Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Heips!
Olen vähän huono kirjoittelemaan mutta lukemassa olen käynyt päivittäin kommettea. Olo on se että kuukkeleita odotellessa. Kaikki "oireet" oikeastaan hävisi kun tänne viimeksi kirjoitin. Tää on psygologiaa tämä lapsen alulle saanti. No ei mitä meillä ovis meni vähän ehkä sivu mutta ennen ovis päivää oli kovaa vihlontaa ja pieni veri tahrakin tuli mitä liesekin ollu. No siitä sitten tietenkin olen kehitellyt että se oli kiinnitys kipua vaikka tuskin oli. Nyt pitäis viikonloppuna viimeistään kuukkelit alkaa joten niitä odotellessa.
Hei,
taapero nukkuu vielä, joten kerkeän nopeasti tänne jotain kirjoittamaan. Viime yö menikin aluksi vähän valvoessa, kun nyt oletettavasti kulmahampaat vaivasi pahimman kerran. Vasta kipulääkettä saatuaan pikkuinen on nukkunut paremmin ja on siis vieläkin yöunilla. Ihana aamu, kun on saanut nauttia aamupalan omassa rauhassa hiljaisuudessa.
Rooroo: Olen nyt totisesti satsannut tähän the 3 kiertoon :D Miehelle jo illalla vihjasin, että kohta alkaa meillä peitot pöllyämään makuuhuoneessa, että villakoirat saa vaan kyytiä nurkissa. Jos nyt ei tässä kuussa tärppää niin, ei voi ainakaan sitten yritykseen tyssätä. ;)
Jalokivi ja Elmia: Mä muistan vieläkin niin hyvin sen alkuväsymyksen. Muistan yhden lauantain ihan alkuraskaudessa, kun mä nukuin vaan koko päivän! Välillä kävin hereillä syömässä ja vessassa, mutta muuten vain nukuin. Mies jo huolestui silloin, että olenko kipeä. Minua vain väsytti niin paljon, enkä mitenkään jaksanut olla hereillä. Silloin kyllä oli helppo vaan nukkua viikonloppuisin, kun ei ollut töitä tai lapsia. Nyt vähän mietityttää, jos tulisi samanlainen väsymys.
Sain eilen kuulla ihanan uutisen; minun hyvä ystävä on raskaana! Olen vilpittömästi onnellinen heidän puolesta, mutta jotenkin tunsin pienen piston sisälläni. Minäkin haluan :( Mutta onneksi minulla on jo yksi rakas taapero kainalossa. Heille raskaus on nimittäin ensimmäinen.
Nyt kuulostaakin, että tuolla huoneessa aletaan heräilee, joten ihanaa ja raskauttavaa viikon jatkoa kaikille! :)
* Tuutikk1, kp 6 / 28-32, yk 3 *
Tässä listaa. Päivivetty 22.8.2013
Misskipsu 5/29-32
Lindaliini 16/28
Pallero86 19/27-34
Masc
Margela
Roseh 22/30-33
Rooroo 8/?
Sonle 11/29
Tuutikk1 7/28-32
Baccara 29/30-31
Plussanneet:
Elmia
Jalokivi
Mörkö91
Mascille ja Margelalle en nyt osannut laittaa mitään.
Heissan!
Täältä yksi taustalla lueskellut rohkenee mukaan keskusteluun :).
Itse olen 30 ja mies 32. Perheeseemme kuuluu ennestään päälle 4v. tyttö ja kaksi koiraa. Nyt toiveissa olisi tytölle sisarus, jota myös tyttäremme on jo jonkin aikaa itselleen "lahjaksi toivonut". Vuoden olemme jo asiasta haaveilleet, mutta terveyteni ei ole antanut myöden kilpirauhaspulmien takia. Nyt kuitenkin kaikki näyttää suotuisalta ja menossa on toinen ykrityskierto.
Olen tovin seuraillut, että tässä ryhmässä on jo plussatuulet mukavasti puhallelleet ja muutoin yritys saada toinen pienokainen on innokasta :). Kovasti plussia kaikille ja yritän parhaani mukaan osallistua keskusteluun sekä toiveikkaana kuumeilla kanssanne.
Lalaloo kp22/ 28-30, yk2
Heippa ja tervetuloa Lalaloo! Meilläkin tyttö, pian 4 v. on kovasti toivontu pikkusisarusta. Moni puistokaveri ja hoitokaveri on saanut lähiaikoina sisaruksen... Melkein viikottain tyttö kysyy "Onko sulla jo äiti mahassa se vauva?". No ei oo ei :( No, toivottavasti pian pääsee kertomaan ilouutisia tytöllekin :)
Kiitos Jalokivi listan päivityksestä. Päivitin omaa epäsäännöllistä kiertoa nyt yhden kännykkäohjelman antaman kierron mukaan :) Mulla ei taida ollakaan lyhyt kierto, vaan pitkä. Laskin nyt siis ekan kunnon vuotopäivän mukaan.
Misskipsu 5/29-32
Lindaliini 16/28
Pallero86 19/27-34
Masc
Margela kp 4/30
Roseh 22/30-33
Rooroo 8/?
Sonle 11/29
Tuutikk1 7/28-32
Baccara 29/30-31
Lalaloo 22/28-30
Plussanneet:
Elmia
Jalokivi
Mörkö91
Muutamilla näyttääkin olevan pian jännät päivät lähellä!
Kiitokseet listan uusijoille. Mulla tuo totuuden hetki taas lähestymässä. Niin on ilmavaivat kuin kuukkeleiden edellä samoin mahan turvotus. Mutta toisaalta mahassa nipistyksiä ja tissit välillä oudot. No kuvittelua tietenkin kaikki "raskaus oireet". Se oli tosi iloinen yllätys jos tässä plussaa tulis. Mulla testerit kaupassa eihän ne tuolla hyllyssä säilyisikään. Huomenna ostan marketista jos kuukkeleita ei kuulu. Jaha se on vissiin lähdettävä ulkoilemaan. Kuulumisiin!
Heippahei! Täältä suht pikainen päivitys, silmät meinaa ihan seisoa päässä... Meidän neiti on nyt muutamana yönä peräkkäin alkanut heräilemään öisin itkemään, enkä tiedä yhtään miksi. Viime yönä sanoi, että sattuu ja haluaa äidin syliin... On kuitenkin vielä niin pieni, ettei kunnolla osaa selittää mihin sattuu.Toivottavasti ei ole kipeäksi tulossa tms. Vai onkohan nähnyt painajaisia tai jotain.. Toivottavasti loppuu pian, että pieni saisi paremmin nukuttua. Huomaa kyllä, että on vauva-ajat takanapäin kun yövalvomiset väsyttää, on jo niin tottunut nukkumaan yönsä hyvin :) Ai että sitä riemua jos pääsee vielä valvomaan uuden vauvan kanssa :D No totta puhuen odotan sitä kyllä, vauvakuume kun on valtava!
Misskipsulle isot pahoittelut uudesta alkaneesta kierrosta... Harmittaahan se kun kaipaus on kova :( Me ollaan vissiin aika yhtä kauan yritelty, joten tiedän miltä se tuntuu. Taustailu on itselläkin välillä käynyt mielessä mutta toisaalta on ihana jakaa teidän kanssa näitäkin tunteita. Voimia ja uutta kiertoa kohti <3
Lindaliini, onnea oviksesta ja iloa otollisiin hetkiin! :)
Margela, kuulostaa hauskalta teidän irtiotto! Pieni rentoutuminen tekee varmasti hyvää :)
Tuutikk1, mulla alkoi oviskivut juurikin synnytyksen jälkeen. Ennen esikoista en tuntenut mitään, ehkä aavistuksen pientä nipistelyä mutta toista se on nyt. Välillä se on aika kurjan tuntuista mutta onneksi menee muutamassa päivässä ohi.
Rooroo, oi että ihanaa kahdenkeskistä aikaa teille! Nauttikaa! Meillä on sama edessä syyskuun lopussa, tytön ensimmäinen yö mummon hoivissa ja me lähdetään ensimmäistä kertaa yön yli oman ajan viettoon risteilylle. Odotetaan sitä kyllä jo kuin kuuta nousevaa.. Ai että! Pitäkäähän te hauskaa ja nauttikaa aamu-unista :)
Elmian ja Jalokiven raskausväsymyksestä tuli mieleen oma raskausaika, jolloin olin kovasti sitä mieltä, ettei mua juurikaan väsytä ja mä mitään päiväunia nuku kunnes yksi kaunis päivä loppuraskaudessa nukahdin istualtaan koirapuiston penkille :D Onneksi ei ollut paikalla muita kuin oma mies ja meidän luppakorva. Kyllä miehellä ainakin oli hauskaa...
Nyt menen herättelemään itseäni kahvikupin äärelle kun neitokainen vetelee vielä sikeitä. Tänne ei kierron suhteen kuulu juuri mitään, loppua kohti.
Roseh kp 22/30-33
Heips, menkat tosiaan tuli ihan ajallaan lauantaina, eli kierto pysyy 30 päivässä :) mun vauvakuume on kyl aika totaalisesti hiipunu, iski nyt laihdutus vimma nimittäin. Miehellä kyl vauvakuume senku kasvaa, mut mennään ihan sillä tulee ku tulee.. Tekee kyl hyvää kun on tää vauvakuume nyt selätetty omalta kohdalta.. Neiti on kyl flunsassa ja tekee poskihampaita ja uhmaileeli viel tuon kaiken päälle niin saattaa olla jotai yhteyttä tuoho vauvakuumee katoamiseen ;) mut plussatuulia ja tsemppiä kaikille ja onneA plussainnEille,
Tintti
Hips!
Margela: Kuulostaa nuo tyttäresi puheet hyvin samalta, kuin omani :). Meillä on lisäksi jo tungettu nukkea äidin paidan alle :D...juu, mutta täytynee toivoa, että pian saa tulevaisuudessa kertoa tytölle iloisia uutisia.
Vauvakuumeesta: Itse taidan olla tällä kertaa aika mennyttä naista kuumeilun suhteen. Esikoista en ehtinyt edes kuumeilla, kun ekasta yrityksestä häämatkatuliaisena neitiä rupesin odottamaan :). Nyt taas halu saada lapsi on suuri ja mielessä vähän ehkä liikaakin :).
Saas nähdä kuinka tässä kuussa käy, kun ovis oli joskus 13-15.8 ainakin tuntemuksista päätellen ja tämä aika hyödynnettiin hyvin. Oikeita oireita tai kehiteltyjä nyt: pari yötä sitten ihan mahdoton yö, kun oli kuuma/kylmä/nälkä sekä hillitön pissahätä pitkin yötä, lämmöt ovat koholla, herkkuja tekee mieli ja rintamus on varsin "terhakka" :D. Jep mutta viikon päästä sen taas sitten näkee...
Nyt tytsyn ja koirien kanssa touhuamaan :)
Lalaloo kp 22/28-30
Puffffff! Sinne katosi tuhka tuuleen meidän vapaailta ja -yö ja -aamu... Lapselle nousi korkea kuume, joten se siitä sitten :( Joko saa itkeä? Pojan viime yöt on muutenkin mennyt (vissiin tuon alkavan taudin takia) ihan pipariksi, joten se olis sitten heipparallaa yöunet pariksi tulevaksikin yöksi. Nyt jos koska keljuttaa!
Nyt poika alkoi taas itkemään, palaan toiste kommentoimaan enemmän.
Iltavuorolainen toivottelee vaihteeksi kaikille tervehdykset!
Ollut niin hektistä menoa tässä muutaman päivän, ettei ole ehtinyt kunnolla paneutumaan tähän kirjoitteluun. Nytpä meinasin kuitenkin korjata tilanteen:)
Vähän myöhässä tulevat onnittelut plussanneelle Mörkö91:lle -jos vielä satut vaikka täällä taustailemaan.
Ja Elmialle kiitokset odottajien puolelle pykätystä "jatkoketjusta". Toivottavasti meistä mahdollisimman moni siirtyy sinne...ja tietenkin mahdollisimman pian! Käyhän ainakin nyt alkuun täällä päivittelemässä kuulumisesi. Kiinnostaa katsos tietää, kuinka nopsaan se sotanorsu kehkeytyy;D Sotanorsu, heh... avasit taas kerran nauruhanat:D Hyviä vointeja sinne päin!
Rooroo: Toivottavasti punaiset päivät ovat loppuneet jo kohdallasi ja pääsette miehesi kanssa viettämään laatuaikaa kahdestaan, kun esikoinen lähtee yökyläilemään. Nauttikaa vapaa-ajasta ja toisistanne:)
Masc: Vauvakuumeen tyrkkääminen taka-vasemmalle tekisi hyvää tässä itsekellekin, mutta ei taida onnistua juuri nyt ainakaan meikeläiseltä. Katsopa vaan, niin sinun asenteella tärppi tuleekin sitten tässä kierrossa. Tsempit painonpudotusprojektiin:)
Margela: Mieleeni on myös ehtinyt hiipiä jo tuo mainitsemasi "Onkohan jotain vialla", kun tärppi antaa odotuttaa itseään. Itse veikkaan, että kohdallani suurin syy siihen ettei raskaus ole alkanut on yksinkertaisesti liika yrittäminen:/ Pitäisi yrittää relata... Pisteet sinulle siitä "kannat kattoon" rentoutumisesta;) Tekisin heti samalla tavalla, jos tytölle löytyisi paremmin hoitaja illaksi/yöksi/aamuksi!
Tuutikk1 ottanut kaikki täsmäaseet käyttöön. Toivotaan, että tuo coctail (gelee royalet, mehu & vitskut) tepsii. Jotain jos tuohon vielä haluaisi lisätä, niin uudet, syntiset alusvaatteet ylläriksi miehelle;D Sitten alkaisi olla ns. paketti kasassa, eikö?
Roseh: Onpa kurjaa, että teidän pikkuinen on kärsinyt levottomista öistä:( Se on noiden pienien kanssa juuri niin epäreilua, kun eivät osaa pukea sanoiksi hätäänsä. Toivottavasti öiset heräämiset ovat ohimenevä ilmiö.
Jep, jep... Me olemme todellakin tämän ketjun konkarit. Mutta jonkunhan sitä perääkin on pidettävä. Yritetään suhtautua positiivisesti! Tai siis minä YRITÄN ja sinä suhtaudut:) Sinulla alkaakin kierto kääntyä lopuilleen...tsempit lähestyviin piinan päiviin!
Ja Baccarallahan ne oikeat piinan hetket onkin! Tule heti kertomaan, mitä testi näyttää. Kovasti peukkuja:)
Lopuksi vielä toivottelen Lalaloon tervetulleeksi!
Itselläni ei juurikaan ole täältä arjen suloisen sekamelskan keskeltä mitään omakohtaista "raportoitavaa". Täti punainen pakkailee jo kamojaan ja on onneksi poistumassa pikkuhiljaa rikospaikalta.
Kävin tänään kaupasta taas greippimehua, jos olisin ollut noheva, niin sitähän olisi pitänyt hankkia jo viime viikonloppuna. Samaten olen unohtanut popsia parina päivänä vitamiinit:( Siis tämähän alkaa kohta kuulostaa siltä, että vauvantekoa suoritetaan vähän, niin kuin sillä vasemmalla kädellä. Ja sehän olisikin nyt seuraava pyrkimykseni!
Viikon jatkoja vaan:)
Misskipsu kp 5/29-32
voi ei.... kirjoittelin äsken mega pitkän viestin iPadilla ja nyt se sit jotenki hävisi ennen lähetystä.. Saa nähdä jaksanko/muistanko kirjoittaa enää kaikkea uudelleen... Mutta siis..
Aloitin tänään (hyvissä ajoin) tikuttamaan ovista, ettei vaan satu menemään ohitse.. Samapa noita on tuhlata, kun pari pakettia tuli tilattua tarjouksesta :D Tänään oli jo kontrolliviivan lisäksi haalea viiva, vaikka laskureiden mukaan ovulaatio olisi vasta tiistai-keskiviikon aikana. Onkohan tulossa sitten lyhyempi kierto tässä kuussa? Viimeksikin se oli sen 28 pv.
Roseh: Jaksamisia sinulle yöheräilyihin! Tiedän tunteen. Täälläkin on lapsonen heräillyt viimeisen viikon aikana vaihtelevasti öisin itkemään. Siirrettiin pikkuinen reilu kuukausi sitten nukkumaan omaan huoneeseen ja parin eka yön jälkeen hän nukkui todella hyvin yöt omassa rauhassa. Kunnes on nyt alkanut taas heräilee kerran pari yössä. Viime yönä herättiin klo 4 ja 5. Annoin sitten vähän maitoa pullosta ja sen jälkeen nukkui hyvin klo 9 saakka. Enää ei kyllä tarvitsisi öisin syötellä, mutta jotenkin väsyneenä sorrun siihen, että vien maitopullon. Kokemuksesta tiedän, että sen jälkeen lapsonen nukahtaa ja nukkuu paremmin aamuun saakka. Huono tapa tästä on nyt jäänyt ja varmasti osa syy, miksi lapsi on nyt alkanut heräilee enemmän öisin. Luulen, että osa syy heräilyyn on pahat unet, sillä kun menen huoneeseen, niin lapsonen itkee unissaan sängyssä ja välillä rauhoittuu heti, kun silitän häntä. Toissayönä taas oli selvästi kipuja (hampaista?) kun pyöri vaan itkien sängyssä ja mikään ei helpottanut: ei maitopullo tai edes sylissä pito. Silloin nukahti vasta panadolin jälkeen uudelleen. Nykyisin yöheräilyt on itselle huomattavasti rankempia kuin vauva-aikana :D On vissiin taas tottunut täysiin öihin.
Misskipsu: Voimia sinulle uuteen yritykseen! Jospa tämä kierto olisi onnekkaampi. Mitä olette muuten mieltä sanonnasta: "Ei lapsia tehdä, niitä saadaan!" Minusta tämä on alkanut tuntumaan jo vähän tekemiseltä, vaikka nyt tässä kierrossa onkin ollut rennompi suhtautuminen. En ole läheskään niin hysteerinen, kuin viime kierrossa. :D Tosin kyllähän se romuttaa minut täysin, jos täti löytää tänne kylään ensi kuussa :/ Mutta ei mietitä sitä vielä! Coctail on tosiaan nyt kunnossa ja yhdet "hienommat" alusvaatteetkin itseasiassa odottavat käyttöönottoa tuolla kaapin perukoilla. Jospa siis vaikka tänä viikonloppuna... ;)
Rooroo: Pahoittelen suuresti teidän suunnitelmien peruuntumista! Harmi! Jospa se onnistuis jonain toisena viikonloppuna. Kahdenkeskinen viikonloppu kuulostaisi kyllä todella mukavalta. Meilläkään ei ole ollut kahdenkeskistä aikaa vuoteen paria kauppareissua ja pikaruokalassa syöntiä lukuunottamatta. Pikkuista ei ole kuitenkaan vielä raskittu yöksi hoitoon viedä, vaikka se varmasti tekisi vain hyvää meille kaikille :)
Masc: Rento asenne ja kuumeen laantuminen on varmasti vain hyvä juttu! Täälläkin olisi yksi ikuinen laihduttaja. Jotenkin peilikuvaa katsoessa voisi jo päätellä minun olevan raskaana kolmannella kuulla :D Vaikka itseasiassa painan viitisen kiloa nyt vähemmän, kuin esikoista odottaessa. Kuitenkin tiputettavaa löytyy vielä :/ Tuo ihana raikas syksyinen ilma kyllä houkuttelee mukavasti ulkoilemaan! Olen niiiin syys-ihminen! :)
Lalaloo: Tsemppiä myös sinulle kuumeilun kanssa ja tervetuloa kirjoittelemaan minunkin puolesta! :)
Tulihan tuota tekstiä nyt tähänkin, vaikka piti asiat miettiä nyt kahteen kertaan :D Jotenkin nyt itsellä on vain positiivinen mieli tulevaan. Peittoja heilutellaan aktiivisesti ja coctail on käytössä. Olen myös luvannut itselleni, etten ala kuvittekemaan nyt mitään oireita etukäteen tässä kierrossa! Toivottavasti tästä positiivisesta ajattelusta on apua tässä kierrossa, eikä pilvilinnani romahda jälleen ensi kuussa.
Aurinkoista ja energistä viikonloppua kanssasisaret! :)
*Tuutikk1, kp 9 / 28-32, yk 3*
Ehtoota
Täälä tuli juuri katseltua dokumentti köyhyyden vaikutuksista syntyvyyteen, yms. Kiinnostava dokumentti, mutta itkuhan sitä katsoessa tuli, huh...
Tänä iltana mies sekä tytär ovat uimassa ja minulla on poikkeuksellisen rauhallinen ilta. On selvästi liikaa aikaa ajatella, että voisikohan sitä olla raskaana vai ei...viikon verran jos vielä malttais odottaa niin eiköhän tuo selviä ja testejä on jo kaapissa odottamassa. Voi kuinka sitä omaa toista pikkuista voi toivoakkin niin mahdottoman paljon, että tuntuu pää menevän pyörälle ja sydän pomppivan rinnasta ulos.
Vuorokauden "kuviteltuja oireita" ovat: elis iltainen palelu(ihan kananlihalla olin, mutta lämpö pysyi 37,5+ ), yöllinen kuumotus sekä ilta pissitys(pääsin nukkumaan 02.00 maissa) ja tänään on ala vatsalla tuntunut painetta. Voi tosin olla, et nää on jotain PMS-juttuja :D...
Rooroo ja Roseh: Tsemppiä lapsukaisten kanssa. Rosehin kanssa taidetaankin mennä samoilla kiertopäivillä just nyt :).
Ovista metsästeleville lykkyä sen löytymiseen ja energiaa sen hyödyntämiseen :). Itse uskon bonganneeni oviksen tässä kuussa voimakkaiden tuikkimisien, limojen ja lievän ällötyksen takia. Lisäksi lämpöni nousi oletetun ovulaation jälkeen puoli astetta. Meillä ei oo vielä ovista tikuteltu, mutta miehen kanssa hyödynnettiin koko oviksin aikainen viikko niin tehokkaasti, että meinasi kisaväsymys iskeä ;D. Saa siis nähdä oliko urheilusuirituksesta hyötyä :).
Näihin tunnelmiin ja hyvää viikonloppua :)!
Lalaloo kp 23/28-30, yk 2
Hyvää viikonloppua kaikille. Täällä se alkoi aurinkoisesti vaikka kuukkelit alkoivatkin. En ole kovin pettynyt koska näin tiesin nyt käyvän kaikesta oireilusta huolimatta. Tänään siis kp1/30-31
Heissulivei!
Ovis tuli hyödynnettyä kyllä! :D Nyt vaan jännätään..Yritän nyt unohtaa kiertopäivien laskemisen. Hymynamaa testissä sanottiin että hedelmällisin päivä on se milloin hymynaama tulee testiin ja sitä seuraava päivä. Nuo 2 päivää hyödynnettiin.
Pahoittelu kaikille kuukkelien kohdanneille! Joo, liika yritys ei varmaan oo kyllä hyvästä. Onhan meillä ollut suht. rento meininki ku aika harvoin ollaan pupuiltu..
Oon sitä mieltä että lapsia ''tehdään'' mutta niitä ei välttämättä silti saa.
Meidän neidillä oli kauhukohtauksia öisin , nousi pystyyn ja karjui minkä kurkusta lähti. Jonkun verran katseli lastenohjelmia potalla istuessaan. Mut luin netistä et jotkut lapset on herkkiä lastenohjelmille, jätin ne sit kokonaan pois ja ne kohtaukse myös loppui. Opetettiin hänet nyt nukahtamaan itse omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen, tähän asti oltu perhepedissä. Sekin auttoi ja nukkuu nyt paljon paremmin.
PLUSSATUULIA ! :D
Lindis kp joku/28
Heippa.
Viikonlopun villitysten peruuntuminen otti katastrofaalisen syöksykierteen. Lapsi siis sairastui ihan tavalliseen flunssaan joka piilevän diagnosoimattoman perussairauden vuoksi sai ihan maailmanlopun mittasuhteet. Lapsi on nyt sairaalassa hoidossa määrittelemättömän ajan ja samalla minä siirryn taustalla määrittelemättömäksi ajaksi. Ei jaksa ajatella toista lasta, kun ensimmäisen hengissäpysyminen oli nyt viikonloppuna hiuskarvan varassa. Kunhan esikoinen saadaan kuntoon, niin ehkä palaan taas. Teidän viestejä käyn varmaan silti satunnaisesti lukemassa, sen verran monet hyvät naurut olen täältä saanut kun joku osaa niin osuvasti aina kertoa jostain asiasta. :)
Tsemppiä kaikille yritykseen, olen hengessä mukana!
Rooroo
Kovasti voimia Rooroolle.
Me ollaan viikonloppu ulkoiltu ja ulkoiltu. Pallerokin on ollu melkein ulkoruokinnassa. Tontilla kun on kovasti vietetty aikaa. Lähinnä iisäntää kannustamalla kun ei meistä palleron kanssa nyt oikein ole kaveriksi.
Terve! Täällä olisi kohta 24-vuotias nainen kirjoittelemassa. 6 kk yritystä takana. Ekassa meni se 9 kk, kunnes tärppäsi.. kauankohan tässä menee ;)
Ei ole tikuteltu, ehkä sitten 1,5 v:n päästä alkaa jo hiki tulemaan otsalle..
Paljon on ollut stressiä ja mies tekee paljon töitä.
Nyt menkkoihin olisi 9 päivää.
Ensin olin bongaavinani raskausoireita, mutta nyt.. naama täys finnejä (viime raskaudessa kaikki finnit HÄVIS) ja muuta kivaa pms:ssää :)
Mutta, niin on haalenneet muistot ekasta raskaudesta, etten muista menkoista siihen kun seuraavien ois pitänyt alkaa kuin sen, että hirveä paha, paha väsymys tuli 5 päivää ennen kuin menkkojen oli määrä alkaa. Pahoinvointi alkoi mun mielestä jo viikko ennen kuin menkkojen piti alkaa ja vatsan turvotus alkoi jo KAKSI viikkoa ennen kuin menkkojen piti alkaa (joo, ei menneet housut kiinni uutena vuotena.. ja 15 pv tein testin..). Mieliala heitteli ja mua itketti helposti, ja olin kuin pikkulapsi! Seesteinen olo siinä taustalla.. Miksei sitä voi nyt tapahtua uudestaan???? :o
Huomenta!
Ensin Rooroon lapsukaiselle pikaisia paranemisia ja voimia Rooroolle sekä muulle perheelle.
Omaa napaa: Täälä on näemmä kierrot aivan sekaisin, kun edellinen kierto oli poikkeuksellisen pitkä 30päivää ja nyt eilen alkoi täysin kivuttomasti naistenpäivät kp25 ? Ennen tätä kesää mun kierto oli tasan 28päivää. Tällä kertaa en siis ehtinyt edes testailemaan kertaakaan. Mulla oli toiveet oireista johtuen niin korkealla, et eilen vaan itketti ja tänään ketuttaa. Ehkä sitä parin päivän päästä jaksaa taas olla positiivisempi.
Plussatuulia ja tsemppiä muille jännääjille.
Lalaloo kp2/25-30
Hyvät huomenet täältäkin!
Täällä sitä siis edelleen roikutaan :) Muutamaan päivään en ole ehtinyt kuin nopeesti käydä lukasemassa kuulumisia. Väsymys vaivaa siis täälläkin. Nukun päivisin niin paljon, että yöunet on nyt ihan sekasin ja sitten valvon yöllä. Joten nyt loppuu päikkäreiden nukkuminen!
Tervetuloa Tuutikk1 ja Baccara! Sekä onnea Mörkö91!!
Pahoittelut uuden kierron aloittaneille. Olin jo niin varma, että Misskipsulla olisi ollut hyviä uutisia viikonlopun jälkeen. Ja Margelalle vielä raskausoireista, se on jännä miten pää ja kroppa voi kuvitella ne oireet! Tuntuu ihan oikeilta raskausoireilta :/
Hienoa Lindaliini oviksen löytämisestä! Nyt tulee ainakin oikeat päivät hyödynnettyä kunnolla.
Olisi taas kiva nähdä missä täällä mennään. Katsotaan ehdinkö päivittää listaa. Mukavaa viikkoa kaikille!
Jalokivi rv 5+6