Ruokaan rahaa 25 e/vko. Mitä ostat?
Olen pienituloinen, rahaa on ruokaan käytettävissä noin 100 e kuussa. Kaipaisin nyt vinkkejä, millaisia ruokia kannattaisi ostaa jotta raha riittäisi tasaisesti. Kiitos kaikista vinkeistä jo etukäteen!
Kommentit (47)
Jauhelihaa, kinkkusuilakeke,lenkkiä,perunoita,leipää, leikkelettä,monta eurontuotetta.
Kannattaa tarkkailla alennuksia, vertailla hintoja ja ostaa pakkaseen niitä hyviä tarjouksia!
Leipoa kannattaa itse leipää; jos tuntuu ettei aina ole aikaa, niin tekee ison satsin silloin kun siihen on aikaa. Pakkaseen vaan ja sieltä voi sulatella. Vaihtelevuutta leipiin saa, kun käyttää eri jauhoja. Itse tein kerran ihan tavalliseen piirakkavuokaan todella helpolla leipäohjeella, johon ei edes mennyt maitoa.
Myös tekemällä keittoja säästää aika paljon. Perus makkarakeittoon Pirkan lenkkimakkaraa, euron paikkeilla. Perunaa, alle 2e. Kasvisliemikuutio nyt on halpa ja lisäksi voi laittaa tuoretta porkkanaa ja sipulia.
Välipalaksi nyt voi olla vaikka mitä vaihtoehtoja; jogurttia 1 litran purkista, vispipuuroa, ne omatekemät sämpylät... Lapsille mehua tiivisteestä. Maidosta nyt ei tietenkään tingitä.
Aamupalana puuroa ja siihen voi laittaa pilttiä, pakkasesta marjoja yms. Lapsille voi tehdä suklaamannapuuroa silloin tällöin sekoittamalla mannapuuroon kaakaojauhetta.
Hedelmiä kannattaa ostaa niin, mitä löytyy alennuksesta. Tietenkään niistäkään ei voi täysin luopua.
Kaiken kaikkiaan meille on ollut suureksi avuksi kaupan alennukset, jotka olemme pakkaseen laittaneet. Nytkin sieltä löytyy jauhelihaa, lenkkiä, peruna-sipuliaekoitusta. Helposti tämän viikon ruuat!
Mistä saa rahaa lisää, tai ilmaista ruokaa kaveriksi. Tuolla ei elä.
Et ole varmaan ikinä ollut opiskelija?
Ja lisäksi pitkäaikaistyötön. sen lisäksi että maksan liki 600€ vokraa, ja käytän noin 50-100€ viikossa ruokaan ostan myös pörssistä osakkeita joka vuosi keskimäärin tuhannella eurolla.
800€ kuussa korvaukset riittää tähän ihan hyvin kun ei käytä päätä hatun pidikkeenä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2013 klo 22:44"]
on monesti lauantai-iltana leivät 50% alennuksella.
maitolitara maksaa 0,71 senttiä li 1,5 saa jo 2 litraa. juguttilitra maksaa alle euron.
Minäkin suosittelen Lidliä jonka ostoksia voi sitten täydentää sittarin ja s-marketin tarjouksilla.
[/quote]
Ai myyvät leipääkin -50%? Kai ne sitten ottaa ne aamulla pois? Saman päivän leipää kun ei saa myydä..
mä en oikein ymmärrä näiden viestiä tarkoitusta.
Jokaisella on varmaan jotain jääkaapissa, kuivakaapissa ja pakkasessa.
Me kerran saatiin hyvä tarjous uudesta autosta ja tajuttiin jos nyt ostetaan uusi, ollaan 3 kk tosi pienellä budjetilla. Sen 3 kk jälkeen oli kaapit tyhjä, pakkanen meni sulatukselle, kummatkin koko ajan juoksi työn puolesta eri illanistujaisissa.
Lähtökohtana se että mitä varastoja on voi tarkoittaa, kuten meidän kohdalla, ettei meillä mennyt ruokaan 3 kk aikana kuin 200 euroa.
Periaatteessa sitä voi vaikka puuroa syödä jos huvittaa.
Mun ystävä muutti Suomeen ja autoin paperihommien kanssa. Halusi korvata jotenkin ja en tietenkään ystävältä mitään ottanut.
Hän oli töissä jossain ???? tukku-vähittäiskauppa-esittelijä ??? en tiedä ja sai kohta vanhaksi menneitä nutrilettejä pilvin pimein. Toi mulle 10 pakettia ja seuraavana kesänä kun mulla oli pitkä loma, pidin kuukauden nutrilett-paaston ja säästettiin taas tosi paljon ruokakuluissa.
Ja kummatkin oltiin tyytyväisiä.
Kysy tuolta: http://www.vauva.fi/keskustelu/3415563/ketju/toissa_vuonna_ruokalaskumme_oli_70_euroa_paiva
Käy sieltä hakemassa jauhelihaa, klementtiinejä, vispipuuroa, mikroruokia, perunoita,makkaraa, kalapuikkoja ja vaikka mitä!
Saat 25 eurolla paljon!