Enkö tosiaan saa mistään rahaa kun kotihoidontuki loppuu?
Olen siis 20-vuotias ilman mitään koulutusta. Pelkästään peruskoulu on suoritettuna ja lukio jäänyt kesken. Työvoimakoulutukseen en pääse kun olen alle 25-vuotias ja työkkäritukea en saa kun ei ole ammatillista koulutusta.
Tällä hetkellä siis mies on työttömänä, minä kotihoidontuella ja loput rahat saadaan sossusta. Miten sitten käy kun mun kotihoidontuki loppuu?
Töihin menisin, mut en saa mitään ilman koulutusta ja opintolainaa en halua ottaa kun on miehen opintolainatkin vielä maksamatta. Puhelinmyyntiä yritin mutta meinasin joutua psykoosiin kun en kestänyt sitä, muuta duunia en saa.
Kommentit (110)
Tuet juoksee ja voit sanoa av:lla, että olet hyödyllinen yhteiskunnan jäsen, kun kasvatat TULEVIA VERONMAKSAJIA.
Toisen asteen koulutus ei niin kauan kestä, että siitä hirveitä opintolainoja kertyisi.
Ei toimeentulotuki ole mikään vaihtoehto lopuksi elämää. Jos et mene opiskelemaan, sun loppuelämän vaihtoehdot on tosi vähissä.
luottotietoihin häiriömerkinnän, jotta ET saa opintilainaa. Onnistuu helpoiten pikavipillä, samalla saat sen vippirahankin kaupanpäälle.
Sitten saat sossusta toimeentulotukea.
Suomessa maksetaan jokaiselle jotakin. Kun kotihoidontuki päättyy, ilmoittaudut työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi ja kela ryhtyy maksamaan työmarkkinatukea. Yli 25v. maksetaan peruspäivärahaa.
Sivulta www.kela.fi / työttömille löytyy laskuri josta saat tarkempia summia :) Työmarkkinatukea maksetaan vain ajalta jolloin olet työtön työnhakija, joten työnhaku kannattaa muistaa pitää voimassa.
Lykkyä pyttyyn, asioilla on tapana järjestyä. :)
muutama vaihtoehto:
- myy munuaisesi tai muita elimiä ns. pimeästi. Nyt vaan reippaasti ottamaan yhteyksiä alamaailmaan.
- mieskin voi myydä vaikka spermaansa ja verenluovuttamisestakin saa ainakin syödä vatsansa täyteen. Ja mieskin pärjää yhdellä munuaisella.
- huoraaminen ei vaadi koulunkäyntiä. Miehes voi olla parittajasi ja pitää pahimmat häiriköt kurissa.
- miten olisi tuottava ura huumemuulina?
- nettipokeri! Otat nyt sitä pikavippiä reippaasti ja rupeat pelaamaan.
- läähätyslinjoilla työskentely ei sekään vaadi kovin paljoa ponnistelua. Liksaakin tulee sen mukaan kun jaksaa roikkua langalla, ainaskii euro per minuutti.
- niin, joku jo ehdottikin ahkeraa lastentekoa.
Etköhän sä näillä pääse alkuun.
- ja vielä: jos nyt sit joudut linnaan huumeiden tai elinten myynnistä, niin siellähän sua pidetään kuin kukkaa kämmemellä! Win-win!
Kiitos kaikista asiallisista vastauksista. Mieluiten odottaisin siihen, että olen 25-v ja pääsisin aikuiskoulutukseen päivärahalla, ei tarviisi perheen elää puoliksi opintotuen varassa.
Mites, jos en hakemisesta huolimatta saa opintopaikkaa amiksesta, saanko sitten työkkäritukea?
no opintotuella (200€) ei paljoa lasta elätetä ja sossusta ei saa rahaa jos ei ole hakenut ja käyttänyt jo kaikkea opintolainaansa
voiko sossusta saada rahaa jos ei ole hakenut ollenkaan opiskelemaan?
Itse aloitin opiskelut kolmen lapsen yksinhuoltajana, mikä on ongelma, kun lapsia on vain yksi?
Ihan omasta vapaasta tahdostani aloitin opiskelut, vaikka vakituinen työpaikkakin oli odottamasta hoitovapaan loputtua. Itse ajattelin, että nyt uhraamani neljä vuotta on sijoitus tulevaisuuteen, josta pääsen nauttimaan valmistuttuani (palkkatasoni tulee nousemaan huomattavasti tämän uuden tutkinnon myötä).
Valmistautuessani pääsykokeeseen, tiesin, että tämä on nyt viimeisiä mahdollisuuksia, kun lastenhoidon ja opiskelun pystyn sovittamaan joustavasti yhteen, kun lapset ovat vielä pieniä. Vanhin oli silloin 5-vuotias. Lisäksi eivät vielä osanneet kaivata sitä kaikkea materiaalista, josta jäivät paitsi verratuna siihen, että olisin opiskelun sijaan palannut takaisin vanhaan työhöni.
no opintotuella (200€) ei paljoa lasta elätetä ja sossusta ei saa rahaa jos ei ole hakenut ja käyttänyt jo kaikkea opintolainaansa
voiko sossusta saada rahaa jos ei ole hakenut ollenkaan opiskelemaan?
Minä elätin ihan yksin lapseni opintotuella sekä elatusmaksuilla, sossu ei edes myöntänyt mulle mitään toimeentulotukea! Että se siitä sun "lasta ei elätetä opintotuella" -_-. Itse menin takas kouluun äippäloman jälkeen, opiskelin itselleni ammatin ja pääsin töihin...
[quote author="Vierailija" time="06.01.2013 klo 17:48"]
Työkkärissä halusivat että opiskelisin 2. asteen koulussa ja ottaisin sen opintolainan. Mut lainaa kun en mielelläni haluaisi...
Maksuhäiriömerkintääkään en haluaisi kun sit ei saa edes vuokrakämppää.
[/quote]
No voi taas kerran tätä uskomatonta tyhmyyttä! En haluaisia lainaa, niin voisiko joku muu maksaa minun elämiseni, ettei vain tarvitse itse vaivautua mitään tekemään. Koska sinulla on jo lapsi huollettavanasi, olisi aika aikuistua ja ottaa itse vastuu omista asioistasi!
SAMOIN MIES!