Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako vuotta lääkikseen kannattaa yrittää

Vierailija
28.06.2026 |

Jos opiskelee 8h päivä koko vuoden eikä tärppää onko liian tyhmä vai voiko vielä oppia

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian tyhmä, voi vielä oppia. Monihan opiskelee tuolla 8h/päivä vuoden ympäri tahdilla useammankin vuoden ennen kuin pääsee. Itse yrittäisin vaikka 10 vuotta, helposti enemmänkin.

Lääkikseen pääsy ei ole mitenkään mahdottoman vaikeaa, eli ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Voi esimerkiksi keskittyä puoli vuotta kerrallaan pelkästään yhteen YO-kokeeseen, ja hoitaa näin kaikki kuusi koetta. Laudaturin saa helposti puolen vuoden aktiivisella pänttäämisellä mistä tahansa tarvittavasta yo-kokeesta, joten tällä strategialla vain kolmessa vuodessa saa hyvin varmasti kuuden laudaturin paperit, ja pääsy lääkikseen on varma.

Vierailija
2/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liian tyhmä, voi vielä oppia. Monihan opiskelee tuolla 8h/päivä vuoden ympäri tahdilla useammankin vuoden ennen kuin pääsee. Itse yrittäisin vaikka 10 vuotta, helposti enemmänkin.

Lääkikseen pääsy ei ole mitenkään mahdottoman vaikeaa, eli ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Voi esimerkiksi keskittyä puoli vuotta kerrallaan pelkästään yhteen YO-kokeeseen, ja hoitaa näin kaikki kuusi koetta. Laudaturin saa helposti puolen vuoden aktiivisella pänttäämisellä mistä tahansa tarvittavasta yo-kokeesta, joten tällä strategialla vain kolmessa vuodessa saa hyvin varmasti kuuden laudaturin paperit, ja pääsy lääkikseen on varma.

Mutta, kun ei olla enää ensikertalaisia🤔🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liian tyhmä, voi vielä oppia. Monihan opiskelee tuolla 8h/päivä vuoden ympäri tahdilla useammankin vuoden ennen kuin pääsee. Itse yrittäisin vaikka 10 vuotta, helposti enemmänkin.

Lääkikseen pääsy ei ole mitenkään mahdottoman vaikeaa, eli ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Voi esimerkiksi keskittyä puoli vuotta kerrallaan pelkästään yhteen YO-kokeeseen, ja hoitaa näin kaikki kuusi koetta. Laudaturin saa helposti puolen vuoden aktiivisella pänttäämisellä mistä tahansa tarvittavasta yo-kokeesta, joten tällä strategialla vain kolmessa vuodessa saa hyvin varmasti kuuden laudaturin paperit, ja pääsy lääkikseen on varma.

Niin mutta vuodethan kuluu, mistä saat rahaa? Pakko kai tehdä töitä. 

Vierailija
4/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liian tyhmä, voi vielä oppia. Monihan opiskelee tuolla 8h/päivä vuoden ympäri tahdilla useammankin vuoden ennen kuin pääsee. Itse yrittäisin vaikka 10 vuotta, helposti enemmänkin.

Lääkikseen pääsy ei ole mitenkään mahdottoman vaikeaa, eli ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Voi esimerkiksi keskittyä puoli vuotta kerrallaan pelkästään yhteen YO-kokeeseen, ja hoitaa näin kaikki kuusi koetta. Laudaturin saa helposti puolen vuoden aktiivisella pänttäämisellä mistä tahansa tarvittavasta yo-kokeesta, joten tällä strategialla vain kolmessa vuodessa saa hyvin varmasti kuuden laudaturin paperit, ja pääsy lääkikseen on varma.

Mutta, kun ei olla enää ensikertalaisia🤔🤔

Pääsykokeenkaan kautta pääseminen ei ole mikään mahdottomuus, toki vaikeampaa kuin todistuksella. Kuitenkin kun tosissaan lukee useamman vuoden niin ennen pitkää on pakko päästä sisään.

Kuinka monta vuotta sisäänpääsyä kannattaa yrittää riippuu vähän siitä kuinka vanha on. Jos 50-vuotiaana pääsee sisään, valmistuu silti 55-vuotiaana ja 55-vuotias lääkäri nyt ei ole kovin vanha. Työuraa jäljellä vielä ehkä 15 vuotta.

Vierailija
5/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liian tyhmä, voi vielä oppia. Monihan opiskelee tuolla 8h/päivä vuoden ympäri tahdilla useammankin vuoden ennen kuin pääsee. Itse yrittäisin vaikka 10 vuotta, helposti enemmänkin.

Lääkikseen pääsy ei ole mitenkään mahdottoman vaikeaa, eli ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Voi esimerkiksi keskittyä puoli vuotta kerrallaan pelkästään yhteen YO-kokeeseen, ja hoitaa näin kaikki kuusi koetta. Laudaturin saa helposti puolen vuoden aktiivisella pänttäämisellä mistä tahansa tarvittavasta yo-kokeesta, joten tällä strategialla vain kolmessa vuodessa saa hyvin varmasti kuuden laudaturin paperit, ja pääsy lääkikseen on varma.

Niin mutta vuodethan kuluu, mistä saat rahaa? Pakko kai tehdä töitä. 

Pienistä töistä tai asumistuesta ja työttömyystuesta? Niin kuin ennenkin.

Vierailija
6/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisäänpääseminen on kovin vaikeaa niin miten mahtaa itse opiskelu sujua? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta kertaa haet kun ala kiinnostaa. Vanhin,jonka tiedän päässeen lääkikseen oli 55v. Preppauskurssi (lääketieteen opintolinjat , 1v, esim E-P:n opistossa on,  siis aivan mainio hyöty sieltä. Hyvä prosentti preppauslinjan käyneistä pääsee sisään.

Vierailija
8/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä nyt niin hieno ammatti ole että 10 vuotta tuhlaisin sisäänpääsyyn. Paljon helpommalla saa saman palkan muualtakin ja työllistyminen ei ole enää jatkossa yhtä varmaa kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monta kertaa haet kun ala kiinnostaa. Vanhin,jonka tiedän päässeen lääkikseen oli 55v. Preppauskurssi (lääketieteen opintolinjat , 1v, esim E-P:n opistossa on,  siis aivan mainio hyöty sieltä. Hyvä prosentti preppauslinjan käyneistä pääsee sisään.

Sekin tehty, ei sisään

Vierailija
10/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt niin hieno ammatti ole että 10 vuotta tuhlaisin sisäänpääsyyn. Paljon helpommalla saa saman palkan muualtakin ja työllistyminen ei ole enää jatkossa yhtä varmaa kuin ennen.

Työllistyminen on kyllä näillä näkymin kaikista varminta lääkäreillä. Minkään muun alan opiskeleminen on aika mahdottoman suuri riski.

Kuitenkim jos lääkikseen pyrkimisen aloittaa 18-vuotiaana ja 10 vuoden päästä pääsee sisään, on tällöin valmis lääkäri jo 34-vuotiaana. Lääkäri on juurikin sellainen ammatti, johon pääsemiseen käyttäisin 10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sisäänpääseminen on kovin vaikeaa niin miten mahtaa itse opiskelu sujua? 

Jos hakee yli 200 työpaikkaa ennen kuin tärppää, onko silloin paska työntekijä?🤔🤔

Vierailija
12/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin 5x.

Eräs tuttu nuori pääsi opiskelemaan haluamaansa eli psykologiaa yrityskierroksella 5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä, kuinka lähellä olet ollut  sisäänpääsyä. Jos suhteellisen lähellä, yritä vielä. Jos jäit tulorajoista kauas, miettisin jotain muuta alaa.

Vierailija
14/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin monta kertaa haet kun ala kiinnostaa. Vanhin,jonka tiedän päässeen lääkikseen oli 55v. Preppauskurssi (lääketieteen opintolinjat , 1v, esim E-P:n opistossa on,  siis aivan mainio hyöty sieltä. Hyvä prosentti preppauslinjan käyneistä pääsee sisään.

Sekin tehty, ei sisään

Eikä tuossa ajassa pitäisi osata ne kirjat jo ulkoa? Ei se lukion bilsa, kemma ja fyssa nyt niin vaikeata ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin monta kertaa haet kun ala kiinnostaa. Vanhin,jonka tiedän päässeen lääkikseen oli 55v. Preppauskurssi (lääketieteen opintolinjat , 1v, esim E-P:n opistossa on,  siis aivan mainio hyöty sieltä. Hyvä prosentti preppauslinjan käyneistä pääsee sisään.

Sekin tehty, ei sisään

Lue enemmän ja lisää. Käy kirjoittamassa vaikka yo-kokeet kemiasta, fysiikasta ja biologiasta ihan harjoituksen vuoksi. Hanki Mafynetin laajat yo-kertausmateriaalit ja koluat ne läpi sataprosenttisesti.

Tee vanhoja yo-kokeita ja varmista että saat niistä laudaturit.

Vierailija
16/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitä, kuinka lähellä olet ollut  sisäänpääsyä. Jos suhteellisen lähellä, yritä vielä. Jos jäit tulorajoista kauas, miettisin jotain muuta alaa.

Varasija noin 200, 10 pistettä

Vierailija
17/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liian tyhmä, voi vielä oppia. Monihan opiskelee tuolla 8h/päivä vuoden ympäri tahdilla useammankin vuoden ennen kuin pääsee. Itse yrittäisin vaikka 10 vuotta, helposti enemmänkin.

Lääkikseen pääsy ei ole mitenkään mahdottoman vaikeaa, eli ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Voi esimerkiksi keskittyä puoli vuotta kerrallaan pelkästään yhteen YO-kokeeseen, ja hoitaa näin kaikki kuusi koetta. Laudaturin saa helposti puolen vuoden aktiivisella pänttäämisellä mistä tahansa tarvittavasta yo-kokeesta, joten tällä strategialla vain kolmessa vuodessa saa hyvin varmasti kuuden laudaturin paperit, ja pääsy lääkikseen on varma.

Mutta, kun ei olla enää ensikertalaisia🤔🤔

Pääsykokeenkaan kautta pääseminen ei ole mikään mahdottomuus, toki vaikeampaa kuin todistuksella. Kuitenkin kun tosissaan lukee useamman vuoden niin ennen pitkää on pakko päästä sisään.

Kuinka monta vuotta sisäänpääsyä kannattaa yrittää riippuu vähän siitä kuinka vanha on. Jos 50-vuotiaana pääsee sisään, valmistuu silti 55-vuotiaana ja 55-vuotias lääkäri nyt ei ole kovin vanha. Työuraa jäljellä vielä ehkä 15 vuotta.

Mikä estää jatkamasta työuraa pidempään ? Hernesniemi  leikkasi vielä 80 vuotiaana

Vierailija
18/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä oli joskus se juttu  paremman peerheen  lapsesta joka opiskeli täyspäiväisesti 6-7 vuotta ennenkuin pääsi sisään.

Vierailija
19/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin monta kertaa haet kun ala kiinnostaa. Vanhin,jonka tiedän päässeen lääkikseen oli 55v. Preppauskurssi (lääketieteen opintolinjat , 1v, esim E-P:n opistossa on,  siis aivan mainio hyöty sieltä. Hyvä prosentti preppauslinjan käyneistä pääsee sisään.

Sekin tehty, ei sisään

Kuinka kauan olet siis jo yrittänyt, ap? Tosiaan lääkiksen pääsykokeen koealue ei ole mitenkään mahdottoman suuri. Itse opiskelin lukion kemian, fysiikan ja biologian lähes kokonaan abikeväänä ja tosiaan opin siinä kirjat ulkoa. Jos kokonaisen vuoden lukee, silloin pitäisi kyllä muistaa kaikki vaikka puoliunissaan. Kahdesta tai kolmesta vuodesta puhumattakaan.

Vierailija
20/26 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitä, kuinka lähellä olet ollut  sisäänpääsyä. Jos suhteellisen lähellä, yritä vielä. Jos jäit tulorajoista kauas, miettisin jotain muuta alaa.

Varasija noin 200, 10 pistettä

Millä pistemäärällä pääsi sisään ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän