Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa päähän Facessa ne jotka

Vierailija
27.01.2013 |

on ottaneet kaveriksi, mutta ei jaa mitään itsestään.

Onko ne edes ystäviä? Vai vaan numeroita?

Ja pitäisikö ne vaan sulkea pois omista jutuista?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisesti esitettyyn miksi kysymykseen vastataan aina ja joka kerta jotain siihen tyylin, että siksi, koska ap on idiootti ja minä itse olen paljon parempi. Ja toinen mikä tässä nyt taas vähän ihmetyttää, on se, että kuinka joku n. 20 vastauksen kirjoittanut viitsii nimittää toista osapuolta jankkaajaksi. Ap on ymmärtääkseni ilmoittanut kunkin itse kirjoittaman viestin loppuun olevansa ap. Minä en ilmoita, koska en ole ap. Tähän ei tarvitse vastata, jottei kukaan syyllistyisi jankkaamiseen.

Vierailija
2/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisesti esitettyyn miksi kysymykseen vastataan aina ja joka kerta jotain siihen tyylin, että siksi, koska ap on idiootti ja minä itse olen paljon parempi. Ja toinen mikä tässä nyt taas vähän ihmetyttää, on se, että kuinka joku n. 20 vastauksen kirjoittanut viitsii nimittää toista osapuolta jankkaajaksi. Ap on ymmärtääkseni ilmoittanut kunkin itse kirjoittaman viestin loppuun olevansa ap. Minä en ilmoita, koska en ole ap. Tähän ei tarvitse vastata, jottei kukaan syyllistyisi jankkaamiseen.

Eipä voi sanoa, että ap:n "Jaha, anteeksi että elän." -tyyppinen kommentointi ap:sta mitään kovin aikuista ja tasapainoista kuvaa antaisi. Mä olen käyttänyt jankkaaja-sanaa useamman kerran, yöllä kun keskustelin niin ei tullut laitettua mitään "tunnusnumeroa" viestien perään kun en jaksanut niitä tarkistella ja keskustelijoita ei kovin monta ollut niin ajattelin profiloituvani sieltä riittävästi. On joku muukin jankkaaja-sanaa käyttänyt, se kun on ihan yleinen käsite täällä ja se kuvaa henkilöä, joka hokee jotakin samaa kysymystä lukematta (tai hyväksymättä?) kuitenkaan saamiaan vastauksia, vaikka niissä olisi ihan asiaa.

Kyse on kai siitä, että ap:n mielestä hänen tapansa kokea fb on se oikea, ja muiden pitäisi suhtautua siihen samoin. Kun muut yrittävät perustella miksi suhtautuvat eri tavoin, ap alkaa jankuttaa samaa asiaa uudelleen ja uudelleen. Se on oikein klassista jankkaamista, se että ei kyetä vastaanottamaan saatuja vastauksia.

"Ja toinen mikä tässä nyt taas vähän ihmetyttää, on se, että kuinka joku n. 20 vastauksen kirjoittanut viitsii nimittää toista osapuolta jankkaajaksi. Ap on ymmärtääkseni ilmoittanut kunkin itse kirjoittaman viestin loppuun olevansa ap"

Tätä en nyt tajua. Miten se, että ap laittaa puumerkkinsä viestehin liittyy jankkaamiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle on vastattu asiallisesti monta kertaa ja perustellen. Hänen oma asenteensa muita kirjoittajia kohtaan on hyökkäävä eikä kovin rakentava.

Vierailija
4/83 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/83 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin päivittämään sinne mitään elämästään. Itsekin käytän sitä lähinnä yksityisviesteilyyn tai chattailyyn joidenkin kavereiden kanssa.

Vierailija
6/83 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä jaan itestäni aika vähän, siis varmaan muiden silmissä. Mutta kun itseä ärsyttää ne päivittäiset päivitykset tyyliin "tänään pitäis kauppaan" tai "olin äsken jumpassa" niin itse haluaa laittaa sellasia joista suunnilleen tietää ettei täytä muiden seiniä ns. turhalla. Eli lähinnä joitain lasten merkkipäivistä tulee laitettua, lisäksi jotain lasten suusta-juttuja, myös omasta henkilökohtaisesta elämästä sattumuksia (harvinaisia sellaisia) jne. Kuvia en lapsistani laita joten aika harvoin tulee kuvia päivitettyä, suurimmaksi osaksi ne kuvat jotka musta on otettu niin oon lapsi sylissä tai vieressä :)

Kommentoin kyllä aktiivisesti muille :)

Vierailija
7/83 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenhan itsekin piilottanut hyvin monen ihmisen jutut syötteestäni. Viimeisen päivityksen olen itse tehnyt 2 vuotta sitten. Mitä haluaisit sitten tietää?!

Ryhmiä lueskelen ja niiden oikeiden kavereiden kanssa keskustelen ihan joka päivä FB:ssä tai muutenkin.

Vierailija
8/83 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei juurikaan ole kommentoinut tai tykännyt mun juttuja, joten arvelen niiden vain olevan niin tyhmiä, joten en juuri päivitä, ja ajoittain poistelen pian, jollei kukaan näytä lukeneen.

Samasta syystä en kehtaa kommentoida heidänkään seinälleen, jottei juttujani tarvitse hävetä.

Kaukaisemmille en myöskään välttämättä uskalla, ja jos seinällä näyttää olevan vähän kahden kaverin välisiä yksityisiä juttuja, en kehtaa mennä edes tykkäilemään.

Mutta nykyisin uutisissa on viikossa ehkä pari päivitystä tai jakoa mun kavereilla yhteensä, eli käytännössä kaikki näyttävät lopettaneen.

Tai sitten julkaisevat tietyille ryhmille.

Vierailija
9/83 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin että nämä olisi olleet kavereita tai edes mukana jotenkin.

Minulle siitä tulee vähän käytetty olo että mut otetaan kaveriksi mutta ihmisestä ei mitään koskaan kuule. Miksi?

Okei, en siis olekaan ehkä kaverisi ja poistat minut ulkopuolelle.

Minusta on ainakin mukava lukea läheisieni juttuja. Kyllähän sinäkin sanot että tykkäät lukea jonkun ryhmän juttuja. Mutta et siis minun? Eikö tuo ole melko kurja asenne toisia kohtaan?

Taidan minäkin laittaa ihmisiä ryhmiinsä, pois heti ne jotka ei kommentoi juttujani tai laita mitään itsestään. On minulla ystäviä jotka laittaa kirjotuksia ja kommentoi minulle, siksi en tajuakaan tälläisiä jotka ottaa kaveriksi eikä sitten mitään kuule koskaan. Tai voisi varmaan poistaa kokonaan koko henkilön, ei tälläiset ihmiset meinaan laita edes viestejäkään. :(

ap

Vierailija
10/83 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin että nämä olisi olleet kavereita tai edes mukana jotenkin.

Minulle siitä tulee vähän käytetty olo että mut otetaan kaveriksi mutta ihmisestä ei mitään koskaan kuule. Miksi?

Okei, en siis olekaan ehkä kaverisi ja poistat minut ulkopuolelle.

Minusta on ainakin mukava lukea läheisieni juttuja. Kyllähän sinäkin sanot että tykkäät lukea jonkun ryhmän juttuja. Mutta et siis minun? Eikö tuo ole melko kurja asenne toisia kohtaan?

Taidan minäkin laittaa ihmisiä ryhmiinsä, pois heti ne jotka ei kommentoi juttujani tai laita mitään itsestään. On minulla ystäviä jotka laittaa kirjotuksia ja kommentoi minulle, siksi en tajuakaan tälläisiä jotka ottaa kaveriksi eikä sitten mitään kuule koskaan. Tai voisi varmaan poistaa kokonaan koko henkilön, ei tälläiset ihmiset meinaan laita edes viestejäkään. :(

ap

Vaikka ottaa jonkin kumminkaiman kaverikseen FB:ssä, ei se varsinaisesti tarkoita mitään. En millään jaksa olla kiinnostunut jonkun entisen luokkakaverin jatkuvasta tajunnanvirrasta, jaksaisitko itse? Tunnut ottavan tuon FB:n kovin tosissaan? Laita yksityisviestiä jos joku sua noin mahdottomasti kiinnostaa.

Vierailija
11/83 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kommentoinut, tykkäillyt tai laittanut viestejä niille sun kavereille?

Mä olen muutaman viestin laittanut yhdellekin kaverille, joka olis mulle hirveän tärkeä, vaikkei ollakaan oltu yhteydessä vuosikausiin.

Mutta hän ei aina vastaa, vaikka olisin kysynyt häneltä jotain, ja viimeksikin toivotteli vähän kuin hyvästiksi hyviä jatkoja.

Enpä mä sitten uskalla hänelle viestiä, tai kirjoittaa seinälleen, kun hänen seinälläänkin näyttää olevan lähinnä kavereidensa laittamia juttuja.

t.6

Vierailija
12/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sait kaveriksi sellaisen ihmisen, jonka elämää halusit kytätä eikä se nyt onnistukaan? ;)

Vierailija
13/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa jotain vitsejä, siis tälläsiä kuvallisia perus settejä miten nyt on perjantai, on uutisia, vetoomuksia, kerrotaan lapsista, harrastuksista, hassuista päivän tapahtumista. Siis mitä nyt ihmiset laittaa ihan perus-settiä!

Ja om muutamia jonka sivu on sitten lähes se mitä se oli ennenkö hyväksyi minut kaveriksi. Eli ei jaa mitään.

En ole kuin yhdessä ryhmässä tai no kahdessa.

En ota tätä mitenkään tosissani. Minusta Face on vaan ihan kiva paikka lukea miten joku viettää päiväänsä, ilman että tarttee joka ihmiselle viestinä laittaa. Tai siis nyt tässä ketjussahan se joku laittaa vaan johonkin "ryhmäänsä" päivityksiään ja minä en niitä saa lukea.

Minusta tuo on vaan kuivaa. Siis ihan aan oletuksena että se joku joskus jotenkin kaveeraisi myös minulle. Mutta olenkin vaan joku numero hänelle.

ap

Vierailija
14/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä että kirjoittaisin jonkun seinälle.

Sekin vaan jos onnittelen tai kiitän jostain.

ap

Vierailija
15/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa jotain vitsejä, siis tälläsiä kuvallisia perus settejä miten nyt on perjantai, on uutisia, vetoomuksia, kerrotaan lapsista, harrastuksista, hassuista päivän tapahtumista. Siis mitä nyt ihmiset laittaa ihan perus-settiä!

Ja om muutamia jonka sivu on sitten lähes se mitä se oli ennenkö hyväksyi minut kaveriksi. Eli ei jaa mitään.

En ole kuin yhdessä ryhmässä tai no kahdessa.

En ota tätä mitenkään tosissani. Minusta Face on vaan ihan kiva paikka lukea miten joku viettää päiväänsä, ilman että tarttee joka ihmiselle viestinä laittaa. Tai siis nyt tässä ketjussahan se joku laittaa vaan johonkin "ryhmäänsä" päivityksiään ja minä en niitä saa lukea.

Minusta tuo on vaan kuivaa. Siis ihan aan oletuksena että se joku joskus jotenkin kaveeraisi myös minulle. Mutta olenkin vaan joku numero hänelle.

ap

Ja oikeasti tuntuu että just sun kaltaisten "kavereiden" takia en julkisesti FB:hen mitään koskaan päivitäkään. Tulee kytätty olo jo tästä sun vänkkäämisestä vaikket tuskin mun kavereihin kuulukaan.

Vierailija
16/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä tykkäisin saada myös jotain tietoa miten hän päiviään viettää. Eikö se olekaan pointti?

Mitä sitten jos laittaisi vaikka mielenkiintoisen artikkelin mutta kun ei koskaan mitään.

Miksi sinä sitten siellä olet? Laitat vaan ilmaisia viestejä? Mutta miksi ottaisit minut kaveriksi jos et koskaan aiokaan kirjoittaa minulle mitään? Sitä minä tässä kokoajan kysyn.

ap

Vierailija
17/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, anteeksi että elän.

ap

Vierailija
18/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä fb:ssä on useimmilla ihmisillä kaikenmaailman ala-asteen luokkakavereita ja kumminkaimoja. Pitäisikö tosiaan niitä kaikkia jotenkin huomioida? Mun mielestä koko fb-kulttuuri on sellainen, että ei pelkkä fb-kaveruus meinaa mitään. Se tarkoittaa usein vaan just sitä, että ollaan esim. oltu kerran jossain samoissa bileissä tai samalla luokalla 80-luvulla. Eli ei tosiaan sellaisia ihmisiä, joita voisi tituleerata "läheisiksi".

On mullakin sellaisia fb-kavereita, jotka on itse pyytäneet mut kaveriksi mutta eivät edes moikkaa jos tulevat vastaan jossain. Enpä ole siitäkään mitään kriisiä saanut, aivan se ja sama mulle kun koko fb muutenkin on mitä on. Eli vaikka joku entisen luokkakaverin entinen poikaystävä ei mua moikkaisikaan niin ei kyllä hetkauta suuntaan eikä toiseen, korkeintaan ilmiötasolla vähän huvittaa se, että fb-kaveruus on vielä lievempää kuin sellainen tuttuus, jossa tervehditään jos törmätään jossakin. Joillekin, kuten sulle, fb-kaveruus näyttää sen sijaan olevan kovin vakava asia.

Mä en koskaan päivitä enkä kommentoi mitään, en koe luontevaksi esiintyä siellä yli sadalle ihmiselle. Ryhmissä puhun joskus, kun niissä on se loogisesti rajattu porukka. Eniten käytän fb:tä yksityisviestittelyyn, mutta en siihenkään hirveästi. Jos joku välttämättä haluaa jakaa itsestään ties mitä niille kumminkaimoillekin, niin ok mulle, mutta ei se tarkoita että mun pitäis tehdä samoin. Eiköhän sitä fb:tä voi käyttää monin eri tavoin. Läheisten kanssa taas mulla on ihan eri yhteydenpitotavat, lähinnä just jotain satunnaista saatan siellä yksityisviestitellä.

Vierailija
19/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, anteeksi että elän.

ap

Huomaa, että tosiaan otat tuon fb:n aika raskaasti. Itsetunto-ongelma?

Vierailija
20/83 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis nyt tässä ketjussahan se joku laittaa vaan johonkin "ryhmäänsä" päivityksiään ja minä en niitä saa lukea.

En mä mitään "päivityksiä" mihinkään ryhmiin laita. Olen esim. opiskeluun liittyvissä ryhmissä, joissa voi opiskelukavereilta kysyä, että koskas se essee pitikään palauttaa jne. Eli siellä on loogisesti rajattu porukka ja loogisesti rajatut aiheet. En muuten niitä ryhmiäkään seuraisi, mutta siitä tulee aina ilmoitus jos joku kirjoittaa sinne jotain.

ap

Mikä ihmeen numero? Et kai sä nyt oikeasti mieti sitäkin, että fb-kavereiden määrä olisi joku meriitti? Että ihmiset keräilisi kavereita jotta "numero" kasvaisi? Ihmisellä, joka miettii jotain kavereiden keräämistä "numeron" takia täytyy olla tosi heikko itsetunto.

Mulla tulee sellainen tunne, että sulla on jokin trauma ulkopuolelle jäämisestä. Että muilla on keskenään jotain mistä sä jäät paitsi. Jokin selitys sille joka tapauksessa täytyy olla, miksi suhtaudut tuohon faceen noin raskaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi