SYYSKUISET 2013
Kommentit (488)
Edelleen tuhruttaa ja lueskelin vanhoja muistiin kirjoitettuja tarinoita, niin esikoisesta ja kuopuksesta on molemmista tuhruttanut. Kuopuksesta on vikat merkinnät rv 10+, joten pitkät viikot edessä :(
Mutta minkäs sille tekee. Jos menee kesken niin ei sillekään voi näillä viikoilla mitään... Joten odotellaan sit vaan...
Rontsu olisko 5+1 (ei se ainakaan kaukana voi olla oikeasta)
Niinku ei muutenkin paleltais ni nyt vielä tää pakkanen, hrrrrrrrr!
Mä aattelin jättää täl kertaa ton pakkauksen väliin, molemmissa aikasemmissa otettu joten eiköhän kahdet makuupussit ja kynsisakset riitä :) Kaikki vanhat pikkuvaatteet on laitettu eteenpäin joten jospa sen 140e käyttäs niihin hankintoihin. Kaikki isommat on edellisiltä vielä jäljellä; sänky, vaunut, kantoliina ja -reppu.
Väsyttää ja viluttaa! Muuten olo on pientä kuvotusta lukuunottamatta ihan ok.
Äitiyspakkauksen taidan ottaa sillä kyse esikoisesta ja mitään ei ole vielä kertynyt nurkkiin ;-) Uskon kyllä että tuttavilta ja siskolta saan paljon vaatteita ja tarvikkeita. Kunhan nyt ensin uskallan kertoa raskaudestani. Odotan ensimmäiseen ulraan saakka joka on n. viikolla 11.
Nyt mietin, että pitäisinkö jotain lomaa töistä tässä keväällä vai jätänkö kaikki kesään ja siirryn siitä sitten sujuvasti äitiyslomalle.
Tervetuloa kaikki uudet odottajat!
Puffeli rv 6+6
Väsyttää kovin, tai lähinnä olen ihan saamaton. Pientä kuvotusta ja muutamana päivänä on ollut melkoisesti vihlontaa ja repäisyjä alamahassa. Ens viikolla on sit eka neuvola! Vaan eipä se näillä viikoilla taida tätä odotusta sen todellisemmaksi muuttaa, kun ei kuule sydänääniä kuitenkaan.
Mä tein jotain mitä en oo ennen raskauksissani uskaltanut, nyt jo ostin ekan äitiysmekon.. Tai se ei oikeesti ole äitiysmekko vaan käytettynä ostin me&in mekon jota olen kauan kattellut että jos joskus olen raskaana ni ton haluan... Ja nyt sen sain aika edukkaasti, siis verraten siihen mitä käytetyistä ton merkkisistä saa maksaa. Ja mä olen niin taikauskoinen että pelkään sen nyt tuovan huonoa onnea...
Mistä pääsenkin siihen, ettätiedän niitä äitejä olevan, kun saavat plussattua, eivät hetkeäkään epäile, ettei se vauva tulisi vaan ovat alusta asti siitä varmoja ja ostelevat heti kaikkea. Onko ketään meistä sellainen? Jos, niin mä olen kateellinen :D
Nytkin tekis aleista mieli ostaa kaikkia ihanuuksia ja kattelin kun jossain oli molo kidsin haalareita puoleen hintaan, et oisko ostanut, mut sit ei onneks koot ja kuosit täsmännyt, kun sen ois pitänyt olla unisexväri...
Mä niin vihaan tätä pakkasta!
Pumpuli tasan 6+0
Rontsukka: Täälä sama tuska. Eilen mietin kun rauhoittelin itseäni ettei ainakaan oo mitään vuotoa tullut.. Yöllä kävin vessassa ja paperissa rusehtavaa.. Greit, en saa ajatuksiani pois pahimmasta ja olen laittanut totaalisen pessimistivaiheen. Toisaalta, hieman lohdutti lukea että sulla on ollut aikaisemmissa raskauksissa käynyt myös näin. Onko sulla ollu vatsa mitenkään erikoinen? Mulla se oli yöllä sellainen "puutuneen" oloinen. Ei niinkään kipeä. Vähän ehkä on nipistelly tuonne kohdunsuun alueelle.. Tuskaiset ajat joka tapaukses tiedossa.. Itselläni ei oo edes mitään aiempia kokemuksia. Mutta uskon, että nekään ei helpottais tätä mielessä myllertävää meininkiä.. Tsemppiä siis meille, Rontsukka!!
Noniin kävin ar-ultrassa ja tänään 5+2.
Sain juuri sen tiedon mitä kaipasin, eli on ainakin oikeassa paikassa, jihuuuu - puoli voittoa tämäkin!
Siellä näkyi ruskuaispussi ja sanoi ettei voi varmaks sanoa kaverista vielä mitään kun on niin pieni, ei voinut mitata ym.
Kaikki kuulemma vastasi viikkoja. Ja sanoi mun toispuoleisiin kipuihin että keltarauhanense varmasti siellä on jomotellut. Ei näkynyt enää, mutta ei ole jomotellutkaan muutamaan päivään.
Hintaa tälle tuli 76€. Ei paha!
Eikä oo pissatulehdustakaan toisin kun epäilin. Kaikki mun tuntemukset on varmaankin vaan tästä raskaudesta..
Missäs muuten Joanmarie luurailet? Ei ole kuulunut mitään hetkeen.
Kävin ostaan tänään ultran jälkeen äippähousut.
Kiristelee noi nykyiset, niin nyt on ainakin yhdet mukavat. Ihan uskomaton toi turvotus kyllä. Töissä mulla on päällä hupparia ja muuta neuletakkia, koska paidoista huomaa heti.
Kysyin muuten siltä gyneltä närästyslääkkeistä, koska mulla on käytössä reseptilääkkeet, joita en ole kyllä plussan jälkeen syönyt, mutta se mikä mua pisti ärsyttään on se että mä nimenomasn pyysin joulukuussa omalle terkkarilääkärille soittoajan koska halusin varmistaa tuon närästyslääkeasian, kun alettiin yrittää. Nyt mun gyne sanoi että ei saa käyttää. Ja ei siinä mitään, mä järkeilin ite tuon asian jo plussattuani mutta miks hemmetissä se terkkalääkäri päästelee suustaan tietoja mitkä ei pidä paikkaansa!?! Tässä on kyseessä pieni elämä.
Pitäiskö valittaa..?
Ei kyllä ollut Pömppi paha hinta tuosta mielenrauhasta! Tuo lääkkeen käyttö taitaa olla jossain määrin mielipidekysymyskin, ja toki on kyllä hyvä jättää kaikki pois, mikä ei ole ihan pakko.
Mä olen kova stressaamaan ihan muutenkin, mut nyt musta tuntuu et mä muserrun kaikkien murhiden ja huolien alle, murehdin kaikkea mahdollista, on maailmantuska ja kuolemanpelko, tää on ihan kauheeta, onkohan tää kärjistynyt murehtiminen raskauden oikkuja? Tunnistaako joku muu moisen itsessään?
Minäpäs liityn mukaan syyskuisiin odottajiin, torstaina testasin plussan, puoli vuotta sitä saatiin tekemällä tehdä :)
Itse olen 24-vuotias, mies 29v. Esikoinen tulossa. Minulla diagnosoitu viime viikolla kilpirauhasen vajaatoiminta, ja se asia nyt vähän varjostaa tätä iloa, arvot kun ei ole vielä kohdillaan ja se saattaa vaikuttaa sikiön kehittymiseen. Lääkityksen olen aloittanut tällä viikolla.
Onko muita odottajia, joilla kilpirauhasen toiminnassa häikkää?
Ekan neuvola-ajan ajattelin tilata maanantaina :)
Pömppi mulla itellä on kans sama ongelma. Neuvolatäti sanoi ottavansa selville ja lupasi soitella, ei oo yli viikkoon kuulunu mitään. Mutta ei sen puoleen. Oon aiheesta lukenu ennemmin ja paljon. Tämä jakaa lääkärit täysin kahtia. Mutta nykyää ne ei oo niin epäileviä enää. Oon lukenu paljon refluksisivustojen keskuteluista kokemuksia, itselläkin kun on paha refluksitauti. Niin heille on pitkälti kirjoitettu Omepratsolia tai Nexiumia. Jälkimmäistä ei oo sitten voinu enää imetysen aikana syödä. Vaikka se on niin ettei oo hyvä ettei sikiöön mene mitään ylimääräistä. Niin pahassa refluksitaudissa se voi äityä todella pahaksi ilman lääkitystä. Suosittelen uudelleen juttelemista. Ja voithan kysyä aina kolmannen mielipiteen joltain toiselta lääkärilta. Esim. Vatsapolin puolelta joilla on parhaiten tietoa närästyslääkkeistä.
Tervetuloa Aurinkoinen! Mulla on kilpparin vajaatoiminta, esikoisen syntymän jälkeen puhkesi kilpparin tulehdus ja siitä jäin sit vajalle. Mulla on kyllä koko ikäni niitä oireita ollut ja pahat sukurasitteet, ja joskus nuorempana sitä testailtiinkin, mutta sillon en ollut ottanut yhtään asiasta selvää... Ja nytkin oli kyllä arvot viitearvoissa mutta onneksi löysin lääkärin joka tajusi hoitaa oireita eikä veriarvoja. Mulla tämä on viheliäinen tauti, monella on helpompaa ja oireet helpottaa lääkityksellä, mä en tunnu olevan kunnossa koskaan.
Kakkosta yritettäessä mulle sanottiin että lääkitystä pitää heti nostaa kun tietää olevansa raskaana ja niin tein nytkin. Tulit kuitenkin raskaaksi ennen lääkitystä? Mulla on aina raskautuminen ollut vavalloista ja meillä on yritetty vauvaa oikeastaan viimeiset 8 vuotta ja kolmas nyt toivottavasti tulossa... Mulla tietty ei ole kauheesti menkkojakaan ollut, ja clomeja olen tarvinnut kun en muuten ovuloi.
Suosittelen kilpirauhas.info sivustoa ja keskustelupalstaa, siellä on tosi paljon tietoa, noi lääkärit kun ei tiedä tästä taudista mitään!!!
Kiva kuulla, että täältä löytyy ainakin yksi kohtalotoveri. Tulin raskaaksi ennen lääkitystä, samalla viikolla pamahti plussa ja tämä vajaatoimintadiagnoosi. Yrittettiin puolisen vuotta. Menkatkin on aina ollut säännölliset. Joten ei ainakaan pahemmin ole vaikuttanut raskautumiseen tuo vajaatoiminta.
Minulle sattui vissiin sitten hyvä gyne, määräsi minut papakoekäynnillä kilpirauhastesteihin (kun kerroin että ollaan yritetty vauvaa). Tämä gyne sanoi, että täällä jokaiselta lasta yrittävältä tarkastetaan aina nuo kilpirauhasarvot ja sanoi heti kun soitin raskaudesta, että lääkeannosta pitää todennäköisesti lisätä raskauden edetessä :) Minulle tuli ainakin tunne, että lääkäri tiesi mistä puhui ja osasi hommansa :)
Tiedätkö paljon lääkitystä tulisi nostaa? Syön nyt puoli tablettia aamuisin. Maanantaina ajattelin tosiaan soittaa neuvolaan ja kysyä joko nostan heti annosta.
Aiemmista on tosiaan tullut tuhrua ja ajoittain ihan kirkasta vertakin, mutta määrät on pysyny ihan pieninä kuitenkin. Kyllä se kuitenkin pistää mietityttämään, kun takana on ihan keskenmenokin, mutta siinä vuoto oli jatkuvaa (vaikkakin ensin pari päivää aika pientä), mutta siis ei ollut yhtään vessareissua ilman verta/tuhrua, kun nyt on sellaisiakin. Sit kun piti ottaa side käyttöön aamusta, niin sen melkeinpä tiesi ja kävin töiden jälkeen yksityisellä gynellä joka ultras ja totes, että kesken on mennyt ja ulos on tulossa kokonaan. Illalla sitten putosi sellainen reilu nyrkin kokoinen verihyytymän näköinen möykky. Toivottavasti ei enää koskaan uudestaan...
Rontsu
lauantaihin :)
Kuinka moni on aikaisemmissa raskauksissa törmännyt tähän kalenteriin ja pitikö paikkansa?
http://www.horoskooppi.co/kiinalainen-synnytyskalenteri/
Asiasta oireisiin; Yleensä niin hyvänmakuinen aamupuuro aprikoosipiltillä maistu ihan kauheelle kuralle tänäaamuna...
Synnytyskalenteri oli esikoisesta väärässä ja kakkosesta oikeassa, nyt pitäis sit olla tulossa poika :D
Olen käynyt tätä joka päivä lukemassa mutta ei ole tullut itse toistaiseksi kommentoitua tuota viimeviikkoista lukuunottamatta.. tuo synnytyskalenteri oli hauska, kaksi edellistä lasta menevät ihan sen mukaan, nyt pitäisi sitten tulla tyttö jos tuo pitää paikkaansa. Tyttöä kyllä salaa toivoisinkin :) Toki pojankin mieluusti otan vastaan, pääasia että tämä raskaus onnistuisi, kaksi edellistä kun on mennyt kesken. Nyt on viikkoja about 7 ja olo välillä oksettava, välillä ok. Kiloja tullut parissa viikossa kaksi. Tupakoinnin lopetin heti positiiviseen testiin ja se saattaa olla kilojen nousun syy. Ei kyllä tee tupakkaa mieli yhtään, päinvastoin, oksettaa koko hajukin. hyvä niin. Eka neuvola ja samalle päivälle varhaisultra viikon päästä tiistaina. Tuskin maltan odottaa :D
Miten nopeasti teillä tullut testissä vahva plussa. Mulla tullut nyt kaks haamuviivaa, joista toinen tuli just testiajan loppumetreillä ja toinen melko heti testin teon jälkeen.. vielä hieman pelottaa että onko totta vai ei..
Niin kovasti me toivomme pientä, mutta sitten taas niin vähän aikaa yritetty että olisko jo??
Muilla samoja kokemuksia...
Heippa,
Täällä myöskin alkuviikosta plussannut. En voi sanoa muutakuin ihanaa! 9 kuukautta yritystä takana ja nyt, nyt luoja on suonut sen plussan meille :) Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti. La olisi laskureiden mukaan 19.9.
Oireita ei ole ollut kuin palelu ja jatkuva vessassa käynti. Itseasiassa tässä kuussa en edes tajunnut, että olisi tärpännyt. Kävin vuodenvaihteen jälkeen gynekologilla vuositarkastuksessa ja purnaamassa, että miksi se plussa ei sieltä tule. Ultrasi ja katsoi, että kaikki on kunnossa. Tokaisi yhdessä sivulauseessa, että "näköjään sulle on kuukautisetkin tulossa". Jotenkin tuo lause jäi korvien väliin. Olen ollut kipeänä 1,5vkoa ja maanantaina mies tokaisi, että "joudutpa sä koetukselle, tauti ja vielä menkatkin päälle, yritä kestää." Menkat?? Ei oo?? En ollut edes tajunnut, että normaalisti lähes kellonlyömällä tasaset menkat eivät ollutkaan alkaneet! Tiistai aamulla testi kaapista ja kaksi viivaa pompsahti samantien! En voinut uskoa sitä todeksi, joten tein perjantai aamulla vielä Clear Blue digital testin ja siinä se häämötti: Raskaana, 2-3! :)
Tänään tein testin ja selvä plussa ilmestyi. Laskettu aika omien "tilastojen" mukaan 5.9 eli nyt olis 7+2.
Mä poikkean siinä teistä muista, että olen yksin. Tämä ei ole harkittu enkä edes tiedä mitä mun pitäis nyt tehdä. Pidänkö vai en. Lapsen isä jo ilmoitti et haluaa että keskeytän ja jos pidän ei hän halua olla missään tekemisissä.
Olen 31v ja mulla on jo kaksi lasta -01 ja -05 syntyneet pojat joiden isä ei ole kovin aktiivinen joten kokemusta yh:n elämästä löytyy, mutta se että jaksanko kaiken uudestaan, niin siihen en osaa vastata.
Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, jonka lääkitys ei ole vielä tasapainossa, lääkettä olen syönyt nyt vuoden. Sairauden merkitys tähän myös arveluttaa. Myös sairauden takia kuukautiskierto on epäsäännöllinen joten tarkka raskaudenvaihe on itse vaikea määrittää :/
Vuosin tuossa juuri 2vk verta joten positiivinen testi oli aikas pommi. Muut oireet onkin ollu aika selkeitä: pahoinvointi, väsymys, palelu, alavatsa kipristelyt ja äkkinäisissä liikkeissä vihlomiset vatsalla.
Synnytyskalenteri ainakin mun kahden ekan kohdalla osuu nappiin ja sen mukaan tämä tulokas olisi myös poika
Meitähän taitaa olla jo yli 20. Iso porukka kasassa. Tai enhän mä kyllä tiedä mitä näillä sivuilla normaalisti pyörii.
Mitta siis tervetuloa kaikki uudet, on ihanaa kuulla paljon plussauitisia :)
Pumpulille piti sanoa että älä kaadu huolien alle. Sua varmaan ahdistaa ne sun aikaisemmat menetykset? Ja tulevat kovin voimalkaasti nyt esiin. Vaikka kuulostaa tyhmältä ja kliseiseltä niin koita vaan ajatella positiivisesti niin paljon kun pystyt. Se on auttanut mua nyt tosi paljon. Mä koitan ajatella kaikkea ihanaa tulevaa ja nimiä, vaikka ne onkin meillä jo ollut hetken tiedossa..
Ja sitten oli ihanaa ostaa ne äippähousut. Sähän ostit kans sen äippämekon, niin nyt fiilistelet sitä ja ostat vaikka jotain pientä uudelle tulokkaalle. Se vois piristää myös.
Mä aloin miettiin tätä niinkin että suren varmasti jos jotain tapahtuu, joten en menetä mitään vaikka ostaisinkin jo nyt jotain tai suunnittelen tulevaa. En usko että surisin yhtään vähempää jos jotain tapahtuis ja olisin yrittänyt olla kauheesti ajattelematta pikkusta tai tulevaisuutta sen kanssa.
Täytyy kysyä niistä närästyslääkkeistä vielä vaikka neuvolalääkäriltä.
Niin ja sellainen tuli mieleen siitä gynestä, että kysyin siltä vähän varoen että mites kun siellä meidän matkalla on aika huikee huvipuisto niin mites ne laitteet, että voiko niihin mennä.. Gyne vastas että et sinä ole sairas, sinä olet raskaana. Raskaus ei ole mikään sairaus....
Vatasin että aijjjjjaaaaa joo. Olis pitänyt sanoa että voi hitsi, hyvä kun kerroit ton. Mä ihan luulin että raskaus on yhtäkuin sairaus.
Ärsytti!!
Tää on mun eka raskaus ja mistä mä voin kaikkea tietää. Meillä on OBH Nordican shiatsutuoli ja sitäkään ei ohjeen ja googlen mukaan kai sais käyttää, mutta hurjat huvipuistolaitteet on ok. ??
Noh oma maalaisjärki tietty mukaan ja oman oloni mukaan menen joihinkin laitteisiin, mutta on tää ihmeellistä välillä.
Niin ja ps. Söin homejuustodippiä (jauhesekoituksesta tehty) en tiedä saisko sitäkään syödä mutta söin nyt kummiskin.
Se on vaan aika olennainen osa hot wingsejä. Tamperelaisten kansallisherkku mustanmakkaran ohella. Jos jollain tietoa dippi asiasta, otan vinkkejä vastaan. :)
Rontsukka tuota tuhrua tosiaan voi olla ilman keskenmenoakin, itelläkin kumpiakin tapauksia ollut useita, oon kädet ristissä...
Mua väsyttää vaan päivä päivältä enemmän ja kaikki etoo, miten musta tuntuu ettei viime raskaudessa ollu näin kovat alkuoireet??? Mut siis toisaalta oon tyytyväinen, hormonia ainakin on :)
Ikä... hih, mä oon 41-v enkä tietenkään tunne oloani vanhaksi, mutta kieltämättä mun ikäset odottajat ei ole enää enemmistössä :D
Nyt tää hiipis äkkiä sänkyyn, kello ihan liikaa.