Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin 1200 kcal dieetin. Lähteekö kukaan mukaan?

Vierailija
05.02.2013 |

Siis kaikessa yksinkertaisuudessaan syön 1200 kaloria päivässä, kahden tunnin välein n. 200 kalorin pikku "snacksin".

Aamun aloitin Fitness muroilla ja maidolla.

Lounaaksi jauheliharisottoa. Vauvan annoksia jos vertaa entiseen syömiseen.

Olen aika shokissa siitä miten vähän sitä saa syödä, mutta kyllä tähän tottuu.

Tarkoituksena saada aineenvaihduntaan puhtia säännöllisellä syömisellä, juomalla paljon vettä ja liikkumalla.

Aurinko sieltä jo pilkistelee, kohta taas joutuu kulkemaan kesähepeneissä, ja paino korkeammalla kuin koskaan ennen...

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuulla ollaan mukana, mulle iski vuosisadan flunssa! Ihmettelin mikä on kun ei jaksanut mitään. Flunssahan se iski ja ilman nenäliinaa pärjään noin minuutin. Inhottavaa! Panostan nyt vitamiineihin purkista ja hedelmistä, ja hommasin peräti viittä erilaista proteiinituotetta, proteiinin puute nimittäin alentaa vastustuskykyä.

Inhoan syödä proteiinijuttuja, mutta ajattelin että jos muualla maailmassa voidaan syödä rottia ja torakoita proteiinin saamiseksi, niin kyllähän minä saan herat ja soijat ja puddingit alas. Mietin leiri nro 14 asukkaita ja kiskaisen litkut kurkusta alas :D Proteiinipatukat on niin hyviä, että ne lasken karkiksi. Ostin niitäkin.:)

Kunhan tästä parannun, niin alan taas ulkoilla ja käydä salilla, mahtavaa kun aurinko paistaa! Paino junnaa, mutta en nyt masennu siitä. Parempi hetkellinen junnaus, kuin nousu.

Elsa ja minä täällä ainakin ollaan, mulla tämä laihdutus tulee kestämään kuukausia, kaikki mukaan vaan, uudet ja vanhat :) Ap

Vierailija
62/143 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana olen, taustalla seuraillut, mutta voisin kai vähän esittäytyäkin. Aloitin laihdutusprojektini vuoden alussa. Lähtötilanne pituus 164 cm, paino 72 kg. Ensin keksit, herkut, karkit pois. Sitten parin viikon kuluttua kunnon itsekuri päälle ja 1200 kcal/vrk syömisillä olen nyt ollut kohta kolme viikkoa.

Paino tippuu hitaasti, koska tällä hetkellä minulla ei ole juurikaan mahdollisuuksia harrastaa liikuntaa (ei ole aikaa, plus fyysisiä syitä miksi en voi nyt rasittaa jalkojani). Noin neljä kiloa karistettu, ja olen todella tyytyväinen. Syön ihan perusruokaa, vihannesten määrää olen lisännyt verrattuna aikaan ennen laihdutusta. Käytän kalorilaskuria ja kaikki menee nyt alussa puntarin kautta suuhun. Pyrin syömään monipuolisesti, niin että hiilarit, rasva ja proteiinit tasapainossa.

Tavoitteena laihtua noin 10 kg, eli takaisin siihen painoon, mikä minulla oli 10 vuotta sitten ... tässä on nyt ollut neljä raskautta sen jälkeen ja joka kerralla pari ylimääräistä kiloa olen kroppaani kerännyt. Eli raskausläskit tarkoitus karistaa.

- Olkoon nimimerkkini vaikka Äiti Koo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan. miau! Mites kaikilla menee? Miten Amis s olet selvinnyt hiihtolomallasi?

Täällä ei niin kamalan vauhdikkaasti etene laihdutus, en itseasiassa uskalla puntarille nousta, vielä.

Mulla ei ole flunssa parantunut tai sitten olen napannut jonkun uuden taudin tuolta kyliltä. Otankin nyt rennosti liikunnan suhteen, taisin aloittaa liian aikaisin ulkoilun. Olen tehnyt tunnin lenkkejä joissa kaloreita palaa yli 600. Kokeilin peräti hölkkäämistä varovaisesti, ja kylläpäs se oli mukavaa. Mulla ei ole mitään pakkomiellettä päästä nopeasti juoksukuntoon, vaan aion juosta vain sen verran kuin hyvältä tuntuu, nautiskellen. Ihanaa! Hyvää musiikkia soimaan, koira mukaan ja iltapimeään :)

Meillä on ollut vieraita, ja ollaan syöty hyvin! Kaikkia kaloreita en ole jaksanut/voinut laskea, mutta nyt koittaa paluu arkeen ja taskulaskimen naputtelu jatkuu! Sekä hieman muutoksia ruokavalioon, olen lopen kyllästynyt kasviksiin, siis ihan kaikki kasvikset etoo ja niistä täytyy pitää pientä taukoa. Varsinkin parsakaalista tuntuu tulleen mitta täyteen. Siirryn hedelmäpuolelle sekä proteiineissa enemmän pussiproteiiniin hetkeksi. Kauheaa, että lihakin on alkanut etoa. Liika on liikaa..

Kyllä se taas broileri hetken päästä maistuu, kun pitää vähän taukoa. :) Ap

Vierailija
64/143 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki mukana olevat!

Paluu arkeen on alkanut. Paino pysyi samoissa lukemissa kuin lähtiessä, vaikka anoppilan herkut maistuivat ja hotellin aamiaisella tulikin mähkittyä, ja ravintolassa tuli tilattua pastaa pariinkin kertaan. Hesessäkin käytiin kerran syömässä kerroshampurilaiset, ranskalaiset tosin vaihdoin minisalaattiin.

Reissun aikana tein uuden aluevaltauksen - uskaltauduin hotellin kuntosalille ja hölkkäsin siellä juoksumatolla 40 min rasvanpoltto-ohjelman niinä 3 päivänä, jotka hotellissa majoituimme.  Lisäksi tuli hiihdettyä, käytyä uimahallissa, luisteltua, ja remuttua Serenassa 3h lasten kanssa (testasin kaikki mäet). Laskettelureissulla lupauduin lasten mäkeen (ilman suksia) vahdiksi ja ajattelin että saan hyvää liikuntaa kun ravaan mäkeä ylös alas auttamassa meidän nuorimmaista, joka oli ekaa kertaa laskettelemassa. Laskettelu ja hissinkäyttö sujuivat kuitenkin niin hyvin, että jouduin käkkimään alhaalla aurinkoa paistattelemassa.

T: Amis s

PS. Appelsiinit tuli syötyä, joka ehkä vähän hillitsi mähkimistä anoppilassa

Vierailija
65/143 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kanssa palattu arkeen. Viikon lomamatka olikin tämän talven suurin koettelemus tämän laihduttamisen kannalta. Tavoitteena oli että nautin lomasta ja palaan sieltä saman painoisena :) Puntarilla en ole käynyt mutta mitat näyttävät ainakin samoilta. En todellakaan halunnut pilata muun seurueen lomaa jankkaamalla koko ajan jostain kaloreista, vaan yritin käyttäytyä :)

Tuli liikuttua aika paljon joten kalorimäärätkin olivat isompia - esim laskettelemaan minun on ihan turha lähteä nälissäni!! Söin varmaan 2000 kcal päivässä ja tuli nautittua vähän herkkujakin ja viiniä. Opettelin tilaamaan ravintolassa jotain kevyempää ja koko ajan ei tarvinnut mussuttaa jotain kahvipullaa.

Eilen oli kammottava nälkä, siis ihan hirveä ja koko ajan. Tämä tuleva viikko on varmasti talven vaikeimpia kun pitää taas siirtyä tähän vähempään ruokaan. Mutta usko on luja ja kevätaurinko paistaa, saattaa lenkitkin maistua vähän paremmin kuin talven pimeydessä.

Tulta päin

-Elsa-

Vierailija
66/143 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis s kuittaa 1 kk aloituksesta:

paino -4 kg

vyötärönympärys - 4cm

Vierailija
67/143 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että vähän harmittaa nyt kun 5.2 laitoin otsikoksi "aloitan dieetin". Tuo on ihan väärä tapa ajatella asiaa, eikä toimi. Motivaatio ei pysy kauan väliaikaisella kuurilla. Kuuri on sinnittelyä, kidutusta, mielihaluja, odotusta milloin tämä päättyy... Elämän muutos on onnistumisen iloa ja innostusta, siinä muuttuu koko ihminen sisältä ja ulkoa.

Oikein ärsyttää Jutat ja muut bisnesmimmit, jotka rahastaa ihmisten terveydellä ja myyvät lyhyitä hyvin yksitoikkoisia kuureja. Toivottavasti moni osaa nähdä pintaa syvemmälle näissä jutuissa. Ei kukaan voi sanoa toiselle että nyt syö näin ja noin seuraavat neljä viikkoa, ja elämäsi pelastuu. Jos taas personal trainer kuuntelee asiakkaan toivomuksia, niin miksi hitossa maksaa siitä että toteuttaa omia syömistoiveitansa?!

Parempi itse ottaa selvää ravitsemuksesta ja opiskella aihetta, mitän ihmeellistä tähän ei liity, ihan perusasioita. Jokainen tietää perussäännöt, syö kasviksia, syö hedelmiä, vältä huonoja rasvoja, sokeria ja valkoista viljaa, juo vettä, proteiinia joka aterialla jne. Se mikä on vaikeinta, on muuttaa makutottumukset. Jos on tottunut syömään vohveleita hillolla ja kermavaahdolla aamupalaksi, niin viherpirtelö ja munanvalkuaiset tuntuu aluksi ankealta. Kun taas tottuu viherpirtelöön, vohvelit tuntuu ällöraskailta ja etovilta. Tottumiskysymys.

Jos haluaa laihaksi ja terveeksi, ensimmäinen askel on siivota kaapit. Kaikki sokerirasvahöttö ja muut herkut - roskiin. Kukaan ei tarvitse noita. Jos niitä on kaapeissa, joku syö ne varmasti, ja se joku olet sinä. Kerran viikossa kerta-annos herkku riittää lapsille, eikä kotiin jää ajelehtimaan mitään mihin voisi retkahtaa.

Pitää myös miettiä miksi syö liikaa, joku syy siihen lihomiseen on. Mihin tunteeseen syöt suklaata ja pitsaa? Itsellä se oli joko ärsyyntyminen/turhautuminen tai sitten kun oma rauha koitti, palkitsin itseni loikoilemalla ja herkkuja suuhuni tunkemalla. Tietysti myös huono ravitsemustilanne ja liialliset hiilihydraatit ruokki himoa herkkuihin. Kun olo oli pöhnäinen ja tukkoinen huonosta ruuasta, ei jaksanut myöskään liikkua. Liikunnan puute aiheutti väsymystä ja ärtymystä. Kierre oli valmis. Oikea pahan kierre, josta nyt tunnen päässeeni ulos! Enkä halua takaisin! :) Ap

Vierailija
68/143 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis s kuittaa Salpausselän kisojen ja parin viimeisen lomapäivän jälkeen -

paino +/-0  ja vyötäronympärys +1.4cm

Söin muka tarkasti ja kiloklubin oppien mukaan, mutta en merkinnyt mitään ylös. Tietysti kalorit on menneet yli. Tuo vyötärönympäryksen kasvu voi toki olla mittavirhe tai johtua hormon. turvotuksesta (toivottavasti).

Joten merkkaaminen jatkuu ja liikkuminen varsinkin kun ulkona on ihana aurinkoinen ilma.

AP, tuota sun lähes hiilaritonta iltapäivää ja iltaa vois kokeilla. Voitko antaa jotain esimerkkejä millaisen iltapalan syöt? Mun on pakko syödä iltaisin aina jotain suolaista(esim. ruisleipää + leikkele/juusto) muutoin tuntuu ettei nälkä pysy poissa aamuun asti.

Tsemppiä kaikille! Nauttikaa auringosta!

Vierailija
69/143 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pitkä ja osuva kirjoitus ap:llä, samanlaista asiaa löytyy myös Kiloklubin sivuilta.

Ja tuo sinun juustoherkkusienimunakas kuuluu hieman muunneltuna mun myös mun repertuaariini, tosin yl. lounaana tai päivällisenä. Iltapalaksi se on mulle liian tuhti.

AP, millaisella ohjeella teet sun terveysleipäsi?
Tässä on mun ohje, olisi mukava tietää miten vielä sais lisättyä kuitua ettei tule liian murenevaa. Jyviä en oikein voi lisätä, muutoin ei lapset suostu syömään ja pähkinöitä ei allergian vuoksi voida käyttää.

3 dl Maito, ykkösmaito, 1 % rasvaa

2 dl Vesi

32 g hiiva

1 kpl Porkkana, iso raastettuna

2 dl Ruislese, ravintokuitua 39 g/100 g

4 dl Kaurahiutale

n. 5 dl Sämpyläjauho, rouheinen, sunnuntai (oikeasti käytän Myllärin luomu sämpyläjauhoa, kuitua 4,6g/100g mutta sitä ei kiloklubin listalta löytynyt)

0.8 dl Rypsiöljy

1 rkl Hunaja

Valmistusohjeet Liuota hiiva kädenlämpöisen maito-vesiseokseen. Lisää leseet, hunaja,suola ja kaurahiutaleet. Lisää loput jauhoista hyvin vaivaten sekä öljy. Kohota kaksinkertaiseksi liinan alla. Taputtele pellille leivinpaperin päälle, kohota vielä hetki.Pistele haarukalla reikiä ja paista 225 asteesse n.20 min. Jaa valmis leipä n.16 osaan

Vierailija
70/143 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, sulla on upea ohje! Mulla ei ole mitään varsinaista ohjetta, vaan entisen pelkän sämpyläjauhon sijasta käytän suurimmaksi osaksi täysjyväjauhoja, ihan vähän jotain rouheista sämpyläjauhoa, siemeniä paljon erilaisia, vettä laitan 0,5 l, 1 pussi kuivahiivaa, suolaa ja ihan pieni loraus kylmäpuristettua rypsiöljyä. Tuosta tulee 12 sämpylää, enkä kohota juurikaan kun ei kohoa, paitsi uunissa vähän. Teen pötkön ja leikkaan "muhkuiksi", välillä pyöritän sämpylöiksi.

Mulla on taikinakone, käsin en jaksaisi vaivata tätä möykkyä, ja heitän summittaisesti aineet pyörimään, koneella saa hyvän sitkon vaikka laittaisi mitä sekaan, eikä tartu käsiin ja kulhoon. Ja nuo siemenet on minusta se paras juttu näissä. Oletko varma ettei lapset syö? Jos kokeilet ujuttaa pienen määrän auringonkukansiemeniä... ? Kaupan leipä ei maistu enää miltään, sisus pelkkää ilmaa ja kuiva kuori....

Hunajaa voisikin lorauttaa, jos taikina kohoaisi paremmin. Pakastan sämpylät ilmatiiviisti heti kun jäähtyneet. Sämpylöitä on ihana syödä mikrossa lämmitettyinä oikean voin (niin että sulaa siihen päälle), juuston ja valkuaisten kanssa, välillä myös kalkkunan. Puolikaskin riittää, kokonainen on yksi ateria. Herkkua! :) Ap

Vierailija
71/143 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Amis s, ei kannata lannistua pienistä, loppuelämä aikaa laihtua;) Pääasia että yrittää eikä heitä kirvestä kaivoon!

Hitsi, kun kaikki on livenneet täältä, itse ihan intona laihduttelen, olen aivan hurahtanut :)

Olen tuosta viime kirjoituksesta vielä vähentänyt hiilareita, syön lähinnä kasviksia, hedelmiä ja proteiinia. Ja yhden omatekemän "superterveyssämpylän" / päivä. Toimii! Ja vettä, sitä menee ihan älyttömästi!

Esim. tänään illalla pilkoin pannulle herkkusieniä teelusikalliseen oliiviöljyä, yhden kanamunan (vain yhden koska syön valkuaisia pitkin päivää) reilu 0.5 dl juustoraastetta (17%) ja mulla oli eilen maustettuja ja paistettuja kevyitä broilerinpaloja valmiina, niitä semmoinen oma kourallinen. Eli siis "sotku" oli juustoherkkusienimunakas johon herkkusienet ei mahtuneet sekä lämmitettyä kanaa. Herkullista. Tai sitten olen vaan pirun nälkäinen ;) Tuon olisi voinut tehdä niin, että kolme valkuaista + yksi muna, ois tullu oikea munakas.

Se oli vähähiilarinen ja vähärasvainen iltapala, ei kasvikuntaa, koska vedän niitäkin pitkin päivää. Viherpirtelöitä, raakoja kasviksia, sitruunamehua vedellä laimennettuna jne. Kumma miten makutottumukset muuttuneet, oikein himo sitruunamehuun... :D

Uudet ja vanhat, kaikki mukaan nyt! Turha jurnuttaa läskeistään ja harmitella lihavuuttaan, olkaa tyytyväisiä tai jos ette ole, tehkää muutos. Kukaan ei varmasti ole katunut terveellisempää elämäntyyliä, mutta sitä ihmiset katuu, etteivät aloittaneet aikaisemmin! Ei tämä ole vaikeaa kun vauhtiin pääsee! Jokaisella toimii eri keinot, ja kokeilemalla löytää sen oman tavan, puntari kertoo toimiiko vai ei... Ap

Vierailija
72/143 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän raakaravintosaldo:

-1 jäävuorisalaatti

-1 herneenverso  (nuo siis niitä ruukussa kasvavia)

-2 banaania

-2 appelsiinia

-1 greippi

-2 luumua

-3 omenaa

-1 punajuuri

-1 porkkana

-3 sellerin vartta

Helposti meni tuollainen kasa tavaraa alas, yhtä banaania lukuunottamatta pirtelönä ja mehuina. Söin myös paljon proteiinia ja keitettyjä kasviksia ja vähän muutakin. Selleri-vihannes-mehu oli todella, todella pahaa. Kummallinen juttu, vaikka olen syönyt paljon tänään, maha tuntuu litteältä. Nämä eväät ei turvota. Ap

Vierailija
73/143 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 13:32"]

Jokainen omalla tyylillään, en minä pakota ketään syömään 1200 kaloria päivässä, jotkut syö enemmän ja jotkut vähemmän. Tiesitkö että naisilla on taipumusta tunnesyömiseen, ja ihan huomaamattaan saattaa syödä sen 200 kaloria liikaa, tämä on ihan psykologinen juttu. Kun rajaa kalorit 1200, on hieman lipsumisvaraa silloin tällöin eikä laihdutus kaadu. Naisilla 1200 ja miehillä 1500 kaloria on sopiva määrä. Tarkoitus on laihtua kuitenkin, ei viettää mässäilylomaa.

Kasviksiahan saa syödä niin paljon kuin haluaa, niistä ei liho vaan päinvastoin aineenvaihdunta saa potkua. Veikkaisin että syön määrällisesti enemmän kuin sinä, mutta erilaista ruokaa. Raivolaihdutus ei oikein kuvasta tämänhetkistä olotilaani ;)

Kiitos kuitenkin kommentistasi. Ap

[/quote]

Kummallista veikata minun syömisistäni yhtään mitään. Olen normaalipainoinen, urheilua harrastava karppi-vegaani. Veikkasitko tämänkin?

Vierailija
74/143 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilua harrastava karppi-vegaani! :D :D Mahtaa olla kroppa huonossa jamassa (ja pääkoppa myöskin). Hahhahahah!!!! :D Ota hiukan lihaa ja täysjyvää, saatat vaikka rauhoittua hieman!!!

En viitsi tänne enää kirjoitella, tämä palstahan on hullujen valtaama! Suljetulla osastollako saa surffailla netissä...?

Jatkan tätä laihdutusta hyvällä mielellä ja omassa rauhassani, tsemppiä laihduttajille! :) Ap

Vierailija
75/143 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kaivaa tämä ketju esiin ja tulla hehkuttamaan

- 10 kg helmikuun alusta.

Harmi kun tämä ketju tyssäsi.
Olisi mukava kuulla mitä teille muille kuuluu?

Amis s

Vierailija
76/143 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä ketjua, olisi kiva tietää onko aloittaja tai muut laihduttaneet kuinka menestyksellä? Olen itse aloittanut elämäntapamuutoksen, tarkoitus olisi laihtua noin 50kg ja palata vanhoihin mittoihin. On kokeiltu karppaus (toimi, mutta liian rajoittavaa), dieettivalmisteet (vatsa ei kestänyt) ym. kunnes päässä syttyi vihdoinkin valo: PIENEMMÄT ANNOSKOOT. En ole toistaiseksi vielä laihtunut, mutta totutan kroppaani niihin annoskokoihin, joita söin nuorempana: yksi leipä riittää, kauhallinen kastiketta on tarpeeksi, tee ei kaipaa sokeria kuin puoli teelusikallista jne. Aivoissa raksuttaa selvästi ja alkushokin jälkeen tämä syömisten vähentäminen on alkanut tulemaan luonnostaan.

Sellaisen jutun olen huomannut, että päivällisen jälkeen ei kannata syödä ja että hedelmistä tulee nälkä! Niinpä syön niitä vain aamiaisella tai ennen muuta ruokaa.

Vierailija
77/143 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upsan!

Vierailija
78/143 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2013 klo 13:03"]ja noista huutelijoista viis. 1200-1400kcal toimii ihan mainiosti, vaikka painoa olisi 100kg. Olen laihduttanut juuri sillä ja aiemmin täysnutrauskuurilla jo yli 20kg tähän mennessä.

Hirmuisesti tsemppiä ap:lleja muillekin, jotka lähtevät tähän mukaan

90,3

[/quote]

Missä ajassa sait täysnutrauksella 20,kg pois? Entä mitä tuloksia osanutrauksella + mitä muuta söit sillon?
Itsellä tippui 3 viikossa reilut 16 kg

Vierailija
79/143 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus, karppaus, karppaus. Vuodessa -23 kg. Olen onnellinen ja voin paremmin kuin koskaan :) nälkää ei ole tarvinnut nähdä, eikä kaloreita laskea. Karpata voi myös fiksusti ja monipuolisesti ilman tolkutonta rasvalla läträämistä. Tämä on vain yksi tapa, mutta suosittelen kokeilemaan. Tsemppiä kuitenkin kaikille, oli tapanne laihduttaa mikä hyvänsä!

Vierailija
80/143 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2013 klo 13:00"]

ylipainoisella tulee kestämään ehkä... viisi päivää. Liian raju, sorrut varmasti, sori vaan. Käytä asiantuntija-apua.

[/quote]

Mä oon laihdutanu 800 kcal dieetillä, ja kestin ihan hyvin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi