Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Huomenta :)
Kiitos onnen toivotuksista. Toivottavasti viiva nyt vain vahvenisi ja kaikki menisi hyvin. Jotenkin on itsellä kuitenkin sellainen epäuskoinen olo vielä. Eilen kävin ostaa digitaalisen testin ja ajattelin tehdä sen huomenna tai maanantaina. Odottelen nyt vain siihen saakka. Mahassa vihloo välillä ja on vieläkin sellainen olo, että menkat alkaisi. Siksi varmaan pelottaa, että kohta vuoto taas alkaa ja en anna vielä itselleni lupaa innostua...
Tässä kierrossa en seuraillut omaa olotilaa kovin tarkasti, enkä testannut ovista. Jotenkin tämä mökkiprojekti ja töiden aloitus sekä palleron tarhan aloitus on vienyt kaikki voimat ja ajatukset. Ehkä oli ihan hyväkin :) Ovulaatiokivut tosin tunsin taas ihan selvästi, mutta oikeanpuoleisessa munasarjassa (kun edelliset ovikset on tuntuneet vasemmalla puolella). Olisko mulla siis vain tuo oikeanpuoleinen sitten se hedelmällisempi :) Peitot ei kyllä heilunut taaskaan kovin aktiivisesti oviksen aikoihin. Toisena kipupäivänä kyllä harrastettiin sekä sitten siitä pari pvn jälkeen. Uskoisiin siis tärpänneen tuosta kipupäivästä.. Tiedä sitten.. Sen kyllä muistan, että viikko oletetusta oviksesta minulla oli kovat menkkamaiset kivut ja mietin silloin jo, että nytkö ne sitten jo alkaakin.. Sitten kuitenkin mitään ei tapahtunut. Sitten siitä parin pv jälkeen autolla ajaessa tuli kova pahaolo, mutta se meni kyllä myös nopeasti ohi..
Poppakonstitkin jäi tässä kuussa. Greippimehua join alku kierrosta, mutta uutta purkkia ei tullut sitten enää ostettua (ajattelin, että nyt lopetetaan tämä vakava yritys ja alan keskittymään töihin..). Gelee royalitkin loppui jo joskus syyskuun puolessa välissä ja vitamiinejakaan en muistanut syödä enää sen jälkeen. Eli en kyllä ihan täysin enää uskonut noiden apuun. Piikkimattoa tosin käytin iltaisin rentoutukseen :) Kova väsymys alkoi lokakuun alussa, mutta luulen sen johtuvan täysin töiden aloituksesta (sekä syksystä) ja uudesta rytmistä, sillä myös mies on ollut tosi väsynyt (samoin kuin myös pallero).
Meni taas kyllä omaksi avautumiseksi: pahoittelut. Mutta mukava, kun voi vapaasti teille kertoa :) lapsukaisille tulisi aikalailla tasan 2 v ikäeroa, jos nyt kaikki hyvin jatkuisi.. ja mikä parasta, ei tarvitsisi taaskaan olla kesällä töissä :)) Hieman kyllä jännittää töissä tästä kertoa, just kun he ovat iloinneet että olen palannut takaisin... :D Mutta töitä kyllä kerkeää tekemään myöhemminkin :)
Pahoittelut Sonlelle uuden kierron aloituksesta :( ja tsemppiä muille ovispäiviin, jospa nämä plussatuulet nyt jatkuisi. Pitkään täällä menikin näitä odotellessa.. Baccaralle myös tsemppiä, kyllä asioilla on aina tapana jotenkin järjestyä. Jospa miestäsi odottaisi nyt mukavat uutiset ja saisi uuden työn. Nuo on aina niin ikäviä asioita :/ ja Elmia: kyllä voin ilmoittautua sitten mukaan jatkoketjuun, kun oloni tästä vain varmistuu ja saan ensimmäisen neuvolakäynnin sitten joskus tehtyä. Rosehille suuri halirutistus. Itse en osaa edes kuvitella, minkälaista tunteiden vuoristorataa siellä elellään. Nämä on henkisesti aika raskaita asioita. En voi ymmärtää sitä, miten se voi olla niin, että ne jotka lasta eniten haluaa, niin ei sitä koskaan välttämättä luonnollisesti saa ja ne taas, jotka ei niin halua, niin ovat "jatkuvasti" raskaana. On niin epäreilua. Onneksi teillä on kuitenkin jo yksi pikku murunen kainalossa <3 ja sinulla on ihana mies tukenasi :) Lindis: tsempit sinullekin ovikseen, jospa kipuilut olisi aivan luonnollista valmistautumista tulevaan. Meidänkin pallero on nyt heräillyt öisin vaihtelevasti ja aamulla pitäisi olla itsellä freesinä töissä. Meinaa olla melko raskasta sekä lisäksi vielä tämä syysväsymys. Siksi olenkin mennyt iltaisin jo todella aikaisin nukkumaan. Minulla on aina ollut hyvät unenlahjat ja en ole koskaan kärsinyt unettomuudesta. Ehkä ennemmin kärsin siitä, että tarvitsen tavallista enemmän unta. Mielelläni nukkuisin 8-9 tuntia yössä, mutta kun se ei ole aina oikein mahdollista..
Mukavaa viikonloppua ja nautitaan kiireettömästä elämästä lähimmäisten kanssa! :)
*Tuutikk1, kp 31/28, yk 4 ja yksi haamuplussa kp 30/28*
En huomannut Lalaloon tekstiä, kun omaa yritin vääntää ipadilla.. Mutta paranemisia sinnepäin! Täälläkin limaa irtoo: nuhaa ja yskää sekä alku viikosta oli vähän lämpöäkin iltaisin... Tätä tautia on ilmeisesti melko paljon liikenteessä ja pitkäaikaisena.. Tsemppiä myös töiden hakuun näinä aikoina. Toivottavasti et ole huonosti työllistyvältä alalta (niinkuin minä itse). Saan kyllä joka päivä olla kiitollinen vakkaripaikasta. Tosin eihän nykyaikana taida mikään työ olla satavarmasti vakituinen :(
mutta nyt vähän naamaa laittamaan kuntoonpäin ja ulkoilemaan, kun lapsonen herää :)
*Tuutikk1*
Heipat,
Kiitos paljon kaikille onnitteluista, en ole ohkeissani aiemmin muistanut teitä kiittää :)
En tosiaan meinaa tätä todeksi uskoa, enkä uskokaan koska kaikki oireet ovat kadonneet. Tänään pitää käydä apteekista ostamassa testi ja huomenna vielä testata mikä on tilanne. Pelkään edelleen kovasti antibioottien mahdollisia haittavaikutuksia, mutta parempi se on se kuuri syödä kun hankkia mahdollinen keuhokuume.
Tuutik1lle paljon onnea! Ihania uutisia sinulla :)
Jalokivi kyseli millä testillä testasin haamut ja pakko sanoa, etten muista. Ensin jollain liuskalla ja sitten jollain puikolla mitä nyt kaapista löytyi :D Ja en siis tuppaa hamstraamaan raskaustestejä, nää nyt sattui olemaan kaapissa kun olin aiemmin tilannut niitä netistä (halvempaa kuin yksittäin apteekista).
Lalaloolle oikein paljon onnea työnhakuun, toivottavasti tärppää silläkin saralla ;) Ihana tuo teidän tyttö, kun on niin neiti. Repesin sille "nää ei oo mitkään vauvajuhlat" -lohkaisulle! Paranemisia sinne, tauti kuulostaa vähän turhankin tutulta. Meillä se on kestänyt jo monta viikkoa ja antibiootit ei omalta osalta tunnu auttavan. Poika onneks vaikuttaa vähän paremmalta.
Lindikselle puhtia ovikseen ja jaksamisia hankaliin öihin. Kuulostaa varmaan aika monen vanhemman korvaan tutulta tuo, meillä kans laps herää keskellä yötä leikkimään, eikä suostu nukkumaan, ellei joku istu siinä vieressä.
Roselle paljon paljon voimia hoitoihin. Ihmeitä tapahtuu ja toivottavasti teille se ihmelapsi siunaantuu. Jaksamisia rankkoihin aikoihin, sulla on onneksi ihana mies ja pieni murunen siinä rinnalla mukana <3 Olet ajatuksissani :)
Kivaa, että Baccaran mies pääsi näin nopeasti jo uuden työn haastatteluun! Siitä se lähtee!
Sonlelle pahoittelut uudesta kierrosta.
Misskipsulle tsempit synkeään syksyyn, toivottavasti se harmaus siellä pian väistyy. Mä odottelen jo sun rentoutuskuurin tuloksia ja sitä, koska tulet kertomaan plussasta. :)
Tulen huomenna kertomaan miten oman "plussan" kohdalla tilanne etenee.
Hyvää viikonloppua kaikille.
Rooroo kp 31/27-28
Huomenta!
Aamusella tein uuden tikkutestin ja tulos oli jo aivan selkeä. Ei tarvinnut enää mielikuvitusta käyttää ;) eli kai sitä nyt raskaana ollaan ja laskureiden mukaan olisi viikot 4+3.. Ajattelin silti testata vielä huomenna sillä digitestillä, jotta saan tuloksen vielä ihan sanallisesti :D Ei tunnu vieläkään yhtään todelliselta :/
Tämä oli vain pikainen päivitys ja nyt suuntaamme tuonne syysmyrskyyn mökille..
Ihanaa sunnuntaita! :)
*Tuutikk1, viikot 4+3 ? *
Plop plop plop! Plussia vaan plopsahtelee. Ei ehtinyt pissa nousta edes testi-ikkunan toiseen päähän kun alkoi jo viivat tummumaan. Pakko se on vihdoin uskoa! Raskaana ollaan ja toivottavasti tukevasti.
Huomasin että Tuutikin kanssa ollaan näköjään samoissa, mulle kanssa laskuri ehdottaa viikkoja 4+3 tai 4+4, riippuen laskenko 27 vai 28 päivän kierron mukaan. Tietääkö kukaan minkä mukaan mun noita viikoja pitäisi laskea, jos kierto vaihtelee sen 27-28 päivää, ollen ehkä enempi yleensä (60% tapauksista) sen 27 päivää?
Otan nyt hypyn tuntemattomaan ja liityn Elmian ja muiden seuraksi tuonne odottajien puolelle (jos osaan). Tottakai luen täällä vielä teidän kuulumisia ja pidän peukkuja teille kaikille, erityisesti Rosehlle tsemppiä hoitoihin!
Kettu kiittää ja kuittaa :)
Rooroo *rv 4+4*
Onnea Tuutikk1 ja Rooroo, nauttikaa sekä tarrasukkia matkaan molemmille :)!
ON: Ensinnäkin nyt tulee ehkä ällöä tekstiä, mutta olen ihan ulalla tän kierron suhteen. Lh-huipun bongauksesta on nyt 5päivää aikaa ja limaisuus ei suinkaan lopu vaan lisääntyy, saa ihan käyttää sidettä, kun on sen verran vetiset viis päivää ollut. Lämpö ei ole korkea niinkuin normaalisti tähän aikaan kuusta ja ovulaatiojuilimiset kyllä olivat mielestäni lh-huipun aikoihin. Tänään on sitten yskiessä aina välillä vihlonut oikein urakalla alavatsasta oikealta, mutta tunne on ollut ohimenevä. Myöskään mitään normi PMS-oireita ei ole havaittavissa yhtään. Voiko lh-huippu löytyä vaikka ei olisi edes koko ovulaatiota tapahtunutvai olisiko ovulaatio myöhässä? Noh kaikesta huolimatta vällyissä on viihdytty ihan varmuudeksi :). Täällä mä kait pohdin taas liikaa, mut hyvää tulevaa viikkoa kaikille.
Lalaloo kp20/24-30 yk4
Onnea Tuutikk1! Kyllähän sen haamun ihan selvästi näki! Ja onnea Rooroolle plussan vahvistumisesta!
Tsemppiä Roseh, voimia ja jaksamista hoitoihin!
Puhelimella kirjoittaminen on ihan hirveää, joten enemmän tekstiä tulossa kun pääsen koneelle.
Jalokivi rv 13+5
Hienoa että tännekin noita plussia tipahtelee, hetken jo mietin onko tämä ketju kirottu :D
Onnea siis RooRoo ja Tuutikk1!!!
Rosehille; täysin ymmärrettävää että tuossa tilanteessa ei jaksa/halua täällä roikkua. Voimia hoitoihin, toivottavasti saavutetta haluamanne lopputuloksen!
Lalaloo: Olisko noi raskausoireita?
ON: Vuoto kestänyt jo huimat 9 päivää... Huomenna aika gynikselle ja haluan että kaikki mahdollinen tutkitaan. Eihän tämä normaalia ole.
Päivää :)
Margela: 9päivää vuotoa, kuulostaa melkoiselta. Hyvä, että gyne on kohta ja toivottavasti syy selviää.
Näistä oireista en tosiaan tiiä mitä nää on, mut ainaskin normista poikkeavaa ja tää "vetisyys" senku jatkuu. Niin voi tää johtua osaltaan myös antibiooteista, mut onneks kuuri loppuu tänään, yskä tosin jatkuu. Kilpparikontrollissakin pitäis tällä viikolla käydä, niin näkee sit, et tehooko tän hetkinen lääkeannos arvoihin. On tää kaikki oireilu/normi oireettomuus nyt hassua, joten ei voi kun ihmetellä ja kattella eteen päin :)...
Tsemppiä Rosehille sekä muille.
Lalaloo kp21/24-30 yk4
Hei!
Hirmuisen paljon onnea Tuutikk1 plussaamisen johdosta! Nyt saatiinkin tänne kaksi plussaa ihan vähälle aikaa: Rooroo ja Tuutikk1. Ja mitenkäs se sananlasku sanookaan... "Ei kahta ilman kolmatta", eli nyt jännätään saadaanko joku kolmaskin tähän samaan plussa-aaltoon. Jospa Lalaloon epätavalliset oireet enteilisi myös toivottuja uutisia:)
Roseh: Ymmärrän hyvin, että tämän ketjun kirjoitukset voivat alkaa tuntua kohdallasi ahdistavilta. Vauvakuumeen lietsominen toisten kuumeilijoiden juttuja lukemalla, voi olla viisaampaa jättää vähemmälle, jos yhtään siltä tuntuu. Mutta aina kannattaa uskoa ihmeisiin...
Ja jos ei luomuylläriä, niin sitten vähän avustettuna. Kyllä se lopussa kiitos seisoo:)
Voimia sinulle ja miehellesi myös.
Lindaliini: Unettomuus...ah, se on kamalaa:( Olipahan kyse lapsen uniongelmista tai omasta unettomuudesta! Itse olen äärimmäisen herkkäuninen ja töissä ollessa aamuyöt olivat meikeläiselle usein hirveää pyörimistä, piehtarointia, torkahtelua ja kellon kyttäämistä. Nyt ipanan kanssa kotona ollessa tuo ongelma on poistunut lähes kokonaan, ainoastaan täydenkuun aikaan on vaikeampaa. Minä sinuna ottaisin sen piikkimaton käyttöön, jos sellainen kerta jo valmiiksi varastosta löytyy.
ON: Äsken oli otettava kalenteri esille ja tarkistettava, mitä kiertopäivää mennään. En tosiaan ole niitä nyt laskeskellut! Tädin arvioitu saapuminen pitäisi tapahtua ylihuomenna, silloin kierto olisi se keskiverto 30 päivää. Pientä vaihteluahan minun kierron pituuksissa on ollut, mutta viimeaikoina melko tasaisesti se 29-30. Joo, ja onko tuntemuksia? -Ei sitten kertakaikkiaan minkäänlaisia:/ Saappa nähdä tipahdetaanko taas...
Kirjoitukset taitaa olla tältä erää tässä, sillä "pikkarainen" alkaa heräilemään hieman pitkiksi venähtäneiltä päiväuniltaan.
Misskipsu kp 29/29-32
Hips!
Minä täällä jatkan kuumeista yksinpuheluani :D...
Noh, ei voi mitään...tänään "vetistelyä" on edelleen ollut, mutta hieman lievemmin. Viime yönä oli vaikea päästä nukkumaan, kun alavatsaa nipisti niin, et sai oikein todeta AU. Tää kesti vain ehkä 10min tylppänä vasemanpuoleisena jomotuksena ja sit loppui. Tänään on ollut havaittavissa hienoista kipristelyä samalla puolella, lisäksi itku tuli tänään pitkästä aikaa oikein valtoimenaan ja vielä tv-sarjasta, mitä ei tapahdu mulle ikinä :D. Oon nyt huvikseni kattonut myös noita lämpöjä ja tänään huomasin ekaa kertaa tällä viikolla lämmön kohonneen 37,3+. Tiiä nyt tästä sit, mut ehkä sen sit taas viikon päästä tietää viimeistään...
Joku saattaa jo nauraa näille mun oirekuvauksille ja tälle kuumeilulle. Minkäs teet, kun on tää nainen oikein kunnolla hurahtanut tähän vaavin yrittämisen. Esikoinen, kun oli häämatkatuliainen, josta tehtiin vain yhtein sopimus ja se riitti sillä erää :). Nyt onkin sit ihan eri kuviot, kierrotj a terveys, niin tää yrittäminen on kaikki oikeastaan ihan uutta mulle/meille. Ystäväni, joka on kätilö sanoi, että lisäksi mun hormonitoimintakin on monella tapaa erilainen kuin esikoista odottaessa 25-vuotiaana ja nyt ollaan 30v.
Millaisia oireita teillä on ollut alkuraskaudessa tai ennen plussaa esikoisistanne?
Mulla esikoisesta ennen plussaa: Häämatka kesti 10päivää ja sen alussa tyttö sai alkunsa, koska jo takastulomatkalla lentokoneessa, mulla alkoi hillitön pissitys, joka kesti tosin vain ton lennon ja tätä mieskin nauroi silloin ihan mielettömästi. Ennen plussaa tosiaan pissitti, painoi alavatsaa, oli "vetisyyttä" ja himoitsin hedelmiä sekä palelin juuri ennen plussaa, jolloin myös huomasin pientä lämpöilyä. Plussan jälkeen: alkoi hyvin pian iltakuvotus, pissitys lisääntyi ja ruuan himo kasvoi, kunnes alkoi pahoinvointi vko9-14 väillä. Mulla ei myöskään ollut nännit missään vaiheessa raskautta kipeät, mitä mulla on PMS-oireina.
Margela: Mites meni gyne? Toivottavasti sait vastauksia.
Lalaloo kp22/24-30 yk4
Heippa!
Lalaloo, kiitos kysymystä, gynellä meni ihan hyvin. Aloitetaan siis omalla navalla:
Kaikki näyttää normaalilta, kohtu on "niiiin terveen näköinen" ja kaikki muukin, limakalvon paksuus ym. Ja siellä näkyi pieni keltarauhanen odottamassa, tosin oli vasta 9 mm joten tästä kierrosta tulee pidempi. Kiertopäivä oli eilen 12 joten ovulaatio tapahtuu tänään/huomenna. MUTTA ongelma on se, että vuodin vielä eilen. Gyne otti kohdunsuulta näytepalan (AUTS) joka lähti patologille tutkittavaks. Lisäksi käyn verikokeessa, tutkitaan kiliprauhasta (jotkut arvot verikokeesta siis) ja prolaktiinin määrä. Progesteronin määrä mulla on mitattu edellisellä kerralla, ja se oli "oikein hyvä". Sain kuitenkin nyt kuurin Teroluteja (keltarauhashormoni) tasaamaan kiertoa ja vähentämään loppukierron vuotoja, jotta alkio voisi kiinnittyä. Mun pitää nyt parissa kierrossa mitata ovis, että voin aloittaa Terolutit vasta sen jälkeen. Kiertoa ei tarvitse siis laskea, jos tikutan. Kaiken kaikkiaan positiivinen ja hyvä mieli käynnistä jäi :)
Jaahas, esikoisesta raskausoireita... Mähän testasin positiivisen raskaustestin vasta viikolla 9 + jotain :D Ilmeisesti ei kummemmin oireita siis ollut... No oli mulla jotain, rinnat kasvoi ja paino nousi muutaman kilon. Luulin että se johtui ehkäisyrenkaasta ;) Esikoisemme on siis todellinen yllätysvauva <3 Hurja väsymyskin selittyi sitten testin jälkeen. Sitä tosin kesti vain muutaman viikon. Tämä ikäasia muakin mietityttää. Hedelmällisyys nyt vaan on laskenut tässä 5 vuodessa... Toivottavasti ei kuitenkaan liikaa. Jotenkin asennoinnun silti, että tämä tuleva lapsi on meidän viimeinen.
Milloin Lalaloo meinaat testata? Noi sun oireet vaikuttaa lupaavilta :) Ei tosiaan kahta ilman kolmatta, vielä yks plussa tähän ketjuun!
Mitäs muille kuuluu? Toivottavasti Tuutikk1 ja Rooroo jaksaa käydä täällä vähän alkuraskaudestaan höpisemässä. Mua kiinnostaa aina mitä oireita sun muuta kelläkin on :)
Entäs Misskipsu, joko alkoi vuoto vai meneekö jännäks?
p.s. Pitäiskö listaa päivittää kun tuli noita plussiakin? :)
Niin ja jos nyt kiertoja laitetaan, niin kp 13/25-30, yk 7
Hei!
MArgela: Hyvä, että gyne meni ihan hyvin ja toi vuoto kyl kuulostaa jännältä, mut tosi hyvä, et tutkivat lisää. Toivottavasti sulla ei oo kilppariarvoissa häikkää, kun siitä mulla on kokemusta ja mulla ainakin prosessi on ollut pitkä arvojen tasaamisen suhteen. Multa löytyi lopulta pitkän sairastelun jälkeen viime keväänä golfpallon kokoinen kasvain toisen kilpirauhaslohkon päältä ja kesän alussa kasvain ja toinen lohko poistettiin leikkauksella. Onneksi kasvain oli lopulta hyvälaatuinen ja nyt mulla on sitten thyroksinilääkitys, kun poistosta seurasi vajaatoiminta. Toivon todella, et saat ihan kaikesta selvyyden ja puhtaan paperit :).
ON: Jep tääl meno senku jatkuu muutoin samana, mut eilen alkoi toisen hajut tuntumaan erityisen ällöiltä, kuten meijän bioroskis. Tännän aamulla en myöskään ollut saada aamupuuroa alas, sillä mansikkakeitto maistui todella omituiselle. Heräsin aamulla hirveeseen nälkään ja hienoiseen kuvotukseen sekä päätä särki. Tämä helpottui syömällä ja juomalla. Pieni kuvotus palasi vasta nyt nälän tullessa ja taas helpottui kun söin. Joko mä olen edelleen kipeä tai hyvällä tavalla sairastumassa :). Itse toivon jälkimmäistä ja saas nähdä kuinka kovaa tipun pilvilinnastani taas, kun kierron loppu koittaa. Mä oon herkkä aistimaan kaikenlaiset hormonaaliset muutokset, mikä on melkoinen kirous ollu aina...
Testaan ensiviikolla jos täti ei vieraile. Oli muuten lähellä, etten ostanut tänään kaupasta testiä, kun nyt vaan malttaisin mieleni viikonlopun yli...
Tsemppiä muille yrittäville ja toivoville :)!
Lalaloo kp23/24-30 yk4
Heippa,
Ihan järkyttävä olo ja turvotus. Tälläkin kertaa. Paino nousee jälleen kuin pikahississä, eikä housut meinaa mennä kohta kohta enää kiinni! En tiedä miten pitkään tämä kasvava pötsi pysyy töissä salaisuutena.
Tässä Margelalle mun alkuraskauden oireita, jotka on näköjään aika samat nyt tätä kakkostakin odottaessa. Mulla on tässä yrityskertojen saatossa näköjään myös ollut yksi alkuraskauden keskenmeno, koska osaan parit raskausoireet sinnekin yhdistää, ja jotka loppuivat just ennen kuin menkat alkoi.
-Turvottaa
-Nälättää
-Janottaa KOKO ajan
-Pissa on väkevän hajuista
-Kahvista tulee paha olo
-Viinan, tupakan, hajuvesien ja kahvin hajusta tulee tosi paha olo (matkustan joka päivä julkisilla kulkuvälineillä, joilla valitettavasti saa kokea kanssamatkustajien hajukirjon)
Esikoista odottaessa tissejä vihloi ja suihkussakäynti oli tuskien taival. Siitä tiesinkin plussanneeni jo ennen varsinaista testiä. Tällä kertaa mitään rintaoireita ole, ainakaan vielä.
Nyt on myös alkanut iltapahoinvointi. Aamupäivästä olen elämäni kunnossa, mutta lounaan jälkeen olo alkaa pikkuhiljaa huonota ja kuudelta olisin jo valmis palvomaan posliinijumalia polvillani vessan kylmällä kaakelilattialla.
Sormet ristissä Lalaloon puolesta!
Kiva, ettei Margelan gynellä ollut ainakaan mitään negatiivista sanottavaa. Toivotaan että koepalasta ei löydy mitään patologista ja toivottavasti ne terolutit auttaa kierron tasaamisessa.
Misskipsun uutisia odotan minäkin täällä, on rouva pitänyt sen verran hiljaiseloa että mua jännittää nyt kyllä kovasti!
Rooroo rv 5+0
Ihan valtavasti kiitoksia kaikille tsempeistä ja lohdun sanoista! <3 <3 Ne tuntuivat tosi hyvälle. Lämmin kiitos teille! Tuumasin, että otan kyllä viimeisistäkin luomumahdollisuuksista kaiken irti ja kuumeilen ihan normaalisti vielä vuoden loppuun jos vaikka ihme ja kumma tapahtuisi ennen tammikuussa alkavaa hoitoa. Ensi kierto menee kyllä harakoille koska joudun leikkaukseen mutta varsinkin se joulukuu siintää mielessä viimeisenä mahdollisuutena... Muistin juuri kuinka vuosi sitten haaveilimme miehen kanssa, että toivottavasti ensi jouluna odotan pientä sisarusta... Emme halunneet olla liian toiveikkaita ja jo silloin ajattelimme, että raskautumisessa varmasti kestää. Mutta niin se vuosi on kohta mennyt, aika nopeasti kyllä.
Nyt vain tällainen pikainen omanapailu, palailen paremmalla ajalla. Tyttönen huutelee jotain, on tainnut peitto tippua. Huomenna täytän muuten pyöreät 30 vuotta, iiks.... :) Joskus lapsena sitä kuvitteli, että kolmekymppisenä olisi jo liuta lapsia ja kaikki muutkin hommat hanskassa.. Noh onhan niitä vaikeuksia mutta olen kyllä siltikin onnellisempi kuin koskaan. Mieheni on niin ihana ja lapsonen täydellinen, onhan siinä syytä olla kiitollinen <3
Onnea ja tsemppiä kaikille vaiheisiinsa!!
Huomenta,
täällä on ollut niin paljon kiireitä työrintamalla, etten ole iltaisin jaksanut enää tänne vääntäytyä kirjoittamaan. Vähän meinaa väsymyskin painaa. Mitään suurempia raskausoireita ei ole vielä ilmennyt. Rinnat tosin on kasvaneet ja jotenkin täyteläisemmän tuntuiset :) Mieskin tämän jo huomasi :D Mahassa on myös välillä nippaillut ja tuntuu, että maha on jo nyt ihan turvoksissa. Housut kiristää.. Olen muutenkin normaalipainoisen ylärajoilla tai ehken jo lievää ylipainoa, kuitenkin. Niin maha näyttää (varsinkin iltaisin), että olisin jo pidemmällä raskaana. Enää ei kehtaa töissä pitää tyköistuvia mekkoja tai muutenkaan tiukkoja paitoja. Huomaa muuten jo ihan selvästi mahan kasvun (tai sitten itse sen vain kuvittelen). Pahaaoloa tai kuvotusta ei ole vielä ollut. Tai viime maanantaina heräsin aamulla nälkään :D ja silloin oli vähän kuvottava olo. Esikoisen aikaan kärsin kovasta iltapahoinvoinnista, joka alkoi aina iltaisin töiden jälkeen (hyvä näin), mutta silloin halailtiin wc-pyttyä tiuhaan ja se oli aivan kamalaa. Tätä kesti muistaakseni viikot 6-10. Nyt en kyllä halua samanlaista oloa ja tähän asti on näyttänyt lupaavalta, tosin enhän ole edes vielä noilla viikoilla edes menossa.
Minäkin muistan alussa (ennen + testiä), kuinka minulla oli tosi "limainen" olo. Valkovuotoa vain lurahti housuun. Lalaloon oireet kuulostavat niin lupaavilta! Toivon täällä peukut ja varpaat pystyssä, että sieltä tulisi nyt seuraava plussauutinen.
Kirjoittelen teille vielä illalla (jos jaksan koneen avata) paremmin. Nyt on palattava töiden kimppuun.
Tsemppiä kaikille!
*Tuutikk1, rv 5+1*
Huomenta!
Meille on tullut yön aikana talvi. IHANAA! Olen niin talvi-ihminen, etten osannut jatkaa aamulla aikaisin enää uniani, kun kävin ylhäällä ja tajusin ulkona vallitsevan valkeuden! Oli vetäistävä takki niskaan ja sännättävä pihalle koirien kanssa ihmettelemään. Voi kun tuo lumi jäisi kerralla pysyväksi.
Tämä on nyt vain tällainen pikainen omanapailu, sillä ipana herää varmaan ihan kohta. Joo...jännäksi tämä taitaa nyt mennä minunkin kohdalla, sillä täti ei osautunut eilisen päivän aikaan paikalle. Muuten ei kylläkään ole mitään raskauteen viittaavia tuntemuksia. Voihan se täti olla vain myöhässä -jos sillä on vaikka vielä kesärenkaat alla, niin myöhästyy aikataulustaan;) Saapuu sitten tänään tai huomenna. En ajatellut kuitenkaan ruveta testailemaan, sillä haluan mieluumin fiilistellä hetken ajatuksella, että "entäpäs, jos sittenkin olisi lykästänyt". Lisäksi meille on tulossa yövieraita viikonlopuksi ja tahdon tehdä testin (jos sitä sitten enää tarvitsee tehdä), niin että ollaan omalla porukalla kotona. Eli odotellaan nyt ihan rauhassa vaan ja rakennellaan taas pilvilinnaa, josta voi sitten tipahtaa...
Mikä lie Lalaloon tilanne? Oletko sinä ajatellut tehdä testin milloin?
Kaikille oikein mukavaa viikonloppua -talvista sellaista!
Misskipsu kp 32/29-32
Heissan!
Kirjoitan nyt vaan nopsaan. Mä yritän pitää itseni kurissa, etten testaa liian aikasin, joten ensviikkoon olis pyrkimys jättää testaamiset. Välttämättä ei tartte kyl ees testata, jos täti saapuu. Mikäli nää mun oireet on PMS-oireita niin sitä mä en kyl enään usko mitään mitä mun kroppa mulle viestittää jatkossa :D.
Korkeelle kipuaa kyllä tän pilvilinnan torni taas: Toissa yönä en saanut unta jostain ihme syystä kuin vasta yhen aikoihin, eikä edes nukuttänut koko seuraavana päivänä vaik tytär herätti jo 5.30. Viime yönä oli hankala nukahtaa normi asentoon eli vatsalle, kun alavatsalla tuntui painetta ja hieman kiristystä. tätä kiristelyä on taas ollu aamusta, samoin hillitön nälkä ja lievä aamukuvotus. Eilen myös paleli koko ajan. Jotkut hajut kuvottaa edelleen, esim. roskis ja raaka kana, YÖK...Eli siis ei ota selkoa tästä, mut hullukshan tässä kohta rupee itteään luulemaan :D.
Missikipsulle ja muile piinaileville pidän peukkuja :).
Katsoin et mulla pitäis tänään olla 9-10dpo.
Lalaloo kp25/24-30 yk4
Huomenta!
Vaikka en tiiä oonko ees hereillä. Antibiootit ei oikein tunnu auttavan tai yskää ne ei ainakaan poista, sillä meinaan aamusta tukehtua limaan, ahh.
Lindaliini: Tsemppiterkkuja täältä lapsen valvomisen suhteen. Meidän 4,5v. on viimekuukausina unissahöpöttänyt ja kävellyt myös, joten meillä herätään 2-3kertaa yössä. Mies saa hyvin unta uudelleen, mutta mulle se on aina ollut vaikeaa. Pienempänä meidän tyttö näki rauhattomia unia ja sai pari ns. kauhukohtaustakin yöllä ja tämä oli kyllä melkoista. Uutena on nyt tullut tää unissakävely, joka pahenee näemmä flunssan tai jännittävien tapahtumien myötä. Miehen perheessä on muillakin ollut unissakävelyä pienenä. Voin siis sanoa, että tiedän univajeesta ja levottomista nukkujista jonkin verran. Jaksamista siis myös muille pienokaisten kanssa, jotka luultavasti teininä nukkuu niin sikeästi, et saa nostaa sängystä kouluun :D...
Tytöllä on tänään 8v. kaverin synttärit ja aamulla tilasi itselleen sit synttäreihin lakatut kynnet ja kiharretut hiukset, sillä kyseessä on kuulemma isojen synttärit, eikä vauvajuhlat :D. Näin päälle 4v., mitähän se meno on sit teininä ton neidin kaa :) <3...
Mulla toi yskiminen on tosiaan niin voimakasta, et tänään on tuntunut jo alavatsalla kourasuja, kun yskin. Mikäli siellä joku pyrkii majailemaan, niin toivottavasti pysyy menossa mukana :). Töitäkin pitäis metsästää. Huh huh tänään väsyttää ja valivali...
Lalaloo kp19/24-30 yk4