Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies petti, mä raskaana OV

Vierailija
25.06.2008 |

Taustatietoa tilanteestani aiemmasta keskustelusta:

Pistän tännekin palstalle tämän viestin, kun kaipaisin nyt hyviä neuvoja. Olen raskaana. Sain tietää raskausaikana miehen pettäneen. pahinta on pitkäaikainen salailu ja päin naamaa valehtelu. pettämisen mies kielsi vaikka oli jo jäänyt kiinni, tarina muuttui koko ajan, lopullista totuutta teoista en taida tietääkään. pettäminen oli henkistä ja fyysistä, hauskaa vapaa-ajanviettoa kauniin isorintaisen naisen kanssa, suutelua ja hyväilyä (ja todennäköisesti seksiä;), sähköpostilla viestittelyä. mies jäi kiinni myös muista pienemmistä valheista ja epärehellisyydestä koskien toisia naisia. joka ilta mies sanoi rakastavansa mua, en huomannut miehestä mitään. seksi luisti, meillä oli hauskaa ja läheisiä hetkiä. siksi kai tuo tieto järkytti ja veti maton alta.

mies on yrittänyt tosissaan. ollaan juteltu (vaikka mies ei jaksa enää keskustella paljoa), olen käynyt terapiassa ja ollaan kokeiltu kaikkea mahdollista, välillä erillään ja välillä yhdessä oloa. pieniä ohikiitäviä hetkiä on, kun pystyn olemaan onnellinen ja keskittymään nykyhetkeen. mutta välillä tulee se ahdistus. näen silmissäni mielikuvia miehestä tuon naisen kanssa. on vaikea hengittää, itku meinaa päästä ulos muttei tule. tunnen välillä vihaa ja mielessäni pahoinpitelen tuon naisen ja lyön turpaan miestäni. välillä vihaan itseänikin, miksi olen ollut niin sinisilmäinen. tuntuu, että mies on toiminnallaan pilannut koko suhteen perustan.

miten hitossa tästä eteenpäin? mies on yrittänyt ymmärtää, vaan ei taida tajuta miltä musta tuntuu. vähintään joka toinen päivä olen hyvin,hyvin ahdistunut. mies ottaa minut hyvin huomioon, mutta toisaalta: se ei tunnu enää auttavan. tuo pettäminen on syöpynyt mieleeni pahasti, värittäen ikävillä sävyillä koko suhdetta ja jokaista päivää :(((

__

Nainen oli minulle täysin tuntematon nuori (21v) kesätyöntekijä. Lähti pois kaupungista syksyllä, jonka jälkeen vielä kirjoittelivat sähköpostia.

Mies ei osaa selittää, miksi halusi olla naisen kanssa. On sanonut jo useita syitä, mm:

- nainen oli vaan niin iloinen ja kaunis, himo heräsi

- ei ajatellut yhtään, eli hetkessä, eikä muistanut minun olemassaoloa kun vietti aikaa naisen kanssa

- kaverit usutti ja yllytti, sanoivat ettei tilaisuus toistu koskaan (naurettava selitys..)

- ei tajunnut, että siinä salassa tapailemisessa olisi mitään vikaa, kun joka kerralla ei kuitenkaan mitään fyysistä tapahtunut

- ajatteli, että se mitä minä en tiedä, ei loukkaa, eli on rakkautta olla kertomatta

- ei vielä ollut kuulemma ymmärtänyt, mitä rakkaus on

ym.ym. Tuota pettämistä kesti kaikkinensa 3 kuukautta. Enkä minä tajunnut mitään, vaikka miehen kaverit joskus minun kuullen puhuikin siitä "hyväkroppaisesta kesätyöntekijästä". Miehen kaverit tiesi koko ajan missä mennään, voi että tunsin itseni nöyryytetyksi kun tajusin.

Surkeinta on se, että vaikka olisi 100% varmaa, ettei sama toistu, niin tuntuu, ettei se auta. Se jokin perusluottamus on viety. Katkeruutta on. En usko, että voisin ikinä olla täysin rauhassa, jos mies lähtee esim. jonnekin reissuun ilman minua. arvatkaa vaan olenko yrittänyt, ihan vaan syntyvän lapsenkin takia. Työstän asiaa terapiassa, yksin päiväkirjaan. Mutta kun se epäluottamus repii kaiken hajalle :(. Mies on jaksanut ihan hyvin vatvoa asiaa, mutta tuntuu, etten silti voi luottaa. Olihan hän silloinkin ihana, vannoi rakkauttaan, antoi hellyyttä, tunsin itseni tosi rakastetuksi! Mies ei ollut tuon tapahtuessa mikään teini enää, vaan 26-vuotias. Viimeisin valhe on tullut vain pari kuukautta sitten, koko kevään hän on valehdellut menneistä asioista (miehellä taustalla pari pienempääkin juttua kuin tuo pettäminen, niitäkään ei kertonut ennen kuin pitkän vatvomisen jälkeen, sitä ennen valehteli niistäkin..).

Erosta en voi miehen kanssa edes puhua, edes sen mahdollisuudesta. Mies suuttuu valtavasti ja raivoaa, lähtee pois. Hänestä olisi törkeää rikkoa perhe miehen virheiden takia. Miehen mielestä mun on vain opittava elämään tämän asian kanssa.

NYT TILANNE:

Riitelemme edelleen jatkuvasti. Mies edelleen paikkakunnalla, jossa petti. Etäsuhde on tällä hetkellä mulle painajaista. Pahinta on, kun soitan miehelle 1-2 kertaa päivässä, niin mies melkein heti alkaa lopettaa, eikä hän jaksa kuunnella minua :(. Kuulemma on kiire, eikä jaksa enää jauhaa samasta aiheesta.

Tuntuu ihan pattitilanteelta. Olen niin masentunutkin tällä hetkellä. En halua nähdä ketään :( . Hyvät neuvot olisi tarpeen. Onko minulla oikeus soittaa miehelle, jos haluan hänelle jutella pahasta olosta, mikä herää, kun hän on samalla paikkakunnalla jossa petti?

-ap

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettämisen suhteen...Joskus niin vain käy, mutta siitäkin voi yrittää selvitä ja osa selviääkin...Mutta, mutta...Teidän tilanteessa jotekin vaikuttaa siltä, että miehesi on vielä ihan nassikka. Hänestä ehkä voi vuosien saatossa tulla ihan kelpo puoliso, mutta iaka ei ole vielä kypsä. Hän tarvitsee kasvaakseen eron, joka osoittaa hänelle missä mennään ja millä ehdoilla...Jos nyt katsot asiaa sormien välistä, tulet törmäämään siihen taas uudestaa...Joten eroa, sinä pärjäät kyllä!

Vierailija
22/42 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi koskaan tulla tuollaisen ihmisen kanssa toimeen vaan suhteenne syö sinut sisältä ja kuten joku jo sanoikin eroaminen tulee olemaan myöhemmin todella vaikeaa ja kuitenkin tulette eroamaan niin miksi et tee sitä nyt? Itse paraskin sanomaan, kun ei ole vielä miehestä päässyt eroon, mutta toivottavasti sulla on parempi onni.

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies pystyy estämään eron, jos olet yhtään epävarma, älä ole häneen hetkeen yhteydessä.

Älä lue hänen viestejään, älä vastaa hänen puheluihinsa. Jos tunnet itsesi liian heikoksi, snao, että hoidat lapsen tapaamisasiat ym lapseen liittyvät asiat kolmannen osapuolen (asianajaja?) kautta. Onko sinulla joku ystävä, joka voisi olla tukenasi? Älä anna miehen puhua itselleen jatkoaikaa!

Vierailija
24/42 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei todellakaan kuulu alistua tuollaiseen kohteluun!! Sinun ei tarvitse hyväksyä asiaa, kuten äitisi on neuvonut, koska vauva on tulossa. Usko minua, vauva ei paranna tilannetta. Mutta luulen, että vauva antaa sinulle voimia selvitä erosta. Sinä ja vauva yhdessä, ilman miestäsi. Mies voi tulla lasta hoitamaan ja viettää arkea lapsen kanssa, mutta silti teidän ei tarvitse olla parisuhteessa. Miehelläsi on velvollisuutensa lapsen isänä ja myös oikeus olla lapsen kanssa. Hän on jo tässä vaiheessa valintansa tehnyt, eli rikkonut perheenne pettäessään sinua.

Minusta on hienoa, että olet jo miettinyt "tähänkö tyydyn". Neuvoni on ÄLÄ TYYDY!! Naimisiin menemällä kahlitset itsesi vaan tiukemmin tähän suhteeseen, älä tee sitä virhettä! Usko vaan, sinulle löytyy vielä mies joka sinua ja lastasi arvostaa...

Uskon, että koet olosi epävarmaksi, jos eroat miehestäsi ja jäät lapsesi kanssa yksin. Toivon, että voisit puhua äidillesi, että tämä eroaminen on ainoa OIKEA vaihtoehto ja äitisi tukisi sinua tässä asiassa. Selitä äidillesi, että tunnet ahdistusta ja pahaa oloa parisuhteessasi. Kyllä äitisikin ymmärtää, että parempi on erota ja toivonmukaan osaa asettua sinun asemaasi. Ellet saa tukea äidiltäsi, toivottavasti sinulla on ystäviä, jotka tukevat sinua tässä asiassa. Nyt tarvitset paljon voimia ja tsemppausta ja kannustusta!

Minusta tuntuu, kun sinä olisit minä silloin 10v sitten... toivon todellakin, että olet viisaampi, kuin minä olin ja eroat heti, älä tuhlaa kallisarvoista nuoruuttasi tälläiseen vääränlaiseen parisuhteeseen! Sinulla on koko elämä edessäsi!

Sydämeni pohjasta toivon sinulle rohkeutta toimia oikein!

-mami 38v-

Vierailija
25/42 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
26/42 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimi sen mukaan! Silloin teet oikean ratkaisun ajatellen tulevaisuuttasi!

Onni odottaa sinua tulevaisuudessa!

Vierailija
27/42 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi haluaa sinut, hän katuu ja joutuu odottamalla odottaa sinua.

Vierailija
28/42 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, mitä kuuluu?

Vierailija
29/42 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilaa elämääsi tuon miehen kanssa! Nyt on äijän aika ottaa vastuu teoistaan! Joko hän pettää joskus tulevaisuudessa uudestaan, tai sitten ajan myötä sinä katkeroidut ja toivot että olisit eronnut jo ajat sitten. Miehen on turha vedota siihen, että sinä et voi viedä häneltä perhettä. Hän teki itse valintansa pettäessään. Molempia hän ei voi saada!

Eroa, tai käsittele asia miehen kanssa. Koska mies ei jostain syystä suostu asiaa käsittelemään, niin lähde ja äkkiä äläkä pilaa elämääsi!! Tuo mies ei enää pysty sinua onnelliseksi tekemään, tiedät sen itsekin. Löydät onnen jostain muualta jonkun muun kanssa.

Vierailija
30/42 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palaa takaisin vasta, kun tietää sinun huolestuneen ja siinä tilanteessa lupaavan ihan mitä vaan.

Mitä pettämiseen tulee, niin jos nyt jatkat suhdetta, niin mies tietää päässeensä pälkähästä ilman kummempia seurauksia ja katsos vaan, kun sinä hoidat kotona YKSIN pientä vauvaa, niin mies löytää jostain uuden sutturan viihdykkeeksi.

Jos kyseessä olisi joku yhden illan juttu, neuvoisin sinua unohtamaan asian. Vaan useamman kuukauden suhde ja vielä raskausaikana on jo sellainen juttu, että eroamista kannatan minäkin tällä hetkellä. Lapsen parempi elää yhden onnellisen vanhemman kanssa kuin perheessä, jossa vanhemmilla huonot välit.

- Itse eronnut ja niin onnellinen, että lapset olivat pieniä erotessa eivätkä enää muista minkälaista kotielämä oli "ydinperheenä".

Vierailija
31/42 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnekylmä ihminen joka unohtaa sinut jos hänellä on muuta seuraa.

Olet kovin nuori ja elämällä on tarjottavana sinulle parempaa kuin mitä sinulla nyt on.

Olen yksinhuoltaja ja avomieheni petti minua kun odotin toista lastamme, päätin erota ja sitä en ole katunut. Alkuun oli toki raskasta kahden pienen lapsen kanssa mutta aikaa myöten tilanne on helpottunut.

Tunnen itseni niin hyvin etten olisi kestänyt ajatusta uudesta pettämisestä ja elää epäilyjen kanssa tämän miehen kanssa joka pystyi pettämään minua harkitusti ja ajattelemaan vain itsekkäästi.

Minunkin vinkki on se että eroa ja mitä pikimmin sen parempi. Miehesi on jäänyt epämääräisistä asioista kiinni useamman kerran ja tavat eivät ole parantuneet, lisäksi on valehtelua ja haluttomuus selvittää asiat kanssasi.

Älä taivu pelon alle. Sinun ei tarvitse sitoutua lapsesi isään kun on osoittautunut selkeästi ettei hänestä ole vastuunottajaksi tekemisistään. Jotkut miehet eivät kasva aikuisiksi koskaan ja tämä on valitettavaa.

Vierailija
32/42 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen ei ala huutamaan että et voi erota hänestä, kun on pettänyt sinua. Hän ei tajua mitä on tehnyt sinulle eikä sitä kadu eikä myöskään tapojaan muuta. Kun lapsi on syntynyt hän kuvittelee omistavansa sinut ja myös lapsen eikä tule teitä kunnioittamaan tai rakastamaan (normaalin ihmisen tavoin).

Olen myös petetty, mutta koskaan ei pettäjä vaatinut minua pysymään suhteessa edes lasten takia. Vaan hän myönsi asioita, puhui niistä ja katui. Muuten joskus itsekäs luonne mutta ymmärsi olla vaatimatta minulta mitään.

Minä jäin suhteeseen mutta jos mies olisi vähääkään maininninnut että minun nyt vain täytyy kestää tilanne ja jäädä, olisin juossut pois ja lujaa.

Vierailija
33/42 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus ollut tuossa missä sinä nyt, ex-mieheni petti minua kun olin raskaana, annoin anteeksi koska äitini sanoi että kun on lapsi tulossa en voi muutakaan.

Menin naimisiin exäni kanssa, sain lapsen mies petti minua jatkuvasti. Lopulta jo hakkasikin, sain toisen lapsen raiskaamisen seurauksena (ex-mies siis raiskasi minut)

Viimein tasan seitsemän vuotta ekasta pettämisestä sain kerättyä itseni kokoon ja muutettua pois exäni luota.

Tämä vain minun kauhukokemukseni, joka johti vain pahempaan ja pahempaan. Alun ihan pienen pettämisen jälkeen.

Sinulla on aina vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia, ja jos mies ei halua asioista puhua ja keskustella. Niin sinun itse päätettävä voitko elää epäluotettavan ihmisen kanssa.

Vierailija
35/42 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi työntää sinua kauemmaksi omalla käyttäytymisellään niin mitäpä sinä voita

http://www.suhdesoppa.fi/uskottomuus/paattyyko-parisuhde-pettamiseen/

Vierailija
36/42 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfamiestä vaisto vie 🎶🎶🎶

Älä kysy mihin johtaa tie 🎶🎶🎶🎶

Tuuli yksin ymmärtää 🎶🎶🎶🎶

Kun vieraan sänky on miehen määränpää 🎶🎶🎶

Vierailija
37/42 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei kyllä ole mukavaa,

Vierailija
38/42 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein tuli kyyneleet silmiin kun luin viestisi. Nuori todella olen, vasta 23-vuotias.

Paineet "yhdessäolosta" on kovat. Mies todella raivostuu, jos puhunkin eroamisesta. Mies on huutanut, etten voi rikkoa perhettä ja viedä lasta (arkea lapsen kanssa) häneltä. Samoin äitini on neuvonut: "anna pettämisn olla, nyt sinulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin hyväksyä asia, koska vauva on tulossa".

Olen viime aikoina miettinyt, että "tähänkö tyydyn". Mies haluaisi mun kanssa naimisiin ensi kesänä, mutta itseäni ajatus hirvittää.

-ap

Joo, ei. Katsoo varmaan mihin asti venyt. Jos moraali on tuolla tasolla, niin saat katsella ukkosi pettämistä aina. Keräät nyt ne itsekunnoituksen rippeet ja lähdet tuosta suhteesta. Rankkaa on, mutta kyllä sinä selviät, ollaan me muutkin selvitty! Tsemppiä sulle ja kaikkea hyvää ensi vuoteen!

Vierailija
39/42 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vauva on jo 16 vuotias. Kuka kuspää näitä vanhoja juttuja kaivaa?

Vierailija
40/42 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EROA! Heti! 

Tämä sopii harvoin niin hyvin kuin nyt: 

Jätä se sika, ansaitset parempaa.