitten tasan kuukausi, kun rättipäivät alkoi...ja oli kyllä huojentunut olo! Ehdin jo miettiä, että mitenkähän kauan hormonitoiminnan palautuminen ja kuukautisten alkaminen kestää. Nyt tietty jännittää, että muodostuuko kierto heti säännölliseksi. Mites muilla? Missä vaiheessa esikoisen syntymän jälkeen tuli ekat menkat ? Ja oliko kierto heti säännöllinen?

Ennen esikoista söin tooooooosi monta vuotta pillereitä putkeen ja kun lopetin niiden syönnin kierto piteni päivällä, parilla joka kierrolla, jotka ehti olla ennen tärppiä. Onneksi saatiin yllättyä positiivisesti ja tärppäsi jo neljännestä kierrosta. Oltiin varauduttu, että voisi mennä kauemmin. Toivotaan, että tällä kerralla hyvä tuuri jatkuisi:)

Vähän mietityttää millaiseen sirkukseen sitä päätään on työntämässä, jos kävisi lykky ja lasten ikäero jäisi pieneksi. Mutta toisaalta olen ajatellut, että kun vauva-ajasta selviää niin sitten lapsista on seuraa toisilleen, kun ikäero ei ole iso. Itselläni ja veljelläni on 1v 10kk ikäeroa ja oltiin parhaat leikkikaverit keskenämme...tosin myös oikein tasavertaiset riitapukarit.

Nyt sitten nostattelen tätä kuumetta lukemalla täällä kohtalotovereiden kirjoittelua ja jännitän jo esim. Pikkusisaruksen puolesta näitä tulevia lähipäiviä:) Kovasti peukkuja!

Vierailija
527/645 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lasken, niin nyt olisi 5/jotain.. Ongelma on, että kierto on vähän epämääräinen. Tässä kuussa jäi tosi lyhyeksi, ei koskaan ole ollut aikaisemmin... marraskuu 28pvää, joulu 32pvää, tammi 29pvää, helmi 25pvää. Vaikea arvioida milloin ovuloin, kun kierron pituus on niin epämääräinen.. Suosittelisitteko ovistestejä? yrittäminen on aloitettu vasta nyt, eli ekalla ei vielä tärpännyt. Ekan kanssa tulin raskaaksi eka yrittämällä. Tosin en odottanutkaan, että heti tärppäisi. Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt viiteen vuoteen.

Vierailija
528/645 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

täällä myös yksi toisesta lapsesta haaveileva. Minä ja mies olemme kolmekymppisiä. Meillä esikoispoju kohta 2 vuotta. Olen kotona pojan kanssa. Toisesta lapsesta olemme miehen kanssa puhuneet jo ensimmäisen synnyttyä. Nyt tuntuisi sopivalta ajankohdalta alkaa yrittämään toista lasta. Silti takaraivossa on pieni jännitys siitä miten vauva aika sujuu. (Muistellen esikoisen ilmavaivojen vuoksi valvottuja öitä ja päiviä) Tämän lisäksi esikoista odottaessa poika köllötti koko loppuraskauden poikittain, joten vaihtoehtona oli vain suunniteltu sektio. Sektion jälkeen uudelleen raskaaksi tuleminen on myös mietityttänyt. Mutta tätä palstaa lukiessa rohkaistuin, kun meitä on muitakin samassa tilanteessa olevia :)

Tämän kierron ovulaatio meni viime viikolla hieman ohitse erinäisten kiireiden ja huolien vuoksi. Mutta mahdollisuus kuitenkin on olemassa jo tulla tästä kierrosta raskaaksi. Tosin esikoisesta tulin heti ensimmäisestä kierrosta raskaaksi...Nyt vaan on jännittävää, kuinka kauan toista saa yrittää.

En enää muistanutkaan, kuinka jännittävää aikaa lapsen tekeminen onkaan. Täytyypi oikeen muistaa naatiskella tästä ajasta kunnolla! :) 

529/645 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Kiva,että yrittäjien määrä kasvaa palstalla. Minä vastikään otin kierukan pois ja odotan luomukuukautisia. Poiston jälkeen kylläkin tuli yhdet pidennetyllä ajalla. Mutta jos entinen kiertoväli on tallessa niin ensi vkolla pitäisi tulla. Synnytyksen jälkeen mulla kierto käynnistyi 2 kuukauden kuluttua,vaikka jälkivuotokin kesti ärsyttävän pitkään.imetin lähes vuoden ja kierto oli26-28 päivää, mutta otin kierukan kesken kaiken, joten se sotki kiertoväliä ja niukensi puoleen vuoteen mennessä vuotoja reippaasti. Joten  en tiedä mitä odottaa.

raskautuminen viimeksi minulla tärppäsi emästä kerrasta. Tiesin olevani raskaana 2 päivää ennen testauspäivää kokeilemalla kohdunkaulaa. Se oli muuttunut paljon pehmeämmäksi. Jostain raskauskirjasta olin lukenut tästä löydöksestä. Se oli kai nimetty jonkun miehen mukaan. Joten en samalla tavalla yllättynyt raskaustestin tuloksesta kuin mieheni. Mutta hyvin nopeasti alkoi elän kolmanneksen väsymys ja pahoinvointi.työssä käynti oli välillä hankalaa

Saa nähdä pysyykö kuume suunniteltuun ajankohtaan aisoissa.. Etenkin kun teidän yrityksistä lukee =)

530/645 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi kirjoitusvirheet.automaattinen"korjaus" on päällä

Vierailija
531/645 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Misskipsu ja Mimiku! Kiva, kun tulitte mukaan kuumeilemaan!

Mulla lässähti tää jännitys eilen kp24/25-28, kun kk yllättäen alko illalla ilman minkäänlaista varoitusta! :´( Viikonloppuna oli mun oireet vielä vahvistuneet entisestään, rinnat oli mielettömän kipeet ja vähän öllöttikin. Olin aivan varma, että olisin raskaana, kunnes tosiaan ihan seinän takaa tuli kk. Ne alko maanantaina illalla ilman mitään kipuja, yleensä makaan kippurassa kivuista! Vieläkään ei ole ilmaantunut mitään kk-kipuja, todella kummalliset kuukautiset! Mieli on kyllä aika maassa :( Vielä kun ajattelin, että nyt en ainakaan ole voinut kuvitella oireitani, kun ne olivat niin voimakkaat... Plaah. 

Uutta yritystä vaan... eli nyt olis siis kp2 ja kierto vissiin 24-28, yk4. En kyllä tiedä pääsenkö tonne 28 asti enää, kun tuntuu joka kierrossa kk alkavan aikaisemmin ja aikaisemmin.

No onpahan tämä ketju mihin purkaa tuskaansa :)

Imetyksestä oli puhetta... Mä imetin meidän lasta 7kk ikään asti, tai no puoli-imetin. Mulla alko imetyksen lopettamsen jälkeen kans kk tasan kuukauden päästä ja kierto on ollut sen jälkeen tosi tasainen 28... paitsi nyt viime aikoina tietenkin, kun toivoo toista lasta...

Taidan nyt jatkaa vielä vähän murjottamista ja ottaa palan rahkapiirakkaa.

Vierailija
532/645 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni kp:t väärin tossa viime viestissä. Kk alkoi siis kp23... No tällä kierrolla ei tarvi ainakaan odotella ovista hirveen pitkään.

533/645 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippu korkealle Pikkusisarus, siis tsempitykset täältä! Kyllä se siitä:)

Kyselit milaisia raskausoireita oli esikoista odottaessa. Ihan aluksi ihmettelin käsittämätöntä väsymystä, se oli jotain ennen näkemätöntä! Siinä vaiheessa en vielä edes tajunnut olevani raskaana. Tein testin, kun kuukautisia ei alkanut kuulua. Kun plussanneesta testistä oli kulunut noin pari viikkoa, oli ihan sellainen tunne muutamana päivänä, et kohta alkaa menkat. Siis lähinnä nipistelyä alavatsan alueella. Pelotti jotenkin, että raskaus loppuu heti alkuunsa. Vähän myöhemmin kipeytyi rinnat. Suihkussa käyminenkin meinasi olla liikaa, puhumattakaan, että olisi juokseminen onnistunut! Jossain vaiheessa alkuraskautta ei tehnyt mieli yhtään kahvia, mutta ei se nyt varsinaisesti etonutkaan. Ja yhden viikon ajan alussa oli päivisin välillä sellainen tunne, kuin joku vääntäisi tiskirättiä vatsan sisällä (tosi hieno kuvaus!) Ja tietty vessassahan se alkoi juoksuttamaan, tuntui että rakko on täynnä vähän väliä.

Mutta muita oireitapa ei sitten ollutkaan koko raskauden aikana. Tai no todettiinhan mulla sitten raskausajan diabetes, mut se pysyi hyvin kurissa, kun karsi vähän herkkuja. Ja mitä niihin mielitekoihin tulee, niin nekin oli varsin maltilliset. Himoitsin ainoastaan hapankorppuja!!! Niitäpä sitten kyllä kuluikin älyttömiä määriä koko raskauden ajan:)

Olin onnekas ja kuuluin niihin odottaviin äiteihin, jotka olivat koko raskauden ajan elämänsä vedossa! Jäin pois töistä vasta vajaa kolme viikkoa ennen synnytystä (tein duunia yrittäjänä ja en malttanut jäädä pois töistä aijemmin). Tein koirien kanssa reilun tunnin mittaisia lenkkejä ja touhusin kevyempiä raksahommia talonrakennus työmaalla vielä samalla viikolla, kun tyttö syntyi. Mieskin on sanonut, että raskaanaolo sopi minulle...Olin kuulema paljon "tasaisempi tapaus", kuin normi olotilassa! Siis mulla on niin hirveä ikävä sitä odotusaikaa ja vauvamahaa! Eli sitä tunnetta odotellessa... :) Katsotaanhan vain, niin sitten siinä mahdollisessa toisessa raskaudessa kaikki onkin hankalampaa.

Täällä saatiin rättipäivät päätökseen ja nyt mietitään, että mihinköhän se ovulaatio ajankohta ajoittuu, kun kierron pituudesta ei ole mitään hajua. En ole edes varma tunnistanko ovisoireet! Ainakaan mulla ei ole ollut mitään kipuiluja oviksen aikaan. Edellisessä raskautumisessa seilattiin varmaan vähän hyvällä tuurilla, kun kierrot ei ollut silloinkaan pillereiden lopetuksen jäljiltä ihan täsmällisiä. Enkä ajatellut kyllä ainakaan tässä vaiheessa mihinkään ovulaatiotesteihin turvautua. Onko teillä toisilla ihan selvät ovisoireilut? Millaisetkohan?

Mukavaa viikonloppua kaikille:)

534/645 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka :) Pimpelipom liittyy seuraanne ! Täällä esikoinen on nyt 3. yli vuoden in yritystä takana mutta vauvaa ei kuulu :( esikoinen sai alun heti samantien ensimmäisellä yrityskerralla. Sitten alettiin kokeilla toista ja sekin tärppäs heti ensimmäisellä kerralla mutta päättyi keskenmenoon viikolla 5. :( ja sen jälkeen ei mitään :( tänään meneillään kp 1/ 31-32 yk 1=km+ yk 14

Vierailija
535/645 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Misskipsu tsempeistä! :)

Nyt on mökötykset mökötetty! Mutta oli kyllä elämäni kummallisin kierto sekä kk :/ 

Hyvä toi sun miehesi kommentti, Misskipsu! :D

Mä olin myös raskausaikana elämäni vedossa :) Nautin joka hetkestä täysillä ja kaipaan sitä tunnetta jo kovasti! Mutta tosiaan, toinen raskaus voikin olla sitten ihan muuta :O Mullakaan ei hirveesti ollut mielitekoja, ainoastaan miniluumutomaatit oli semmosia mitä oisin voinut syödä kilokaupalla, ja varmaan söinkin :D En viimeiselläkään raskausviikolla muistanut aina olevani raskaana, tuli vaan maha välilä tielle, ja sit tajus, ainiin!! :D

Ovisoireista... Mulla on aina ollut tosi selkeet oireet, tai toisin sanoen mulla on aika kovat ovisoireet. Mulla on melkein yhtä kovat kivut kuin kk aikaan ja vv tulee pari päivää. Tunnen myös nipistelyjä alavatsan sivuilla... Niin ja tekee mieli mässäillä kaikilla herkuilla! Eli kai noi mun ovisoireet on vähän niinku mini-kkoireet :) Mut kkkivut mulla sit onkin yleensä niin kovat, että makaan kippurassa päivän, kaksi :(

Saas nähdä milloin mulla tässä kierrossa tulee ovis. Nyt kp7/jotain... Jos kierto jää yhtä lyhyeksi kuin viimeksi, pitäis oviksen olla jo ylihuomenna! :O

Mitäs kp:ta te muut elätte nyt? Pääsiskö kohta jännäilemään? :)

Meille iski flunssa-aalto päälle. Ollaan miehen kanssa vuorotellen kipeenä. Lapsi on pysynyt terveenä ja sehän riemastuttaakin flunssan kourissa makaavia vanhempia :)

Vierailija
536/645 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="pimpelipom" time="03.03.2013 klo 09:34"]

Moikka :) Pimpelipom liittyy seuraanne ! Täällä esikoinen on nyt 3. yli vuoden in yritystä takana mutta vauvaa ei kuulu :( esikoinen sai alun heti samantien ensimmäisellä yrityskerralla. Sitten alettiin kokeilla toista ja sekin tärppäs heti ensimmäisellä kerralla mutta päättyi keskenmenoon viikolla 5. :( ja sen jälkeen ei mitään :( tänään meneillään kp 1/ 31-32 yk 1=km+ yk 14

Tervetuloa Pimpelipom! Kirjoitettiin nähtävästi samaan aikaan viestejä tänne :)

Ikävä kuulla että sulla on ollut km :( Mukavaa kuitenkin, että päätit liittyä jännäilyymme!

Kaikki olemme tavallaan samassa tilanteessa kun toista lasta halutaan, mutta kuitenkin kaikilla meillä on omat tarinansa ja kokemuksensa.

Leppoista sunnuntaita kaikille!

[/quote]

Vierailija
537/645 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin eroon netistä viikoksi, joten hetki menee että ehdin lukea kaikki viestit...

Täällä ovis oletettavasti ohi ja nyt vaan odottelua toistaiseksi. kp 18/28 menossa.

Palailen tarkemmin kun ehdin lukea viestit.

Korppi

Vierailija
538/645 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä yksi ilmoittautuu mukaan joukkoonne :) Olen 24 vuotias 10 kuukautisen tytön äippä. Vauvakuumetta on ollu jo varmaan puolisen vuotta ja nyt vihdoin sovittiin miehen kanssa että aletaan kakkosta yrittämään.. Ihanaa :) Ennen esikoista en tuntenut lainkaan vauvakuumetta sillä olin vannonut että en yhtään lasta tähän maailmaan pyöräytä :D Mutta esikoisen syntymän myötä on kyllä mielipide muuttunut ja vauvakuume on valtava.

539/645 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille vanhoille ja uusille myös!

Minussa ei enää ole sveitsiläistä kelloa. Kuukautiset ovat auttamattomasti myöhässä vanhaan kiertooni nähden. Eilen tein testin ja nega oli. Mutta testi oli kerennyt mennä vanhaksi. Huomasin sen vasta kun näyte kökötti valmistumassa. Mutta ei kai ne heti voi pilalle mennä tyhjiöpakattuina. Ehkäisy oli jokseenkin kierron ajan kunnossa. Mutta mulla ei nyt ole virallisesti enää "varmoja päiviä".

En tiedä mitä toivon.

yk0. 27/???

540/645 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Tosi mukava, että oli taas pari uutta kuumeilijaa liittynyt joukkoomme:) Varsinkin hymyilytti Napsun kirjoitus, ihan kuin olisi omaa tekstiänsä lukenut! Sillä pienellä erolla, että minä "arvoin" kymmenen vuotta kauemmin, että haluanko lapsia ja milloin on se oikea aika perustaa perhe. Meillä on siis saman ikäiset tyttelit molemmilla.

Pakko kysyä sulta Napsu, että oletko vielä kotona lapsen kanssa? Minä jäin kotiin hoitamaan tyttöä ainakin nyt toistaiseksi. Toivottavasti tärppäisi sen pikkukakkosen tehtailun kanssa, niin voisi sitten jäädä hoitovapaalta suoraan seuraavalle äippälomalle. Niin hurjalta kuin se kuulostaakin, olisi meidän tapauksessa taloudellisestikin kannattavampaa, kuin se että kävisin pienen pätkän töissä.

Pikkusisarus: On kyllä sulla hieman helpompaa tähdätä peitonheiluttelua oikeaan ajankohtaan, kun on noin selvät ovisoireilut. Mutta ikävä, että joudut kärsimään myös kk-kivuista :( Siis mulla ei ole kipuiluja kummastakaan.

Sitä ovistahan täällä nyt kovasti yritän kuulostella. Kp 14 menossa, joten voisi olla otolliset hetket käsillä. Mutta te jotka tuskailette täällä epäsäännöllisten kiertojenne kanssa, niin jos yhtään helpottaa kenenkään mieltä, niin mullahan ei ole kierron pituudesta tällä hetkellä mitään hajua :/ Edelliset menkat olivat siis ensimmäiset synnytyksen jälkeen ja en tiedä yhtään millaiseksi kierto on nyt muodostumassa. Siis pihalla olen, kuin se kuuluisa Ellun kana!

Jos se ovis olisi nyt tulossa, niin tietenkin pahaksi onneksi mies on tällä viikolla aika tiiviisti töissä. Saa nähdä ehtiikö käydä kerran vai pari kotona pyörähtämässä. Hankaloittaa tätä projektia siis jonkin verran. Kyllä olis mukava, jos olisi säännöllinen päivä työ...ihan jo tässäkin mielessä. Onneksi kotiäiti on aina valmiina ;D

kp14/ "mitä lie"?