Täydellinen kuvaus salarakkaudesta Anna Puun biisissä Säännöt rakkaudelle
Kipeä kaipaus, kun ei halua valehdella ja loukata rakkaimpiaan eli aviopuolisoita. Salarakkaus kuvataan aina likaisena seksisuhteena, mutta joskus kyseessä voi olla hyvin vahvasta tunteesta, rakkaudesta. Oman puolison kanssa voi jatkaa yhdessä, vaikka voimakkain tunne on jotain toista kohtaan. Tunteille ei edes voi mitään, niitä ei voi kieltää.
Kommentit (93)
Mieheni on sinut asian kanssa. Itse asiassa koko juttu sai alkunsa siitä kun mieheni ehdotti kolminseksiä kaverinsa kanssa. Mieheni ei ole tästä toisesta miehestä seksuaalisesti kiinnostunut, mutta häntä kiihottaa katsella meitä yhdessä. Minä taas olen nainen ja on ne hormoonijutut joista aikaisemminkin tässä ketjussa puhuttiin :D Minulla heräsikin tunteita, en voinut vain harrastaa seksiä. Mutta olemme olleet alusta asti kaikki osapuolet tilanteesta avoimia toisillemme. Tilanne on ollut tälläisenä jo yli viisi vuotta, kysymys ei ole vain uutuuden viehätyksestä. Tässä ei petetä puolisoa, mutta joskus tuntuu pahalta salata kuvio muilta läheisiltä, kun ei voikkaan olla täysin oma itsensä. ietän aikaa molempien miesten kanssa kahden, mutta viihdymme edelleen myös yhdessä ihan muutenkin kuin seksin merkeissä. Meillä on myös yhdessä ostettua/rahoitettua omaisuutta.
Varmasti on kaikenlaisia elamantapoja. Mina olen kuitenkin niin konservatiivi, etta haluaisin pitaytya yhdessa suhteessa ja toivon, etta mies myos tekisi niin. Tallaisessa tapauksessa kuin Anna Puun kappaleen sanoituksessa pitaisi minusta valita eika jattaa takaporttia auki. Ehka olen naiivi ja vanhanaikainen.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 18:32"]
Voihan olla, ettei siina tosiaan olla missaan suhteessa, siis millaan tasolla, ehka luin sanat huolimattomasti. Ihmettelen siina tapauksessa, mihin niita saantoja tarvitaan. Oman paan sisalla jos kaikki pysyy, niin saantojen laatiminen lienee tarpeetonta.
[/quote]
Omaa päätähän sitä pitää suojella. Siksi pitää tehdä säännöt rakkaudelle - minulle itselleni - jotta en hajoaisi. Pitää olla varovainen itsensä tähden, mutta kuitenkin viimeisenä sääntönä on se, että pitää antaa rakkaudelle mahdollisuus.
Tolla 80 voi olla pointtia tossa. Saattaisihan sitä helpommin päästäkkin yli jos kerran antaisi mennä. Voisi vaikka huomata ettei homma toimikkaan. Vähän kyllä epäilen kun mulla ei ainakaan päällimäisenä ole pano tai muukaan fyysinen mielessä. ....emme saa katsoa toisiamme koska kaiken paljastamme jne. Jos pelkkä katse riittää niin enpä tiedä..
En nyt kuitenkaan aio kokeilla. Kyllä ne tunteet aina taakse painuu kun ei ajattele eikä näe toista piiitkään aikaan. Ikävä juttu on, että ne tulevat takaisin. Ja aina yhtä kovana ja kestää taas pitkään ettei muuta voi ajatellakkaan. Ja paskaa tulee käteen joka tapauksessa vaikka mitä tekee.Mielummin otan kuitenkin käteen kovan kikkareen kuin haisevan ripulin ja jätän kokeilut muille
Jos omansa vaihtaa tähän uuteen vaihtuu tilanne luultavimmin peilikuvaksi. Silloin puhuttaneen "vanha suola janottaa" jutusta. Ja tilanne pysyy samana. Edelleen rakastaa kahta ja ajattelee toista. Mulle on parempi pitää tilanne tällaisena tai jos voisin valita olisin rakastumatta toiseen.
-48-
Tsemppiä 48, kuulostaa niin järkevältä ja todelta. Uskon, että monella on niin sama tilanne. Toivon sydämeni pohjasta, että pystyt vastustamaan kiusasta. Minä lankesin ja sen seurauksena (ihan oikeutetusti) en pysty katsomaan läheisiäni silmiin. Pyydän ja anon anteeksi, mutta ymmärrän että en saa, olenhan loukannut heitäkin, kun petin miestäni.
En toivo kenellekään samaa tilannetta. Mä kadun lankeemustani oikeasti, mutta samalla edelleen mietin sitä toistakin. Se raastaa sydämen. Ei pysty antamaan itselle anteeksi, ei vaikka kuinka yrittää, koska se toinenkaan ei katoa mielestä ja ikään kuin pettäminen jatkuu vaikkakin ajatuksen tasolla. Samaan aikaan sitä katuu sydämensä pohjasta.
Tätä ei osaa oikein ees sanoittaa tätä tilannetta. Tunteet voivat olla vahvoja (minunkin tunteeni ovat), mutta aina se, jos tekee jotain käytännön tasolla mutkistaa asioita. Toivon, että te ihmiset ajattelette (toisin kuin minä) ja jätätte pettämisen ajatuksiinne. Pettäjänä ei ole hienoa, eikä petettynäkään. 48, kaikkea hyvää sulle!
Kuule rakkaani, Carpe Diem ei tänään kelpaa
Kuule rakkaani, Carpe Diem, järki lyö tunnetta turpaan
Tää sattuu, ehkä tottuu,
Ja vielä sua aamut aattelen.
Tiedä rakkaani, ehkä oon joskus niinkuin ennen.
Joskus niinkuin ennen.
-Haloo Helsinki: carpe diem-
Kiitoksia kannustuksesta vai pitäisikö sanoa osanotosta -85-? Mukava tietää et on kohtalotovereita. Toi 53 tuntuuu myös olevan aika hyvin olevan jyvällä. Onhan meitä siis ainakin kolme. Taitaa kuitenkin lisääkin löytyä. Teininä etsi rakkautta ja nyt toivoo ettei olisi löytänyt.
Hämmästyttää kuitenkin monen lähtökohta ettei voisi olla enempää kuin yksi rakas. Jos oli Roman niin hyvin sanoi.. Tietysti polyamoriset vai mitä ne haaremityypit nyt olikaan on oma juttunsa. Hämmästyttää myös jyrkkä kanta että suoraan ero ja uuden matkaan.. Keskustella voi ja jokainen päättäköön puolestaa. Miksi kuitenkaan päättää miehen/vaimon tai muidenkaan puolesta. Itse olen kuitenkin varma ettei mikää muu kuin puolison nimi muuttuisi. Samalla menisi koko yhdessä eletty elämä ja tulisi roppakaupalla muita ongelmia. Yhteiset ystävätkin joutuisivat miettimään monia asioita uusiksi. Se vähimpänä kaikesta
80 taas sanoo täällä :-) Tunteet on elämän suola ja katkera kalkki!!! Jokainen on tietenkin erilainen, mutta omalla kohdallani pahin ihastuminen oli tosiaankin vuosikausia täysin platoninen ja vaivasi päätäni, kunnes sitten yhtenä iltana..................
Vasta tuon fyysisen kommervenkin jälkeen sain aivoni taas järjestykseen ja näin mikä elämässäni on todella tärkeää ja mitä rakastan/kunnioitan.
En haluaisi kenenkään pettävän kumppaniaan sitä en tällä todellakaan tarkoita vaan halusin vain kertoa, että omia ihania pikku naisenaivojani en saanut kääntymään muuta kuin kokeilemalla...hölmöä :-(
Reps, tämä ketju.
Näen sieluni silmin, kun AV-mamma kuuntelee biisiä romanttisissa tunnelmissa ainoan, rakkaan aviomiehensä kanssa onnellisesta avioliitosta kertovana. Anna mun kaikki kestää. :D
Itselleni anakin oli heti ilmiselvää, että biisi kertoo "salaisesta" rakkaudesta.
Minulla on hieno työkaveri (nainen), jonka kanssa on älyllisesti / henkisesti antoisaa keskustella lounaalla. Enemmän tai vähemmän olen häneen ihastunutkin, ehkä hän myös minuun (?). Meillä kummallakin on perheet, joten en halua rakastua. Jos rakastun, meidän on pistettävä ystävyys poikki, sillä perheeni on minulle henki ja elämä. Biisi totisesti kolahti ja sen säännöistä aion pitää kiinni!
Hyviä ystäviä on kuitenkin harvassa. Onko kokemuksia; miten mies ja nainen voivat säilyä "vain kavereina"?
Turha yrittää saada petosta näyttämään kauniilta!
Tunteillekin voi tehdä jotain, mutta ainakin voi itse valita mitä tekoja tekee tai jättää tekemättä. Pettäminen on aina itsekästä ja väärin. Turha puolustella.
Aikuiset ihmiset kyllä pystyy tunteensa käsittelemään ja ajan myötä ihastus laimenee, kun ei tee sille mitään. Ihan yhtä typerää kuin väittää, ettei aggressioillensakaan mahda mitään. Kun kaveri suututtaa, niin on vain ihan pakko hakata naama sisään vai?
Mulla ei ole ainakaan laantunut, vaikka olen kaksi ja puoli vuotta yrittänyt kieltää tunteeni. Näen salaista ihastuksenkohdettani töiden takia viikottain.
omalle kohdalle sattuu.
Ei tietenkään kaikille satu koskaan rakastumista.
perustella rakkauden tunteella, mutta ei se ole mikään puolustus toisen selän takana vehtaamiselle. Aika moni salarakas tajuaa sen pettäjän kaksinaamaisuuden jälkeenpäin, sen, kuinka hän on valehdellut joka suuntaan. Moni mies on kertonut senkin, että kotona menee vällyjen alla paremmin, kun avioliiton rinnalla on vähän maustetta. Lisäksi syyllisyys kalvaa, niin vaimokin saa kukkia tms. Samaan aikaan salarakas kuvittelee omaa tulevaisuuttaan pettäjän kanssa, kun tällä raukalla on niin ilkeä ja kylmä vaimo.
Biisissä puhutaan siitä, kun ei haluttaisi tehdä mitään luvatonta selän takana mutta tunteet on liian voimakkaat. Moni salarakas yrittää elää uskollisena aviopuolisolleen, vaikka tunteet puhuvat ihan muuta. Onko sekään oikein?
omalle kohdalle sattuu.
Ei tietenkään kaikille satu koskaan rakastumista.
Voihan olla, ettei siina tosiaan olla missaan suhteessa, siis millaan tasolla, ehka luin sanat huolimattomasti. Ihmettelen siina tapauksessa, mihin niita saantoja tarvitaan. Oman paan sisalla jos kaikki pysyy, niin saantojen laatiminen lienee tarpeetonta.