G: Kumman kuuluu laittaa "välilaita" kassahihnalla?
Mielestäni edellä olevan kuuluisi laittaa se "valilaita", jolla erotetaan asiakkaiden ostokset toisistaan.
Perusteluni: Edellä olevalle koituu vaivaa, jos kassa näppäilee seuraavan asiakkaan ostoksia konelle ja joutuu sitten korjaamaan ja siten maksutapahtuma kestää kauemmin.
Kommentit (28)
Siksi omien ostosten perään laitetaan se kapula.
Se laittaa, joka ehtii/viitsii/huvittaa jne
Ihan sama, kumpi laittaa. Itse laitan etummaisena useimmiten, mutta aina en ehdi tai huomaa. Oikeastiko joku pohtii tällaistakin, että kumman "kuuluu"???
Minusta tuntuu että joku takana oleva on lähinnä hätäinen jos ehtii laittamaan kapulan ennenkö laitan sen itse. Kohteliasta se minusta on jos edellä menijä sen laittaa muttei minua kutita jos toinen ei sitä laita.
Ei tuo kyllä keneltäkään mitään lisää aikaa vie.
Jos joku vie aikaa niin se että saan 4 ostoskassillista pusseihin! Ja asiakkaana saan laittaa niitä omassa tahdissani.
Pitäiskö sinun ap vähän hellittää? Tunnut vähän turhan kireältä.
Ja ikinä ei ole ollut ongelmia kassalla rahastuksen suhteen. Kauan sitten joku kassa halusi välttämättä laittaa kapulan siihen , vaikkei muita asiakkaita edes ollut.
Eikös tästä aiheesta ole keskusteltu jo useampaan otteeseen? Haulla saattaisi löytyä. Mielipiteitä on kolme, puolesta, vastaan ja mitävälii?
sekä eteen, että taakse kun tuntuu että se on monelle ylitsepääsemätön haaste. Ihmeellisen saamattomia ihmiset on tässäkin asiassa.
joskus takana ollessa en tahallani laita, kun se on mielestäni edellä olevan velvollisuus. Siinä tulee häslinkiä, mutta toivottavasti laiskuri oppiin.
sekä eteen, että taakse kun tuntuu että se on monelle ylitsepääsemätön haaste. Ihmeellisen saamattomia ihmiset on tässäkin asiassa.
Ainakin tässä asiassa. En laita kapuloita.
Ainakin tässä asiassa. En laita kapuloita.
sinä olet saamaaton. Mitä helkkarin pakokauhua sulle se kapula sit aiheuttaa? Loukkaako se jotenkin sun yksityisyyttä? Niillä on ihan tarkoitus niillä kapuloilla.
Se kapula laitetaan, kun omat ostokset on kaikki siinä hihnalla eli on "valmis". Kumpikohan paremmin tietää, oliko siinä nyt kaikki, se jonka omat ostokset ne on vai se seuraava?
Kyllä mä tosin laitan sen kapulan, jos se edellinen ei kykene. Silloin laitan sekä omieni eteen että taakse.
Jos joku sen siihen laittää, niin senkus vaan. Itse on kkoskaan koske moiseen kapulaan. Kauppa- asiat on tullut hoidettua silti kymmenien vuosien aikana mallikkaasti. Kukaan myyjä tai kauppias ei ole tullut sanomaan ohjeita, kuinka kaupassa kuuluu ostaa, rahat ovat kelvanneet ja minä olen saanut haluamani.
Outoja juttuja, mistä täällä määrätään!
Koska hän tietää, koska hänen lappaamisensa on loppu. Aidan asettaminen on merkki takana tulevalle, että sun vuki.
toki asetan aidan, jos edellä kävijä on tyhmä eikä tajua tehtäväänsä.
Meinaatko laskea nyt ap jonkun keskiarvon ja käydä liimailemaan siitä muodostettavaa sääntöä kassoille?
laittaa se, joka on latonut ostoksensa valmiiksi siihen hihnalle. Mistä se perässä tulija voi tietää milloin sinun kärrysi/sylisi/korisi on tyhjä tai aiotko vielä viime hetkellä heitellä lisää tavaraa hihnalle kassan vieressä olevasta karkki- tai lehtihyllystä.
Ihan sama, kumpi laittaa. Itse laitan etummaisena useimmiten, mutta aina en ehdi tai huomaa. Oikeastiko joku pohtii tällaistakin, että kumman "kuuluu"???
Ihan oikeastiko joku ottaa nämä av-aloitukset noin tosissaan eikä ymmärrä niiden kevyttä luonnetta?
Voi Jeesus.
Se kapula laitetaan, kun omat ostokset on kaikki siinä hihnalla eli on "valmis". Kumpikohan paremmin tietää, oliko siinä nyt kaikki, se jonka omat ostokset ne on vai se seuraava?
Tuo on se looginen perustelu sille miksi edellä oleva laittaa.
Syy on se, että hän luultavasti ylettyy paremmin siihen kapulaan, perässä tuleva joutuisi kurottamaan.
Mielestäni edellä olevan kuuluisi laittaa se "valilaita", jolla erotetaan asiakkaiden ostokset toisistaan.
Perusteluni: Edellä olevalle koituu vaivaa, jos kassa näppäilee seuraavan asiakkaan ostoksia konelle ja joutuu sitten korjaamaan ja siten maksutapahtuma kestää kauemmin.
Itse laitan jos huomaan, että perääni tulee joku, mutta en ärsyynny, jos joudun itse laittamaan tullessani kassalle.
Minä laitan sen aina, kun olen latonut omat ostokseni hihnalle. Ja jos edellä oleva ei sitä laita, laitan sen itse, kun hän on saanut ostoksensa laitettua hihnalle.