Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Kiitos myötätunnosta! Uskon että monet äidit kärsii oman ajan puuttesta ja parisuhde kärsii kahdenkeskisen ajan puutteesta. Meillä olis tosi hyvät mahdollisuudet olla kahdestaan kun hoitoapua on kyllä saatavilla mutta mieheni tekee vuorotyötä niin mielellään kyllä viettää vapaa-aikaansa prinsessansa kanssa, sen pienemmän :D.
Tuo kylmän kahvin juominen kuulostaa todella tutulta!HAhha..
Missikipsu: Ikävää että meni tunnelmat eripuran takia, näin kävi meillekin tässä kierrossa. Eipä siinä tunnelmaa ole mut sit ärsyttää jälkikäteen..
Aisha ja Margela tervetuloa tähän joukkoon! :)
Ihmeiden aika ei ole ohi, ei ole kuulunut täti punaista! Kahden päivän seksikuuri ennen oletettua ovista saattaakin toimia! :D :O Lievää etovaa oloa ollut ja palelua. Aamulla on ollu tukkoinen olo. Mut ei sen kummempia oireita kyllä.
Perjantaina aion vasta testata!
Lindaliini kp 29/27-28
No nii nyt alkoi vuoto ja kivut.liekö spontaani keskenmeno tai sit vaan kierto piteni päivällä. Oikeesti oli etomista kyllä-
:( :(
täytyy jatkaa kirjoitusta, muksu vaati äsken niin totaalisesti äidin huomion. :)
Siis täti tulikin kylään kera kipujen. JUST aloin jo innostumaan. Mut ehkäpä parempi onni ens kierrossa.
Huoh.
Lindis kp29/27-28
Heip! Tänään olis 7/7 mietin tässä et meinaakoha tää jatkua vielä huomennakin kun tuntuu et ite on vallan koukkuun jääny :D uskomatonta.
Lindaliini, kurjaa että täti tuli sittenkin :/ tsemppiä seuraavaan kiertoon <3
elmis, ihanaa että viiva vahvistuu, paljon onnea raskauteen <3 toivottavasti moni meistä tulee perässä! :) puuhpuuh plussatuulia kaikille.
Misskipsu, ompa kurjaa et meni mönkään ovispäivän suunnitelmat :/ mutta eikös se ole niin että kun ovis testi näyttää plussaa niin on vasta se LH huippu? Eli ovis tapahtuu 24-48h aikana.. Jospa ei kuitenkaan olis menny mahkut :) kun kuitenkin saitte talletukset tehtyä.
Margela ja Aisha12 tervetuloa :) mulla meni 3 vuotta esikoisessa niin tällä kertaa taidetaan me turvautua lääkärin apuihin jos ei vuoden sisään ole tärppi käynyt, toki meinaa epätoivo iskee jo nyt kun kroppaki tuntuis toimivan niinku pitää.
Roseh, toivottavasti esikoisenne puheet ja unet enteilisi positiivista testiä ;)
Omaa napaa, mä en kestä... Elen alko tissien vihlonta,hetkellisesti vihloi illasta ja oli illalla niiiin painavat kun otin rintsikat pois ja tuntuivat turvonneiltakin ja nännit oli ihan valtavat.. Pyhpah, mä jo valmiiks päätän et nää on joko mun omaa höperyyttä tai sit menkkoihin liittyvää, nii ei tartte taas pettyä. esikoisesta mulla ei tissi oireta tullu juuri mitään, eivät juuri kasvaneet tai kipuilleet, nännit ja niiden ympärys vaan tummui entisestään loppu raskaudessa. Mut ovis kuitenkin Erittäin hyvin hyödynnetty niin alkaa väkisin miettii jos vaikka nyt olis tärpänny, miks raskaus oireet ja menkka oireet ei vois olla ihan erilaisia.. Joutuu vaan arvuutteleen, et kumpaa sieltä saa odottaa. Tosin en odottele niitä raskausoireitakaan ihan heti kun esikoisestaki alkoi vasta joskus rv 5-6.. Ei ainakaan ennen ku oli menkat myöhässä. Ennen niitä oli vaan ihan semmoset oireet et menkat olis tulossa.
masc kp 20/30
Tintti
Oho, elmis= elmia :D ipad yrittää keksiä lempinimiä.
Tintti
Terppa!
Lindaliini: Kurjaa, että vuoto alkoi sittenkin:( Se harmittaa erityisesti silloin, kun kierto ehtii venyä pidemmäksi, kuin normaalisti. Laitoit viestiisi, että kp29... Olenkohan ihan väärässä, jos sanon, että ensimmäinen vuoto päivähän on kp1 ja jos sinun kohdallasi laskettaisiin, niin olisi kiertosi viimeinen päivä siis eilen kp28. Eli ei sittenkään pidempi kierto? En ole varma höpisenkö omiani.
Tänään uusi kierto ärsyttää paljon, mutta huomenna jo vähän vähemmän. Pää pystyyn ja uuteen yritykseen:)
Masc: En ihmettele jos koukutut teidän sekstailukuuriin. Itse allekirjoitan sen täysin, että sitä enemmän tekee mieli, mitä enemmän harrastetaan! Sitten jos on jostain syystä vähänkään pidempää taukoa, niin alkaa helposti kehtuuttamaan. Eli jatkakaa ihmeessä valitsemallanne tiellä:D
Aiheestahan pyöri tässä taannoin ohjelmakin jollain tv-kanavalla..."7 päivää seksiä". Katsoin muutaman jakson ja poikkeuksetta pariskunnat kokivat parisuhteensa paranevan "kuurin" myötä.
Sinulla muuten lupaavia raskausoireita. Nyt se plussatuuli alkoi puhaltaa tähän ketjuun:)
Greippimehua tässä juuri huikkailen. Pahaa on, mutta pakko mikä pakko. Kyllä uskon, että jotenkin mehu on vaikuttanut minunkin elimistööni. Viime viikolla oli sellaiset limat, että muutaman kerran oikein tunsi, miten valahti (ihana tiedottaa tässä asiasta nyt teillekin)! Toivottavasti on muutakin vaikutusta... Senhän näkee sitten myöhemmin.
Täytyy lähteä katsomaan, että nukkuuko tuo meidän taapero todellakin näin pitkät päiväunet tänään: 2,5h vetänyt jo unta kuulaan. Sai varmasti raitisilma myrkytyksen, kun olimme koko aamun ulkona.
Misskipsu kp19/29-32
Huijui miten paljon viestejä!
En ollut taas pariin päivään käynyt lukemassa täällä viestejä, niin aika vino pino niitä oli ehtinytkin jo kertyä!
En taida tällä kertaa edes yrittää kommentoida kaikkea. Huutelen täältä siis lähinnä jotain satunnaista! :)
Ensin haluan toivottaa tervetulleiksi Aishan ja Margelan. Kiva kun saadaan lisää keskustelijoita plussan myötä poistuvien tilalle. Eli onnea vielä Elmia plussasta. Ja Mascillahan on myös aika selvät raskausrinnat :)
Mascin seksikuuri kuulostaa myös ihan mahtavalta! Taidan ehdottaa ukolle, että jos mekin voitaisiin pitää tuollainen vipinäviikko vaikka heti :D
Kurjaa, että Lindaliinin menkat alkoi sittenkin. Toivotaan myös ettei ne sun palelut ja kuvotukset ole mitään alkavaa flunssaa. Ja tottakai huonon päivän jälkeen tulee (etenkin jos on jotain tiuskaissut lapselle) paha mieli ja ajatukset menee väkisin siihen, että miten voi huolehtia kahdesta jos pinna palaa jo yhteen. Auttaako mies? Jos sille sanot että sä tarviit hetken omaa rauhaa NYT. Levännyt äiti on kiva äiti. :)
Kuule Misskipsu, täällä toinen samanmoinen. Parisuhdeaika on todella kortilla, vaikka potentiaalisia hoitajia olisikin tässä lähellä. Kukaan ei kuitenkaan koskaan ehdi, on muuta tekemistä, vuorotyötä, omat pikkulapset yms. Me ollaan kuitenkin jopa kaksi kertaa käyty siellä ruokakaupassa kahdestaan miehen kanssa ja kerran käytiin jopa yhdessä syömässä (<- näin se kuulostaa hyvältä) ...mäkkärissä siis hotkastiin jotain nopeasti kauppareissun yhteydessä xD
Hitsi kun teillä meni LH-huippu ohi siinä kinatessa, toivottavasti la ja su sovintopaikkauksilla on toivottu vaikutus ja tuo sopupeli tuottaisi toivotun tuloksen ;)
Voi ei Roseh, harmi ettei tullut kylppäritärppiä! Nyt tähän kiertoon otat kaikki aseet käyttöön. Toimisikohan se Mascin toteuttama 7 päivän seksikuuri tähänkin? Kohta kaikki kokeilee sitä ja pian tällä kikalla onkin parempi onnistumisprosentti kuin greippimehuilla ja geleillä yhteensä ;)
Omia kuulumisia lyhyesti tähän loppuun. Niitä tosin ei juurikaan ole. Tappajaflunssa tuli ja kaatoi tän akan vuoteeseen ja ihan toimintakyvyttömäksi! Ollaan pari kertaa peittoa heilutettu kun siitä tokkurasta viimein tokenin toimintakykyiseksi, mutta eipä nyt mitään ihmeellistä ole odotettavissa. Jatketaan patjan pöllytystä, mutta varmat päivät vissiin meni jo, onneksi lapsentekoa on myös superhauskaa harjoitella, vaikkei tästä kierrosta nyt tärppääkään :)
Rooroo
Huomenta!
Voi pahus Lindis! Nyt ei kun uutta yritystä kehiin sitten vaan.
Masc, kyllä mä von Elmiskin olla! :) Meilläkin oli muuten edellisen kierron aikaan joku 8 päivän seksiputki. Hauskaa se oli kyllä! Ja sekin pitää paikkansa, että mitä enemmän harrastaa, sitä enemmän tekee mieli. Sitten kun on muutama päivä taukoa, niin eipä enää teekää...Tällä hetkellä seksi on lähes viimeinen asia mielessä, sori vaan ukkoseni...
Oireet kyllä kuulostaa lupaavilta! Puhkutaan täältä plussatuulia sinnekin ja toivotaan parasta!
Misskipsu: Missä päin asutte? Jos Kanta-Hämeen suunnilla, niin tuokaa se lapsi meille hoitoon ja lähtekää miehen kanssa vaikka leffaan! Pakkohan teidän on joskus kahdestaan johonkin päästä. Meillä se hyvä tilanne, että anoppi, appi ja lankomies kyllä hoitaa poikaa aina välillä, tosin se meidänkin kahdenkeskeinen aika on yleensä juuri kaupassa käynti tai lenkki koirien kanssa. Mutta ollaan kyllä toisaalta päästy koiranäyttelyissä käymään lapsetta, ne kun ei hirveen mielenkiintosia paikkoja tollaselle 4-veelle ole... Kerran ollaan nyt kolmen vuoden aikana käyty kahdestaan leffassa.
Toi riitely on kyllä ikävää...Tai siis tervettähän se on, mutta hitto kun ne riidat puhkeaa aina just silloin kun ei pitäis. Meillä tuntuu kyläilyreissut aina menevän penkin alle, kun ilmenee matkalla (tai jo lähtiessä) jokin epäkohta ja siitä sitten tapellaan ja kylässä koitetaan sitten hampaat irvessä vaan hymyillä että hyvin menee ja sitä rataa...:/
Lohdutukseksi voin sanoa, että eihän mekään päästy tässä kierrossa touhuumaan just ovispäivänä, eli toiveita on kuitenkin!!!
Tervetuloa muuten uusille!!!
Rooroolle paranemisia. Ei se peli vielä ole menettetty jos edes vähän jaksoitte harjoitella! :)
Lueskelin eilen kaikenmaailman keskusteluita kemiallisista raskauksista ja nythän mä oon ihan varma, että sitä tää vaan on. Menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä. Nythän on 28/26-29... "Lohdutusta" hieman toi se, että n. puolessa välissä tota mun tunnin duunimatkaa tänä aamuna iski yhtäaikaisesti todella oksettava olo, ja järkyttävä pissahätä. Selvisin kuitenkin töihin asti ilman että tarvitsi pysähtyä...Mutta silti. Sanotaan nyt että tän viikonlopun jälkeen jos uskaltaisi olla vähän toiveikkaampi, nyt niiden menkkojen sitten viimeistään pitäisi alkaa jos meinaavat.
Hauskaa hernekeittopäivää kaikille! :)
-Elmia kp 28/26-29 dpo17
Heippa! Ja kiitos tervetulotoivotuksista. Kivaa lukea ja kirjoitella tästä kuumeilusta, koska tuntuu että omassa päässä ei juuri muuta pyöri...
Elmiallahan kuulostaa hyvinkin lupaavalta olotilat!
Parisuhdeajasta moni kirjotteli... Me ollaan pyritty käymään kerran kuussa treffeillä, koska riidat ja muut lisääntyy aina suhteessa siihen kuinka vähän ehditään viettää yhteistä aikaa. Jos ollaan paljon yhdessä niin tullaan toimeen paremmin ;) Mulla on onnekas tilanne, sisko asuu ihan vieressä ja meidän lapsi on siellä usein yökylässä. Vastaavasti siskon lapset yökyläilee meillä :) win-win :) Miehen vanhemmat ottaa lapsen hoitoon myös aina tarvittaessa.
Omat tuntemukset: mahaa nippailee aina välillä, iltapäivästä saattaa tulla huonoa oloa ja VÄSYTTÄÄ. Toiveet on korkealla tämän kierron suhteen. Ens viikon lopulla pääsee testaamaan. Meillä on lauantaina juhlat tiedossa, joten jos nega pärähtää niin kannat kattoon. Kovasti silti toivon rauhallisia juhlia omalta osaltani...
Margela kp 18/25 (??), yk 5
p.s. Tyhmä kysymys, lasketteko ekan kiertopäivän heti ekasta tiputtelusta, vai alkaako teillä menkat aina heti kunnolla? Mulla saattaa tiputella 3-4 päivää ja sitten vasta alkaa kunnolla, kierron laskeminen on siksi vaikeeta!
Missikipsu oot kyllä oikeessa! Ihan ajallaanhan ne menkat kuiteski alkoi eli kp 28.
Ei kyllä just oviksen aikaa puuhailtu ku olin kipeenä ja mies oli väsynyt mut jotenki sit aatteli et jos ne simpat eläis siellä sen pari päivää.. Oli vaan oikeesti etovaa oloa mut saattoihan se johtua helteistäkin. Mut tässä kierrossa tosiaankin voitas kokeilla tuota 7 päivän seksikuuria tai sit vaan hommaan taas sen ovistestin et ainaki oikeana päivänä peuhataan ;). Vaikka ei tässä nyt vielä vituta niin paljoo kun ollaan vasta muutama kierto yritetty. Mut vauvakuume kasvaa koko ajan!!
Elmia: Usko nyt et kyllä sinä raskaana olet! :)
Rooroolle parantumista!
Masc: toivotaan et sulle tulee plussa! Syötkö gelejä 1 vai 2 kapselia päivässä?
Plussatuulia kaikille!!
Lindis kp 2/28
Huomenia!
Okei okei...Uskotaan...Mut saanks mä silti vielä kirjotella täällä teidän kanssa? Pliis? :)
Mun ongelma siitä koskahan soittas neuvolaan (en halunnu vaikuttaa liian hätäseltä) ratkes, kun soitin sinne keskiviikkona (se siitä "playin' it cool."..) ja mulle ilmotettiin että meidän alueen hoitaja on lomalla tän kuun loppuun asti. Ja sijaisiahan ei ole ollut varaa palkata. Eli odotellaan nyt sitten sinne asti.
Mun aamupahoinvointi näkyy keskittyvän tonne iltaan. Aamusin ja päivisin tulee semmosia ohi meneviä etovia oloja (niin kuin eilen aamulla), mutta illalla pyörin ihan tuskissani sängyllä ja mietin että pitääkö tästä lähteä oksentamaan vai ei. No ei onneks tarvinnu. Nukahdin ja heräsin siihen kun poika mönkii mun päällä (keskellä yötä), olikohan mahdollisesti ukkonen ja poika tuli turvaa hakemaan. Kyllä se yleensä viereen tulee aina jossain vaiheessa yötä, mutta ei se ennen päälle ole tullut kiipeilemään...Ite nukun niin sikeesti nykyään että saa talo laota ympäriltä ja mä vaan jatkan unia...Eli onnea tälle tulevalle vauvalle. Ennemmin se on herättänyt naapuritkin ennenkuin äiti havahtuu...:/
Margela: juuri näin, huomannut saman eli mitä vähemmän meillä miehen kanssa on mahdollista viettää aikaa yhdessä (edes käydä siellä lenkeillä!), niin sitä enemmän ketuttaa ja tulee tiuskittua.
Ja mun mielestä se kierto alkaa sitten kun hanat aukeaa kunnolla, mutta en nyt varmaksi osaa sanoa onko tämä oikein ajateltu.
Mä en nyt kyllä muista että poikaa odottaessa mä olisin ollut NÄIN turvoksissa. Tää mun pötsi näyttää jo nyt siltä kuin oltais vähintään puolessa välissä. Eilen rönötin duunissa tietsikan ääressä rennosti kunnolla tuolin selkänojaan nojaten ja pomo tuli siihen oven suuhun jotain selittää. Huomasin sitten et se vilkuili välillä tota mun pakkiani epäilevän näkösenä ja mä saman tien vähän ryhdistäydyin ja vedin villatakkia suojaks (kyllä, mulla oli villatakki eilen päällä kun mä mukamas palelin?).
Aamurutiinit kutsuu, ihanaa viikonlopunodotusta kaikille ja viikonloppua myös. Peitot heilukoon ja sitä rataa! ;)
-Elmia rv 4+0???
Kylläpä päivät kuluu hitaasti! Eilen tein taas testin ja negahan sieltä tuli. Maha on kyllä erittäin turvonnut, eikä mulla yleensä ennen menkkoja ole mitään turvotusta ollut, muistaakseni. Myös pientä nippailua mahassa tuntuu silloin tällöin, ei kuitenkaan menkkakipuja.
Jos ne menkat tästä alkaakin, niin tuun kyllä tippumaan ja korkeelta. Vaikka koko ajan oon koittanut itselleni hokea, ettei saa toivoa liikoja. Mutta näin tässä vaan kävi :/
Elmia: Mitä testejä käytät? Mun tekis mieli mennä apteekkiin ja ostaa kaikki mahdolliset testit sieltä :)
Jalokivi kp 30/28
Jalokivi, sanopa muuta! Aika tuntuu pysähtyneen ihan täysin...
Mä tilasin Raskauskeijusta Davidin herkkiä testejä http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=1&ala=12&tuote=24
Nää tulee tosi nopeesti, parissa päivässä. Mutta sulla ei ehkä ole "aikaa" odottaa, niin apteekin oma testi on mun mielestä aika hyvä! Ainakin sitä on haukuttu tosi luotettavaksi. :) Pidetään peukkuja että sullakin olis tärpännyt!
Mulla on yleensä ollut vähän turvotusta menkkojen aikaan, mutta nyt tää on ihan sairasta...
Mulla on ihan samoja testejä! Edellisessä raskaudessa meni tosi kauan ennen kuin plussa ilmeistyi testiin, muistaakseni dpo oli jo 28. Joten pitäisi vaan jaksaa odottaa...
Lindis: söin eka 1 kapselin päivässä kun oottelin menkkoja ehkä 4 päivänä, sit ku ne alkoi niin jatkoin 2 kapselilla :) pon myös foolihappoa syöny lisäksi kun niitäki löytyi kaapista avaamaton paketti.
Elmis: mulla oli esikoisesta just iltapahoivointia.. paheni aina iltaa kohden ja makasin vaan sohvalla oksennusta pidätelle rv 8-20 ja sain kyl oksentaakkin. oon kondiittori niin menin töihi aina 5 aamulla, oksensin aina aamupalan kotona ja kävin töissä ja sit kotona taas oksensin :D kyl mul töissäki oli roskis aina lähellä et jos yllättää kun oli tosi etova olo, mutta en onneksi tarvinnu. Hyvä vaan! Siel ei kauheen moni tienny ees ennen kun vasta joskus ihan 1-2 kk ennen mammaloman alkua, olis varmaan ihmetelly, heh :D
).( tänään vihlonu alavatsaa menkkakipumaisesti, tosin tätä on ollu joka kierrossa keskenmenon jälkeen aina noin viikko oviksesta.. toissa päivänä ja eile nukuin 2h päiväunet ku olin niin poikki oli kyl ollu lyhyet yöunet ehkä 5h ja seki saattoi vaikuttaa, mutta yleensä en oo nukkunu töiden jälkeen vaikka olis miten vähillä unilla menty ja pitkäkin päivä takana, yö unille sammun heti ku pää osuu tyynyyn .. Noh joo tuskin on raskausoire :D lämpöjä en oo mittaillu nyt kun en jaksa niiden kanssa arpoa. kyl tulee tuskallisen pitkä viikkoa vaikka muka niikb yrittää ettei miettis, mut on kyl niin semmonen olo et kyl se täti sieltä on tulossa kylään viikon päästä. Mä tässä mietin et kiva mennä sit ehkä hakee apteekista testiä taas jos ei vaikka alakkaan, kun siellä on aina se sama täti ollu ku oon käyny ostaa.. ja ihan varmaan muistaa kasvot kun tää on nii pieni paikkakunta. heheh.. Laitan varmaan miehen hakemaan jos tarvetta tulee xD taidan ottaa taas torkut ku silmä alkaa lupsahtelee uhkaavasti.. Neitiki nukkuu ehkä viel puolituntisen kun mummolassa ei ollu mattanu nukkua puoltatuntia kauempaa :D
Tintti
Ensiksi tervetuloa uusille!! Onnea matkaan! :)
Mascin 7 päivän kuuri kuulostaa kyllä tehokkaalle :D Ja varsin mukavalle ;) Peukut sille, että toimii!!
Oon kyllä niin samassa veneessä sun, Misskipsu, kanssa... Meidän napero on kohta 1v 10kk ja me ollaan sen yhden kerran käyty miehen kanssa elokuvissa, jestas sentään.. Ja silloinkin mentiin leffateatteriin, istuttiin siellä 3h ja lähdettiin kotiin.. Sitä kuuluisaa laatuaikaa, eikös? ;) Meillä asuu kaikki isovanhemmat ja omat sisarukset toisilla paikkakunnilla, joten lapsenhoitoapua ei juuri ole. No onneksi tyttö on sentään hyvä yönukkuja, joten klo 20-05 olisi sitä laatuaikaa jos jaksais, eh... :) Ja harmi kuulla, että hellät hetket muuttuivatkin kinasteluksi :( Omaa kokemusta löytyy siitäkin ja eihän sitä silloin läheisyys huvita ja hampaat irvessä se ei kivaa ole. Toivotaan, että talletukset riittäisivät kuitenkin! Mä niin pidän sulle peukkuja ja toivon että se plussan odotus päättyisi <3
Lindis, pahoittelut uudesta kierrosta :( Parempaa onnea siten ensi kiertoon <3
Rooroo, ikävää että tappajaflunssa kaatoi petiin. Onneksi sitä "lapsentekoa" on ihan kiva harjoitellakin, jos ei nyt ajoitus osunut kohdilleen :)
Margela, kierron eka päivä lasketaan ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä. Mullakin saattaa olla tiputtelua sen 2-4 päivää nykyään ja lasken lääkärin ohjeiden mukaan vasta ekasta kunnon vuodosta. Ennen esikoista saattoi joskus tiputella melkin viikonkin ennen kuin kunnon hanat aukes ja oli ärsyttävää. Nykyään mulla tiputtelee alkuun, sitä pari päivää kunnon vuotoa ja taas vähenee tiputteluksi. Tylsää!
Elmia, jaksamista pahoinvointiin! Hyvän asian puolesta jaksaa :) Mä en tytön odotuksessa kuullutkaan mistään aamu-tai iltapahoinvoinneista vaan se oli 24h kunnon oksennuksen kanssa ja sitä riemua kesti 6kk, yäk. Toivottavasti helpottaa sulla pian ja ei äidy pahemmaksi.
Jalokivi, tsempit viimeisiin piinapäiviin!!
ON: otolliset päivät lienee vasta ensi viikon lopuilla mutta nyt ollaan jo harjoiteltu ja kivaa on ollut ;) Yritetään kiihdyttää tahtia tärppipäiviä kohden. Greippimehua menee ihan perusmeiningin mukaisesti ja sen lisäksi foolihappoa. Ja kai mä vähän yritän olla positiivinen, niin kuin Misskipsu mainitsi ;) Ei sitä viallisella kohdulla ole oikein varaa toivoa ihan samalla tavalla niin kuin muut :S Yritän toki muistaa olla optimistinen mutta onhan mullakin ne loistohetkeni, ne ajatukset, jotka ei päivänvaloa kestä.... Mutta haluan uskoa siihen, että jonain päivänä odotukseni palkitaan ja silloin se on ollut sen arvoista vaikka olisikin tehnyt kipeää. Eihän sitä muuten jaksais...
tsempit kaikille! <3
Roseh kp 9
Heipä hei!
Toki Elmia voi jatkaa juttua täällä, ei täältä kukaan vissiin pois ole ajamassa, plussanneet ykeensä vain ovat äkkiä siirtyneet odottajien ryhmiin. Musta ainakin olisi tosi kiva kuulla täällä jo tutuiksi tulleiden odotuksestakin! Edelleen olen sitä mieltä että tälle ketjulle voisi joku aktiivinen plussannut tehdä joku jatko-osa tuonne odottajien puolelle :) Tsemppiä Elmia oloihin, toivottavasti paha olo ja väsymys helpottaa pian. Meillä se ukkosmyräkkä vaikutti niin, että minä ja mies havahduttiin koko ajan rytinään ja paukkeeseen ja poika nukkui kuin tukki huoneessaan.
Toivottavasti Jalokivi saa pian plussaa testiin. Mä olen käyttänyt apteekin omaa testiä ja vaikkei se herkkä olekaan, se on mielestäni luotettavuudessaan mahtava. Ei tarvitse arvata haamuja yms. viivanpaikkoja. Uutta pissaa vaan tikkuun taas parin päivän päästä!
Mascilla on tullut päiväunet tarpeeseen! 5h yöunet, hui! Saitko lisäunet vielä nukuttua ennen neidin heräämistä? Laita ukko apteekkiin ensi kerralla, tai mikset tilaisi netistä, niin ei tarvitse miettiä apteekkarin mukatietävää ilmettä. Huomasin, ett' usein nuo testit oli halvempia kuin mitä meid'n paikallisissa apteekeissa vastaavanlaiset (paitsi se apteekin oma, jota ei tietenkään löydy nettivalikoimasta). Eikö sulla ollut vielä tuon väsymyksen ja alamahakipuilujen lisäksi vielä turvonneet ja arat rinnat, vai muistelenko väärin? Mä oon jostain syystä varma että sulla nyt tärppäs ;)
Tsempit Roseh:n otollisiin päiviin! En muista ootko joskus sanonut, mutta ootko muuten greippimehun lisäksi ottanut koskaan superkuuria E-vitamiinia? E-vitamiinin ja sinkin pitäisi auttaa limakalvon vahventumisessa. Ihan varmasti teidänkin odotus palkintaan, kun on sen aika <3. Ihmisluontoon kuuluu synkätkin ajatukset. Niitä ei pidä hävetä. Ne unohtuu kaikki heti, kun sieltä suosta on saanut rämmittyä pois. Voimia! <3
ON: Tavoitepaino saavutettu! Painonpudotusurakka on viimein päättynyt. *tuuletus* Jostain kumman syystä mulla alkaa kuitenkin olemaan jo ihan jäätävä menkkaturvotus, vaikka menkkojen pitäisi alkaa vasta viikon päästä. Nivusia myös vihloo välillä iltaisin ja se on rasittavaa. Joko mun pitäisi käydä jonkun laksatiivin kanssa vessassa tai sit mun menkat on aikataulustaan edellä. Hmm... Jos tässä kierrossa paikkaillaan viime kierron myöh'stystä ja palataan ns. normaaliin aikatauluun?
Hyvää viikonlopun loppua :)
Rooroo kp 21/27-32
Huomenta!
Masc: Hui miten lyhyet yöunet, voit ainakin hyvällä omalla tunnolla nukkua päikkäreitä :) Mulla ainakin edellisessä raskaudessa väsymys tuli tosi aikasin. Töiden lisäksi jaksanu muuta tehdä kun nukkua.
ON: Tein tänään testin ja taas nega. On kyllä tosi turhauttavaa! Oon aika varma, että ovis oli ihan normaaliin aikaan eli kierron ei pitäisi venyä. Tänään kävelen apteekkiin hakemaan sen apteekin oman testin ja testaan alkuviikosta sillä.
Jalokivi Kp 32/28
Rooroo, isot onnittelut saavutuksesta!! Tuuletukset tosiaan :) Mulla on nykyään myös ovulaatiosta menkkoihin kaikenmoista nivusvihlontaa ja turvotusta, paljon pahemmin kuin ennen esikoista. Mutta toivotaan, että fiilikset helpottuu tai sitten.... ;) Ja kiitos toivotuksista <3 Juu kyllä uskoa löytyy vaikka olosuhteet huonommat ovatkin. Jos toivoa on siitä on pidettävä kiinni. Ja puoli vuotta yritystä on kuitenkin vasta tosi lyhyt aika eli aikaa on. Onhan tähän projektiin kokonaisuudessaan mennyt paljon pidempään mutta olen kiitollinen tästäkin, että raskaus on sentään mahdollinen. No nyt itseasiassa on tilauksessa vahva E-vitamiini, jonka pääsen aloittamaan ensi kierrosta. En ole aiemmin sitä kokeillut vaikka olisi varmaan pitänyt. Kohtua on hoidettu toistaiseksi ihan leikkaushoidoilla ja hormoneilla niin ei ole tullut kokeiltua vielä muita apuja mutta nyt otan senkin käyttöön. Olen myös kuullut siitä olleen monille apuja, toivottavasti meillekin!
Jalokivelle tsempit! Tulehan sitten kertomaan kuin kävi...
Suloista sunnuntaita!
Roseh kp 11/30-33
Se "iltavuorolainen" täällä, moi!
Olette olleet täällä aktiivisia! Itse en ole malttanut koneella notkua, kun isäntäkin on ollut maisemissa. Silloin pitää nysvätä aina jotain yhdessä:) Mutta nytpä on on aikaa, kun mies lähti duuniin.
Hienoa lukea Elmian fiiliksistä:) Toivottavasti me muutkin päästään pian tuulettelemaan. Teidän tuleva vauva pääsee syntymällään pitämään yllä niitä tilastoja, joilla osoitetaan se, että suomalaiset kuksii eniten kesällä. Keväällähän syntyy eniten vauvoja. Oikein paljon vielä onnitteluja ja kaikkea hyvää<3
Tervetuloa uudet kuumeilijat, Margela ja Aisha12! Aisha12 pukee sanoiksi myös minun ajatukseni...alkaa pikkuhiljaa v-käyrä nousemaan, kun tärppiä ei kuulu:( Mutta pitää edes yrittää olla positiivinen, kyllä se meidänkin vuoro tulee joskus. Ja onneksi ollaan saatu edes yksi lapsi -kaikki ei saa sitäkään.
Pallero86: Mulla ne ovistikut on toiminut kyllä paremmin, kuin hyvin. Ensimmäisessä tikuttelukierrossa aloitin ohjeiden mukaan testailemaan kp12, ettei ovis vaan lipsahda ohitse. Toissa kierrossa tuhlasin vain yhden tikun, jolla sain heti bongattua oviksen. Tässä kierrossa meni kaksi tikkua, joista jo ensimmäinen näytti positiivista tulosta. Piti kuitenkin tikuttaa vielä seuraavanakin päivänä, ihan uteliaisuudesta, että tietäisin vahvistuuko testiviiva vielä lisää. Ehkä kohdallani näiden ovistestien avulla opin sitten tunnistamaan oviksen lopulta ilman tikutteluakin. Voin siis suositella ovistestejä.
Masc: Teidän 7 päivän seksikuuri kuulostaa hyvältä ja mökkireissunne vieläkin paremmalta!!! Olen kade! Kahdenkeskinen aika puolison kanssa on kyllä tärkeää. Sanoo tässä nainen, joka on esikoisen syntymän jälkeen käynyt miehensä kanssa kaksistaan jopa yhden kerran ruokakaupassa:( Voi helvetti, ihan oikeasti esikoinen on 1v 4kk ja me ei olla päästy kahdestaan minnekään! Pitäisi tehdä asialle varmasti jotain. Ei ole vaan kovin helppoa, kun toinen mummola on kaukana. Toinen mummo elää puolestaan niin kaavoihin kangistunutta elämää, ettei viitsi sotkea hänen minuutin tarkkoja rutiinejaan viemällä lasta hänelle vain siksi, että voisimme olla miehen kanssa kaksistaan. Uh! Alkaa ohimoita kiristämään jo pelkkä ajatuskin!
Roseh: Pahoittelut siitä, että täti saapui hyvästä (kylppäri-)yrityksestä huolimatta. Täytyy sanoa, että sinulla tuntuu olevan kaikesta huolimatta asenne kohdillaan tässä vauvaprojektissa:) Vaikutat niin positiiviselta tapaukselta:) Siispä tsemppiä tähän kiertoon!
Lindaliini: On varmasti täysin normaalia miettiä hetkittäin, että jaksaako sitä kahden pienen kanssa. Itse olen pohtinut sitä paljonkin. Meidän neiti on kyllä valtaosan ajasta aurinkoinen ja helppo lapsi, mutta tahtoa ja temperamenttiä löytyy kyllä. Olen tässä viime päivinä miettinyt, että millaistakohan mahtaa olla elo sitten, kun kahden vuoden uhmaa pukkaa:/ Ja minähän olen käytännössä katsoen miehen työn takia ainakin puolet viikosta "yh-äippä", eli tiedän että kahden lapsen kanssa ei tule olemaan liian helppoa. Nytkin saa tosiaan juoda lähes poikkeuksetta sen kahvinsa jäähtyneenä!
Mikä sinulla on muuten tilanne? Onko täti punainen tajunnut pysyä loitolla?
Ja sitten tietysti pakolliset omanapailut: Ei mennyt viikonlopun oviksen hyödyntäminen ihan putkeen... Miehen kotiin ehtiminen silloin perjantaina viivästyi ja kun mies oli lopulta yö myöhällä kotona, kaikki alkoi mennä perseelleen. En ymmärrä mistä se sanailu oikein alkoi, mutta ilta meni pieneksi vänkkäämiseksi ja fiilikset oli pilalla:( Tunnelma oli sen verran nihkeä, ettei ihokontaktiin asti päästy.
Lauantai aamuna harmitti niin vietävästi -niin minua, kuin miestäkin. Ärsyttää, kun ollaan molemmat sellaisia pässejä, että ajaudutaan välillä törmäyskurssille. Sovinto seksihän on kyllä ihanaa, mutta olisi kyllä pitänyt saada siimahännät matkalle jo perjantainkin. Sunnuntaina vielä varmisteltiin, mutta tiedäpä nyt sitten miten kävi...
Odotukset ei kyllä ole nyt niin korkealla, kuin viime kierrossa:/
Taas on kello ennättänyt kiitää ja on pakko mennä unille. Vilkaisin ulos ikkunasta...HUI, siellä on syksyisen pimeää!
Mutta paskan (erittäinkin paskan) biisin sanoin: "Vielä on kesää jäljellä", vai miten se nyt tarkalleen ottaen meni? Se Mamban kipale on niin huono, että sanatkin unohtuu;)
Misskipsu kp 18/29-32