Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Masc:illa on lupaavia tuntemuksia! Mitä testi näytti?
Tuutikk1, sullakin piinapäivät menossa! Oletko jo testannut?
Täällä toi tiptiptiputtelu kääntyi kunnon vuodoksi, ja koviksi menkkakivuiksi joita en ole joutunut usein sietämään. Nyt tulee ällöosastoa, joka vessareissulla pönttö täynnä kirkasta verta ja veriklmippejä :( Yyyyy :( Eli kierto oli sitten tällä kertaa sen 23 päivää. Ja edellinen 30. Juu, ihan on säännöllinen....
Lalaloo, kysyit mistä varasin gynen. Meillä saa varata työterveyshuollon kautta yksityiseltä, joten sieltä siis. Olen käynyt jo pari kertaa samalla ja samojen vaivojen kanssa. Nyt pyydän että tehdään kaikki mahdolliset testit, joku syy tälle on löydyttävä.
Toivottavasti tulis plussa tähänkin ketjuun, edellisestä onkin jo aikaa!
Aurinkoista viikonloppua! :)
Viikonlopun alkua kaikille!
Joko Masc tulisi päästämään meidät jännästä ja kertoisi onko testi tehty ja mitä se kertoi? Jännittää niin, kun nuo sinun oireetkin kuulostivat kovin lupaavilta:)
Margelalle jaksamista rättipäivien kanssa. Runsaat vuodot ovat todella epämiellyttävät...I know:/ Hyvä, että pääset gynelle ja jospa sieltä löytyisi avut epäsäännöllisten kiertojenkin tasaamiseen.
Tuutik1n puolestä jännittää myös! Toivottavasti piinapäivät päättyisivät iloiseen "yllätykseen". Olisikohan positiivinen raskaustesti meidän kenenkään kohdalla varsinaisesti yllätys, kun kaikilla kova yritys päällä?!?:D
ON: Täällähän odotellaan myös kierron päättymistä. Kuukautisten pitäisi alkaa teoriassa parin, kolmen vuorokauden sisällä. Katsoo nyt mitä se on sitten käytännössä.
Yhtään mitään tuntemuksia ei ole ilmaantunut ja en elättele enemmälti toiveitakaan. Eipä yritys ole tuottanut tulosta viime kierrossakaan, eikä sitä edellisessä, eikä sitä edellisessä, eikä sitä edellisessä......... Joten miksipä se onnistuisi nytkään, huoh:/ No tarkkaillaan tilannetta ja tulen kertomaan sitten miten kävi.
Lämmintä viikonloppua luvattiin äsken säätiedotuksessa, nautiskelkaamme siis siitä!
Misskipsu kp 27/29-32
Kirjoitin tänne eilen mut näköjään iPad lähetti se jonnekin bittiavaruuteen...Mulla täti tuli eilen kylään :/ lievästi kyrsii!! Äsken hain gelee royalit ja tilasin eilen ovistikut ja foolihapot :)
Poppakonstit siis käyttöön ja jos sais ton ukon innostumaan vähän useammin peittoja heiluttelemaan. Meillä kun minä olen se aina valmis ja ukko harvoin:( Näin ollut yli kymmenen vuotta kestäneessä suhteessa.Kyllähän se toista lasta toivoo ja jännäs raskaustestiä,mut vaik esikoinen sai alkunsa kertalaakista ni toista voi joutua odottamaan!
Onnea ja tsemppiä muille haaveilijoille :)
Sonle kp2/28-35 yk2
Masc: Joko olet testin tehnyt, mitä näytti ;)?
Tuutikk1: Mulla kierto on yleensä vaiheilla 28-34, riippuu näköjään miten paljon jännittelee ja stressailee seuraavia kuukautisia, tuleeko ne vai eikö. Eli melkolailla samoilla kiertopäivillä mennään, tänään kp32/28-34. Useita negoja tehty tässä viikon sisällä, eilen viimeksi päivällä.
Huomenna taidan aamulla tehä vihoviimesen testin ja jos se näyttää negaa ni sitte voi jo kyllä alkaa odottelemaan tätiä saapuvaksi. Eihän tässä itsensä piinaamisessa ole mitään järkeä mutta mieli on niin vauvahaaveissa että kuvittelee jokaikisen narahuksen ja nipistyksen heti kuuluvan raskausoireisiin.. Huh, kyllä voi stressiä pukata.. :D
Plussia kovasti kaikille jännäilijöille ja uusille kierroksille tähtääville. Ootte ihanaa sakkia ja jaksatte kannustaa ja tukea toisianne! Kumpa pian saataisiin lisää ihania uutisia! <3
Iltaa kaikille ja pahoittelen taas ensimmäiseksi tulevaa omanapaista kirjoittelua.. mutta täti tuli eilen kylään :( Odotettavissa se kyllä oli, mutta kyllä se silti vähän masentaa. Nyt siis totean, ettei poppakonstit toimi ilman peittojen heiluttelua :D tai jos ei ole heiluteltu oikeaan aikaan.. Noh, minä pidättelen tädin täällä, enkä päästä häntä teidän muiden luokse. Tänne se siis tuli aivan oikeaan aikaan ja kierron pituudeksi tuli tuo 28 pv (nyt jo kahtena kk ollut tuo, joten varmaan kierto on nyt vakiintunut). Yk 4 käynnistyköön siis....
Yritän nyt olla stressaamatta turhista ja laannuttaa vauvakuumetta. Se tosin on melko hankalaa, kun sain vastikään kuulla että myös toinen hyvä ystäväni on nyt raskaana! No, kyllä se meidänkin aika vielä tulee. Onneksi meillä on jo tuollainen ihana esikoinen, jota voi aina halata ja helliä. Parin viikon päästä alkaa jälleen työt, niin sitten viimeistään saan muuta ajateltavaa (ja lisää stressin aiheuttajia) :/
Taidetaan miehen kanssa lopettaa nyt "vakava harjoittelu". Sillä on ihan hyvä, että menen nyt takaisin töihin tienaamaan (ainakin vähäksi ajaksi). Me nimittäin ostettiin oma pieni kesämökki! :)) Nyt siinä on siis maksettavaa asuntolainan ohella ;) Mutta saatiin toteutettua taas yksi unelmamme!
Nyt siis aikaa menee myös mökin remppaamiseen ym. Niin joudun varmaan täältä vähän hiljenemään. Pysyn kuitenkin mukana ja luen kirjoituksianne! Ja ilmoitan heti, jos täälläpäin sattuu muutoksia :) ja toki aiemminkin, jos tarvitsen tukeanne!
Parempaa onnea teille kaikille plussan suhteen! Toivottavasti tämä perjantai 13.päivä ei ole tuonut epäonnea teille kenellekään..
Viikonloppuja!
*Tuutikk1, kp 2 / 28, yk 4*
Heips.. Joo negatiivinen (tai toooooooooooodella haaleasti näky jotain, en oo varma) tein predictorin early testin torstaina ja ehkä vähä väärin, pidin liian vähä aikaa pissakupissa, enkä valuttanu alaspäin.. No mut 5 päivää lämpö hippasen yli 37 ja tänää 30/30 eikä näy tätiä.. Alavatsan nippailua on, mutta vaan välillä, miusta ollu menkkojen aikaan sit ihan pysyvää se. Sanompa vaan et jos nyt ei oo pullauunissa nii ei sit ikinä. Suklaakaan ei maistu ja ällöttää.. Mies tuo huomenna uuden testin ruokiksella, oon varmaan niiin kusisukassa koko aamun et ei tosikaan.. Varmaan pidätän pissaa sinne 11 asti :D anteeks omanapailu, en vaan meinaa kestääää tätä jännitystä, voi miks en hakenu tänää jo sitä testiä varalle... enkä usko et tää lämpöily nyt voi tästä mun flunsasta johtuu ku olis kai se nyt korkeammaksi noussu ku 37,14 tässä 5 päivässä.. Tää muute kerkeis viel toukokuulle Jos olisin nyt raskaana.. olin jo ihan varma et mentäis kesäkuulle jos, nyt siis oon ylipäätään.
Tipahtaneille paljon tsemppiä seuraavaan kiertoon ja piinailijoille puhkun hurjat plussatuulet..
Tintti
Plussaha se sieltä sit tuli, jänskättää kyl miten sujuu ku oli se keskenmeno tuos keväällä. Toivottavasti hyvin <3
Tintti
Waude! Onnea masc! Olikos teillä pitkään yritystä?
Täällä ovis bongattu eilen ja hyödynnetty..
Epävirallisesti vuosi ja virallisesti 9kk, käytännössä mentiin esikoisen syntymän jälkeen ilman ehkäsyä heti ku vaan pystyi makkarissa touhuamaan.. Mut välillä oli kumikin käytössä.. Tammikuussa sit jäi niidenki kaa leikkimiset. tää on kyl niin outoo, kun esikoisessa meni 3 vuotta ja nyt just se kierto ku ei ollu vauvakuumetta ja päästiin miehen kaa oviksen aikaa ( oli kyl aika sattuma, et just sillon oli) hotelliin ja vähän nauttimaan alkoholipitoisia juomia niin heti tärppäs. toivottavasti sujuu yhtä hyvin kun esikoisen raskaus, on nää ekat viikot vaan Niiiin piinaavia, esikoisesta sentää plussasin vasta rv6 vasta niin nopeesti pääsi varhaisultraanki, nyt sit kituutetaan 4 viikkoa viel siihe :D oli tosiaan viel aika hailakka (mut silti selvä) se testiviiva, mut monelta tutulta kuulin et ne oli samanlaisia saanu kans ja raskaus sujunu hyvin :) mies toi 2 testiä et voi sit tehdä viel loppuviikosta toisen varmuuden vuoksi <3 ja nää alavatsavihlonnat on niin inhottavan mieltäkiristäviä, oli kyl esikoisestalin mut silti vaan aina pelkää pahinta. Anteeksi taas meni ihan omanapailuksi, plussa tuulia kaikille <3
Tintti
Heips!
Hurjan paljon onnea Masc!!!! Huippu juttu, että saatiin näin uusi plussaaja tähän ketjuun:) Ymmärrän hyvin, että onneen sekoittuu myös pelkoa, varsinkin ensimmäisillä viikoilla. Hyvin se menee, nauti odotuksestasi<3 Ja muistahan sitten se Elmian odottajien puolelle perustama ketju...
Enkä kyllä pistä pahakseni, vaikka kävisit täälläkin kertomassa, miten masun kasvattelu sujuu.
Jatkoketjusta tulikin mieleen, että miten Elmia jakselee? Kyselen, jos satut täällä taustailemaan. Vähän ikävä sinun värikästä/hauskaa kirjoittelua:)
bubObubO: Miten sinun piinasi kanssa kävi?
Pahoittelut uuteen kiertoon tipahtanelle Sonlelle ja Tuutik1lle. Ööö...ei kai tässä välissä ollut muille täti ehtinyt kylään?
Lidaliinille peukkuja, että oviksen hyödyntäminen tuottaa tässä kierrossa sen toivotun tuloksen:)
ON: Tätiä ei ole kuulunut...vielä. Veikkaan, että tästä tulee vaan vaihteeksi sellainen pitempi kierto. Hitto, kun ei se oviskaan antanut merkkejään tässä kierrossa, ei voi siis edes siitä arvioida vuodon alkamisajankohtaa:/ Vaikka tässä kierrossa olen ehkä pystynyt vähän relaamaan, niin kyllähän näillä kiertopäivillä taas alkaa enemmän nämä asiat pyörimään mielessä...ei sille vaan mitään voi!
Misskipsu kp 30/29-32
Niinhän siinä taas kävi, että minäkin liityn tipahtaneisiin:( Hanat aukesi tänä aamuna, eli kierron pituus oli se normi 30 päivää.
Ärsytyksen määrää ei voi nyt edes sanoiksi pukea! Turhauttaa aika rankasti...
Parempaa tuuria teille toisille!
Misskipsu kp 1/29-32
Hips!
Onnea Masc ja muu perhe :)! Tarrasukkia teille matkaan mukaan. On toi plussaaminen mahtava tunne, muistan sen hyvin esikoisesta :).
Pahoitteluni niille, joilla täti vierailee juuri nyt, saas nähä vieraileeko pian täälläkin. Vielä on kuitenkin muutamilla jännäpäivät käsillä.
Margela: on hyvä jos työterveyshuoltoon kuuluu myös gyne ja toivottavasti saat sieltä kaipaamaasi apua.
ON: Täällä yritetään sopeutua thyroksinilääkitykseen ja ihmetellään miten tämä kierto nyt meneekään. Bongasin ilmeisesti aika myöhäisen oviksen, joten tästä kierrosta näyttäisikin tulevan taas pidempi. Onneksi ovis kuitenkin pystyttiin hyödyntämään. Mitään PMS-oireita en ole tässä kierrossa havainnut ja muita oireita ei nyt ole, kuin väsymys ja palelu, jotka voivat myös olla kilpparin tekosia. Saas nähä kuinka tämän kierron kanssa nyt sitten käy. Tsemppiä muille vielä tässä kierrossa piinaileville ja muillekkin lykkyä yritykseen.
Lalaloo kp 24/24-30 yk3
Tervehdys taas pienoisen hiljaisuuden jälkeen. Ensiksikin pahoittelut ja lämpimät tsempit halausten kera uuden kierron aloittaneille Sonlelle, Tuutikk1lle ja Misskipsulle...
Misskipsu, tiedän niin miltä susta tuntuu. Toivottavasti päivääsi löytyy jotain mieltä piristävää, oli se sitten suklaaöverit tai jotain muuta hemmottelua ihan itseä varten. Eihän se sitä turhautumista poista mutta edes pieneksi hetkeksi jotain pientä lohtua. Voimia <3
Mascille onnea iloisemmista uutisista, hieno homma! Kaikkea hyvää odotukseesi :)
Tsempit piinailuun juuri nyt semmoista harrasteleville, mahti homma että ovikset on löydetty ja hyödynnetty!
Oma hämmentynyttä napaa... En oikein tiedä miten mun kirjoittelulle täällä käy, onkohan musta kuumeilemaan niin kuin kaikki olisi hyvin... Olen käynyt nyt polilla juttelemassa tulevasta ja nyt syksyllä tehdään tutkimuksia ja joudun myös kirurgin pöydälle. Jos kaikki menee hyvin, meitä odottaa hoidot heti vuoden alusta. Tämä vauvakuumeilukin on niin erilaista kun tietää, ettei omassa kehossa kaikki ole hyvin. On niin vaikea tarrautua toivoon joka kuukausi, sen sijaan katse on jossain pidemmällä koska ei uskalla toivoa enempää. Mutta toivosta en luovu, en varmaan koskaan. Kyllä meillekin se toinen lapsi vielä annetaan, pakko on uskoa niin. Se pitää pinnalla. Kuluvaa kiertoa mennään kp 16, ovistestit vielä negaa, yritystä on niin kuin viimeistä päivää, toivoa aina saa.
Roseh kp 16/30-33
Heips!
Käynhän mä täällä teitä kyttäämässä harva se päivä...;) En ole vaan uskaltanut kirjoitella, kun en enää "kuulu joukkoon"...
Hei ONNEA MASC! Tuu tonne suljettuu ryhmään sitten, siellä on nyt vielä niin luvattoman hiljaista. Mut jos saataisiin sittenkin kohta puoliin elämää jos täältä tipahtelis plussanneita mukaan.
Ja yksi syy myös miksi ei ole tullut kirjoiteltua on tää armoton väsymys. Hyvä kun jaksan duunimeilit hoitaa, kun tuntuu välillä tää sormien liikkuttelu näppikselläkin ylivoimaselta tehtävältä.
Ekassa neuvolassa käyty ja eka ultra olisi parin viikon päästä, missä sitten selviää ne raskausviikot. Paperillahan nyt olisi menossa 9+4, mutta hoitajakin epäili että saattaa olla pidemmälläkin.
Harmituksen harmitus Misskipsu että se kierto taas alkoi. Lisää vaan greippimehua ja selänpesuhommia jatkotoimenpiteineen, niin kyllä se siitä vielä tärppää! Ihan varmasti!
Hyvä kuulla Rooroo, että esikoinen voi paremmin. Vieläkö teillä yritys kuitenki jatkuu vai pistittekö sen projektin kokonaan jäihin?
Tsemppiä tasapuolisesti kaikille! Mä jatkan teidän kyttäilyä...;)
-Elmia rv 9+4
Oltiin näköjään Rosehin kanssa samaan aikaan kirjoittamassa. Todella ikävä tilanne, mutta monta monta monta tarinaa olen kuullut, missä on jo luovuttu toivosta täysin ja sitten onkin napsahtanut. Ei pidä vielä heittää kirvestä kaivoon kuitenkaan!
Tsemppiä kaikkiin tutkimuksiin ja operaatioihin ja mä pidän täällä edelleen peukkuja että tää kierto olisi sittenkin SE kierto!
-Elmia
Muuten muistin että aikoinaan kun toisen kerran tulin raskaaksi (meni kesken) niin makasin oviksen jälkeen joka ilta piikkimatolla. Se jotenkin rentoutti kropan. En siis tosiaan tiedä johtuiko raskautuminen siitä vai ei :) Meni kyllä kesken mut siitä 2 viikon päästä olinkin taas raskaana ja siitä syntyi prinsessamme.
Hei!
Pikaseen vaan kirjoittelen. Rosehille ja miehelle tsemppiä kovasti. Muille piinaileville ajattelin ilmoitella tän illan oireista: Molemminpuolista nippailua alavatsalla, niin et saa irvistää sekä aamun palelu vaihtui kuumuuden tunteeseen ja lämpö olikin hypännyt 37,6+...Tilasin just testejä netistä, kun tuli optimistinen olo :). Katsellaan, mutta nyt tytsyn pihaleikkeihin!
Lalaloo kp 24/24-30 yk 3
Heippa,
liityn tänne pikkusisaruksesta haaveileviin. Meillä tyttö 1v 4kk ja ensi vuodelle toivomme uutta perheenjäsentä. Oon ollut n. 2kk syömättä Cerazettea, minkä jälkeen on ollut yhdet menkat (loppui eilen). Esikoinen sai alkunsa 6kk yrittämisen jälkeen... katsotaan kuinka nyt käy! :)
Elmia, hyväksytkö mut sinne ryhmään, kävin liittymässä :)
Tintti
Hei,
kerkeän nyt pikaisesti ilmoittautumaan; olen vielä mukana kuumeilemassa ja en ole unohtanut teitä täällä ;) Nyt on ollut vain hirmuisesti erilaisia kiireitä ja lisäksi olen viettänyt yksinhuoltaja arkea jo viikon ajan (mies reissussa). Iltaisin olen ollu tniin väsynyt, etten ole millään jaksanut täällä enää käydä kirjoittamassa. Onneksi viikonloppuna helpottaa, kun mies tulee kotiin. :)
Piinapäivät on täällä totisesti käsillä. Mahassa on ollut kyllä menkkatuntemuksia ja turvottaa kauheasti, joten eiköhän ne sieltä ala parin pv sisällä. Eilen testasin jo huvikseen vanhentuneella testillä ja negaa näytti. Noh, viikonloppuna testaan sit uudestaan, jos tätiä ei näy ennen sitä... Voi kyllä olla, että kierto on nyt vaan pidempi näiden kiireiden ja stressin takia..
Kirjoittelen teille paremmin ja perehdyn muiden teksteihin viimeistään viikonloppuna. Pahoittelen tästä omanapaisuudesta ja mahdollisista kirjoitusvirheistä. Puhelimella on haastavaa kirjoitella silmät ristissä.
Hyvää yötä ja plussa henkäyksiä loppuviikkoon! :)
*Tuutikk1, kp 28/ 28-32, yk 3*