Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Hellou!
Tervetuloa joukkoon Elinasics :). Mitenkäs muilla piinailijoilla sujuu?
ON: Kirjoittelen täällä, kun ei uni tule. Lämpö on edelleen koholla 37.5, painon tunnetta alavatsalla ja ajoittaista palelua tai kuumuutta havaittavissa sekä nippailua. Uusina oireina ilmaantui tänään nännikipu ja äkäisyys. Saas nähä kuinka tän tytön käy, mut testejä odotan postista saapuvan ja testailen viikonloppuna ellei täti kurvaa kylään :). Joko oireet on PMS-juttui tai sit kun alkoivat ihan loppukierrossa, niin jotakin muuta. Äh pitäs pistää jäitä hattuun, mut kun se on niin vaikeaa. Tässä kun on vuosi ensin haaveiltu vauvan yrittämisestä ja sit ku saa yrittää, ni toiveet\unelmat on niin suuret. Tahtois vaan toisen pienen palleron jota rakastaa, toivottavasti sellainen tähän perheeseen vielä suodaan :). Noni nyt meni hempeilyksi, mut jep viikonloppuna sen sit näkee lykästikö tässä kierrossa :D... Niin ja sori tää napailu...
Lalaloo kp 26/24-30 yk3
lyhyeksi jäi täälä ilo raskaudesta, tänään alkoi kivut ja vuoto :'( tää onki sit 2 keskenmeno tässä 9kk sisällä mitä on virallisesti yritetty. Mieli maassa ja itketty on kyl silmät päästä, kaipa tästä vielä noustaan vaikka nyt tuntuu ihan hirveelle. Esikoinen ollu kyllä ihana, kainalossa köllötelly sohvalla ja haleja sekä pusuja on sadellu pitkin päivää <3 onneksi on kuitenkin tuo maailman rakkain pieni neiti jo, ei ihan niin synkäksi mielikään mene.
Tintti
Suuren suuret pahoittelut Mascille ja perheelle. Unen rajalla oli pakko kirjoittaa, kun huomasin viestisi. Sanattomaksi pistää, halit.
Lalaloo
Heips!
Pitkästä aikaa täällä. Oltu pikku palleron kanssa lomalla joten ei ole ollut aikaa käydä täällä.
Pahoittelut kaikille joilla ei ole vielä onni käynyt myöten ja onnittelut niille joilla onni on ollut myöneteinen.
Täällä alkaa piinailut mutta mitään ihme tuntemuksia ei ole joten kait se pitää vain odotella kuukkeleita kuuluvaksi.
baccara 27/30-31 (jos nyt oikein tavaan kalenteria)
Voi ei... Masc, todella ikävää kuulla teidän tilanteen käänteestä. Voimia sinne <3
Misskipsu
Hei!
Mitäs muille kuuluu, täällä on nykyään niin hiljaista :)?
ON: Täällä olis huomenna kp30 ja tätiä ei ainakaan toistaiseksi näy(kumpa ei näkyisikään. Hätähousuna tein testin kaksi päivää sitten ja olin erottavani testiajan sisällä himmeistäkin himmeimmän harmahtavan viivan, mutta päätin sen olevan nega. Seuraavana päivänä roskista tyhjentäessäni huomasin kuitenkin
, että testiviiva oli hieman vahvistunut ja aavistuksen lila. Sain nyt sitten ekan roskishaamuni ja apteq oli testin nimi.
Täytynee siis testata uudelleen mikäli täti ei tulevalla viikolla kyläile. Ovulaatio oli ilmeisesti todella myöhään, kuten otaksuinkin, joten toivoa voisi vielä olla. Lämpö on edelleen 37.4, nännit juilii ja alavatsalla tuntuu painetta, ajoittain on kylmäkin. Saattaa toki tätikin vain myöhästyä. Testailen myöhemmin tällä viikolla, mikäli on tarvetta :).
Lalaloo kp29/24-30 yk 3
masc! Olen todella pahoillani teidän puolesta. Voimia ja haleja! Itsellänikin ollut 2 keskenmenoa, toinen ehti jo 4.kuulle kun selvisi että pieni on kuollut. Aina se surettaa, oli missä vaiheessa tahansa.
Täällä on vihlonut ja juilinut menkkamaisesti mahaa. Mutta näin on ollut aiemmissakin kierroissa. Tissioireita ei ole :(
Saapas nähdä..
Lindis 22/26-28
Jahans ja kuukkelit alkoi niitä vähän kyllä odottelinkin vaikka ovis hyödynnetty mutta mitään raskautumis tuntemuksia ei ollut. Tänään siis kp 1/30-31
Baccara
Voi Masc! :( Olen todella pahoillani teidän puolesta. Oikein paljon voimia teille. Onneksi on se ihana esikoinen lohduttamassa!
Toivottavasti jaksatte jatkaa yrittämistä kun tästä toivutte.
-Elmia-
Hei vaan kaikki pitkästä aikaa!
Täällä lueskelin teidän kuulumisia, kun lapsi meni suosiolla nukkumaan ja mies on treeneissä. Oli aika paljon luettavaa :) Ensin olin ihan että JES!, Sitten luin ketjua pidemmälle, ei olis pitänyt. Voi ei Masc, paljon voimia teille. *hali* Onneksi teillä on se ihana esikoinen siellä helpottamassa surua. <3
Tänne ei kuulu ihmeitä. Arki hakee vielä vähän muotoaan, mutta pääpiirteittäin asiat alkaa olla taas uomissaan. Tosi paljon tuon lapsen sairauden takia on joutunut asioita järjestelemään uusiksi, mikä vie ihan hirveästi voimia. Myös yövalvomiset ja jatkuvat heräilyt verottavat sen verran että välillä tulee mietittyä onko edes järkeä yrittää pikkusisarusta kun jo tän yhden kanssa on näin rankkaa. Toisaalta kun miettii kääntöpuolta, jos olis lasten kanssa kotona äitityslomalla, niin ne hormonit auttaa valvomisessa ja kun ei tarvitsisi töissä käydä niin päivät eivät varmastikaan tntuisi niin rankoilta.
Tää nyt on tänään vähän tälläista pohdintaa kun asiat mietityttää, eikä mulla muutakaan kerrottavaa ole :) Vähän pitää tuulettaa päätä :)
Minä tässä roikun haamuna taustan ja keskustelun välillä, kun yritystä ei ole nimeksikään ja tilanne kotona on mitä on. Voipi myös olla että hommat menee jäihin vähäksi aikaa-pariksi kolmeksi vuodeksi tai jopa täysin, sillä on todennäköistä että seuraava muksu saa saman diagnoosin kuin esikoinen ja mietityttää miten sitä kahden sairaan lapsen kanssa jaksaa, työt, työpoissaolot, lasten sairaalajaksot silloin tällöin, säännölliset hoitaja- ja lääkäriseurannat, erityisjärjestelyt päivähoitoon, kouluun, lapsenvahtia hankala saada kun pitää osata nuo hoidot ja erityistilanteet... Aikamoista ja se laittaa vähän mietityttämään :)
Paljon on tullut tänne uusia (tervetuloa vaan), mutta vanhoja ei ole tainnut vielä Elmian seuraksi poistua? Plussatkaa nyt herran tähden jo! :D Keillä nyt on piinapäivät? Lindis? Lalaloo?
Heissan!
Täällä kurvattiin uuteen kiertoon kaikista oireista ja muusta huolimatta. Kova on toive saada lapsukainen, kuten myös teillä muillakin. Eilen tosiaan tuli täti vierailulle(kp30) ja keskellä yötä kera melkoisten kipujen. Nyt ei kun uutta yritystä kehiin ja vuodon loppua odottelemaan. Vieläkö joku piinailee :)?
Lalaloo kp2/24-30 yk 4
Moikka!
Hieman hiljaista on tässä ketjussa ollut viime päivinä. Itsekin olisin toki voinut olla aktiivisempi. Illat on vaan huvennut mystisesti johonkin, enkä ole malttanut koneella istua. Töllössä on alkanut pyöriä taas sarja, johon olen ihan koukuttunut. Ja niin "aivot narikkaan" ohjelma, kuin suinkin vain voi olla... en tiedä ilkeekö edes kertoa, mistä sarjasta on kyse:/ En katsele erityisen paljon televisiota, mutta Beverly Hillsin täydelliset naiset saa minut jumiutumaan sohvaan! Siinä jää sitten läppärikin avaamatta.
Harmillista, ettei tähän ketjuun ole suotu uusia plussia, vaan yksi toistemme perään vaan tipahdellaan uusiin kiertoihin:( Nyt peukut kaikille uuden kierron aloittaneille. Kun ei kerta kevät vauvoja enää ehditä pyöräyttämään, niin jospa sitten kaikki saisi vaavit kesälle:)
Tervetuloa mukaan porukkaan Elinasics!
Ja jaksamista vielä Rooroolle. Kyllä tuota kirjoitustasi lukiessa vannoin mielessäni, etten pikku-asioista taas vähään aikaan valita. Toivottavasti teidän arki muuttuu vähitellen helpommaksi, kunhan arkeen tulee tutut rutiinit.
Ja mitä omanapailuun tulee, niin itsellä täällä halut hyrrää kovasti ja kellistän kyllä ukon vällyihin aina, kun siihen on mahdollisuus;) Yritän kuitenkin välttää liiallisen kalenteri kyttäämisen ja jätän vielä jäljellä olevien ovistikkujen käytön suosiolla väliin.
Greippimehu edelleen käytössä ja se viime kierrossa aloitettu foolihappo. Lisäksi yksi uusi droppi, nimittäin Lonkero;D Aijon korvata tässä tulevien saunailtojen siiderin Original Long drinkillä. Kaverin Tallinan tuliaiset nimittäin, jospa niissä olisi taikaa:)
Syksyn jatkoja kaikille!
Misskipsu kp "täti poistunut paikalta ja ovista odotellaan"/ 29-32
Kiitos kaikille, kyllä täältä noustaan taas hiljalleen. Mutta välillä meinaa ihan totaalisesti alkaa ahdistamaan.. Neuvolaan kun soittelin totesivat ajanvarauksesta että kolme km pitäisi olla et aletaan miettimään jatkoa, mutta sain kuitenkin soittoajan tälle päivälle, et viikko melkein joutunu ootteleen.. Saas nähdä mitä äitiysneuvolan täti sanoo, kun soittaa, toivottavasti pääsisin edes labraan hcg kontrolliin, niin tietäis laskeeko yhtä hitaasti niiku viimeksi (8 viikkoa) vuoto on sentään nyt jo aika lailla loppumaisillaan, huomenna varmaankin jo kokonaan ohi.
Mies on ainakin valmis vielä koittamaan ja yrittämään, eikä mulla itelläkää mitään sitä vastaan ole, mutta kyllä mua melkein pelottaa et miten kauan tässä taas menee kun tärppää ja jos semmonen onni taas sattuu niin pysyykö kyytillä.. Päätinkin et testejä en tee enää koskaan ennenku menkat on sen viikon myöhässä, jos ei oireita oo ihan reilusti. Saas nähdä miten kierrot jatkuu nyt, kun just oltiin päästy siihen 30 päivän kiertoon.
tsempit kaikille uuden kierron aloittaneille ja plussatuulia :)
Tintti
Moikkeli!
Täällä piinaillaan. Tuntuu että psyyke ja kroppa hajoo tän piinailun kanssa. Mahan juilimista ja vihlaisuja on ollut jo jonkun aikaa. Tissit ei arista yhtään ja ei muita oireita. Menkkakipuja ollut eilen ja tänään. Miksi täytyy olla menkkakipuja monta päivää ennen kun hanat aukee? Ahdistaa... Huomenna tod.näk. täti kurvaa paikalle tai sitten ylihuomenna. ArgH! tätä piinan määrää. kyllä te tiedätte. Tänään oli kauhea pms -ahdistuskin.
Tosiaan ei oo kauheesti plussia nyt tullut.
Masc: Uskon että voi tulla ahdistusta ja toivottomuuden tunnetta. Yksityisellä puolella mut tutkittiin jo kahden keskenmenon jälkeen mutta en tiedä tutkiiko ne sua kun kerran yksi lapsi on jo saatettu maailmaan. Mutta miksei tutkisi jos kerta siitä maksaa?
Rooroo: Kuulostaa rankalta teidän arki! Tsemppiä!
Missikipsu: toivotaan plussaa sinne!
Lindis joka huomenna tulee todennäköisesti päivittämään tänne että hanat on auennu kp 25/26-28
Heippa vaan kaikille!
Käyn joka päivä lukemassa täällä teidän kirjoituksia,itse vähän huono kirjoittelemaan.
Rooroo:Haleja sinne lähetän,vaikea kuvitella millasia asioita teidän täytyy pohtia ja järjestellä kun itsellä terve lapsi.Toivottavasti elämä asettuu uomiinsa ja asiat järjestyvät!
Itsellä oli ovis testien mukaan pari päivää sitten,eikä kyllä hyödynnetty kunnolla.Noh ehkä se "kertalaakistakin" voi onnistua tälläkin kertaa niinkuin esikoisesta :) Toivossa on hyvä elää....Mutta hääpäivän viettoon lähdetään kaksisteen lauantaina ihan hotelliin :)) Aaaah saa nukkua!! Jotain kivaakin vois tehä ;).....Lapsi 1v.2kk ja yhden ainoan yön nukkunu kokonaan,on tullu pätkissä nukuttua vuosi.
Nyt alkaa piinapäivät siis,mut ei viitti kauheesti piinailla näillä yrityksillä :)
Sonle kp17/29 yk2
Heips!
Ei oo täti tullu kylään mutta kovat on kivut, vielä ehtii vielä ehtii huomenna tai sunnuntaina tulla. On vaan ollu menkkakipuja jo useampi päivä. Tänää todella kipeitä kramppeja.
Muita piinaajia?
Lindis 26/26-28
Hei,
Voi hitsin vimpula Lalaloo kun päästit tädin kylään! Joko Lindis on uskaltanut testata? Mitä näytti? Jos ne krampit on kohdun kasvukramppeja? Niitä voi tulla uusissa raskauksissa aika aikaisinkin, kuulemma.
Fiilistelen täällä teidän juttuja kun omat asiat on mitä on :D
Mä näin viime yönä unta että olin 7kk raskaana ja se oli niin todentuntuista, että aamulla heti ekaks ihmettelin että missä mun maha on :) Mä kyllä _vihasin_ koko raskautta, että ihmettelen kyllä nyt noita maha-ajatuksia. Lapsia voisin synnyttää vaikka kuinka monta, kunhan niitä ei tarvitsisi kupeilla kantaa sitä ~9-10kk :D
Nyt on kuulkaas meillä käynyt käänne viimein parempaan *kop kop, koputan puuta*: lapsi on VIIKON nukkunut 20-06 välisen ajan heräämättä, eikä yöllisiä hoitotoimenpiteitä ole tarvittu \o/ Tästä tää taas lähtee. Nyt ollaan saatu siis lääkkeen annostus kuntoon, eli vanhemmat saa vähän huokaista jo helpotuksesta.
Myös mun ihana äiti alkoi nyt opetella lääkkeen annostelua, niin kohta meillä on edes yksi mahdollinen lapsenvahti. Seuraavaksi lapsen kummit joutuu "koulunpenkille". Tarhassakin menee jo ihan superhyvin!
Ja tietenkin kaikki helpottuu, kun lapsi kohta oppii puhumaan selkeitä sanoja, niin osaa kertoa mikä vaivaa (tarviiko lääkettä, hoitoa, ruokaa, juotavaa...)
Ei ollut plussauutisia, mutta muita positiivisia juttuja joita halusin jakaa teille :)
Sonlelle tsempit piinaviikoille
Mascille vielä "jaxuhalit", teillä on ihana asenne. Toivottavasti saat sen labrakontrollin ja todellakin toivon että se hcg arvo laskee nyt nopeammin kuin viimeksi. Eteenpäin mennään, sanoi mummo lumihangessa. Kyllä me kumpikin täältä suosta vielä noustaan, eiks je :)
Misskipsu on nyt hyvä ja kippaa sitä lonkeroa greippimehun korvikkeena ;) Ehkä sen suoma rentous nyt tuottais tulosta. Myös se ukon kampeaminen makkariin toimii ehkä paremmin kuin mehut, lonkut ja vitskut yhteensä ;)
Baccaralle ja Lalaloolle vielä parempaa onnea uuteen kiertoon!
Tänään on hyvä päivä ja kaunis sää. Pikkuperhe heittää nyt takit niskaan ja lähdetään päikkärikävelylle haukkaamaan happea koko kööri. :)
Rooroo
Ps. painoa on nyt karissut yhteensä 10 kg, olen siis reilusti jo normaalipainon puolella! Kyllä nyt kelpaisi neuvolantätejen suitsutella :D
Hei,
nyt kerkeän pikaisesti taas päivittämään, että täällä taustalla lueskelen teidän juttuja. Pahoittelen myös suuresti Mascin kohtaloa :( Voimia teidän koko perheelle!
Täällä ovulaatio oli ja meni.. Taas oli samanlaisia suurempia kipuja kuin heinäkuussa. Kahtena edellisenä kertana kivut on tuntuneet enemmän vasemmalla puolella, kun nyt taas kivut tuntuivat oikealla puolella. Toivottavasti tämä oikea munasarja olisi nyt hedelmällisempi, tai voiko nyt noin edes sanoa?!
Ovista en nyt kuitenkaan tikutellut tässä kierrossa (yritän muutenkin olla nyt rennommin); olen maannut iltaisin piikkimatollakin ;) Mutta silti ovista ei saatu nyt taaskaan oikein hyödynnettyä kunnolla :( Hitsin työt, kun häiritsevät tätä projektia :D Peitot kuitenkin heiluivat ensimmäisenä kipupäivänä, niin jospa siittiöt olisivat jaksaneet uida perille :D Minulla siis tulee kivut ilmeisesti ennen ovulaatiota, tai ainaki viimeksi testasin ovisplussan vasta kipupäivien jälkeen. Nyt kipuja oli kahtena peräkkäisenä päivänä: ti ja ke, niin luultavasti ovulaatio on ollut sitten to tai pe? Ens kierrossa voisin taas testata ovista, kun tuolla jemmassa on vielä 7 tikkua..
Täällä mökkiprojekti on täydessä käynnissä, niin iltaisin ei oikein kerkiä koneella istumaan, tai ei jaksa edes aukaista. Puhelimella olen teidän juttuja välillä lueskellut. Tiistaina alkaa työt myös minulla ja napero lähtee tarhaan. Hieman jo jänskättää uudet kuviot. Jospa pian olisin kuitenkin taas raskaana ja saisin jäädä naperon kanssa kotiin :)
Nyt ruoka uuniin ja ulkoilemaan. Taas kerran tuli vaan omaanapaa, mutta skipatkaa yli vain ;)
Tsemppiä ja plussaisia syystuulia!
*Tuutikk1, kp 17 / 28, yk 3*
Elmia, hyväksytkö mut sinne ryhmään, kävin liittymässä :)
Tintti