Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin 1200 kcal dieetin. Lähteekö kukaan mukaan?

Vierailija
05.02.2013 |

Siis kaikessa yksinkertaisuudessaan syön 1200 kaloria päivässä, kahden tunnin välein n. 200 kalorin pikku "snacksin".

Aamun aloitin Fitness muroilla ja maidolla.

Lounaaksi jauheliharisottoa. Vauvan annoksia jos vertaa entiseen syömiseen.

Olen aika shokissa siitä miten vähän sitä saa syödä, mutta kyllä tähän tottuu.

Tarkoituksena saada aineenvaihduntaan puhtia säännöllisellä syömisellä, juomalla paljon vettä ja liikkumalla.

Aurinko sieltä jo pilkistelee, kohta taas joutuu kulkemaan kesähepeneissä, ja paino korkeammalla kuin koskaan ennen...

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis se 1000 kalorilla laihduttava. Itse olen ainakin pärjännyt nyt melkeen sen kuukauden verran ihan hyvin, eli oon satavarma että ap:kin kestää :) tahdonvoimaa.

Itse pidän surutta herkkupäiviä n. kerran viikossa, jolloin kalorit saattaa kivuta jopa 2000 kaloriin (viikon kalorit siis silti n. 1100 per päivä). Oma laihdutteluni on ennen kaatunut siihen, että olen asettanut itselleni liian tiukkoja tavoitteita, siis tyyliin että kolmessa kuukaudessa PITÄÄ saada 12 kiloa pois jne.

Nyt laihduttelen ihan rauhassa. Yhteistavoitteeni oli saada se 10 kiloa pois, josta nyt kuukauden jälkeen on lähtenyt jo puolet. Kun ei stressaa liikaa, ei tule niitä turhautumisia eikä repsahduksia. Näin ainakin itselläni :)

Kiva että sinäkin luotat onnistumiseeni, itsekin olen varma! :) Jännä miten joillakin menee herne nenään toisten laihduttamisesta, on vissiin liian hyvin asiat elämässä, kun pitää nokkansa työntää joka asiaan...:) Mutta parempi kun ei kiinnitetä mitään huomiota noihin enää.

Itsellä ihan himputin hyvä olo nyt, kaikki päänsäryt, ummetukset sun muut on ohi, ja nälkä ei vaivaa kuin aamuisin. Ja eikös aamulla pidäkin olla nälkä;)

Vaihdoin tänään jopa yhden "oikean" ruoka-annoksen yhteen appelsiiniin mehuksi puristettuna ja 25 g pähkinöitä. Tosi pikku ruoka, mutta ei tarvikaan olla maha äärään myöten täynnä, kun antaa oikeaa ravintoa "nälkähormoneille". Eli niille himputin hormoneille, jotka pakottaa karkkihyllylle ja pullavadille. Ne kun saa pysymään hiljaisina ja verensokerin tasaisena, jokainen, siis ihan jokainen ja se 200 kiloinen ahmijakin pystyy laihduttamaan. Pitää vai haluta tulla laihaksi.

Ja tässä on psykologinenkin juttu: minä syön kahden tunnin välein. Tiedän, että vaikka ruoka-annos on pieni, ei hätää, kohta saan lisää. Ennen saatoin olla pitkälle iltapäivään jollain jugurtilla, ja sitten syödä kuin hevonen.

Vähän sama kuin saunomisessa, kannattaa heittää tasaisesti pikkulöyly, niin jaksaa saunoa 15 minuuttia. Jos heti heittää neljä jättikauhallista, saunassa on tukalaa, ja alle kymmenessä minuutissa on päästävä ulos. No vähän kökkö vertaus. Mukavaa lauantaita! :) Ap

Vierailija
102/143 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10.00 viherpirtelö (kokonainen ruukkusalaatti, 2 dl kolmenhed.mehua, banaani, viherjauheita)200 kcal

12.00 täysjyväriisi-kasvis-jauheliha (melkein teemakulhollinen)200 kcal

14.00 samaa 200 kcal

16.00 vastapuristettua appelsiinimehua, cashewpähkinöitä 200 kcal

18.00 savulohileipä 200 kcal

20.00 samaa riisimössöä 200 kcal

Tuota riisimössöä tuli iso satsi, 8 annosta, joten syön sitä sitten pari päivää :)

Hyvin näillä pärjää. Voisin jopa pidentää ruokailuväliä, ja välillä väkisinkin venyy. Mutta palaan seuraavalla aterialla aikatauluun.

Mites muilla laihduttajilla menee? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 12:39"]

Voi ap, kuten tuolla alussa taisi joku sanoakin sun dieettisi on liian kova ja aivan epärealistinen. Jos et pärjää punnituilla ruoilla yhtä viikonloppua, miten luulet pärjääväsi lopun elämääsi? Et mitenkään! En tajua muutenkaan miten et muka syönyt noin pitkään aikaan mitään? Oletko kuullut hedelmistä/proteiinipatukoista/pähkinöistä? Noista olisit saanut paljon energiaa ja ne on myös helppo kuljettaa mukana käsilaukussakin.

[/quote]

Noh, kyllä mulla omat ruuat oli aamulla, mutta sen jälkeen, reissussa kun oltiin, klo 12 jtn ihan muuta, jonka kalorimäärän jouduin arvioimaan. Ajattelin, että jos en syö klo 14 ja 16, se on sillä kuitattu. Virhe. Paha virhe. Pää ei kestänyt tuota ja jouduin pinnistelemään ruokahimoni kanssa aivan täysillä. Klo 20.00 lauantai-iltana tuli sellainen olo että nyt tarvin jonkun tainnutuspillerin millä saan aivot hiljaiseksi. Ei mulla nälkä ollut, jääkaapista vaan kaikki ruuat huuteli. Olisin juu voinut syödä aiemmin, mutta kun jääräpää olen ja jos päätän että en saa syödä niin minähän en syö. Mutta tästä virheestä otin opikseni, ja nyt pidän tiukasti kiinni säännöllisestä ateriarytmistä. Oli nälkä tai ei. Meni kalorit yli tai ei.

Ja pähkinät ja hedelmät oli mukana, ja nyt proteiinipatukoita ostettu suuri kasa. Ja kuten kerroin, näiltä reissuilta olen aikaisemmin tullut joka kerta kotiin lihoneena ja turvonneena, eli pieni voitto tämäkin. Tulin vain erittäin väsyneenä ;) Ap

Vierailija
104/143 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa Äiti Koo, ripittäytymään tänne ja kertomaan onnistumisista ja ideoista, ja kaikesta mahdollisesta. Amis s, Elsa ja me, eli neljä nyt ainakin jatkaa keventymistä :) Ap

Vierailija
105/143 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan,

ja kuittaan tulokseksi tähän mennessä 6,5 kg
-Elsa-

Vierailija
106/143 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Mulla on tää palstailu jäänyt vähän vähemmälle, kun ollaan oltu melkein viikko sukuloimassa. Ja voin kertoa, että toista kertaa en lähde laihdutusprojektin aikana!

Mulla vähän sama kuin aplla, reissussa tuppaa tuo syöminen hankaloitumaan ja on tullut mätöttyä vaikka mitä. Morkkis on kova! Noh, tästä kohta kotiinpäin matkalla, niin tiukasti takaisin ruotuun vaan! Viimeksi vaaka näytti -4kg, voipi olla että ainakin 2 tullut takasin, kun sukulaiset tykkäävät tuputtaa ruokaa, ja PALJON. Tietenkin itse ne suuhuni lapan, mutta ei vaan vielä itsekuri riittänyt. Vauvakin on kiukutellut, joten tunnesyömisen kanssa on tullut taisteltua. 2 päivää nyt tullut syötyä päin metsiä, mutta pitää taas sadannen kerran ottaa itseä niskasta kiinni. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa!

Marsipaani

Vierailija
107/143 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävien kirjoissa!!! Uskomaton fiilis olla virkeänä ja voimissaan. Illalla menin kuumeessa nukkumaan, enkä yhtään osannut arvata mitä tämä aamu toisi tullessaan... olinkin ihan virtaa täynnä. Koputan puuta koska voihan taas iltaa kohden tulla takapakkia, mutta nyt otan kaiken irti energiasta, kotihommia, ruuanlaittoa jne...

Tuntuu että proteiiinien lisääminen on tuonut voimia ja auttoi paranemaan. En olisi ikinä uskonut että sanoisin näin: hiilarit ei ole niin tärkeitä mutta proteiinit on elintärkeitä. Eli karppauksessa on järkeä, varsinkin laihduttajalle. Uskon että kasvissyöjäkin voi olla vaikka bodari, mutta ei ilman proteiinivalmisteita ns. "luomusti". En usko.

Mukavaa viikonloppua laihduttajat! Ap

Vierailija
108/143 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa viikoloppua kaikille ja hyvää hiihtolomaa niille joilla se vasta alkaa.

Mua jo hirvittää tuleva viikonloppu anoppilassa, anoppi laittaa ruhtinaallisen hyvää ruokaa, eikä siinä ole voita tahi kermaa säästelty. On pakko syödä kun on niin hyvää vaikkei enää nälkä olisikaan ja kahvipöytä notkuu herkkuja.  Leipäkin on itsetehtyä ja sitä on tullut syötyä siivu kaupalla. Kuinkahan sitä saisi hillittyä itsensä?

Otan mukaan muutaman appelsiinin, ei sillä että ruoka loppusi, mutta jos vaikka söis salaa alkupalaksi ensin yhden appelsiinin niin ei ehkä tulisi syötyä niin paljoa smetanassa haudutettua lohta. Saa nähdä löytyykö appelsiinin koskemattomina kassinpohjalta viikonlopun jälkeen.

Amis s

Vierailija
109/143 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa että täällä on vielä laihduttajia mukana, hienosti teillä menee! Pääasia ettei koskaan anna periksi ja lakkaa yrittämästä! Ja jos tuntuu ettei tuloksia tule, ei muuta kuin kaloreita laskemaan, muuta keinoa ei ole. Itse olen välillä lipsunut laskemisesta ja tietenkin sinä käy niin että syö liikaa! Olen myös innostunut laittamaan ihania aasialaistyyppisiä ruokia, ja hankin paljon uusia mausteita. On ihan älyttömän tärkeää että ruoka on hyvää, muuten tätä ei jaksa pitää loppuelämän projektina! Paino on mulla ihan kivalla mallilla mutta mitään hehkuttamista ei vielä ole.

Sitten yksi juttu mikä mua häiritsee ihan älyttömän paljon, nimittäin se, kun monet laihduttaa ja heiltä (käsistä varsinkin) kaikkoaa kaikki lihakset. Pliis käykää salilla tai nostelkaa puntteja/kahvakuulaa kotona tai ihan mitä vaan. Se on ihan kauhean näköistä, kun terveen oloisesta ihmisestä kuihtuu lihakset, ja ihan nahka alkaa roikkua (enkä tarkoita sitä, kun laihdutetaan kymmeniä kiloja, vaan normaalipainoisen nahka roikkuu) ja se käsi on kapeampi ylhäältä kuin alempaa. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Jos vaan kädet toimii niin suht keveillä painoilla pitkää sarjaa niin paljon kuin jaksaa, viimeiset toistot pitää irvistellä... kiinteytyy hetkessä eikä riko itseään... Ja proteiinia, proteiinia ja lisää proteiinia.

Itselläni ei ole nyt salikorttia ollenkaan, mutta kotona voi tehdä ihan tosi paljon pienillä varusteilla, ja mikä parasta, mulla ainakin kynnys irvistellä ja puuskuttaa salilla on toooodella korkea, eli salilla tekee paljon lepsummin ja tehottomammin kuin kotona!! Jostain syystä salilla mietin näkeeköhän kukaan kun äherrän tässä, siksi en enää hanki salikorttia. Lenkkeily, hiihto, kotijumppa. Tämän hetken jutut :)

Tsemppiä ihan älyttömästi kaikille! :) Ap

Vierailija
110/143 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periksi ei anneta! Itselläni menee nyt huonosti laihtumisen saralla, paino junnannut 2 viikkoa samoissa lukemissa. Olen sairastellut, antibioottikuuri ja paljon särkylääkkeitä syöty. Pakko ollut syödä vähän enemmän, jotta vatsa kestää nuo kaikki lääkkeet. Ja monta päivää meni niin, etten jaksanut laskeskella kaloreita. Mutta tästä jatketaan heti kun vointi vähän helpottaa.

- Äiti Koo

Vierailija
111/143 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla dieteillä voi sanoa lihaksille hyvästi. Sitten jos sorrut ja palaat vanhoihin ruokatottumuksiin voi rasvaprosentti olla jopa korkeampi kuin alottaessa. Proteiinia kehiin, se on ystäväsi sillä se pitää kylläisenä sekä kasviksia. Tuo kahen tunnin välein syöminenkään ei ole kovin fiksua sillä insuliini tasot pomppaa ylös aina uudestaan ja uudestaan joka hidastaa laihtumista. Suosittelisin 3-5 ateriaa päivässä, mutta pitää varautua aluksi siihen että herkut voi himottaa. Silloin syöt tavallista ruokaa jos on oikeasti nälkä.

Ota myös huomioon se että elimistösi menee hyvin nopeasti säästöliekille noilla kaloreilla jolloin kalorinkulutus ja laihtuminen hidastuu. Täystuho syntyy jos retkahtaa tälläisen kitukuurin jälkeen sillä elimistö imee kaiken ylimääräisen energian minkä saa kupeisiin.

Suosittelen tutustumaan kohuttuun karppaukseen. Jos kova rasva pelottaa niin voihan sitä käyttää vaikka oliiviöljyä.

Vierailija
112/143 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve  : )   Mukana vielä ...jotenkuten. Mulla on tilanne nyt -5kg aloituksesta, että ei huono.

t. Anni

Vierailija
113/143 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! 1200 kaloria on keskivertonaiselle ihan hyvä määrä LAIHDUTUKSESSA, toki jos on himotreenaaja täytyy syödä enemmän. Syön kerran viikossa yhden ateria jolloin syön enemmän, aineenvaihdunnan lisäämiseksi. Muistathan että tämä on painonpudotusta, ylläpitovaiheessa voi sitten syödä enemmän. Opettelen koko ajan syömään niin, että voin elää näin loppuelämäni, miksi palaisin vanhoihin ruokailutottumuksiin? Otan oppia Biggest Loserista, luotan aivan 100 % heidän neuvoihinsa, en keksi omasta päästäni näitä juttuja.

Sanoinkin jo tuolla aiemmin että pidän karppausta ihan ok juttuna, juurikin proteiinin takia. Mutta se että suljetaan joku tietty ruokalaji (viljat) pois ruokavaliosta, ei sovi mulle. Kaikenlainen fanaattisuus ei sovi mulle, jokainen itse tietää mikä itselle sopii. Jokainen tyylillään!

Alussa oli pakko syödä kahden tunnin välein, nykyään ei tule paniikkia vaikka ruokailuväli venyy. Syön nyt viisi kertaa päivässä. Ei yhtään vähempää missään nimessä. Yli neljää tuntia ei ainakaan pidä olla syömättä.

Yhdessä ruokalusikallisessa rasvaa on noin 120 kaloria. Olen varovainen rasvan kanssa, mutta en välttele sitä. Jos rasvalla alkaa mässäilemään, ei laihdu.

Yksi banaani päivässä on hyvä, täysjyväriisi ja täysjyväpasta hyviä. Kaurapuuro aamulla, mukava vaihtoehto välillä. Mutta se on kyllä totta että suurin osa hiilareista kannattaa syödä aamulla ja päivällä, illemmalla sitten vähähiilarisempaa.

Se mikä ihmetyttää "karppaajilla", on makeutusaineiden käyttö kun tekee makeaa mieli. Ei vaan mene jakeluun. Söisin mieluummin hedelmiä, omppua, kirsikoita, mansikoita, banaania... Ja sitten kun karppaajalle iskee pitsanhimo, tehdään joku kummallinen munakaspohja ja siihen päälle viskotaan rasvaiset täytteet ja kilo juustoa. Täysjyväjauhoista tehty ohut pohja, vähärasvaiset täytteet ja hieman juustoa. Paljon parempaa oikeaa pitsaa eikä korviketta.

Ap

Vierailija
114/143 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 10:48"]

Periksi ei anneta! Itselläni menee nyt huonosti laihtumisen saralla, paino junnannut 2 viikkoa samoissa lukemissa. Olen sairastellut, antibioottikuuri ja paljon särkylääkkeitä syöty. Pakko ollut syödä vähän enemmän, jotta vatsa kestää nuo kaikki lääkkeet. Ja monta päivää meni niin, etten jaksanut laskeskella kaloreita. Mutta tästä jatketaan heti kun vointi vähän helpottaa.

