Heinäkuiset helmikuussa
Hei!
Missäs kaikki heinäkuun odottajat oikein ovat? Olis mukava kuulla toisten odotustuntoja ja -kuulumisia. Itsellä on nyt menossa rv 19 (kai) ja parin viikon päästä on rakenneultra. Kaikki on mennyt ihan ok tähän asti, välillä väsyttää enemmän ja mieli on aika herkkä. Ja olo on kuin norsulla vaikka oikeasti kai mahani on vielä aika pieni. Alkaa kuitenkin jo näkyä.
Mites on, aiotteko kysyä vauvan sukupuolta rakenneultrassa? Entä oletteko jo tehneet hankintoja vauvalle? Itse ajattelin että en tällä kertaa kysy sukupuolta vaan odotan synnytykseen asti.
Hyviä vointeja kaikille ja kirjoittakaahan kuulumisia!
t. Venny (18+1)
Kommentit (4)
Täällä ois viikkoja 21+6 ja rakenne ultrassa käyty ja sukupuoli pysyy yllätyksenä, pikkunen on kuulemma ihan normaalisti kasvanut mutta eniten mua huolettaa tää mun maha, ei huomaa mistään suunnasta ei aamulla eikä illalla eikä ees ruuan jälkeen että siellä kukaan olis kasvamassa... Hankintoja en oo tehny mitään jotenki mulla on sellanen tunne kokoajan että jos mä jotain vauvajuttuja alan ostamaan nii sitte tapahtuu jotain kauheeta varmaanki just sen takia ku ei tota mahaakaan oo nii ei jotenki tunnu yhtään todelliselta että mun sisällä oikeesti kasvaa joku, mitenköhän pääsis tosta tunteesta eroon. Pikkanen kuitenki liikkuu paljon, musta tuntuu et jopa tavallista enemmän ku kokoajan tuntuu et joku poukkoilee masussa..
Moi kaikki!
Minä olen täällä uusi tuleva mamma. Olen 25-vuotias ensimmäisen muksun odottaja. Minulla on viikkoja tänään 19+3 ja samalla tavalla kuin Vennylla rakenneultra kahden viikon päästä :) Minä ja ukkelini ei olla vielä osattu päättää, kysytäänkö sukupuoli ultrassa vai ei. Voipi olla että itse kysyn ja mies häipyy silloin pois huoneesta tai jotain vastaavaa (ihan niinkuin en jossain vaiheessa vahingossa möläyttäisi sitä hänen tietoonsa :D).
Minä olen hankkinut vauvalle joitakin vaatteita ja tarvikkeita sekä neulonut esim. villasukat ja myssyn seuraavaa syksyä/talvea ajatellen. Meillä on siitä onnellinen tilanne, että miehelläni on vanhempi lapsi, jolta on jäänyt lähes kaikki tarvittava. Eli hirveän suuria hankintoja ei tarvita. Sen sijaan kotiin täytyy tehdä tilaa pienelle muun muassa karsimalla turhaa tavaran paljoutta ja sitä olen jo jonkin verran tehnyt :)
Minulla liikkeet alkoivat tuntua viikoilla 16-17 hyvin hentoina ja joka viikko nyt voimistuvat. Mielestäni raskausmahani on kohtuullisen pieni vielä. Maha kyllä piiloutuu hyvin, koska olin ennen raskautta melko iso tyttö :)
t: Justiina ja Nuppunen
Täälä olis nyt menossa rv 16+3 ja masu on kasvanu melko isoksi jo omasta mielestä :)
Ollaan hankittu leikkimatto, jonku verran vaatteita ja turvakaukalo. Hyvissä ajoin ollaan :) Entäs Venny teillä ?
Rakenneultra olis kolmen viikon päästä ja kyllä me varmaan kysytään et mitäs sielä näkyy. Onko teillä ollu jonkulaista oloa että kumpi olis tulossa ? Ite oon nähny monta unta että oon synnyttäny pojan muttei sen kummempaa tunnetta oo ollu.
Missä vaiheessa on alkanu liikkkeet tuntua ? Eilen illalla ku laitoin nukkumaan niin tökin vähän masua et josko se vauva sieltä vastais. Tuntu pari semmosta tuskin havaittavaa "nykäsyä" mitä ei oo ennen tuntunu, ja mietiskelin sitte että olisko ne voinu olla jo liikkeitä. Esikoista odotellaan :)
t. Hanzku ja pikkusintti
Heipähei mammat :)
Uutena tällä keskustelupalstalla, viikkoja 19+1 ja esikoinen tulossa.
Sain jonkin pakkotapahtua vision eilen käydessäni nukkumaan, ja päätin ryhtyä toimeen yrittääkseni haalia hieman muiden samoilla viikoilla kulkevien omakokemuksia :)
Kaikki tämä odotus kuitenkin masun pyöristymisineen, potkuineen, mielitekoineen yms on niin jännittävää ja mielenkiintoista että voisi olla kohteliasta tuttavia sun muita kohtaan jotka joko eivät osaa tämmöisistä asioista iloita taikka ei vain kiinnosta
( toisaalta ristiriitaiset fiilikset, tämmöisille tuttaville voisi melkein loukkaantumatta olla kertomatta sitten mitään kuulumisia mikäli eivät ymmärrä että tätä tästä nyt sitten tulee, raskauskuulumiset kuuluvat jokapäiväiseen elämään ihan siten kuin sitten heinäkuun jälkeen myös rääpäleen kuulumiset, näin minun mielestäni. )
Meillä myös hankintoja tehty jo nyt hyvissä ajoin :) makuuhuoneemme on muutettu vauvan tulolle pikkuviimeistelyä ( hoitopöytää, myöhempään vaiheeseen lelukoppaa jne ) vaille valmiiksi. Vaunut hommattu ( oli muuten vaikeaa kun ei noista ymmärrä hölkäsenpöläystä ! onnekkaassa tilanteessa saimme Rääpäleen isovanhemmilta apua valintaan kuitenkin :) ), pinnasänky myös koottunakin jo, ja vaatteita tulee niin paljon ystäviltä, tuttavilta ja isovanhemmilta että itse taitaa pakko jättää vaatehankinnat vasta sitten myöhemmäksi :)
Hiukka reilu viikon päästä rakenneultra, jota jostain syystä alkaa itse jo jännittämään !! Mutta hyvää jännitystä kuitenkin :) Meillä on aikeena kysellä kumpi sieltä olisi tulossa mikäli vain tahtoo Rääpäle sen meille näyttää :') kovasti kuitenkin olisi tuntemuksia siitä kumpi mahtaisi olla tulossa.
Masun kasvamista on hassua ja ihanaa tutkiskella päivittäinkin jopa, melko paljon kommenttia ystäviltä, perheeltä, työkavereilta ja neuvolatädiltäkin että jopas on masua viikkoihin nähden ! Ja kyllähän tuon itsekin näkee ja tuntee kuinka todella on aikamoinen pallo, ja ihan yhtäkkiä tuohon tuollaiseksi ilmestynyt :) Miehen kanssa naureskellaan kuinka pian napa pompsahtaa kuopastaan ja sitä ( napaa ) onkin hassua aika-ajoin tutkiskella.
Yhtäkkinen kasvu sanoisin että on tapahtunut ehkä pari viikkoa sitten ? Eli rv17, vaikkakin selkeä vauvamasu ollut jo rv14 lähtien, ja samoihin aikoihin on alkanut semmoisia 'onkohan'-liikkeitä tuntumaan, nyt viimeiset pari viikkoa ihan rutiinina mennyt Rääpäleellä iltapippaloinnit tiettyyn aikaan illasta :) eikä enää mitään pikkumuksimista ! Vielä malttamattomina odotellaan että senverran kovempia vielä olisi että mieskin tuntisi.
Olen raskausblogia pitänyt rv9 lähtien, johon kirjannut siis kaikennäköistä tähän odotukseen liittyvää. Mm omia tuntemuksia, ajatuksia, Rääpäleelle jo saatuja paketteja, hankintoja ja nyt alkaa aktiivisesti masukuviakin pikkuhiljaa sinne ilmestymään :) Kuitenkin kovasti kaipaisin itsekin samantyylistä luettavaa, joten kaaaaaikki raskausblogin omaavat saisi mulle huudella linkkejä jos pääsisi lukemaan :)
( omani löytyy http://kesavauva2013.blogspot.fi/ , ja tykkäisin kovasti jos Rääpäle saisi kiinnostuneita seuraajia tälle odotusajalle :) Rääpäleen synnyttyä blogi jatkaa eloaan sitten vauva-arjesta ja kaikesta miten tämä elämä lähtee uuden asukin kanssa sitten käyntiin :) )