Miten jotkut antavat itsensä lihoa kymmenien kilojen ylipainoon?
Onko syöminen ja sen tuoma nautinto niin tärkeää ja ruuan laatu niin huonoa, että kilot vaan lisääntyy? Eikö syömisiään voi hallita, vaan on otettava keksejä ja suklaata heti, kun mieli tekee?
Onko laihtuakseen pakko kieltäytyä vaikkapa perunasta ja leivästä eli ehdottomuus on ainoa keino pysyä kohtuudessa?
Miksei oma terveys kiinnosta ja voi tehdä valintoja terveellisyyden mukaan? Tietoa aiheesta kyllä löytyy, mutta toteutus vaatisi itsekuria.
Itse olen normaalipainoinen ja syön kaikkea. Painoindeksi 22.
Kommentit (70)
Kortisoni keraa nesiteitä, kyllä mutta 30 kg ylipainoa se ei kerrträ 3 vuodessa. rasvasoluja se ei lisää tippaakaan, eööei itse anna siihen aihetta.
Kortisonin kanssa pitää vain olla tarkempi ryuan ja liikunnan suhteen. Luulenpa että kuvittelit vainsyöväsi alle suositusten, pidät liian pitkiä taukoja ja sorrut naposteluu.
Hormonit heitti päin helvettiä jatkuvan stressitilan takia ja lihoin 30 kiloa. Merkittävää on myös se -nykytutkimuksenkin valossa- että unettomuus aiheuttaa lihavuutta.
Ihan itse sinä sitä ruokaa söit: KUKAAN ei liho syömättä. Itse tapaan laihtua suuren stressin aikana juuri siksi, että unohdan syödä.
Stressi ei lihota, vaan ruoan mättäminen.
En vain ymmärrä tekosyitä masennuksesta ja muusta, yleensä lihominen vain ruokkii pahaa oloa. Lääkitykselläkään ei ole pakko lihoa ja jos yksi lääke ei toimi voi sen aina vaihdattaa eikä typerä itsesäälissä kun muka itsestään lihoo.
Tiedoksi sinulle kaikkitietävä: Lääkkeitä ei noin vain ole vaihdettavissa, joskus ainoa tehoava lääke on se, jolla on lihominen sivuvaikutuksena. Silloin ei ole valinnanvaraa.
Suosittelen, että luet lihavuudesta olevia tutkimuksia.
Osa polttaa, todella monet juovat alkoholia, jotkut käyttävät huumeita ja hyvin monella on seksiongelmia. Me syömme.
Harva meistä on lihava sinun kiusaksesi. Niin yllättävää kuin se onkin.
ja annoskoot ovat valtavia nykyään. Itse olen normaalipainoinen/laiha ja joudun jatkuvasti ponnistelemaan säilyttääkseni tilanteen nykyisellään. On helppo kuvitella miten helposti tilanne lähtisi käsistä, jos olisi vähänkään enemmän hälläväliä-asenne syömiseen.
Ravintoloiden ja pikaruokapaikkojen tulisi tarjota pienempiä annoksia, eikä tasapaksusti kaikille niitä rekkamiehen lautasia. Vaikka sitten esim. puolet vähemmän perunoita euron lisämaksusta niin nurinkuriselta kuin se kuulostaakin, itse ainakin tarttuisin 'tarjoukseen'.
että syömistä ei voi lopettaa kuten tupakointia tai ryyppäämistä.
No hei, käyttäkää nyt niitä aivosoluja. Voitte lopettaa epäterveellisen ruoan ahtamisen. Voitte lopettaa sipsin- ja suklaansyönnin yhtä tyystin kuin alkoholisti viskin siemailun, ettekä oikeastaan menetä mitään.
Ruokaa saa syödä. Kukaan ei liho 30 kiloa unettomuuden tai kortisonin takia, hei haloo!
ei, vaan se alkoholi jne.
ihan sama, kun sanois, että äiti lihottaa. se kun teki niin hyvää ja raskasta ruokaa.
T. kahdeksan alle 12v lapsen kortisonia melkein viisi vuotta putkeen popsinut hoikka(158cm/45kg) kotiäiti.
Nyt arvaan yleisimmät syyt (tai "syyt")
Kilpirauhanen, aineenvaihdunta ja painavat luut. Joskus myös geenit.
Silloin kun tavattiin mieheni kanssa yli 10 vuotta sitten, painoin 55kg. Itseäni on lihottanut ihan parisuhde itsessään, kaksi raskautta ja kortisonilääkitys, jotajouduin vuosia syömään isolla annoksella. Pahimmillaan painoin 92kg ja pituuttahan mulla on 162cm. Melkoinen matami kyllä olin. Sitten otinitseäni niskastakiinni ja laihdutin.nykyisinpainan 67 kg ja vielä pikkuinen rutistus olisi edessä. Itselläni nuo kilot tulivat vuosiensaatossa hiipien. Sitä vaan ikäänkuin heräsi lopulta.
Kortisoni keraa nesiteitä, kyllä mutta 30 kg ylipainoa se ei kerrträ 3 vuodessa. rasvasoluja se ei lisää tippaakaan, eööei itse anna siihen aihetta. Kortisonin kanssa pitää vain olla tarkempi ryuan ja liikunnan suhteen. Luulenpa että kuvittelit vainsyöväsi alle suositusten, pidät liian pitkiä taukoja ja sorrut naposteluu.
oikeasti asiasta tiedä. Kortisoni todellakin lisää rasvaisen kudoksen osuutta. Siksi esim intiassa naiset ostavat kortisoni tabletteja mustasta pörssistä ja katukauppiaalta, jotta olisivat pulskempia ja siten viehättävämmän näköisiä, etenkin he jotka joutuvat myymään itseään. Tästä tuli dokumentti televiosta.
mutta se ei ollutkaan ap:n kysymys MITEN lihoo, vaan MIKSI jotkut päästävät itsensä lihomaan pahasti ylipainoiseksi.
Välinpitämättömyys tai laiskuus on kai syy.
Joillain HARVOILLA lääkitys tai fyysinen sairaus vaikeuttaa laihtumista ja edesauttaa lihomista, mutta ei sekään ole vastaus kysymykseen. Yksikään pilleri ei sisällä yhtään kaloria, sanoi kerran yksi lääkäri.
Meillä mies on jojo-laihduttaja, minä liian laiha ja lapset miinuskäyrillä. Syömme samaa ruokaa eikä mies mitenkään älyttömästi enemään syö tai mässäile. Nyt on taas laihiksella ja kun olemme katselleet kaloreita niin meidän ruoka on oikeasti tosi kevyttä. Hänen pitäisi oikeastaan syödä sitä enemmän, ettei sitten iskisi kauhea nälkä ja napsittaisi turhia välipaloja.
Äitinsä on joskus laihduttanut 30 kg ja nyt on melkein kaikki tullut vuosien varrella takaisin. Ei vaan ilmeisesti ymmärrä kevyen ruoan päälle tai mitään ruokaremonttia tai jotain. Ei esimerkiksi ymmärrä, mitä ihminen sitten syö, jos ei syö lihaa etc
T. kahdeksan alle 12v lapsen kortisonia melkein viisi vuotta putkeen popsinut hoikka(158cm/45kg) kotiäiti.
Ja mitä merkkiä?
Kortisoni keraa nesiteitä, kyllä mutta 30 kg ylipainoa se ei kerrträ 3 vuodessa. rasvasoluja se ei lisää tippaakaan, eööei itse anna siihen aihetta. Kortisonin kanssa pitää vain olla tarkempi ryuan ja liikunnan suhteen. Luulenpa että kuvittelit vainsyöväsi alle suositusten, pidät liian pitkiä taukoja ja sorrut naposteluu.
oikeasti asiasta tiedä. Kortisoni todellakin lisää rasvaisen kudoksen osuutta. Siksi esim intiassa naiset ostavat kortisoni tabletteja mustasta pörssistä ja katukauppiaalta, jotta olisivat pulskempia ja siten viehättävämmän näköisiä, etenkin he jotka joutuvat myymään itseään. Tästä tuli dokumentti televiosta.
vielä,että lihomista tapahtuu siksikin,että monilla kortisonilääkitys muuttaa sokeriaineenvaihduntaa.
siinä missä addiktoidutaan alkoholiin tai tupakkaan tai huumeisiin tai uhkapeleihin.
Kyse ei ole siis pelkästä tahdonvoimasta. Tätä on vaikea ymmärtää sellaisen, jolla addiktiota ei ole. Ihan vasta muuten luin että taipumus addiktiiviseen käytökseen periytyy. Miten tämä addiktiivisuus sitten ilmenee, riippuu monesta tekijästä ympäristössä ja ihmisen henkilöhistoriassa. Joillakin johtaa alkoholismiin, jollakin hallitsemattomaan syömiseen jne.
Paljosta luopuisin, jos osaisin lopettaa syömisen ajoissa.
Lapsena alkoholistivanhemmat ostivat aina herkkuja meille lapsille juopotellessaan. Minusta tuli ylipainoinen. Olin oikein kiltti tyttö, mutta söin, söin ja söin kaikkiin tunteisiini, joita en uskaltanut näyttää.
Masennusta, syömishäiriöitä, itsetuhoisuutta. Paino heilahteli kymmeniä kiloja, mutta aina vain pysyin ylipainoisena. Ainakin vähän.
Nykyään olen tavallinen perheenäiti enkä enää kärsi muista "ongelmista", mutta edelleen tunteitani säätelen syömällä. Äärimmäisessä ahdistuksessa tai ilossa tai surussa minä alan syömään. Enkä voi lopettaa, jos jotain on vielä jäljellä. Herkkuja en voi ostaa kotiin. Napostelen salaa lasteni karkkikätköistäkin.
Ja edelleen olen siis ylipainoinen kuten olen aina ollutkin. Harmittaa itseänikin, mutta ylipainoa enemmän se, että välillä koko elämä pyörii vaan ruuan ympärillä.
Ei suomessa ollut 30 vuotta sitten läskejä. Nyt on joka toinen.
Se, mikä on muuttunut, on ravinto. Ihmiset syövät aivan käsittämättömiä määriä sokeria ja rasvaa. Totta kai se turvottaa! Muroista pizzaan suomalaiset nykyiset "kansallisruoat" ovat aivan järjettömän epäterveellisiä. Tuohon kun lisää ylettömän lihansyönnin ja sokerijuomat, on oikeastaan ihme että läskejä on vain puolet kansasta.
Läskeistä pääsee kotiruoalla. Kun ei osta valmisruokia, vaan tekee kaiken itse, on voilá ylipaino voitettu.
USA on hyvä verrokki. Siellä syötiin suurin piirtein yhtä usein pizzaa ja hampurilaisia 80-luvulla kuin mitä täällä nyt syödään. Läskivyöry korreloi syötyyn ravintoon aivan suoraviivaisesti.
En minäkään jaksa uskoa, että 50 % suomalaisista on kortisonikuurilla tai sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa.