Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Hei,
lalaloo.. minkälainen tilanne siellä on? Itsekin kuuluun niihin myöhään plussanneisiin, joten ehkä sinulla on vielä toiveita.. :) Itsekään en uskonut viimeksi, että tärppi kävisi.. ei ollut mitään oireita suuntaan tai toiseen ja kuinkas ollakaan.. tässä sitä nyt ollaan :) Pidän sinulle vielä täällä sormet ja varpaat ristissä!
Misskipsulle hirmuisesti onnea plussasta, ellen ole jo aikaisemmin onnitellut. :)
Mascille voimia uuteen kiertoon. Jospa se plussa pärähtäisi teillekin ajankanssa. Tsemppiä!
Minkälainen tilanne on Lindaliinilla?
Pikaisesti kirjoittelen omaa napaa. Täällä vaivaa sellainen väsymys, ettei oo totta. Joka ilta saan mennä palleron kanssa nukkumaan jo ennen klo 21! Ja töissä silti haukottelen. Tänään aamulla suihkussa tuli myös ensimmäiset oksennukset :/ Tuli ihan yllättäen tosi huono olo ja niinhän siinä sit kävi, että sappinesteet tunki väkisin lattialle.. :( Kärsin esikoisen aikaan kuukauden ajan tosi pahasta iltapahoinvoinnista ja oksensin suurinpiirtein joka ilta ennen nukkumaan menoa. En halua samanlaista kohtaloa nyt.. Olen yrittänyt syödä vähintään parin tunnin välein, ettei mahalaukku pääsisi tyhjäksi. Maha tuntuu kamalalta ilmapallolta. Iltaisin turvottaa jo melkoisesti. Entiset housut kiristää jo melkoisesti, vaikka viikot on vasta todella alussa! Mitenköhän tämä tästä vaan jatkuu? :D Miten teillä muilla on mahan kasvatusprojekti käynnistynyt? Ehkä minunkin pitäisi suunnata jo sinne jatkoketjuun höpisemään näitä.
Tuntuu vain, ettei tämä enää kovin kauan pysy salassa työpaikalla, vaikken haluaisi vielä paljastaa mitään (ainakaan vielä reiluun kuukauteen). Eka neuvolakin ja varhaisultra on vasta marraskuun puolenvälin tienoilla. Välillä tuntuu, että raskauteni on pakko olla jo pidemmällä kuin 7+0. Noh, viimeistään tuolloin selviää.
Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille ja tsemppiä jokaiselle!
*Tuutikk1, rv 7+0*
Hei,
mikä sen Elmian tekemän jatkoketjun nimi olikaan? En äkkiseltään löytänyt...
*Tuutikk1*
Tuolta Ryhmät-välilehdeltä löytyy, Haave toisesta lapsesta toteutumassa. Kipin kapin Tuutikk1 sinne. Misskipsua varrotaan myös :)
Rooroo
Hiljaisemmat tienoot olleet muutaman päivän... Plussa-aalto pyyhkäissyt pulisijat mennessään :)
Masc, ikävä kuulla! :( Parempaa onnea jatkoon! Onneksi luteaalivaihe pysyy yleensä samana vaikka itse kierron pituus vaihtelisikin. Mulla heitteli ennen ensimmäistä raskautta kierrot 30-40 välillä mutta aina oviksen bongattuani oli luteaalivaihe kuitenkin ok, ovis vaan tuli sit eri aikaan kierrosta aiemmin tai myöhemmin. Tärppikierrossa muistan saaneeni ovisplussan vasta kp 22. Pelkäsin silloin liian lyhyttä luteaalivaihetta kun tiputtelua oli aina ennen vuotoa mutta noin 10pv voi riittää vaikka ihanteellinen onkin sen 14pv ja tulin silloinkin silti raskaaksi. Tsemppiä ja toivottavasti kuullaan kuitenkin taas pian! Aina silloin tällöin sitä kaipaakin pientä hengähdystaukoa.
Lindis, miten menee? Alkoiko vuoto vai muuttuiko nega kuitenkin plussaksi?
Toivottavasti Lalaloon loma on ollut rentouttava :)
Hyvää vointia, Tuutik1lle :) Kyllä se siitä joskus helpottaa vaikka ensiksi pahenisikin. Esikoisesta oksensin aamusta iltaan kaiken pihalle 6kk, joten tiedän mitä raskauspahoinvointi tai tarkemminkin raskausoksentaminen on :)
ON: Ei mitään uutta auringon alla, ei edelleenkään tunnu missään, joten menkkoja odotellaan alkavaksi viimeistään alkuviikosta, ma tai ti luultavammin.. Joudun sit uudelle kymmenluvulle kun yk10 alkaa. Kiitos vielä kaikille onnittelijoille ja tsemppaajille! Jospa tämä uusi vuosikymmen toisi ihmeen mukanaan :)
Roseh
Päivitystä: kp 1 täällä taas. Ei muuta lisättävää... Parempaa onnea muille!
Lomalta palannut moikkaa!
Hei vaan kaikille ja onnittelut vielä niille kellä masukki on jo matkassa :). Meille muille yritysintoa ;).
ON: Täti tuli kylään reilusti myöhässä ja täysin yllättäin sekä kivutta. Tähän vaikuttanee paljolti pielessä olevat kilppariarvot(lääkäri soitti loman aikana) sekä 4viikon flunssa. Juuri mittasin lämmön, kun päätä on särkenyt koko päivän ja lämpöä oli 38+. En siis lähtenyt enään tekemään testejä ja eiköhän se kierto ollut tädillä kuitattu.
Nyt yritän ottaa kaikin tavoin iisimmin ja tiesinhän jo kesästä lähtien, että toinen lapsi ei ihan helpolla irtoa, kun on jo vuosi tasteltu kilpparijuttujen kanssa. Kesän leikkauksessa poistetun kasvaimen sekä toisen lohkon poistamisen jälkeen kestää saada hormoniarvot kuriin thyroxinilla näemmä jonkin aikaa. Tämän takia oon nyt päättänyt yrittää yhä, mut en laske kiertopäiviä ja kyttää ovista orjallisesti. Mukana olen kuitenkin. Tsemppiä kaikille :)!
Lalaloo kp ?/24-34 yk5
Heippa!
Tääl jännäillää kp26/28-35 ja oireita ollu vajaa viikko.Vatsassa kiristää,nippailee,jomottaa.Kolmena aamuna aamupalan jälkee hirveen huono olo.Tänään ei pystyny juomaan aamukahvia ollenkaan.Ja ihan kamala KOIRAN hajuaisti,juomalasitkin haisee tiskikoneenpesuaineelle?!! Tänään oli vaikeeta vaihtaa esikoisen kakkavaippa...Lauantaina testasin apteekin testillä negan,eipä sen pitänytkään näyttää vielä mitään,mutta kun ei malta odottaa :)) Kävin hakemassa tänään pari testiä lisää,saas nähä kuin kauan ne polttelee tuolla kaapissa :D Ai niin vielä yksi oire on punaset silmät,sen näköset kuin olis silmätulehdus mut ei mitään oireita siitä (esikoista odottaessa oli punaset silmät alkuraskaudessa) Tulen päivittelemään kunhan teen testin,viimeistään viikonloppuna (HAH,niinku malttaisin oottaa siihen asti)
Sonle kp26/28-35 yk3
Moi kaikille!
Onpa tässä ketjussa ollut hiljaista...
Itsekin pidin ensin vapaaehtoista palstailu vapaata ja sitten, kun olin ajatellut liittyä Elmian perustamaan jatkoketjuun tilttasi tietokone samaisena päivänä. Nyt käytössä ikivanha läppäri sen aikaa, että saadaan Macbook taas pelittämään. Tämänkään koneen toimintavarmuus ei ole niin taattu, että jaksaisin ruveta tällä sinne jatkoketjuun etsiytymään.
Rosehille halit. Pidän sinulle peukkuja enemmän, kuin kellekään muulle!
Sonlen oireet kuulostaa lupaavilta. Toivottavasti olet saanut tehtyä jo positiivisen testin.
Lalaloolle pikaista toipumista flunssasta ja tsempit alkaneeseen kiertoon.
Mitä Lindaliinille kuuluu?
ON: Enemiltä raskausoireilta on toistaiseksi vältytty. Selvin oire on jumalaton nälkä! Tällaista ei ollut ensimmäisessä raskaudessa. Pakko syödä pupeltaa reilun tunnin välein jotain...tätä menoa paisun tankkeriksi:/ Toivottavasti nälkäisyys tasaantuu viikkojen myötä.
Päivisin on pitänyt ottaa pikku tirsat, kun ipana on päiväunilla, eli pientä normista poikkeavaa väsymystä myös ilmassa. Muita oireita ei ole onneksi ilmaantunut.
Ensimmäinen neuvola on reilun viikon kuluttua. Ja jonkun netistä löytämäni raskauslaskurin aijemmin laskemiin viikkoihin tuli muutaman päivän lisäys, kun neuvolan hoitajan kanssa puhelimessa laskettiin uudelleen.
Yritän suoriutua sinne jatkoketjuun heti, kun saan sen paremman koneen sieltä huollosta...saa nähdä kauanko kestää.
Hirmuisesti plussatuulia ja mukavaa talven odotusta kaikille!
Misskipsu rv7+4
Isänpäivää!
Kiva kuulla, että Misskipsulla sujuu mallikkaasti :). Mites Sonlelle kävi, joko oot testannu? Muille yrittäville tsemppiä ja raskautuneille hyviä vointeja :)!
ON: Täällä on ainakin yrittelijäitä, sillä peitto on heilunut joka päivä sitten tädin lähdön :D. Jossain yli puolivälin oon kiertoa menossa ja minkäänlaisia ovistuntemuksia en ole havainnut, mutta enpä ole juuri etsinytkään. Flunssa on kai paranemaan päin, kun yskä on hieman laimentunut. Tässä kuussaon särkenyt päätä ja väsyttänyt viimeiset kaksi päivää, mutta taitavat olla flunssan jämiä nekin tai sitten kilpparijuttuja. Tokkopa tärppää tässä kierrossa, mutta ainakin on ollut miehen kanssa hauskaa :).
Lalaloo kp ?/24-34 yk5
Moi!
Yritin aiemmin kirjautua tänne mutta se ei onnistunut.
Täti tuli ja meni, hyvin niukasti taas oli vuotoa ja kesti sen pari päivää.
Oviskin varmaan oli ja meni, en oo laskenu päiviä tässä kierrossa.
Tsempit muille!
Heissan!
Kiva kuulla Lindaliinistakin. Onpas täällä hiljaista, mitäs muille kuuluu?
ON: Just vilkaisin, et missä meen kierron suhteen. Nyt pitäis olla ovis jo mennyt mikäli se oli täs kierrossa. PMS-oireita ei ole. Muita oireita on vain vatsan kipristely, tuntuu kuin alavatsalla olis ilmaa tai jotain, kun painetta on hieman ja vihlontaa istumaan mennessä sekä noustessa. Viikko suurinpiirtein täs katellaan taas etiäppäin...
Lalaloo kp21/24-34 yk5
Heippa. Tänne ei kuulu sen kummempaa, esikoinen uhmailee ja jonkun sortin äiti vaihe menossa, jos menet Vaan metrin päähän toisesta hirvee kitinä ja heti pitää päästä syliin.. Ei tuota reilu 13 kiloista jaksais hirveesti kannella enää :D Ovis oli viikonloppuna, eipä jääny taas kyllä huomaamatta kun sai maata taas sohvalla kaksi kerroin. Mies oli varsin talttelu tuulella koko viikonlopun joten saas nähdä miten käy, olisko tää yhtä onnekas kierto kun se viimeksii nappasi kiinni just tommosesta tosi kipeestä oviksesta. En kyl liiemnin elätteke toiveita ja vähän vauvakuumekki hiipunu, kun meinaa joku syysmasennus iskee.. Tosi laiska ja aikaan saamaton olo, tulis vaan jo sitä lunta niin ei olis niin pimeetä. Joulufiiliskin on hukassa, vaikka yleensä tässä vaiheessa vuotta oon ihan jouluhuumassa jo :o
tsempit lalaloo ja lindis toivottavasti plussaa pukkais! :)
Tintti
Jep :)
Masc: Meillä kans tytsyllä(4,5v.) on jonkinsortin roikun ja muhin äidissä vaihe menossa. Isi ei kelpaa just nyt mihinkään, olen siis ylityöllistetty :D. Mulla ei oo mitään tietoa oviksesta millon oli vai oliko ollenkaan, mutta intoa on meilläkin miehellä piisannut. Itsellä hieman hiipunut yritysinto, kun on näitä kilpparijuttujakin.
ON: Täällä ei mitään uutta, päivät kuluu ja oireita ei ole, joten liekö ovuloin ollenkaan. Tärppäämistä ei jotenkin edes uskalla toivoa enään, ettei taas pety, eli tärppää jos tärppää. Meijän tytsy kasvaa huimaa kyyti nyt, 114cm ja 18kg sekä kenkä 31-32 :D. Ei oo tullu äitiinsä ei, mut isäänsä kyllä, sillä isänsä on yli 2m pitkä. Tänään saadaan sukulaisia kylään, joten se piristää mieltä sekä elinen leffassa ja syömässä käyti miehen kanssa oli ihan huippua :) <3. Kuulumiisiin!
Lalaloo kp24/24-34 yk5
Moi!
Uhmaa on täälläkin havaittavissa. :D
ON: Toissayönä oli kauhee viiltävä kipu alavatsalla. Eilen sit oli ihan ok olo muuten mut heikotti jotenkin ja sit tuli taas kipuja. Menin lääkäriin ja ultrattiin munasarjassa oli 2 kystaa, oli pieniä onneks. Ne haihtuu sieltä itsestään pois tai toinen jo puhkesi mikä aiheutti kivun. Vaarattomia on ja gyne sanoi ettei vaikuta raskaaksi tulemiseen.. Sellaista täällä. En siis ole raskaana. Yrityskin oli kyllä todella minimaalista.
Lindis
Iltaa!
Himputti tätä puhelimella kirjoittamista. Kirjoittelin tuossa äsken pitkät pätkät kunnes se hävisi. Päivisin kun ei koneelle taahdo päästä pikku pallero pitää siitä huolen. No tänne ei kuulu mitään ihmeitä. Vällyjä on heiluteltu mutta tulosta siiyä en usko syntyneen. Isäntä vaihtanut työnantajaa jatkaen kuitenkin entisiä töitään. Elämä täällä siis normalisoitunut työ kuvioiden ratkettua.
Mutta nyt unille jotta jaksaa taas huomisen päivän.
Baccara
Ehtoota!
Yritän täällä kännykällä kirjoitella, että virheitä on luvassa. Haluaisin tietää, että miten käsittelette yrittämisen mukanaan tuomia tunteita? Itsellä on ollut tänään mitta täys sukulaisten ja ystävien kyselyitä siit, että aiotaanko tehdä meijän tytölle sisarus. Ensinnäkin musta lapsia ei tehdä vaan saadaan jos saadaan. Tänäänkin yksi ystävä kysyi taas asiasta, niin mun teki mieli vaan huutaa, että mäluan lapsen nyt ja heti, sekä itkeä ja riehua sille puhelimeen. Tiedän, et moni yrittää tosi pitkään ennen kuin onnistaa, jos innostaa ja, et onhan meillä meidän rakas tytär jo. Jostain syystä ainakin täs kierrossa olen asiasta allapäin. Hän aikaa sitten Yks sukulainen taputti mun vatsaani hymyillen ja toiveikkaana. Totesin, et omaa läskiäni s vaan on ja, et kilpparin vajaatoiminnasta johtuen en oo aamu kaikkia vauvakiloja pois. Kyl saa hammasta purra toisinaan...
Täällä päivät kuluu ja vatsaa nippailee silloin tällöin ja eilen luulin hetken, et menkat alkais, kun selkää huuli, mutta eipä alkaneet. Nyt nukkuman ja ehkä huomenna aurinko paistaa tähänkin risukasaan, eikä tee mieli ahmia oloonsa suklaata...
Lalaloo kp26/24-34 yk 5
Hei!
Eilen tuli hieman avauduttua, kun oon muutenkin ollut pari päivää äkäinen...viime yönä unet jäi vähälle, kun oli koko ajan kuuma ja jotenkin levoton olo. Sitä edellisenä yönä sain juosta vessassa useasti. Nyt illalla alkoi taas sama levottomuus ja mittasin huvikseni lämmön, kun ajattelin, et jos oon tulossa kipeäksi. Kipeä olo ei oo, mut lämpöä oli 37,7...pari päivää sit oli 37,2. Alavatsaa on myös juilinut tänäänkin aina välillä sekä alaselkää. Tulis jo menkat tai ei tulis vielä mielummin, niin ei tarttis miettiä mitään. Tässäpä tämä :). Mitenkäs muilla?
Lalaloo kp27/24-34 yk5
Päivää!
Ja kuukkeleiden eka päivä joten uutta kiertoa putkeen. Lalaloo toivotaan että sinulla toisenlaiset tuulet kierrossa.
Baccara
Hei nyt tarttisin apuja, kun menin testaamaan vikan kaappiin jääneen liuskani, nyt kp28/24-34 ja luulen näkeväni testissä haamujen haamun. Laitoin varmuudeksi kuvan niin voitte sanoa mielipiteenne, kuva on kännykällä otettu, joten laatu on huono ja ylin on tän aamuinen. Kuvassa on pari säästynyttä negaa seurana...
kunpa en olis vielä testannu, niin ei tarttis arvuutella...aargh...
Lalaloo
Voi Lalaloo, olin niin varma että plussaat! Se on niin paska fiilis ku toiveet nousee ja sit menkat alkaa. :( Halit.
Mascille halit myös, varmasti pettymystä sielläkin, onneksi sait kirjoittamalla purettua tunteita.
Rosehille vielä myöhäiset 30v. onnittelut!
Mulla oli eilen rinnat tosi pinkeet ja arat. Sama tunne kun ois maito noussut. Halusin sit testata heti ku meen huomenna juhliin ni osaa sit varautua mut negahan se oli, apteekin omalla testasin. :( Huomenna pitäis menkkojen alkaa. Ärsyttää kun kuukautiskrampit tuntuu jo muutama päivä ennen menkkoja.. siitähän olen jauhanutkin täällä. :O
Ostin eilen muuten vehnäalkioöljyä kun siinä on runsaasti e-vitamiinia.
Pitäisköhän itsekin lopettaa yrittäminen..miten se käytännössä tapahtuu? Ei laske päiviä?Sit voi ovis mennä ohi ja sit harmittaa taas jälkeenpäin..tai sit vaan antaa olla.
En mä tätä palstailua malta lopettaa. :)
Hauskaa viikonloppua!
Lindis 26/27