Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Lalaloo: kyllä sun oireet raskaudelta vaikuttaa. Testistä en osaa sanoa, olisko siinä näkynyt viivan paikka, haamujen haamu :) mahtavaa!
On: ovistestiin saatu pe plussa ja nyt siis dpo 4 (kp 19). terolutit nyt toista kiertoa käytössä, mutta jonkun verran vuotanut silti oviksesta asti... :( tuskin mikään pysyy siis kiinni.
Iltaa!
Margela: Onko vuoto kuitenkin nyt vähäisempää kuin ennen? Varmasti ikävää tuollainen. Toivotaan kuitenkin parasta. Niin toi mun "testiviiva" oli tekoajan sisällä hieman punertava ja nyt kuivuttuaan kohta näkyy aavistuksen vahvemmin ja lilahtavana/harmaana. Viivanpaikoista mul ei oo kokemusta, vain yhdestä selkeästä haamusta kesältä, jonka ilo päättyi ennen aikojaan.
ON: Sen siitä saa kun testaa liian aikaisin ja tulokset ovat epäselviä...pah...no muutaman päivän päästä testaan uudelleen, ellei täti kurvaa kylään. Tänään on pitkin iltaa tuikkinut alavatsalla silloin tällöin molemmin puolin, mutta ei menkkamaisesti, irvistää saa kuitenkin. Viime yö oli edelleen levoton/uneton ja pissitti. Muutoin ei mitään. Ai piinallista etten sanoisi :D...
Lalaloo kp28/24-34 yk5
Onko Lalaloon viivat vahvistunut? :)
Heissan!
Margela: Täällä mä odottelen menkkoja alkavaksi tai pois jääväksi. Jotenkin on pessimistinen olo, vaikka tietysti toivon parasta. En viitti vielä testata, mut jos kärsimättömyys iskee, niin huomenna tai ensviikon alussa testaan, mikäli täti ei kurvaa paikalle.
ON: Lämmöt on pysyneet 37.4-37.6 välillä. Eilen luulin taas, et täti tulos kylään, kun alaselkää jomotti ja vatsaa kipristi menkamaisesti useaankin, sit tuntemukset loppuivat. Paineentunnetta on alavatsalla. Tavallaan tuntuu koko ajan, et kohta täti taas tulla jollottaa, mut hitunen toivoa on vielä matkassa, sillä vatsalla on myös ajoittain jännää tulkintaa.
Ota tästä nyt selvää, mut en viitti testailla, kun haluan säästää itseäni isoimmilta pettymyksiltä. Joten näillä mennään nyt toistaiseksi...
Lalaloo kp31/24-34 yk5
Moi!
Toivotaan että Lalaloolla ois napannut!
Täällä toivutaan kystista pikkuhiljaa. Koko viikon ollut vielä enemmän tai vähemmän kipuja. Menkatkin tuli sitten kp28, eli ainakaan onneks sotkenut kiertoa kun pelkäsin et nyt menis kiertokin sekaisin.Kystat on siis hyvälaatuisia kasvaimia ja jos ne ei oo isoja niin niille ei tehdä mitään. Ei estä raskaaksi tulemista. Gyne totesi vaan että ''munasarjat toimii kuten pitääkin'' ja että sanoi että tuskin mulla mitään ongelmaa tulla raskaaksi. Oli lohduttavaa. :) Liekö vehnänalkioöljy jotenkin yli stimuloinut hormonitoimintaa? En tiedä, mut en taida enää syödä.
Lindis kp3/27
Minäkin näin haamun! Jeeeee! Tule pian kertomaan onko haamu jo vahvistunut?
Rooroo
Huomenta!
Lindaliini: Hyvä, että kierto pysyi ok:na ja gyne totesi,että esteitä raskautumiselle ei oon :). Tsemppiä uuteen kiertoon!
Rooroo: Toivotaan, että siinä todella olis ollu se haamu :).
ON: Mulla on ollu eilis illasta sen verran vahvoja selkäjomotuksia, että on tullu lähes harjoitussupparit tytöstä aikoinaan mieleen. oonkin juossu vessassa kuin heikkopäinen tarkastamassa, ettei täti vaan tuu kylään. Huomasin kuitenkin, että mun selkälihakset on ihan jumissa, sillä osa juilinnasta johtuu varmaan siitä. Tänään meinasin mennä ostamaan apteekista testin, jonka teen huomenna aamulla, ennen yhtä työhaastattelua, niin tiedän sit mitä vastaan jos tarjoavat paikkaa, sillä työ on haastavampi sekä stressaavampi, mut erittäin hyvä urakehityksen kannalta. Jees, mut oireet ovat melko ennallaan, nännit ehkä aavistuksen arat(huomasin suihkussa :D), alavatsa tuntuu painavalta ja selkä on jumissa. Ruokahalu tai napostelunhalu on ehkä hieman kasvanut. Noh huomiseen jos jaksais vielä odottaa... Tytöstäkin sain aikoinaan tosi haalean viivan vasta kp34 ja silloin oli kierto 28päivää tasan. Mä niin kuvittelen viel tän kaiken kuiteski, voi piina... :D
Syyspäivän jatkoja
Lalaloo kp 32/24-34 yk5
Se siitä sitten, täti tuli kovien kipujen kera. Itkukin pääsi. Jotenkin sitä toivoo vaan liikaa. Taidan nyt siirtyä pohtimaan tuntojani, enkä kyllä usko enää mihinkään oireisiin...nyt on todella pahamieli.
Lalaloo
Voi ei :( Kiinnittymisyritys siis? Halit!
Pahoittelut Lalaloo :( Voimia jatkoon!
Tulin pikaisesti kertomaan, että olin viime kuussa siinä toimenpiteessä ja kokonaistilanteemme huomioonottaen meille katsottiin parhaaksi lähteä seuraavaksi IVF eli koeputkihedelmöityshoitoihin. Omalla tavallaan siitä on ihan hyvä ja kai helpottunutkin mieli kun tietää, että asiat etenevät ja toivottavasti lähemmäs sitä raskautta ja toista lasta. Ja onhan ne realiteetit myönnettävä, että tuskin luonnollisesti onnistuisimme, joten olen kiitollinen siitä että on olemassa tämän kaltaisia apuja lapsen alkuun saattamiseksi. Ja nythän se kunnon yritys vasta alkaakin, mahdollisuudet ainakin paranevat! Mutta samalla se tietenkin pistää miettimään, tulee alakuloinen ja surullinenkin olo, että tähän on tultu. Onhan se vaikea asia, ettei pysty tulemaan luonnollisesti raskaaksi vaikka yksi rakas lapsi jo onkin. Ja hoitorumba tietenkin jännittää, ei tuo ihan helpolta hommalta kuulostanut. Mutta toisaalta kaiken olen valmis tekemään ja yrittämään, toivomme toista lasta niin kipeästi. Ja samantekevää se on lopputuloksen kannalta onko toivottu ja rakastettu lapsi saanut alkunsa vällyjen välissä vai koeputkessa... No mutta meidän tarinamme jatkuu muualla, en tiedä käperrynkö omiin oloihini vai etsinkö jotain IVF-pinoa jostain, saa nähdä. Mutta toivotaan, että meidänkin haave toisesta lapsesta toteutuu ennemmin tai myöhemmin, oma mieli on ainakin toiveikas ja olen päättänyt siihen vakaasti uskoa :) Ja toivon teille kaikille mitä parhainta onnea yritykseen ja pikaista raskautumista :) Ja kaikille jo raskautuneille jos satutte tätä lukemaan, niin onnea odotukseen ja tulevaan vauva-aikaan, nauttikaa <3
Kiitos kaikille kaikesta tsempistä ja tuesta, olette olleet mahtavia <3
Roseh
Huomenta!
Mihis kaikki haaveilijat ovat hävinneet? Nostelen tämän ketjun ylös samalla kun huhuilen myös Misskipsua, mihin olet jäänyt? Toivottavasti siellä kaikki on hyvin.
Lalaloolle pahoittelut ja tsempit uuteen kiertoon. Kyllä se sieltä vielä tärppää! Oireista päätellen yritystä on jo ollut, kyllä se siitä vielä natsaa kun ei luovuta!
Rosehille kaikkea hyvää jatkoon. Toivottaasti IVF-hoito tuottaa tulosta! :)
Täällä jatketaan mahan kasvatusta kaikennäköisten pikkuvaivojen saattelemana. Ylihuomenna on rakenneultra, ihmeen nopeasti aika mennyt.
Oikein paljon tsemppiä kaikille haaveilijoille ja hauskoja hetkiä vällyjen väliin! ;)
-Elmia rv 21
Kaippa voisin tännekin liittyä. Meiltäkin löytyy parivuotias, jonka kanssa olen kotona. Ainakin kesästä asti olen haaveillut kakkosesta ja mieskin on viimein lämmennyt ja yritys on alkanut.
Nyt vaan jännäillään täällä. Onhan tuo kaksi vuotias jo aika iso, usein yllättääkin jo taidoillaan =)
Korppi kp 21/26-28 yk 1
Kiva, kun liityit keskusteluun! Tuntui siltä, että täällä on niin paljon esikoisesta kuumeilevia, että jää niiden jalkoihin, jos koittaa höpöttää toisen lapsen haaveilusta :)
Sä oot siis vielä kotona hoitovapaalla? Mä oon ollut jo vuoden päivät työelämässä. Oli alkuun tosi hankalaa ja otti omantunnon päälle, mutta onneksi lapsi on ollut innoissaan päiväkodista alusta asti, niin tarha-arki on sujunut helposti.
Millastas sun kotona olo on ollut? Joko kaipailisit töihin?
Hyvä, että olet saanut miehesi lämpenemään, se helpottaa hieman tuota touhua ;) Ja teillähän on tosiaan jännät päivät tässä tulossa, tsemppiä!
Me oltaisiin varmaan ruvettu yrittämään jo tuossa kesällä, mutta on ollut niin kova homma tuon lapsen nukuttamisessa, että tämä on hieman siirtynyt. En olisi jaksanut valvoa myöhään iltaisin ja samalla käydä töissä alkuraskauden aikana :/ Sen verran väsytti viime raskaudessa, että jotain otti opikseen :)
Täällä mennään maltillisesti kp 6/25-28
Moi!
En nyt tiedä mitä tämän sivuston uudistuksen kanssa on käynyt, mutta ainakin meidän viimeiset keskustelut ovat hävinneet ketjusta... :( Ja heittivät minutkin "ulos" palvelusta niin, että minun piti hankkia uusi salasana. En nyt vieläkään oikein tiedä pääsenkö takaisin kirjautumaan kuinka helposti, kun en oikein vielä ymmärtänyt tuota salasanan vaihtoakaan tämän uuden saatuani. Olipa ärsyttävä muutos!
Kirjoitin eilen oikein pitkän viestin ennen kuin tämä uudistus tuli ja ilmeisesti pyyhki kaiken pois, aaargh! Laitoin jo palautettakin ylläpitoon.
Mutta mutta
Mitä sinne kuuluu? Oletko testaillut lisää?
Meillä on täällä jännät päivät kun on kp 11/25-28. :D
Nopeasti ehdin lukaista pitkän viestisi, tarkoitus oli lukea se tarkemmin myöhemmin ja vastata... Onnea oviksen hyödyntämiseen =)
Uusi salasana piti minunkin tilata.
Testasin torstaina negan, täti ei ole vielä tullut, mutta eiköhän se tule tämän päivän aikana. Kannatti testata, sillä keskiviikko meni ihan piinailuksi, nyt voipi rauhallisin mielin odottaa uuden kierron alkua. Ainut mikä ihmetyttää, niin viime perjantaista lähtien on tuntunut siltä, että menkat alkaisi, mutta eivät ole alkaneet vielä. Mistä lie johtuu, ehkä ruokavaliomuutoksista? Aika vähäisiä ne kuitenkin olleet...
Synnytksistä taisi olla vielä jotain... Minulla homma alkoi siis lapsivesien menolla, mutta vähäiset supistukset loppuivat alkuunsa. Reilua vuorokautta myöhemmin käynnistettiin ja supistelu alkoikin. Siitä meni vielä reilu vuorokausi ennen kuin poika syntyi, ja salissa piti vielä vauhdittaa oksitosiinilla, jonka jälkeen otin jo epiduraalinkin, mikä rentoutti lihakset ja jumissa ollut aukeaminen lähtikin hyvin käyntiin. Puudutus ehti kuitenkin ainakin enimmät hälvetä ennen ponnistusta, tunsin kyllä vauvan laskeutumisen, ponnistustarpeen ym. Pahinta koko touhussa oli supistukset käyrillä ollessa ja väsymys, takana valvottu yö, ei päiväunia ja sitä ennen monta yötä hyvin vähällä unella. Sektiota pelkään synnytyksessä eniten, minua ei ole ikinä leikelty... Piikit ei kuitenkaan haittaa, luovutan vertakin.
Kiva, että ehdit nopeasti lukea pitkän viestini! Se jääkin muille lukijoille mysteeriksi :D
Oi, uskon, että sun synnytyksessä väsytti! :O Ja ymmärrän hyvin tuon sektiopelon, muakin pelotti tosi paljon. Mä taisin vaan mennä pää tyhjänä laput silmillä ajattelematta mitään. Mulla nyt onkin vähän hölmö fiilis mun "synnytyksestä" kun vaan möllötin siinä, ja sit mulle sanotaan, että "nyt lapsi syntyy!" ja mä vaan jatkan möllöttämistä ja sitten vaan sain vauvelin siihen nenäni eteen tölläilemään :D
Mies oli kai vielä enemmän hakusessa, kun mut laitettiin heräämöön tunniksi pariksi ja sille annettiin vauva paidan alle pidettäväksi ihokontaktissa ja jätettiin keskenään haha! :D
Vitsit mua kyllä vähän jännittää toi sun tilanne jos ei sun menkat oo vielä tänään alkaneet! Ja toi, että on ollut semmonen tunne jo viikon, että alkais... Vaikka ootkin saanut negoja, niin ei peli vielä ihan menetetty oo, pidän siis vielä peukkuja :)
Saatiin onneksi ovis hyödynnettyä, ja koitan tänään, jos vielä jatkettaisiin hommia.
Perjantaitunnelmissa :)
Hyvä että ovis hyödynnetty tehokkaasti =)
Täällä alkoi perjantaina yk 2, nyt siis kp 3/28 (unohdan laskuista yhden lyhyemmän kierron, etten ehdi liian aikaisin innostua...) Vielä en kovin pahoilla mielin ollut, vasta yk 1 eikä ovistakaan kovin hyvin hyödynnetty. Nyt vaan odottelua siis viikko, sitten alkaa taas tapahtua =)
Voisin kuvitella, että itsellekin kävisi noin jos sektioon joutuisi. Jos nyt ei ihan sekaisin olisi, niin tuskin mitään hysteeristä kohtausta saisin vaan möllöttäisin vaan myös =) Miehelle kyllä hyvää ensihetkien tutustumista, meillä mies piti loppujen lopuksi aika lyhyen aikaa poikaa ennen kuin lähti kotia ajelemaan ja nukkumaan sekin.
no höh, ei napannut teillä tällä kertaa ekasta yrittämästä.. Nyt sitten vaan järjestämään aikaa niin, että tällä kertaa saatte hyödynnettyä oviksen oikein hyvin :)
Mä taas kirjotin pitkän viestin, mutta tää sivusto hävitti sen, sano vaan "hups, sivua ei löytynyt" ja heitti mut ulos, aaargh!
Olen tässä viime päivät kummastellut outoa paineen tunnetta ala-mahassa. Ehdin jo hetken panikoida, että oisko tää sittenkin vähän myöhäsempi ovis, tai no myöhäsempi... nyt on kp 15, mutta siis olin aika varma, että ovis oli silloin kp11. Tää ei nimittäin yhtään tunnu oviskivulta, vaan on aika menkkamainen kipu. Välillä kramppaa tosi lujaa. Tietenkin toivon, että tää ois hedelmöittymisestä johtuvaa, mutta eihän sitä voi tietää :)
Tossa sektiosynnytyksessä tietty oli se hyvä puoli, että saatiin perhehuone ja mies sai hyvän kontaktin lapseen jo heti alkupäivistä. Seuraavalla kerralla varmaan jään yksin vauvan kanssa ja mies lähtee kotiin taaperon kanssa... Mutta nyt sitä jo onneksi osaa olla vauvan kanssa :)
Olisi kivaa, jos tänne ketjuun tulisi lisää porukkaa, mutta taitaa noi kuukausikohtaiset ketjut vetää aika paljon väkeä.
kp15/25-28
Heippa,
Täällä ilmoittautuu myös yksi kuumeilija. Ensimmäsitä kertaa eksyin palstalle..
Esikoinen on pian jo 5v. ja meidän perheeseen on kuume iskenyt vasta nyt.
Mitä tarkoittavat nuo teidän kp.... -jutut? Huomaatte varmasti vielä monta kertaa, että olen aivan aloittelija täällä :)
Baccaralle tsemppiä seuraavaan kiertoon!