- Äiti Koo

Annille ensinnäkin terkut, ihan mahtavaa! :)

Äiti Koo, kannattaa nyt vaan panostaa ruuan terveellisyyteen, kaloreista viis! Itsekin tuossa sairastelin ja en meinannut millään parantua, ja sairaana tästä hommasta ei tule mitään. Lepäile nyt ja sitten uudella innolla, kunhan olet terve! Vielä on reilusti aikaa kesään! :) Ap

[/quote]

Vierailija
115/143 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheh.. Jos hyvin ylipainoinen ryhtyy raivolaihduttamaan 1200 kalorin dieetillä niin tulosta saa odottaa pitkään. Syynä se, että jos kalorivajeesta tulee liian iso peruskulutukseen nähden, niin kehosi alkaa kuluttaa vähemmän, kaikki hidastuu ja tulee mm. ummetusta.

Näin ollen et laihdu vaan turhaudut siihen, että ei lähtenytkään sitä 10 kiloa läskiä 2 kk ajassa. Seuraava askel onkin sitten painella lähimään ravintolaan ja sanoa: "Hawai-pitsa tuplajuustolla."

Ehkä kannattaisi aloittaa kuitenkin sillä 400 kalorin päivävajeella ja oikeasti laihtua.

Vierailija
116/143 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen omalla tyylillään, en minä pakota ketään syömään 1200 kaloria päivässä, jotkut syö enemmän ja jotkut vähemmän. Tiesitkö että naisilla on taipumusta tunnesyömiseen, ja ihan huomaamattaan saattaa syödä sen 200 kaloria liikaa, tämä on ihan psykologinen juttu. Kun rajaa kalorit 1200, on hieman lipsumisvaraa silloin tällöin eikä laihdutus kaadu. Naisilla 1200 ja miehillä 1500 kaloria on sopiva määrä. Tarkoitus on laihtua kuitenkin, ei viettää mässäilylomaa.

Kasviksiahan saa syödä niin paljon kuin haluaa, niistä ei liho vaan päinvastoin aineenvaihdunta saa potkua. Veikkaisin että syön määrällisesti enemmän kuin sinä, mutta erilaista ruokaa. Raivolaihdutus ei oikein kuvasta tämänhetkistä olotilaani ;)

Kiitos kuitenkin kommentistasi. Ap

Vierailija
117/143 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutan 1200 kalorilla, normaalipainon sisällä. En ole mikään himoliikkuja joten kulutukseni ei varmasti ole jotain kahtatuhatta. 

Laihduttaminen on joka tapauksessa jonkun mielestä väärin tehty, joten en jaksa nyt tämän enempää selitellä ;)

Vierailija
118/143 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, teet niin tai näin, niin aina väärinpäin...

Suurimmassa pudottajassa syövät kutakuinkin 1400-1600 kaloria päivässä nämä sairaalloisen ylipainoset 200 kiloiset, ja treenaavat 5 tuntia päivässä. Päiväkulutus on 6000 kaloria. Kummasti vaan joka ikinen laihtuu useita kymmeniä kiloja ihan muutamassa viikossa samalla lihasmassaa kasvattaen. (Tähän pakko vielä sanoa että valmiiksi läskin on helpompi saada lihasmassaa kuin laiheliinin...nimimerkki ikänsä treenannut ja koittanut muskelia saada...)

Mutta huhuu, missä on se maailmakuulu säästöliekki? Ei se pelastanut Auswitchissakaan... Ap

Vierailija
119/143 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 12:29"]

MOI MÄ OOn 165cm painan 112kg

mä syön nyt päivittäin näin

aamulla pieni pala kananmunaa ja kahvia

välipala syön lopun kanamunasta

lounas on porkkana ja puolikas kurkku

välipala on automaatista jotain

päivällinen on 2 palaa juustoa ja 9 rusinaa

iltapala kahvia

Paljon tos on kalorit oon syäny noi ny 2 viikon ja paino tippu 2kgtästä se lähtee tsempii kaikille.

[/quote]

Vierailija
120/143 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 12:29"]

MOI MÄ OOn 165cm painan 112kg

mä syön nyt päivittäin näin

aamulla pieni pala kananmunaa ja kahvia

välipala syön lopun kanamunasta

lounas on porkkana ja puolikas kurkku

välipala on automaatista jotain

päivällinen on 2 palaa juustoa ja 9 rusinaa

iltapala kahvia

Paljon tos on kalorit oon syäny noi ny 2 viikon ja paino tippu 2kgtästä se lähtee tsempii kaikille.

[/quote]

[/quote]

Voi kun pikkulapsia lapsettaa, menkäähän läksyjä tekemään ja äitylin kainaloon...Tämä on aikuisten palsta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi