Lokakuiset 2013 Helmikuu
Heippanen!
Toivottavasti täältä löytyisi onnellisia lokakuisia odottajia :)
Itse tikutin plussaa torstaina ja laskettuaika näillä näkymin 7.10. Tätä on odotettu ja nyt ollaan ihmeissään, että onko tämä tottakaan. Kolmas sisarus olisi tulossa 3- ja 7-vuotiaille veljille.
Olo on järkyttävän väsynyt, pahoinvoiva ja kuumeileva. Ja vaikka on kolmas raskaus niin pelot ja ihmettelyt ovat edellisten kertojen kaltaiset ;)
Kommentit (120)
[quote author="Iinah" time="14.02.2013 klo 02:28"]
Täällä plussattiin noin tunti sitten. Olo on sekava ja epätodellinen, yritetty on puoli vuotta ja nyt vihdoin näyttää plussaa :). Mies on töissä, että vasta illalla pääsen kertomaan uutiset. Olin jo kyllä aivan varma ennen testiä, että olen raskaana kun menkat oli viidettä päivää myöhässä. Laskettuaika olis mitä ilmeisemmin lokakuun 21päivä ja 4+3 olis viikot laskurin mukaan.. :) Huomenna pitänee soittaa neuvolaan!
[/quote]
Heippa :D Minä myös IINAH eilen testasin, oli varsin iloinen ystävänpäivä, olemme vuoden yrittäneet toista lasta ja vihdoin tärppäsi <3 Soitin neuvolaan ja ensimmäinen neuvola olisi 21.3 :D La 24.10
Täällä myös lokakuinen plussaaja! Rv 4+4, LA 21.10.2013. Meillä tosiaan ensimmäinen ICSI tärppäsi 2 vuoden kuumeilun ja yrittämisen jälkeen. Pelokas ja toiveikas on olo.. Väsymys aivan kauhea, ympärivuorokautinen etominen (ei ole onneksi oksuamiseen vielä päätynyt) ja munasarjojen tuikkiminen ja juiliminen välillä tekee aikamoisen kipeää. Tissit on turvonneet mutta ei mitenkään erityisen kipeät, korkeintaan arat. Mutta silti kaikesta tästä nauttii :-)
Moi vaan! Olen about 5 viikkoa raskaana LA laskurin mukaan 17.10. Nyt vaan toivon että kaikki menisi hyvin. Olen niin innoissani ja haluaisin kertoa jo kaikille :) Ei oikeastaan mitään isompia oireita vielä muuten kun väsymys ja rinnat arat. Onnea teille muillekkin lokakuu vauvasta :)
Onnee taas kaikille uusille plussanneille! :)
Täällä on oireina myöskin rintojen arkuutta, ovat ihan niinkin kipeät että vaikuttaa perus arkeen kun ei voi juuri mitään vanhoja liivejä pitää ja tuntuu että töissä ne osuu joka paikkaan :D etovaa oloa ollut myös melkein päivittäin mutta pönttöä ei oo tarvinnu vielä halailla onneks. Nyt menossa rv 6+5
Torstaina olis sit se varhaisultra! Jännittää ihan hurjan paljon... Jos sieltä elämää löytyy niin ehkä sitä uskaltaa jo yhdet pikkusukat ostaa :P
Muistelisin että jokunen päivä sitten kirjottelinkin tänne pitkän viestin, mut se tuntuu hävinneen? :o oisko hukkunu samalla kun sivuja uudistettiin.. Kyselempä sit uudestaan samoja juttuja!
Ootte kenelle kertoneet jo raskaudesta? Mä oon ite niin avoin ihminen että on kyllä tullu kerrottua parhaimmille ystäville ja perheelle kun tässä ollaan nähty. Työkavereilta ja semmosilta ei niin läheisiltä kavereiltä pidän jutun vielä piilossa, huomatkoon sitten kun huomaa. Ajattelin että kerron niille raskaudesta, joiden kanssa haluasin jakaa suruani jos sattuisi jotain ikävää tapahtumaan.
Täällä alkaa kanssa lisää oireita ilmenemään, rinnat alkaa kipeytyä ja pahaaoloakin aamulla ilmenee (onneksi ei oo tarttenu vielä oksentaa). Huomenna olis tarkotus soittaa neuvola-aikaa. Rv:t nyt 6+0 :) Ajattelin myös tässä, että pitäisikö alkaa kirjoittelemaan blogia niin olis sitten joku kiva "päiväkirja/muistio" ekasta raskaudesta :)
Iinah, ala ihmeessä kirjottaan blogia jos vaan aikaa ja energiaa löytyy! :)
Itelläkin se oli yhessä vaiheessa mielessä, mut luulempa että innostus lopahtais yhtä nopeesti mitä alkaisikin... On pitänyt joka viikolta vattastakin kuva ottaa mutta sekin on jääny! :D Jos vaikka tosta rv 7 eteenpäin alkais kuvaan kun hetken päästä pitäs alkaa ehkä vähän masu kasvamaankin... :) Tosin itellä on kyllä ylipainoo jonkunverran ja sitä myötä ylimäärästä vattassakin, niin eipä heti huomaa onko se vauvavatta vai vaan perus hyllyvää :D
Epätodellinen olo taitaa olla hyvin kuvaava myös itsellä tällä hetkellä!
Eilen kp 38/28-31 ja ajattelin, että nyt kyllä tuntuu hieman erilaiselta. Siis yleinen olotila oli jotenkin..rauhallisempi..? Vaikea selittää.. Niin ja sitten rinnat (varsinkin toinen) niin jumalattoman kipeenä, että kevyt kävelykin sattui. Ja muutaman päivän ruokahalu ollut ihan mahdoton! Päätinkin siis käydä apteekissa shoppailemassa.
Tänään aamulla noin vuoden yrittämisen jälkeen plussailtiin meilläkin :) Lokakuun 21. paikkeilla olisi LA.
Masun kasvamista odotellessa <3
http://vauvaodotus.blogspot.fi/ tuonne nyt tein blogin ja ensimmäisen postauksen :) Saapi ruveta seuraamaan mikäli haluaa! Pitänee vielä muokata tuota ulkoasua mutta nyt ei jaksa, pitäisi ruveta ruoan tekoon :D Heti kunhan mieheke tuo kaupasta ruokaa!
_Marianneemilia_ Onnea odotukseen :)! Meillä näyttäisi laskettuaika osuvan samalle päivälle!
liityn nyt sitten joukkoon mukaan.
Menkat n6pvää myöhässä ja testailtiin sitten tänään, ja kaks selvää viivaahan sieltä tuli :)
laskettu aika laskurin mukaan ois 23.10. Kyseessä olisi itselle neljäs, ja miehelle ensimmäinen lapsi :)
Nyt olisi 5+5 ja pelottaa nuo nippailut alavatsassa ja -selässä todella paljon :( Ei siis mitenkään älyttömän kivuliaita, mutta tulee vaan miellen jatkuvasti, että "tässäkö tämä sitten oli".. Kamala tunne.
Piti tänään aamulla tehdä testi, kun epäluuloisuus on niin kauhea. (Plussa tuli kuitenkin.)
Hei kaikille!
Olipa iloinen yllätys että tälläinen keskustelu löytyi jo, mielestäni kun kaikki on niin alussa vasta, ja vaivihkaa jos jonkinmoista tietoa netin ihmeellisestä maailmasta hakeneena eksyin tänne ekaa kertaa :) La 13.10.
Minulla on rv 6+5, ihmetyksen ja ilon yhdistelmä, vaikea uskoa, tämä on todella toivottu lapsi! Hammaslääkäriä ja ratsastuksenopettajaa lukuunottamatta kukaan ei vielä tiedä mitään, ajateltiin sit kun eka neuvola ois takana et onko siellä elämää :)) Kova hinku ois jo kertoa..
Noista oireista, et ennenku plussasin, minulla oli monta päivää epätodellisen onnellinen olo, ihan ku oisin katsellut maailmaa toisin silmin, en osannut yhtään arvata et oisin raskaana, puolisen vuotta ´hangattu´ tätä projektia aluilleen, ja kiertoni on pitkä (36 pv) niin plussauskin viivästyi. Minun suurin oireilu on, että paleltaa ihan kokoajan ja järkyttävän paljon! Hyvä ku en hanskat käsissä naputtele tätäkin viestiä :D Lisäksi mainittava oireilu on painontunne alavatsassa, tuntuu et välillä istuminenkin ois vaikeeta, toivottavasti on normi tunne. Etovaa tunnetta myös kehissä, mutta ei niin hirveästi et kaatais koko maailman. Kaupassa saattaa tehdä jotain ruokaa mieli, kotiin päästyä kuvottaa ajatuskin muonasta. Karkinhimo kokonaan poissa, jee!
Onnea kaikille muille samiskuisille ja "ollaan yhteyksissä"
Täytyyhän nyt tänne sit kirjotella..
Tää raskaus alko oikestaa tänään ekan kerran tuntua todelliselta :)
No eilen vasta testailinkin, mutta tänään sitten ollut heikotusoloa koko pvän, ja sellane etova olo. Muistan aiemmista raskauksista ettei näin aikasee oo mitään tullut,pahoinvointikin vasta myöhemmi. Kauppareissu oli tänään jotain kauheaa; siellä huippas,oudot hajut otti nenään(ikävästi), ja muutenki tuskallista oli käydä kaupas... onneksi usein ei tarvii käydäkään :D
Kotona sitten palellut koko ajan ja ollut älytön väsy koko ajan, täytyi jopa ottaa pienet (3omin) torkutkin,joita en yleensä tarvii... mut väsyttää silti...
Muita oireita ootellessa :))
täälläkin on yksi plussannut, rv 4+6 :) laskettu aika pitäisi olla 29.10 mutta toki se voi muuttua vielä. on ollu kamala väsy ja kuumeinen olo ja jatkuvasti täytyy käydä vessassa :/ toivotaan nyt vaan että kaikki menee hyvin :)
Nyt on rv 6+2.
Tänään oikein pysähdyin miettimään tätä raskautta, ja vertaileen aiempiin raskauksiin. Kirjoitin jokaisesta raskaudesta päiväkirjaa; aiemmissa en ollut kokenut tällästä väsymystä kuin nyt tunnen.. koko ajan teksi mieli olla pitkällään, jalkeilla ei vaan jaksa olla..
Ja syöminen.... nyt vois syödä koko ajan jotain. Erityisiä ruokaa liittyviä himoja ei ole tullut, salmiakin tuoksu kyllä on in nyt. Ja kahvin olen kuin huomaamatta vaihtanut teehen.. Mies tänään totesikin, että syön enemmän kuin hän, ja hänkin syö paljon :D.. no ehkä en ite paljoa syl, vaan vähän ja usein...
Pientä turvotusta on havaittu,vatsan seudulla... ei saa vatsaa enää vedettyä sisään :D
Koskahan sitä ekaa kertaa neuvolaan soittelis...
toisaalta ei mikään kiire ole vielä ku ei tää ensimm ole, mutta oishan se mielenkiinnosta kiva tietää pitääkö rv:t paikkaansa...
Hei kaikille ihanaiset <3 Täällä huhuilee nainen keskisuomesta jolla rv: 5+3
Täällä taustalla 10 vuoden lapsettomuus ex mieheni kanssa ja kaks km 03 ja 07. joten siksi olo on hieman pelokas. 2008 - 2012 asti olin ex mieheni kanssa hoidoissa.. Tuloksetta.
Olin siis varma että äidiksi minua ei ole tarkoitettu. selittämätön lapsettomuus. Tiputin painoa silloin koska olin ylipainoinen ja kaikkeni tein. Yli 10 vuoden suhde pääty eroon.
Nyt sitten olen tapaillut jonkin aikaa aivan ihanaa miestä joka on piirittäny minua jo varattanut ollessa, mutta silloin yritin kaikkeni saada entisen suhteeni toimimaan. vaikka jo vuoden ajan oli todella vaikeaa. Lapsettomuus, todella kova koetus parisuhteelle.., Tämän vuoksi olen eronkin jälkeen toppuutellut tunteitani aika paljon. Tämä ihminen kuulunut elämääni ystävänä ja en halunnut pilata ihanaa ystävyyttä. Sekä en ollut valmis pitkän suhteen jälkeen hyppäämään uuteen...hän on ottanut uutisin täydellisesti ja onnellinen.
Mutta ny siis tilanne muuttui! olen pari viikkoa ihmetellyt että menkat myöhässä ja menkkamaisia kipuja ollut. on ollut huimausta ja rinnat todella kipeät. Paleltaa koko ajan ja röyhtäyksiä tullut. Unen määrä on lisääntyny ja ruoka halu tullut. Samoin joita ruokia kohtaa on sellanen että hyiii.. varsinkin suolapähkinät haisee todella pahalle. uskomatonta. Olin varma että EN voisi tulla raskaaksi...
Mutta eilen aamulla kävi toteen täydellinen onnellisuuden ilmentymä, niin nyt on siis rv 5+3 ja laskettu aika olisi 26.10. vahvat tummat viivat piirtyivät testiin <3 toivottavasti rakkaus pakkaus pysyy sisällä turvallisesti. Ensimäinen varhais UÄ yksityisellä 2 vk päästä eli 7+2 ja samalla viikolla eka neukku. Jännitys. toivottavasti kaikki on hyvin.
Sitten vielä yksi pelon aihe.. Tulin vkl flunssaa tai olin varma että oireeni olivat sitä että olen kipeä. ja nyt sitten kauhee röhä ja kuume 38.8 korkeimmillaan ja toivon totisesti ettei tämä vaikuta pikkuiseen. Päivälle varasin lääkärin ihan varulta. Kellään vastaavaa tilannetta ollut?
Hei, täälläkin epätietoisuutta oireista.. Heräsin yöllä polttavaan kipuun alaselässä (munuaisten kohdalla), onko tämä normaalia näin alkuraskaudesta? Kipu kesti about 10 minuuttia, mies hieroi vähän alaselkää. Lisäksi venyttelin ja kävelin. Oli niin kipeä, että itkeä piti.. Pitäisikö huolestua, vai onko ihan normaalia?
Täällä ilmoittautuu yksi plussannut länsi-suomesta. Nyt 7+1 päivä meneillään ja laskettu aika 14.10.
Odotamme nyt toista lastamme, esikistyttömme syntynyt heinäkuulla 2011.
Hieman pelonsekaisilla tunteilla odottelemme tulevaa, koska edellinen raskaus meni kesken. Nyt siis pelko koko ajan kintereillä tämänkin suhteen. Mutta vielä ainakin hyvä tunne toisaalta kun oireet on koko ajan pysyneet päällä, oikeestaan vaan pahentuneet. Toivottavasti siellä siis kaikki hyvin :)
Ensimmäinen neuvola ens viikolla torstaina. Sinne asti pitäs vielä jaksaa odottaa, että mahdollisesti sais kuunnella sydänääniä :) Helpottaisi olotilaa kummasti kun saisi jo kuulla ne ihanat jumpsutukset <3
Heips!
Täällä ilmoittautuu myös yksi plussannut. Menkkojen oli tarkoitus alkaa 19pvä ja tein ekan testin 20pvä... nega tuli.. siitä sit tein parin päivä välein kaksi muutakin negaa, kunnes nyt viime sunnuntaina tuli plussa ja tänään vielä varmistin ja nyt tuli vahva plussa <3 laskettu aika on joskus 27-29.10 eli tiedä vaikka lopulta meille tulisikin marrasvauva :D
Lapsi on meille kolmas (lapset -07&-09) ja he eivät vielä tiedä tulevasta vauvasta, vaan kerrotaan sitten np-ultran jälkeen :)
Kovin on "ensikertalainen" olo kun edellisestä raskaudesta kuitenkin mennyt suht kauan ja olin ehtinyt jo asennoitua, että meille ei luultavasti kolmatta tule :P Mies siis ollut alunperin mieltä, että nuo kaksi lapsosta riittäis... mutta kummasti se mieli muuttui kun lapset kasvaneet jo "isoiksi" :D
Nyt vaan toivotaan, että pieni pysyis kyydissä loppuun asti <3
Heippa kaikille! Ja onnea teille uuden elämän kasvuun!
Iinah onnittelut ja tsemppiä uutisten kertomisen odotukseen. Mä en oo testiä tehnyt, mutta jostain vain tunnen sen, on vain sellainen peruspositiivinen ja suloinen olo siis ennen sitä ällötystä... :D Nyt kärvistelen täällä.. Syön jotain pientä vähän väliä se siirtää tota ällötystä vaik normisti meil on säännölliset ruoka-ajat ja syön vhh:sti.
Huh, tätä ällötystä! Mutta laskeskelin et laskettuaika olisi lokakuun 4. tai 5. Meillä on neljä lasta 03 poika, 05 tyttö, 07 tyttö ja 10 poika. Meillä kans tälläinen yllätysvauva. Ajateltiin et kevät puolella (2014) olisi hyvä, mut vauvat tulee silloin,kun tulee. :) Ja Neljäs poikamme olisi saanut meidän puolesta syntyä silloin aikanaan aikaisemmin. Näin. Lisäksi minulla on hoitolapsi. Rakennetaan taloa ja muutto osuu just sitten tonne synnytyksen aikoihin. Jännää. Olen 34-vuotta, mut vielä aika lapsellinen. Kypsymistä odotellessa.. :) ja aikuisuutta.