Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa päähän Facessa ne jotka

Vierailija
27.01.2013 |

on ottaneet kaveriksi, mutta ei jaa mitään itsestään.

Onko ne edes ystäviä? Vai vaan numeroita?

Ja pitäisikö ne vaan sulkea pois omista jutuista?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on lainauksia joo, mutta jotain argumenttiakin tässä kaipaisi vai mitä yrität sanoa. Sitä, että täällä on kirjoiteltu epäasiallisesti? Pitäisikö ap:n (eli luultavasti sinun) kommenteista tehdä samanlainen kollaasi? Ehkä huomaisit sitten myös oman osuutesi "keskustelun" "etenemisessä".

Koska esitit kysymyksesi niin kuin esitit, vaikutit todellakin siltä, että sinulla on pahoja itsetunto-ongelmia. Normaali aikuinen ihminen ei koe, että hänellä on "käytetty olo" jos joku ei jaa hänen kanssaan mitään fb:ssä. Mutta kyse olikin ilmeisesti siitä, että joku ystäväsi, joka huomioi kyllä muita, ei huomioi sinua ollenkaan. Ja siksi sinulla on "käytetty olo". Kyse olikin siis kaverisuhteen ongelmasta, ei mistään yleisluontoisesta fb-keskustelusta vaikka niin annoit ymmärtää. Eli kurkkaapa peiliin ja mieti, olisiko oikea aika opetella ilmaisemaan itseään niin, että saisit vastauksia siihen mitä oikeasti haluat tietää.

Vierailija
82/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toisella on se yli sata kaveria siellä Facebookissa? Voin vakuuttaa, että hyvin harva _aikuinen_ pyytää kavereita vain lukumäärän takia ja buustatakseen sitä egoaan. Kaikki normaaliälyiset tajuavat kyllä, että harvalla on noin monta oikeasti läheistä ystävää, eli kyseessä on ainakin osittain hyvänpäiväntuttuja/sukulaisia, jne. Eli miten sen pitäisi nostattaa sitä egoa ylipäätään?

Tässä ketjussa on esitetty useita kertoja perustelut sille, miksi joillakin ihmisillä on niin paljon kavereita siellä FB:ssa. Ilmeisesti tässä nyt on vain kyseessä tuttu ilmiö, jossa halutaan paheksua niitä ihmisiä, jotka tekevät eri tavalla kuin itse tekee (tässä tapauksessa käyttävät siis Facebookia eri tavalla kuin itse sitä käyttää).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sä et vaan edelleenkään ymmärrä.

Miksi roikottaa niitä 100-400 kaveria, kun suurimmalle osalle ei koskaan jaa mitään tai ole heidän kanssaan missään tekemisissä. Eikö olisi loogisempaa pitää vain ne kaverit, joiden kanssa on tekemisissä? Voitko olla jotenkin eri mieltä tästä?

Sun mielestä mä en "ymmärrä", koska sun mielestä ainut oikea vastaus on olla sun kanssa samaa mieltä. Jos olen eri mieltä niin en "ymmärrä". Kun perustelen eriävän mielipiteeni, niin se ei kelpaa ja ap:n tapaan jatkat jankuttamista kuvitellen, että mä yhtäkkiä olisinkin sun kanssa samaa mieltä. Sun logiikaan ei kai mahdu, että joku voi oikeasti kokea koko fb:n eri tavalla kuin sinä tai ap. Kaikille se ei ole mitään "roikottamista" jos on fb-kavereita joiden kanssa ei ole tekemisissä, se on vaan ihan normaalia fb-kulttuuria.

Sama ongelma kaiketi ap:llakin, eli käsityskyky ei riitä siihen että joku voisi kokea eri tavoin ja olla eri mieltä jostakin, pitää jankuttaa ikään kuin jankuttamalla ihmiset taianomaisesti yhtäkkiä alkaisivatkin ajatella asiasta toisin, sillä oikealla tavalla.

Yrittäkää te ymmärtää, että ihmiset käyttävät sitä fb:tä eri tavoin. Ensinnäkään kaikille se koko fb ei ole elämää suurempi asia, ei sellainen paikka jossa olisi mitään merkitystä sillä onko niiden ihmisten kanssa oikeasti tekemisissä vai ei. Se on sellainen todella laaja ja löyhä "yhteisö" (yhteisökin on liioiteltu ilmaus) monelle, ei mikään sosiaalisen elämän keskus. Teille se kai on tärkeä paikka ja sillä on isoja merkityksiä elämässänne, mutta yrittäkää ymmärtää että kaikilla se ei ole niin. Useille se on aivan normaalia fb:tä että on niitä kumminkaimoja kavereina, se ei ole merkki mistään ystävyydestä. Fb-kaveruus kun ei ole merkki juuri mistään muusta kuin että joskus ollaan ainakin välillisesti tunnettu. Mikä tässä on niin vaikeaa hyväksyä? Jos sinä ja ap haluatte rajata fb-kaverit vain lähipiiriin, niin rajatkaa ihmeessä. Mutta miksi yrittää loputtomalla jankkaamisella pakottaa muutkin samaan? Mua ei ylipäänsä kiinnosta koko fb niin paljon, että mulla olisi motivaatiota alkaa siellä tehdä mitään operaatioita kavereiden suhteen. Pystyttekö hyväksyä sen? Poistakaa ihmeessä mut kavereista, jos mun etäisyys jotenkin ahdistaa. Ei siellä ole pakko olla kenenkään kaveri.

28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi