Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokakuiset 2013 Helmikuu

02.02.2013 |

Heippanen!

Toivottavasti täältä löytyisi onnellisia lokakuisia odottajia :)

Itse tikutin plussaa torstaina ja laskettuaika näillä näkymin 7.10. Tätä on odotettu ja nyt ollaan ihmeissään, että onko tämä tottakaan. Kolmas sisarus olisi tulossa 3- ja 7-vuotiaille veljille.

Olo on järkyttävän väsynyt, pahoinvoiva ja kuumeileva. Ja vaikka on kolmas raskaus niin pelot ja ihmettelyt ovat edellisten kertojen kaltaiset ;)

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään tuon korkean kuumeen takia lääkärissä ja sain nyt panadolit ja panacodit + antibiootti kuurin. Mutta lääkäri sanoi että ei usko että syytä olisi huoleen. jos jatkuu viikon niin sitten pitää huolestua.. KAKS pitkää viikkoa vielä ultraan!

verenpaineet oli 134/86 onneks ei paljon koholla vaikka huippailee ja tuntuu et paineet heittelee..

MINNI! suosittelen ottamaan yhteyttä oman alueen neuvolaan tai tk :hon ja kysymään noista oireista. itellä ei ole kun pientä juilimista alaselässä mutta alavatsassa on sellasia repiviä kipuja välillä.. Ja iltasin kyl on turvotusta.

Vierailija
22/120 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä ainakin CASSU86:lle! :) Toivotaan paljon että kaveri pysyy kyytissä.

Me käytiin tossa vajaa viikko sitten varhaisultrassa ja voi kuin ihanaa oli nähdä että sielä oli kaikki just niinkun piti <3 Pelkäsin aivan hirveesti tuulimunaa tai muuta ongelmaa, mutta toistaiseksi kaikki on hienosti ja rahoitti mieltä.

Nyt rv 8+0 ja huomenna eka neuvola :) Toisaalta oon innoissani mut toisaalta ahistaa ja pelottaa. Mulle on kertynyt viimesen vuoden aikana ylipainoo aika reippaasti ja hävettää, nolottaa, ahdistaa ja itkettää. Kävin viime viikolla omalääkärillä muissa asioissa ja pisti mut vaakalle ja se näytti oikeesti kymmenen kiloo enemmän mitä oisin luullu, itkuhan siinä pääsi :S

Paino on aina ollu mulle iso ongelma. Nousee valtavan helposti ja mistään ei löydä motivaatioo sen tiputtamiseen, etenkin kun on niin kauhee herkkusuu ja välillä lähtee ihan lapasesta syöminen. Nyt raskauden myötä oon koittanu kattoo vähän mitä suuhunsa pistää mut v***ttaa kun ei oo mitään itsehillintää! >:( En haluis kuulla mitään moraalisaarnaa mun painosta sielä neuvolassa koska tän asian ajettelukin saa mut itkeen ja masentumaan ja on vieny jopa onnellisuuden tunnetta pois tästä raskaudesta. Toivottavasti sieltä sais vaan tukee ja kannustusta eikä syyllistämistä..

Onko jo lapsia saaneilla ylipäätään millasia kokemuksia neuvolasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MRIIC
Itsellä ainakin kokemukset neuvolasta on olleet yleensä positiivisia. Tietenkin riippuu paljon neuvolan tätylistä, millainen suhtautumine on esim. tuohon ylipainoon.. mutta mielestäni on aika epäammattimaista alkaa syyllistämään, joten jos tällaista esiintyy, niin kerrot vaan rehellisesti miten vaikeaa sulla on hillitä itseäsi herkkujen suhteen ja voithan pyytää vaikka ajan ravintoneuvojalle, joka osaa varmasti hienovaraisesti ohjata ruokailutottumiksia oikeaan suuntaan :)
Itse en ole ollut mitenkään ylipainoinen alkaessani odottamaan esikoista ja kuopusta, mutta paino on raskauksien aikana noussut kyllä melko hurjasti! Varsinkin esikoisen aikaan kun mielitekoina oli jätski ja suklaa (joista en edes tykännyt ennen raskautta :D). 
Sen verran voin vinkata, että säännöllinen ja terveellinen ruokailurytmi hillitsee todella hyvin herkkuhimoa ;) Tämän huomasin silloin, kun olin esikoisen saanut ja oltiin osastolla, niin ei kyllä tehnyt mieli karkkia tms. kun ruoka-ajat oli säännölliset ja ruoka monipuolista :) kuopuksen odotusaikana sitten pyrinkin syömään sen 5krt/päivässä, vaikka pahoinvointi teki aamupuuron syönnin melko tuskalliseksi :D mutta ilmeisesti se kannatti, kun hemoglobiinikin pysyi hyvänä koko raskauden ajan! :)

Vierailija
24/120 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tosiaan tänään sielä neuvolassa ja ihan kivasti meni :) Ei tullut mitään saarnaa painosta, täti oli itsekin tooodella ylipainoinen joten varmaan tunsi tuskani osittain ja oli kovin kannustava tässä asiassa.

Verenpaineet, hemoglobiini ja muut oli ok onneksi. Kamalasti vaan kaikkee muistettavaa! Ja pakkaa sotkee vielä muutto kuukauden päästä vieruspaikkakunnalle. Tää pitää kyl huolen että pää meni totaalisen sekasin :D Seuraavaa ultraa odotellessa taas <3

Onko kukaan muuten täältä käynyt Tampereella Satamakadulla ultassa? Mietin vaan että mihinköhän sielä autonsa sitten tunkee kun en juurikaan tota päätä keskustasta tiiä :o

Vierailija
25/120 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Isot onnittelut kaikille meille plussanneille! Itse tein plussatestin ystävänpäivänä niin kuin jotkut muutkin täällä =) Mulla la 20.10. ja nyt rv 6 +4. Eka neuvolan sain vasta viikolle 8. Olisi kova into päästä jo avautumaan ja puhumaan omista oloista =)

Meillä tulee toinen lapsi, esikoinen syntyi -10. Huimaa miten erilaisia olot voi olla eri raskauksissa! Esikoisen kohdalla ei ollut oikeastaan mitään oireita ekaan 12 viikkoon, mutta nyt...kuvottaa, etoo, väsyttää, palelee, huimaa, hengästyttää, turvottaa, närästää, rintoihin, alaselkään ja alavatsaan sattuu ja mielialat heittelehtii. Lisäksi himoitsen teryaki-kastiketta...Huh huh =)

Onko kukaan muu ottanut vielä äitiysvaatteita käyttöön? Mulla vatsan turvotus on ollut niin järkyttävää (olen normaalipainoinen, jopa hoikka) että jouduin ottamaan äitiyshousut käyttöön oikeastaan heti plussan jälkeen. Nyt fiilistelen ja haaveilen nettikauppojen ihania äitiysvaatteita...=)

Mua jäi kiinnostamaan kun ainakin MRIIC oli käynyt varhaisultrassa; kävittekö yksityisellä vai tarjotaanko jossain päin Suomea ultraa julkisella puolella jo näillä viikoilla? Ihanaa varmasti nähdä ja kuulla että pienellä on kaikki hyvin =)

Onnellista alkuodotusta kaikille lokakuisille!

Vierailija
26/120 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä ilmoittautuu viime viikolla plussannut! Nyt viikkoja 6+3 kaiketi, mikäli paikkaansa pitää. Toista lasta odotellaan, esikoinen syntynyt Kesäkuussa -12. La olis sitten 21.10 näillä näkymin.

Huomasin myös, että miten erilaisia odotukset voi olla. Tosiaan, farkut ei meinaa mahtua mahan kohdalta. Melko huono olo koko ajan ja etenkin iltaisin oksettaa. Esikoisen kohdalla ei ollut pahoinvointia laisinkaan. Kävi jo mielessä kaksostenkin odottaminen, minun puolelta on sekä isän ja äidin puolelta ''rasitetta''. Eka neuvola kolmen viikon päästä, sittenhän tuota kuullaan montako sydäntä siellä lyöpi <3

Vierailija
27/120 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SILKKIUIKKU me käytiin yksityisellä, Pihlajalinnassa. Hintavaa touhuahan toi on, toisaalta taas pikkuraha siitä tiedosta mitä sielä saa. 140e maksoi, Kela korvaa kyllä osan (en tiedä kuinka paljon??). En edes tiedä kuinka haen sitä rahaa Kelasta takaspäin? Laskun ne laitto käteen ja tarvis se tässä kohta maksaa. Lähetänköhän kuitin ja lippulappuset sinne Kelaan vai mitähäh. Ihan pihalla oon :D Julkisella puolella en usko että tätä tarjotaan, ellei sitten tule jotain kipuja ja vuotoa jonka seurauksena menee päivystykseen. Sielä saatetaan sitten hyvästä syystä tarkastaa mikä tilanne. Näin oon kuullut, mutta varmaksihan en osaa tietenkään sanoa.

Me käytiin ihan oman mielenrauhan ja mun raskaan ja meluisan työn takia tarkastaan onko siä asukkia. Halusin mahollisimman pian sulkee tuulimunat ja kohdunulkoiset pois laskuista. Ja nyt kun kävi niin onnellisesti että kaikki oli hyvin, sain melkein heti siirron toisiin hommiin, mikä helpotti taas omaa oloa.

Oli se kyllä ihana kokemus, vaikka pelkkä pikkunen möykky se siinä ruudulla oli :D Kaikki niin uutta ja ihmeellistä kun on eka raskaus :)

Hihi menimpä tekemään kaupat Doppler-laitteesta! <3 Sain ahaa-elämyksen että semmonen on saatava. Löysinkin sitten eräältä naiselta vähän käytetyn sellaisen, ens viikolla pitäs mennä hakemaan se. Kaikkee kanssa! Toisaalta kyllähän se rauhottaa mieltä kun kuulee ne jumpsutukset itse koska haluaa :>

28/120 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nyt rv 7+0

Jokapäiväiset ja kokopvän kestävä etova olo on riesana, ei aiemmissa raskauksissa näin huonoo oloo oo ollut :/    Syödä täytyy usein, mutta vain pieniä annoksia / pientä naposteltavaa kerralla...   Välillä tuntuu inhottavaa "nipstelyä" alavatsalla ja alaselkääkin jomottaa aika ajoin (johtuneeko sitte huonosta asennosta tms..). Kamala väsy on kans koko ajan, ja saa nähdä miten käy kun nyt loman jälkee on aloitettava taas työt; huonoa oloa,kovaa väsyä,jalkeilla ei jaksa olla pitkiä aikoja, huimaa välillä jne...   Saakohan noiden takii sairaslomaa, jos ei yksinkertaisesti jaksa olla töissä? kyse on hoito alasta. KOkemuksia?

Ekaa neuvolaa pitäs tänään soitella :))   Mieskin innokkaana lähdössä sitten mukaan, ja muutenkin tuntuu että mies on jo nyt yli-innokas raskaudesta ja tähän liittvistä asioista :)) Kiva nähdä että näitäkin miehiä on ::)  <3

sitten kysymys:   Onkohan näin alkuraskaudessa suuri riski raskaudelle jos harrastaa seksiä parikin kertaa päivässä? lähinnä siis, että lisääkö km riskiä ?? :o   Himot on nimittäin pilvissä ;D      

29/120 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas himot pikemminkin kadonnut, ei vaan tee yhtään mieli! Onko muilla samanlaista "ongelmaa"?

Tänään tuli aamulla oksennettua ensimmäistä kertaa, nopeasti meni onneksi ohi, kun joi lasin kylmää vettä. Toivottavasti pysyykin poissa. Nyt RV 6 + 4!

Vierailija
30/120 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä vauvoilla ns. "tekonimeä" Meidän pikkuinen on nimeltään "Nanu"

Täällä kyllä oireita väsystä ja mielialan heittoja huh huh. Mm ikean vauva osastolla puhkesin kyyneliin ihan vaan ilosta. olin että mitä ihmettä nyt tapahtuu...ja kyllä on oksenneltu parikin kertaa ;) mm. kahvin haju sai oksentamaan. outoa.

Himona on sinaappi ;) jota ennen en voinut sietää.. ja nälkä kyllä kolkuttelee aika usein. ennen en siis tuntenut edes nälän tunteita..

Tuosta liikapainosta. itse tiputin viime vuonna painoa 38kg ja vieläkin olen hieman pyöreä.. oli tarkoitus tiputtaa 10kg kesään vielä mutta nyt sitten paneudutaan vaan terveellisesti syömiseen.. :) sitten kun pikkuinen on syntynyt.. niin sitten lähtee ;) 

Alavatsa on varsinkin iltaisin niin turvoksissa et joutuu löysäämään vyötä.. ja äitiysvaatteita pitäisi jostain tilailla.. :)

Onnea kaikille uusille plussanneille!

Vierailija
31/120 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tekonimeä vauvalle, niinkuin ei ole aikasemmissakaan raskauksissa ollut :)

Täälläkin väsymys on kamalaa! voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua :D
Muuten olo on kyllä mainio ja esim. pahoinvointia tms. ei ole juurikaan ilmennyt.

Mitään selkeitä mielitekoja ei ole vielä, mutta nälkä ois kokoajan! Kunnon kotiruokaa tekee mieli enimmäkseen ja iltapalakin pitää syödä kahteen kertaan :D 

Joko olette uskaltaneet hankintoja tehdä vauvoillenne? :)
Vaikka meille tämä on kolmas lapsi, niin täytyy lähes kaikki isoimmat jutut hommata uusiksi, kun ehdin pistää melkein kaikki vauvakamat etiäpäin kuopuksen jälkeen :/

32/120 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi haukotus sentään...

unta, unta, ja viel kerran unta... päiviin ei kyllä mitään muuta ookaan mahtunut. onneksi toiset lapset ovat olleet isällään nii on saanu luvan kanssa nukkua. töissähän en sit pystynyt oleen, ku heikotti niin jalkeilla ollessa jne... ://

onneksi kotona on omien töiden lomassa mies joka jaksaa huolehtia musta ja pitää hyvänä :)

meillä kans isot hankinnat joudutaan tekeen uusiksi; lapsia ennestää jo kolme, eikä oo ku vaatteita jäljellä....  Mut suunniteltii, että jos iha hyväkuntoisina käytettynä hommais nämä seuraavat isot jutut... ei kai se nyt nii paha oo...??

Vierailija
33/120 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun usein Pipanasta, mies sanoo yleensä vaan "Se" tai "meijjän muksu" :D

Tilasin just ekat mammahousut ja ehti tulemaankin jo :> Viikkoja ei oo kun 8+6 nyt, mutta aattelin että mitä järkee jotain välimallin vaatteita ostaa koska äippävaatteet on niin nättejä nykyään? Oon ollu niin turvoksissa alusta asti että eipä noi farkut yhtään huono ostos ollut. Vielä kun sais niitä inasen venytettyy nii olis mukavammat päällä! :D

Me ostetaan kans meilkein kaikki käytettynä. Ei mitenkään rahoissamme olla, ei oo varaa laittaa tonnia siihen, tähän ja tohon :/ Meillä on itseasiassa miehen vanha pinnasänky jo valmiina, on ollut miehen kummipojalla viime vuodet ja nyt sit ympyrä sulkeutuu. Ikäähän sillä kapistuksella on kohta 24v mut mitäs sitte, vallan toimiva ja ehjä ja perus kivannäköinenkin. Kirpparit on kans tosi pop, kävin just viime viikolla muutamat potkupuvut löytämässä :)

Noista himoista ja haluista.. Mulla on melko samana pysyny mitä ennenkin. Ehkä hitusen enemmän vois sukisukii harrastaa.. :D meillä minä oon ollu aina se alotteellisempi ja mies tyytyy vähempäänkin, ja sekös nyppii kun joka oppaassa lukee "mies ei tajuakaan kuinka paljon seksiä voisi näillä viikoilla saada!". Pöh. Ei päde meillä :D

Oireina on jatkunu yököttävä olo, hajuherkkyys ja mieletön väsymys... Nyt tällä viikolla mut vaihdetaan toisiin hommiin työpaikalla. Oon ollu tositosi raskaassa työssä jossa vielä desibelitkin hipoo taivaita. Totesin että koskaan ei oo liian aikasta pyytää vaihtoo kevyempiin töihin tässä olotilassa, kerran kun se helposti tuola meijän työmaalla käy. Vähän harmittaa kun entiset työkaverit jää, mutta eiköhän sitä uudessakin paikkaa viihdy :)

Vierailija
34/120 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mikä väsymys. Huoh! ei millään jaksas herätä... ruoka maistuis joka välissä mutta kun rupee syömään niin ei sit maistukaa.. :D joten äärimäisen pieninä annoksina menee alas...

mie haaveilen niistä emmaljungan valkosista keinotekonahkasista vaunuista mutta miettiny et onko ny oikeesti mitään järkää laittaa 989e vaunuihin...!!

kai se ois vaan lähdettävä aamuyökkimään työpaikalle ;) jospa päivän aikana helpottas ;)

Vierailija
35/120 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoisen jäljiltä vaatteita, hoitopöytä, ammet yms.. Mut kaukalo oli lainassa, se pitää hankkia. Ja sit oon miettiny, että pakko varmaan ostaa sisarusrattaat. Esikoinen on 1v4kk tän kakkosen synnyttyä, jotenka ne on varmaan aika välttämättömät. Edelliset yhdistelmärattaat ostettiin käytettynä, josko nyttenkin sais.

Maha on kyllä turvoksissa, ei tee mieli laittaa farkkuja jalkaan. Onneks on muutamat farkkuleggarit, mut kai ne mammahousut on kaivettava kaapista.. Mahottomasti yököttää ja etoo, en oo kyllä oksennellu vielä ainakaan kertaakaan. Ja väsymys on jotain ihan hirveetä. Mut eiköhän se kohta ala helpottaa.

En oo hankkinu mitään vielä vauvalle, en halua hankkiakkaan ennen ku eka kolmannes on päättyny. Liikaa oon kuullu surullisia juttuja, on vähän itekkin rauhoittunu sit kuuntelemaan nyt alkuun. Mut aattelin et sellainen vauva riippukeinu vois olla kiva hommata. Ja vähäsen vielä vaatteita. Pakkauksen haluan ehdottomasti, kuuluu juttuun vaikka toppapuvut yms. oiskin jo valmiina...

Vierailija
36/120 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans aikasemmin ajattelin etten ostele yhtikäs mitään ennenkun on eka kolmannes takana, mutta toisin kävi :) Alussa oli niin valtava keskenmenon/tuulimunan/kohdunulkosen pelko, että en edes uskaltanu kattella vauvanvaatteita kauppareissuilla. Varhaisultran jälkeen annoin jo itelleni syytä iloita ja jokusia vaatteita on kirpparilta sattunu mukaan :) Isommat hankinnat kuten vaunut , hoitopöydät jne. hommataan vähän myöhemmin...

Vierailija
37/120 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite oon ostanut yhden bodyn..joka käy tytölle ja pojalle.. :) muuta en ole vielä uskaltanut.. ens viikolla varhaisultra.. kaikkea on tullut kateltua.. mutta en vielä uskalla ostaa..

Ekat oksennukset heitin muistaakseni 5+4 ja nyt sit melkein aamurutiiniin kuulunut vähintää joka toinen päivä ;) kauhee etova olo on kyllä mutta yritän nauttia ny kaikin keinoin näistä ihanista oireista <3 ;) tätä niin kauan odotettukin...

Mandariineihin ois niinko tullut himo :O :D

38/120 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas ...                                                                                                                           Yhtäkkiä sitte loppui se etova olo ja hirmu väsy..pari päivää mennyt nyt ilman pieniäkään torkkuja. Jotenki tuntuu että on aikaakin tehdä jotain päivällä.                                              Viikkoja nyt 7+6, eka neuvola ois viikolla 9+4. Ei kuulemma mitää kiirettä ku ei oo eka lapsi tulollaan.                                                                                                                                    Vähä ollaa miehen kans fiilistelty vaunujen ja muiden hankintojen kanssa... jotenki molemmilla on se pahimman pelko nyt ohi,nii on uskaltanut jotain "suunnitellakin".       Täytyy kyllä sanoo, etten ole nähnyt aikoihin näin onnellista miestä, ja joka on aidosti niiiiin kiinnostunut/innostunut tästä kaikesta :)                                                                        Himot on kyllä maksimissaan... :P                  Niin, ja mitä ruokaan tulee.. Eilen tuli pariin viikkoon tehtyä ekan kerran kunnon kotiruokaa itse,kun oli sellainen olo ettei etonut eikä hajut/tuoksut tehnyt pahaa,jopa nautin ruoan tekemisestä pitkästä aikaa....

Vierailija
39/120 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten ensimmäinen neuvola takana ja hetkeksi pystyy huokasemaan helpotuksesta. Asukki oli oikessa paikassa ja sydän jumpsutti :) Viikkoja nyt 8+4 ja alkion koko vastasi täydellisesti päiviä. Toivotaan että näin jatkuisi vastaisuudessakin. Tuntuu, että ympärillä jatkuvasti tulee uusia vauvauutisia niin olisi kamalaa jos itsellä kävisi taas huonosti. Pieni paniikkipelko meinasikin tulla pintaan, mutta nyt voi rauhoittua hetkeksi aikaa :) Odotellessa niskapoimu ultraa mikä tuleekin hyvin pian eteen.

Edelleen oireena väsymys ja huono olo. Huonoo oloo ei onnesta tarvitse kärsiä muuta kuin loppupäivästä nukkumaan menoon asti kun vielä hetki sitten se oli jatkuvaa.

Mitään en ole vielä hommannut, kaikkea löytyy esikoisen vanhoina. Vaatteitakin on kauheet pinot, tosin jos sattuu tuleen poika niin sitten asia on toinen. Meinaan pitää yllätyksen synnytykseen asti, että kumpiko tulee, kerkiää niitä vaatteita sitten synnyttyäkin hommaamaan ja onko se nyt niin paha jos hetken joutuu laittaan tytsyn vanhoja vaatteita pojallekkin. Valitsen vaan kaikkea vähiten tyttömäistä ;)
Tiiän, tiiän, kun se hetki koittaa niin varmasti laitan mummon äkkiä vaatekaupoille ja hankkimaan oikean värisiä vaatteita ;D Tässä sitä vaan on hyvä uhota =D

Vierailija
40/120 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Oli pitkään niin huono olo, ei oksennusta tässäkään raskaudessa, mietin helpottaisiko enemmän se oksentelu. Mut nyt helpottanut, käytin tosiaan homeopaattista valmistetta, kun olin niin väsynyt ja poikki. Mies joutui hoitamaan lähes kaikki asiat ja vieläpä oma yrityksensä ja raksan. Hyvä valmiste auttoi. Nyt hyvä olla. Ruuat ovat maistuneet, sokeriset ja pullat ja leivät on ällöttäneet, mutta niitä en voi syödä muutenkaan. Olen viljoille allerginen, mutta kaupassa ällöttää se paistopisteenhaju. Ja hoitolapsen tarpeita oli vaikea korjata oman ei. hoitolapsella aika usein mahalöysällä ja kakka haisee hiivalta, siksi. Jännä ,kun toi nenä tulee vielä herkemmäksi, olen muutenkin hyvä hajuaistinen. Mutta ihanaa nyt virkeämpi olo ja eilen kävin neuvolassa, meillä ei vielä kuunnella sydänääniä. Tädillä on perusteena , että ei halua säikyttää ketään. Minusta olisi ollut ihana edes yrittää. Helsingissä missä sain kolme ensimmäistä , me oltiin hyvä tiimi tädin kans ja aina yritettiin oli vikkoja mitä vaan. Kävin myös labrassa antamassa verinäytteitä. Ja osallistuin johonkin kromosomi-tutkimukseen, kun siinä ei oteta, kun verikokeita. joku kysyi flunsista, mulla on kahdesa raskaudessa ollut flunssa ja toisesta niistä flunssa yltyi keuhkokuumeeksi, ei ihan noin vaan, vaan olin ulkotöissä - puistotätinä ja olin oikein tunnollista sorttia, joten väsähdin flunsan takia liikaa. Ja lapsi syntyi terveenä vahvoista hoidoista huolimatta. Ihana tummatukkanentyttönen, joka on nyt melkein kuusi. Eli ei syytä huoleen! Influenssa rokotuksia en sen sijaan suosittele. Minua vähän mietityttää pääsenkö enään Haikaran pesään? Kun on naistenklinikka rempassa. Sattuuko ,joku tietämään onko koko haikaranpesää enään? Ihana paikka ja hyvät muistot mulla. Vaikka oon siellä normipuolellakin ollut. Mut ,kun on kerran tai kaksi päässyt synnyttämään parivuoteella niin ei siitä enään haluaisi luopua.. :) Mulla jo maha näkyy, olen hoikka ja nappi pitää jättää auki. En edes muista onko mulla äitiysvaatetta tallella? Pitääpä penkoa ja ihanaa, kun tulee keskiraskauden voimat vielä niin silloin voi sitten pakkailla. Muutto siintää syksylla ja LA meillä 3.10. voi vielä siirtyä, kun en muista kiertopäiviä. Ja veikkasin vain. Kaksi meillä onkin jo lokakuun lapsia. Olen nyt taas alku myllerryksen jälkeen niin innoissani vauvasta ja miehen kanssakin höpötetään pikkuisesta. sanoin miehelleni, että, jospa tää ois viimeinen. Mies vain nauroi, tuntee minut niin hyvin, olen tainnut, joka kerta niin sanoa. Ja mieskin on ollut myötämielinen. Ja sanonut, että onhan toi meidän poitsu jo aika iso ja ihana saada sellanen pikkuihminen taasen. Positiivista täältä. Onko kellään kokemuksia Jorvista? Ylipainosta tuli mieleen, että mä taas oon aina saanut kuulla olevani liian laiha. Ja itseasissa neuvolassa kuulin ekakerran jotain positiivista mun painosta-. Mua on lääkärien taholta lähetetty anoreksia testiin ja kouluterkka on valittanut aina. Mut on tutkittu läpikotasin ja mitään ei löydy. Äitini on lohduttanut, et älä välitä hänkin oli luikku, muta ei enään. Ehkäpä mullakin on toivoa saada hiukan enemmän painoa, joskus. Mutta onneksi terkka ei syyllistänyt sua sitten kuitenkaan. Mua inhoittaa kaikenlainen syyttely, eikä se edes ole yksilön syytä. Ruokiin lisätään kaikenlaisia ruokahalua kasvattavia lisäaineita.  Syy on muualla. Voikaa hyvin ja oli todella kiva kuulla teistä! <3