Enkö tosiaan saa mistään rahaa kun kotihoidontuki loppuu?
Olen siis 20-vuotias ilman mitään koulutusta. Pelkästään peruskoulu on suoritettuna ja lukio jäänyt kesken. Työvoimakoulutukseen en pääse kun olen alle 25-vuotias ja työkkäritukea en saa kun ei ole ammatillista koulutusta.
Tällä hetkellä siis mies on työttömänä, minä kotihoidontuella ja loput rahat saadaan sossusta. Miten sitten käy kun mun kotihoidontuki loppuu?
Töihin menisin, mut en saa mitään ilman koulutusta ja opintolainaa en halua ottaa kun on miehen opintolainatkin vielä maksamatta. Puhelinmyyntiä yritin mutta meinasin joutua psykoosiin kun en kestänyt sitä, muuta duunia en saa.
Kommentit (110)
jotka ovat kertoneet että yleinen tapa uus suomalaisilla on, vanhemmat eroaa ja niin saadaan molemmille vuokra-asunto ja isokokoiset sellaiset koska lapset pitää mahtua viikonloppuisin myös isän luo asumaan. Vanhemmat eivät kuitenkaan asu erillään ja asunto vuokrataan eteenpäin epävirallisesti. Näillä nykyhinnoilla saa hankittua kivasti lisätuloja kikkailuilla. Väitetään että sellon ampujalla oli samanlainen viritelmä.
jos valtiolta saa eri tavoin pumpattua rahaa jos sikseen haluaa
Onko asiat niin tosiaan nykyään ettet voisi hakea työkkärirahaa?
no opintotuella (200€) ei paljoa lasta elätetä ja sossusta ei saa rahaa jos ei ole hakenut ja käyttänyt jo kaikkea opintolainaansa
voiko sossusta saada rahaa jos ei ole hakenut ollenkaan opiskelemaan?
6, olen kysellyt oppisopimusta mut nyt "laman" aikaan ei kukaan halua mua :(
no opintotuella (200€) ei paljoa lasta elätetä ja sossusta ei saa rahaa jos ei ole hakenut ja käyttänyt jo kaikkea opintolainaansa
voiko sossusta saada rahaa jos ei ole hakenut ollenkaan opiskelemaan?
Olet siis ilmoittautunut työkkäriin?
Mitä ne sulle sanoi?
luottotietoihin häiriömerkinnän, jotta ET saa opintilainaa. Onnistuu helpoiten pikavipillä, samalla saat sen vippirahankin kaupanpäälle.
Sitten saat sossusta toimeentulotukea.
luottotietoihin häiriömerkinnän, jotta ET saa opintilainaa. Onnistuu helpoiten pikavipillä, samalla saat sen vippirahankin kaupanpäälle.
Sitten saat sossusta toimeentulotukea.
rakas lapsi, psykoosiin ei kyllä noin vain mennä, vain siksi, ettei pidä jostain duunista.
Kun olet lapsenkin mennyt tekemään, niin nyt uutta asennetta peliin: et ole enää pentu, jota joku elättää, vaan sinun on ihan itse elätettävä itsesi ja myös se lapsesi, kun sellaisen olet mennyt tekemään.
Koulutukseen siis mars ja aktiivisesti töitä hakemaan. Ja minkä tahansa duunin on nyt kelvattava. Pure hampaat yhteen ja näytä että selvitä mistä työstä vaan. Siten saat työkokemusta ja työnhaku mukavampiin hommiin helpottuu.
Työkkärissä halusivat että opiskelisin 2. asteen koulussa ja ottaisin sen opintolainan. Mut lainaa kun en mielelläni haluaisi...
Maksuhäiriömerkintääkään en haluaisi kun sit ei saa edes vuokrakämppää.
Ehdit vaikka lukea lääkäriksi vielä ennen kolmeakymppiä, jos tahdot!
Vai onko sinusta ihan ok elellä sossun rahoilla? Ilman koulutusta olet todellakin vaarassa syrjäytyä työelämästä heti sen alkumetreiltä. Luettelet vain verukkeita miksi ei voi opiskella.
Tarviit sen koulutuksen. Tuollaiset kuukauden suunnitelmat voit unohtaa. Sun koko pitkä elämä on edessä ja joku pikku jippo saada tukia ei takaa sulle tulevaisuutta.
Haet opiskelemaan, luet, otat lainaa ja sitten maksat sen lainan pois kun saat töitä.
Ei mitään pikavippejä ja maksuhäiriömerkintöjä!!!
Luot elämällesi pohjan ja alta rakentaa sitä.
Suomessa maksetaan jokaiselle jotakin. Kun kotihoidontuki päättyy, ilmoittaudut työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi ja kela ryhtyy maksamaan työmarkkinatukea. Yli 25v. maksetaan peruspäivärahaa.
Sivulta www.kela.fi / työttömille löytyy laskuri josta saat tarkempia summia :) Työmarkkinatukea maksetaan vain ajalta jolloin olet työtön työnhakija, joten työnhaku kannattaa muistaa pitää voimassa.
Lykkyä pyttyyn, asioilla on tapana järjestyä. :)
Mut lainaa kun en mielelläni haluaisi...
.
Minäkään en mielelläni haluaisi, että rahan vuoksi joutuu käymään töissä. Enkä mielelläni maksaisi veroja. En myöskään mielelläni maksaisi asuntolainasta korkoja. En kulkisi mielellään julkisella liikenteellä. Enkä mielellään tekisi itse ruokaa enkä mielellään käyttäisi yksityislääkäreitä. Ja niin edelleen.
Kaikki asiat tässä maailmassa ei ole sellaisia, että niitä ihan mielellään tehdään. Mutta joitain asioita vaan on tehtävä, jotta pääsee eteenpäin. Jos opintojen vuoksi on otettava opintolainaa, niin sitten se on niin.
mut oli ihan pakko noustava lattialta nauramasta. Siis onhan se kamalaa kun kyyneleet silmissä täällä sinulle nauran mutta ei oikeesti!!!
Ja tässä on Suomen tulevaisuus.. :D En viitsi sanoa mitä sinun pitäisi tehdä mutta vinkkinä: työkkärin idea kuulostaa hyvältä. Työnteko ei psykoosia sinulle tee, sitä sanotaan työnteoksi sitä olotilaa. Ja sitä kestää kunnes olet ehkä n. 70- vuotias ja pääset eläkkeelle ja sitten hoidat lapsenlapsiasi.
Niin siis työmarkkinatuki hakeva ilman koulutus jää 5 kk odotusaikaan mitä on minun mielestä aika outo ja tyhmä*