Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokakuiset 2013 Helmikuu

02.02.2013 |

Heippanen!

Toivottavasti täältä löytyisi onnellisia lokakuisia odottajia :)

Itse tikutin plussaa torstaina ja laskettuaika näillä näkymin 7.10. Tätä on odotettu ja nyt ollaan ihmeissään, että onko tämä tottakaan. Kolmas sisarus olisi tulossa 3- ja 7-vuotiaille veljille.

Olo on järkyttävän väsynyt, pahoinvoiva ja kuumeileva. Ja vaikka on kolmas raskaus niin pelot ja ihmettelyt ovat edellisten kertojen kaltaiset ;)

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse makaan kotona nyt kovassa flunssassa, vatsa on aika iso kaikin tavoin, pyöreä pallukka vaikka rv on 15+1:D. notkoselkä työntää masua aina hiukkasen eteenpäin...
itsellä on ollut aika pahojakin raskausoireita, migreenit alkoi tulemaan ja muutenkin kovia pahoinvointikohtauksia eritoten autoilun jälkeen. odotan innolla rakenneultraa vaikka se onkin noin kuukauden päästä, haluan kovasti saada tietää onko sieltä tulossa tyttö vai poika. mukava toisaalta olla kesällä raskaana, ei tarvitse pitää runsaasti vaatteita päällä:D. kattelen kovasti erilaisia hoitopöytiä ja vaunuja, katsoo koska ne tulevat hankittua.ystävältäni saan rintarepun<3

82/120 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, liityn itsekkin joukkoon. ensimmäinen raskaus menossa ja olen 21-vuotias, 12+4 LA 25.10, jännittää kovasti mitä raskaus tuo tullessaan. mieheltä en ole kovin saanut tukea, aina ku kysyy, vastaus on "en oikee tiiä vielä." mutta oma äiti tuntuu huolehtivan miusta enemmän ku laki sallii. oli hienoa nähdä ultrassa ensimmäistä kertaa mahassa asuva. päivät meneekin töissä ja nukkuessa, mietin milloin tuo väsyminen loppuu ja jaksaa tehdä jotain muutakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/120 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipsamaria78: No meillä ei ihan noin pahasti ole vielä villiinnytty. Tai no kyllä, kyttään ja vakoilen eri firmojen tuotteita ja vertailen hinta/laatusuhteita, niinkuin koko maailman tulevaisuus riippuisi siitä ja olen ruvennut hamstraamaan vaatteita 50-60 koossa ja löytyypä jo 3-9 kk vauvan tiikeripukukin. Joku pesänrakennusvietti on myös herännyt ja periaatteessa himottaa ostaa koko maailma... Hyvin huolestuttavaa, kun aikasemmin ei ole ollut mitään mielenkiintoa sisustamista kohtaan ja vaatekaupoillekkin on tullut lähdettyä vaan, jos kaikki on jo hajonnut päälle :D Aivan uskomatonta, mitä tää hormoonitoiminta voikaan tehdä!

Viwwe: Mä oksensin koko helmikuun ja sain narkoleptisia oireita maaliskuuksi ja saatoin simahtaa läppärin eteen ihan ilman varotusta, vaikka öisinki nukuin sen 10-12 h ja touhu oli ihan hanurista, kun jaksoi olla aktiivinen ihminen ehkä 3-5 h iltapäivästä ja muun aikaa oli sitten vaan ihan jälkeenjäänyt ja kaikkeen piti kysyä " ai siis hä". Huhtikuuta kohti alko se unentarve vähän vähenemään vasta ja nyt selviää taas sillä mulle normaalilla 6-8 h/yö. Kai sekin on yksilöllistä jossain määrin.

Vierailija
84/120 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tsaukkitsau! Tääl kans yks loka-mamma heiluttelee! Alussa ei kovinkaan kummosia oloja ollutkaa, väsymystä ja perus ällötystä. ei oksentelua, ennen tätä päivää.. Tänää piti juosta suoraa purjolle ku sai silmät auki ja ehti tajuta että olo on mega huono. :S Toivottavasti ei ollu sen kummempaakun töissä on oksennustautia liikenteessä. Ainakin olo helpottui huomattavasti. :P

Esikoista odotellaan siis, talossa asuu miehen ja mun lisäksi kaksi koiraa, saksanpaimenkoira ja lapinkoira.Kooirien puolesta vähä jännittä että miten mahtavat ottaa vastaan uuden tulokkaan mutta luotto on kova ja uskon että suhtautuvat ihan normaalisti ku saavat paljon haisteltavaa sitten aikanaan ja sitten kun alkaa kiinteä ruoka menemään niin noilla kavereilla on onnelliset ajat ku saa lattialta vetää huiviinsa kaiken. :D ;)

Laskettuaika olis 16.10. Ja hankinnoista tehtiin super hyvä löytö kirpparilta ja ostettii pinnari jo ku löyty brion sänky sika halvalla. uutena reilusti yli satasen sänky.

Damdi + mini 14+1

85/120 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

Täällä linjoille pölähti 22-vuotias yhden lapsen äiti Etelä-Suomesta.(: Toista lasta siis odotan, viikolla 13+0. Laskettuaika olis siis 25.10. mutta epäilenpä, että marraskuulle mennään(:

Ensimmäisessä ultrassa (meilläpäin ei ole normaalissa raskaudessa kuin kaksi ultraa raskauden aikana) kaikki oli hyvin ja näytti kovin vilkkaalta pikkuihmiseltä. Kaikki pienellä siis hyvin. Neuvolassa käyn painon seurannassa ainakin toistaiseksi joka viikko. Kärsin nimittäin syömishäiriöstä, minkä takia psykologi ja neuvolan täti päättivät, että olisi hyvä tarkkailla, ettei paino vaan putoa (viime kerralla oli pudonnut kilon viikossa). Tiheiden neuvolakäyntien lisäksi käyn äitiyspoliklinikalla neljän viikon välein, ilmeisesti lääkityksen takia seurannassa.

Luokaa nyt ihmeessä joku Facebookiin ryhmä!(: Yritin äsken itse, mutta ei oikein onnistunut, kun olis pitänyt liittää kavereita siihen ryhmään samalla..

Vierailija
86/120 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas kaikille ja tervetuloa uudet lokamammat!! :)

Täällä pahoinvointi on ollut vieläkin niin hurjaa, että neuvolasta lähettivät äitipolille, jossa tänä aamuna sitten kävin kuulemassa, että ei sille pahalle ololle oikein mitään voi, ellen halua saikkua tai ottaa lääkettä. Noh, kumpaakaan en siis halua, joten kärsitään!

Iloista oli toki se, että pääsin taas kurkkaamaan ultrassa pientä. Nyt kun nt-ultrassa ja tässä ultrassa pieni oli molemmissa viikon edelle neuvolan laskelmia, laskettu aika aikaistui ja on nyt 2.10. ja menossa siis rv 16+2. Sydänäänetkin olen jo saanut kuulumaan ja nyt näki tosiaan, kuinka hurjasti pikkuinen on tosiaan kasvanut. Mahakin on pullahtanut jo hieman, joten konkreettisia asioita on pahanolon lisäksi jo paljon.

Minä en ole vielä ostellut mitään vauvatavaraa/vaatetta. Yhdet junasukat ja tossut ollaan lahjaksi saatu sekä Ainun pehmoinen pupu. :) 

Jos sinne Facebookiin perustatte ryhmän, niin älkäähän tätä ketjua jättäkö, minä en ole naamakirjassa ja haluaisin kovasti kuulla muidenkin uutisia. ;)

87/120 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou, täälä menee nyt rv 12+4 ja keskiviikkona oli eka ultra ja pikkusella oli kaikki hyvin! <3 ja kun joku täälä puhui että oireet katoaa kuin seinään, niin mulla on oireet hävinnyt lähes kokonaan jo viikolla 9. Sen jälkeen ei oo tuntunu et olis ees raskaana o.O. Välilla tietenki sellasia päiviä että vähän yököttää mutta seki on lähes jo loppunut kokonaan. Silti kaikki oli pikkusella hyvin=)

Vierailija
88/120 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla taas pahoinvointi vaihtui pahaan närästykseen. nyt käyn viikkoa 15+5 eli kuuttatoista käydään. ja kohta käyn 17. nyt ollut tosin flunssan takia saikulla(pahan, ei siis pientä nuhaa) ja yskiminen tuntuu vatsanpohjassa asti. Pänsärkyjä en ole tuntenut niinkuin tunsin aluksi mikä on suuri helpotus, epäilen silti ettei vatsa edelleen kestä autolla ajelua. ja töissä...pyöräilen joka päivä ja täytyykin miettiä koska se on parempi jättää pois. työni on fyysisesti raskasta niin pitää lähteä suunnitteleen vähän työkuvioita. ei ole helppoa tämä odotus ei.

Äiteeltä saan kuittaula vatsan silittelystä:D mulla onkin jo nyt tullut aikas iso. kasvaa suoraan eteenpäin niinn kaikki on poikaa veikanneet, näkee sit ensi kuun lopussa kumpaa edustaa.

No paino ei ainakaan nouse entiseen malliin koska ruokaa ei paljon pysty syömään. närästys on järkyttävä joskus, tuntuu kuin ruokatorvi ja vatsalaukku olisivat tulessa.

no terveydenhoitaja eikait enään tokaise asioita näin "itsehän sinä kilosi kannat":D.

Vierailija
89/120 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans ilmoittautuu yksi lokakuun-odottaja. La on 9.10 ja kolmas lapsi kyseessä, pojat täyttävät 10 ja 9-vuotta. Hyvin on mennyt tähän asti, alkuun olin jopa huolissani kun oli niin hyvä olo kun pojista oksentelin sen 9 kk molemmista mutta nyt on käyty np-ultra ja kaikki ok :) Vielä sain ylimääräisen ultrakerran neuvolassa kun hoitaja ei saanut mielestään tarpeeksi hyvin sydänääniä kuulumaan niin halusi kurkata ultralla. Kaikki makea maistuisi ja painoakin tullut 5kg ja maha jo iso, APUA! Onneksi lähtöpaino oli suht alhainen, jotenkin tutuu tuo vaan kamalan paljolta kun pojista tippui alkuun paino 6kg ja olin tämän kokoinen suurinpiirtein 6kk:lla. Ensi viikolla mennään sairaalaan raskauden seurantaan ja saa nähdä kuinka tiheästi siellä saa sitten käydä sillä sairastan verenpainetautia ja takana on munuaisleikkaus. Mutta toivon mukaan saisi töissä puurtaa loppuun asti mutta pahoin pelkään että saikku kutsuu aikaisemmin fyysisen työn takia :( No jos siellä sairaalassa osaisivat jotain ennustetta tähän antaa. Tällä viikolla myös sattumanvaraisesti alkanut ekoja liikkeitä tuntumaan ja innostus aloittaa laittamaan vauvan huonetta hiljalleen kasvaa. Jotenkin tuntuu että pitää ajoissa näitä miettiä kun ei oman loppuajan voinnista voi mennä takuuseen. Mutta näillä mennään ja ihana täältä lukea samassa vaiheessa menevien kertomuksia, meillä kun tuttavapiirissä oli vauvabuumi jo viime vuonna :D

Niin nyt siis rv 15+4

90/120 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys tilanteeseen: RV 16+5 ja olen saanut hyvästellä kaikki housuni, enkä voi enää pidätellä itseäni, vaan saatan imaista naamariini kolmen tyypin sapuskat yhdellä istumalla ja suuttua miehelle, kun ruoka loppuu. Maha rupeaa näkymään jo muillekin, kuin itselle ja ukko sai eilen onnellisuuskohtauksen, kun sitäkin potkittiin jo mahan läpi :) Rakenneultraan meillä ei vielä ole aikaa varattuna muuton vuoksi, mutta senkin pitäisi olla toukokuun puolivälin paikkeilla. Hui jännäkakan paikka :D

91/120 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänää oli sokerirasitus, paasto-vs oli 5.1 ja raja 5.2 muut arvot oli iha kohillaan. saa nähä mihi suuntaa lähtee verensokerit menemää. painoki oli pikkase laskenu, alkaa huolestuttamaa ku ei tiiä oikee asioista mitää ja on vielä ensimmäine raskaus. muute raskauden oireet on hävinneet ja jaksaa tehdä töiden jälkee jotain ja alkaa tekee mieli lähtee ostelemaa tarvikkeita (: Sydänäänetki kuulin tänää ekaa kertaa (: rv 13+4

92/120 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut vauvamaha esiin. Se tosin näyttää vaan siltä kuin olisin lihonut muutamia kiloja vatsasta. Ei nätti ollenkaan. Viime raskaudessa vatsa tuli esiin vasta paljon puolivälin jälkeen, joten oon vieläkin vähän järkyttynyt siitä, että tämä näkyy jo nyt. En oikein tiedä miten tähän pitäis suhtautua.. Ahdistaakin jopa.

Kävin eilen neuvolassa ja paino oli NOUSSUT 300g viikossa! Oon aika ylpeä itsestäni, vaikka se syömishäiriö toisaalta naputtaakin takaraivossa ja haukkuu lyttyyn kun on tullu painoa lisää. Mutta mä taistelen sitä vastaan.

Mitä mieltä te muut ootte siitä FB-ryhmästä? Pitäiskö sellanen pistää aluille? Mä voin sen luoda, mutta siinä tapauksessa tarvitsen kyllä jonkun teistä hetkeksi mun FB-kaveriksi.(:

Sanz, rv.13+5

93/120 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, mua eilen supisti ensimmäistä kertaa :o En tehnyt mitään, luin vain kaikessa rauhassa, kun tunsin kohdun yht'äkkiä supistuneen sellaseks kovaks möykyks. Osaako kukaan kertoa onko normaalia vielä tässä vaiheessa raskautta (eli tosiaan 13+5)?

Vierailija
94/120 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä on muutama viikko sitten käyty ultrassa ja kaikki oli pikkuisella hyvin. Hieman pienempi oli mitä viikkoja, mutta ei vielä muutettu la. Ainut oli, että istukka on kohdunsuun päällä ja nyt saapi sit jännittää sinne 20vk ultralle et onko se siirtynyt. Jos ei siirry niin sektioonhan sitä joutuu.. Ei mieluinen vaihtoehto miulle. Esikoinen on lokakuussa 1v 4kk ja leikkaushaavan ja esikoisen ja vauvan kanssa kotona olo ei houkuttele. Mutta jos on ainut ongelma mikä tulee tässä niin hyväksyttävähän se vaan on! Murehditaan sitä sitten myöhemmin jos ei siirry istukka... Täällä on masu pullahtanu viikonlopun aikana esille. Esikoisen kanssa pullahti rv 16 ja oli pienempi ku tämä joka pullahti 13 viikolla.. niinhän ne sanoo, että toisella kertaa näkyy jo aijemmin.

Sanz oiskohan siulla ollu harjoitus supistuksia. Ne ei koske, kohtu vaan harjoittelee tulevaa varten ja ne ei oo mitenkään vaarallisia.

Millon ootte tuntenu liikkeitä? Esikoisen kanssa tunsin rv 16 ja kovasti oon liikkeitä jo ootellu. Yks yö arvelin hipaisuja tuntevani, mut ei oo sen jälkeen tuntunu. Ei se auta ku ootella sitten :)

95/120 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapapu: Morjesta!

Toivottavasti se istukka sitten lähtee hillumaan soveliaampaan suuntaan. Ei vissiin mun käsityksen mukaan ihan hiljasimmasta ja helpoimmasta päästä ole noi metriheikit. Tosin mun käsitys ei nyt varmaan kovin kovalla pohjalla ole, kun ite kiikuttelen vasta tota esikoista uumenissani :D

Täällä rupes tuntumaan hillumisia viikolla 14 itselle ja nyt sitten elellään viikon 17 loppufinaalia ja tyyppi monotti kertaalleen myös ukkoa :) Tosin se johtu ihan sopivan tilanteen saumasta. Olin huomannut kertoa miehelle, että laps tuntuu riemastuvan mun vitutuskohtauksista/riemuista ja yrittää saada mut laskemaan alleni potkimalla rakkoa :D Ei mennyt ihan ku perhevalistusvideossa se tilanne ilmeisesti. Kyllä se oli sopivaa mahan hypistelysaumaa jo varmaan pitkään vahtinutkin. En sitten tiedä oonko kuinka hyvin "normaali"aikataulussa ja miten paljon se vaikuttaa, että alkuraskauden pahoinvoinnit tiputti mun painoa normaalia alemmaksi ja kyttään mahaani, kuin poliisikoira kiitos just tämän jo mainitun esikois-asian. Oho, tulipas omanapakatsausta taas.

Mitens muilla pyyhkii :)

Vierailija
96/120 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAPAPU: Mulla oli kolmannessa raskaudessa istukka kohdun suun päällä. Jännitin ja pelkäsin sektiota. Mutta mulla nousi se, et syntyikim alatietse. Suurimmassa osassa kuulemma nousee. Ja meil ei 15 viikon ultrassa enään edes kerrota missä istukka on , kun on kuulemma tullut niin paljon turhia harmituksia ja pelkoja äideille. Että nyt en tiedä. Neuvolassa epäili nyt tässä raskaudessa, et on edessä, koska ei meinannu kuulua sydän äänet.

Sain oikein mojovat suonikohjut! Plääh! Muuten olisikin täydellistä. Yritän homeopatiaa, mutta en usko et auttaa.. Onko muita kohtalontovereita?

Laitoin pikkuiselle vaatekaapin ja ostin koreja ja lajittelin vaatteet koon mukaan koreihin. Ja kudon villapaitaa. Nyt meen ottamaan aurinkoa. Mukavaa odotusta!!!

Mä voisin lähteä fb-ryhmään mukaan.

Vierailija
97/120 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs sairaalassa käytiin tosiaan raskauden seurannassa ja samalla päästiin taas ultraan. Kaikki oli kunnossa ja vauva vastaa täydellisesti viikkoja 16+ joten ei ole verenpaineet vaikuttaneet kasvuun. Seuraava seuranta vasta heinäkuussa mikäli ei paineet anna aihetta aikaisemmin mennä. Mulla kans oli istukka kohdun suulla, tai osittain mutta oli kyllä aika vahvasti sillä kannalla että turha huolehtia että kyllä se luultavasti siitä siirtyy kun niin siinä useimmiten käy. Ja jos ei siirry niin mietitään sitä sitten. En sitten tiedä kuinka noitten verenpaineitten kanssa muuten että onko edessä sektio joka tapauksessa vai kuinka usein verenpainetauti potilaat voi ihan normi synnytyksen suorittaa, mulla pahimmillaan verenpaineet olleet 240/150. Kokemusta ei aikaisemmista ole sillä sairastuin tautiin vasta poikien syntymän jälkeen.

Mutta täällä kovasti jo mietin että millä värillä maalaan vauvan tulevan huoneen ja mitä täytyy hankkia. Sisustus jutut hankin varmaan vasta rakenneultran jälkeen kun saa toivon mukaan tietää kumpi tulossa, eli sitä odotellaan toukokuun loppuun asti. Pojista oli yllätys mutta nyt tässä iässä ei niin enään kaipaa noita yllätyksiä :D

Minä myös voisin lähteä fb-ryhmään mukaan.

98/120 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipsamaria78, mä en edes tiennyt, että raskauden aikana voi tulla suonikohjuja :o (Mut pistetään se vaikka iän piikkiin, kun en muutakaan syytä keksi..) Hui. Yks pelko lisää tälle raskaudelle. Ne ei kuulemma oo kivoja, voi ilmeisesti olla kipeitäkin?

Tuiki, mä en uskaltais vielä tässä vaiheessa alkaa edes haaveilemaan sisustamisesta :D Oon ehkä turhanki varovainen. Ensimmäiset vaatteetkin ostan varmaan vasta vähän ennen laskettua-aikaa (että sillä vauvalla olis jotain päällepantavaa) ja vaan siks, kun pelkään niin kovin, että joku menee vialle tällä kertaa(:

Se on muuten jännä. Tossa ensimmäisessa raskaudessa en osannut pelätä mitään, vähän jännitti alussa että pysyykö tyyppi kyydissä turvallisemmille viikoille asti, mutta ei mitään varsinaisia pelkoja. Synnytystäkään en etukäteen osannut pelätä tai edes jännittää. Ja se synnytys menikin sitten hätäsektioon ja jäi isot arvet, mitä pitäis yrittää nyt tän raskauden myötä parannella. Nyt pelkäänkin sitten että jos ei raskaudessa mene mikään vikaan ja kaikki on ok, niin synnytys sitten ainakin menee päin helvettiä. Pitääkin ottaa puheeks terapeutin kanssa tämä pelko. Jos vaikka alkais helpottamaan.

Mä kävin tänään neuvolassa. Mitattiin verenpaineet (99/63, onko toi oikeesti niin alhanen kun miltä kuulostaa?), hemoglobiini (118) ja paino. Painoa katottaessa mä kattelin kattoon, kun terkka otti painon ylös. Sovittiin terapeutin ja neuvola-tädin kanssa, että tästä lähin mä en saa nähdä mun painoa, kun siitä tulee niin suuri stressi. Terkka kuitenkin kerto, että se oli noussut, mutta vaan ihan vähän. Vähemmän kuulemma kun viime kerralla (jolloin se oli noussut 300g viikossa). Ja tosi hyvä että kertokin edes ton verran, muuten ahdistuisin siitä etten tiedä mitään ja ajattelisin sitä jatkuvasti. Lisäks kuunneltiin sydänäänet, mikä onneks saatiin kuulumaan, vaikka pieni siellä polski kovasti karkuun. Oon vähän pelänny, että olis menny koko raskaus kesken, kun mulla on ollut nyt välillä ihan kipeitäkin supistuksia. Ja niitä harjotussupistuksiakin melkeenpä joka päivä. Terkka kehotti soittamaan lääkäriaikaa tai äippäpolille, jos ne (kipeet supistukset) jatkuu tai säännöllistyy.

Vierailija
99/120 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Sanz, ymmärrän hyvin. Itsekkään en mielellään laittelisi vielä paikkoja etukäteen ja varsinkaan näin aikaisin mutta tehtävä vielä kun itse on siinä kunnossa että pystyy. Voihan se olla että ei raskaus vaikuta omaan oloon missään vaiheessa ja paineet pysyy kurissa mutta sitten mua ärsyttäisi jos paineet nousisi ja joutuisi stressaan ettei itse pysty osallistumaan :D Tosin itsekkään en mitään vielä ole hankkinut, katsellut vain valmiiksi. Huonekalut saadaankin tutuilta että hankintalistalla ei ole kun vaunut, kaukalo  ja vaatteet. Sitten tietysti perushoitohommelit. Ja tosiaan rakenneultra on meillä vasta toukokuun lopussa kun viikkoja on jo 22 niin sen jälkeen jos saadaan sukupuoli selville niin rupee hommat vasta etenemään. Maalausurakka voi olla edessä ennen mutta huone pitäisi joka tapauksessa maalata tuli vauvaa tai ei niin tuleepahan sekin tehtyä. Väriksi olen valinnut jonkun mokan vaaleahkon sävyn mihin on helppo yhdistää valkoiset huonekalut ja sitten säväyksenä jotain tehosteväriä.

Mäkin olin muuten varma että mulla juuri noilla viikoilla oli harjoitussupistuksia mutta neuvolalääkäri oli sitä mieltä ettei voi niillä viikoilla vielä olla vaan on vaan kohdun kasvuun liittyviä tuntemuksia. Niin tai näin niitä kesti viikon parin verran ja sitten meni ohi. Tällä hetkellä huolta tulee lähinnä vauvan rauhallisesta olosta. Liikkeitä tuntuu mutta hyvin harvoin ja hentoisesti, mielestäni tuntui paremmin ja useammin viime viikolla. Minäkin osasin suhtautua aikaisempiin raskauksiin huomattavasti rennommin. Ehkä se johtuu siitä että tätä kaveria saatiin tosissaan yrittää pitkään ja oltiin jo pikkuhiljaa sopeutumassa siihen ettei enempää lapsia tule ja kerettiin jo aloittaa lapsettomuus tutkimuksiakin.

CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it

Vierailija
100/120 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Mää oon aina laittanut, kun into puskee päälle. Nyt oon nikkaroinut lasten sängyn, ostanut vaatteita ja laittanut ne puukaappiin,jonka tyhjensin vauvalle ja nykyiselle kuopukselle. Ihanaa toi laittaminen. Tulevasta ei tiedä ja miksi sitä murehtisi ja pilaisi onnen aikaa. Kun kaikki on hyvin kaikki on hyvin. :)