Täydellinen kuvaus salarakkaudesta Anna Puun biisissä Säännöt rakkaudelle
Kipeä kaipaus, kun ei halua valehdella ja loukata rakkaimpiaan eli aviopuolisoita. Salarakkaus kuvataan aina likaisena seksisuhteena, mutta joskus kyseessä voi olla hyvin vahvasta tunteesta, rakkaudesta. Oman puolison kanssa voi jatkaa yhdessä, vaikka voimakkain tunne on jotain toista kohtaan. Tunteille ei edes voi mitään, niitä ei voi kieltää.
Kommentit (93)
Jotkut perustuu pelkkään himoon ja fyysiseen suhteeseen. Toisissa on mukana myös vahva henkinen side. Tämä biisi kertoo mun mielestä tästä jälkimmäisestä. Omalla tavallaan kaunis biisi, vaikka ei henkilökohtaisesti kosketakaan minua.
Siinä kuvataan ristiriitaa minkä salainen suhde aiheuttaa. Ja myös sitä, että usein salaisessa suhteessa olevatkin miettivät puolisoitaan ja heille aiheuttamaansa tuskaa.
Kumpi olisi pahempaa se, että puoliso vaihtaa lennossa vai että elää kanssasi seuraavat 50v, mutta vain siksi että "tekee oikein"?
Olisi varmasti iso kriisi jos mies sanoisi lähtevänsä uuden perään, mutta pahempaa olisi elää miehen kanssa joka olisi kanssani vain siksi, ettei loukkaa mua ja lapsia. En haluaisi antaa lapsille sellaista mallia, että yhdessä pysytään vain lasten vuoksi.
Eli tuossa Puun biisissä mun näkökulmasta muijan tarvii kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuu, ei sysätä sitä puolisolle, joka ei edes tiedä omaa asemaansa.
Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Avioliitossakin voi olla lasten lisäksi muitakin syitä, miksi eroa ei ole aina helppo ottaa esim. taloudelliset syyt, arjen rutiinien toimivuus, kumppanuus.
Siinä kuvataan ristiriitaa minkä salainen suhde aiheuttaa. Ja myös sitä, että usein salaisessa suhteessa olevatkin miettivät puolisoitaan ja heille aiheuttamaansa tuskaa.
Kumpi olisi pahempaa se, että puoliso vaihtaa lennossa vai että elää kanssasi seuraavat 50v, mutta vain siksi että "tekee oikein"?
Olisi varmasti iso kriisi jos mies sanoisi lähtevänsä uuden perään, mutta pahempaa olisi elää miehen kanssa joka olisi kanssani vain siksi, ettei loukkaa mua ja lapsia. En haluaisi antaa lapsille sellaista mallia, että yhdessä pysytään vain lasten vuoksi.Eli tuossa Puun biisissä mun näkökulmasta muijan tarvii kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuu, ei sysätä sitä puolisolle, joka ei edes tiedä omaa asemaansa.
Vois olla mun kirjoittama (jos osaisin kirjottaa...)
Niin tiedän ton tunteen!
Mutta helppo reitti se ei ole koskaan.
mutta pitää myöntää etten ollenkaan tullut ajtelleeksi että tässä kerrotaan salarakkaudesta..
mutta henk koht kokemusta on siitä, että se ihastus..rakastus.. ei se mihinkään laimene.. se piinaa ja hiertää, kunnes sun on tehtävä jotain ja ainakin mun tapauksessa siitä tuli jotain tosi hienoa ja kaunista, suurta rakkautta, vaikka ihan kivasti mulla ennenkin meni.
ja hiljattain sain tietää, että mieheni ja ystäväni / perhetuttumme, yh äiti ja mieheni ovat "lähentyneet" jo jonkun aikaa sitten, aikaa ennen eropäätöstä.
Joka kerran kun kuulen radiosta ko. biisin tulee mieleen mieheni joka ei osannut erota ennen uutta ja ystäväni joka petti luottamukseni.
Ja näillä kahdella ei ole sitä tulevaisuutta mikä biisissä jää roikkumaan, liian monta tekijää sotii siä vastaan..
"Rakkaudessa" on yli 99% tapauksista kyse pelkästään seksuaalisesta himosta, mutta varsinkin naiset liittävät siihen romanttisia odotuksia. Hormonit sekoittavat pään ja niin sitä mennään. Miehillä on yksinkertaisempaa, ne kykenevät ajattelemaan aivoilla edes joskus, nimittäin silloin kun pallit on juuri tyhjennetty.
"Rakkaudessa" on yli 99% tapauksista kyse pelkästään seksuaalisesta himosta, mutta varsinkin naiset liittävät siihen romanttisia odotuksia. Hormonit sekoittavat pään ja niin sitä mennään. Miehillä on yksinkertaisempaa, ne kykenevät ajattelemaan aivoilla edes joskus, nimittäin silloin kun pallit on juuri tyhjennetty.
Kirjoittajalta jäänyt ilmiselvästi kokematta ihmissuhde, jossa on vahva henkinen side. Tai sitten hänellä ei ole kykyä siihen.
miksi et sitten jätä siippaasi ja rakasta rakastasi? idiootti.
Olisi varmasti iso kriisi jos mies sanoisi lähtevänsä uuden perään, mutta pahempaa olisi elää miehen kanssa joka olisi kanssani vain siksi, ettei loukkaa mua ja lapsia. En haluaisi antaa lapsille sellaista mallia, että yhdessä pysytään vain lasten vuoksi.Eli tuossa Puun biisissä mun näkökulmasta muijan tarvii kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuu, ei sysätä sitä puolisolle, joka ei edes tiedä omaa asemaansa.
Eikä silti ole kyse siitä ettei rakastaisi puolisoaan tai perhettään aidosti.
Kohta puolitoista vuotta.
Onneksi on myös tuo viimeinen sääntö :)
Aikuiset ihmiset kyllä pystyy tunteensa käsittelemään ja ajan myötä ihastus laimenee, kun ei tee sille mitään.
eipä ole 13 vuotta mitään laimentanut! Eipä edes se että 9 vuoteen emme edes tavanneet. Oltiin ihan kakaroita kun tavattiin ekan kerran, nyt jo keski-ikä häämöttää ja silti lieskat leimuu. Järki tietää ettei hommasta mitääntule mutta kun tunteet ei usko...
Mä en taas pidä biisiä minään pettämis- tai salasuhdekuvauksena. Lyriikoissahan nimeomaan puhutaan säännöistä ja siitä, ettei asian anneta mennä liian pitkälle. Itse tulkitsen siis niin, että kaksi sitoutuneita ihmistä on ihastuneita toisiina, mutta samalla myös ne omat puolisot on niin tärkeitä, ettei sen uuden tunteen vuoksi haluta rikkoa mitään.
Näinhän se on. Tietysti sen saa ajatella miten haluaa, mutta artisti itse kertoi haastattelussa että se kertoo kahden jo tahoillaan seurustelevan ihmisen ihastumisesta, ei salasuhteesta.
Mutta tietysti pettäjä haluaa sen tulkita toisin...
Biisissä selvästi henkisesti halutaan muuta kuin aviopuolisoa. Jonkun mielestä se on pahempaa kuin fyysinen pettäminen.
Oon onnellisesti (kyllä onnellisesti) naimisissa. Rakastan, arvostan ja olen kiintynyt mieheeni hyvin vahvasti. Minulla oli vahva käsitys, että Vihaan Pettämistä. Että mikään ei oikeuta ketää koskaan pettämään. No edelleen olen samaa mieltä, mutta minulla ei ole varaa olla sitä mieltä enää.
Kaikesta hyvästä ja ihanasta huolimatta rakastuin päättömästi toiseen. Rakastuin tunteilla, jollaisia en ollut ennen kokenut. Kun en ollut tämän uuden rakkauteni lähellä kaipasin häntä ja ajattelin häntä. Edelleen rakastin miestänikin. Täällä on kuvailtu kaikkia sähköisiä kokemuksia ja juuri sellaista se oli. Pelkkä katse riitti saamaan tunnelman täyteen sähköä Puhumattakaan pienestä kosketuksesta. Kysymys ei kuitenkaan ollut pelkästään fyysisestä vetovoimasta. Koska välillä istuimme hiljaa/juttelimme tunteja ilman mitään fyysistä kontaktia.
Hyvin pitkään pystyin vastustamaan kiusausta ja tilannetta. Lopulta kuitenkin päädyimme suutelemaan. Se olo oli samaan aikaan niin ihana ja takaraivossa jyskytti pahuuteni. Silti uudelleen ja uudelleen päädyin tilanteeseen samaan.
Kukaan ei koskaan voi tehdä pettämisestä hyvää. Se on aina väärin. Tätä mieltä minä olen. Ja kärsin tilanteesta (niin kuin kuuluukin). Suhde on nyt loppu, mutta tunteita ei ole unohdettu enkä usko että koskaan tulen unohtamaankaan.
Olenko käynyt tietämättäni kirjoittamassa tänne? Aivan kuin olisi minun kynästä tämä teksti.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:57"]
Oon onnellisesti (kyllä onnellisesti) naimisissa. Rakastan, arvostan ja olen kiintynyt mieheeni hyvin vahvasti. Minulla oli vahva käsitys, että Vihaan Pettämistä. Että mikään ei oikeuta ketää koskaan pettämään. No edelleen olen samaa mieltä, mutta minulla ei ole varaa olla sitä mieltä enää.
Kaikesta hyvästä ja ihanasta huolimatta rakastuin päättömästi toiseen. Rakastuin tunteilla, jollaisia en ollut ennen kokenut. Kun en ollut tämän uuden rakkauteni lähellä kaipasin häntä ja ajattelin häntä. Edelleen rakastin miestänikin. Täällä on kuvailtu kaikkia sähköisiä kokemuksia ja juuri sellaista se oli. Pelkkä katse riitti saamaan tunnelman täyteen sähköä Puhumattakaan pienestä kosketuksesta. Kysymys ei kuitenkaan ollut pelkästään fyysisestä vetovoimasta. Koska välillä istuimme hiljaa/juttelimme tunteja ilman mitään fyysistä kontaktia.
Hyvin pitkään pystyin vastustamaan kiusausta ja tilannetta. Lopulta kuitenkin päädyimme suutelemaan. Se olo oli samaan aikaan niin ihana ja takaraivossa jyskytti pahuuteni. Silti uudelleen ja uudelleen päädyin tilanteeseen samaan.
Kukaan ei koskaan voi tehdä pettämisestä hyvää. Se on aina väärin. Tätä mieltä minä olen. Ja kärsin tilanteesta (niin kuin kuuluukin). Suhde on nyt loppu, mutta tunteita ei ole unohdettu enkä usko että koskaan tulen unohtamaankaan.
[/quote]