Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Hei! Pikaiseen vaan kysyn, että onko teillä muilla ollut ikinä kuukautisten aikana lievää pahoinvointia ja lämmöt edelleen koholla? Kävin tänään muista syistä lääkärissä ja lääkäri sanoi, että kierron lyhyydessä voisi olla kyse aikaisesta keskenmenosta tai epäonnistuneesta raskaudesta, kun on vielä tällaisia oireitakin. Tiedä sitten mistä on kyse, mutta hyvin erilaiset nämä kuukautiset nyt kuitenkin on. Pitänee varmaan käydä naisten lääkärillä jos oireet jatkuvat, kun vuotokin on melko niukkaa, mutta kipuja on.
Lalaloo kp2/25-30 yk 3
Hei taas,
nyt pikaisesti kerkeän vähän kirjoittamaan..
Ensinnäkin paljon voimia Rooroolle. Toivottavasti siellä voidaan jo paremmin.
Tervetuloa Mii laa jakamaan ajatuksia kanssamme! :)
Lalaloo: pahoittelut uuden kierron alkamisesta! :( Itse en osaa lämmöistä sanoa mitään. En ole koskaan oikein mittaillut omia lämpöjä. En edes tarkkaan osaa sanoa, mikä on minun normaali lämpö :/ ja pahoinvointiakaan minulla ei ole ollut kuin viime raskaudessa viikoilla 6-9 ja sitten tietysti mahataudissa :D Jollain toisella siis voisi varmaan olla parempia kokemuksia. Mutta kannattaa varmasti seurata tilannetta ja eihän lääkärillä tai gynelogilla käynti haitaksikaan ole :)
Täällä odotellaan ovista edelleen saapuvaksi. Pitäisi kyllä olla laskureiden mukaan aika lähellä. Testit kuitenkin on negaa näyttäneet, tosin niissä on kyllä aina ollut hyvin haalea viiva testiviivan lisäksi (ja aamulla olen ne tehnyt). Viikonloppu meni hujauksessa ohi ja vähän eritavalla kuin olin suunnitellut. Meille tuli koko viikonlopuksi yllätysvieraita, joten peittoja ei kyllä niin aktiivisesti sitten heiluteltu. Lapsonen oli kyllä mielissään leikkikavereista ja nukkui yötkin erittäin hyvin heräämättä kertaakaan. Viime yönä sitten jatkui taas "normaali" rytmi ja raukka itki unissaan aamuyöstä sängyssään. Noh, jospa tämä tästä. Mekin ollaan lopetettu lastenohjelmien katsominen sekä muidenkin ohjelmien katsominen iltaisin ja niistä on kyllä ollut minusta hitusen apua.
Minun greippimehu kuurikin sai sitten katkoa, kun viikonlopun kauppareissulla olinkin huomaamatta ostanut veriappelsiinimehua! Ihmettelinkin, että onpas tämän merkin greippimehu huomattamasti parempaa kuin se Valion... Noh, syy löytyikin sitten kun purkkia tarkemmin katsoin. Tänään on tarkoitus käydä hakee uutta, mutta ei siitä varmaan enää hyötyä ole :D
Täällä ei siis mitään ihmeempiä uutisia ole. Mitään oireita en ole nyt kehitellyt. Ovista odotellaan ja peittojen aktiivinen heilutus on nyt taas viikonlopun jäljiltä aloitettu.
Aurinkoista viikkoa kaikille! :)
*Tuutikk1, kp 13 / 28-32, yk 3*
Heipsan!
Lalaloo: Mulla on kuukkeleita ennen etovaa oloa kuin olisi raskaana. Lämmöistä en tiedä kun en niitä mittaile.
Kuinkahan palon tuota kreippimehua pitää juoda jotta vaikuttaa. Mulle sen juominen ei teetä vaikeuksia pidän sen happamasta mausta. Minä tässä odottelen kuukkeleiden loppuvan ja ovista tulevaksi.
baccara kp 4 / 30-31
Moikka!
Pitäisi taas ennemmin lähteä suihkuun ja nukkumaan, kuin tulla tänne kirjoittelemaan, mutta uhmaan univajausta vielä hetken...
Rooroolle halauksia ja jaksamista. Ymmärrettävää, että vauvakuumeilu jää vähemmälle, kun perheessä sattuu jotain tuollaista. Toivottavasti teidän juniorin tila on vakaa ja siitä paremmaksi muuttuva<3
Tuutikk1: Olen aina muistanut sanoa sinun mainitsemallasi tavalla "Lapsia ei tehdä -niitä saadaan". Mutta tekemistähän tämä varmaan monella meistäkin tuntuisi olevan...lopputulokset vain sitten sen ylemmäntahon kädessä.
Toivottavasti onnistut oviksen metsästämisessä:) Minulla itselläni muutamassa tikutetussa kierrossa testit ovat näyttäneet muutaman (n.3-4) päivän ajan haaleaa viivaa, sitten yhtenä päivänä tasavahvat viivat ja sen jälkeen yhden päivän ajan testiviiva on ollut selkeästi kontrolliviivaa tummempi.
Baccara: Sinulla siis menossa naisena elämisen parhaat päivät, eli päivät kun ne kuukkelit päättyvä. Minulle se on ainakin joka ikinen kerta yhtä juhlaa, kun rättipäivät väistyvät:) Nyt vain siellä sitä ovista odottelemaan! Ja tokihan sitä odotellessa kannattaa kovasti testailla patjojen jousien kestävyyttä;)
Kyselit sitä greippimehun määrää. Ketjussa taisi joku perehtyneempi aijemmin kertoa 2dl:n olevan riittävä päiväannos.
Lalaloo: Kurjaa, että täti muisti osoitteesi ja saapui vieraisille:( En ole huomannut itselläni kuukautisten aikana mitään erityistä pahoinvointia ja enpä osaa sanoa lämmöistäkään, kun en ole mittaillut. Olen ilmeisesti laiska tai muuten vaan boheemi eläjä, kun en ole jaksanut tarkkailla laisinkaan lämpöjäni koko tämän raskautumisprojektin aikana. Liian monimutkaista tällaiselle yksinkertaiselle tapaukselle:)
Mii Laa: Tervetuloa seuraamme! Tähän ketjuunhan onkin eksynyt useampi uusi kuumeilija nyt ihan viime päivien aikana:)
Mitähän kuuluu Rosehille ja Pallero86:lle? Alkaa pikkuhiljaa ilmeisesti jännityksen päivät olemaan käsillä:) Onko kumpaisellakaan oireita, jotka voisivat enteillä iloisia uutisia?
Ja pakolliset omanapailut vielä tähän loppuun: Menin ja ostin foolihappovalmistetta, kun monivitamiinit loppuivat. Ja greippimehua olen litkinyt...hämmästyin tässä yhtenä päivänä, kun tajusin ettei se olekaan enää niin karmaisevan makuista, kuin alussa. Totta se näköjään on -kaikkeen tottuu:)
Kierrossani on menossa nyt toinen viikko, eli oviksen pitäisi olla tulossa viikon sisällä. Päätin etten tikuttele tässä kierrossa, olenhan kuitenkin tunnistanut ovisoireita kahdessa edellisessä kierrossa (ja testeillä ne tuntemukset oikeaan osuneiksi todennut). Muutenkin yrittänyt relata edes vähän, en ole nyt kalenterista tarkkoja kiertopäiviä seurannut.
Ja tämän viestin alussa mainitsemani univajaus, ei totisesti ole meidän ipanan aiheuttamaa. Hänhän nukkuu, kuin nuijalla nukutettu! Mies on käynyt töissä nyt kotoa käsin ja kun hän on tullut iltayöstä kotiin on pitänyt lähteä vielä "selänpesijäksi" saunaan. On sitten innostuttu selänpesun lisäksi harjoittelemaan myös vauvantekohommia ja nukkumaan meno on venynyt myöhään yöhön;D Toivottavasti harjoitus tekee tässäkin lajissa mestarin!
Mutta nyt täytyy kyllä joutua nukkumaan...
Lämpimiä syyspäiviä ja plussatuulia vielä niiden lisäksi:)
Misskipsu kp "joku oviksen edellä"/29-32
Pikainen päivitys täältä sairastavan lapsen viereltä, kirjoittelen lisää kunhan ehdin.
Ensiksi valtavasti voimia Rooroolle. Toivon sydämeni pohjasta, että lapsenne tervehtyy pian ja kaikki käy parhain päin. Toivottavasti tulet vielä joskus kertomaan kuulumisianne.
Meidän tytön yöhuudot yltyivät aivan mahdottomaksi kipuitkuksi ja valvoimme yö toisensa jälkeen kunnes saimme syyn selville... pieni masu ei kestä enää laktoosia. Kun jätimme kaikki laktoosipitoiset tuotteet pois, itku ja huuto loppuivat kuin seinään. On harvinaisempaa, että näin pienellä on laktoosi-intoleranssi mutta minulla itselläni on se diagnosoitu jo 1 vuotiaana vaikka silloin kaikki lääkärit väittivät ettei se ole mahdollista. Nyt se tuli meidän pikkuisen vaivaksi. Mutta olen kiitollinen että syy löytyi ja siihen on helppo ratkaisu ja saamme kaikki nukkua taas yömme rauhassa ja ennen kaikkea tyttöön ei satu enää ja osaamme nyt välttää kipua aiheuttavaa laktoosia. Tämän episodin jälkeen tytölle nousi vielä kuume ja ihme näppylöitä koko kehoon ja lääkäri totesi niiden olevan vain virusinfektion aiheuttamia ja menevät ohi itsekseen. Enpä tiennyt, että ihan normi kuumeflunssa voi aiheuttaa sellaista, kaikkea sitä oppii. Joten täällä on kävelty kuin zombi viikon univelan kanssa kahvipannu kourassa ja sylinkaipuinen lapsi toisessa :) On jotenkin ihan erilaista valvoa nyt kuin silloin aikoinaan vauvan kanssa, väsyttää paljon enemmän... Palailen siis pian teidän kuulumisiin kunhan saan enemmän aikaa. Mutta täällä siis loppu hyvin kaikki hyvin!
Kierto vetelee viimeisiään, katsotaan kuinka käy. Mahassa tuntuu jotain mutta voi yhtä lailla enteillä alkavia kuukautisia, joten ei ole toiveet aikaisempiakaan kiertoja korkeammalla. Toivo elää toki vielä ja pienten vauvojen näkemiset oikein kouraisevat kohdusta :D
Tsemppiä kaikille!
Roseh kp 28/30-33
moro!
RooRoo: Mikä tilanne? Voimia sinne!
Täällä ei mitään uutta auringon alla :) Eipä mitään raskautumistuntemuksia ole.
En oo laskenu kiertopäiviä nyt oviksen jälkeen.
Hauskaa päivää!
Lindis
Moi!
Väsymys ollut niin tajutonta, että en ole jaksanut edes palstailemassa käydä...Äsken kävin pitkästä aikaa lukemassa jutut ja oikein sydän muljahti, kun luin Rooroo sinun kirjoituksesi! Toivottavasti siellä lapsi voi jo paremmin! Tule kertomaan jossain kohtaa kuulumisia jos vain suinkin jaksat!
Sen verran muista kirjoituksista tajusin, että kovasti olette päässeet harjoitteleeman ja oviksia hyödyntelemään, joten pidetään peukkuja että plussia alkaisi sadella! :)
-Elmia rv?
Mikä on Rooroon lapsen vointi? Hirveitä noi jutut. Siinä jää varmasti pienimmät murheet taustalle kun lapsi sairastuu vakavasti :(
Mii laa:lle tervetuloa!
Lalaloo kyseli tuosta pahoinvoinnista. Mulla oli viime kierrossa paha olo menkkojen aikaan, tai just ennen niitä. Kuvittelin olevani raskaana kun niin etoi, mutta negahan se silloin oli. Lämpöjä en ole ikinä mittaillut.
Tuutikk1, mä olen jaksanut kanssa sitä greippimehua juoda :) Mennään sen perässä aina pidemmälle kauppaan, kun lähikaupassa ei myydä! Ostan sitä Tropicanan golden greapfruit –mehua, joka on kyllä niin kirpsakkaa että!
Misskipsun kanssa mennäänkin vissiin suurin piirtein samoissa kiertopäivissä… Mäkin koitan olla laskematta oviksi ym. kun noi kierrot saattaa heitellä :) Spontaani ”selänpesu” kuulostaa kivemmalta kuin tikuttelusta suoriutuminen! Hyvä syy valvoa!
Roseh, hyvä että syy huuteluun selvisi. Ja on toisaalta aika helposti korjattavissa! Mä en muista milloin tyttö olis viimeks ollut kipee (koputtaa puuta). Ei sitä jaksa enää valvoa kuten vauva-aikana, silloin taisi hormonit pelastaa… Toivottavasti niitä tulee sitten mahdollisen toisenkin kanssa rutosti! Tajusin, että tää 4 vuotta lisää omaan ikäänkin saattaa vaikuttaa mahdolliseen jaksamiseen… Kouraisee kohdusta, hyvin sanottu! Mä näin eilen leikkipaikalla pienen vauvan joka itki hyvin lohduttomasti äitinsä perään. Voi että! Vauvat vaan on niiiin ihania. Etenkin ne omat ;)
Lindis: Plussatuulia!
Elmia: Toivottavasti väsy pian helpottaa! Onko sulla mitään muita oireita ilmaantuntut? Koska on eka neuvola/ultra?
Hyvää viikonloppua kaikille!
Margela lähellä ovista/~28-30
Hei,
taas kerkeän pikkusen tänne kirjoittamaan.. Lapsonen on pitänyt nyt äidin kiireisenä; uusia tempauksia on nyt tällä viikolla keksinyt :)
Roseh: ihanaa kun teillä loppui yöheräilyt ja ennenkaikkea saitte selville mistä se johtuu! Kamalaa, kun pikkuiset ei osaa kertoa kipujaan ja joutuvat niissä sitten kärsimään :/ Täälläkin yöt nukutaan nyt taas paremmin ja hyvä niin, nyt on nimittäin itseä väsyttänyt kamalasti aamuisin, vaikka oon nukkunut 8 tunnin yöunet. Joku väsymyskausi meneillään :/
Misskipsu: toivottavasti tästä selänpesusta tulee myös tuloksia ;) Arjessa on kyllä ihanaa nämä pienet kahdenkeskeiset hetket :)
Itsellä on ollut nyt jo neljättä päivää maha kipeänä. Sellaista menkkamaista kipua ja jotenkin erilaista kuin viime kierrossa. Viimeksi oviskipua oli vain kahtena päivänä ja se oli erittäin kovaa; veti ihan kippuralle, mutta se kesti molempina päivinä vain jotain tunnin. Nyt kipu on lievempää, mutta sitä on kokoajan. Eilen sain myös positiivisen tuloksen ovistestistä ja myös tänään molemmat viivat olivat tasahaaleita. En ilmeisesti pitänyt testiä näytteessä tarpeeksi kauan? Mutta jos testi näyttää kahtena peräkkäisenä päivänä positiivista, niin milloinhan se ovulaatio sitten on; huomenna?
Oon nyt huomannut meillä jo vähän turnausväsymystä pupuilun suhteen :/ Meillä ei kyllä tuollainen 7 päivän putki onnistu :o jokatoinen päivä taktiikka toimii täällä paremmin.. Mieskin jo totesi toissapäivänä, että on tämä lapsen saanti rankkaa hommaa. :D Ehkä meidänkin pitäisi vaan ottaa rennommin ja unohtaa paineet. Eli tämän stressaamisen vuoksi tuskin on odotettavissa mitään tuloksia täälläpäin tässä kierrossa, vaikka pientä toivoa kuitenkin täällä elättelen. Nytkin mahaa taas vihloo vasemmalta puolelta kivuliaasti :/
Nyt vain rennosti loppua kohti.. (kun onnistuisikin..) Niin ja vielä! Tänään aamulla suihkuun mennessä huomasin, että minulta tulee rinnoista maitoa! Vaikka esikoisen imetyksen olen lopettanut kokonaan jo jotain 8-9 kk sitten! :o Ei sitä nyt niin paljoa tullut, että olisi kannattanut pumppaamaan ruveta :D Mutta kuitenkin ihan selvästi tippui tippoja. Olin todella ihmeissäni. Rinnat tuntui myös ehkä hitusen "täydemmiltä", mutta ei niissä mitään kipuja ollut..
Tuli taas melko omaa napaa vain, mutta tsemppiä kaikille tasapuolisesti eri elämän tilanteissa!
Touhukasta viikonloppua! Nyt ulkoilemaan tuonne raikkaaseen aurinkoiseen säähän :) Palataan!
*Tuutikk1, kp 16 / 28-32, yk 3*
Heips!
Edelleen suosittelen täällä kaikille sitä greippimehua, vaikka se "hieman" happamalta ensialkuun maistuukin! Täällä se ainakin tehos! ;) Nyt tosin sitä ei voi enää juoda kun potkii niin pahasti takaisin...
Tänään sain vihdosta viimein neuvolan varattua, vaikka sinnikkään soittelun ja puhelimessa roikkumisen takana se olikin. Nyt pääsen neuvolaan 9.9., sain vielä just sopivan päivän, kun muutenkin olin tuon jo ottanut lomapäiväksi.
Mua nauratti hoitajan tapa ilmoittaa mun raskausviikot (puhelimessa ei siis ollut se varsinainen hoitaja vaan varmaan joku apulainen/sijainen); "Joo eli sulla on raskausviikkoja 7...ja vähän päälle". Eli näillä mennään! :D
Mitähän oireita mä teille nyt listaisin. Vatsan turvotus on ehkä vähän laantunut (tai siihen on tottunut), mutta tissit tuntuu jatkavan kasvuaan. Mulla ei kohta mahdu mitkään liivit enää päälle...Ja tissi on myös KIPEÄT!
Kuvotus iskee aina vähän väliä, mutta oksentaa ei vielä ainakaan ole tarvinnut.
Pissahätä on jatkuva, mutta sekin tuntuu vähän helpottaneen, ei ole ihan niin räjähdyspisteessä aamuisin kun herää, eikä päivisinkään tarvii ihan viiden minsan välein juosta vessassa.
Mutta väsyttää joo. Mut ehkä sekin iihan hyvin vähän helpottanut, tai sitten tuntuu vain siltä, kun olin alkuviikon sairaan lapsen kanssa kotona ja sai vain löhötä.
Mielialojen vaihtelu. Oon kohtalaisen räjähdysherkkä ollut viimeaikoina ja jo pienestäkin asiasta saan maailmanluokan raivarin. Esimerkiksi siitä kun mies toi väärää sipulia kaupasta...Hohhoh. Nyt se jo naurattaa, mutta sillon mä melkeen itkua väänsin sen saatanan sipulin takia...:D
Tsemppiä kaikille ja piinapäiviä elävät voisivat tulla kertoilemaan tuntemuksiaan! :)
Ainiin ja oikein ihanaa viikonloppua kaikille!
-Elmia rv 7 ja vähän päälle
Nyt mä sorrun taas pikaiseen päivittelyyn mutta kun on niin kauhea härdelli päällä, ettei ehdi enempää :) No hyvä, että edes jotain, parempi sekin kuin ei mitään. Mutta joo aamulla testasin sitten negan :( Oli ihan pakko koska huimasi niin kamalasti ja vatsakivut alkoivat olla jo aika tuntuvia, että halusin tietää missä mennään. Mutta negahan se, plaah. Eipä siis muuta kuin vuodon odottelua. En tiedä mikä siellä mahassa sattuu, varmaan joku kysta taas kun tuntuu niin toispuoleiselta. Niitä on aiemminkin ollut ja ovat välillä tehneet aika kipeää.
Mietin tuota "ei lapsia tehdä, niitä saadaan" sanontaa ja kyl se vähän niin on, ettei kaikkia lapsia niin vain saada vaan ne joudutaan tekemällä tekemään. Tämä oli siis meidän viimeinen luomukierto ja joudun kohtuni takia sinne lapsettomuuspolille ensi kierrosta alkaen. No jos jotain hyvää siinäkin niin sitten ainakin apukeinot tehostuvat aika lailla ja sitten vaan toivotaan parasta... Ja ihan miten päin sen sanonnan sitten haluaakaan ymmärtää mutta omassa mielessä se tietty muotoutuu sen oman perspektiivin mukaan. En sitten tiedä mitä ne on, jotka niitä lapsia pukkaa maailmaan juuri haluttuna vuodenaikana ja ajankohtana ja onnistuvat yrityksessään aina heti, onko se sitten tekemistä vai saamista... En tiedä mutta niin ihmeellinen juttu se on, koko raskaaksi tuleminen ja lapsen saaminen, että eihän sitä käsittää voi. No nyt meni vähän alavireiseksi, sorry...
No näihin tunnelmiin. palataan taas pian.
Roseh kp 30/30-33 ja raskaustesti negatiivinen
No johan vallan villiinnyin ja tulin kaksi kertaa saman päivän aikana... Mies tuli kotiin ja halusi hoitaa lapsosen yöunille asti, kelpaa! Ja mulla jotenkin pyörii vain navanalusasiat mielessä ehkä tuon negan vuoksi, joten tullaanpas sitten tänne :)
Kiitokset vielä kaikille yövalvomisten kanssa tsemppaajille!! Kai ne hormonit silloin vauva-aikoina auttoi valvomaan tai sitten siihen vain oli niin asennoitunut, ettei se väsyttänyt samalla tavalla kuin nyt äkillisesti. Meillä neiti on nukkunut omassa sängyssä jo pitkään ja nukkuu normaalisti heräämättä klo 20-08, joten hyvään ollaan jo ehditty tottumaan. Onneksi nyt tosiaan syy löytyi ja yörauha on palannut taloon.
Lalaloolle pahoittelut alkaneesta kierrosta :( Ymmärrän harmituksen. Onnea seuraavalle kierrolle! Mulla on kuukautisten aikaan aina pahoinvointia ja joskus kuumeinenkin olo mutta tarkoista lämmöistä en osaa sanoa mitään. Itselläni ei ole koskaan ollut muita kiertoja lyhyempää kiertoa vaan ennemminkin se on venähtänyt pidemmänpuoleiseksi.
Tuutikk1 ja Margela, iloa oviksen hyödyntämiseen! Niin ja Tuutikk1, itse olen aina lopettanut oviksen testaamisen plussaan, joten en tiedä mitä se meinaa jos se positiivinen tulos näkyy pari päivää. Olen ymmärtänyt, että joillakin LH-huippu on nopeampi kuin toisilla ja näkyy siten lyhyemmän aikaa ja toisilla sitten pidemmän aikaa. Mulla myös joskus oviskivut vaihtelevat kiertojen välillä, joskus tuntuu enemmän joskus vähemmän.
Misskipsu, teidän yömyöhäiset "selänpesut" kuulostavat kyllä hauskalta! Joskus hyvän eteen jaksaa vähän valvoakin :) Hauskuutta myös oviksen hyödyntämiseen!
Lindaliini, kiva että ovis tuli silloin hyödynnettyä hyvin, nyt vain rennosti mennään ja jännätään siinä sivussa :)
Tervetuloa mukaan, Miia Laa!
Roseh
Hei vaan kaikille!
Kiitos teille tsemppauksesta ja paranemistoivotteluista :) Tuli itelle tässä viikolla pari kertaa paljon parempi mieli, kun sain ajatukset pois sairaalasta lukiessani teidän kuulumisia! Tsempit piinailijoille, toivottavasti pian päästte liittymään Elmian seuraan odottajien puolelle :)
Lapsi voi nyt hyvin ja paksusti, hoito tehoaa todella hyvin ja nyt yli viikon sairaalassaolon jälkeen ollaan viimein päästy kotiin! Kotilomille tosin vasta, mutta sepä tarkoittaa sitä, että ensi viikolla olisikin edessä lopullinen kotiutus! Loppuelämäksi saa lääkityksen, mutta se on pikkujuttu siihen verratuna, että loppuelämää ei olisi.
Tuntuu, että meille olisi tullut ihan eri lapsi tuolta sairaalasta kotiin, kun tämä on niin hyväntuulinen, puhelias, reipas ja äärettömän vauhdikas. Ei siis lainkaan samanlainen kiukutteleva kuningas ei, kuin mitä sinne vietiin ;)
Täällä siis kaikki enemmän kuin hyvin, ja eikös se vauvakuume nostanut taas päätään, kun kaikki kääntyi taas paremmin päin. :D Toivottavasti pian oltaisiin myös pieniin päin ;)
Nää oli tällaiset pikakuulumiset. Palailen areenoille kun saadaan pikkuisen hoito kuntoon ja muut juoksevat asiat järjestettyä.
Rooroo
Rooroo ihania uutiaia teiltä.
Meillä aloitettu niiden sängyn jousien testaus. Hyvin ovat toimineet. Itse olen höpsähtänyt kun tuli tilattua testi tikkuja ovista varten sekä raskauden todentamista varten. Greippi mehu kuuluu myös juomaksi. Nyt matkalla mökille vauva uintiharjoitusten jälkeen. Tää kirjoittaminen puhelimella on hiukan haastavaa mutta suotuisia tuulia kaikille.
Viikonloppua!
Pikaisesti kirjoittelen teille. Rooroo: ihana kuulla, että lapsukaisella on jo parempi vointi, vaikka saakin lääkityksen. Omalla tytöllä on myös jo pienen elämänsä aikana ehtinyt olla yhtä sun toista ja huoli lapsesta on kyllä ainakin meille vanhempina ollut rankimpia kokemuksia tähän asti, mutta hyvien lääkäreiden avulla sekä läheisten tuella näistäkin tilanteista on selvitty. Energiaa teille sinne :).
Kiitos kaikille kiertopulmaani huomioinneille. Päätin lopulta käydä yksityisellä gynellä lyhyen kierron, omituisten oireiden ja koko naistenpäivien ajan jatkuneiden kipujen takia. Minulla on nyt sitten mitä ilmeisemmin ollut aikainen keskenmeno/kemiallinen raskaus. Ultratessa kaikki kuitenkin näytti erittäin hyvältä ja gyne veikkasi minun raskautuvan melko ongelmitta kunhan kilpirauhasarvoni eivät mene liian alakanttiseksi. Hän myös näki hyväksi jatkaa lämpöjen mittailua ovulaation osalta, eikä suositellut tikuttamista, sillä hänen mielestään se luo turhaa stressiä. Sain myös suosituksen pöllytellä lakanoita niin usein kuin hyvältä tuntuu ja käskyn nauttia miehestäni :). Laskujeni mukaan ovia olisi varmimmin ensiviikonloppuna, joten päätimme nyt miehen kanssa aloittaa lakanoiden pöllytys viikot:D.
Tsemppiä jousien testailijoille, ovista metsästäville, piinailijoille sekä jo odottaville.
Lalaloo kp 6/24-30 yk 3
Sori kirjoitusvirheet, kännykällä on haastavaa kirjoittaa.
Hei,
ihanaa uutta alkanutta viikkoa kaikille!
Täällä ovulaatiot ohi ja hieman ehkä harmittaa, kun ei tullut hyödynnettyä niin hyvin kuin olin toivonut. Miehen iltatyöt ja väsymys haittasi tätä. En siis usko tärpin käyneen tässä kierrossa, vaikka toivoa vielä elättelen. "Eihän se vaadi kuin yhden onnistuneen kerran, kun ajoitus on oikea." Noh, nyt siis piina viikot alkaa täällä, mutta en kyllä ala stressaamaan asiasta. Mitään oireita tai tuntemuksia mihinkään suuntaan ei ole nyt ollut. Muistan kyllä, että kun aloin odottamaan esikoista, niin silloinkaan minulla ei ollut mitään oireita ensimmäisillä viikoilla. Olin varma, ettei tärppiä ollut sattunut ja ihmettelin suuresti, kun testiin pärähtikin 2 viivaa. <3 Kamala iltapahoinvointi ja kuvotus alkoikin sitten viikolla 6..
Itse olen tässä myös suunnitellut gynellä käyntiä. Tai jos vielä seuraavan kierron seuraisi omaa kroppaa ja sen jälkeen varaisi ajan. Oon nyt vasta pari kiertoa seurannut tarkemmin (kirjoittanut ylös) muutoksia/oireita kropassani. Tuo puhelimen applikaatio on kyllä loistava keksintö (miksi en ole jo aiemmin sitä hoksannut).
Ihanaa lukea muiden juttuja täällä. Päällimmäisenä kirjoituksista välittyy positiiviset tuntemukset. Meillä kaikilla näyttää olevan asiat aika mallillaan :) Ihana, että Rooroon sekä Rosehin lapsukaiset voi jo paremmin ja Lalalookin on saanut gyneltä varmistuksen, että kaikki on kunnossa :))
Nyt on itselläkin joten iloinen ja onnellinen olo. Eilen vietiin lapsonen mummolaan hoitoon ja saatiin miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa pitkästä aikaan: käytiin syömässä ja elokuvissa. :) Illalla oli ihana palata hakemaan lapsonen hoidosta. Piristi ja rentoutti kummasti. Nyt jaksaa hyvin tsempata kovemmin ensi kiertoon. :)
Vähän alkaa jo tuleva töihin paluukin jännittää sekä esikoisen hoitoon vieminen. Oletteko te muut muuten työelämässä vai vielä kotona lapsen kanssa?
Plussatuulia meille kaikille alkaneeseen viikkoon!
*Tuutikk1, kp 19 / 28-32, yk 3*
Heissan piiiiitkän tauon jälkeen! Mulla on kirjoittelu ja lukeminenkin jäänyt nyt tosi vähälle! Kännykän netti ei oo toiminut kunnolla enkä ole jaksanut odotella sivujen latautumista. Töissä on on ollu töitä niin en ole sielläkään ehtinyt palstalle, mutta nyt on taas tosi hiljaista joten täällä ollaan!
Ovis tuli ja meni, se hyödynnettiin mielestäni melko hyvin, nyt vaan ootellaan tuleeko täti kylään... Tissit jälleen olleet kipeät kohta jo viikon verran mutta en halua elätellä turhia toiveita ettei tipu liian korkeelta... Ja siis yk 2 tässä vasta menossa, mutku on olevinaan sitten niiiin malttamaton!! Ja laiskakin olen joten en jaksa nyt selata taaksepäin lukemattomia viestejä tai kommentoida. Ei näin itsekäs varmaan täällä saisi olla mutta ehkä skarppaan tulevaisuudesa...
-Pallero86 yk 2, kp 30/27-34
P.S. Näin viime yönä unta että verikokeen jälkeen hoitsu ilmoitti mulle että olen gravid, eli raskaana (en edes tiedä miksi se hoitsu sanoi sen mulle eka ruotsiksi, ruotsinkielinen kun en todellakaan ole :D )
No nyt kun sitten kuitenkin vilkaisin tuonen edellissivulle, niin olisin epäkohtelias jos en kommentoisi RooRoon tilannetta. Voimia koko perheelle, läheisen sairaus pysäyttää aina ja muistuttaa elämän prioriteeteista...
En nyt muista kuka kysyi siitä kp32 negasta. Mutta testasin sillä apteekin omalla testillä ja seuraava oli myös apteekin oma, eli kai se oli vaan viallinen se eka. :)