Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä tienaa 100 000 euroa vuodessa, perheen rahat eivät riitä

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 ja yli, ei todellakaan tee enenpää töitä kuin se tavallinen siivooja tai kaupan kassa, paskapuhetta.

Yrittäjä ehkä tekee, tai ehkä teettää muilla ja nauttii vaan rahoista jotka on repinyt työntekijöiden selkänahasta :)

Niiden pienipalkkaisten ihmistenkö pitäisi maksaa vielä enemmän veroa että te rikkaat saisitte nautiskella rauhassa? Ja tehän ette käytä mitään verorahoilla tuotettua palvelua?

'

kommunisti pääsi kiinni.

Oi että tuntuu hyvältä harrastaa verosuunnittelua tietäen että se on kaikki sinunlaisiltasi pois.

Ja verorahoilla tuotettuja palveluja käytän toki minäkin. Lähinnä mieleeni tulee katuvalot ja tiet.

olet sinä kaiken muun itse kustantanut? Kiva :) Otetaan sulta kokkeli kaikki muu sitten pois, saat pitää katuvalot ja tiet.

Vierailija
42/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tienaat enemmän niin silti ei ole lupaa nauttia tuloistaan? Hyvin tienaavien on elettävä samalla tavalla kuin "köyhät" ja vähemmän tienaavat, ja heiltä on lupa viedä enemmän verotuksessa HEIDÄN ITSE TIENAAMAANSA RAHAA jotta voidaan kustantaa köyhemmille hyvinvointiyhteiskunnan palvelut?

Kuulkaas, jokainen voi opiskella / tehdä suunnitelmansa niin että tienaa vaikkapa sitten sen 100 000e / vuosi. Se on ihan pelkkä valinta. Ja kun sen verran tienaa, niin jotenkin on kohtuullista että siitä omasta rahasta saisi myös nauttia.

Meidän perheessä tienataan hyvin. Hyvät palkkatulot eivät ole tulleet ilmaiseksi vaan niiden eteen on tosiaan tehty ja tehdään koko ajan töitä. Mieheni on yrittäjä. Ja kyllä, käytämme rahaa sellaiseen mihin ei ikimaailmassa olisi ollut varaa silloin kuin tienasimme vaikkapa n. 5000e/kk/yhteensä. Nytkö sitten meidän verotusta pitää nostaa, koska me tienaamme liikaa, koska emme ole ansainneet tulojamme ja koska naapurin Liisan on saatava työttömänä / vähän tienaavana yhteiskunnan tukea, eikä hän voi tukea saada jos ei "rikkaiden" verotusta nosteta?

Tämä ei mene mitenkään mun ymmärrykseen. Totta kai menoistamme voisi karsia, mutta niin paljon multa ei ymmärrystä löydy että mä karsisin menoistani ja pienentäisin palkkatulojamme jotta voisimme kustantaa tähän yhteiskuntaan subjektiivisen päivähoidon, lähes ilmaisen terveydenhuollon yms, ja vieläpä kotona makaaville työttömille ilmaiseksi nämä palvelut. En ole mitenkään velvollinen kustantamaan kenellekkään mitään palveluita.

Siellä on tasavero 15 %. Ai niin, sen lisäksi tarvii laittaa kalterit kodin ikkunoihin ja ajaa panssariautolla omaisuuden ja hengen turvaamiseksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 ja yli, ei todellakaan tee enenpää töitä kuin se tavallinen siivooja tai kaupan kassa, paskapuhetta.

Yrittäjä ehkä tekee, tai ehkä teettää muilla ja nauttii vaan rahoista jotka on repinyt työntekijöiden selkänahasta :)

Niiden pienipalkkaisten ihmistenkö pitäisi maksaa vielä enemmän veroa että te rikkaat saisitte nautiskella rauhassa? Ja tehän ette käytä mitään verorahoilla tuotettua palvelua?

'

kommunisti pääsi kiinni.

Oi että tuntuu hyvältä harrastaa verosuunnittelua tietäen että se on kaikki sinunlaisiltasi pois.

Ja verorahoilla tuotettuja palveluja käytän toki minäkin. Lähinnä mieleeni tulee katuvalot ja tiet.

Onneksi minulla yrittäjänä on asiansaosaava lakimies joka neuvoo miten sinunlaisillesi jää mahdollisimman vähän mun tuottamia verorahoja.

vaan sun työntekijät. Se pomon homma on kaikista töistä helpointa, ja silti siitä maksetaan eniten. En usko että kukaan suuri pomo joka tienaa satoja tuhansia euroja vuodessa on millään lailla "tuottanut" niitä rahoja, kunhan istunut toimistolla muutaman tunnin päivässä ja näyttänyt tärkeältä :)

Vierailija
44/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi saamme normaalin lapsilisän lisäksi vaikeavammaisen lapsen hoitotukea 200/kk VEROTTOMANA. Varmasti joku kadehtii tätäkin. Muut tulot muodostuvat minun palkastani ja miehen eläkkeestä. Ihan hyvin pärjäämme.

Vierailija
45/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

'

kommunisti pääsi kiinni.

olet sinä kaiken muun itse kustantanut? Kiva :) Otetaan sulta kokkeli kaikki muu sitten pois, saat pitää katuvalot ja tiet.

miksi paremmin tienaavan (yrittäjän) pitäisi maksaa palveluista enemmän kuin sinun? Tiedätkö kuinka paljon yrittäjä on jo maksanut kaikesta? Jos sinä saat palkkatuloa vaikkapa 4000e/kk ja maksat siitä verot, sinun osuutesi palveluiden maksajana on siinä. Minä maksan joka vuosi yli 50 000e veroja valtiolle ensin yritykseni kautta, sitten palkkatuloistani joka ikinen kuukausi 2300e. Ja JOS yritykseni tekee voittoa ja haluan nostaa sitä rahaa itselleni, maksan ENSIN voitosta veron valtiolle ja sen lisäksi vielä veron itse siitä osuudesta jonka nostan itselleni.

Joten, kumpi nyt onkaan itsekäs, sinä vai minä' yrittäjänä? Kumpi tuo tähän maahan enemmän verotuloja? Ja silti olet sitä mieltä että vielä minun pitäisi maksaa lisää? MIKSI???

Vierailija
46/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eiköhän tuo äiti ole saanut jotain kodinhoitotukea tms., usean vuoden ajan, kun lapsiakin on noin monta?

Vaikuttaa tosiaan toimituksen provolta. Todella haussa saa olla elämänhallinta, jos noilla tuloilla ei pärjää.

Vierailija
47/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

'

kommunisti pääsi kiinni.

Onneksi minulla yrittäjänä on asiansaosaava lakimies joka neuvoo miten sinunlaisillesi jää mahdollisimman vähän mun tuottamia verorahoja.

vaan sun työntekijät. Se pomon homma on kaikista töistä helpointa, ja silti siitä maksetaan eniten. En usko että kukaan suuri pomo joka tienaa satoja tuhansia euroja vuodessa on millään lailla "tuottanut" niitä rahoja, kunhan istunut toimistolla muutaman tunnin päivässä ja näyttänyt tärkeältä :)

Istun toki joka päivä muutaman tunnin toimistolla kaiken muun ohella. Ja sen lisäksi MINÄ ITSE kannan riskin yritystoiminnastani. Kukaan työntekijäni ei sitä tee. Työntekijällä ei ole mitään käsitystä siitä miten paljon pomona teen koko ajan töitä jotta yritykseni olisi kannattava ja jotta työntekijöilleni olisi töitä. Vai luuletko sinä että kun yrityksen on saanut käyntiin, se pyörii itsentään kannattavana hamaan tappiin asti? Ehei, väärä luulo.

Vierailija
48/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monellako teistä on vanha talo pk-seudulla, sen lainakulut, remonttimenot, sairauskulut ja 6-henkisen perheen asumis- ja elinkulut? Esimerkkitapauksen miehen tuloista lähes puolet menee suoraan muualle kuin palkkatilille. Jos netistä ottaa ensin pois lainakulut esim. 2500 ja asumiskulut esim 500/kk (sähkö, lämpö, vesi, vakuutukset) saa varmasti katsoa aika tarkkaan, missä tahdissa remppaa pääsee tekemään ja mitä ostoskoriin laittaa. Työssäkäyvän päivät venyvät pitkiksi ja rasittaviksi kun joutuu tekemään toisen työpäivän rempan parissa ja ammattiapu on aina 30-60 euroa/tunti.

Ihmiset, jotka väittävät pärjäävänsä loistavasti puolilla tuloilla, asuvat ilmaiseksi ilmaisessa asunnossa maalla.

Vierailija
49/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä yhden ihmisen palkalla elää. Eikä toi yli 100 000 euroa + 6000 euroa lapsilisiä siihen päälle ole ihan kohtuuraha elää, kun perheessä on vain yksi työssäkäyvä ihminen? Miksi tuolla perheellä pitäisi olla yhtään tuon parempi elintaso? Jos perheessä on sairas aikuinen joka ei pysty töihin, niin tottahan se jotenkin näkyy - tuossa perheessä on kaikesta huolimatta hyvin talousasiat! En jaksa käsittää mitä tuo nainen valittaa, on varmaan turhautunut sairaudestaan mikä onkin ikävää. Luulisin kuitenkin, että noi 4 lapsen äitiyslomat yms. ovat osasyy siihen että töitä ei ole löytynyt, ei pelkästään sairaus, kun ei kerran ole eläkepäätöstäkään. Jos perhe valitsee 4 lasta niin voihan se tosiaan vaikuttaa työllistymiseen.

Vierailija
50/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pomon homma helpoin kaikista". No, ryhdypä sitten pomoksi. Muutaman tunnin istumisella saat hurjat tulot. Kasva aikuiseksi ennen kuin julistat tällaisia totuuksia suustasi.

Vierailija
51/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monellako teistä on vanha talo pk-seudulla, sen lainakulut, remonttimenot, sairauskulut ja 6-henkisen perheen asumis- ja elinkulut? Esimerkkitapauksen miehen tuloista lähes puolet menee suoraan muualle kuin palkkatilille. Jos netistä ottaa ensin pois lainakulut esim. 2500 ja asumiskulut esim 500/kk (sähkö, lämpö, vesi, vakuutukset) saa varmasti katsoa aika tarkkaan, missä tahdissa remppaa pääsee tekemään ja mitä ostoskoriin laittaa. Työssäkäyvän päivät venyvät pitkiksi ja rasittaviksi kun joutuu tekemään toisen työpäivän rempan parissa ja ammattiapu on aina 30-60 euroa/tunti.

Ihmiset, jotka väittävät pärjäävänsä loistavasti puolilla tuloilla, asuvat ilmaiseksi ilmaisessa asunnossa maalla.

Vierailija
52/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tienaat enemmän niin silti ei ole lupaa nauttia tuloistaan? Hyvin tienaavien on elettävä samalla tavalla kuin "köyhät" ja vähemmän tienaavat, ja heiltä on lupa viedä enemmän verotuksessa HEIDÄN ITSE TIENAAMAANSA RAHAA jotta voidaan kustantaa köyhemmille hyvinvointiyhteiskunnan palvelut?

Kuulkaas, jokainen voi opiskella / tehdä suunnitelmansa niin että tienaa vaikkapa sitten sen 100 000e / vuosi. Se on ihan pelkkä valinta. Ja kun sen verran tienaa, niin jotenkin on kohtuullista että siitä omasta rahasta saisi myös nauttia.

Meidän perheessä tienataan hyvin. Hyvät palkkatulot eivät ole tulleet ilmaiseksi vaan niiden eteen on tosiaan tehty ja tehdään koko ajan töitä. Mieheni on yrittäjä. Ja kyllä, käytämme rahaa sellaiseen mihin ei ikimaailmassa olisi ollut varaa silloin kuin tienasimme vaikkapa n. 5000e/kk/yhteensä. Nytkö sitten meidän verotusta pitää nostaa, koska me tienaamme liikaa, koska emme ole ansainneet tulojamme ja koska naapurin Liisan on saatava työttömänä / vähän tienaavana yhteiskunnan tukea, eikä hän voi tukea saada jos ei "rikkaiden" verotusta nosteta?

Tämä ei mene mitenkään mun ymmärrykseen. Totta kai menoistamme voisi karsia, mutta niin paljon multa ei ymmärrystä löydy että mä karsisin menoistani ja pienentäisin palkkatulojamme jotta voisimme kustantaa tähän yhteiskuntaan subjektiivisen päivähoidon, lähes ilmaisen terveydenhuollon yms, ja vieläpä kotona makaaville työttömille ilmaiseksi nämä palvelut. En ole mitenkään velvollinen kustantamaan kenellekkään mitään palveluita.

Edes teoriassa kaikki ei voi tienata tuota summaa. Vaikka kaikki olisivat yhtä viisaita ja ahkeria. Koska varakkaita voi olla vaan määrätty osa. Jos muiden palkat nousee liikaa niin varakkaat köyhtyy. On mahdotonta olla yhteiskuntaa missä kaikki tienaisivat 100 000 euroa. Ellei maito maksaisi 50 euroa litra.

Sinä käytät koko ajan julkisia palveluita. Et olisi sinäkään varakas jos joutuisit maksamaan oikeasti omat kulusi. Jos lapsesi saisi vaikka syövän niin millä sen maksat. Jos on vaikea syöpä niin se maksaa yleensä muutaman miljoonan sen hoitaminen. Eikä se ole liioittelua. HIV lääkkeet maksavat oikeasti monta kymmentä tuhatta euroa kuussa.

Eli jos tulisit oikeasti sairaaksi niin et olisikaan niin varakas.

Jos maksaisit oman lapsesi koulutuksen niin vuosi palkkasi ei riittäisi lähellekkään.

Yhdysvalloissakin pitää maksaa vain jatko-opinnot (ei aina), mutta jos joutuisi maksamaan myös peruskoulun niin todella harvalla olisi varaa.

Yrittäjät saavat aivan järjettömästi etuja. Esimerkiksi alv vähennykset pitäisi ottaa pois jos haluatte itse maksaa kaikki kulunne. Samoin tietenkin kilometrikorvausten vähennykset.

Yrittäjän pitäisi myös maksaa työntekijöilleen paljon parempaa palkkaa. Jos kaikki joutuu maksamaan kaiken itse niin työnantajalle kaatuu sairasvakuutusten maksut ja kaksin-kolminkertaiset palkat työntekijöille.

Pääomaverotus pitäisi laittaa tuloverotuksen tasalle. Eli yhtä isoksi. Yrittäjä pitää laittaa täysin vastuuseen yrityksensä rahoista. Samoin kuin Brasiliassa pankin omistajat. Jos yritys kaatuu niin KAIKKI rahat pois omistajilta.

Yrittäjien pitäisi aivan samoin maksaa sähköstä kuin tavallisten ihmisten. Ihan samat hinnat.

Yritysten pitäisi itse maksaa täysi terveydenhuolto jokaiselle työntekijälle.

Varakkailta kaikki avustukset pois. Lapsilisät ja oikeudet hoitopaikkoihin ja sairaaloihin. Maksakoot itse. Myös Palokunta ja Poliisi antaisi laskun sitä mukaa kun niitä käyttää. Jos yrittäjä tarvitsee palokuntaa kun yritys palaa niin maksakoot kaikki kulut.

Vierailija
53/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olette toisen omaa pois ottamassa.

Se on huomattu.

Oli puhe verovarojen käytöstä. Olen niin rankasti maksupuolella että pahaa tekee.

Kiitollisuutta on toki moisesta turha odottaa, kateellisten vinkunaa riittää kyllä.

Vierailija
54/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaistukea on kolmea lajia: perus, korotettu ja ylin. Me saamme tuota keskimmäistä. Kävin Kelan sivuilta tarkastamassa, että tänä vuonna määrä onkin 215,40. Jiihaa! 15 euroa lisää tuhlattavaksi kevytmieliseen elämään.

Vierailija
55/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas niin harhaluuloja yrittäjiä kohtaan. Jos kerta tekemällä saman verran töitä kuin siivoja tai kaupan kassa voisi tienata 100 000e/vuosi, miksi ei kaikki ryhdytä yrittäjiksi?

t. yrittäjä, jolla 45 työntekijää ja työpäivät klo 8-20 joka ma-pe, vähintään.

Tunnen paljon yrittäjiä, koska olen itsekin joskus ollut yrittäjä. Niinpä niin, miksi kaikki ei ryhdy yrittäjäksi, siksi että suurin osa yrittäjistä ei saa edes omaa elantoaan raavittua kasaan kun yksin yrittää. Se että on 45 työntekijää onkin sitten jo ihan toinen juttu. Jos sinä teet oikeasti töitä, niin hyvä niin, sinulle ne tulot kyllä suonkin, jos maksat verosi marisematta kuten köyhemmätkin yrittäjät ja palkansaajat. Tiedän eräänkin pariskunan joilla on molemmilla ollut pienehköt yritykset ainakin parikymmentä vuotta, miehen yritys ei pysyisi päivääkään pystyssä ilman hyviä työntekijöitä, yrittäjällä ei oikeasti ole hajuakaan mistään, ja niin vaan pyörittää firmaa. Vaimo ei osaa omaa puljuaan edes yöksi kiinni, pitää työntekijälle soittaa että miten tämä hälytin laitetaan päälle, entä miten kassakonetta käytetään....

Vierailija
56/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pomon homma helpoin kaikista". No, ryhdypä sitten pomoksi. Muutaman tunnin istumisella saat hurjat tulot. Kasva aikuiseksi ennen kuin julistat tällaisia totuuksia suustasi.

Jos yrityksellä mennee huonosti niin pomo ei sa palkkaa. Jos sattuu onnettomuus työpaikalla joka johtuu yrityksestä niin pomo joutuu vankilaan.

Jos pomo tekee päätöksen joka aiheuttaa tilanteen jossa yritys joutuu irtisanomaan porukkaa, niin pomo maksaa nöiden ihmisten palkat omasta pussista. Valta ja vastuu pitää kulkea samassa. Jos on valta päättää niin on myös vastuussa.

Vierailija
57/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat tuollaisen asunnon? Osta halvempi kerrostalo asunto niin ei ole kuluja.

Vierailija
58/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juuri ollut 3 vrk työmatkalla jolla aamu alkoi 8 ja illallisen jälkeen pääsi nukkumaan klo 23. Yöllä sitten seuraavan päivän agendaa vielä tein.

Mä vien lapset tarhaan klo 8 ja tulen kotiin klo 17, työmatkaa 15 min joten ihan kunnon päivä. Lisäksi mä yleensä ainakin 3 iltaa viikosta teen vielä klo 21-23 töitä kun lapset nukkuu. Koskaan ei onnistu 4 viikon yhtämittainen kesäloma ja melkein aina omalla lomalla tulee joku juttu että joutuu avaamaan koneen ja selvittelemään jotain asiaa. Matkapäiviä jolloin tehdään vähintään se 12h töitä oli viime vuonna 54.

Älä tule sanomaan etteikö sen suuremmna palkan eteen tehtäisi töitä.

Vierailija
59/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monellako teistä on vanha talo pk-seudulla, sen lainakulut, remonttimenot, sairauskulut ja 6-henkisen perheen asumis- ja elinkulut? Esimerkkitapauksen miehen tuloista lähes puolet menee suoraan muualle kuin palkkatilille. Jos netistä ottaa ensin pois lainakulut esim. 2500 ja asumiskulut esim 500/kk (sähkö, lämpö, vesi, vakuutukset) saa varmasti katsoa aika tarkkaan, missä tahdissa remppaa pääsee tekemään ja mitä ostoskoriin laittaa. Työssäkäyvän päivät venyvät pitkiksi ja rasittaviksi kun joutuu tekemään toisen työpäivän rempan parissa ja ammattiapu on aina 30-60 euroa/tunti. Ihmiset, jotka väittävät pärjäävänsä loistavasti puolilla tuloilla, asuvat ilmaiseksi ilmaisessa asunnossa maalla.

Tolla lyhennyksellä lainan pitäisi olla ainakin 350th, ..jollei heillä ole itään omaisuutta ei tuollaista lainaa myönnetä..

Vierailija
60/154 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku muu niistä tietää? Olen ottanut riskin ryhtymällä yrittäjäksi, eikä valtio tukenut tätä mitenkään. Mutta yritykseni tuloista valtio kyllä vie ison osan. Siis rahoista jotka minä olen omalla työlläni ansainnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän