Lokakuiset 2013 Helmikuu
Heippanen!
Toivottavasti täältä löytyisi onnellisia lokakuisia odottajia :)
Itse tikutin plussaa torstaina ja laskettuaika näillä näkymin 7.10. Tätä on odotettu ja nyt ollaan ihmeissään, että onko tämä tottakaan. Kolmas sisarus olisi tulossa 3- ja 7-vuotiaille veljille.
Olo on järkyttävän väsynyt, pahoinvoiva ja kuumeileva. Ja vaikka on kolmas raskaus niin pelot ja ihmettelyt ovat edellisten kertojen kaltaiset ;)
Kommentit (120)
Heippa! juu, mullakin tota intoa varmaan vauhditta se, kun meillä osuu muutto ja synnytys päällekkäin luultavasti. Arvioidut ajat ovat samoihin aikoihin. Joudun sitten keskittymään pakkaamisen loppuajasta ja puolessa välin aioin jo pakata, kun lopussa ei varmaan jaksa. OOTTEKO KUULLEET TÄLLAISESTA TESTISTÄ? :) http://www.hattentatti.fi/index.php?cPath=19_566 Mä heti sen uteliaana tilasin ja tein. Sen mukaan meille olisi tulossa tyttö. Rakenne ultra on 21. päivä. :D Puolihuumorilla ja kokeiluhaluisena sen tein. Meille on tervetullut kumpi vaan. Pitää sitten vauvalle sanoa, jos onkin poika, että anteeksi, olet yhtä tervetullut ja rakas vaikka luulimme sinua tytöksi ranskalaisen- ohjeen mukaan. :) Kivun olen saanut pois suonikohjuista yllätys,yllätys homeopatialla, en haluaisi käyttää mitään vahvempia, kun pieni kyydissä. Hiukan huvittaa tuo testi, nimittäin,kun katson mitä olen puuhaillut niin pikkumekkoja roikkuu mulla henkareissa, no mutta, kun on ennestään molempia mulla niin vaatteita löytyy molemmille. Että näin. EI KANNATA pelätä suonikohjuja, jos ei suvussa oo. Ei ne kelle vaan tule, mul on mun äidillä ja siskoilla ja ei mulla ekoissa raskauksissa oo tullut näissä jälkimmäisissä. Voi olla, että tää on meidän viimeinen, kun rupee suonikohjuja tuppaamaan. Olen erittäin lapsi rakas ja helppo päätös se ei tule olemaan. Mutta täytyy ajatella myös kroppaansa. URHEILUSTA: En pysty enään, mulla viikkoja on siis 20. En samaan tapaan, kun hengästyttää helpommin, joudun hiukan hidastamaan tahtia. Mulla myös nuo suonikohjut ei tykkää rasittavasta liikunnasta, joten pitää nyt totutella rauhalliseen eloon, joka on myöskin vaikeaa, kun on tottunut menemään ja liikkumaan. Liikkeitä voi seurailla, että menee kyljelleen makaamaan ja laskee liikkeet ja ,jos huolestuttaa kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan. siellä voi kuunnella sydänääniä ja lähettävät vaikka ultraan vielä , jos on tarve. Mä oon jossain raskaudessa käynyt. Ja silloin olin loppusuoralla ja yli lasketunajan niin synnytys käynnisteltiin sen vuoksi. Syntyi terve ja potra poika. SUPISTUKSISTA: Mullakin on ollut tai olen ajatellut ne kohdun kasvuun liittyviksi, muistan edellisistä raskauksista, että samanlaisia ja luulin, et olin jo auennut, mut kaikki oli kiinni ja ei mitään tapahtunut kohdun sulla, joten sama meininki. Mutta kannattaa terkalle sanoa niin selvittävät, joillakinhan voi alkaa lapsi syntymään paljon aiemmin ja silloin tarvitaan vuodelepoa. No tulipas tekstiä! :D Iloisia odotuksen ja onnen päiviä! Kaikki on hyvin niin nautitaan!!!!!!!!!!!! :)
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Pidin lukutaukoa, kun stressaannuin keskenmeno-jutuista niin paljon, otan kaiken tosi henk.koht ja tuntui kovin pahalta näiden polojen puolesta.
Mutta uudella innolla jälleen! Itsellä täynnä rv 19+1, selkeä vauvamaha jo, kahden ja puolen viikon päästä rakenneultra jonka jälkeen heti vaunuostoksille :D En malta odottaa!
On tämä ´tila´opetuttanut monellakin tapaa. Yksi minkä koen ärsyttäväksi, niin nämä höslääjät jotka kyselevät ummet ja lammet voinnista ja oloista jne, ja sitten rupeavat höösäämään että kuule ei siellä taida olla kaikki hyvin. Siis haloo! Inhottavaa että jotkut huolestuttavat muita oman sähläysvietin takia. Minulle kävi näin ja jouduin käymään neuvolassa extra kerran, että onko siellä nyt kaikki jees. Ja olihan siellä. Opetus; toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ja tietty suodatin päälle ihmisten vouhotuksista. Vinkkinä muillekin. Kyllä jokaisen (luulisi..) tietävän oman voinnin parhaiten.
Tällä viikolla tuntui ihan selvä ensimmäinen potku! <3 Tähän asti ollut epäselvää muljuamista, mutta tästä se mahan sisäinen rumbaaminen alkaa :)
Toivottaavsti teillä muilla voinnit hyvät ja mieliala korkealla, tää on ihanaa aikaa!
eilen alkoi 22+ viikko. vauvan liikkeet tuntuvat masussa pitkin päivää, itsellä viikko alkoi sairaslomalla, sen verran pahoja oloja ollut, kipuilua ym ettei kykene töissä olemaan, onneksi kohta alkaa kesäloma. itselle on tulossa tyttö, jonka johdosta on tullut tehtyä tyttömäisiä hankintoja. :D selkä oireillut töissä paljon jonka johdosta käytän selkätukea...vauva liikkuu ahkerasti, joskus potkaisee ärhäkämmin, joskus vaan mulauttelee. nyt on alkanut tulemaan kuvotusta myös aamulla. ei alussa vaan ollut.. ruoka maistuu ja kyl sitä vähän mietii paljonko kiloja on tullut lisää.:D
Kylläpä siitä on pitkä aika, kun olen viimeksi tänne mitään päivitellyt. Muutenkin ketju näyttää aika kuolleelta - koitetaan saada tämä hereille, olis tosi kiva lukea teidän muidenkin masu-kuulumisia!(:
Mulla on mennyt nyt ihan hyvin, masennus tosin oireilee väsymyksenä ja ärtyneisyytenä, mutta edes pientä alakuloa ei ole ollut - mistä olen ihan super-kiitollinen! Paino nousee välillä niin hirveetä tahtia, että pelottaa millainen valas oon sitten raskauden lopulla. Tiedä sitten mistä sekin johtuu, en kuitenkaan syö mitenkään erilailla kun aiemmin.
Vauva on tosi aktiivinen ja potkut on tuntuneet ja näkyneetkin vatsan päältä jo monen monta viikkoa(: Mies harvoin kokeilee masua, mutta eilen illalla laittoi käden siihen alavatsan päälle ja alkoi hymyilemään hölmönä kun vauva mennä möngersi ja potki ja hakkas niin kovin! Se miehen hymy oli jotain niin aitoa ja ihanaa, että meinas tulla itku<3
Esikoinen on ollut nyt pari yötä mummulassa ja alkaa olla jo kova ikävä. Mutta on kyllä ollut ihana lepäilläkin, nyt kun on kuitenkin kesäloma päiväkodista ja kaikkea.
Maha on kasvanut sellaisiin mittoihin, että oli tälläinen viimeeksi toukokuun lopulla 2011 - ja poika on siis syntynyt 26. kesäkuuta(; Hurjan isoksi on siis kerennyt kasvaa tämä masu jo nyt!
Kertokaahan kuulumisianne! Jään odottamaan(:
Sanz, rv.23+6
Enpä ole tällä sivulla pyörähtänytkään,mutta nytpä ajattelin kertoilla kuulumisia...
Ja kiva olisi kuulla muistakin Loka13 mammoista :)
Tänään alkoi rv 30+0... aika on mennyt kuin siivillä, ja oisin kyllä valmis luopumaan jo masusta ja saamaan pienen syliin. Mutta täytynee vielä vaan jaksaa/malttaa odotella.
Nyt on alkanut taas kova väsy painaa,enkä ole töissäkään ollut vähään aikaan,kun ei ole vaan jaksanu olla töissä jalkojen päällä,nostella avustettavia jne. Kipeitä suppareita oli 20+0 jonkun verran ja silloin olin pari päivää äippäpolilla tipassa jotka sit auttoi tilannetta, eikä sen jälkee kipeitä suppareita ole ollutkaan. Harjoitussuppareita on kyllä tosi useesti,välillä tuntuu ilkeeltäkin,mutta siedettäviä...ja auttaahan nuo tuleevaakin :)
Selkä ja lonkkasäryt vaivaa öisin, kuin myös pari kolme kertaa tehtävät veskireissut, vaikka iltasin koittaa minimoida juomista. Yöt ovat siis katkonaisia,mutta viel onneksi uni tulee heti uudelleen kun petiin takas kömpii.
Pikkuinen liikkuu tosi paljon,neuvolassakin sanottu että tosi vilkas.
sokerirasituksessa kaikki oli hyvin,ei siis arvot oleet koholla.
painoa tullu raskauden alusta VAIN n.5kiloa (mikä on itselle yllätys!)
Ruoka maistuu hyvin, ja tosi tiheesti pitää syödäkin että huono olo pysyy loitolla.
RR o nyt ollu hieman koholla, ja sitä täytyy kotona mittailla useesti pvän mittaan,mutta kotimittaukset ovat olleet sit hyviä...
Hankintoja on aika niukasti pienelle tehty..
sängyksi löytyi miehen vanha,70-luvulta oelva pinnasänky joka on hiottu,maalattu ja kunnostettu iha uudenveroiseksi.
Hoitopöytä on mun lapsien vanha,joka kans maalattu uudelleen.
Sitteri löytyi kirpparilta (kovan vertailun tulos; eri kirppareilla samaa sitteriä/mallia myytiin 5-30e,me hommattiin tuo 5e maksava,täysin ehjä,toimiva,siisti/pesty).
Vaatteita ollaan,tai pikemminkin mies on löytänyt, kirppareilta, mitään vaatetta ei olla vielä uutena ostettu,vaikka hypistelläänkin aika usein niit kaupoissa :) (siis kyllä, mieskin :) ). Äippäpakkaus otettiin, ja tykästyttiin molemmat sen sisältöön :) Varmasti tulevat myös käyttöön. Noin neljän viikon päästä, kun mies lomailee, niin mennää kaivaan mun lasten pienet vaatteet kesämökiltä,ja katotaan mitä ja miten paljon sieltä tarttuu mukaan. samalla myös sitten hoitopöytä tulee kotiin :)
Vaunut ollaa kotottu valmiiksi, siis tiedetään millaset ja mistä, muttei ollaa niit vielä ostettu, samoin turvakaukalo.
Pienet "tilpehöörit" hommailen sit lähempänä....
Miettinyt kyllä useesti, että jääköhän kaikki liian viiem tippaan ?! :o .. Ei oo vaa jotenki osannu noit kamoja laitella paljoa etukäteen. (nähnyt uniakin että lähtö synnärille tulis rvlla 32+4...toivottavasti ei pidä paikkaansa :D
Nyt...
onkin sitten muiden vuoro kertoa kuulumisia :)
Herätetään tämä pino uudelleen henkiin :)
Muruliini ja masu-asukki rv30+0
huhuilen muita lokakuun mammoja!! :D
Täällä ootellaan jo kovasti että pääsis masusta eroon ja et sais nyytin syliin... :)
Kaikki vauvaa varten jo hankittu (eilen viimeset tarvikkeet) ja nyt sit ois paikoilleen laitto,pyykkien viikkaus laatikoihin jne...
Miten teillä muilla????
joko meidän pinossa olis vauvoja syntynyt??
Muruliini ja masuasukki rv 35+4
Täällä odotellaan kans, rv 37+2, kaikki ois valmiina paitsi itse sairaalakassin pakkaaminen. Vaatteet on pesty, viikattu, pinottu, hirvee revohka ollu ja lastenhuone remontoitu ja kalustettu :) Vähän alkaa synnytys jännittämään, eka tulossa.. Saas nähä milloin hän päättää saapua maailmaan <3 Tämä palsta kuivui kasaan kivan alun jälkeen mutta tärkeintä olisi kaikkien lokakuisten saattaa pienet turvallisesti maailmaan, lopputsempit omasta puolesta muille!
Meidän odotus päättyi 12.10 suloisen poikavauvan syntymään <3
Onnea muille!
Minäkin tikuttelin plussaa torstaina. Aika ihmeissään vielä ollaan, tätä kun on odotettu jo aika pitkään. Nyt vaan toivotaan kaiken menevän hyvin sinne lokakuulle asti.
meille tulossa siis viides lokakuun 19. ois laskettuaika. ja meillä lapset siis -04,-06,-08,-10 minä 29v. ja mies 32v. täällä myös palelua, mutta ei muuta. mies keuhkokuumeessa influenssan jäljiltä, toivottavasti paranee pian.
Täällä plussattiin eilen ja nyt on menossa 5+4 omien laskujen (ja raskauslaskurien) mukaan eli 3.10. olisi LA. Lapsi olisi mun esikoinen ja miehelle toinen (edellisestä suhteesta 8v. poika).
Toivotaan, että pikkuinen pysyy kyydissä!
Oireina tällä hetkellä mahan nippailu menkkamaisesti välillä ja rintojen arkuus, sekä eilen pari kertaa huimasi.
Mukavaa, että täältä löytyisi vertaistukea ja höpöttelykavereita aiheesta, kun vielä en ainakaan kavereille tai perheenjäsenille halua asiasta huudella. :)
Eli tosiaan mentiin naimisiin viime helmikuussa (yhdessä ollaan oltu 6 vuotta) ja lokakuussa jätettiin ehkäisy pois. :)
Viime keskiviikkona plussasin ja nyt rv 5 :) Ensimmäisen kerran plussasin marraskuussa mutta tuli varhainen keskenmeno. Esikoinen kyseessä siis täälläkin. Jännityksellä mennään kuinka käy :)
terve olen nyt rv 4+3 olen muutaman vuoden yli 20 ja viikonloppuna olis tarkoitus käydä laskettelee nii saanko minä käydä..tuskin kaadun mutta jos kaadun.. nii se on huonohomma mutta kannattaako minun mennä vai jäädä kotii?
ku siis eihän välttämättä monikaa näillä viikoil edes tiiä että odottaa ja tekee mitä huvittaa..mut tämä on mietitty nii siksi sain plussan tietoon heti näin alussa
Itselläni oli eilen illalla aivan ihana närästys...röyhtäilyä on ollu viime päivinä ja nyt tämä. Mutta jospa tämä olis sen arvoista : )
tiisi: itse kyllä harkitsisin sitä laskettelua. Toisaalta jos alkaa kaikkea varomaan, niin eihän sitä sitten voi pian uloskaan mennä, kun voi vaikka liukastua tmv., mutta tietysti laskettelu ei oo sellaista "pakollista", että itse en välttämättä menis...hiihtämään taas menisin ja menen kyllä :D
haave2011: Täällä nippailee mahaa tai sillai välillä vihloo, mutta oon lukenut, että kuuluis jutun juoneen. :) Ja sellaista pientä turvotusta vatsan seudulla ja rinnoissa. Lisäksi rinnat on arat kaikin puolin, kun yleensä esim. ennen menkkoja on nännit kipeänä, niin nyt sitten koko rinnat.
Muutoin porskutellaan menemään ja toivottavasti ihan sinne lokakuulle asti! ;)
Jokos te muut olette neuvola-aikoja soitelleet?
Täällä yksi esikoisen odottaja, ikää mulla sekä miehellä 23, yhteiseloo vuoden verran ja tämä oli tämmönen toivottu puolivahinko.
Jätin vuodenvaihteessa pillerit pois kun tuntu ettei kaikki oo kropassa kohdallaan, mies sai päättää pukeeko kumipuvun (eipä pukenut) koska mä halusin äidiksi, mutta hän vielä vähän epäröi.
Tuossa 26.pvä sain ensimmäisen haalean haamun ja siitäpä se on vaan vahvistunut, LA olis siis 9.lokuuta mikäli kaikki menee hyvin :) nyt rv 5+0 ja alkaa tuo mieskin olla jo silminnähden innoissaan vaikka koittaa äijämäisesti sitä peitellä ;)
Kamalasti pelottaa. Oon ihan liikaa lukenut tuulimunista, kohdunulkoisista ja keskenmenoista, ettei oikein uskalla päästää onnea valloilleen :( rv 7+1 on varhaisultra jollon sitten selviää mikä on tilanne...
Mut hei ei muuta kun isosti onneja ja peukkuja kaikille! :p
Tässä sitä vaan porskutellaan ja semmonen etova olo vaivaa pitkin päivää ja illalla aina alkaa närästämään, onneks eilen ei tarvinnu edes rennietä ottaa, oli sen verran lievää närästystä. Meillä olis ultra perjantaina...vähän jänskättää sinne mennä.
Täällä plussattiin noin tunti sitten. Olo on sekava ja epätodellinen, yritetty on puoli vuotta ja nyt vihdoin näyttää plussaa :). Mies on töissä, että vasta illalla pääsen kertomaan uutiset. Olin jo kyllä aivan varma ennen testiä, että olen raskaana kun menkat oli viidettä päivää myöhässä. Laskettuaika olis mitä ilmeisemmin lokakuun 21päivä ja 4+3 olis viikot laskurin mukaan.. :) Huomenna pitänee soittaa neuvolaan!
Heips jälleen kaikki! :) täälläkin maha alkanut kasvamaan ja siitä oon jo kuullut monelta eri taholta. Tykkään tosin, että saahan se jo tässä vaiheessa näkyäkin! Nyt menossa rv 19+0 eli viikkoa 20 käydään jo, huh!
Mulla on sitä yökkäilyä ja pahaa oloa edelleenkin päivittäin, se on ainut ns. Oire. Muuten olen saanut olla toistaiseksi ihan normaalisti, tosin juoksu tmv, ponnistelu aiheuttaa vähän mahan alueen kipeytymistä. Mites muilla, vieläkö voitte urheilla entiseen tapaan?
Vielä olis 3 vkoa töitä, sitten alkais kesäloma ja sen perään jatkan äitiyslomalla, ettei sijaisen tartte odotella töiden alkua 2 viikkoa, soitonopettaja kun olen, niin järkevämpää näin myös oppilaiden kannalta. :)
Aurinkoisia päiviä!