Samankaltaiset pariutuvat. Millä tavalla olette samankaltaisia?
Kommentit (51)
Olemme molemmat halki-poikki-pinoon -ihmisiä, eli toimimme nopeasti ja yksinkertaistamme prosessi. Ja sen jälkeen laiskottelemme.
ajatusmaailma eri asioista, suurilla linjoilla, pikkuasioilla ei merkitystä.
Luulin, että tähän tulisi paljon vastauksia. Minusta kiintoisa aihe. Aihetta sivutaan Hesarissa tänään. Ap
Samankaltaisuus ei auta mitään, jos ei miehellä ole paksua lompakkoa. Sitten ne naiset vasta kiinnostuu.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että tähän tulisi paljon vastauksia. Minusta kiintoisa aihe. Aihetta sivutaan Hesarissa tänään. Ap
Minustakin yllättävää, ettei tule vastauksia tämän enempää. Eikö ihmiset analysoi itseään?
Vierailija kirjoitti:
Samankaltaisuus ei auta mitään, jos ei miehellä ole paksua lompakkoa. Sitten ne naiset vasta kiinnostuu.
Niin, paksun lompakon omaava nainen haluaa samanlaltaisuutta, eli paksua lompakkoa.
Avainsana: samankaltaisuus
Vierailija kirjoitti:
meillä ei ollut sitä paksua lompakkoa kummallakaan tavatessamme, nyt on molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin yllättävää, ettei tule vastauksia tämän enempää. Eikö ihmiset analysoi itseään?
Vain itsetunnoltaan heikot tekee sitä... vertaavat aina itseään muihin
Vain naiset haluavat samankaltaisuutta. Miehet eivät välitä siitä.
Kunnianhimoisia sopivasti mutta ei pelkkiä uraohjuksia, herkästi innostuvia, tehdään paljon töitä unelmien eteen, perhekeskeisiä, nautitaan elämän pienistä iloista (hyvä ruoka ja viini ystävien ja perheen kesken, osin itse kasvatettua). Emme jahkaile vaan teemme ja toimimme. Samat arvot vaikka eri lähtökohdat
Lähes tyhjästä lähdetty tähän ja oltu vuosia hyvinkin tiukoilla. Silti "bestikset " kaikessa
Näähän on just niitä asioita, jonka takia erotaan, siksi täällä ehkä hiljaista?
Alussahan merkitsee ulkonäkö ja raha ym, eikä siellä ensitreffeillä kysellä poliittisia suuntauksia ja muita, jotka tulevat yllätyksenä "noin toisen lapsen jälkeen".
Vierailija kirjoitti:
Ei me kaikki olla täällä koko ajan valmiina vastaamaan :)
Neljännesvuosisadan olen ollut tuon miehen kanssa, eikä olla kyllä yhtään samankaltaisia! Ulkonäöltäkään- toinen on vaalea, pitkäraajainen ja kaitakasvoinen, toinen tumma tanhupallo.
Mies on pedantti ja tarkka, minä huithapeli. Mies on harkitseva, minä impulsiivinen. Mies ekstro, minä intro. Lastenkasvatuksessa mies liian ankara, minä liian lepsu.
Mutta voipa olla, että olemme täydentäneet toisiamme. Särmät hioutuneet matkan varrella. Olen ajatellutkin, että itse en kestäisi olla itseni kaltaisen kanssa parisuhteessa...
Arvomaailmoissa tiettyä samankaltaisuutta. Hyvä keskusteluyhteys. Kasvatuksessakin helppo löytää yhteinen linja.
Olimme kuitenkin eri maailmoista. Se teki hommasta kiinnostavan. Varallisuudessa ei ollut isoja eroja - kumpikin tuli toimeen omillaan.
Näillä.menty 27v.
Vierailija kirjoitti:
Näähän on just niitä asioita, jonka takia erotaan, siksi täällä ehkä hiljaista?
Alussahan merkitsee ulkonäkö ja raha ym, eikä siellä ensitreffeillä kysellä poliittisia suuntauksia ja muita, jotka tulevat yllätyksenä "noin toisen lapsen jälkeen".
Mutta onhan heissä ollut samankaltaisuutta joltain osin, kun ovat onnistuneet pariutumaan. Samankaltaisuus on vain rajoittunut ulkonäköön ja rahaan liittyviin arvoihin.
Kun tavattiin, meille oli yhteistä:
- moottoripyöräily
- lumilautailu
- nörttiys
Näistä kolmesta löytyi alkuun jutunaiheita loputtomiin. Kun oltiin paremmin tutustuttu, kävi ilmi että olemme samanlaisia monella muullakin elämänalueella: kiinnostus tieteeseen, politiikkaan, historiaan, kulttuuriin, ilmiöihin, elokuviin, tv-sarjoihin. Samanlainen huumorintaju sai nauramaan vedet silmissä illalla kun olisi pitänyt jo nukkua. Yhdessä päästiin matkustamisen makuun, ja perustettiin perhe, rakennettiin talo.
Moottoripyörät on myyty ajat sitten ja vain toinen meistä käy enää harvakseltaan rinteessä. Mutta elämään on tullut muita kivoja juttuja. Samankaltainen perhetausta on myös ollut hyvä siinä mielessä, että kummankaan perhe ei aiheuta hämminkiä eikä pahaa mieltä ainakaan räikeiden perhekulttuurierojen vuoksi.
Meillä on samanlaiset kiinnostuksen kohteet: matkailu, kulttuuri, luonto. Molemmat arvostamme hyvää, tai ainakin kohtuullisen hyvää toimeentuloa ja koulutusta. Työ on kummallekin tärkeää. Olemme keskustelutaitoisia ja -haluisia, meillä puhutaan paljon kirjoista, yhteiskunnasta, tieteestä jne.
Mies on ekstrovertimpi, minä intro, hän temperamentiltaan verkkaisempi, minä nopeampi.
Aika vähän on yhteistä ja tuntuu, että olen väärän ihmisen kanssa. Varsinkin raskaissa ja vaikeissa tilanteissa sairaspäinen mieheni kääntyy minua vastaan ja syyttää sitten minua ongelmista ja riitelystä lapsille. Eniten meitä yhdistää ehkä sotkuisuus, tosin miehellä se on aivan eri leveillä. Elämänarvoiltamme kohtaamme saman verran kuin ketkä tahansa samassa kulttuurissa kasvaneet eli joiltain osin, mutta emme merkittävästi.
Olen narsistinen mikälie-paatti enkä ole vielä löytänyt kaltaistani.