Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haave toisesta lapsesta

06.02.2013 |

Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.

Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.

Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)

Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!

Yk3/kp4/25-28

Kommentit (645)

1/645 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi täällähän on paljon asiaa! Hyvä niin! Täällä on ollut yhtä sun toista elämän käännettä, joten tuon taaperon perässä juoksemisen lisäksi ei voimat ole paljon muuhun riittänyt. Mutta nyt taas juoksee ajatus, ainakin jotenkin.

Ensiksi Rixille suuret pahoittelut keskenmenosta! Olen kokenut saman, joten tiedän hyvin miltä sinusta tuntuu. Onneksi tosiaan pieni taapero saa ajatuksiasi muualle. Ei muuta kuin voimia ja onnea uuteen yritykseen.

Täältäkin löytyy koira ja ihana sellainen löytyykin! Meidän isokokoinen 4v luppakorva on ollut aivan täydellinen koira meidän perheessä, jo ennen lasta ja erityisesti sen jälkeen. Hän on ottanut tytön alusta asti hienosti vastaan ja tyttö rakastaa häntä valtavasti. Pinnaa tuntuu koiralla riittävän vaikka kuinka ja hän on erittäinen lempeä lasta kohtaan. On muutenkin luonteeltaan rauhallinen vaikka hyvin leikkisä ja vilkas puolikin löytyy. Joskus taapero innostuu liikaa ja on liian ronski otteissaan, joten olen kyllä tiukasti opettanut miten koiraa saa koskea ja miten sen kanssa ollaan ja onneksi koira hakeutuu itsekin omaan rauhaan tarpeen tullen. Ja nyt alkaa lapsikin paremmin ymmärtämään.

Meillä mennään nukkumaan viimeistään klo 20, joskus aikaisemminkin. Ja nukkuu aamuun noin klo 7. Joskus ponnahtaa ylös jo kuuden main ja toisinaan taas nukuttaa ysiinkin asti. Nukuttaminen on ollut ihan alun poislukien pääsääntöisesti todella helppoa. Saas nähdä millaiseksi menee kun tutti jää pois...iiks. Nyt tytölle riittää unilaulu, peitto päälle ja pupu kainaloon. Joskus laittaa silmät kiinni heti, joskus jää vielä hereille mutta nukahtaa sitten itsekseen. Varsinaisesti sen enempää nukutella ei ole tarvinnut pitkään aikaan. Joskus tietty innostuu riekkumaan mutta väsyy kyllä lopulta suht nopeastikin. Silloin olen antanut itsekseen höpötellä aika pitkän tovin ennen kuin olen mennyt uudestaan peittelemään, useimmiten sammuu kuitenkin itse vaikka aluksi ei meinaa uni tulla. Pinniksessä nukkuu vielä, en ole vielä ajatellut tavalliseen sänkyyn siirtää. Mikä teidän mielestä on hyvä aika siihen??

Ja kiertoasioissa mennään uutta kiertoa kp 13 ja huomenissa taas polikäynti ja ovistikuttelut alkakoon. Toivottavasti on hyvä folli kasvamassa ja limakalvokin sen verran hyvä, että kiinnittyminen olisi mahdollista. 

Aurinkoa alkavaan viikkoonne!

2/645 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

Täällä menossa kp 25. Mä lasken noi päivät suurinpiirtein jokapäivä, kun ikinä ei muista...Joka aamu töihin ajaessa ensin hirveä näläntunne ja sen jälkeen pahaolo. Ja turvottaa...

Oon miettinyt mitähän mies oikeasti on mieltä jos meille tulisi vauva, mutta enää ei tarvitse miettiä. Eilen pyysin ruuan kanssa maitoa (en ikinä juo maitoa, käytän maitoa vain ruuan laitossa ja joskus murojen kanssa, mutta nyt teki mieli), mieshän siitä riemastu. Nyt se on ihan varma että olen raskaana, vaikka yritin toppuutella, että ei riemuita ennen kuin testi näyttää plussaa!

Jaa, nyt hypättiin näköjään jo uudelle sivulle, enkä tietysti muista mitä olette kirjoitelleet...No, edellisten lasten nukkumisesta oli puhetta. Poika siirtyi n. 10kk iässä omaan huoneeseen nukkumaan (rauhoittui yöt kummasti) ja olikohan 2,5-3 vee kun vaihdettiin pinnis tavan sänkyyn. Pitkää pinnaahan se vaati, kun ei meinannut sängyssä pysyä (aluksi pysyi, mutta hiffasi sitten että hei, mähän pääsen poiskin täältä!) ja tuli olohuoneeseen postailemaan, kun olisi pitänyt nukkua.

Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Onkos kellään jännät päivät menossa? Siis muillakin kuin mulla? Kertokaa koska mä voin testata! :D

Mutta milläs sitä estää. Mies oli loppupäivän ihan yhtä hymyä ja tuuletteli aina kun lapset eivät nähneet. Ja silitteli mun mahaa. Olihan se ihana nähdä noin riemuissaan, toivottavasti nyt olisi oikeassa sitten! Sanoinkin sille, että ompa kiva sitten kertoa jos menkat alkaa...Vannotti kuitenkin kertomaan sitten jos näin käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/645 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-ha. Tekstit näköjään hyppeli miten sattuu. No, koittakaa saada selvää...

4/645 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou!

Elmia, Ihanaa, kun sinulla mies on noin innoissaan vauvahaaveilussa mukana. :) Eikös oireistasikin voi jo päätellä, että tärpännyt on. Toivottavasti plussaat piakkoin. :)

Meidän 1-vuotias nukkuu pinnasängyssä. Itse olen miettinyt, että oisko 2-vuotias jo tarpeeksi iso nukkumaan tavallisessa sängyssä?? Meillä vielä vähän aikaa menee, että päästään ostamaan tytölle omaa sänkyä. :)

Rix, Eikös sinulla ollut maito-allerginen lapsi kotona? Oliko teillä millaisia oireita, ennen diagnoosia? Meillä tyttö sai lähetteen ruoka-aina testeihin, kun maha on ollut sekaisin nyt pari kuukautta (siitä lähtien, kun lehmänmaitoa on alettu antaa) ja poskissa on punaista ihottumaa.

Omien laskujen mukaan minulla on kp 19 menossa. Olen piruuttani testaillut ovista nyt viikon, eikä sitä näy eikä kuulu. Yksi päivä laskeskelin omia kiertoja ja tulos oli kaikkea väliltä kp28-puolivuotta... Alavatsassa on ollut pari päivää ikäviä kipuja, mutta testissä ei näy mittään. Pillerien jälkeen pitäisi kuulemma odottaa pari luomukiertoa, mulla nyt menossa eka kierto. Kai sitä yrittää saa, jos haluaa? Vai onko se ehdoton sääntö, että pitää odottaa?? Tiedättekös?

Tänään on oikea masennuspäivä!! Vauvakuume on hirmuisen kova, aika kuluu niin hitaasti, ovista ei näy ja kaiken lisäksi töistä tuli huonoja uutisia. Täytynee lopettaa ruikutus ja kääntää nenä taaperon perään. Eiköhän tämä tästä paremmaksi muutu.

Plussatuulia teille kaikille!! :)

5/645 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä Aliisia tarvii mitään odotella. Mullakin menossa vasta toka luomukierto. Pikkuserkulla tärppäsi ekasta luomukierrosta, eli ei ehtinyt tulla yhen ainoita menkkoja pillerien lopettamisen jälkeen. Antakaa palaa vaan! :)

Ja kyllä voit kaksivuotiaan jo laittaa tavan sänkyyn, jos vain suostuu siellä nukkumaan! Tsemppiä siihenkin!

Välillä on noita päiviä kun mikään ei suju. Eikä tuo kelikään juuri innosta...Toivottavasti huomenna olis parempi päivä.

Äsken äijä taas virnuili mulle kun koitin salaa juoda lasillisen maitoa, mutta jäin kiinni...Mä en siis tosissaan oo ennen voinut sietää maitoa ja nyt tekee sitä kokoajan mieli...

6/645 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!

Elmia, Kiitos kannustuksesta!! :) Tänään todellakin on parempi päivä. Töistä tuli parempia uutisia ja kaiken huipuksi ovistesti näytti tänään kahtaviivaa!! :D En ollut uskoa silmiä, joten testasin vielä clear blue testillä perään ja hymynaamahan sieltä tuli. Nyt leijun, jossakin pilvilinnoissa. :D Jahka isäntä saapuu kottiin, pittääkin houkutella se heti tuonne makkarin puolelle... ;)

Elmialta piti vielä kysyä, että milloin ajattelit testailla? Viikonloppunako? 

Minne te kaikki muut olehette hukkuneet?? Tuntuu siltä, että höpöttelen täällä ihan ittekseni. :D

7/645 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisia, peukutukset ovisplussasta!! Ihanaa :) Mukava kuulla, että on ollut muutenkin parempi päivä. Joskus sellaisia tulee itsellekin kun mikään ei onnistu ja kaikki pienetkin vastoinkäymiset tuntuu. Onneksi jo toisena hetkenä kaikki voi olla taas paremmin. Ja kummasti se hymynaama digitestissä piristää myös :)

Elmialle tsemppiä piinailuun, toivottavasti on onni myöten!! Meillä on myös mies ihan yhtä vauvakuumeessa kuin minäkin mikä on todella ihana asia. Yhdessähän tässä ollaan yhteisen toiveen kera, joten en voisi kuvitellakaan sen olevan toisin. Toki itse tulee piinailtua enemmän ja ajateltua asiaa pitkin kiertoa mutta kovasti mieskin odottaa onnistumista. Meille on raskaaksi tuleminen vaikeaa, joten sitä enemmän siihen on asennoitunut kumpikin. Oi että kun muistan sen hetken kun esikoisesta tein plussatestin ja näin kyyneleet mieheni silmissä, kuinka mahtavaa olisi päästä uudelleen samaan tilanteeseen... :)  Toivottavasti sinä pääset pian kertomaan miehellesi hyvä uutisia :)

Täälläkin on hymynaaman metsästys käynnissä, päivissä mennään kp15. Toivottavasti tulee tässä kierrossa! Kummasti se piristää kun tietää, että mahdollisuus on. Ennen esikoista ovuloin tosi harvoin ja nyt olen testaillut kahtena kiertona ja kumpanakin on ovis tullut, joten toivoa sopii... Tänään on tuntunut alavatsalla sen tyyppistä juilimista, että positiivisella mielellä sen suhteen olen. 

Vielä en ole ajatellut taaperoa siirtää tavalliseen sänkyyn, ehkä siinä loppuvuodesta kahden vuoden paikkeilla voisi harkita. Tiedän kyllä jo etukäteen, että haasteellista siitä tulee, sillä meidän tyttönen on aikamoinen menijä, huh. Onneksi on kuitenkin hyvä nukkuja, joten toivottavasti ei villiintyisi pinnattomuudesta liikaa :D

Plussatuulta pinoon kaikille!

8/645 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus oli kyllä odotella ainakin ensi viikkoon, ennen kuin olisin testiin tarttunut, mutta osittain miehen painostuksesta ja osittain omasta malttamattomuudesta, tein predictorin early testin jo tänään. Ja negahan se oli. Mies oli niin pettyneen näköinen että se kaksinkertaisti oman pahan mielen...:(

Mutta kuten miehelle sanoin, testailen ensi viikolla sitten uudestaan, tuolla se clearbluen digitesti odottelee vielä. Nyt oli kyllä kaikin puolin liian aikaista vielä...

Vatsassa kaiken näköstä nippailua ja vihlontaa ja maitoa menee. Joko olen raskaana tai sitten muuten vain seonnut.

Aliisialle ja Rorylle toivottelen hauskoja hetkiä oviksen hyödyntämisen merkeissä! :)

Vierailija
9/645 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmialla jännät paikat, toivotaan parasta :)

Meillä neiti 1v1kk nukkuu vielä pinniksessä ja meijän huoneessa, yöt siis ollu melkosen levottomia siihen maitoallergia diagnoosiin ja nyt sitte on opittu käveleen ja tekee hampaita ni jatkua riittäny, mut ei enää herää tosiaan sitä 30 kertaa yössä vaan korkeintaan 3 ;) Eikä huua montaa tuntia putkeen! Eli meijän maitoallergia oireili eniten mahalla, eli huutua riitti öin ja päivin. Sit käjet oli ihottumaiset kämmenselästä ja sormista ainaki 2-3kk ikäsestä ja tosi usein käjet oli ihan verillä..Sit n. 10kk ikäsenä ku ruvettiin antaan hapanmaitotuotteita ihottuma levis ihan koko roppaan, ja tuntu ettei siihen auta yhtään mikään rasva. Ja sit lopulta rupes ihan pienestä palasta juustua lehahtaan poski punaseksi, vaan yleensä toinen poski eikä se kuumottanu tai mitään, lehahti vaan punaseksi. Allergia testit otettiin verestä helmikuun alussa, niissä ei näkyny mitään. Mut kerroin lääkärille oireet ja tuon posken lehahtelun ja käski jättää maijot samantien pois. Tyttö oli sillon 11.5kk ja alotettiin sit soijamaito ku siinä luki vaan et ei alle 1v, mut oltiin jo niin lähellä ;) Ekasta yöstä lähtien rupes nukkumaan paremmin ja ihoki on pikkuhiljaa parantunu. Ja käjet ei oo auennu kertaakaan verille sen jälkeen! Tyttö pääsääntösesti tyytyväisempi olento, ja niin on muuten äiti ja isäki ;) Raukka pieni itkeny koko pienen ikänsä turhaan :( No seuraavan kans oon viisaampi enkä oottele lääkäreitten/nlan lupaa, kun nyt sitä ei tosiaan annettu aiemmin :( 

