Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokakuiset 2013 Helmikuu

02.02.2013 |

Heippanen!

Toivottavasti täältä löytyisi onnellisia lokakuisia odottajia :)

Itse tikutin plussaa torstaina ja laskettuaika näillä näkymin 7.10. Tätä on odotettu ja nyt ollaan ihmeissään, että onko tämä tottakaan. Kolmas sisarus olisi tulossa 3- ja 7-vuotiaille veljille.

Olo on järkyttävän väsynyt, pahoinvoiva ja kuumeileva. Ja vaikka on kolmas raskaus niin pelot ja ihmettelyt ovat edellisten kertojen kaltaiset ;)

Kommentit (120)

41/120 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

En ole kovin noheva vastailemaan kenenkään juttuihin, enkä päsmäröimässä keskusteluita muutenkaan, mutta olisi kiva aina välillä kertoa kuulumisia, saman asian ympärillä kun kirjotellaan :) Ja jospa joku sattus olemaan sit laitoksellakin samaan aikaan niin tutustus ihan livenä :))

Pariin asiaan haluan kertoa oman kannan, ensinnäkin ihmettelyä siitä onko muka julkisella puolella varhaisultraa, niin itse asutaan Pohjois-Savolaisella pikkupaikkakunnalla ja meillä oli eka ultra rv 7+3. Siellä sitä elämää näkyi pienen pienen ´katkaravun´ muodossa :D Ja sydän jumputti lujaa!

Toinen asia, joka mietityttää..niin väsymyshän on jotain ihan hirveetä. En oo tottunu valittamaan, vaikka minkälaisten kipujen kans tullu elettyä ja aina reippaalla asenteella, niin nyt voisin vaikka itkeä kun olen kokoajan niin hemmetin väsynyt. Ja iltaisin alkaa se jumalaton paleltaminen. Sitä ei voi ees kertoo. Kaikki fleeceasut päällä monen täkin alla tärisen hampaat kalisten, helpottaa vasta yöllä jolloin taas kaikki on liikaa. Se mikä tässä laittaa ajatukset lentoon, on se et sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, ja oireisiinhan kuuluu väsy+palellus, niin onkohan arvot menneet pieleen..? Lääkettä otan jo enempi kuin ennen raskautta, vaan ei taida riittää. Onneksi ensi vkolla neuvola niin saavat laittaa verikokeisiin (sitä ennen muutaman päivän miniloma jolle mies suunnitellut kaikenmaailman aktiviteetteja pitkistä hiihtolenkeistä lähtien....apuaaaaa!!! En yksinkertaisesti JAKSA!) :DD

Olikohan tässä muuta, no painohan se pelottaa, et tuleeko hirmu sanomiset. Ylipainoa ei ole paljoa, mutta sen verran että sitä on. Sanotaanko +10kg normaalipainosta. Sitä jännitän neuvolakäynneistä eniten. Ja meidän neuvolassa en voi tuudittautua siihen et täti siellä olis  iso, siellä on siroja tyttösiä vastassa :D

Jospa tämä tästä. Tärkeintähän oikeesti on että asukilla on kaikki hyvin ja voisi itse hyvin.

42/120 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nii...

jos ei väsytä ja yöt o jääny vaan yöuniin sekä huono olo on veks, niin sitten on järkyttävä turvotus mikä on iha ykskaks tullut... ja vyötärölle tietty :o   Ennestää siinä hieman makkaroita oli, mutta nyt sit turvotuksen myötä iha järkky näky... mielestäni olen kuiteskin syönyt terveellisesti vaikkakin pienin väliajoin,nyt tosin huonon olon väistyttyä hieman välit pidentyneet...   Kasvikset ja hedelmät on in,runsassuolaiset jutut taas out..   vettäkin juon tosi paljon pvän aikaan,sekä lenkillä käyn päivittäin...  Miten te ootte "poistaneet" ylimäärästä turvotusta...jne...?!?       

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kaks viikkoo kärsinyt samasta ja illalla se on pahinta.. sekä ilmaa vatsassa on aivan älynä.. En ole oikein muuta kun jättäny suolaa vähemmälle ja vettä juonut enemmän.. mutta housut kiristää alavatsasta.. ei viittis ihan viel mamma housuja vetästä jalkaan ;)

Huomenna on se sitten se maailman jännittävin päivä.. Entä jos kaikki ei olekaan hyvin...

Varhaisultra! ja sit keskiviikkona olis eka neuvola.. Mitä ekassa neuvolassa muuten käydään lävitse?

Ladyinpinkille tiedoksi.. Ainakin täällä päin (isokaupunki) niin eka ultra julkisella puolella on rv 9-12 välillä.. Varhaisultrat on yksityisellä.. Itse vaikka kuulun "riskiryhmään" niin en saanut kunnallisella puolella ultraa vaikka kaks km takana..noh toivotaan et huomenna varhaisultrassa kaikki hyvin.. niin tulis mielen rauha.. :)

Vierailija
44/120 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kellään alkanut jo kohtu tuntua tai jopa vatta kasvanut? :P Jos siis tätä ah niin ihanaa turvotusta ei oteta mukaan. Tylsää kun on tätä mahaa tosiaan jo omasta takaa, tämmönen pehmee röllykkä ja nyt sitten toi turvotus on tehny koko vatsan seudusta tissien alapuolelta häpyluun yläpuolelle valtavan pallon! En uskalla ees mitata, varmaan vyötärönympärys kasvanu viistoista senttiä. Ja tosiaan kun tätä löllyvää on, niin eipä sitä vauvavattaakaa heti tuu erottaan. Oon alavatsaa tunnustellut mutta mitään kovaa ei sielä vielä tunnu... Mutta eikös se kohtu ala nousta vasta kohtapuoliin?? Mulla nyt 10+0 <3

Doppleriakin ollaan pari kertaa kokeiltu vaikka arvattavissa oli ettei sieltä mitään kuulu vielä varmaan useempaan viikkoon. Hitsi. Haluisin niin kovasti taas tietää että kaikki on hyvin. Ekaa varsinaiseen ultraan on vielä reipas pari viikkoo :/

Sitten vielä pissa-asiaa. Melkein heti plussattua alko mahoton pissalla ramppaaminen. Mulla on juuri todettu yliaktiivinen virtsarakko ja voitte kuvitella mitä se on nyt! Ehdin ennen plussaa syödä kolme viikkoa lääkkeitä tuohon yliaktiivisuuteen, sitten lopetin ne kun ei ole tutkimuksia raskaudenaikaisesta käytöstä.
Nyt tää pissalla käynti on ollut aivan holtitonta viimeset pariviikkoo suunnilleen. En ole kovin ahkera juomaan, mutta silti pitää käydä kerran tunnissa lirauttamassa. Tarve on melkein pakottava, mutta kerralla ei tuu kun pikkusen.
Yöllinen vessassa ravaaminen alkaa verottaa jo jaksamista. Ei saa nukuttua kun just ennen unta iskee taas tarve mennä veskiin :/ Ennen nukahtamista saatan ravata kolmekin kertaa vessassa vajaan tunnin sisään. Syvää unta en saa varmaan ollenkaan kun parin tunnin välein herää pissahätään. Tuskastuttaa! Etenkin kun vaihdoin nyt vuorotyöstä pelkkään aamuvuoroon, joten ei pääse nukkumaan velkoja pois kun vaan viikonloppusin. Täytyy ottaa tää puheeks kun ens kuun alussa on sit lääkärikäynti. Hulluks tässä tulee jos joudun kärsiin tästä unettomuudesta koko raskauden o.O Lisäks oon muuntenkin tosi huonouninen, heräilen pitkin yötä ilman syytä ja nukahtamiseen saa varata poikkeuksetta toista tuntia, pahimmillaan kolme.

Onko tai onko muilla ollut uni tai pissaongelmia? Jos on, niin miten on saatu kuriin vai onko annettu vaan olla?

45/120 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite olen arovasti joskus "painellut" alavatsaa ja olen tuntevinani jotain. myös se "kohdun kovettuminen" tuntuu selvästi... vaikka tosiaan noit makkaroita ennestäänkin on, niin kyllä musta tuntuu et vaikkei tätä turvotusta lasketa, nii ehkä hieman on alavatsa pyöristynyt ...

Mulla oli täs joku aika sitten, että yllä joutui nousta veskiin. sen jälkee ku yönousut häiritsi unta,nii jätin iltajuomiset pois.... sit sai jatkaa unia aamuun, ja silloin sitte olikin kova kiire nousta :D...

46/120 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä matalalento jatkuu, sain viikonloppuna ilmeisesti kylmää ja nyt kolmatta päivää kuumeessa.. Huomenna pitäisi lääkärille mennä, tänään jo pääsin vähän sängystä ylös.. :)

47/120 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Liitynpä minäkin joukkoon. Tein positiivisen testin noin viikko sitten, näillä näkymin viikkoja olisi kasassa 7+3 ja laskettu aika olisi 29.10. Meille on tulossa neljäs lapsi.. Olo on ollut ihan sietämätön nyt viikon verran. Pahoinvointi on ympärivuorokautista. Pipsamaria78 puhui jostain homeopaattisesta valmisteesta. Mitä se oli? Auttoiko se oikeasti pahoinvointiin? Mistä sitä saa ja pitääkö käydä homeopaatin vastaanotolla, että sitä saa käsiinsä?

Onko teillä muilla vinkkejä tähän huonoon oloon, että miten tästä selviää? Mulla yleensä kestänyt tuonne 12-13 viikolle asti, eli vielä olisi kestettävää.. Huoh..

Vierailija
48/120 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Mulla aina alkuraskaudessa paleltanut. Ja väsymys on ollut masentavaa. Eikä mikään kiinnosta, nämä oireet alkaneet nooin 7. viikolla. En ole nyt ottanut kilpirauhasarvoja, mutta joskus minulta ne otettiin ja oli normaalit. Lisäksi verensokerin lasku saattaa kuulemma paleluttaa, mutta syön vhh:sti niin ei voi siitäkään johtua. En pysty syömään sokeria enkä viljoja.

Homeopaattinen valmiste todella auttoi, sain 10 viikolla elinvoimani takaisin ja aloitinkin ompelemaan ja pakkailemaan tavaroita ja järjestelin kirpputorille myytävää. Vielä pitää hinnoitella ja soittaa onko vapaata siellä.

Eli kannattaa varata aika koulutetulta homeopaatilta, löydät listan googlaamalla. Käytin homeopatiaa myös kahdessa vikassa synnytyksessä ja olen ollut ihan eri nainen niiden jälkeen. käytin arnigaa synnytyksessä, se venyttää välilihaa ja ehkäisee repeämiä ja verenvuotoja ja auttaa synnytyksen jälkeiseen "hakattuun oloon". Suosittelen, mutta kannattaa varata aika homeopaatilta. Mä sain sellasen synnytyspaketin, jossa oli monenlaiseen vaivaan valmiste ja mieheni tehtävä oli sittten antaa niitä minulle. Homeopatiaa voi käyttää yhdessä lääketieteellisten aineiden kanssa.

Palelua mulla vielä on.  Mutta tänään pystyin ulkoilemaan lasten kanssa parituntia ja nauttimaan siitä! :)

Mulla on ensviikolla ultra, tiistaina ja viikkoja on silloin 11+ 5.

Ihanaa odotusta! Katselin tänään vaunuja.

Vierailija
49/120 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei piiitkästä aikaa!

Enpä olekaan aikoihin kirjoitellut tänne. Tällä hetkellä menossa rv 10+2.

Huonoa oloa on lähes päivittäin, ei niin väliä, onko aamu vai ilta, jos vessanpyttyä täytyy lähteä halailemaan. Muuten olo ihan tavanomainen, eli ok. :)

Viime keskiviikkona oli labrat ja ultra, jossa kättään heilutteli pikkuinen.Koska viikkoja oli vielä silloin niin vähän kasassa, eivät voineet ottaa niskaturvotusta ja uusi ultra seuloineen ensi keskiviikkona, jolloin rv 11+0. Pääseepähän näkemään jälleen pikkuisen! <3

Ensi keskiviikkona on myös jo toinen neuvolakerta. Oletteko muut jo kertoilleet tuleville isovanhemmille asiasta? Entä muille? Meillä tietävät jo lähipiiri sekä myös jo esimieheni, sillä minulle pitää ehtiä saada sijainen ennen toukokuuta, sillä en enää palaa elokuussa töihin. (Teen sellaista työtä, jossa kesäloma on pitkä.)

Mites, kertokaahan jo kokeneemmat, kuinka pian labratulokset saa tietää? Tiedän, että mm. hivin pelko on hölmöä sinänsä, mutta kaikkea sitä ihminen alkaa jännittämään. Tosiaan labrat otettiin viime ke ja mietin vain, olisikohan minuun jo otettu yhteyttä, mikäli tuloksissa olisi jotakin hämminkiä...?

50/120 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se ensimmäinen neuvola :) Ensin otettiin ultra ja mitä siellä näkyikään? KAHDET pikkuruiset sydämmet siellä sykki mamman sisällä! Oli kyllä melkoinen yllätys, vaikka näinkin joku aika sitten unta ultrassa näkyi kolme vauvaa! :D Koon perusteella RV:iksi tuli 8+2, kun ennen laskettuna oli 9+0! Nyt sitten kaikki meneekin vähän eritavalla, tulee olemman enemmän ultria ja neuvolakäyntejä.. Seuraava sovittiin kuukauden päähän ja siinä välissä olis yks ultra äippäpolilla ja verikokeet...

Vierailija
51/120 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Iinah! Onnea tupla onnesta! <3

meillä oli viikko sitten eka ultra siellä se mönkiäinen vipelti ja sydän hakkasi hirmuisesti... <3 ja eka neuvolakin oli mutta 1,5h ei sitten riittänytkään vaan tuli vielä toinenkin aika.. ja 2 vk päästä on seuraava ultra.. <3

Töissä olen joutunut kertomaan osalle porukasta. koska olen yläkoululla töissä niin joudun ampaisee aamutunneilta välillä vessaan.. ja muutenkin vähän niinko heikko olo.. Nyt on paripäivää pitänyt lämpöä..

Aamupahoinvointi on vähentynyt ja 2 aamua on menny jo ilman oksennusta! wuhuu! viime yönä oli tosin joku älytön mahan vääntö ja kipu.. olin varma et kuolen.. meni 2 h ohitse..ja toivon että ei ollut mitään vakavaa.. vaan jotain suolistoperäistä.. kun kuitenkin ruokavaliokin on muuttunut aika paljon...

Vaunut on jo päätetty.. mutta osto menee loppukesälle.. :) unelma vaunut ollut jo usemman vuoden ja hintakin on päätä huimaava.. mutta mun on pakko saada ne.. muita asioita voin ostaa käytettynä ja en ole mikään kaikki pitää olla hienoo ja tyylikästä.. Mutta vaunut <3 ah! ne unelmat!

Vierailija
52/120 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

IINAH onnea paaljon kahdesrta pikkukaverista! <3 On se varmaan melkonen ylläri ja sokki tavallaan kun sielä onkin kaksi, perinteisen yhden sijaan :) Vaikkakin ois jo uumoillut kaksosia tulevan.

Meillä ensiviikolla ultra, silloin viikkoja 12. Menis aika jo nopeesti! Haluisin taas varmistuksen että sielä on kaikki hyvin kun varhaisultrasta jo monta viikkoa.
Raskausoireetkin ovat oikeestaan kadonneet; toisaalta ihanaa ettei ole enää huonoa oloa, mutta toisaalta sitä tulee ihan epäuskoiseksi ja vainoharhaseks kun ei mitään tuntemuksia oo :D
Alkais edes kohtu kasvaa niin tietäs että kyllä sielä vaan tapahtuu!

Ens viikolla olis muuttokin edessä tästä meluluolasta omakotitaloon <3 Pääsee ihan luvan kanssa katteleen niitä isompia vauvatarvikkeita ja ehkä vähän sisustaankin ;)

Vierailija
53/120 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille !   Ja onnea IINAH tupla onnesta!!!!!!!!!!!!!!! Mulla tänään ultra ja jännittää ihan todella paljon..... Huh! 

Ihana Cassu sullakin on ollut ultra. Ihanaa!

Nyt meen ottamaan ton laatikon pois uunista. Ja valmistelemaan..

Tässä yksi homeopaattinen valmiste: R52-tipat mm. matka- ja raskauspahoinvointiin.
10-15 tippaa annostellaan tiheästi kunnes olo helpottuu.

Vierailija
54/120 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt vasta eka ultra. Täällä uudella maalla ultrat on noin 12 viikolla ja siiinä parinkymmenen viikon tienoilla. tilasin ekat äippä vaatteet, kun kohtu ja painaa ja en saa farkuista nappia kiinni, tai saisin,mut ahistaa kireys. :) Ihana päivä aurinko paistaa!!!

Vierailija
55/120 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

IINAH: Ihana uutinen, onnea tuplien odotukseen!!! :)

Mulla oli eilen nt-ultra. Kaikki oli normaalisti, turvotusta 1,02 eli ei poikkeavuutta. Muutenkin pikkuinen oli vilkkaalla tuulella, ihanaa! :) Nyt rv 11+5.

Neuvolakin oli eilen ja kaikki oli labroissa ollut hyvin, ei mitään erityistä, hyvä niin, huh! Kuinka jännitinkään jostain syystä niitä tuloksia...noh, nyt huokaisen helpotuksesta.

Nyt saatiin jo laput perhevalmennuksista ja synnytysvalmennuksesta. Kevään perhevalmennuksiin olisi pitänyt kuulemma mennä (toukokuussa 3 keskiviikkoiltaa), mutta kohdallani se on mahdottomuus, koska johdan sinfoniaorkesteria tuohon aikaan ja yhtenä iltana on jopa konsertti. Eli meidän kohdalta joko ne jää valitettavasti väliin tai yritetään syksyllä päästä. :)

Huono olo alkaa pikku hiljaa helpottaa, sekin on ihana juttu huomata ja aurinkokin tuntuu paistelevan lähes päivittäin, joten kevättä ja sulia teitä odotan jo malttamattomana. 

Mites muilla sujuu? Kuinka pitkällä kukin jo on? :) 

Vierailija
56/120 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs luoda meidän porukalle Facebookkiin oma ryhmä.. Liityin myös tohon marras mammoihin.. kun tää tulokas ny ei osaa päättää ollakko la lokalopussa vai marras alussa ;) noh varmaa syntyy viimeinen päivä kummankin päivän puolella synnytys ;)

57/120 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on täynnä 10 vkoa :) La muuttui varhaisultrassa 19.10. Onnea kaikille odotuksiinne!

Itsellä alkanut ne vähätkin kuvotukset ja etomiset jäädä pois, olipa kiva lukea että muillakin on samansorttista vointia, ja että epätodellinen olo iskee välillä, kun eihän näillä vkoilla vielä uloskaanpäin mitään näy.

Pikkuhiljaa ruvettu kertoilemaan lähipiirille, jänniä reaktioita ihmisillä! Osa on niin pöllämystyneitä etteivät tajua edes onnitella (onhan se jotenkin ´kauheeta´ kun 30vuotias odottaa esikoistaan, ymmärtäisin reaktion jos olisin 15 :D)

FB ryhmä kuulostaa hirmu kivalta, voisin liittyä mukaan :)

Vierailija
58/120 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli alustavassa lasketussa ajassa myös 7.10:) eka ultra on ensiviikolla ja jännittää kovasti koska kyseessä on esikoinen. tällä hetkellä viikkoja on 11+ ja vointi on ollut aika huono. tosin on nyt aika epätodellinen olo että onko sitä vauvaa tulossakaan. kait se tulee ilmi sit keskiviikkona. toivon todella että kaikki on hyvin. oon nähnyt kamalia painajaisia että ultrassa todetaan kohdun olevan tyhjä. on se jännä mitä painajaisia sitä onkaan. mutta ensimmäinen raskaus pistää ihmisen aika höpsöksi kun kaikki on niin uutta:)

59/120 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.

Jättäydyn pois tästä ryhmästä, meillä tosiaan ensimmäinen ICSI ja tuoresiirto tärppäsi ja LA piti olla 21.10.2013. Raskaus päättyi kuitenkin keskeytyneeseen keskenmenoon eli palaamme takaisin hoitoihin tässä kun kroppa ja mieli tästä tokenee. Onnea matkaan teille kaikille, nauttikaa raskaudestanne!

60/120 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole hetkee kirjotellutkaa tänne,joten...nyt ois aika laittaa jotai..

Tässä ollut useemman päivän hieman eipaksuna -olo..  siis kaikki alkuraskuadenoireet on loppunut kuin seinään; ei ällötystä missää vaihessa päivää, ei sitä väsyä mikä on ollu tosi kova jne..  Aikasemmissa raskauksissa eivät oireet näin loppuneet, mutta nyt on, ja se siis ihemtyttä ja kovin...

Että onkohan kaikki hyvin... ekaa ultra-aikaa ootellaan(ens tai sit seur viikolla...), joten sinne asti täytyis jaksaa malttaa oottaa vaikak vaikeeta on :/   Ajatukset kuiteski harhailee vaikka ja missä.. 

Onko muita, joilla oireet loppuneet kuin seinään?? Viikkoja mulla nyt 9+2