Aloitin 1200 kcal dieetin. Lähteekö kukaan mukaan?
Siis kaikessa yksinkertaisuudessaan syön 1200 kaloria päivässä, kahden tunnin välein n. 200 kalorin pikku "snacksin".
Aamun aloitin Fitness muroilla ja maidolla.
Lounaaksi jauheliharisottoa. Vauvan annoksia jos vertaa entiseen syömiseen.
Olen aika shokissa siitä miten vähän sitä saa syödä, mutta kyllä tähän tottuu.
Tarkoituksena saada aineenvaihduntaan puhtia säännöllisellä syömisellä, juomalla paljon vettä ja liikkumalla.
Aurinko sieltä jo pilkistelee, kohta taas joutuu kulkemaan kesähepeneissä, ja paino korkeammalla kuin koskaan ennen...
Kommentit (143)
tehdä ateriat valmiiksi. Olen tehnyt samaa.
Kun jääkaapissa on valmis ateria, päällä lappu "300kcal", niin tietää mitä syö. Nälkään ei tule hotkaistua 3 siivua juustoa ja voileipä ennen kuin ruoka on edes valmis.
Toimii myös se, että aina on valmiina salaattipohja, jonka päälle voit lisätä hiukan pähkinöitä, keitetyn kananmunan, desin tonnikalaa tai pari kukkuraista ruokalusikallista fetajuustoa.
Paras neuvo on jättää kauppaan kaikki sellainen, johon voi iskeä himo.
90,3kg (siis tähän mennessä -22kg kokemusta)
tehdä ateriat valmiiksi. Olen tehnyt samaa.
Kun jääkaapissa on valmis ateria, päällä lappu "300kcal", niin tietää mitä syö. Nälkään ei tule hotkaistua 3 siivua juustoa ja voileipä ennen kuin ruoka on edes valmis.
Toimii myös se, että aina on valmiina salaattipohja, jonka päälle voit lisätä hiukan pähkinöitä, keitetyn kananmunan, desin tonnikalaa tai pari kukkuraista ruokalusikallista fetajuustoa.
Paras neuvo on jättää kauppaan kaikki sellainen, johon voi iskeä himo.
90,3kg (siis tähän mennessä -22kg kokemusta)
Ja sekin vielä että niihin rasioihin todella miettii terveellistä syötävää, koska kalorimäärä on rajallinen. Ja terveellisiä vaihtoehtoja on rajattomasti, kyllästymään ei pääse!
En yhtään liioittele, mutta ennen mun annoskoko oli viisinkertainen. Noin mulle käy, jos otan isosta kattilasta, haen lisää ja lisää..
Meillä on aina kiellettyjä herkkuja kotona, kun on perhettä, mutta ne ei ole mulle. Ne purkit jääkaapissa on mulle:D (varmuuden vuoksi mulla on jemmassa 90 kalorin myslipatukoita, mutta vain hätätapauksia varten...)
Onnittelut -22 kilosta, wau! Ap
alkoi ja olo mitä mainioin ja virkeä.
Kun joku epäili että tämä olisi liian tiukka dieetti ja tulisi kestämään viisi päivää... niin nyt voin jo sanoa ettei tunnu liian tiukalta. Mietin jopa syönkö liikaa kun kroppa on niin sopeutunut tähän kalorimäärään...
Minkälaisia tankkauspäiviä harrastatte? Mietin pitäisikö vaikka kerran viikossa syödä hieman isompia annoksia ja mikä olisi sopiva lisäys kaloreihin... Mitään varsinaisia herkkupäiviä en ala pitämään, vaan esim. extra leipä tai extra ruokaa, vaikka yht. 1600 kcal...
KARKISSA JA SUKLAASSA JA MUISSA ON IHAN SIKANA KALOREITA, muistakaa (aloin huutaa vahingossa mutta meneehän se noinkin).
Kyllä mulla aamuisin maha kurisee kuten nyt, eli en usko olevani säästöliekillä. Puntarille kai pakko nousta että näkee toimiiko tämä.
Kohta väsään sen ihanan aamujuoman ja se jälkeen kokkaan mössön jauhelihasta, riisistä ja kasviksista ja toisen tonnikala-pasta-kasvis-version. Mitä enemmän noihin saa ujutetua kasviksia, sen isompia annoksia saa syödä. Kasvikset "laimentavat" ruuan.
Koittakaa pysyä viikoloppu tiukkana ja erossa kaikista houkutuksista. Se vaan siirtää laihdutusta ja pitkittää sitä. Kohta on jo maaliskuu ja se on kevät...:) Ap
"tankkauspäivää". Haloo. Ei tule kestämään tuollaisenaan. Jos pidät silloin tällöin päiviä, joita kauniisti kutsut tankkauspäiviksi, niin silloin sun 1200 kalorin dieettis ei ole kestänyt, ja mä olin oikeassa.
Mä oon kaksi kertaa elämäni aikana laihduttanut 30kg ja nyt ois taas melkein sama homma edessä. Eli ongelma on ollut siinä, että työskentelen alalla joka on fyysisesti erittäin raskas ja olen saanut ihan rauhassa syödä mitä haluan, kuinka paljon haluan. Mutta sitten raskaus ja kotona olo aikana kun liikunta on jäänyt minimiin niin jatkan vaan samoja syömistottumuksia ja kiloja kertyy.
En ihan ole varma mikä mulla tavoite nyt olisi, koska olen painanut elämäni aikana kaikkea 80ja 50kg väliltä, olen 165cm pitkä. 50+ kiloisena olin jo ehkä laihuuden puolella ja mulla törötti kaikki luut rintalastaa myöten, ei ollut enää peppua, eikä tissejäkään ollenkaan. Eli, mulla on nyt 80kg:stä tippunut paino itsestään 7kg ja tällä hetkellä painoa on se 73kg, voisin kokeilla miellyttäisikö se 60kg ehkä silmää, eli tiputettavaa siihen olisi se 13kg.
Ehkä siinä siis tavoite? Itse olen aloittanut nutraamalla, mutta hankaluuksia on tuottanut sen 5 pussin alas saaminen, 3 on nyt mennyt helposti. Mulla on se onni, että en kauheasti tunne nälkää, voisin olla syömättä vaikka kuinka pitkään kun sille päälle satun, mutta ongelma on sitten kaikkien herkkujen kanssa, söisin vaan pullaa, karkkia,suklaata,limua.. siinä tulee se itsekuri vastaan :)
Mukana siis ollaan tällä omalla jutulla, tsemmiä kaikille!
-S
v. 2002.
Hmmm...koskahan se jojoilu alkaa. Siitähän on aikaa jo toistakymmentä vuotta ja bmi on edelleen 21.5
Tsemppiä ap.lle. Ei ole enää tarvetta laihduttaa, mutta peukutan täältä.
Nälkäkuurilla ei kuitenkaan voi elää loppuelämäänsä, nämä nälkäkuuridiettaajat eivät halua ymmärtää, että kyse on LOPULLISESTA elämäntapojen muutoksesta.
1200 kalorilla olet myös säästöliekillä alta aikayksikön.
"tankkauspäivää". Haloo. Ei tule kestämään tuollaisenaan. Jos pidät silloin tällöin päiviä, joita kauniisti kutsut tankkauspäiviksi, niin silloin sun 1200 kalorin dieettis ei ole kestänyt, ja mä olin oikeassa.
Miten joku jota ei kiinnosta laihdutus ollenkaan viitsii lukea tätä laihdutusketjua :D No lämpimästi tervetuloa!
Selitän nyt sulle hieman tuota tankkauspäivä ideaa. Eli kun nyt olen viidettä päivää 1200 kcal, ja mulla on oikeastaan nälkä vain aamuisin, niin mietin saisinko aineenvaihduntaan puhtia pitämällä boostaupäivän jossa vähän hätkäytän elimistöä, ettei se totu tähän kalorimäärään! Voihan olla että seuraavana päivänä vähennän vastaavasti kaloreita! Voi jopa olla että vähennän ihan vakituiseti kaloreita, ja boostauspäivä on 1200!
Yritän kaikin keinoin saada aineenvaihduntaan puhtia, juomalla paljon, pysymällä liikkeessä, harrastamalla liikuntaa, syömällä rautaa ja d-vitamiinia jne, eli tuo on vain yksi keino muiden joukossa. En tankkaisi siksi, että minulla olisi nälkä tai en pystyisi olemaan 1200 kcal. Haloo, ihmiset laihduttaa alle 700 kcal vlcd.llä ihan lääkärin määräyksestä, ei tämä nyt mitään mullistavaa ole. Jopa Biggest Loser-dieetissä suositellaan 1200 kcal, joka sopii useimmille ihmisille. Kun en kuitenkaan se maailman lihavin ole.
Teen tämän laihdutuksen vain ja ainoastaan itseäni varten, en sinulle tai kenellekään muulle, ja teen tämän tavalla joka tehoaa mulle parhaiten. :)Ap
laihdutuskeinoihin. Mutta itse harrastin ns.HIIT-liikuntaa. Eli aamulla tein tyhjällä mahalla liikuntasuorituksen, missä syke nousi. Eli kotona hypin vaikka narua aamulla tai viikonloppuisin kävin juoksemassa lyhkäisen lenkin kovemmalla vauhdilla.
Koin, että tämä sai aineenvaihdunnan toimimaan. Liikuntasuorituksen jälkeen en heti vetänyt safkaa, vaan join vain vettä ja vasta 0.5-1 tunnin päästä söin aamupalan.
Ns. tankkauspäivä oli aina lauantai. Lauantai-iltana herkuttelin aina jäätelöllä.
Se 25kg tipuuttanut 6 kuukaudessa, joka ei ole jojoillut.
Ps luin koko ketjun ja teidän suunnitelmat kuulostaa hyvältä. Hienoa kun tsemppaatte toisianne. Mahtava yhteishenki teillä täällä
Mä oon kaksi kertaa elämäni aikana laihduttanut 30kg ja nyt ois taas melkein sama homma edessä. Eli ongelma on ollut siinä, että työskentelen alalla joka on fyysisesti erittäin raskas ja olen saanut ihan rauhassa syödä mitä haluan, kuinka paljon haluan. Mutta sitten raskaus ja kotona olo aikana kun liikunta on jäänyt minimiin niin jatkan vaan samoja syömistottumuksia ja kiloja kertyy.
En ihan ole varma mikä mulla tavoite nyt olisi, koska olen painanut elämäni aikana kaikkea 80ja 50kg väliltä, olen 165cm pitkä. 50+ kiloisena olin jo ehkä laihuuden puolella ja mulla törötti kaikki luut rintalastaa myöten, ei ollut enää peppua, eikä tissejäkään ollenkaan. Eli, mulla on nyt 80kg:stä tippunut paino itsestään 7kg ja tällä hetkellä painoa on se 73kg, voisin kokeilla miellyttäisikö se 60kg ehkä silmää, eli tiputettavaa siihen olisi se 13kg.
Ehkä siinä siis tavoite? Itse olen aloittanut nutraamalla, mutta hankaluuksia on tuottanut sen 5 pussin alas saaminen, 3 on nyt mennyt helposti. Mulla on se onni, että en kauheasti tunne nälkää, voisin olla syömättä vaikka kuinka pitkään kun sille päälle satun, mutta ongelma on sitten kaikkien herkkujen kanssa, söisin vaan pullaa, karkkia,suklaata,limua.. siinä tulee se itsekuri vastaan :)
Mukana siis ollaan tällä omalla jutulla, tsemmiä kaikille!
-S
Mulla on samaa taustaa, raskas työ ja kotiäidin hommat kun kuluttaa erilailla. Ja ruoka kuitenkin aina vaan maistuu :D Ap
laihdutuskeinoihin. Mutta itse harrastin ns.HIIT-liikuntaa. Eli aamulla tein tyhjällä mahalla liikuntasuorituksen, missä syke nousi. Eli kotona hypin vaikka narua aamulla tai viikonloppuisin kävin juoksemassa lyhkäisen lenkin kovemmalla vauhdilla.
Koin, että tämä sai aineenvaihdunnan toimimaan. Liikuntasuorituksen jälkeen en heti vetänyt safkaa, vaan join vain vettä ja vasta 0.5-1 tunnin päästä söin aamupalan.
Ns. tankkauspäivä oli aina lauantai. Lauantai-iltana herkuttelin aina jäätelöllä.
Se 25kg tipuuttanut 6 kuukaudessa, joka ei ole jojoillut.
Ps luin koko ketjun ja teidän suunnitelmat kuulostaa hyvältä. Hienoa kun tsemppaatte toisianne. Mahtava yhteishenki teillä täällä
Itsekin harrastan nyt tuota tyhjällä mahalla aamulenkkeilyä, valitettavasti en voi juosta tai hyppiä nyt tällä painolla, mutta kohta, kohta... :) Ap
laihduttajat? Onko uusia innokkaita tulossa mukaan?
Syön aika suolaista ja maustettua ruokaa, mutta siitä huolimatta paino laski 1 kg. Nyt alussa varmaan tulee suuria lukuja mutta tavoittelen 0.5-1kg viikkopudotuksia. Varmaan aika shokki elimistölle äkkinäinen suuri ruokamäärän muutos, mutta eiköhän se sopeudu.
Stressiä en painonlaskusta, liikunnasta tms. ota, teen parhaani ja liikun niin paljon kuin jaksan ja hyvältä tuntuu, aerobista joka aamu tyhjällä vatsalla ja painoharjoittelua joka toinen päivä, noin suurinpiirtein.
Mutta ruokien kanssa aion pysyä tiukkana, 80% laihdutuksesta on kiinni ruoasta.
Ap
mulle ei tarvitse selittää tankkauspäivän ideaa, ymmärrän sen kyllä. Kuitenkin keskiverto av-mamma joka diettaa 1200 kalorilla viettää näitä 4000 kalorin "tankkauspäiviä" aina kun makeanhimo yllättää. Joo, se on vaan se tankkauspäivä. Yhtäkkiä sun dieettis onkin 1500 kalorin dieetti, kun viikon yhteiskalorit jakaa seitsemällä. Selitä mitä selitt, läskeillä on aina selitys, sanoi muuan Bullkin.
t. se joka arvosteli sun tankkauspäiviäsi
Pahoittelen kärkevyyttäni. Olen vain harmissani siitä miten moni tämänkin palstan laihdutuskeskusteluista on näitä nälkäkuuri-mentaliteetilla olevia. On aivan selvää, ettei laihdutus sellaisilla keinoilla onnistu. Tuntuu turhauttavalta nähdä teidän kiusaavan itseänne noin. Tässä olisi esimerkiksi hyvä asiantuntijan blogiteksti aiheesta: <a href="http://patrikborg.blogspot.fi/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html" alt="http://patrikborg.blogspot.fi/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html">http://patrikborg.blogspot.fi/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html</a> 2
Netistä löytää kaavoja, joilla voi todella tarkasti laskea perusaineenvaihduntansa kalortarpeen. Itselläni se oli 1638 kcal päivässä. Teen täysin istumatyötä.
Jotta laihtuisi tervellisesti ja tasaisesti 0,5 kg, syötävä 3500 kcal viikossa vähemmän kuin kuluttaa.
Eli, jos minä söisin joka päivä 1500 kcal, joutuisin liikunnalla kuromaan kaiken muun pois. Mikä on melkoinen tuntimäärä lenkkeilyä ja kuntosalia viikossa.
Joten, kun syön 1300 kcal päivässä (about Juttailun mukaan), ja liikun 4 krt viikossa tunnin lenkin (hengästyen), ja 2 krt viikossa käyn salilla , saan vajetta n. 3500 kcal viikossa, joka on siis asiantuntijoidenkin suosittelema tahti.
Nykyään joka ruokapakkauksessa kerrotaan esimerkkiruokavalion määräksi 2000 kcal päivässä, joka rehellisesti sanottuna nykynaiselle on aivan liian paljon.
Joten Patrik Borg voi ottaa ohjeensa ja pitää itsellään, minä haluan olla hyvässä kunnossa ja hoikka JA samalla syödä hyvin. Juttailussa mm. saa syödä ihan oikeaa ruokaa! Ei ole nälkä ei, ja jaksaa treenata.
Tsemppiä kaikille tämän ketjun keventäjille!
Mutta aloitan perjantaina. Sitä ennen on sen verran hässäkkää että en jaksa alkaa laskeskella.
Ja kritisoijille, tuo 1200 kcal dieetti on oikeasti tosi toimiva. Mä aikoinani laihdutin siten 15 kg vajaassa 3 kk, uskokaan pois, siis yhden kesän aikana. Mulla on sen tueksi joku vanha Sydänliiton vihkonen, jossa on opastettu 1200 ja 1500 kcal ruokavalio, sen pohjata yksi tuttu sitten värkkäsi ruksitaulukon, josta on helppo ruksia syödyt määrät ja kun sarake on täysi, on sen päivän kalorit syöty. Siinä on eritelty hyvin esim. että 4 annosta maitotuotteita à 70 kcal jne, ja annettu esimerkkejä että yksi annos on vaikka lasi maitoa tai pari viipaletta kevytjuustoa. Kaikista ruokaryhmistä pitää syödä tietty määrä "rukseja", niin saa tarvittavat ravintoaineet.
Ja mulla kyllä pysyi kilot hyvin poissa aina siihen asti kun tulin raskaaksi, sitten jäi noita kiloja...
Kolmas päivä kitukuuria menossa ja taitaa olla ketoosi kohta käynnissä kun nälkä rupee jo helpottamaan.
Mulla on viikonloppuna sukujuhlaa ja iltamenoa (=silkkaa sikailua ja dokailua LOL) tiedossa joten takapakkia on varmaan tulossa... mutta ei se mitään.
Nyt on varmaan kilo tai kaks tipahtanut.
-21
hyvinkin on laihdutus, mutta sanoisin vielä että lisäksi tarvitaan se motivaatio ja päätös, että viitsii nähdä hieman vaivaa ruokien eteen. Matikkapäällä ei tee mitään jos ei viitsi punnita ja laskea...
Itse tein eilen kahta eri sörsseliä suuremmat satsit, joten tänään pääsen helpolla, illalla väsään itselleni Real ruisleivän fetalla, kalkkunalla ja tomaatilla, ja siinä tään päivän "kokkailut". Helppoa.
Teen siis niin että kun teen jotain ruokaa, vaikkapa kanasta, kasviksista ja perunasta, punnaan joka ikisen ainesosan, ja lasken kalorit.
Siitä saan koko satsin kalorimäärän, ja koska haluan syödä 200 kalorin annoksia, jaan tuon satsin kalorimäärän 200.lla. Saan annosmäärän, ja punnitsen koko ruokamäärän ja jaan annosmäärällä. Saan annoksen painon. On oikeasti helpompaa kuin miltä kuulostaa... ;D Ap
Tarkoitukseni oli kritisoida noita huutelijoita, jotka sanovat että ei alle 1500 kcal, ja 1200 on liian vähän :)
1200-1300 on ihan ok määrä, kunhan katsoo mitä syö :) Silloin saa yllättävän paljon puputtaa!
Oikein paljon onnea matkaan kaikille keventäjille!
Mulle on laskettu ruokakoot annoksina, ja deseinä. Helpompaa kuin punnitus :)
esim. kalkkunaleike kappaleina, puuro kypsä desinä, peruna/riisi/pasta desinä jne.
Toimii :)
eli siis se 1000 kalorilla laihduttava. Itse olen ainakin pärjännyt nyt melkeen sen kuukauden verran ihan hyvin, eli oon satavarma että ap:kin kestää :) tahdonvoimaa.
Itse pidän surutta herkkupäiviä n. kerran viikossa, jolloin kalorit saattaa kivuta jopa 2000 kaloriin (viikon kalorit siis silti n. 1100 per päivä). Oma laihdutteluni on ennen kaatunut siihen, että olen asettanut itselleni liian tiukkoja tavoitteita, siis tyyliin että kolmessa kuukaudessa PITÄÄ saada 12 kiloa pois jne.
Nyt laihduttelen ihan rauhassa. Yhteistavoitteeni oli saada se 10 kiloa pois, josta nyt kuukauden jälkeen on lähtenyt jo puolet. Kun ei stressaa liikaa, ei tule niitä turhautumisia eikä repsahduksia. Näin ainakin itselläni :)
kaikki uudet mukaan, tämä on elämämme tärkein päätös!:)
Ensimmäinen päivä ohi, kaloreita tuli 1170 + hieman oliiviöljyä paistamiseen. Paino oli iltapalan jälkeen suunnilleen samoissa kuin aamulla herätessä, joten jokainen voinee kuvitella että olo on keventynyt! Nälkä ei ole ollut, juuri ennen ruokailua hieman tyhjä olo, ei muuta.
Aamupaino oli 94.9 kg, joka on korkein luku mitä mulla on ikinä ollut. Eilen illalla, kun selailin netistä tietoa eri laihdutuspillereistä, mulla syttyi lamppu päässä! Mietin että näinkö alas olen tullut...että joudun jotain pillereitä popsimaan, koska kantti ei kestä pysyä ruokavaliossa. No way...
Toissa yönä näin unta, että aloin porkkanakuurille, söin siis pelkkiä porkkanoita. Laihdutan siis jo unissanikin.
Halu ja motivaatio laihtua on nyt kovempi kuin koskaan. Ja teen tämän itselleni helpoimmalla tavalla eli teen ruuat valmiiksi rasioihin ja mietin koko päivän syömiset valmiiksi. Tiedän tarkalleen mitä syön mihinkin kellonaikaan. Nälkä ei koskaan pääse liian kovaksi, ja verensokerin tasaisuus pitää mielihalut suht koht kurissa.
Ainahan lipsahduksia sattuu, mutta kun perusta on kunnossa, se ei haittaa. Helpommaksi mulle tämän tekee vielä se, etten käytä lisättyä sokeria tai mitään sokerista juurikaan, (paitsi täysjyvämuroja)sillä sokeri ja makeutusaineet aiheuttaa ruuanhimoa.
Jos joku ihmettelee kahden tunnin välein syömistä, niin mulle tämä sopii. Olo on keveä ja virkeä koko ajan, ja mieli levollinen. Ei tule sitä ähkyä ja pömppömahaa kun annokset on pikkuruisia, vatsa ei ala pullistelemaan enää enempää..
Tästä se lähtee (ja ne läskit lähtee)! Ap