Ja siis siihen aiheeseen mistä alotin :D (karkas vähä) Että siirretään siis neiti omaan huoneeseen kuhan saahaan rempattua tuo sen oma huone, mahollisimman pian kiitos! Ja aattelin kokeilla myös siirtää sit tavan sänkyyn pikkuhiljaa..Mitä kaverit pieniään siirrelly niin aikalailla 1v-2.5v ovan siirtäneet, riippuu tosi paljo lapsesta et kuin menee ja sitähän ei tiiä ku kokeilemalla ;) Toisilla menny hyvin ja toisilla hyvin huonosti :D

Ja toivottavasti Aliisia teilläki tärppää :)

Mulla vuoto loppunu jo muutamia päiviä sitte, nyt pitäs vaan ne ekat menkat ootella..Mitenhän sitä malttais :D Vaikka toisaalta pelottaa tosi paljo, mut silti kuume on niin hirviä ettei mitään järkiä..Oli jo kerenny niin aatella et neiti ois ollu 1v9kk ku ois tullu vauva, ja nyt sitte neiti on jo ainaki 2v, ja luulen että meillä ei heti tärppää ku kesken menny raskaus tärppäs ekasta kierrosta ku yritettiin..

Vierailija
10/645 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmialla jännät paikat, toivotaan parasta :)

Meillä neiti 1v1kk nukkuu vielä pinniksessä ja meijän huoneessa, yöt siis ollu melkosen levottomia siihen maitoallergia diagnoosiin ja nyt sitte on opittu käveleen ja tekee hampaita ni jatkua riittäny, mut ei enää herää tosiaan sitä 30 kertaa yössä vaan korkeintaan 3 ;) Eikä huua montaa tuntia putkeen! Eli meijän maitoallergia oireili eniten mahalla, eli huutua riitti öin ja päivin. Sit käjet oli ihottumaiset kämmenselästä ja sormista ainaki 2-3kk ikäsestä ja tosi usein käjet oli ihan verillä..Sit n. 10kk ikäsenä ku ruvettiin antaan hapanmaitotuotteita ihottuma levis ihan koko roppaan, ja tuntu ettei siihen auta yhtään mikään rasva. Ja sit lopulta rupes ihan pienestä palasta juustua lehahtaan poski punaseksi, vaan yleensä toinen poski eikä se kuumottanu tai mitään, lehahti vaan punaseksi. Allergia testit otettiin verestä helmikuun alussa, niissä ei näkyny mitään. Mut kerroin lääkärille oireet ja tuon posken lehahtelun ja käski jättää maijot samantien pois. Tyttö oli sillon 11.5kk ja alotettiin sit soijamaito ku siinä luki vaan et ei alle 1v, mut oltiin jo niin lähellä ;) Ekasta yöstä lähtien rupes nukkumaan paremmin ja ihoki on pikkuhiljaa parantunu. Ja käjet ei oo auennu kertaakaan verille sen jälkeen! Tyttö pääsääntösesti tyytyväisempi olento, ja niin on muuten äiti ja isäki ;) Raukka pieni itkeny koko pienen ikänsä turhaan :( No seuraavan kans oon viisaampi enkä oottele lääkäreitten/nlan lupaa, kun nyt sitä ei tosiaan annettu aiemmin :( 

Ja siis siihen aiheeseen mistä alotin :D (karkas vähä) Että siirretään siis neiti omaan huoneeseen kuhan saahaan rempattua tuo sen oma huone, mahollisimman pian kiitos! Ja aattelin kokeilla myös siirtää sit tavan sänkyyn pikkuhiljaa..Mitä kaverit pieniään siirrelly niin aikalailla 1v-2.5v ovan siirtäneet, riippuu tosi paljo lapsesta et kuin menee ja sitähän ei tiiä ku kokeilemalla ;) Toisilla menny hyvin ja toisilla hyvin huonosti :D

Ja toivottavasti Aliisia teilläki tärppää :)

Mulla vuoto loppunu jo muutamia päiviä sitte, nyt pitäs vaan ne ekat menkat ootella..Mitenhän sitä malttais :D Vaikka toisaalta pelottaa tosi paljo, mut silti kuume on niin hirviä ettei mitään järkiä..Oli jo kerenny niin aatella et neiti ois ollu 1v9kk ku ois tullu vauva, ja nyt sitte neiti on jo ainaki 2v, ja luulen että meillä ei heti tärppää ku kesken menny raskaus tärppäs ekasta kierrosta ku yritettiin..

11/645 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tänä iltanahan tällä on käynyt ihan varsinainen porukkaryntäys, paljon viestejä siis yhdelle illalle. Hyvä niin!

Kutkuttavaa lukea varsinkin Elmian tekstiä, ollaan tosiaan lähes samalla kp:llä. Mulla itselläni tänää siis kp 25. Kyllähän nuo sinun "oireet" raskauteen sopisi:) Eli uutta testiä tekemään muutaman päivän päästä.

Mulla itselläni sellainen fiilis, ettei tästä kierrosta varmaan tule tärppiä. Se mieskin oli silloin kuviteltuina otollisina päivinä sitä yhtä yötä lukuun ottamatta duunikeikoilla. Eli ei päästy oikein parhaalla mahdollisella tavalla hyödyntämään ovista. Niin...jos sitä ovista oli sitten ollenkaan:/ Kuten olen aijemminkin valitellut, mulla ei ole kovinkaan selvät ovisoireilut. Jotenkin tuntui, että tässä kierrossa ne vähäisetkin oireet olivat vaikeammin tulkittavissa. Olisikohan niin, etten ovuloinut ollenkaan!?!

No oli miten oli, mä annan noiden raskaustestien olla vielä visusti laatikossa. Edellinen kierto oli pituudeltaan 31 päivää, joten siihenhän on vielä monta päivää matkaa. Eli kaivan testi esiin aikaisintaan ensi viikon tiistaina, kiertopäivänä 32. Jos siis menee niin, ettei täti ole kurvannut sitä ennen paikalle.

Kauhulla luin Rixin kertomusta tyttösen maitoallergiasta, tosi ikävää:( Mutta eikös usein ihan pienenä todetut ruoka-aineallergiat häviä sitten vähän vanhempana ihan itsestään. Toivottavasti teidän tytön kohdalla käy niin. Meidän tytteli täyttää muutaman päivän päästä vuoden ja ollaan varovasti hörpitty pieninä määrinä maitoa ruuan päälle. Iltamaitona pullosta en ole uskaltanut antaa, vaan juo silloin Nan-vieroitusvalmistetta. Vähän on ollut vaippaan tehty tavara pehmeämpää, mutten ole onneksi muuta huomannut. Hapanmaitotuotteita on syöty jo pidempään, ihan päivittäin.

Roseh, sinulta haluaisin kysellä tuosta harvoin ovuloinnista, mistä mainitsit. Miten usein bongasit oviksen silloin esikoista yrittäessä? Otitko miten nopeasti ovistestit käyttöön? Ihan vaan sillä, kun itsekin välillä miettinyt niitä ovistestejä... Mutta pelkään niin paljon sitä, että niiden kanssa tikuttelu vetää homman liian vakavaksi ja heittää "pakkopulla varjon" koko touhuun. Sitä en kyllä halua:( Toivottavasti sinä kuitenkin saat sen hymynaaman testiin mahdollisimman pian.

Ja Aliisia...toivottavasti teidän peitto heilui nyt tehokkaasti! Sehän on parasta koko projektissa;D ;D

Minun pitää alkaa tässä väsäämään kauppalistaa huomiselle. Pitää varmistaa, että kaikki täytekakun leipomiseen tarvittavat tarpeet tulee kaupasta kotiin kerralla. Sitten ipanan 1-vee synttäreiden valmistelut alkakoon:) Tärkee päivä tietenkin. Ja mitä siihen pinnasängystä tavan sänkyyn vaihtamiseen tulee, niin ei tule meidän tapauksessa vielä kysymykseenkään. Tyttö tippuisi sieltä varmasti, kuin lentokyvytön harakanpoikanen jo ensimmäisenä yönä... Siis saa nukkuminen pinnasängyssä jatkua vielä hyvän tovin:)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

ps. Ja Elmia, tuu heti tiedottamaan, jos teet sen uusinta testin! Jännä kakka housussa sun puolesta:D

Vierailija
12/645 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tossa yhden kierron taukoa yrittämisestä ja enpä oo oikeestaan täällä käynykkäää vähään aikaa lueskelemassa.. ihan vaan sillä et ei pyöris nuo vauva jutut mielessä ja menis aika nopeemmin :D Mut nyt on uusi kierto alkanu ja pääsee taas yritys puuhiin, jeeee!

Joku puhui koirista.. Meillä on 1,5 vuotias kultsi seropi. Ihan hyvin on tullut tytön kanssa toimeen.. Välillä kyllä välttelee tyttöä esim jos tyttö menee kiljuen koiran luokse niin koira lähtee kyllä hyvin pian livokkaan

Sit liikunnasta... Esikoistani kun odotin niin mulla jäi alkuraskaudessa liikunta kokonaan. Ei vaan pystyny. Oli niin paha olo ja liikunta vaan pahenti oloa. Mut sitten raskauden puolessa välissä aloin taas lenkkeilee ja sitä jatkoin sitten ihan loppuraskauteen asti.

Kp3/28 yk2

13/645 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Tänä aamuna oksensin ja vatsaa nipistänyt koko päivän. Parhaalle kaverilleni kerroin näistä (jolle kerron aina kaiken) ja tääkin oli sitä mieltä että kyllä se nyt on napsahtanut! Mutta odotan AINAKIN viikonloppuun ennen kuin testailen uudestaan. Kiitos kaikille mukana elämisestä! =) Ootte ihania.

Napsulle tsemppiä uuteen kiertoon!

Ja jännät hetket misskipsullakin, muistat sitten itsekin tulla kertomaan kun olet testaillut!

14/645 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misskipsu, aloitin ovistestailut silloin esikoisen yritysaikana muistaakseni jo toisesta yrityskierrosta koska kierto oli silloin niin epäsäännöllinen enkä tuntenut mitään ovisoireita. Muistelen, että vuoden sisään mahtui vain kolme ovisplussaa. 100% varmuuttahan niistä ei tietty ole ja voihan LH-huippu mennä joskus ohi niin nopeasti, ettei ehdi näkyä testissä mutta testailin sen verran ahkerasti, että olisin varmasti bongannut mikäli olisin ovuloinut. Nyt tällä kertaa aloitin heti kun yritys alkoi. Mutta nyt kyllä tunnen oviskipuja mitä en koskaan ennen ole tuntenut! Hieman ne vaihtelevat eri kiertojen välillä mutta selkeästi tuntuu jos jotain tapahtuu.

Helpostihan siinä voi tulla lisästressiä mutta itselleni se on toisaalta helpottava asia tietää tapahtuuko ovista vai ei. Me olemme miehen kanssa päättäneet ettemme lähde vaan "lapsentekoseksi" linjalle vaikka yritys kestäisikin taas kauemmin vaan rakastelemme säännöllisesti eikä vain ovistestin näyttäessä plussaa halutti tai ei :) Toivottavasti nyt ei tarvitsisi yrittää yhtä kauan kuin viimeksi... Kannattaa tehdä niinkuin hyvältä tuntuu! Voithan vaikka pari kiertoa kokeilla ihan huvinkin vuoksi, kummasti ne plussat piristää kuitenkin :) Ja katsoa sitten huvittaako jatkaa. Ihania 1v- synttäreitä teille! Se on tärkeä päivä :) Tsempit loppukiertoon!

Elmia, toivotaan parasta että näin on käynyt :)

15/645 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt että käyn teitä täällä piinaamassa mutta täällä on niin hyvä purkaa ajatuksiaan. Nyt ajattelen kokoajan että olenko itse psyykannut itselleni nuo kaikki oireet lähtien siitä kun teki mieli maitoa ensimmäisen kerran ja mies oli heti niin varma. Nyt aamulla kun ei ensin ollut pahoinvoinnista tietoakaan ja koko ajan vain odotan että koska se vuoto alkaa.

Nyt sitten istun tässä ja koitan vakuuttaa itselleni, että ei ole paha olo, ei ole paha olo...Mut ei se auta, kyllä mulla on. Saa nähä saanko tänä aamuna puettua pojan ennen kuin pitää syöksyä vessaan.

Taisin muuten sekoittaa Rosehin ja Roryn nimimerkit, pahoittelut siitä! Lycka till Rosehille oviksen metsästykseen! :)

Ja Naspulle myös pahoittelut että nimimerkkisi menee mulla aina väärin...;)

Nyt pitää lähteä avustamaan poitsulle vaatteet päälle että päästään liikenteseen...Ei okseta, ei okseta, ei okseta...ei tää psyykkaus auta...

16/645 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, Elmia! Kerrankos ne nimimerkit vähän sekaisin menee ;) Metsästys tuotti tulosta, eilen illalla bongattu ihanaakin ihanampi hymynaama CB:n digitestissä!! Ai että olisin voinut tuijotella sitä tikkua vaikka ikuisuuden :D Vain toiset intokuumeilijat ymmärtävät miten huippu juttu se on, olen niin kiitollinen tästäkin mahdollisuudesta. Sain miehenkin kellistettyä saman tien suoraan sohvalle vaikka oli tekemässä vielä koneella töitä :) Ei tarvinnut paljon houkutella kun vilautin vaan tikkua ja onneksi oli lapsonen jo nukkumassa :) Ja onneksi testasin vielä illalla uudelleen sillä aamulla näytti vielä negaa.

Elmia, juu itse olen myös harrastanut oireiden kuvittelua ja vaikkas mitä mutta jos sua oikeasti oksettaa niin sitten se on niin :) Ei muuta kuin uutta testiä viikonloppuna ja toivotaan, että oireet ovat oikeassa ja pulla on uunissa! 

Meillä on tyttö kuumeessa ja kovassa kuumeessakin onkin :( Ei ole mitään flunssan oireita vaan taitaa tehdä hampaita kun suutaan kaiveli eilen niin paljon. Onko teillä muilla poskihampaat nostanut ihan korkean kuumeen? Aikaisemmin ei ole hampaat meillä nostanut pientä lämpöä enempää.

Toivoa torstaihin kaikille :)

17/645 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki!

Täällä vietellään vapaapäivää. Ajattelin, että ottaisin ihan rennosti vain, mutta eihän siitä mittään tule. Koko ajan tarve tehdä jotakin. Nyt täytyy vähäks aikaa istuu konelle, kun pikkunenkin nukkuu ulkona päikkäreitä. Meillä ovis tuli ja meni. Hyödynnettiin se kyllä niin hyvin, kuin mahollista. ;) Nyt alkaa se kaamea odottaminen, tärppääkö, vai eikö... 

Elmia, Samaa mieltä olen, kuin Roseh. Nyt vaan odottelet viikonloppuun ja testaat uudelleen. Varmasti vaikeammin tehty, kuin sanottu, tuo odottaminen siis. Kyllä sieltä varmaan plussa pärähtää. :)

Roseh, Ymmärrän hyvin sen hymynaaman testissä. Itse samassa tilanteessa pari päivää sitten hypin tasajalkaa innosta. :D Ikävää, että teillä hampaat vaivaa. Meillä aina tähän asti, kun on tullu hampaita kuumetta on ollut yli 39 astetta. Tosin ne on olleet sellaisia kuumepiikkejä. yhtenä päivänä kuumetta ja seuraavana päivänä ollaan taas terveitä. Oletan, että ne ovat hampaista johtuneet, kun osuvat aina samaan kohtaan, kun hampaiden tulo.

Ovistesteistä oli myös jotain puhetta. En ole miekään ennen niitä käyttänyt, eli tässä kierossa ekaa kertaa kokeilin. Ja hyvä kun koklasin. Ei tullut stressiä, enemmänkin helpotti, kun tiesi, että nyt olisi hyvä sauma heilutella peittoa. :)

Kylläpä odottavan aika on pitkä. Jaksamista teille kaikille. :)

Aliisia kp22

Vierailija
18/645 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo tullu kuumetta hampaitten teon yhteyvesä, vaan eipä tuolla neitillä oo ku vasta 4 hammasta :D Ylhäällä tokat ja alhaalla ekat, meijän pikku vampyyri ;) Mut nyt kyllä tekee hampaita, ja on ihan hirviän kipiä :( kohta viikon märissy melkeen yötä päivää, lähen kyllä kotha tarkistuttaan korvat jos ei tuu hampaat läpi..Ollu paljo korvatulehuksia, ni tiiä sit aina mistä johtuu..Kahen viikon päästä ois korvakontrolli..

Mä en oo koskaan käyttäny ovistestejä, mut saas nähä "sorrunko" joskus ostamaan :D Ehkä jos tuntuu ettei ala tärpätä sen jälkeen kuhan ne yhet menkat ois tullu..Enpä oo koskaan aiemmin menkkoja oottanu..Me on kyllä nyt tehty muutaman kerran ilman ehkäsyä, mut eipä nyt oo mitään mahkuja et paksuksi pamahtais ku just loppu vuoto..Varmaan pitäs muutama viikko yrittää käyttää, yöks, mitään inhottavampaa ku kortsujen kans säätäminen..

Täällä myös ollu oireiden kuvittelua toisinaan, ennen tuota keskenmennyttä plussaa mulla se edellinen kierto oli jotain 46 päivää..Kyllä siinä kerkes jo kuvitella kaiken maailman oireet, vaikka testit negaa näyttiki..Mut kyllä sit ku oli raskaana ni oireet oli ihan selvät ennen testiä, mut sit ei tahtonu niitä itelleen myöntää..kummallinen tuo ihmismieli ;)

Nyt äkkiä nukkuun, mökissä kauhia siivo mut mä oon ihan poikki..pakko päästä nukkuun, kolmesta asti oikeestaan vaan oottanu et pääsis nukkumaan..viime yö oli ihan kauhia ku tyttö huusi vähä väliä ja päivä meni samaa rataa :( reppana pieni..

19/645 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Poltteli sitten liikaa se Clearbluen digitesti tuolla kaapissa ja tuli siihen lirautettua nyt aamusella. Edelleen testit sitä mieltä että en ole raskaana. No, nyt pääsen seuraavan kerran apteekkiin maanantaina, joten aikaisintaan tiistai-aamuna seuraava testi!

Meillä ei pojan hampaiden tulo aiheuttanut mitään oireita. No kuolaamista ja ehkä pientä äkäisyyttä, mutta ei kuumetta. Tuo on näköjään muutenkin perinyt multa sen, että kuumetta ei kovin helpolla tule. Onkohan tuolla nyt tähän neljään ikävuoteen mennessä ollut pari-kolme kertaa kuumetta, onkohan sitäkään. Korvatulehduksia ja räkätauteja on ollut, mutta se onkin sitten aina kiva miettiä miten kipeä poika oikeastaan onkaan, kun kuumetta ei ole ja tuo ei valita...

Mulla sen sijaan lämmöt koholla, eilenkin päivällä vähän yli 37 ja paleltaa...Eilenkin iskin takkoihin tulet ja olisin voinut vain nojailla noihin lämpimiin muureihin, paleli niin kovin.

Mites Misskipsu? Onko mitään tuntemuksia ja onko päätös pitänyt että vasta ensi tiistaina testaat? Multa ei itsekuria löydy, mutta ehkä sulta löytyy? :)

Ehtisikö / jaksaisiko joku päivitellä tuota meidän kp-listaa? Mun täytyy nyt taas alkaa järjestää pojalle kledjut niskaa ja lähtee töihin. Jotenki hermokin nyt niin kireällä, että en jaksaisi meidän pomojen hölmöilyjä yhtään. Eilen tuli jo äristyä toiselle, saa nähä miten tänään saan pidettyä hermoni kurissa kun TJ haluaa ilmeisesti keskustella yhdestä turhaakin turhemmasta aiheesta joka ei kyllä vie meidän firmaa mihinkään suuntaan. Voi olla että joudun vähän avautumaan...

20/645 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!!

Yritin tuossa väsätä kp-listaa. Enkä tainnut onnistua kovinkaan hyvin... Pitänee kai jonkun muun tehdä parempi lista, kai tämä edes nyt vähän suuntaa antaa... Mutta tässä se lista nyt silti on. :D Hihkaskaa tai korjatkaa perään, jos olen sekoillut ihan omiani tai jos olen unohtanut jonkin kokonaan poies. 

Tilanne 19.4.2013

Naspu kp5, yk2

Rix kp13?

Rory kp15

Roseh kp18

Aliisia kp23

Misskipsu kp28

Elmia kp29

Diudau?

Piia20?

Pimpelipom?

Onnenhuuru?