Lokakuiset 2013 Helmikuu
Heippanen!
Toivottavasti täältä löytyisi onnellisia lokakuisia odottajia :)
Itse tikutin plussaa torstaina ja laskettuaika näillä näkymin 7.10. Tätä on odotettu ja nyt ollaan ihmeissään, että onko tämä tottakaan. Kolmas sisarus olisi tulossa 3- ja 7-vuotiaille veljille.
Olo on järkyttävän väsynyt, pahoinvoiva ja kuumeileva. Ja vaikka on kolmas raskaus niin pelot ja ihmettelyt ovat edellisten kertojen kaltaiset ;)
Kommentit (120)
juu, keskiviikkona eka ultra ja viikkoja 12+. raskauden oireiden lisäksi on tullut voimakkaita päänsärkykohtauksia jotka viime viikolla vei sairaalaan asti ja etsittiin kaikkea mahdollista tukoksiin ja kasvaimiin asti. autokyytjä masu ei tällä hetkellä siedä yhtään vaan oksennusrefleksi on melkein aina kiitoksena, jonka seurauksena kovat päänsärkykohtaukset. toivon mukaan helpottaa kun alkaa toinen kolmannes
Mun pelkoni osoittautui todeksi, soitan aamulla neuvolaan ja perun ajan... Olisi voinut herkempi saada traumoja mun suihkukokemuksesta! Hyi järkky. Kohti uusia seikkailuja, joten kaikkea hyvää teille, oli kiva käydä lukemassa juttujanne! :)
omaa napaa hieman...
En ole koskaa aikasemmissa raskauksissa tuntenut tälläistä epävarmuutta raskauden kanssa. Mies kyllä yrittää kovasti lohdutella ja valaa uskoa että kaikki on hyvin, haluisin uskoa, mutta jokin mussa sanoo ettei kannata vielä iloita.. Eile iltapvällä ja viime yönä välillä tuntui viiltävää kipua mahassa ja samalla jomotti selkää, kuin supistuksia...olikohan nuo sitten niitä ennakoivia supistuksia?? neuvolaanko pitäs soittaa vai vaan otettava rennosti? vuotoa ei ole ollut minkäänlaista kuitenkaan.. Se keskenmeno voi siis tulla ilman vuotoja ja todetaan vasta ultrassa?:/
onkohan liian "hätäistä" ottaa yhteyttä neuvolaa.....!?:o
Jkl.stä lokakuun mammoja??
Heippa! Pahoitteluni teille ,joilla raskaus keskeytyi. Minulla tuli kylmiä väreitä, kun luin kirjoituksianne. Voi, että.. Voimia teille! Ihailen , että olette noin positiivisia kaikesta huolimatta.. voimia ja ihanaa kevättä ja toivon, että saatte uuden mahdollisuuden pian. Ihana, kun löytyy äiti, jolla on viisi ja haluaa vielä vauvan. Taidan tunnustaa itsessäni samoja piirteitä. Mulla on raskausviikkoja 14 ja masu näkyy jo. Naapuri pihalla kyseli silmät suurina, että saatteko vauvan, hän oli hiukan kauhistuneen oloinen, josta minulle ja miehelleni tuli kurja olo. Vauva on meidän viides. Mutta omasta tilanteestaanhan hän peilaa, hänellä on kaksi ja sanoi olevansa uupunut niiden kanssa jo, joten ymmärrän. Minä taas en ole uupunut näistä. Toisaalta en ole aivan pikkutarkka luonne, jolle kodissa pitää koko ajan olla kuin vaatekaupassa ja sisustusliikkeesä vaikka kaunis koti meillä onkin, omasta mielestäni. Huh! Menee asian vierestä. Ompelin tänään pikkuiselle makuupussin. Marimekon kelta-valkoisesta lokki-kankaasta. Siitä tuli ihana!!! Ja ostin retrovaunut pikkuselle murulaiselle. Kaksosten rattaat meillä jo on ja pehmyt kantokoppa.
terkuin Pipsa
Olen voinut hyvin ja ja ruoka on alkanut maistumaan taas paremmin, kun öllötys helpotti. Ja ihanaa, kun on taas energiaa ja ei enään palelekaan. Jännä, kun alkuraskaudessa palelee ja sitten loppu raskaudessa olen kuin termostaatti ja viime raskaudessa olisin nukkunut parvekkeen ovi auki, jos mies ois antanut luvan. Oli siis syksy. :) Mielenkiintoista tää raskausmatka! Ja niin ihanaa!!!
Huonosti nukuttu yö takana,johtuu pienestä jännityksestä, kun tänään mahdollisesti kuulee ekan kerran pikkuisen sydämenäänet,ehkä asenteella kuiteski.. Mutta,kun ihmettelin että mite oireet ykskaks hävii,nii nyt onkin sitte parina päivänä tullut heti tosi huono olo kun masu on tyhjänä,eli merkki kenties kuiteski että pieni elämä ois mukana?! ja sitten parin päivän pitkät kävelylenkit ovat vaatineet veronsa; olen loppupvät torkkunut ja ollut puolikuollut :D,eli ei kyl jaksa liikkui vanhaan malliin.. taitaa kesän lapin vaellusreissut jäädä kyllä nyt väliin :(
Tänään ois sitten labrapäiväkin... sikiöseulontaan ja samalla otetaan spr:n ja thl:n näytteet. Sitten vaan ultraa ootteleen,jos tänään on kaikki hyvin. jos ei mitään kuulu nii sitten saan kuulemma uuden ajan neuvolaan ja ultraa aikastetaa...
Ai niin, mies kun lähtee neuvolaan ekaa kertaa mukaan, niin sanoi että jos pienen äänet kuuluu niin sit lähetään neuvolan jälkee hypisteleen vauvajuttujua,katsomaan vähän vaunutarjontaa ja vie mut viel syömäänkin :D
no nii.. tää oli tälläne oma napa -katsaus.
Voi tätä onnea :)
Masussa on sittenkin elämää, ja ei tarvii stessata enää :) Pienen syke löytyi heti, ja oli tosi tasane 165 jumputus <3 Sen kunniaksi käytiinkin sitten katselees vaunuja,ja voi sitä valinnan vaikeutta mitä tulee olemaan; toinen haluaa toista ja toinen toista :D .. onneksi tässä on aikaa tehä se yksimielinen päätös :)
labrassakin pysyin ihme kyllä tolpillani :) neljä putkiloa otettiin...
Mun kohdalla ei vauvalta kuulunut sydänääniä ekällä ultrakerralla(ei niitä erikseen kuunneltukkaan) mutta sydän väpätti kovaa vauhtia<3 voi sitä onnea kun näki ekan kerran oman lapsensa. odotan innolla kun saan hänet käsivarsilleni.
Lääkärissäkin tarkistettiin ihan monitorissa että sydän lyö kun ei saatu niitä kuuluviin. sitä odotellessa<3
Voi, täällä ei ole kyllä oireet helpottaneet! Huomenna alkaa RV 12 joten toivotaan, että helpotusta on luvassa.. Tuntuu, että voisi vaan nukkua kaikki päivät ja oksentelu on edelleen joka aamuista.. Ensi perjantaina olisi seuraava ultrakerta ja pääsee taas näkemään pikkuiset :) Töissä olen jo kertonut hyvissä ajoin, että osaavat varautua mahdollisiin sairauslomiin. Ihanasti töissä otettiin uutinen vastaan (olen siis viides työntekijä joka jäämässä nyt tän vuoden aikana äippälomalla). Heti ruvettiin pohtimaan, miten pystytään auttamaan mun jaksamista töissä ja sitten, kun alkaa tuntua, ettei enää jaksa niistä kaikkista rajuimpia vuoroja tehdä niin heti sanomaan, niin siirretään kevyempiin tehtäviin :). Lisäksi pomo kyselee joka päivä vointia ja jaksamista :) Toivottavasti vaan pystyisi mahdollisimman pitkään tehdä töitä, sillä rahaahan tässä tarvitaan, kun kaikki pitää ostella tuplana :) Ajattelin, että ensi viikolla alan kierrellä kirppareita hyväkuntoisten vaatteitten toivossa :) Bodyilla ja muilla kun tuntuu olevan niin lyhyt käyttöaika, että todella hyväkuntoisia vaatteita löytyy ihan kirpparilta :)
Heippa! Minullakin on esikoinen tulossa, LA on 29.10.
RV 11+0 ja odotta ensimmäistä ultra.
Moikka jälleen kaikille!! :)
Täällä menossa rv 14+4 ja eipä se huono olo silloin laantunutkaan, kun viimeksi (11+5) niin kirjoitin. Viime aikoina olen ollut todella stressaantunut ja tehnyt töitä 7 päivää viikossa, joten sitten tuli niin kovat pahoinvoinnit ja uupuminen, että olen nyt lääkärin määräyksestä saikulla, ns. pakkolepoa, teen pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja vain olen ja nautin kauniista säästä. :)
Tilasin dopplerin eilen, joten sen saapumista odottelen malttamattomana!! Pitäisi tietysti yrittää olla liikaa intoilematta, koska mulla istukka etuseinämässä, niin voi olla, ettei ihan heti alakaan löytää itse kohtaa, mistä sydänäänet kuuluu.
Ensi viikolla 3.neuvolakerta, jolloin varataan aikaa myös rakenneultraan, jonka toivon saavani toukokuun loppuun vasta, sillä toukokuu on mulle todella kiireistä aikaa, saattaa olla neljäkin konserttia peräkkäisinä päivinä, jolloin ei ole oikein muulle aikaa... Mitenhän myöhään myöhäisin rakenneultra-aika olisi? Rv 21 vai? :O Olen hieman pihalla.
Masua ei vielä näy, tätä omaa vararavintoa kun on entuudestaan, mutta olen tunnustellut, että kohdun korkein kohta olisi reilu 5cm navan alapuolella...voin toki olla ihan metsässäkin tunnusteluineni. :D
Vielä ei olla hankittu mitään itse vauvalle. Jotain vaippanäytteitä tuli Muumilta ja vauva-lehden tilaajana on tulossa pussilakanasetti (Nalle Puh), sekä tuttavilta yhdet tossut sekä yhdet junasukat. Luulen, että rakenneultran jälkeen aletaan tekemään hankintoja sitten.
Mites teillä muilla? :)
Aurinkoisia päiviä! Enää 3 viikkoa vappuun! :)
Heippa tääl ois uusperheen äippä 32v, itselläni on edellisestä liitosta poika 9v ja tyttö 8v. avomiehelläni on edellisestä liitosta poika 5v. ja nyt sit on tämä yllätys raskaus ja la 3.10.2013 ois ihanaa saada juttu seuraa muista mammoista
MINZCI81: Tervetuloa mukaan! Meillä la lähekkäin, täällä siis 5.10. :)
Täälläkin ollaan uusperhe, tosin mulla ei ole aiempia lapsia ja miehellä yksi (kohta 9v.) poika edellisestä suhteesta. Mentiin naimisiin viime vuoden helmikuussa, jätettiin ehkäisy syksyllä ja tammikuussa sitten plussasin. Haaveissa olisi useampi, kuin yksi yhteinen, mutta sitä kun ei aivan itse voi aina määritellä. ;)
Onko muilla tällä hetkellä minkälaista oireilua? Mulla siis sitä pahaaoloa/oksentelua vieläkin päivittäin ja välillä nippailee mahaa, joinain päivinä tylpästi menkkajomottelee. Neuvolaankin asiasta soittelin, niin totesivat, että ellei kipu muutu kovaksi tai tule vuotoja, niin ihan normaaleilta kohdun kasvukivuilta vaikuttavat.
Tänään tulee doppler, ihanaa! :D
Heippa Minz ja Neilimo! Mulla kans teidän kanssa lähekkäin la, meillä on 2.10. Mulla kans kipuja aika tiokkojakin molemmilla puolilla masua ja olen ajatellut ne kasvukivuiksi. Meil on viides lapsi.
Heippa!
Voisin liittyä mukaan kasvattamaan mahaa. Neljättä odottelen (miehelleni ensimmäinen) ja LA olis 29.10. Kaikenlaisia pelkoja on, etenkin kun kuopukseni kanssa ei mennyt ihan oppikirjojen mukaan, mutta parasta toivotaan.
Tasan viikon päästä olisi eka ultra, ja se jännittää vietävästi. Lähinnä siksi jännittää, kun väsymystä lukuunottamatta raskausoireita ei juuri ole niin ihmetyttää onko siellä mitään. Toivottavasti on
Tervetuloa mukaan, Duulix! :) Tsemppiä ultran odotukseen!!
Tänne saapui eilen se huuto.netistä huutamani doppler ja nyt sillä tietysti piti heti kokeilla...
Rv 15+0 tänään ja istukka on etuseinämässä (sekä pelastusrengas myös vatsassa!), joten siinäpä kävi niin, etten niitä sydänääniä oikein saanut kuuluville. Jotain sen suuntaista saatoin kuulla ihan muutaman kerran, mutta lähinnä löytyi ne "viuh-viuh"-äänet eli istukan virtausäänet. Näytöllä näytti sykettä 162, mutta jaa-a...enpä nyt tiedä, mitä ajatella.
Np-ultrasta on jo aikaa melkein kuukausi ja siellä oli kaikki mainiosti. Seuraava neuvola keskiviikkona, pitäisi kai sinne malttaa odotella ja ehkä rauhallisemmin yrittää uudelleen kuunnella itse, voihan olla, että olin joko malttamaton tai en löytänyt oikeata kohtaa jne... Silti tietysti jäi vähän huolettamaan, että onko kaikki hyvin. :/
Hei!
Alkaa vihdoinkin keskenmenopelko hillittämään ja uskallan liittyä mahankasvatusklaaniin. Meillä on rv 15+4 ja 4.10 pitäisi tyypin haluta ulos neuvolan tätien mukaan.
Jotenkin ei vaan voinut tuossa alkutaipaleella uskoa, että minä olen raskaana ja niin onnekas, ettei kaikki mene reisille. Kävin täällä ketjussa jopa itkemässä niille onnettomille, joiden hommat ei sitten ihan pelittänytkään. Oli ihan järkyttävää hormoonimyrskyä ja oksentamista helmikuun ajan ja nyt vasta alkaa olo olemaan paremmasta päästä. Mahakin näkyy selkeästi ja tuo vähän lohtua, niin uskalsin ihan jo palstalle asti kommentoimaan.
Tuntu silti ihan onnen koettelulta, kun käytiin miehen kanssa ostamassa ekat vaatteet H&Mästä. Haiskahdan potentiaaliselta kanaemolta :D
Heippa!
Tervetuloa Zulf! Sinullakin la alku kuusta. Meillä on 2.10. Täällä kans yksi kanaemo. En oo kehannut sanoa, että ostin hoitopöydän päällisen ja vaunut. Ja muutamia vaatteita. Ja talvipuvun kokoa 62. :) Nyt alkaa tosiaan tämä raskaus maistumaan ja ihanaa,kun tuntee jo liikkeitäkin. Tietääkö kukaan mitä vauvaohjelmia tulee telkusta ja milloin? :) Terv. Yli -innostunut
Heippa! Onko fb:ssä jo ryhmä? Tietääkö joku? Millä nimellä se löytyy?
Muruliini, tilanteesi kuulostaa aika tavalla samalta kuin minulla keskenmenossa -07. Alkuraskauden oireet olivat voimakkaat, ekassa neuvolassa viikolla 8 kaikki oli ok. Aikaisemmissa raskauksisa pahoinvointi ja väsymys helpottivat viikon 12 kieppeillä, nyt jo viikolla 10. Seuraavassa neuvolassa todettiin sikiön kehityksen loppuneen viikolla 8-9 ja jouduin kohduntyhjennykseen keskussairaalaan. Olin jotenkin osannut aavistaa, ettei kaikki ollut kunnossa, mutta kyllä se otti koville. Toivottavasti kyse ei ole tuosta, mutta oli pakko vastata, kun kysyit... Pidetään peukkuja sinulle!
Tulin raskaaksi nyt tammikuussa, seitsemännen kerran (viisi synnytystä, 5 ihanaa lasta, tosiaan yksi keskenmeno) ja kuinkas ollakaan, vauvakuume jälleen :) mutta tämä raskaus on ollut taas jotenkin ihan omituinen. Odottelin pahoja raskausoireita, varauduin niihin, mutta "mitään" ei kuitenkaan alkanut kuulua. Vain pientä, kaukaista kuvotusta ja hyvin pieniä nyt-alkaa-väsyttää -tuntemuksia. Supistellut on pitkin matkaa ja muutaman kerrran tullut pientä ruskeaa tuhruvuotoa. Kuulostaa siis tuulimunalta... Toisaalta, kuitenkin, rintoja on vihlonut ja nyt kuvottaa ihan kunnolla. Soitin neuvolaan ja kerroin huolestani viikolla 7, sain ajan tälle viikolle eli 9+3. Eli kaikki nämä viikot tietämättömyyttä ja stressiä... En kuitenkaan mennyt yksityiselle, ajattelin, etten kuitenkaan voi asialle mitään, joten sama se on odottaa.
Laskettu aika olisi 26.10., mutta luultavasti menen kohduntyhjennykseen ensi viikolla. Mutta Onnea tosi paljon kaikille plussanneille ja Onnellista odotusta! <3