Ottaa päähän Facessa ne jotka
on ottaneet kaveriksi, mutta ei jaa mitään itsestään.
Onko ne edes ystäviä? Vai vaan numeroita?
Ja pitäisikö ne vaan sulkea pois omista jutuista?
Kommentit (83)
ja minä en puhu kumminkaimoista tai ala-asteen ystävistä vaan henkilöistä jotka mm. Kommentoivat toisien yhteisien ystäviemme sivulla mutte esim. Kummilapsensa päivästä. Ja mitä puhelinnumeroihin niin poistan niitä joita en käytä. Ei ole vuodelta 1995 jonkun numeroa vaan varalta. Mahtaako olla enää käytössä. Eli te jokkut hamstraatte ihmisiä mahdollista tarvetta vastaan? Ap
Joku tuolla ketjun alkupuolella jo kysyikin mutta mä kysyn vielä... Kun kerran sulle on niin tärkeää se, että jokaiselle jonka pyytää/hyväksyy kaveriksi pitää viestitellä, niin miksi et itse laita yksityisviestiä näille hiljaisille? Miksi odotat että he viestittelisivät sulle? Et sä voi nimittäin olettaa, että kaikki ihmiset jakaisivat sinun vähän poikkeavan käsityksesi fb:stä. Suurelle osalle se on nimenomaan paikka, jossa "kaveruus" vastaa numeroa puhelinmuistiossa (ei mitään ystävyyttä) ja jossa kaveriksi hyväksytään kaikki jotka pyytävät, elleivät ihan ventovieraita ole. Koska fb on sellainen paikka useimmille, niin siksi moni sellainen hyväksyy sut kaveriksi joka ei aio henkilökohtaisesti viestitellä juuri sun kanssasi. Jotkut eivät myöskään päivitä julkisesti mitään, mutta sekään ei ole mikään syrjäyttävä teko sinua kohtaan. Fb nyt vaan ei ole niin henkilökohtainen paikka kuin sinä tunnut kuvittelevan.
ja minä en puhu kumminkaimoista tai ala-asteen ystävistä vaan henkilöistä jotka mm. Kommentoivat toisien yhteisien ystäviemme sivulla mutte esim. Kummilapsensa päivästä. Ja mitä puhelinnumeroihin niin poistan niitä joita en käytä. Ei ole vuodelta 1995 jonkun numeroa vaan varalta. Mahtaako olla enää käytössä. Eli te jokkut hamstraatte ihmisiä mahdollista tarvetta vastaan? Ap
No, niitä juttuja kommentoidaan, jotka ovat kiinnostavia tai hauskoja. Jos kummilapsi on vääntänyt paskan pottaan, niin joo. En minä ainakaan reagoi. Vai siis mitä meinaat, ap?
Minä en hamstraa ihmisiä. Mutta ymmärrän, että FB:n avulla verkotutaan. Minua ei haittaa, kun suuri osa kavereistani ei noteeraa juttujani fb:ssä. Kuitenkin esim. lasten kamppeita voi antaa eteenpäin näille kumminkaimoillekin. On ihan jees huomata, että tuo ei-läheinen fb-kaveri on vailla 5-vuotiaan suksia ja mä voin semmoset hälle antaa. Tai toisinpäin joku hiljainen fb-kamu voi vinkata esim. jostain työpaikasta.
Ehkä nyt ap ottaa tämän asian liian raskaasti.
Sä ja sun mutsis. pysy aiheessa. Ap
Tiiätkö, ehkä sä olet niin kiukkuinen ja ärsyttävä ihminen, ettei kukaan tahdo olla kanssasi tekemisissä fb:ssä.
Tämän ketjun perusteella vaikutat tosi hankalalta tyypiltä. Jos olet samanlainen FB:ssä, ymmärrän hiljaisia kavereitasi aika hyvin.
Niin eli joku sun ystäväporukan henkilö on yhteydessä muihin ystäviin muttei suhun? Olisko esim. kannattanut alun perinkin kirjoittaa aloitukseen tämä asia eikä puhua yleisellä tasolla? Toisaalta kuitenkin sä jankkaat siitä, ettei pitäisi hyväksyä ketään jonka kanssa ei aio olla yhteydessä. Mitä sä nyt siis lopulta ajattelet? Jos kyse on vaan siitä, että joku sun ystävä systemaattisesti sivuuttaa sut fb:ssä vaikka muita ei sivuuta, niin sittenhän sun olisi kannattanut kirjoittaa siitä eikä alkaa jankata yleisellä tasolla siitä, että miksi hyväksytte fb-kavereiksi sellaisia joihin ette aio olla yhteydessä... Sä oot vaan jankannut sitä yleisluontoista kysymystä uudelleen ja uudelleen kun olisit voinut senkin energian käyttää siihen, että kertoisit mistä on oikeasti kyse.
Ja mä en hamstraa kavereita, mä hyväksyn ne jotka pyytää koska syytä kieltäytymiseenkään ei ole. Olen normaali aikuinen ihminen ja mulle joku helvetin fb-kavereiden määrä ei merkitse yhtään mitään. En todellakaan edes tiedä, montako niitä kavereita on. Koko fb ei näyttele niin merkittävää osaa elämässäni, niin kuin ei useimpien muidenkaan elämässä. Onneksi valtaosa ihmisistä suhtautuu fb:n tervehenkisesti eikä kuvittelekaan fb-kaveruuden merkkaavan mitään elämää suurempaa.
AP on näreissään, kun yksi tai muutama kaveri kommentoi toistensa juttuja vaan eivät kommentoi hänen juttujaan.
No, piti sitten vääntää asiasta tällainen yleisluontoinen ja paheksuva topicci, kun kyse on kaverisuhteen ongelmista. AP, vaikutat hiukan ärsyttävältä. Oletko tuo sama, jonka mielestä bmi-taulukko on valhetta ja paskaa?
Kannattaisko ap panostaa pikkuisen tuohon itseilmaisuun niin, että saisit sanottua sen mitä sun on tarkoitus sanoa. Ei ihme, jos sun mielestä me muut puhutaan "eri asiasta" vaikka just tasan tarkkaan vastattaisiin sulle siihen kysymykseen mitä sä jankutat. Me puhuttiin "eri asiasta" siksi, että se mitä sä kirjoitit ja se mitä sä todella tarkoitit oli ihan eri juttuja. Jos siis kyse nyt olikin siitä, että sua ei sitten kuiteskaan häiritse KAIKKI jotka eivät ota suhun kontaktia vaan ainoastaan ne live-elämän ystävät jotka ignoraavat sua siellä. Tahallasiko provoilit ja jankkasit asian vierestä vai etkö vaan osaa kakistaa ulos sitä mitä oikeasti tarkoitat?
Sano nyt vielä, kummasta lopulta oli kyse:
- siitä, että sun live-elämän ystävä (tai pari) kommentoi muille kavereille teidän porukassa mutta ignoraa sut
- siitä, että sun mielestä kaveriksi ei pitäisi hyväksyä KETÄÄN jonka kanssa ei aio olla yhteydessä
Sä nimittäin jankkasit tuosta jälkimmäisestä ja nyt vaikuttaa kuitenkin siltä, että kyse olikin tuosta ensimmäisestä... Mitä jos olisit vaikka kertonut sen selvästi heti alussa? Sen sijaan että jankkaat yleisluontoista kysymystä ja mariset kun "et saa vastauksia". Mutta kun eihän ne vastaukset kelvanneet, kun ne koski "eri asiaa". Ne koski kyllä just sitä mitä sä kirjoitit, mutta eivät sitä mihin sä todella halusit vastauksia.
...yhtä raskas jankkaaja kuin täällä, niin en ihmettele miksi sulle ei kommentoida. Kannattaa ottaa tämä ketju sellaisena itsetutkiskelun mahdollisuutena, lukea vaikka sitten kun olet rauhoittunut ja ehkä kykenet lukemaan tätä ketjua vähän objektiivisemmin.
Ellet nyt sitten ollut pelkkä provo alun alkaenkin. Ehkä Jankkaaja ainakin olet joka tapauksessa.
pysy aiheessa. Ap
Siinä olisi helpompi pysyä jos sä itse et johtaisi jankkaamisellasi keskustelua harhaan.
Jännä juttu kun ap katosi kuin pieru saharaan siinä vaiheessa, kun asian laita selvisi (eli se että ap itse on joko tahallisella tai tahattomalla surkealla kommunikoinnillaan johtanut keskustelua ihan koko ajan harhaan)....
Jos kommunikointitaidot on tuota luokkaa, niin saattaa olla että kaveritkaan ei jaksa. Puhumattakaan jos on taipumuksena jankata tähän tapaan kuin tässä ketjussa. PUHUMATTAKAAN jos kuuluu niihin kaikista noloimpiin jotka alun perinkin vain provoilee.
8: Ehkä juuri kaltaisiesi kyylien takia eivät enää päivitä mitään.
14: Ja oikeasti tuntuu että just sun kaltaisten "kavereiden" takia en julkisesti FB:hen mitään koskaan päivitäkään. Tulee kytätty olo jo tästä sun vänkkäämisestä vaikket tuskin mun kavereihin kuulukaan.
18: Huomaa, että tosiaan otat tuon fb:n aika raskaasti. Itsetunto-ongelma?
19: Mulla tulee sellainen tunne, että sulla on jokin trauma ulkopuolelle jäämisestä. Että muilla on keskenään jotain mistä sä jäät paitsi. Jokin selitys sille joka tapauksessa täytyy olla, miksi suhtaudut tuohon faceen noin raskaasti.
20: Pelottavaa kuinka tosissaan
ap. ottaa koko Facebookin. Oisko ihan sun mielenterveyden kannalta parempi poistua koko sivustolta, tai poista nyt herran jestas edes kaverilistaltasi ne tyypit, jotka noin voimakkaasti sinua ahdistavat.
42: Voi ap,
menehän tonne demi.fi -keskusteluihin avautumaan tästä ongelmasta niin saat varmasti enemmän sympatiaa. Aikuisille ihmisille tämä sinun kysymyksesi kun tuppaa olemaan vain absurdi.
52: voi helevetin kuustoista
"mä en vaan tajua"... No lukisitko vittu ne vastaukset joita oot saanut, mitä sä enää jankkaat tuota samaa kun sulle on vastattu jo vaikka kuinka moneen kertaan ja perusteellisesti? Ootko sä ihan sekaisin kun jankkaat tuota samaa lausetta uudestaan ja uudestaan välittämättä ollenkaan siitä, että sulle on vastattu paneutuneesti ja eritellen jo moneen kertaan tuohon sun kysymykseesi!
61:käytetty olo
Sä käytät sellaisia ilmauksia, että sun on aivan turha väittää ettet loukkaantuisi tai ottaisi fb:tä vakavasti. Kukaan normaali aikuinen ei mieti, että tulee "käytetty olo" kun jokainen fb-kaveri ei ota kontaktia. Tähän myös perustuu tulkinnat siitä, että itsetuntosi ei olisi ihan kohdillaan. Ei meinaan ole mikään normikäyttäjän kokemus tuollainen "käytetty olo".
63: Voi olla, että FB ei yksinkertaisesti SOVI kaikille, esim. mun mutsilleni tai AP:lle.
67: Ehkä nyt ap ottaa tämän asian liian raskaasti.
68: Tiiätkö, ehkä sä olet niin kiukkuinen ja ärsyttävä ihminen, ettei kukaan tahdo olla kanssasi tekemisissä fb:ssä.
Tämän ketjun perusteella vaikutat tosi hankalalta tyypiltä. Jos olet samanlainen FB:ssä, ymmärrän hiljaisia kavereitasi aika hyvin.
70: AP, vaikutat hiukan ärsyttävältä. Oletko tuo sama, jonka mielestä bmi-taulukko on valhetta ja paskaa?
72: jos oot fb:ssä/livenä
...yhtä raskas jankkaaja kuin täällä, niin en ihmettele miksi sulle ei kommentoida. Kannattaa ottaa tämä ketju sellaisena itsetutkiskelun mahdollisuutena, lukea vaikka sitten kun olet rauhoittunut ja ehkä kykenet lukemaan tätä ketjua vähän objektiivisemmin.
Ellet nyt sitten ollut pelkkä provo alun alkaenkin. Ehkä Jankkaaja ainakin olet joka tapauksessa.
73: Siinä olisi helpompi pysyä jos sä itse et johtaisi jankkaamisellasi keskustelua harhaan.
74: Jos kommunikointitaidot on tuota luokkaa, niin saattaa olla että kaveritkaan ei jaksa. Puhumattakaan jos on taipumuksena jankata tähän tapaan kuin tässä ketjussa. PUHUMATTAKAAN jos kuuluu niihin kaikista noloimpiin jotka alun perinkin vain provoilee.
joille ei voi jakaa mitään. En vain ymmärrä. Eikö kantsis pitää sitten vain sitä "valiojoukkoa" kaverinaan. Ai ei voi vai, kun toiset katsoo kieroon kun sitten on niin vähän kavereita.
Et ymmärrä niin. En mäkään ihan täysin ymmärrä miksi joku haluaa jakaa 400 ihmiselle suunnilleen jokaisen paskalla käyntinsä, mutta sen kun jakaa. Mun mielestä jokaisella on vapaus käyttää sitä palvelua niin kuin itse kokee parhaaksi. Miksei sun mielestä ole? Miksi sun pitää se määrittää miten fb:tä kuuluu käyttää?
Sulle on vastattu tuohon kysymykseen ("miksi pitää sellaisia joille ei voi jakaa mitään") jos ties miten monta kertaa. Vauhkoamisen ja jankkaamisen sijaan voisit hengittää syvään ja lukea ne vastaukset. Mä en enää n:ttä kertaa jaksa samoja asioita kirjoittaa. Löydät tästä ketjusta monen monta samanlaista vastausta, jossa sulle on yritetty tätä asiaa tolkuttaa. Ilmeisesti olet niin kiihtynyt, ettet kykene rauhoittumaan sen vertaa että saisit luettua ne ajatuksella.
Miksi roikottaa niitä 100-400 kaveria, kun suurimmalle osalle ei koskaan jaa mitään tai ole heidän kanssaan missään tekemisissä. Eikö olisi loogisempaa pitää vain ne kaverit, joiden kanssa on tekemisissä? Voitko olla jotenkin eri mieltä tästä? Vai tärkeämpääkö teille on, että on lukumäärällisesti niitä kavereita, vaikka ette oikeasti tee niillä mitään, ovat vain pönkittämässä omaa statustanne ja ette näyttäisi epäsuosituilta Facebookissa.
Osuuko tämä tosiasia jotenkin syvästi suhun, kun itsekin olet kirjoittanut jo monta samansisältöistä viestiä tähän ketjuun?
Vaan ihan toinen kirjoittaja, joka ihmettelee samaa asiaa kuin ap.
Täällä on nyt joku apn kommentista vauhkoontunut, joka kuvittelee jokaisen apn kanssa samaa mieltä olevan ap.
on joitain ihmisiä joille olis ehkä terveellisempää jättää liittymättä koko faceen... jos ei oikeen ymmärrä sen luonnetta ja ottaa kauheen raskaasti kaiken siellä.
8: Ehkä juuri kaltaisiesi kyylien takia eivät enää päivitä mitään.
14: Ja oikeasti tuntuu että just sun kaltaisten "kavereiden" takia en julkisesti FB:hen mitään koskaan päivitäkään. Tulee kytätty olo jo tästä sun vänkkäämisestä vaikket tuskin mun kavereihin kuulukaan.
18: Huomaa, että tosiaan otat tuon fb:n aika raskaasti. Itsetunto-ongelma?
19: Mulla tulee sellainen tunne, että sulla on jokin trauma ulkopuolelle jäämisestä. Että muilla on keskenään jotain mistä sä jäät paitsi. Jokin selitys sille joka tapauksessa täytyy olla, miksi suhtaudut tuohon faceen noin raskaasti.
20: Pelottavaa kuinka tosissaan
ap. ottaa koko Facebookin. Oisko ihan sun mielenterveyden kannalta parempi poistua koko sivustolta, tai poista nyt herran jestas edes kaverilistaltasi ne tyypit, jotka noin voimakkaasti sinua ahdistavat.42: Voi ap,
menehän tonne demi.fi -keskusteluihin avautumaan tästä ongelmasta niin saat varmasti enemmän sympatiaa. Aikuisille ihmisille tämä sinun kysymyksesi kun tuppaa olemaan vain absurdi.52: voi helevetin kuustoista
"mä en vaan tajua"... No lukisitko vittu ne vastaukset joita oot saanut, mitä sä enää jankkaat tuota samaa kun sulle on vastattu jo vaikka kuinka moneen kertaan ja perusteellisesti? Ootko sä ihan sekaisin kun jankkaat tuota samaa lausetta uudestaan ja uudestaan välittämättä ollenkaan siitä, että sulle on vastattu paneutuneesti ja eritellen jo moneen kertaan tuohon sun kysymykseesi!61:käytetty olo
Sä käytät sellaisia ilmauksia, että sun on aivan turha väittää ettet loukkaantuisi tai ottaisi fb:tä vakavasti. Kukaan normaali aikuinen ei mieti, että tulee "käytetty olo" kun jokainen fb-kaveri ei ota kontaktia. Tähän myös perustuu tulkinnat siitä, että itsetuntosi ei olisi ihan kohdillaan. Ei meinaan ole mikään normikäyttäjän kokemus tuollainen "käytetty olo".63: Voi olla, että FB ei yksinkertaisesti SOVI kaikille, esim. mun mutsilleni tai AP:lle.
67: Ehkä nyt ap ottaa tämän asian liian raskaasti.
68: Tiiätkö, ehkä sä olet niin kiukkuinen ja ärsyttävä ihminen, ettei kukaan tahdo olla kanssasi tekemisissä fb:ssä.
70: AP, vaikutat hiukan ärsyttävältä. Oletko tuo sama, jonka mielestä bmi-taulukko on valhetta ja paskaa?
72: jos oot fb:ssä/livenä
...yhtä raskas jankkaaja kuin täällä, niin en ihmettele miksi sulle ei kommentoida. Kannattaa ottaa tämä ketju sellaisena itsetutkiskelun mahdollisuutena, lukea vaikka sitten kun olet rauhoittunut ja ehkä kykenet lukemaan tätä ketjua vähän objektiivisemmin.Ellet nyt sitten ollut pelkkä provo alun alkaenkin. Ehkä Jankkaaja ainakin olet joka tapauksessa.
73: Siinä olisi helpompi pysyä jos sä itse et johtaisi jankkaamisellasi keskustelua harhaan.
74: Jos kommunikointitaidot on tuota luokkaa, niin saattaa olla että kaveritkaan ei jaksa. Puhumattakaan jos on taipumuksena jankata tähän tapaan kuin tässä ketjussa. PUHUMATTAKAAN jos kuuluu niihin kaikista noloimpiin jotka alun perinkin vain provoilee.
tääkin kertoo siitä et otat aika henkilökohtaisesti kaiken... voisit keskittyä puhumaan aiheesta mut keräät mielummin asioita mitä SUSTA on sanottu...
Osuuko tämä tosiasia jotenkin syvästi suhun, kun itsekin olet kirjoittanut jo monta samansisältöistä viestiä tähän ketjuun?
Tiedätkö, mistä se samansisältöisyys tulee? Oletko lukenut tämän ketjun? Samansisältöiset viestit tulevat siitä, että ap jankkasi tasan samaa kysymystä uudelleen ja uudelleen, ja mä tyhmänä vastasin aina uudelleen ja uudelleen, kun kuvittelin ap:n viimein kykenevän sisäistämään ne vastaukset kun tarpeeksi monta kertaa vastaa. Jos ap halusikin vastausta johonkin muuhun kysymykseen, niin hänen olisi pitänyt kysyä se muu kysymys eikä jankuttaa jotakin muuta.
Ja vissiin sä odotat, että mä taas alkaisin selittää ne samat asiat jotka olen jo selittänyt tässä ketjussa moneen kertaan, kun taas tuli ilmoille kysymys:
Miksi roikottaa niitä 100-400 kaveria, kun suurimmalle osalle ei koskaan jaa mitään tai ole heidän kanssaan missään tekemisissä. Eikö olisi loogisempaa pitää vain ne kaverit, joiden kanssa on tekemisissä? Voitko olla jotenkin eri mieltä tästä?
Haluatko tosiaan, että vastaan tähän vielä kerran? Jos vastaan, sä varmaan mussutat että mä kirjoitan samansisältöisiä viestejä. Mähän olen vastannut tuohon monta kertaa jo. Jos jokin asia on epäselvä, niin kysy tarkentava kysymys. Jos jankkaa samaa kysymystä niin todennäköisesti saa myös samansisältöisiä vastauksia.
Ja siitä "syvästi osumisesta". Mä menetin hermoni siihen, että vaikka ap:n kysymykseen miten monta kertaa ja miten perusteellisesti vastaisi, niin ap itkee että "no miksi en saa vastausta" ja jankuttaa sitä samaa kysymystä uudelleen ja uudelleen, ikään kuin ei osaisi lukea niitä vastauksia. Tyypillinen Jankkaaja siis, niihin aina välillä täällä palstalla törmää ja ne ikävä kyllä onnistuvat kiehuttamaan mun sappea. Ihan vaan se jankkaus, ei itse aihe. Lopulta kyse näyttikin olevan siitä, että ap:lla olikin kaverisuhteen ongelma, josta hän teki yleisluontoisen fb-aloituksen ja sitten märisi kun ihmiset eivät vastaa hänelle. Hän siis odotti vastausta sellaiseen kysymykseen, jota hän ei edes lausunut julki. Kysyi jotakin tarkoitti jotain muuta. En tiedä oliko se tahallista provosointia ja ihmisten ärsyttämistä vai kyvyttömyyttä ilmaista itseään niin, että sanoo sen mitä tarkoittaa eikä jotain sinne päin. Joka tapauksessa aika raskas keskustelukumppani, kun jankuttaa samaa kysymystä johon moneen kertaan saanut vastauksen.
Niin ja pitääkö mun tosiaan vielä vastata tähän? "Miksi roikottaa niitä 100-400 kaveria, kun suurimmalle osalle ei koskaan jaa mitään tai ole heidän kanssaan missään tekemisissä. Eikö olisi loogisempaa pitää vain ne kaverit, joiden kanssa on tekemisissä? Voitko olla jotenkin eri mieltä tästä?"
Pitääkö todella, vai kävisikö se että lukisit ne useat vastaukset joita tässä ketjussa on jo annettu tuohon kysymykseen? Aika useaan kertaan olen myös sanonut, että koska en ole lapsen tasolla niin mulle on aivan helvetin sama jokin fb-kavereiden lukumäärä. Silti sä kysyt "Vai tärkeämpääkö teille on, että on lukumäärällisesti niitä kavereita, vaikka ette oikeasti tee niillä mitään, ovat vain pönkittämässä omaa statustanne ja ette näyttäisi epäsuosituilta Facebookissa". Onko sulla sama ongelma kuin ap:lla ettet ymmärrä lukemaasi vai mistä kiikastaa? Yksi rasittavimmista asioista nettipalstoilla on just sellaiset jankkaajat, jotka eivät oikeasti keskustele vaan jäävät jumittamaan johonkin yhteen kysymykseen riippumatta siitä, miten moneen kertaan ja miten perusteellisesti heille vastattaisiin. Ikään kuin he olisivat kuuroja ja sokeita, mutta silti yrittäisivät hirveästi kysyä jotakin kykenemättä kuitenkaan prosessoimaan vastausta.
on ottaneet kaveriksi, mutta ei jaa mitään itsestään.
Onko ne edes ystäviä? Vai vaan numeroita?
Ja pitäisikö ne vaan sulkea pois omista jutuista?
fb-ärsytyksistä kuullut, mutta tää on uusi. Miten ihmeessä pystyt pitämään kirjaa siitä, miten usein joku päivittää/kommentoi? Mä en ainakaan.
Tiedän karkealla tasolla, kuka on aktiivinen fb:ssa ja kuka ei, mutta ei tulisi mieleenkään vetää siitä mitään johtopäätöksiä itseeni liittyen :D tai siis oletan, että jos joku on ei-aktiivinen niin hän on sitä kaikkia kohtaan.
ja pidän tosi paljon fb:stä. En ole kokenut ap:n mainitsemia asioita. Sen sijaan vanhempieni sukupolvi, yli 6-kymppiset, tuntuvat skitsoavan jatkuvasti somen kanssa. FB on heille osoitus pahasta maailmasta, jossa ei enää käydä kylässä eikä osata elää oikein. Myöskin he vetävät hernettä nenään, kun heitä ei huomata oikein tai tarpeeksi.
Harmikseni olen huomannut jopa, että oma äitini vakoilee lapsiaan fb:ssä. Noloa ja ärsyttävää!
Ehkä kaikille fb ei ole hauska ja harmiton mauste elämään. Osa porukasta (ehkä ap:kin) näkee asiat jotenkin hyvin synkästi. Voi olla, että FB ei yksinkertaisesti SOVI kaikille, esim. mun mutsilleni tai AP:lle.