Onko päiväkodin henkilökunnalta KIELLETTY
Onko päiväkodin henkilökunnalta kielletty liikkuminen pihalla kun ovat ulkona lasten kanssa? Luulisi, että joku haluaisi ottaa ilon irti siitä, että saa olla työaikana ulkona ja liikkuisi siinä samalla, edes vähän. Tai menisi vaikka lasten pulkkaleikkeihin mukaan. Kyllä siinä samalla pystyy valvomaan lapsia kun vähän hölkkäilee ympäriinsä tai leikki lasten kanssa. Vai onko tämä jostain syystä kielletty, kun kaikki aina vain pönöttää ihan paikoillaan? Ja näillä pakkasilla sitten hytisee vilusta.
Kommentit (86)
Naiset seisoo ringissä ja ei taatusti vahdi niitä lapsia. Mutta aikaa riittää haukkua sitä mieshoitajaa, joka puuhaa lasten kanssa.
Toisaalta ymmärrän, ettei miehet jaksakaan siinä juoruringissä seisoa, koska aina siellä haukutaan sitä, joka ei ole töissä.
Se eri päiväkodeissa sijaistanut
Hurjaa miten VIHAmielisesti suhtaudutaan esim. niihin mieshoitajiin, jotka tykkäävät touhuta lasten kanssa pihalla. Eikö sillä voi myös olla turvallisuusasiat hallussa kun touhuu siinä lähellä ryhmää lapsia ja niiden kanssa.
ap
Valitettavan usein sillä ei ole ne turvallisuusasiat hallussa.
Oman lapseni suosikki oli päiväkodissa yhtenä vuonna miesopettaja, mutta kyllähän omin silmin näin, että se johtui siitä, että mies teki lasten kanssa kaikkea hauskaa naisopejen tehdessä kaikki ikävimmät hommat.
Onnettomuuksia ja karkaamisia sattui sen miesopen ollessa töissä useammin kuin koskaan.
Varmasti on niitä hyviäkin miehiä päiväkodissa töissä, mutta ehkä putkiaivoilla on hankala mieltää kokonaisuuksia.
kun on paljon kivempi seisoa ringissä juoruamassa ja haukkumassa sitä, joka puuhaa lasten kanssa.
Olen sijaistanut aika monella päiväkodilla ja aina oli tämä sama piirre. Jos joku hoitaja puuhasi lasten kanssa, ringissä sitä haukuttiin, koska rinkiläiset vaikutti laiskoilta.
Paremmin sijainenkin pärjäsi, kun tunki itsensä siihen rinkiin juoruamaan.
Niin ja ei unohdeta näitä "kasvatusalan ammattilaisia", jotka haukkuvat lapsia!
Anteeksi kielenkäyttöni, mutta ilkeät ämmät, joiden pitäisi hoitaa itseään, tulevat ja purkavat pahaa oloaan pieniin lapsiin ja näiden haukkumiseen - en tarkoita, että haukkuisivat lapsia päin näköä, mutta ei ole MITÄÄN positiivista ja kannustavaa sanottavaa, "ÄLÄ MENE SINNE, ÄLÄ TEE SITÄ, ÄLÄ TEE TÄTÄ, EI SILLEEN, EI TÄLLEEN, SE ON AINA TOLLANEN, SE EI KOSKAAN TOTTELE!"
tätä seisomista koko ulkoilun ajan?
Jos olet, niin olen pöyristynyt.
Tänäänkin rakennettiin lasten kanssa lumilinnaa, yksi aikuinen kolasi pihaa ja kävelyväyliä ja toiset kaksi vetivät pieniä pulkassa. Me otetaan nimenomaan ilo irti ulkoilusta. Mutta kyllä puhut tottakin. Ihmettelen aina näitä piirissä seisojia, siihen musta ei olis, eikä onneksi työkavereistanikaan.
t. lto Helsingistä
tätä seisomista koko ulkoilun ajan?
Jos olet, niin olen pöyristynyt.
ole ap, mutta ainakin yhteen päiväkotiin hänen sanansa sopivat täysin. Minä minittäin näen erään päiväkodin pihan työhuoneeni ikkunasta. Jos tuo henkilökunta pukeutuisi ruskeaan, niin männynrunkoinahan heitä saattaisi pitää. Niin paikallaan pönöttävät ringissä, ihan hievahtamatta. Day in, day out...
kun on paljon kivempi seisoa ringissä juoruamassa ja haukkumassa sitä, joka puuhaa lasten kanssa.
Olen sijaistanut aika monella päiväkodilla ja aina oli tämä sama piirre. Jos joku hoitaja puuhasi lasten kanssa, ringissä sitä haukuttiin, koska rinkiläiset vaikutti laiskoilta.
Paremmin sijainenkin pärjäsi, kun tunki itsensä siihen rinkiin juoruamaan.
Onneksi pääsin kouluun ja pois lastenhoitajan töistä. Ei ikinä enää.