Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haave toisesta lapsesta

06.02.2013 |

Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.

Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.

Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)

Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!

Yk3/kp4/25-28

Kommentit (645)

221/645 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas multa katosi tekstiä jonnekin bittiavaruuteen...

Misskipsu voi siis tulla parin viikon päästä kertomaan kuinka lapsi nro 2 sai alkunsa eteisen lattialla ;)

222/645 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Rooroon monologi jatkuu :) Pahoittelen jo etukäteen sekavasta tekstistä, uudelleen noussut kuume haittaa pahasti ajatuksenjuoksua.

Huomasin nyt vasta Misskipsun päivittämän listan, josta kärppänä bongasin muutaman jännäpäiväläisen. Eli hei vaan Roseh, joko olet tullut kotiin pappalasta? Tule pian kertomaan joko plussasit siitä kylppärisessiosta :)

Entä Pallero, onko tilanne muuttunut? Mörkö voisi myös tulla kertomaan kuulumisiaan, viimeisestä taitaa ollakin jo aikaa :)

Taidan palata takaisin vällyjen väliin... nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/645 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippahei!

Yritän kovasti täällä olla ajattelematta tätä asiaa koska muuten tikuttelisin varmaan joka tunti! :D Mieskin heltyi yks päivä kun niin kovasti halusin testata ja antoi yhden tikun piilostaan. Nega. Arrr! Enkä voisi olla yhtään varmempi että nyt ois tärpännyt mutta kun ei tuu kahta viivaa testiin sitten millään! Yksi tietysti, että en ole aamupissasta testannut. Josko sittenkin huomenna ois sen aika? ;)

Tämä oli tällainen pikainen postaus, kun ei oikeasti vielä mitään uutta kuitenkaan... Kommentoin sit paremmin vaikka maanantaina kun oon töissä koneen ääressä.

Aurinkoista viikonloppua haaveilijat! :)

-Pallero86 kp 33/27(?)

224/645 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus, siis jo kp 34/27!!

225/645 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tietenkin vielä että hurjan paljon onnea Elmialle haamusta!! Itselläkin esikoisesta tuli vaan haamu mut haamu kun haamu, yhtä totta kaikki! :)

226/645 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, tätihän se sieltä tuli kylään...

-Pallero86 kp 1/27-34.

227/645 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Ihan nopsasti vaan tulin lukaisemaan, kulumisianne -enkä tosiaan tullut turhaan... Onnittelut Elmialle! Kyllä se haamuviivakin on plussa:) Ihanaa!

Ja tsempit Pallero86:lle uuteen, alkaneeseen kiertoon.

Rosehin kuulumisia myös kovasti odottelen, jospa sieltäkin saataisiin yksi plussa lisää tähän porukkaan:)

Nyt ei ehdi pidemmälti kirjoittelemaan, joten palataan asiaan...

Misskipsu kp 16/29-32 

228/645 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut pallerolle tädin tulosta!

Täällä on piinapäivät käsillä. Nää on aina niin piinavat päivät, ollakko vai eikö olla? Ja aina tässä vaiheessa alkaa pohtimaan et entä jos sitä oiskin raskaana ja sit pettyy ku hanat aukee.. huoh. Tuntuuko muistakin siltä? Mahaa juilii menkkamaiseen tyyliin. Huomenna tai ti:na pitäis alkaa..En oo kyllä mikään innokas testaaja et saa tosiaan olla myöhässä että suostun raskaustestin ostamaan. Mites te muut?

Mun ponnistusvaihe venyi siks niin järjettömäks ku lapsi syntyi kasvotarjonnassa. Sama kun tunkisi kanamunaa poikttain wc-paperirullasta ;) 

Noh, tämä jatkaa nyt piinailua.

Nauttikaahan kesästä!

Lindis kp26/27-28

229/645 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Pahoittelut Pallero kierron alkamisesta. Suosittelisin hakemaan sitä greippimehua kaupasta. Näkyi toimivan täällä...;)

Rooroo kirjoitteli jotain tolla toisella sivulla, mutta enhän mä enää muista että mitä...

Misskipsu jätti nyt kertomatta omat kuulumisensa, joko se ovis oli ja saitko miehen kellistettyä? ;)

Täällä haamuillaan edelleen, mutta tänä aamuna sitä viivaa ei tarvinnut enää tihrustamalla tihrustaa, näkyi ihan selvästi vaikka haalea olikin. Mies vaan on ärsyttävän varovainen. Myönsi näkevänsä viivan, mutta totesi perään, että jos sulla ei sunnuntaihin mennessä oo alkanu menkat niin juhlitaan sitten. Meinasi kaveri saada kahvit päin näköä, mutta hillitsin itseni ja kyllähän mä sitten sivusilmällä näin että kaveri virnistelee itsekseen.

Alavatsassa jatkuvasti jotain tuntemuksia, väliin vaan pientä painetta, välillä menkkamaisia tuntoja, välillä vihloo ihan tosissaan ja välillä nipistelee. En kyllä muista että poikaa odottaessa olisi näin vahvoja alavatsatuntemuksia ollut...Ja turvottaa niin pirusti, oikeasti sivuprofiilia kattoessa vois kuvitella että olis vähän pidemmälläkin raskaana..:/ Finnejä pukkaa ja hiukset rasvottuu hetkessä. Melkein sais ne kaks kertaa päivässä pestä jos haluais niiden näyttävän edes päivän verran puhtailta...Nälkä ja pissahätä on kokoajan.

Siinä vähän oirelistaa jos muut piinailijat haluavat verrata! Mulla vielä jokunen testi tuolla jemmassa on ja seurailen vielä viivan vahvistumista, voihan tässä vielä käydä kuin päin vaan.

KYSYMYS: Menkkojen alusta mun on varmaan raskausviikkoja turha laskee, koska ei voi pitää paikkaansa, eli varmaan pitäisi oviksesta laskea. Onko se ovulaatiopäivä sitten se mikä katsotaan hedelmöittymispäiväksi?

Hyvää viikonalkua kaikille!

-Elmia kp 25/26-29 dpo 14

230/645 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Elmia: Kyllä ne raskausviikot lasketaan menkkojen alusta.

Tein aamulla testin, mutta negaa näytti. Olin jo eilen päättänyt, etten turhaa testaile, mutta viime yönä näin niin todentuntuisen plussaunen :) Pitää nyt yrittää jaksaa odottaa. Viimeksi sain plussan testiin todella myöhään (n. dpo 28).

Jalokivi kp 26/28? yk 1

231/645 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin lupasin vähän pidempää kirjotusta kun töihin selviän, eli täältä peseee!

Rooroo, oletkos jo parantunut? Hirnuin aikaisemmin ääneen noita isomummun kuolinkorinoita sun muita loistavia kielikuvia. Toki eihän isomummun kuolinkorinoissa sinänsä ole mitään naurettavaa mutta tässä yhteydessä se sallittakoon ;) Toukokuu on joo ihan hyvä kuu syntyä. Tai enpä minä sen paremmin ajatellut esikoisen kohdalla että millonka se vauva mahtaisi syntyä ja pukkas sitten la:n 25.12.2011! Onneksi ei mennyt joulu "pilalle" ja neiti syntyi seuraavan vuoden puolella 5.1. Ja kerrotaan nyt, että semmonen pikkanen 44 tunnin synnytyshän oli alla, joka päättyi kiireelliseen sektioon. Kasvotarjonnassa täälläkin, synnytys ei edennyt 4 senttiä pidemmälle vaikka oksitosiini oli säädetty tappiinsa. Aika on kullannut muistot, ei kai sitä muuten kakkosesta haaveilis ;)

Misskipsu:lla taisi mennä viikonloppu vällyjen välissä? ;) Oon aina välillä miettinyt et pitäiskö hommata niitä ovistikkuja, mut sit jotenkin oon ajatellu et mistähän hitosta voin tietää et jos vaikak testailen jo liian myöhään, tai sitten niin paljon liian aikaseen et onko siitä mitään iloa. Tähän asti oon luullut tietäväni oireiden perusteella et koska se ovis on, mut enpä ny menis siitäkään ihan takuuseen... Miten niitä ovistikkuja siis kannattais käyttää?

Lindis: Toivotaan ettet saisi täti punaista kylään!! Täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä :D Itekin toivon täällä edelleen hiljaa että olisin tädistä huolimatta saanut tärpin ;) Jostain netin ihmeellisestä maailmasta oon lukenut että vaikka tuliskin menkat vielä edellisen oviksen jälkeen, niin saattaa silti olla raskaana. Haluan kiven kovaa uskoa että olen! :D (enkä yhtään malttamaton, kröhöm...)

Elmia: Ai hitsi, kai se on greippimehua ostettava kun noin mainostat! En voi sietää greippiä hedelmänä enkä juuri grape lonkerostakaan perusta, mutta ehkä toi greippimehu menee alas hyvän asian puolesta ;) Nii eli ekasta kiertopäivästä alkaen ovikseen asti? Niin ja mitä tuohon haamuplussaan vielä tulee, niin senkin jostain luin että plussatulos tikussa ei voi koskaan olla virheellinen tulos, koska sitä plussaviivaa ei vaan yksinkertasesti voi tulla jos ei ole raskaushormonia elimistössä. JA että oli viiva kuinka vahva tai heikko hyvänsä, se tarkoittaa samaa. Eli negatiivinen voi olla myös positiivinen, mutta positiivinen ei voi olla negatiivinen ;) Paitsi jos testaa tänään positiivisen ja viikon päästä negan ni on saattanut sitten saada aikaisen km:n siinä välissä... Eli onnea onnea onnea!!!!! :) :) :)

En oo kans ollut ihan selvillä et mistä noi raskausviikot lasketaan kun käsittääkseni samana päivänä ei välttämättä ole hedelmöitys tapahtunut kun on ovis/peittoja heiluteltu. En muista esikoisen kohdallakaan yhtään että milloin pupuiltiin ja mikä päivä kirjattiin hedelmötymispäiväksi :P Ainoo minkä muista noli, että kostean työnpaikan kevätkarkeloviikonlopun jälkeen testailin vähän "huvin vuoksi" ja se näyttikin plussaa ja silloin oli pääsiäinen, joten en päässyt soittamaan neuvolaankaan kun vasta tiistaina kun oli eka arkipäivä :D

Jalokivi: Olenpas ollut epäkohtelias ja unohtanut toivottaa sinut tervetulleeksi! Itekin olen täällä vielä ihan noviisi, pistetään vaik sen piikkiin (niin ja kotona kun ei tietokone pelitä niin puhelimella ei ihan hirveesti tuu aina kommentoitua). Sullekin täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä ettei tulis täti punaista kylään! ;)

Huhhuh kun tulikin pitkä viesti!! No mutta eipä mulla tässä hirveemmin noitten ylimääräisten kommenttien lisäksi ole omanapailuja. Suunnitelmissa ostaa greippimehua ja kokeilla sen kans. Hiljainen toive mahdollisesta raskaudesta jo nyt kuitenkin takaraivossa... ;)

-Pallero86 kp 2/27-34

232/645 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mähän aloitin sen greippimehun litkimisen vasta kp6, mutta niinhän ne ohjeistaa että kierron alusta ovulaatioon asti. Mä kyllä juon sitä vieläkin! ;) Varmuuden vuoks...

Jos nyt laskisin laskettua aikaa menkkojen alusta, niin raskausviikkoja olis nyt 3+3 ja perjantaina kun se eka hailura haamu tuli, olisi ollut 3+0. Eihän voi olla millään mahdollista, että olisin plussanut niin aikaisin! No, jos tämä tästä jatkuu toivotulla tavalla, niin kai noihin raskausviikkoihin saadaan joku selko jossain vaiheessa!

Nyt ei meinaa töiden teosta tulla mitään, motivaatio täysin nollassa...Googlettelen vaan raskausjuttuja ja käyn vähän väliä tsekkaamassa onko tänne ketjuun kirjoiteltu lisää! =)

-Elmia

233/645 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmia, ihan sama juttu täällä, tosin valitettavasti työtilanne nyt sen verran huono ettei oo mitään hommaa, eli ei ees tarvi potea huonoa omaatuntoa :D

Mut mites, oon käsittäny et noi raskausviikot voi mennä niinkin et olisit hedelmöitynyt ennen ku on ovis ollutkaan, mikä ei käy mun kuuppaani? Tuntuu välillä et voiks mulla jo se yks muksukin olla kun oon niin pihalla :D

234/645 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Violallle pahoittelut ja jaksut <3

elmialle onnea haamusta jee <3

ei oo muka kerenny tai jaksanu kirjoitella niin nyt pikaisesti omaa napaa ennen kun esikoinen heräilee päiväuniltaan. Mies keksi et aloitetaan 7 päivää seksiä kuuri xD ja sopivasti sattui ovulaatio tähän puoliväliin joten nyt on ainakin ollu tuoreta uimareita odottamassa, ovis tai niiku mies sanoo ovi-päivä oli kai pe-la  alavatsa tuntemusten perusteella,  tän seksi kuurin seurauksena on kyllä ollu villiä menoa välillä, mökillä oltiin kahdestaan eilen ja lähti vähän käsistä koko touhu, mattoja piti pestä niin ekaksi tunti peuhattiin mökissä/saunassa ja kai se järvessäkin piti sit kokeilla ;) onneks mökki on korvessa ja ei juuri naapureita ole siinä ihan vieressä.  Ja saatiin ne matotki lopuksi pesty :D 

gelee royale ja foolihappo käytössä ollu jo pari päivää ennen kun ne menkat alkoi, greippimehua oon juonu huonolla menestyksellä, kun 

meidän lähikaupasta löytyi vaan semmosta sokeroitua ja en sit ihan sen voimaan luottanu. saas nähdä miten käy tässä kierrossa, luulis et on ainaki nyt kaikki tehty mitä pystyy :D mut pessimistinä uskon et täti kurvaa paikalle vajaan 2 viikon päästä. Niin ja oviksen aikaan yhden siiderinki join ;) haha, nojoo. en mä kyl raskaaksi tuu tälleen yrittämällä, johan se esikoisenki kanssa nähtiin. Ensi kuussa otan yhteyttä sit lääkäriin jos sais jotain apuja vaikka. mut tuun vastailee myöhemmin paremmin muille, neiti uhma tatiaa heräillä kohta niin pitää tästä lähteä kotihommiin vielä ku kerkee, 

masc kp 18/30 yk 8 

Tintti

235/645 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei tule meille kylppärivauvaa vaan menkathan ne sieltä alkoi :( Tätä tää on, yk 7 alkakoon. Lucky number seven, eikös? Kierto oli 32 päivää ja nyt mennään kp 5. Tässä kierrossa olemme onneksi molemmat otollisimpina hetkinä kotosalla, joten ei tarvitse murehtia liian aikaista/myöhäistä ajoitusta ja meinasin pienen tauon jälkeen jatkaa taas ovistikuttelua. Toivottavasti parin viikon päästä saadaan hymynaamaa testiin, tekisi hyvää!

Voi Elmia, suuren suuret onnittelut sinne ja onnea odotukseen :) Mulla laskettiin esikoisen raskausviikot hedelmöityksestä koska silloin oli pitkä kierto ja testasin ovisplussan vasta kp 20 tai 22 (en just nyt muista kumpi) ja siitä tiesinkin milloin se oli tapahtunut. Ultrassakin koko oli tietty pienempi kuin mitä kuukautisista alkaen viikot olisi, joten la vaihdettiin koon ja hedelmöityksen mukaan. Vissiin viikot/la muutetaan jos koko heittää yli viikon verran.

Mutta nyt vain pikainen päivitys, neiti huutelee jo. Pientä matkaväsymystä taitaa murulla olla, on ollut tosi kiukkuinen viimeisimpinä päivinä reissussa ja nyt kotona ja nukahtaminen on ollut vaikeampaa mikä ei ollenkaan ole meidän auringonpaisteelle normaalia. Kova ikävä on kotiin ollut kun kotitiellä jo huudeltiin autosta, että mennään kotiin.. voi pientä. Jospa se tästä taas tasoittuu.

Roseh kp 5/30-33 yk7

236/645 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 päivän seksikuuri kuulostaa lupaavalle! Ainakin lupaavammalle kun meidän 2päivän kuuri ;)

Täällä oli vauhdikas ilta kun neitiä sattui kuulemma hampaaseen, korvaan ja jalkaan, jalassa on jonkun hyönteisen purema. Korvaan sattui varmaan ihan oikeasti myös kun oli niin itkuinen. Oli kyllä turhauttavaa.. Ööö milloin MÄ saan syödä MUN iltapalan ja pestä hampaani ja mennä nukkumaan. Itsekkyyteni nostaa päätään. Ja sit kun mua ärsytti niin aattelin et no en varmaan ''ansaitse'' toista lasta kun oon niin itsekäs..joo, kuulostaa varmaan aika tyhmälle. :D

Täällä ei oo vielä täti tullut mutta voi hyvinkin alkaa yöllä tai huomenna. Mahassa juilii edelleen menkkamaiseen tapaan ja se ärsyttää. :-/

Tänään tapahtui muuten hauskasti kun mun muksun ekat sanat oli aamulla ''PIKKU VAUVA'',häm toisteli sitä. Kysyin et näitkö unta pikkuvauvasta? - joo.. :D Ehkä se oli enne :). Aikaisemmin ei oo sanonut noita kahta sanaa peräkkäin.

No niih taas tuli sepostettua..

237/645 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Aamuvuorolainen tässä taas hei. (Missä meidän Iltavuoro muuten luuraa???;)

Nyt ei voi puhua enää haamusta, viiva ihan selkeä vaikka ei yhtä vahva olekaan kuin kontrolliviiva. Nyt mäkin voin tuulettaa. JEE! :)

Jotenkin ironista muuten, että tää plussa nyt tosiaan tuli ton papin aamenen jälkeen. :)

Vatsakivut vaan ärsyttää. Ihan jatkuvasti nipistää, vihloo, viiltää, jomottaa...you name it. Toivottavasti siellä nyt on kaikki niinkuin pitääkin...:/

Pahoittelut Roseh uuden kierron alkamisesta! :( Ja tsemppiä taas yritykseen! Suosittelen oikeasti sitä greippimehua...;) Eli laskettiinko sulla siis LA siitä ovispäivästä?

Lindis: Kyllä noita fiiliksiä tulee jokaiselle. Oon mäkin monta kertaa miettinyt et hei, mäkin haluaisin syödä / käydä suihkussa / levätä hetken. Eikä se mun mielestä ole mitenkään itsekästä. Miten jaksaisit huolehtia lapsesta, jos et ikinä saisi huolehtia itsestäsi?

Täytynee taas lähteä herätys puuhiin ja samalla miettimään päivän vaatetusta. Toi vatsa on oikeasti TURVOKSISSA ja kaikki kiristää puristaa ahistaa...

-Elmia kp26/26-29 dpo15

238/645 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmia, juu laskettiin ovispäivästä. Tai ekassa ultrassa jo rv 7 näkyi jo se selkeä viikon heitto eli myöhäisempi hedelmöittyminen ja sen mukaan sitten mentiin. Onnittelut vielä selkeästä plussasta, nyt saa ja pitääkin tuulettaa! :) Juu täällä on greippimehu ihan peruselintarvike ;) ei sillä taida olla meille yhtä maagista vaikutusta, taidetaan tarvita mun kehnoon limakalvoon hieman järeämpiä aseita... Mutta odotellaan odotellaan!

Lindaliini, uskon että tuollaiset tunteet ovat tuttuja aivan kaikille. Joskus lapsen vaativuus tuntuu enemmän kuin toisina päivinä ja saa äitiäkin väsyttää. Itsellänikin tulee joskus ajatuksia kun hermostuttaa, että mitenköhän sitten jos olis vielä toinen tähän päälle ja vähänkö olen huono kun jo yhdenkin kanssa meinaa välillä ärsyttää mutta ne tunteet menevät nopeasti ohi. Onhan niitä hyviä ja vaikeampiakin hetkiä ja tulee aina olemaankin. Meidänkin muksu puhuu muuten pikku vauvasta kovasti ja on muutenkin vauvojen perään :) Hän tahtoo aina piirtää vauvoja ja hoitaa kovasti omaa nukkeaan, voih.. hyvä isosisko tulisi varmasti. Toivottavasti teillä olisi puheet pikku vauvasta hyvä enne ;)

Nyt olemme tosiaan taas maisemissa päiväretkiä lukuunottamatta, joten ehdin paremmin paneutumaan taas muidenkin kuulumisiin. Pahoittelut kesän omanapaisuudesta :D

Roseh kp 6

239/645 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mahtuuko mukaan kuumeilemaan toisesta lapsesta? Meillä esikoinen täyttää syksyllä 4v. ja huhtikuusta asti ollaan yritetty toista enemmän ja vähemmän tositarkoituksella :) 

Kiertohäiriöitä takana jo yli vuoden ajalta, joten pelkään että ei ihan heti plussaa tiedossa. Testejä tehty liiankin kanssa ja pettymys tullut yhtä monta kertaa. Toisaalta tässä kierrossa greippimehu käytössä, mahdolliset kiinnittymisvuodot bongattu ja muutenkin "erilainen" olo... Saas nähdä kuinka käy!

Margela yk5/KP 16/25 (???)

Vierailija
240/645 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mäkin voisin liittyä tänne joukkoon :)

Minä 25 mies 27 ja yks tyttö löytyy 05/12 ja nyt menossa jo yk 5, kp 22/25-30.. mutta ei oo kyllä minkäänlaisia tuntemuksia TAASKAAN et ois raskaana. Ekaa yritettiin 7 kk ja sitten tärppäs. Kyllä alkaa pikkuhiljaa suoraansanottuna vituttaan tää odottelu, pitäs olla positiivinen mutta se on jotenkin vaikeeta aina kuukaudesta toiseen ja aina ne menkat vaan alkaa.

Noh sitten vaan uuteen yritykseen ja toivomaan :)